Hvilken film så du sist?

Svar
Helloween

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Helloween »

SirJames skrev: man des 19, 2022 6:45 pm
Elgen skrev: man des 19, 2022 6:42 pm En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut
Syns jeg ser folk scrolle seg gjennom 20 sider for å sjekke om det allerede finnes en tråd for den filmen de skal anmelde
Jeez, og hvordan skal det gjøres nå ? Hvis jeg ønsker å lese om og diskutere en film Troll for eks hva skal jeg gjøre da ?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Så lager du en tråd om det?

Helloween

Legg inn av Helloween »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:55 pm Er da mange andre tråder utenom denne.
Jeg respekterer at folk ikke har interesse for seriøse diskusjoner og ønsker slike tråder, lett og enkel underholdning. Men at det skulle skje her det hadde jeg ikke sett for meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Helloween skrev: man des 19, 2022 8:57 pm
SirJames skrev: man des 19, 2022 6:45 pm
Elgen skrev: man des 19, 2022 6:42 pm En egen tråd for hver film??
Det høres ganske løk ut
Syns jeg ser folk scrolle seg gjennom 20 sider for å sjekke om det allerede finnes en tråd for den filmen de skal anmelde
Jeez, og hvordan skal det gjøres nå ? Hvis jeg ønsker å lese om og diskutere en film Troll for eks hva skal jeg gjøre da ?
Hvis du er spesielt interessert i å gå i dybden på en film, er det jo bare å lage en tråd om nettopp den filmen. Det vil jo uansett ikke hindre at folk anmelder nevnte film i denne tråden, og prater litt om den her også. Alternativt har du denne:

viewtopic.php?t=4980

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Helloween skrev: man des 19, 2022 9:02 pm
Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:55 pm Er da mange andre tråder utenom denne.
Jeg respekterer at folk ikke har interesse for seriøse diskusjoner og ønsker slike tråder, lett og enkel underholdning. Men at det skulle skje her det hadde jeg ikke sett for meg.
Du er da velkommen til å lage så mange tråder om alt mulig du vil.
Om du får svar på de trådene får du jo bare vente å se om det interesserer nok.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:58 pm Så lager du en tråd om det?
Det er jo ikke vits når den aktuelle filmen allerede er "diskutert" i denne tulletråden. Meningsløst å bumpe for eks Troll nå når den ble diskutert for 2 uker siden. Det blir bare en blipp midt i en diskusjon om en annen film. Helt meningsløst og ikke søkbart som en tråd om en enkelt film om Troll ville vært. Da ville man fått alle meningene samlet en plass.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Helloween skrev: man des 19, 2022 9:10 pm
Winnowill skrev: man des 19, 2022 8:58 pm Så lager du en tråd om det?
Det er jo ikke vits når den aktuelle filmen allerede er "diskutert" i denne tulletråden. Meningsløst å bumpe for eks Troll nå når den ble diskutert for 2 uker siden. Det blir bare en blipp midt i en diskusjon om en annen film. Helt meningsløst og ikke søkbart som en tråd om en enkelt film om Troll ville vært. Da ville man fått alle meningene samlet en plass.
Igjen, lag en tråd og se. Det er jo ikke alle som har sett filmen du snakker om enda. Og bare fordi noen har diskutert den tidligere, så kan det vel være den ikke var ferdigdiskutert.
Kjære vene, bare lag tråden og bli ferdig med det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Djeez.

Akkurat som på VGD har man muligheten til å lage egne tråder om filmer, men spørsmålet er hvor populært det er. Joker var en film som hadde relativt mange innlegg på VGD i sin tid.

Top Gun fikk sin egen tråd her inne, så muligheten er der.

Det er full brukerfrihet, og akkurat som på VGD er det samletråder som dette som er mest populære. Nesten sånn at man skulle tro at flertallet av de aktive brukerne her inne foretrekker det.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 6:59 pm
Visa skrev: søn des 18, 2022 10:26 pm Jeg ser ikke på ting som involverer
a. The Rock
b. Kevin Hart
Dette er noe enhver filmentusiast burde ha forstått. Spesielt når det gjelder førstnevnte...
Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:37 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 6:59 pm
Visa skrev: søn des 18, 2022 10:26 pm Jeg ser ikke på ting som involverer
a. The Rock
b. Kevin Hart
Dette er noe enhver filmentusiast burde ha forstått. Spesielt når det gjelder førstnevnte...
Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.
Ble liksom ikke overrasket.
Må si det.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 9:38 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:37 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 6:59 pm

Dette er noe enhver filmentusiast burde ha forstått. Spesielt når det gjelder førstnevnte...
Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.
Ble liksom ikke overrasket.
Må si det.
Det må du utdype all den tid jeg er å regne som god på film :D

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:47 pm
Winnowill skrev: man des 19, 2022 9:38 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:37 pm

Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.
Ble liksom ikke overrasket.
Må si det.
Det må du utdype all den tid jeg er å regne som god på film :D
Det trenger jeg ikke når du liker The Rock og sier at du er god på film. Connecting the dots.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 9:51 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:47 pm
Winnowill skrev: man des 19, 2022 9:38 pm
Ble liksom ikke overrasket.
Må si det.
Det må du utdype all den tid jeg er å regne som god på film :D
Det trenger jeg ikke når du liker The Rock og sier at du er god på film. Connecting the dots.
Den ene har liksom ikke noe med det andre å gjøre her da. Jeg synes Harrison Ford er en uttrykksløs dårlig skuespiller, men kan ikke si at de som liker han dermed ikke har peiling på film :D

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Du kan glise så mye du vil, du overbeviser ingen.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:37 pm Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.
Det er nok mange som liker han fordi han er stor og tøff. Men det er ingen, ingen, ingen som kan komme å fortelle meg at han kan faget skuespill. Og elendige skuespillere ødelegger enhver film de medvirker i.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 9:58 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 9:37 pm Jeg liker The Rock jeg :D Har jo sett et par filmer med han jeg fant underholdende.
Det er nok mange som liker han fordi han er stor og tøff. Men det er ingen, ingen, ingen som kan komme å fortelle meg at han kan faget skuespill. Og elendige skuespillere ødelegger enhver film de medvirker i.
Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller. Hadde passet dårlig i f.eks en film som K-pax. Jeg fant jo San Andreas underholdende og han gjorde en helt ok rolle der.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:01 pm Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller.
Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:01 pm Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller.
Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Flere bra filmer med Jason Statham.
Savner ikke komedier eller romanser med han.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:01 pm Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller.
Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Godt mulig. Nevn 3?

Men nå må man vurdere filmer utifra sjanger. Å påstå at jeg ikke har peiling på film bare fordi jeg synes The Rock fungerer i Actionfilmer blir jo bare tullepåstander. Actionsjangeren er jo mest for underholdningen sin del og at man slipp å tenke så jævlig uansett. Han passer godt inn der og han holder seg vel stort sett til den sjangeren.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Neptun skrev: man des 19, 2022 10:09 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:01 pm Kommer da an på sjanger, Han er jo en typisk Acrion skuespiller.
Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Flere bra filmer med Jason Statham.
Savner ikke komedier eller romanser med han.
Ikke sett så mange filmer med han i hovedrollen, men Homefront var helt ok underholdning og Cellular hvor han var bad cop var også grei underholdning, men han hadde ikke hovedrollen der.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: man des 19, 2022 10:09 pm Flere bra filmer med Jason Statham.
Har sett én film av han uten at jeg husker hvilken, samt noe stykkvis og delt. Fristet ikke til å se mer av steinansiktet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:10 pm Godt mulig. Nevn 3?

Men nå må man vurdere filmer utifra sjanger. Å påstå at jeg ikke har peiling på film bare fordi jeg synes The Rock fungerer i Actionfilmer blir jo bare tullepåstander. Actionsjangeren er jo mest for underholdningen sin del og at man slipp å tenke så jævlig uansett. Han passer godt inn der og han holder seg vel stort sett til den sjangeren.
Du har Bruce Willis, Sylvester Stallone, Kurt Russel og Tom Cruise (fantastisk i Magnolia sistnevnte her) Og jeg skrev aldri at du ikke har peiling på film. Du er kanskje bare litt enkel :)

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:17 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:10 pm Godt mulig. Nevn 3?

Men nå må man vurdere filmer utifra sjanger. Å påstå at jeg ikke har peiling på film bare fordi jeg synes The Rock fungerer i Actionfilmer blir jo bare tullepåstander. Actionsjangeren er jo mest for underholdningen sin del og at man slipp å tenke så jævlig uansett. Han passer godt inn der og han holder seg vel stort sett til den sjangeren.
Du har Bruce Willis, Sylvester Stallone, Kurt Russel og Tom Cruise (fantastisk i Magnolia sistnevnte her) Og jeg skrev aldri at du ikke har peiling på film. Du er kanskje bare litt enkel :)
Ikke så enkel som deg, så jeg er fornøyd :)

Tom Cruise er helt sikkert en god skuespiller, men han har jeg aldri likt. Bruce Willis er ikke akkurat den beste skuespilleren, men har har vært med i mange underholdende filmer og gjort en godt jobb.

Jeg får heller spørre hvem din favorittskuespiller er både på herre og kvinnesiden :D

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:22 pm Jeg får heller spørre hvem din favorittskuespiller er både på herre og kvinnesiden :D
Robert De Niro, Nicole Kidman, Joe Pesci, Juliette Lewis, David Tewlis, Frances McDormand, Ray Liotta og en del flere. Stort sett kun kvalitetsfilmer og serier fra disse.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:29 pm
Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:22 pm Jeg får heller spørre hvem din favorittskuespiller er både på herre og kvinnesiden :D
Robert De Niro, Nicole Kidman, Joe Pesci, Juliette Lewis, David Tewlis, Frances McDormand, Ray Liotta og en del flere. Stort sett kun kvalitetsfilmer og serier fra disse.
Juliette Lewis er dyktig ja. De Niro også. Frances McDormand leverer kvalitet.

