Nettavisen Resett legges ned

Svar
Fordomsfull

Re: Nettavisen Resett legges ned

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: ↑lþr des 24, 2022 6:06 pm
Fordomsfull skrev: ↑lþr des 24, 2022 2:46 pm
Neptun skrev: ↑lþr des 24, 2022 1:20 pm

Det rullet over TV-skjermene i hele gÄr. F.eks. TV2 nyhetene
OK, det har en tendens til Ä bli klappjakt pÄ folk som minner om de som har gjort noe jÊvlig. Som da en marokkaner ble kastet ut fra Maxim i Bergen, ble rasende og gikk hjem til LaksevÄg. Hentet en pistol, gikk tilbake til by'n og skjÞt de to dÞrvaktene; Jarle Ness ble skutt i hjertet og dÞde og BÄrd Trones ble truffet i magen og overlevde. Han forsÞkte Ä drepe to (?) til, men da han skjÞt de 3 fÞrste skuddene, lÄste vÄpenet seg. Jarle Ness var flere ganger norgesmester i boksing og BÄrd Trones var verdensmester i kickboksing. Seinere pÄ natten skal bergensere ha drevet klappjakt pÄ innvandrere rundt i omrÄdet. Og faren til drepte dÞrvakten Jarle Ness, Dagfinn Ness - gikk ut i lokalavisen og sa at dette kunne like gjerne vÊrt begÄtt av en nordmann og tok krass avstand fra forfÞlgelse av innvandrere. Dagfinn Ness hadde 9 NM-gull i boksing og sÞnnen Jarle, rakk 4 NM-gull.
Husker den saken godt, fra rundt den tiden jeg var i militĂŠre i Bergen.

Det kunne ikke like gjerne vÊrt begÄtt av en nordmann.
Dagfinn Ness dĂžde i 2008, antagelig lykkelig uvitende om at du var uenig med han og mente at bare utlendinger kan reagere med slik agresjon. Morderen ble vel karakterisert som i psykisk ubalanse eller klin kokko.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

B.E. skrev: ↑man des 26, 2022 3:51 am

Dette er noen definisjoner pÄ intelligens:

DĂžmmekraft, sunn fornuft, praktisk sans, initiativtakende, evne til omstilling, selvkritikk (Alfred Binet)
Individets globale evne til Ă„ handle hensiktsmessig, tenke rasjonelt, og Ă„ handle effektivt med hans eller hennes omgivelser (David Wechsler )
Kognitiv kompleksitet (Linda Gottfredson)
MĂ„lrettet arbeid, tilpasningsdyktig adferd (Sternberg og Salter)
Sterke analytiske egenskaper, god dĂžmmekraft, og egenskapen til Ă„ tenke strategisk og flerplanlig (John Kotter)
Jeg er ikke uenig i det, men en god del vil vĂŠre veldig subjektivt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut pÄ landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Neptun skrev: ↑sþn des 25, 2022 11:21 pm
InsVerderben skrev: ↑sþn des 25, 2022 10:48 pm
Xpoolman skrev: ↑tir des 20, 2022 4:51 pm Resett er solgt:

https://journalisten.no/resettno-solgt- ... per/550651
Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
HÄper nye Resett blir bedre pÄ akkurat det.

God jul :D
Det kan dere bare glemme for kjÞperen er LurÄs selv :lol: :lol: :lol:

OPPDATERING: Helge LurÄs bekrefter onsdag formiddagen at han er kjÞperen.


Selveste skaperen selv av kloakken av et ekkokammer.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.E. skrev: ↑man des 26, 2022 3:51 am
Fordomsfull skrev: ↑man des 26, 2022 12:08 am
B.E. skrev: ↑sþn des 25, 2022 8:49 pm

Men ordet har jo mistet sin betydning i svĂŠrt mange tilfeller.

Dere virker som noen snĂžrrunger som slenger ut i hytt og gevĂŠr "Lasistel" "Lasistel" i helt irrelevante sammenhenger, som om dere nettopp har lĂŠret et nytt ord uten Ă„ vite betydningen.


PÄ samme mÄte tror visse folk alt er: "bare fordi han/jeg er svart"





Fullstendig tilbakestÄende idioti med kunnskapsnivÄ og IQ som amÞber. Men selvsagt vil dere aldri innse dette, da IQ-en er medfÞdt og kan derfor ikke forbedres.



