Nettavisen Resett legges ned

Svar
Henningsen

Re: Nettavisen Resett legges ned

Legg inn av Henningsen »

Thomas skrev: søn des 25, 2022 4:37 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 2:40 pm Dette er noe av det fjerneste jeg leser.
Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
Det er i utgangspunktet håpløst å diskutere med rasister. Men innimellom kan det gi litt lettbeint underholdning for min del.

De samme menneskene mener jo også at Hitler tilhører "venstresiden"
Det er også en fordel at slikt tankegods ikke får stå uimotsagt, så vil ikke mer usikre og uvitende individer ideen om at det er en fornuftig måte å tenke på.
Man vil dermed begrense at slike holdninger får feste i usikre sinn.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:53 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 3:51 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:45 pm

Men nå er det du som kommer med påstanden om det allmenn kjente og aksepterte begrepet høyreekstremisme bare er "et konstruert begrep" som er den som har bevisbyrden for påstanden du kommer med...
Omvendt bevisbyrde?
- ikke gyldig argument. Det er dere som fremmer påstanden "høyreekstremisme" hos personer som deler fellestrekk med venstresiden som sitter med bevisbyrden.
Fellestrekk som sterk stat, kollektive løsninger, derav mindre personlig -og økonomisk frihet. Syn på Israel, USA mm.
Dette er argumentering.
Du fremmer påstanden om at høyreekstremisme er et konstruert begrep.
Det har du bevisbyrden for.

https://snl.no/h%C3%B8yreekstremisme
Leser du egne linker eller?
Det står at det er omstridt av de forhold jeg nevner. Enda verre og galere er det i wikipedia.

Er det det alt du greier?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Thomas skrev: søn des 25, 2022 4:33 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 2:06 pm
Thomas skrev: lør des 24, 2022 3:02 pm

Hadde du reagert anderledes om det var et muslimsk terrorangrep mot hvite kristne?
Du ville ikke kommentere de ubehagelige fakta'ene i min kommentar - men stiller i stedet et helt irrelevant spørsmål i forhold til dette..?
Ja, det er også en kjent fluktvei ut av dette.
Nei
Du prøver å vri diskusjonen over på de fæle muslimene.

Hva synes du om angrepet i Paris? Det var mitt opprinnelige spørsmål. Men du vil opplagt diskutere noe annet enn meg, så da legger vi denna død. Rasister er ikke min kopp te for å si det forsiktig.

Fortsatt god jul
Jeg prøver ikke vri noe som helst.
Viser til den enorme forskjellen i reaksjon det er fra mediene og ikke minst hos muslimer kontra vestlige etter terrorhandlinger.
Dette ville du ikke kommentere, greit.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn des 25, 2022 4:58 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:53 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 3:51 pm

Omvendt bevisbyrde?
- ikke gyldig argument. Det er dere som fremmer påstanden "høyreekstremisme" hos personer som deler fellestrekk med venstresiden som sitter med bevisbyrden.
Fellestrekk som sterk stat, kollektive løsninger, derav mindre personlig -og økonomisk frihet. Syn på Israel, USA mm.
Dette er argumentering.
Du fremmer påstanden om at høyreekstremisme er et konstruert begrep.
Det har du bevisbyrden for.

https://snl.no/h%C3%B8yreekstremisme
Leser du egne linker eller?
Det står at det er omstridt av de forhold jeg nevner. Enda verre og galere er det i wikipedia.

Er det det alt du greier?
Jeg registrerer at du fortsatt ikke klarer å dokumentere påstanden din.
Men du kjemper med nebb og klør for å prøve å få fokuset over på noe annet.
(Akkurat som med hendelsen med det høyreekstreme angrepet som en annen påpekte)
Begynn der du ;)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 5:01 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 4:58 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:53 pm

Du fremmer påstanden om at høyreekstremisme er et konstruert begrep.
Det har du bevisbyrden for.

https://snl.no/h%C3%B8yreekstremisme
Leser du egne linker eller?
Det står at det er omstridt av de forhold jeg nevner. Enda verre og galere er det i wikipedia.

