Straffelovrådet foreslår å senke den seksuelle lavalderen til 15 år

Svar
pfrog567

Re: Straffelovrådet foreslår å senke den seksuelle lavalderen til 15 år

Legg inn av pfrog567 »

Cabal skrev: tir des 20, 2022 3:43 pm
Lys skrev: tir des 20, 2022 3:30 pm
Cabal skrev: tir des 20, 2022 3:05 pm

Herregud, noe så ufattelig tilbakestående.
Fortsettelsen av ditt eget innlegg, ja.
Hahahaha! Er dette nye nicket til teksasjånni der han skulle forsøke å bli tatt seriøs???? :D :D :D :D :D :D :D :D
Gikk til helvete det og, si.
Tror ikke det. Han Texas_John kan jeg være enig med i mange saker, men ikke akkurat i dette emnet. Han er jo morsom også i blant :)
Mens den "nye" her som har sett lyset, er bare ett troll.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cabal skrev: tir des 20, 2022 3:05 pm Herregud, noe så ufattelig tilbakestående. Når du sliter med at ingen tar deg seriøst og blir sett på som forumets mest latterlige figur, så er ikke dette måten å få ordnet et frynsete omdømme. Det er ingen her på forumet som tror noe på at du drar damer (eller menn, om du er homo) på byen. Når du er såpass latterlig på forumet, så er det sikkert ikke noe bedre i det virkelig liv, og da er det vel tvilsomt at du har vært i nærheten av damer (eller menn) som du ikke kaller mamma. Nå prøvde du febrilsk for en stund siden å innbille folk at du er en svær fyr med masse muskler, men konklusjonen da av alle sammen er jo at du er det stikk motsatte. En bitteliten og ufattelig latterlig fyr er ingen pikenes jens på byen.
Forumets åpenbart største beta cuck gjør sin entré og bidrar selvsagt med absolutt ingenting annet enn personangrep og usammenhengende fyllerør.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Lys skrev: tir des 20, 2022 12:51 pm
Texas_John skrev: man des 19, 2022 4:53 pm
Henningsen skrev: man des 19, 2022 4:48 pm Overhodet ikke komplisert.
Hold fingrene dine for deg selv, og vært sikker på at det er ønsket fra den andre part at du putter noe inn i en annens kroppsåpning før du gjør det.
Hva er så komplisert med det?
Leste du ikke det jeg siterte fra utredningen? At personen (dama) vender ansiktet sitt bort kan under visse omstendigheter være å trekke tilbake samtykket.
Jeg vil vite nøyaktig hvilke situasjoner jeg skal skjønne at et samtykke gis eller trekkes tilbake, slik at jeg ikke risikerer å bli dømt for voldtekt fordi jeg tolket et ansiktsuttrykk eller kroppsspråk feil. Forstår du dette?
Hen mener nok at hen må spørre om lov fra konas kjæreste først...
Ja stemmer, dette er jo mannen som mener det er helt uproblematisk at dama henger med mannlige "venner". Det er vel den samme gjengen som også mener at antall tidligere sexpartnere ikke betyr noe som helst, og at kvinnebryster er nøyaktig det samme som mannebryster.

joplina

Legg inn av joplina »

Texas_John skrev: man des 19, 2022 4:53 pm
Leste du ikke det jeg siterte fra utredningen? At personen (dama) vender ansiktet sitt bort kan under visse omstendigheter være å trekke tilbake samtykket.
Jeg vil vite nøyaktig hvilke situasjoner jeg skal skjønne at et samtykke gis eller trekkes tilbake, slik at jeg ikke risikerer å bli dømt for voldtekt fordi jeg tolket et ansiktsuttrykk eller kroppsspråk feil. Forstår du dette?

Har man aspergers eller autisme så kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å tolke andres kroppsspråk og hva de ytrer som ikke er direkte, kort og konsist.
Men er man ikke "på spektret" så skulle det ikke være noe problem i det hele tatt når det kommer til å tolke kroppsspråk eller ytringer.
Man skjønner når folk trekker seg tilbake eller trekker seg ut av en situasjon eller ønsker å avslutte. Man skjønner når et menneske som til å begynne er "helt med" ikke lengre er det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:28 pm
Lys skrev: tir des 20, 2022 12:51 pm
Texas_John skrev: man des 19, 2022 4:53 pm
Leste du ikke det jeg siterte fra utredningen? At personen (dama) vender ansiktet sitt bort kan under visse omstendigheter være å trekke tilbake samtykket.
Jeg vil vite nøyaktig hvilke situasjoner jeg skal skjønne at et samtykke gis eller trekkes tilbake, slik at jeg ikke risikerer å bli dømt for voldtekt fordi jeg tolket et ansiktsuttrykk eller kroppsspråk feil. Forstår du dette?
Hen mener nok at hen må spørre om lov fra konas kjæreste først...
Ja stemmer, dette er jo mannen som mener det er helt uproblematisk at dama henger med mannlige "venner".
Har du et problem med at en eventuell kjæreste eller kone har mannlige venner?