Kan man ikke Ăžve seg opp?

Det kan man, men de fÊrreste gjÞr det fordi gevinsten er svÊrt liten. PÄ tross av treningsprogrammer har man ikke klart Ä pÄvise bedring av intelligens, men man kan oppleve en midlertidig Þkning pÄ spesifikke felt.


Bilde
Intelligensbegrepet er utvidet i forhold til fĂžr, fra Wikipedia;
"Innhold
1 SprÄklig intelligens
2 Logisk/ matematisk intelligens
3 Visuell - spatial intelligens
4 Musikalsk intelligens
5 Kroppslig/ kinestetisk intelligens
6 Sosial intelligens
7 Selvinnsikt - intuitiv intelligens
8 Eksterne lenker"
-------
Om en vokser opp i miljÞ hvor det snakkes mange ulike sprÄk, er sansen langt stÞrre for at en utvikler et mye bedre sprÄkÞre og lignende kan en sikkert si pÄ de andre intelligens-omrÄdene; jo mer de rundt en driver med for eksempel matematikk, lÞser matematiske oppgaver - desto bedre vil ens egen forstÄelse bli om matematikk. Pluss at en ellers har en hjerne som fÄr nok nÊring, sÞvn&hvile ol.


Ta gjerne en IQ-test for Ă„ se hvor landet ligger, fĂžr du kommer med flere uintelligente kommentarer.


Dette er noen definisjoner pÄ intelligens:

DĂžmmekraft, sunn fornuft, praktisk sans, initiativtakende, evne til omstilling, selvkritikk (Alfred Binet)
Individets globale evne til Ă„ handle hensiktsmessig, tenke rasjonelt, og Ă„ handle effektivt med hans eller hennes omgivelser (David Wechsler )
Kognitiv kompleksitet (Linda Gottfredson)
MĂ„lrettet arbeid, tilpasningsdyktig adferd (Sternberg og Salter)
Sterke analytiske egenskaper, god dĂžmmekraft, og egenskapen til Ă„ tenke strategisk og flerplanlig (John Kotter)
SĂ„- dine sitater er mer intelligente enn mine? Jeg kan godt vĂŠre dum som et brĂžd om det gleder deg.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

InsVerderben skrev: ↑sþn des 25, 2022 10:48 pm
Xpoolman skrev: ↑tir des 20, 2022 4:51 pm Resett er solgt:

https://journalisten.no/resettno-solgt- ... per/550651
Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
Enig. Man skal ikke bare fjerne det man ikke liker av ytringer her i verden.

Fortsatt god jul! :)

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

pfrog567 skrev: ↑man des 26, 2022 9:31 am
InsVerderben skrev: ↑sþn des 25, 2022 10:48 pm
Xpoolman skrev: ↑tir des 20, 2022 4:51 pm Resett er solgt:

https://journalisten.no/resettno-solgt- ... per/550651
Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
Enig. Man skal ikke bare fjerne det man ikke liker av ytringer her i verden.

Fortsatt god jul! :)
Resett selv hevder at de la ned fordi de ikke hadde Ăžkonomi til Ă„ rekruttere en kvalifisert redaktĂžr.....

SĂ„ de fjernet seg selv.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Neptun skrev: ↑sþn des 25, 2022 5:00 pm
Thomas skrev: ↑sþn des 25, 2022 4:33 pm
Neptun skrev: ↑sþn des 25, 2022 2:06 pm

Du ville ikke kommentere de ubehagelige fakta'ene i min kommentar - men stiller i stedet et helt irrelevant spÞrsmÄl i forhold til dette..?
Ja, det er ogsÄ en kjent fluktvei ut av dette.
Nei
Du prÞver Ä vri diskusjonen over pÄ de fÊle muslimene.

Hva synes du om angrepet i Paris? Det var mitt opprinnelige spÞrsmÄl. Men du vil opplagt diskutere noe annet enn meg, sÄ da legger vi denna dÞd. Rasister er ikke min kopp te for Ä si det forsiktig.