Jeg må legge til Kevin Spacey. Meget dyktig, så synd han har blitt kansellert pga MeToo hysteriet. Dessuten har vi up and coming Anya Taylor-Joy vi bare må forvente mye bra av forover. Var jo fantastisk i Queens Gambit

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvis man ikke setter pris på Jason Statham i Crank, så forstår jeg ingenting.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kul_Djevel skrev: man des 19, 2022 10:13 pm
Neptun skrev: man des 19, 2022 10:09 pm
Knaberaps skrev: man des 19, 2022 10:06 pm

Det finnes da gode actionskuespillere som også gjør det bra i andre sjangre. Klarer man kun én sjanger slik som f.eks. The Rock og Jason Statham, så kan de ikke skuespillerfaget.
Flere bra filmer med Jason Statham.
Savner ikke komedier eller romanser med han.
Ikke sett så mange filmer med han i hovedrollen, men Homefront var helt ok underholdning og Cellular hvor han var bad cop var også grei underholdning, men han hadde ikke hovedrollen der.
Han har faktisk en ganske imponerende CV med filmer der han har hovedrollen.
OK, han er en actionfilmskuespiller i roller som den ensomme hevner alá Charles Bronson. Men det duger han veldig bra til. Og så liker jeg at han ikke er en typisk glatt Hollywood type.
Bra actionfilmer med hovedrolle:

Wrath of man (7,1 på imbd er sjelden i dag). Viser litt andre talenter der.
Mechanic
Homefront
Hummingbird
Parker
Safe
Blitz
Transporter 3/2/1
The Bank job
Rogue Assasin
Crank

Og mange større roller sammen med de store gutta i actionsjangeren. F.eks. i serien av Expendables-filmer, Fast and Furious filmer.

https://www.imdb.com/name/nm0005458/?ref_=nm_mv_close

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er det mulig å komme med en anmeldelse her?

Bilde

The Last Tycoon (1976)

I rollene: Robert De Niro, Tony Curtis, Robert Mitchum og Jack Nicholson bl.a Regi: Elia Kazan

F. Scott Fitzgerald roman er her filmatisert og De Niro spiller film-magnaten Monroe Stahr som har jobber seg sakte men sikkert i hjel.
Det er en litt frustrerende film da vi noen ganger får se lange scener fra filmen Monroe Stahr sitt studio forsøker å lage mens vi samtidig følger hans noe kaotiske privatliv. Vi får i hvert fall denne scenen med De Niro og Nicholson som spiller i mot hverandre:



Men alt i alt er det ikke helt det store dette her. Hvor mange har denne filmen på deres lister over gode De Niro-filmer? Ikke så mange vil jeg tro Jeg gir den 6/10

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: tir des 20, 2022 12:51 pm Er det mulig å komme med en anmeldelse her?

Bilde

The Last Tycoon (1976)

I rollene: Robert De Niro, Tony Curtis, Robert Mitchum og Jack Nicholson bl.a Regi: Elia Kazan

F. Scott Fitzgerald roman er her filmatisert og De Niro spiller film-magnaten Monroe Stahr som har jobber seg sakte men sikkert i hjel.
Det er en litt frustrerende film da vi noen ganger får se lange scener fra filmen Monroe Stahr sitt studio forsøker å lage mens vi samtidig følger hans noe kaotiske privatliv. Vi får i hvert fall denne scenen med De Niro og Nicholson som spiller i mot hverandre:



Men alt i alt er det ikke helt det store dette her. Hvor mange har denne filmen på deres lister over gode De Niro-filmer? Ikke så mange vil jeg tro Jeg gir den 6/10
Har hatt den filmen liggende i en evighet, men enda ikke fått rota meg til å se den.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Avatar 2 (kino) - rating 8/10.
Ikke like god som den første som var en 10 for min del, men det skal jo litt til.
Endel klisjeer som gjerne er unngåelig, det visuelle var fantastisk. Det føltes defintivt som han lånte flere ting fra egne filmer, bla Aliens, Titanic osv.
Innimellom tenkte jeg «skal denne virkelig vare 3 timer», men den intense siste timen av slutten ville jeg nesten ikke den skulle slutte. Emosjonell definitvt!
Et par momenter jeg hadde håpet skulle bli oppklart i løpet av filmen, men Neida, det kommer vel i film nr 3, 4 ? Blir vel 10 år til man får svar på det.

Folk i kinosalen klappet og hoiet da den var ferdig, så filmen fenget bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»