Er det det alt du greier?
Jeg registrerer at du fortsatt ikke klarer å dokumentere påstanden din.
Men du kjemper med nebb og klør for å prøve å få fokuset over på noe annet.
(Akkurat som med hendelsen med det høyreekstreme angrepet som en annen påpekte)
Begynn der du ;)
"Høyreekstrem" er din påstand.
Jeg har plukket det konstruerte begrepet i filler for deg og dine meningsfeller.
Som ventet ingen saklige (mot)kommentarer i den forbindelse. INGEN.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:04 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 5:01 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 4:58 pm

Leser du egne linker eller?
Det står at det er omstridt av de forhold jeg nevner. Enda verre og galere er det i wikipedia.

Er det det alt du greier?
Jeg registrerer at du fortsatt ikke klarer å dokumentere påstanden din.
Men du kjemper med nebb og klør for å prøve å få fokuset over på noe annet.
(Akkurat som med hendelsen med det høyreekstreme angrepet som en annen påpekte)
Begynn der du ;)
"Høyreekstrem" er din påstand.
Jeg har plukket det konstruerte begrepet i filler for deg og dine meningsfeller.
Som ventet ingen saklige (mot)kommentarer i den forbindelse. INGEN.
Nå prøver du å avlede fokus igjen. Du skrev : "Høyreekstrem" er et sekkepostbegrep venstresiden/mediene har skapt for å plassere personer de deler en rekke ideologiske fellestrekk med, men som de ikke liker "

Dette er en udokumentert påstand, som du atter en gang prøver desperat å få fokus vekk fra.
Da konkluderer vi med at det er en feilaktig påstand fra din side.
Noe resten av oss selvfølgelig vet.
Så da legger jeg den enkelt og greit død der.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:04 pm
"Høyreekstrem" er din påstand.
Jeg har plukket det konstruerte begrepet i filler for deg og dine meningsfeller.
Som ventet ingen saklige (mot)kommentarer i den forbindelse. INGEN.
Det er vel kanskje slike nyheter de venstreekstreme islamistsleikerene vil ha bort:

Tyskland: Somalier knivdrepte to personer, ropte «Allahu akbar!»

https://www.document.no/2022/10/18/tysk ... ahu-akbar/

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning.
Du er hjertelig velkommen til å dokumentere dette. Vi vet jo alle godt at du ikke vil finne ett eneste eksempel. Påstanden er forøvrig sann. Dere har i stor iver bidratt til destruksjon av begrepet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Jeg gir deg samme oppfordring som Cabal fikk. Det holder med ett eksempel.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 2:40 pm Dette er noe av det fjerneste jeg leser.
Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Selvfølgelig lar de seg ikke overbevise. De er jo idioter.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Cabal skrev: søn des 25, 2022 5:39 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm

Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
De er jo idioter.
Det må man jo naturligvis være for å ha slike holdninger ;)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cabal skrev: søn des 25, 2022 5:39 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm

Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Selvfølgelig lar de seg ikke overbevise. De er jo idioter.
Idiotene må vel være dere som ikke evner å besvare hva «en kvinne» er for noe.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 5:14 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:04 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 5:01 pm

Jeg registrerer at du fortsatt ikke klarer å dokumentere påstanden din.
Men du kjemper med nebb og klør for å prøve å få fokuset over på noe annet.
(Akkurat som med hendelsen med det høyreekstreme angrepet som en annen påpekte)
Begynn der du ;)
"Høyreekstrem" er din påstand.
Jeg har plukket det konstruerte begrepet i filler for deg og dine meningsfeller.
Som ventet ingen saklige (mot)kommentarer i den forbindelse. INGEN.
Nå prøver du å avlede fokus igjen. Du skrev : "Høyreekstrem" er et sekkepostbegrep venstresiden/mediene har skapt for å plassere personer de deler en rekke ideologiske fellestrekk med, men som de ikke liker "

Dette er en udokumentert påstand, som du atter en gang prøver desperat å få fokus vekk fra.
Da konkluderer vi med at det er en feilaktig påstand fra din side.
Noe resten av oss selvfølgelig vet.
Så da legger jeg den enkelt og greit død der.
Igjen, det er den som bringer påstanden på bane og aktivt benytter begrepet som må utlede hva det er med base i høyresidens verdier.
Det har ingen på venstresiden greid, heller ikke du selvsagt.