Fortsatt god jul
Jeg prĂžver ikke vri noe som helst.
Viser til den enorme forskjellen i reaksjon det er fra mediene og ikke minst hos muslimer kontra vestlige etter terrorhandlinger.
Dette ville du ikke kommentere, greit.
Jo, du vrir diskusjonen over pÄ muslimer. At du ikke ser det selv er ikke mitt problem

Det nÄ vÊre slitsomt Ä hate sÄ mye som du gjÞr.
Jeg synes faktisk synd pÄ sÄnne som deg.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ↑sĂžn des 25, 2022 11:55 pm Er ikke rasisme 'Ă„ se pĂ„ seg og sine' - som bedre enn andre - rasisme?
Her mĂ„ du vĂŠre mye mer presis. Denne definisjonen gjĂžr det til rasisme Ă„ mene at et hĂ„ndball-lag eller en arbeidsplass er bedre enn andre. I tillegg bĂžr det finnes en kvalifisert handling her, f.eks. en diskriminerende, fysisk eller verbal handling. Å bare mene at enkelte minoritetskulturer heller hĂžrer hjemme pĂ„ sĂžppeldynga enn i et moderne samfunn har lite med rasime Ă„ gjĂžre, selv om det sikkert er en del "antirasistiske" woke-hysterikere der ute som garantert er uenig i det.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut pÄ landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Syrlig skrev: ↑man des 26, 2022 9:41 am
pfrog567 skrev: ↑man des 26, 2022 9:31 am
InsVerderben skrev: ↑sþn des 25, 2022 10:48 pm

Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
Enig. Man skal ikke bare fjerne det man ikke liker av ytringer her i verden.

Fortsatt god jul! :)
Resett selv hevder at de la ned fordi de ikke hadde Ăžkonomi til Ă„ rekruttere en kvalifisert redaktĂžr.....

SĂ„ de fjernet seg selv.
LurÄs gjorde alt han kunne mot slutten av sin levetid i Resett for fÄ pressestÞtte. Men kommentarfeltet og ekkokammeret av en sÞppelhaug med idioter som han selv hadde skapt, og var sÄ avhengig av, Þdela for han hele tiden :lol:

Etter hver mÄtte han sykemelde seg og sluttet som redaktÞr, imens Resett fikk en midlertidig redaktÞr.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Thomas skrev: ↑man des 26, 2022 10:37 am
Neptun skrev: ↑sþn des 25, 2022 5:00 pm
Thomas skrev: ↑sþn des 25, 2022 4:33 pm

Nei
Du prÞver Ä vri diskusjonen over pÄ de fÊle muslimene.

Hva synes du om angrepet i Paris? Det var mitt opprinnelige spÞrsmÄl. Men du vil opplagt diskutere noe annet enn meg, sÄ da legger vi denna dÞd. Rasister er ikke min kopp te for Ä si det forsiktig.

Fortsatt god jul
Jeg prĂžver ikke vri noe som helst.
Viser til den enorme forskjellen i reaksjon det er fra mediene og ikke minst hos muslimer kontra vestlige etter terrorhandlinger.
Dette ville du ikke kommentere, greit.
Jo, du vrir diskusjonen over pÄ muslimer. At du ikke ser det selv er ikke mitt problem

Det nÄ vÊre slitsomt Ä hate sÄ mye som du gjÞr.
Jeg synes faktisk synd pÄ sÄnne som deg.
Diskusjonen omhandler nedleggelse av Resett.
SÄ kan du slutte med personfokuset, det er en gjenganger pÄ babord side. Diskuter sak, ikke person!

Terrorhandlingen i Paris ble trukket inn i trÄden - og i den forbindelse pÄtalte jeg alle venstremedienes "rutiner" ved slike anledninger, dvs ikke nÄr det sedvanlige skjer men nÄr det er muslimer det gÄr ut over.
NĂ„ vet vi vel ikke all verden om personen som gjorde dette, men Ă©n ting er sikkert man finner ikke mange som stĂžtter terror i vestlige land, i muslimske land derimot..
Tenk om 50% i Norge stÞttet Breiviks terrorudÄd slik ca. 50% i muslimske land stÞttet og feiret 11/9 terroren!