I såtilfelle typisk for folk som ikke får seg noe, er fryktelig usikker på seg selv og forholdet osv...
Men det overrasker jo ikke at du er for sosial kontroll og slike ting, som først og fremst er holdninger man forbinder med fundamentalistiske religionsstyrte stater.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

joplina skrev: tir des 20, 2022 4:34 pm
Texas_John skrev: man des 19, 2022 4:53 pm
Leste du ikke det jeg siterte fra utredningen? At personen (dama) vender ansiktet sitt bort kan under visse omstendigheter være å trekke tilbake samtykket.
Jeg vil vite nøyaktig hvilke situasjoner jeg skal skjønne at et samtykke gis eller trekkes tilbake, slik at jeg ikke risikerer å bli dømt for voldtekt fordi jeg tolket et ansiktsuttrykk eller kroppsspråk feil. Forstår du dette?

Har man aspergers eller autisme så kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å tolke andres kroppsspråk og hva de ytrer som ikke er direkte, kort og konsist.
Men er man ikke "på spektret" så skulle det ikke være noe problem i det hele tatt når det kommer til å tolke kroppsspråk eller ytringer.
Man skjønner når folk trekker seg tilbake eller trekker seg ut av en situasjon eller ønsker å avslutte. Man skjønner når et menneske som til å begynne er "helt med" ikke lengre er det.
Enig. Og i hvert fall når det er snakk om voksne folk.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Henningsen skrev: tir des 20, 2022 4:46 pm
Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:28 pm
Lys skrev: tir des 20, 2022 12:51 pm

Hen mener nok at hen må spørre om lov fra konas kjæreste først...
Ja stemmer, dette er jo mannen som mener det er helt uproblematisk at dama henger med mannlige "venner".
Har du et problem med at en eventuell kjæreste eller kone har mannlige venner?
Snodig greie. Helt normalt at folk har venner av det motsatte kjønn uten at det skal liksom være noe mer.. tror dama eller gubben i et forhold vet hvem de er i sammen med uansett :)

Queenie

Legg inn av Queenie »

HarryH skrev: tir des 20, 2022 3:42 pm
Queenie skrev: tir des 20, 2022 3:40 pm
Normalen blant bra menn, de er som kjent ikke flertallet. Flertallet av mennesker er veldig enkle mennesker.
Normalen er ikke flertallet? Nå kjenner jeg at det ble innfløkt igjen. Håper prosentregnerne kommer på banen.
Jeg skal skjerpe meg ift ordleggelser. Det jeg oppfatter som normalt og bra.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Alle menn som sier kvinner i første delen av 20 årene ikke er attraktive lyver.

Det som er påfallende er at kvinner tror på det.

Det er også en del menn som tror på det og de er også løgnere.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

joplina skrev: tir des 20, 2022 4:34 pm
Texas_John skrev: man des 19, 2022 4:53 pm
Leste du ikke det jeg siterte fra utredningen? At personen (dama) vender ansiktet sitt bort kan under visse omstendigheter være å trekke tilbake samtykket.
Jeg vil vite nøyaktig hvilke situasjoner jeg skal skjønne at et samtykke gis eller trekkes tilbake, slik at jeg ikke risikerer å bli dømt for voldtekt fordi jeg tolket et ansiktsuttrykk eller kroppsspråk feil. Forstår du dette?

Har man aspergers eller autisme så kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å tolke andres kroppsspråk og hva de ytrer som ikke er direkte, kort og konsist.
Men er man ikke "på spektret" så skulle det ikke være noe problem i det hele tatt når det kommer til å tolke kroppsspråk eller ytringer.
Man skjønner når folk trekker seg tilbake eller trekker seg ut av en situasjon eller ønsker å avslutte. Man skjønner når et menneske som til å begynne er "helt med" ikke lengre er det.
Hvis du evner å lese utredningen vil du se at det ikke er fullt så enkelt som du skal ha det til. Men det er uansett ikke du som er i skuddlinja for denne.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: tir des 20, 2022 4:46 pm Har du et problem med at en eventuell kjæreste eller kone har mannlige venner?