Jeg vet hvor dette fører - du har ingenting å bidra med. La meg hjelpe:
Det som er bakgrunnen for konstrueringen av begrepet er røde, grønne, gule og lyseblå sosialisters behov for å transformere grupperinger som har bedrevet folkemord opp gjennom historien til høyresiden - dvs. kommunister, muslimer, nasjonalsosialister og fascister.

Men selv i våre dager er de ikke enige i motstand mot totalitære krefter og motstanden mot å la dem få fotfeste i Norge. Dette er de uenige i og omtaler derfor all motstand mot innvandring fra totalitære land og kulturer som "rasisme" og ytre-høyre alt. "høyreekstremt. Så de motsier seg selv - og avslører seg selv.
Alle folkemord i historien er gjennomført av ekstreme ideologier på venstresiden. Dette faktum vil venstresiden og deres medier gjøre om på.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 5:45 pm Det må man jo naturligvis være for å ha slike holdninger ;)
Dere vil ikke engang forsøke å dokumentere? Eller var det kanskje lettere å bare si "dumminger" slik man gjorde i barnehagen?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Cabal skrev: søn des 25, 2022 5:39 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm

Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Selvfølgelig lar de seg ikke overbevise. De er jo idioter.
Her var det ordveksling på høyt plan mellom to meningsfeller :)

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:54 pm Her var det ordveksling på høyt plan mellom to meningsfeller :)
Ja, ikke sant. Jeg ble dypt imponert.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:54 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 5:39 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm

De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Selvfølgelig lar de seg ikke overbevise. De er jo idioter.
Her var det ordveksling på høyt plan mellom to meningsfeller :)
Jeg tenkte nettopp det samme :lol:
Du evner jo ikke å stå for påstanden du kommer med engang.
Det går i den sedvanlige stemplingen, og personfokus osv
Ikke rart at ingen gidder prøve å diskutere med deg engang.
Kjent stil fra dere dette.

Du er og blir en floskelmadkin ala en kloning av voldsthorsen og Tore Tvedt.

Som ikke evner å begrunne sin påstand.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 6:59 pm Du evner jo ikke å stå for påstanden du kommer med engang.
Jeg oppfordret deg og han andre til å backe opp en påstand, men istedet sier dere bare "dumminger". Men det er forståelig i og med at den ikke lar seg backe opp.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: søn des 25, 2022 7:58 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 6:59 pm Du evner jo ikke å stå for påstanden du kommer med engang.
Jeg oppfordret deg og han andre til å backe opp en påstand, men istedet sier dere bare "dumminger". Men det er forståelig i og med at den ikke lar seg backe opp.
Det er flere som har forsøkt det samme med meningsfrenden din over noen sider av tråden.
Han har lagt premissene for at det har blitt konsensus i tråden.

Du gjorde forøvrig akkurat det samme i din dialog med Neptun...

Og vi vet jo hvor avledningen dine pleier enda, mulig man ikke gidder å gå ned den veien...
Men Neptun får gå foran og begynne med å dokumentere påstander han kommer med.
Du får begynne med han

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm
Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Men ordet har jo mistet sin betydning i svært mange tilfeller.

Dere virker som noen snørrunger som slenger ut i hytt og gevær "Lasistel" "Lasistel" i helt irrelevante sammenhenger, som om dere nettopp har læret et nytt ord uten å vite betydningen.


På samme måte tror visse folk alt er: "bare fordi han/jeg er svart"





Fullstendig tilbakestående idioti med kunnskapsnivå og IQ som amøber. Men selvsagt vil dere aldri innse dette, da IQ-en er medfødt og kan derfor ikke forbedres.