Nok om det! jeg pÄpekte den store forskjellen i omtale av gjerningsperson og de pÄstÄtte motivene bak - samt ikke minst oppfÞrselen i etterkant med steinkasting mot politi, hÊrverk og allah u akbar kamprop.
Om du ikke har noe Ä si i den forbindelse, sÄ la vÊre. Vanskeligere er det ikke.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: ↑man des 26, 2022 10:44 am
Fordomsfull skrev: ↑sĂžn des 25, 2022 11:55 pm Er ikke rasisme 'Ă„ se pĂ„ seg og sine' - som bedre enn andre - rasisme?
Her mĂ„ du vĂŠre mye mer presis. Denne definisjonen gjĂžr det til rasisme Ă„ mene at et hĂ„ndball-lag eller en arbeidsplass er bedre enn andre. I tillegg bĂžr det finnes en kvalifisert handling her, f.eks. en diskriminerende, fysisk eller verbal handling. Å bare mene at enkelte minoritetskulturer heller hĂžrer hjemme pĂ„ sĂžppeldynga enn i et moderne samfunn har lite med rasime Ă„ gjĂžre, selv om det sikkert er en del "antirasistiske" woke-hysterikere der ute som garantert er uenig i det.
Nazister sÄ pÄ seg selv som ariere og som bedre enn andre i den grad at de fÞlte seg berettiget til Ä massakrere dem de selv Þnsket. De hvite i USA holdt pÄ med drap og terror mot de svarte. Europeerne har holdt med Ä undertrykke og behandle jÞder, sigÞynere, tatere som dyr. Nordmenn behandlet samer og jÞder som mindre verdt enn oss selv.
Lederen i Den nordiske motstandsbevegelsen sa i intervju pÄ TV at han sÄ pÄ Adolf Hitler som historiens stÞrste person og sa han hadde et stort bilde av han pÄ veggen hjemme.
Det er rasisme i Afghanistan; menn og taliban behandler jenter og kvinner som Untermenschen, israelske myndigheter ser pÄ og behandler arabere pÄ nedlatende vis og russere behandler homser som lovlig vilt.
Sist redigert av Fordomsfull den man des 26, 2022 4:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: ↑man des 26, 2022 2:26 pm
Thomas skrev: ↑man des 26, 2022 10:37 am
Neptun skrev: ↑sþn des 25, 2022 5:00 pm

Jeg prĂžver ikke vri noe som helst.
Viser til den enorme forskjellen i reaksjon det er fra mediene og ikke minst hos muslimer kontra vestlige etter terrorhandlinger.
Dette ville du ikke kommentere, greit.
Jo, du vrir diskusjonen over pÄ muslimer. At du ikke ser det selv er ikke mitt problem

Det nÄ vÊre slitsomt Ä hate sÄ mye som du gjÞr.
Jeg synes faktisk synd pÄ sÄnne som deg.
Diskusjonen omhandler nedleggelse av Resett.
SÄ kan du slutte med personfokuset, det er en gjenganger pÄ babord side. Diskuter sak, ikke person!

Terrorhandlingen i Paris ble trukket inn i trÄden - og i den forbindelse pÄtalte jeg alle venstremedienes "rutiner" ved slike anledninger, dvs ikke nÄr det sedvanlige skjer men nÄr det er muslimer det gÄr ut over.
NĂ„ vet vi vel ikke all verden om personen som gjorde dette, men Ă©n ting er sikkert man finner ikke mange som stĂžtter terror i vestlige land, i muslimske land derimot..
Tenk om 50% i Norge stÞttet Breiviks terrorudÄd slik ca. 50% i muslimske land stÞttet og feiret 11/9 terroren!