I såtilfelle typisk for folk som ikke får seg noe, er fryktelig usikker på seg selv og forholdet osv...
Men det overrasker jo ikke at du er for sosial kontroll og slike ting, som først og fremst er holdninger man forbinder med fundamentalistiske religionsstyrte stater.
La meg snu på ordene; jeg har ikke noe imot at dama har mannlige venner (beta orbiters som noen kaller dem) men jeg har noe imot å ha en dame som har mannlige venner. Derfor blir det altså ikke et praktisk problem, fordi jeg aldri hadde blitt eksklusiv med en slik dame uansett.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: tir des 20, 2022 4:55 pm Alle menn som sier kvinner i første delen av 20 årene ikke er attraktive lyver.

Det som er påfallende er at kvinner tror på det.

Det er også en del menn som tror på det og de er også løgnere.
Haha. Vel, det som er positivt med dette er at dere treskaller finner sammen, jeg tror flere av dere kan trenge tilhørigheten det gir.

Poenget er at når man blir litt eldre så ønsker man ofte nærere og litt dype relasjoner, knulling er topp, men det gir oss ikke så veldig mye om det kun er det (skjønt, jeg troe faktisk at det gir både Texas_John og Lyset her alt de trenger og har behov for.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: tir des 20, 2022 12:08 pm
pfrog567 skrev: tir des 20, 2022 12:07 pm
Texas_John skrev: tir des 20, 2022 11:51 am Her er hva vitenskapen sier:

Men, regardless of their age, tend to say women in their early 20s look best

https://www.businessinsider.com/datacly ... ?r=US&IR=T


Ja, og jeg som en kvinne på 50+ synes at unge menn i 20-30 års alderen ser best ut. Men det er ikke dermed sagt at jeg liksom får seksuell tenning på noen som er mye yngre enn meg. Gir heller disse gutta et kompliment for deres flotte utseende, og da blir de glade :) De skjønner jo at jeg ikke er noe interessert i noe annet der.


Spot on!
Men som mann bør man ikke være for generøs med komplimentene heller, blir fort tolket litt feil


Av og til høres du ut som en PK-boot, du gjør det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tir des 20, 2022 5:03 pm
Henningsen skrev: tir des 20, 2022 12:08 pm
pfrog567 skrev: tir des 20, 2022 12:07 pm

Ja, og jeg som en kvinne på 50+ synes at unge menn i 20-30 års alderen ser best ut. Men det er ikke dermed sagt at jeg liksom får seksuell tenning på noen som er mye yngre enn meg. Gir heller disse gutta et kompliment for deres flotte utseende, og da blir de glade :) De skjønner jo at jeg ikke er noe interessert i noe annet der.
Spot on!
Men som mann bør man ikke være for generøs med komplimentene heller, blir fort tolket litt feil
Av og til høres du ut som en PK-boot, du gjør det.
Jeg tar det som et kompliment jeg.
Ikke min feil at jeg har gode verdier og holdninger.
Men min fortjeneste er det, i samarbeid med foreldrene mine.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at en tråd om seksuell lavalder plutselig handler om TexasJohn sine angivelige erobringer?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MentalM skrev: tir des 20, 2022 12:25 pm
pfrog567 skrev: tir des 20, 2022 12:16 pm
Bliss skrev: tir des 20, 2022 12:13 pm