Kan man ikke øve seg opp?

Det kan man, men de færreste gjør det fordi gevinsten er svært liten. På tross av treningsprogrammer har man ikke klart å påvise bedring av intelligens, men man kan oppleve en midlertidig økning på spesifikke felt.


Bilde

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: søn des 25, 2022 6:59 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:54 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 5:39 pm

Selvfølgelig lar de seg ikke overbevise. De er jo idioter.
Her var det ordveksling på høyt plan mellom to meningsfeller :)
Du er og blir en floskelmadkin ala en kloning av voldsthorsen og Tore Tvedt.
Det var da voldsomt.
Et endelig farvel til anstendigheten?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn des 25, 2022 8:57 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 6:59 pm
Neptun skrev: søn des 25, 2022 5:54 pm

Her var det ordveksling på høyt plan mellom to meningsfeller :)
Du er og blir en floskelmadkin ala en kloning av voldsthorsen og Tore Tvedt.
Det var da voldsomt.
Et endelig farvel til anstendigheten?
Ja, det var kanskje litt voldsomt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Xpoolman skrev: tir des 20, 2022 4:51 pm Resett er solgt:

https://journalisten.no/resettno-solgt- ... per/550651
Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

InsVerderben skrev: søn des 25, 2022 10:48 pm
Xpoolman skrev: tir des 20, 2022 4:51 pm Resett er solgt:

https://journalisten.no/resettno-solgt- ... per/550651
Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
Håper nye Resett blir bedre på akkurat det.

God jul :D

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: søn des 25, 2022 5:50 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 5:45 pm Det må man jo naturligvis være for å ha slike holdninger ;)
Dere vil ikke engang forsøke å dokumentere? Eller var det kanskje lettere å bare si "dumminger" slik man gjorde i barnehagen?
Har du idetheletatt egne synspunkter? Mener du også som Neptun her - at begrepet 'Høyreekstremist' er oppdiktet av? Er 'venstreekstremisme' også oppdiktet av høyresiden? Er alle definisjoner som bærer ekstremisme i seg, oppdiktet? Kan en da gå HELT ut og spørre; hvordan oppstår ord, begreper og - språket vårt?
Er lignende begrep som høyresiden og venstresiden - oppdiktede begrep uten innhold? Hva er egentlig ekstremisme da - blant ekstremister, det normale og altså kliss normale ekstremister?
Nesten alle politiske drap i Norge har blitt begått av folk på den politiske høyresiden og - er det å drepe sine politiske motstandere - ekstremt og at en som utfører ekstrem handlinger, følgelig er ekstremist?
"Historien om konseptet
Begrepet «høyreekstremisme» oppstår fra forskning på fascisme i etterkrigstiden. I utgangspunktet brukte denne forskningen «høyreradikalisme» som en paraplybetegnelse for partier og bevegelser helt til høyre i det politiske spekteret – både de med og uten klare bånd til mellomkrigstidens uttrykk for fascisme og nazister. [5] I løpet av 1970- og 1980-årene ble imidlertid «høyreradikalisme» i stor grad erstattet med «høyreekstremisme». På 1990-tallet ble det det dominerende konseptet, spesielt på det kontinentale Europa. I andre sammenhenger, spesielt Nord-Amerika, er begrepet "hvit overlegenhet" mer utbredt, og innebærer åpenlyst rasistiske oppfatninger om at den hvite rasen er overlegen, og derfor bør være dominerende over mennesker av andre raser.