Nok om det! jeg pÄpekte den store forskjellen i omtale av gjerningsperson og de pÄstÄtte motivene bak - samt ikke minst oppfÞrselen i etterkant med steinkasting mot politi, hÊrverk og allah u akbar kamprop.
Om du ikke har noe Ä si i den forbindelse, sÄ la vÊre. Vanskeligere er det ikke.
Det er en del som stĂžtter breiviks holdninger og hanlinger i norge, og desto fler stĂžtter tankene bak.
https://www.aftenposten.no/norge/i/zGPb ... er-og-sian
Skremmende mange faktisk.
Slikt tankegods mÄ bekjempes (i likhet med islamistisk, venstreekstremt, konspirasjonsteoretisk og klimaekstremt tankegods)
Sist redigert av Henningsen den man des 26, 2022 4:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Thomas skrev: ↑sĂžn des 25, 2022 4:33 pm Rasister er ikke min kopp te for Ă„ si det forsiktig.
Anser du islam for Ă„ vĂŠre en rasistisk ideologi?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: ↑man des 26, 2022 4:13 pm
Thomas skrev: ↑sĂžn des 25, 2022 4:33 pm Rasister er ikke min kopp te for Ă„ si det forsiktig.
Anser du islam for Ă„ vĂŠre en rasistisk ideologi?
Finnes det noen religioner som mener at ikke deres religion/religiĂžse oppfatning er bedre&mer hĂžyverdig enn andre? Det er jo ifall det samme som Ă„ oppfordre til Ă„ skifte til den religionen.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 4:09 pm Slikt tankegods mĂ„ bekjempes
Om jeg skulle tatt dette bokstavelig, sÄ er jeg selvsagt imot at noe-som-helst tankegods mÄ (eller bÞr) bekjempes.
Å bekjempe andres (mine egne ogsĂ„ -for den del) tanker/tankegods, har aldri vĂŠrt "my cup of tea" -for Ă„ si det sĂ„nn.
- Men hver sin smak.., evt. hver sin mÄte uttrykke "sin smak" pÄ.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Syrlig skrev: ↑man des 26, 2022 9:41 am
pfrog567 skrev: ↑man des 26, 2022 9:31 am
InsVerderben skrev: ↑sþn des 25, 2022 10:48 pm

Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
Enig. Man skal ikke bare fjerne det man ikke liker av ytringer her i verden.

Fortsatt god jul! :)
Resett selv hevder at de la ned fordi de ikke hadde Ăžkonomi til Ă„ rekruttere en kvalifisert redaktĂžr.....

SĂ„ de fjernet seg selv.
Det er pÄ hÞy tid at Resett beskyldes for Ä kansellert seg selv.
Sist redigert av Folk_flesk den man des 26, 2022 4:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Zpiff skrev: ↑man des 26, 2022 4:27 pm
Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 4:09 pm Slikt tankegods mĂ„ bekjempes
Om jeg skulle tatt dette bokstavelig, sÄ er jeg selvsagt imot at noe-som-helst tankegods mÄ (eller bÞr) bekjempes.
Å bekjempe andres (mine egne ogsĂ„ -for den del) tanker/tankegods, har aldri vĂŠrt "my cup of tea" -for Ă„ si det sĂ„nn.
- Men hver sin smak.., evt. hver sin mÄte uttrykke "sin smak" pÄ.
Her er det snakk om voldelige anti-demokratiske ideologier det er snakk om.
Jeg skjÞnner godt hva du sier, og skjÞnner, og har respekt for det du mener, men nÄr det kommer til holdninger som er potensielt voldelige og som kan ty til terrorhandlinger sÄ er dette noe jeg mener mÄ bekjempes.
Det er ikke bare meninger man ikke liker, men ideologier som er troendes til Ä ty til vold for Ä oppnÄ det de tror pÄ.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 4:33 pm Her er det snakk om voldelige anti-demokratiske ideologier det er snakk om.
Jeg skjÞnner godt hva du sier, og skjÞnner, og har respekt for det du mener, men nÄr det kommer til holdninger som er potensielt voldelige og som kan ty til terrorhandlinger sÄ er dette noe jeg mener mÄ bekjempes.
Det er ikke bare meninger man ikke liker, men ideologier som er troendes til Ä ty til vold for Ä oppnÄ det de tror pÄ.
Anser du islam for Ă„ vĂŠre en slik ideologi?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

B.E. skrev: ↑man des 26, 2022 10:49 am
Syrlig skrev: ↑man des 26, 2022 9:41 am
pfrog567 skrev: ↑man des 26, 2022 9:31 am

Enig. Man skal ikke bare fjerne det man ikke liker av ytringer her i verden.

Fortsatt god jul! :)
Resett selv hevder at de la ned fordi de ikke hadde Ăžkonomi til Ă„ rekruttere en kvalifisert redaktĂžr.....