Forferdelig. Skal tenne et lys i kveld og tenke på alle damer som må lide seg gjennom slike grusomheter.
Ja, det er meg, meg, meg.. Hva synes dama de om det? Er vant til det sikkert, men det er ikke sikkert en ny dame synes dette er så topp..
Skal innrømme sjefen i huset her oppfordrer meg til flere tilstelninger med fotball og øl med gjengen. Dog usikker på om man regnes som voksen i midten av 30årene etter å ha lest i denne tråden :lol:
Du er voksen, men åpenbart for ung til å ligge med.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Det hadde vært helt sjukt å si nei til ei på 18 år om hun ville ha sex. Men hadde nok nektet om det var ei på 63 år. i hvert fall ikke gratis. En driver jo ikke med arkelogi heller SI. Så blir jo ofte kvinnene bitre ,sure og vanskelige etter 25 års alderen.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Queenie skrev: tir des 20, 2022 4:55 pm
HarryH skrev: tir des 20, 2022 3:42 pm
Queenie skrev: tir des 20, 2022 3:40 pm
Normalen blant bra menn, de er som kjent ikke flertallet. Flertallet av mennesker er veldig enkle mennesker.
Normalen er ikke flertallet? Nå kjenner jeg at det ble innfløkt igjen. Håper prosentregnerne kommer på banen.
Jeg skal skjerpe meg ift ordleggelser. Det jeg oppfatter som normalt og bra.
Det du oppfatter som normalt?
Oops, you did it again.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Queenie skrev: tir des 20, 2022 1:02 pm
Bliss skrev: tir des 20, 2022 12:13 pm
pfrog567 skrev: tir des 20, 2022 12:02 pm Tenk deg en velvoksen mann som ber kamerater hjem for å se fotballkamp, og der sitter de og skråler og roper i flere timer, mens de høljer nedpå med øl..
Forferdelig. Skal tenne et lys i kveld og tenke på alle damer som må lide seg gjennom slike grusomheter.
Grusomheter? Menn blir rett og slett kåte av å kose seg med hobbyer, selvfølgelig skal de få drikke øl og se på fotball.
Se der! Nå ble du plutselig drømmedama 10.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pfrog567 skrev: tir des 20, 2022 4:50 pm
Henningsen skrev: tir des 20, 2022 4:46 pm
Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:28 pm
Ja stemmer, dette er jo mannen som mener det er helt uproblematisk at dama henger med mannlige "venner".
Har du et problem med at en eventuell kjæreste eller kone har mannlige venner?
Snodig greie. Helt normalt at folk har venner av det motsatte kjønn uten at det skal liksom være noe mer.. tror dama eller gubben i et forhold vet hvem de er i sammen med uansett :)
Ja veldig spesielt.
Det er nok et tegn på veldig dårlig selvtillit vedr relasjonelle ferdigheter.
Veldig lite tiltalende egenskaper overfor det motsatte kjønn.
Eller en av samme kjønn, om det er det som faller i smak.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:57 pm
Henningsen skrev: tir des 20, 2022 4:46 pm Har du et problem med at en eventuell kjæreste eller kone har mannlige venner?

I såtilfelle typisk for folk som ikke får seg noe, er fryktelig usikker på seg selv og forholdet osv...
Men det overrasker jo ikke at du er for sosial kontroll og slike ting, som først og fremst er holdninger man forbinder med fundamentalistiske religionsstyrte stater.
jeg har noe imot å ha en dame som har mannlige venner.
Og det forklarer mye ;)
Men overrasker, det gjør det ikke.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

FjodorDVD skrev: tir des 20, 2022 1:08 pm
Kul_Djevel skrev: tir des 20, 2022 12:45 pm
FjodorDVD skrev: tir des 20, 2022 12:44 pm
Som motpol skulle vi reetablert patriarkalsk praksis med å ivareta vergemål over våre mødre, koner, søstre og døtre. " Hvordan ville du likt om din mor eller datter gjør skam på oss?", spør disse ignorantene. Da er svaret at: No problem. Vi har kontroll over våre kvinner og passer på at ingen gjør skam på oss.
Vil du bli muslimsk?

Dette ligner da vitterlig på islamsk kultur.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: tir des 20, 2022 5:10 pm
Queenie skrev: tir des 20, 2022 1:02 pm
Bliss skrev: tir des 20, 2022 12:13 pm

Forferdelig. Skal tenne et lys i kveld og tenke på alle damer som må lide seg gjennom slike grusomheter.
Grusomheter? Menn blir rett og slett kåte av å kose seg med hobbyer, selvfølgelig skal de få drikke øl og se på fotball.
Se der! Nå ble du plutselig drømmedama 10.
Er helt rå.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:57 pm La meg snu på ordene; jeg har ikke noe imot at dama har mannlige venner (beta orbiters som noen kaller dem) men jeg har noe imot å ha en dame som har mannlige venner. Derfor blir det altså ikke et praktisk problem, fordi jeg aldri hadde blitt eksklusiv med en slik dame uansett.
Jeg skjønner at dette er plagsomt og noe som kan stikke dypt hvis det stammer fra barndommen, men jeg tror det er mulig å få hjelp til å øke selvtilliten. Ingen grunn til å gi opp. Jeg heier på deg.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

kytec skrev: tir des 20, 2022 5:15 pm
FjodorDVD skrev: tir des 20, 2022 1:08 pm
Kul_Djevel skrev: tir des 20, 2022 12:45 pm
Som motpol skulle vi reetablert patriarkalsk praksis med å ivareta vergemål over våre mødre, koner, søstre og døtre. " Hvordan ville du likt om din mor eller datter gjør skam på oss?", spør disse ignorantene. Da er svaret at: No problem. Vi har kontroll over våre kvinner og passer på at ingen gjør skam på oss.
Vil du bli muslimsk?