I de senere årene har forskere ofte referert til både ' høyreradikalisme ' og 'høyreekstremisme', oftest for å skille mellom ideologier som er demokratiske, men illiberale (radikalisme), på den ene siden, og de som er anti- demokratisk (ekstremisme), derimot. [6] Med andre ord, mens den radikale høyresiden er motstander av liberale aspekter av demokrati (som minoritetsrettigheter) og ikke fremmer bruk av vold, er den ekstreme høyresiden iboende antidemokratisk og legitimerer i noen tilfeller bruken av vold for å forfølge sine politiske mål."
----
https://www.sv.uio.no/c-rex/english/gro ... emism.html

Ord&uttrykk, begrep brukes også litt forskjellig fra stat til stat og Noam Chomsky her, snakker om at 'vi er på vei mot neofascisme
https://www.globalpolicyjournal.com/blo ... neofascism

Lars Gule deltok i nettdebatter med muslimer og advarte mot ekstremisme pekte på at terror nesten alltid springer ut av ekstremisme. Jeg ser på høyreekstremister som de gruppene som er udemokratiske, som ser på seg selv som bedre enn andre og altså en form for rasisme og som glatt bruker vold for å fremme sine politiske saker, drive politikk i 'sin' ønskede retning.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fordomsfull skrev: søn des 25, 2022 11:28 pm Har du idetheletatt egne synspunkter? Mener du også som Neptun her - at begrepet 'Høyreekstremist' er oppdiktet av? Er 'venstreekstremisme' også oppdiktet av høyresiden? Er alle definisjoner som bærer ekstremisme i seg, oppdiktet? Kan en da gå HELT ut og spørre; hvordan oppstår ord, begreper og - språket vårt?
Ja, jeg har egne synspunkter. Nei, jeg er ikke enig med Neptun her. Derimot har jeg sagt at dere såkalte "antirasister" vanner ut begrepet rasisme når dere dorger opp kortet til alle dere er uenige med.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: søn des 25, 2022 11:47 pm
Fordomsfull skrev: søn des 25, 2022 11:28 pm Har du idetheletatt egne synspunkter? Mener du også som Neptun her - at begrepet 'Høyreekstremist' er oppdiktet av? Er 'venstreekstremisme' også oppdiktet av høyresiden? Er alle definisjoner som bærer ekstremisme i seg, oppdiktet? Kan en da gå HELT ut og spørre; hvordan oppstår ord, begreper og - språket vårt?
Ja, jeg har egne synspunkter. Nei, jeg er ikke enig med Neptun her. Derimot har jeg sagt at dere såkalte "antirasister" vanner ut begrepet rasisme når dere dorger opp kortet til alle dere er uenige med.
Og her 'dorger du ikke opp' eller forsøker å tillegge meg synspunkt jeg ikke har uttrykt ?
Hva legger du selv i begrepet rasisme da? Er ikke rasisme 'å se på seg og sine' - som bedre enn andre - rasisme? Er 'ditt' rasismebegrep noe du dikter opp for deg selv, eller er 'din' definisjon på rasisme i tråd med våre lover, som i straffeloven? Du vet, lover som er behandlet og vedtatte av våre demokratiske valgte organer?
Er ikke alle ord og begreper noe som er funnet på for nettopp å kunne karakterisere noe eller noen og som i motsetning til noe annet?
Sist redigert av Fordomsfull den man des 26, 2022 12:09 am, redigert 1 gang totalt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.E. skrev: søn des 25, 2022 8:49 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 3:06 pm
Dette er jo helt vanlig. Høyreekstreme mener ordet "høyreekstrem" bare er funnet opp av venstresiden. Rasister sier ordet rasist har mistet sin betydning. Begge deler er selvfølgelig fullstendig tilbakestående og de vil selvsagt aldri innse dette, så det er liten vits i å prøve å overbevise tullingene.
De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Men ordet har jo mistet sin betydning i svært mange tilfeller.

Dere virker som noen snørrunger som slenger ut i hytt og gevær "Lasistel" "Lasistel" i helt irrelevante sammenhenger, som om dere nettopp har læret et nytt ord uten å vite betydningen.


På samme måte tror visse folk alt er: "bare fordi han/jeg er svart"





Fullstendig tilbakestående idioti med kunnskapsnivå og IQ som amøber. Men selvsagt vil dere aldri innse dette, da IQ-en er medfødt og kan derfor ikke forbedres.



Kan man ikke øve seg opp?

Det kan man, men de færreste gjør det fordi gevinsten er svært liten. På tross av treningsprogrammer har man ikke klart å påvise bedring av intelligens, men man kan oppleve en midlertidig økning på spesifikke felt.