SĂ„ de fjernet seg selv.
LurÄs gjorde alt han kunne mot slutten av sin levetid i Resett for fÄ pressestÞtte. Men kommentarfeltet og ekkokammeret av en sÞppelhaug med idioter som han selv hadde skapt, og var sÄ avhengig av, Þdela for han hele tiden :lol:

Etter hver mÄtte han sykemelde seg og sluttet som redaktÞr, imens Resett fikk en midlertidig redaktÞr.
Oj, sÄ mange karateristikker og pekefingre du fikk plass til i et relativt kort innlegg...!
Fri presse er gull og skal romme meget, men det virker Ă„ plage deg.. ?!

Fortsatt god jul 🎄

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ↑man des 26, 2022 4:04 pm
Pernille skrev: ↑man des 26, 2022 10:44 am
Fordomsfull skrev: ↑sĂžn des 25, 2022 11:55 pm Er ikke rasisme 'Ă„ se pĂ„ seg og sine' - som bedre enn andre - rasisme?
Her mĂ„ du vĂŠre mye mer presis. Denne definisjonen gjĂžr det til rasisme Ă„ mene at et hĂ„ndball-lag eller en arbeidsplass er bedre enn andre. I tillegg bĂžr det finnes en kvalifisert handling her, f.eks. en diskriminerende, fysisk eller verbal handling. Å bare mene at enkelte minoritetskulturer heller hĂžrer hjemme pĂ„ sĂžppeldynga enn i et moderne samfunn har lite med rasime Ă„ gjĂžre, selv om det sikkert er en del "antirasistiske" woke-hysterikere der ute som garantert er uenig i det.
Nazister sÄ pÄ seg selv som ariere og som bedre enn andre i den grad at de fÞlte seg berettiget til Ä massakrere dem de selv Þnsket. De hvite i USA holdt pÄ med drap og terror mot de svarte. Europeerne har holdt med Ä undertrykke og behandle jÞder, sigÞynere, tatere som dyr. Nordmenn behandlet samer og jÞder som mindre verdt enn oss selv.
Lederen i Den nordiske motstandsbevegelsen sa i intervju pÄ TV at han sÄ pÄ Adolf Hitler som historiens stÞrste person og sa han hadde et stort bilde av han pÄ veggen hjemme.
Det er rasisme i Afghanistan; menn og taliban behandler jenter og kvinner som Untermenschen, israelske myndigheter ser pÄ og behandler arabere pÄ nedlatende vis og russere behandler homser som lovlig vilt.
Hitler var en ganske lumpen fyr, men spÞrsmÄlet var om du mener det er det rasisme Ä mene at f.eks. det norske samfunnet og vÄr kultur er bedre enn f.eks. den afghanske?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: ↑man des 26, 2022 4:50 pm
Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 4:33 pm Her er det snakk om voldelige anti-demokratiske ideologier det er snakk om.
Jeg skjÞnner godt hva du sier, og skjÞnner, og har respekt for det du mener, men nÄr det kommer til holdninger som er potensielt voldelige og som kan ty til terrorhandlinger sÄ er dette noe jeg mener mÄ bekjempes.
Det er ikke bare meninger man ikke liker, men ideologier som er troendes til Ä ty til vold for Ä oppnÄ det de tror pÄ.
Anser du islam for Ă„ vĂŠre en slik ideologi?
Ekstrem islamisme, ja, sÄ absolutt!
Det er fascisme, ganske lik det dittstore forbilde forfekter
Sist redigert av Henningsen den man des 26, 2022 5:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Cabal

Legg inn av Cabal »

InsVerderben skrev: ↑man des 26, 2022 4:56 pm Oj, sĂ„ mange karateristikker og pekefingre du fikk plass til i et relativt kort innlegg...!
Fri presse er gull og skal romme meget, men det virker Ă„ plage deg.. ?!