Dette ligner da vitterlig på islamsk kultur.
Nei det har jeg ikke. Jeg er tilhenger av det liberale demokrati. Og i Norge er statsfeminisme en større trussel. Her er spørsmålet om seksuell lavalder tema. Så lenge den er under myndighetsalderen må den følges opp. Jeg ønsker den satt til myndighetsalder. Da behøver ingen overvåke sexlivene våre. Er du over 18 kan du si fuck you til både imamer, Ottar og moralpolitiet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

FjodorDVD skrev: tir des 20, 2022 5:40 pm
kytec skrev: tir des 20, 2022 5:15 pm
FjodorDVD skrev: tir des 20, 2022 1:08 pm
Er du over 18 kan du si fuck you til både imamer, Ottar og moralpolitiet.
Jeg kan si det, men om en muslimsk kvinne eller jente sier det kan det gå fryktelig galt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tir des 20, 2022 5:54 pm
FjodorDVD skrev: tir des 20, 2022 5:40 pm
kytec skrev: tir des 20, 2022 5:15 pm
Er du over 18 kan du si fuck you til både imamer, Ottar og moralpolitiet.
Jeg kan si det, men om en muslimsk kvinne eller jente sier det kan det gå fryktelig galt.
Muslimhatet ditt hører ikke hjemme i denne tråden.

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

Haugzu skrev: man des 19, 2022 1:21 pm Skattene økes og den seksuelle lavalder senkes. Regjeringen jobber hardt om dagen!


https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-15-aar
Har du googlet en 25 år gammel sak eller? De har vurdert det der noen ganger i politikken , men blir som med stemmerett for 16 åringer..barn er barn , uansett klær eller uten..med en papirlapp i handa eller uten

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Henningsen skrev: tir des 20, 2022 4:46 pm
Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:28 pm
Lys skrev: tir des 20, 2022 12:51 pm

Hen mener nok at hen må spørre om lov fra konas kjæreste først...
Ja stemmer, dette er jo mannen som mener det er helt uproblematisk at dama henger med mannlige "venner".
Har du et problem med at en eventuell kjæreste eller kone har mannlige venner?

I såtilfelle typisk for folk som ikke får seg noe, er fryktelig usikker på seg selv og forholdet osv...
Men det overrasker jo ikke at du er for sosial kontroll og slike ting, som først og fremst er holdninger man forbinder med fundamentalistiske religionsstyrte stater.
Ja, slike uttalelser/holdninger oser av usikkerhet.

joplina

Legg inn av joplina »

Texas_John skrev: tir des 20, 2022 4:55 pm
joplina skrev: tir des 20, 2022 4:34 pm
Texas_John skrev: man des 19, 2022 4:53 pm
Leste du ikke det jeg siterte fra utredningen? At personen (dama) vender ansiktet sitt bort kan under visse omstendigheter være å trekke tilbake samtykket.
Jeg vil vite nøyaktig hvilke situasjoner jeg skal skjønne at et samtykke gis eller trekkes tilbake, slik at jeg ikke risikerer å bli dømt for voldtekt fordi jeg tolket et ansiktsuttrykk eller kroppsspråk feil. Forstår du dette?

Har man aspergers eller autisme så kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å tolke andres kroppsspråk og hva de ytrer som ikke er direkte, kort og konsist.
Men er man ikke "på spektret" så skulle det ikke være noe problem i det hele tatt når det kommer til å tolke kroppsspråk eller ytringer.
Man skjønner når folk trekker seg tilbake eller trekker seg ut av en situasjon eller ønsker å avslutte. Man skjønner når et menneske som til å begynne er "helt med" ikke lengre er det.
Hvis du evner å lese utredningen vil du se at det ikke er fullt så enkelt som du skal ha det til. Men det er uansett ikke du som er i skuddlinja for denne.
Du skriver (sitert over) at du "vil vite nøyaktig hvilke situasjoner" du skal skjønne "at et samtykke gis eller trekkes tilbake". Og du vil vite det nøyaktig for å unngå risikoen for å bli dømt "for voldtekt fordi du tolket et ansiktsuttrykk eller kroppspråk feil"
- Og du fikk svar på det.

Så fremt man ikke har aspergers eller er autist (på spekteret) så er det ikke noe problem å tolke/vite når aktiv deltakelse og engasjement opphører i en intim situasjon. Hvis en aktiv, villig og engasjert part ikke lengre er en aktiv, villig og engasjert part - men blir slapp, snur hodet vekk, ikke vil kline eller beføle eller sier "vent, ikke så fort" i stedet for å brøle "NEI,STOPP" (som selv alle på spekteret ville skjønne) - så er det en åpenbar forandring i lyst og villighet som ikke er vanskelig å skjønne, sanse eller forstå.

Så hvis du eller andre ikke er på spekteret og har en IQ som overstiger skonummeret , så er det ingen grunn for den "bekymring" du skisserer!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»