Bilde
Intelligensbegrepet er utvidet i forhold til før, fra Wikipedia;
"Innhold
1 Språklig intelligens
2 Logisk/ matematisk intelligens
3 Visuell - spatial intelligens
4 Musikalsk intelligens
5 Kroppslig/ kinestetisk intelligens
6 Sosial intelligens
7 Selvinnsikt - intuitiv intelligens
8 Eksterne lenker"
-------
Om en vokser opp i miljø hvor det snakkes mange ulike språk, er sansen langt større for at en utvikler et mye bedre språkøre og lignende kan en sikkert si på de andre intelligens-områdene; jo mer de rundt en driver med for eksempel matematikk, løser matematiske oppgaver - desto bedre vil ens egen forståelse bli om matematikk. Pluss at en ellers har en hjerne som får nok næring, søvn&hvile ol.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ja det var utfyllende, punktvis&ryddig og ikke minst svært arrogant!
Si meg, er ditt mål å skulle du belære debattanten du svarte og alle oss andre ..?!
Barnslig og "hersketeknikk" på krabbenivå vil jeg påstå og hvorfor føler du et behov for å opptre som overlegen ved å tråkke på/definere andre....?

Forsatt god jul! 🎄

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Fordomsfull skrev: man des 26, 2022 12:08 am
B.E. skrev: søn des 25, 2022 8:49 pm
Henningsen skrev: søn des 25, 2022 3:18 pm

De lar seg nok neppe overbevise. Enig med deg i det.
Fakta og fornuft preller av de, som vann på gåsa.
Men ordet har jo mistet sin betydning i svært mange tilfeller.

Dere virker som noen snørrunger som slenger ut i hytt og gevær "Lasistel" "Lasistel" i helt irrelevante sammenhenger, som om dere nettopp har læret et nytt ord uten å vite betydningen.


På samme måte tror visse folk alt er: "bare fordi han/jeg er svart"





Fullstendig tilbakestående idioti med kunnskapsnivå og IQ som amøber. Men selvsagt vil dere aldri innse dette, da IQ-en er medfødt og kan derfor ikke forbedres.



Kan man ikke øve seg opp?

Det kan man, men de færreste gjør det fordi gevinsten er svært liten. På tross av treningsprogrammer har man ikke klart å påvise bedring av intelligens, men man kan oppleve en midlertidig økning på spesifikke felt.


Bilde
Intelligensbegrepet er utvidet i forhold til før, fra Wikipedia;
"Innhold
1 Språklig intelligens
2 Logisk/ matematisk intelligens
3 Visuell - spatial intelligens
4 Musikalsk intelligens
5 Kroppslig/ kinestetisk intelligens
6 Sosial intelligens
7 Selvinnsikt - intuitiv intelligens
8 Eksterne lenker"
-------
Om en vokser opp i miljø hvor det snakkes mange ulike språk, er sansen langt større for at en utvikler et mye bedre språkøre og lignende kan en sikkert si på de andre intelligens-områdene; jo mer de rundt en driver med for eksempel matematikk, løser matematiske oppgaver - desto bedre vil ens egen forståelse bli om matematikk. Pluss at en ellers har en hjerne som får nok næring, søvn&hvile ol.


Ta gjerne en IQ-test for å se hvor landet ligger, før du kommer med flere uintelligente kommentarer.


Dette er noen definisjoner på intelligens:

Dømmekraft, sunn fornuft, praktisk sans, initiativtakende, evne til omstilling, selvkritikk (Alfred Binet)
Individets globale evne til å handle hensiktsmessig, tenke rasjonelt, og å handle effektivt med hans eller hennes omgivelser (David Wechsler )
Kognitiv kompleksitet (Linda Gottfredson)
Målrettet arbeid, tilpasningsdyktig adferd (Sternberg og Salter)
Sterke analytiske egenskaper, god dømmekraft, og egenskapen til å tenke strategisk og flerplanlig (John Kotter)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»