Fortsatt god jul 🎄
Resett har da overhodet ingenting med fri presse Ă„ gjĂžre. Ærlig talt. Rasistbloggen var/er utelukkende ute etter Ă„ kaste dritt om muslimer, og la neste norske hĂžyreekstreme terrorist fĂ„ utfolde seg fritt i kloakken deres.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Pernille skrev: ↑man des 26, 2022 5:45 pm
Fordomsfull skrev: ↑man des 26, 2022 4:04 pm
Pernille skrev: ↑man des 26, 2022 10:44 am

Her mĂ„ du vĂŠre mye mer presis. Denne definisjonen gjĂžr det til rasisme Ă„ mene at et hĂ„ndball-lag eller en arbeidsplass er bedre enn andre. I tillegg bĂžr det finnes en kvalifisert handling her, f.eks. en diskriminerende, fysisk eller verbal handling. Å bare mene at enkelte minoritetskulturer heller hĂžrer hjemme pĂ„ sĂžppeldynga enn i et moderne samfunn har lite med rasime Ă„ gjĂžre, selv om det sikkert er en del "antirasistiske" woke-hysterikere der ute som garantert er uenig i det.
Nazister sÄ pÄ seg selv som ariere og som bedre enn andre i den grad at de fÞlte seg berettiget til Ä massakrere dem de selv Þnsket. De hvite i USA holdt pÄ med drap og terror mot de svarte. Europeerne har holdt med Ä undertrykke og behandle jÞder, sigÞynere, tatere som dyr. Nordmenn behandlet samer og jÞder som mindre verdt enn oss selv.
Lederen i Den nordiske motstandsbevegelsen sa i intervju pÄ TV at han sÄ pÄ Adolf Hitler som historiens stÞrste person og sa han hadde et stort bilde av han pÄ veggen hjemme.
Det er rasisme i Afghanistan; menn og taliban behandler jenter og kvinner som Untermenschen, israelske myndigheter ser pÄ og behandler arabere pÄ nedlatende vis og russere behandler homser som lovlig vilt.
Hitler var en ganske lumpen fyr, men spÞrsmÄlet var om du mener det er det rasisme Ä mene at f.eks. det norske samfunnet og vÄr kultur er bedre enn f.eks. den afghanske?
http://snl.no/rasisme

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Cabal skrev: ↑man des 26, 2022 5:46 pm
InsVerderben skrev: ↑man des 26, 2022 4:56 pm Oj, sĂ„ mange karateristikker og pekefingre du fikk plass til i et relativt kort innlegg...!
Fri presse er gull og skal romme meget, men det virker Ă„ plage deg.. ?!

Fortsatt god jul 🎄
Resett har da overhodet ingenting med fri presse Ă„ gjĂžre. Ærlig talt. Rasistbloggen var/er utelukkende ute etter Ă„ kaste dritt om muslimer, og la neste norske hĂžyreekstreme terrorist fĂ„ utfolde seg fritt i kloakken deres.
Oj, ikke legg bÄnd pÄ dine uttalelser/pÄstander nÄ og videre er du selvfÞlgelig velkommen til Ä definere fri presse!

Fortsatt god jul 🎄

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: ↑man des 26, 2022 4:50 pm
Anser du islam for Ă„ vĂŠre en slik ideologi?
Sharia-lover som blir praktisert i de aller fleste muslimske land, er jo rasistiske.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 4:09 pm
Neptun skrev: ↑man des 26, 2022 2:26 pm
Thomas skrev: ↑man des 26, 2022 10:37 am

Jo, du vrir diskusjonen over pÄ muslimer. At du ikke ser det selv er ikke mitt problem

Det nÄ vÊre slitsomt Ä hate sÄ mye som du gjÞr.
Jeg synes faktisk synd pÄ sÄnne som deg.
Diskusjonen omhandler nedleggelse av Resett.
SÄ kan du slutte med personfokuset, det er en gjenganger pÄ babord side. Diskuter sak, ikke person!

Terrorhandlingen i Paris ble trukket inn i trÄden - og i den forbindelse pÄtalte jeg alle venstremedienes "rutiner" ved slike anledninger, dvs ikke nÄr det sedvanlige skjer men nÄr det er muslimer det gÄr ut over.
NĂ„ vet vi vel ikke all verden om personen som gjorde dette, men Ă©n ting er sikkert man finner ikke mange som stĂžtter terror i vestlige land, i muslimske land derimot..
Tenk om 50% i Norge stÞttet Breiviks terrorudÄd slik ca. 50% i muslimske land stÞttet og feiret 11/9 terroren!

Nok om det! jeg pÄpekte den store forskjellen i omtale av gjerningsperson og de pÄstÄtte motivene bak - samt ikke minst oppfÞrselen i etterkant med steinkasting mot politi, hÊrverk og allah u akbar kamprop.
Om du ikke har noe Ä si i den forbindelse, sÄ la vÊre. Vanskeligere er det ikke.
Det er en del som stĂžtter breiviks holdninger og hanlinger i norge, og desto fler stĂžtter tankene bak.
https://www.aftenposten.no/norge/i/zGPb ... er-og-sian
Skremmende mange faktisk.
Slikt tankegods mÄ bekjempes (i likhet med islamistisk, venstreekstremt, konspirasjonsteoretisk og klimaekstremt tankegods)
Har du lest gjennom din egen link?
De som er referert til tar alle som Ă©n avstand fra soloterroristens voldsbruk.

"skremmende mange" skriver du, skremmende mange av hva?

Han har sikkert en del spesielle oppfatninger om "tempelriddere" o.a. merkelig. Men hÄper du ikke lar deg friste til hartkornslÄing vedrÞrende motstand mot totalitÊre og undertrykkende ideologier? Mor Nille logikk alå Breivik liker saltpastiller, du liker saltpastiller ...
Slikt er bare plumpt.

Man fÄr velge hva man vektlegger mest - at det faktisk finnes en hÄndfull tullinger som stÞtter Breiviks handlinger - eller at en uhyggelig stor andel folk i den muslimske verden stÞtter terror mot "vantro".

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 5:45 pm
Texas_John skrev: ↑man des 26, 2022 4:50 pm
Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 4:33 pm Her er det snakk om voldelige anti-demokratiske ideologier det er snakk om.
Jeg skjÞnner godt hva du sier, og skjÞnner, og har respekt for det du mener, men nÄr det kommer til holdninger som er potensielt voldelige og som kan ty til terrorhandlinger sÄ er dette noe jeg mener mÄ bekjempes.
Det er ikke bare meninger man ikke liker, men ideologier som er troendes til Ä ty til vold for Ä oppnÄ det de tror pÄ.
Anser du islam for Ă„ vĂŠre en slik ideologi?
Ekstrem islamisme, ja, sÄ absolutt!
Det er fascisme, ganske lik det dittstore forbilde forfekter
Ekstrem islamisme - sÄ helt vanlig islamisme anser du ikke for Ä vÊre anti-demokratisk?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guttorm123 skrev: ↑sþn des 25, 2022 5:15 pm
Neptun skrev: ↑sþn des 25, 2022 5:04 pm
"HÞyreekstrem" er din pÄstand.
Jeg har plukket det konstruerte begrepet i filler for deg og dine meningsfeller.
Som ventet ingen saklige (mot)kommentarer i den forbindelse. INGEN.
Det er vel kanskje slike nyheter de venstreekstreme islamistsleikerene vil ha bort:

Tyskland: Somalier knivdrepte to personer, ropte «Allahu akbar!»

https://www.document.no/2022/10/18/tysk ... ahu-akbar/
Det er mange terrormord i Tyskland for tiden. SĂ„kalte Allahu akbar mord.
Skjedde nettopp et mord pÄ ei jente ogsÄ. Ei annen overlevde sÄ vidt angrepet fra en asylsÞker.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zE ... i-tyskland

Ingen snakk om rasisme i mediene.
Ingen tyskere som gÄr til voldelige angrep mot politiet med steiner osv. i etterkant.
Minimalt omtalt. Myndigheter og medier vil bare dysse ned, der som her.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: ↑man des 26, 2022 5:45 pm Ekstrem islamisme, ja, sĂ„ absolutt!
SpÞrsmÄlet var vel om du anser islam som rasistisk. Ekstrem islamisme er det ingenting som heter. Blir litt smÞr pÄ flesk.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: ↑man des 26, 2022 6:43 pm

SpÞrsmÄlet var vel om du anser islam som rasistisk. Ekstrem islamisme er det ingenting som heter. Blir litt smÞr pÄ flesk.
Etter at man fant ut at det var en god del som stÞttet islamisme, sÄ mÄtte man begynne Ä gradere dette. Det samme med islamister ogsÄ.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Aktuelt»