Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: søn des 25, 2022 11:13 am Og Jeremy Allen White da, for en utrolig interessant og dyktig skuespiller.
Rollen er jo som støpt for Jeremy, all den tid han kan ta med seg galskapen og kaoset fra Shameless.

SirJames

Legg inn av SirJames »

SAS Rogue Heroes (2022) sesong 1

Annerledes og forfriskende med et knippe originale karakterer, ikke minst den hysterisk morsomme Paddy Mayne

8.3/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

Cabal skrev: søn des 25, 2022 12:22 pm Har begynt å se på Reacher. Noen har anbefalt dette, husker ikke om det er noen her inne eller hvor det var, men de skulle uansett fan meg hatt juling. Skikkelig dårlige greier. Blir ikke å se dette ferdig, for å si det sånn.
Hehe, dem traff med fysikken og høyden på Reacher. Men den noe autistiske fremtoningen bommet de voldsomt på. Han som spilte Reacher kunne sikkert spilt en funksjonshemmet robot i Westworld, men ikke noe særlig mer enn det.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

SirJames skrev: søn des 25, 2022 12:31 pm
Machine_Head skrev: søn des 25, 2022 11:13 am Og Jeremy Allen White da, for en utrolig interessant og dyktig skuespiller.
Rollen er jo som støpt for Jeremy, all den tid han kan ta med seg galskapen og kaoset fra Shameless.
Har aldri sett mer enn noen minutter her og der av Shameless, men jeg har fått lyst til å se det nå pga hvor mye jeg likte JAW i The Bear. Du kan støtte den tanken, regner jeg med?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: søn des 25, 2022 12:46 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 12:22 pm Har begynt å se på Reacher. Noen har anbefalt dette, husker ikke om det er noen her inne eller hvor det var, men de skulle uansett fan meg hatt juling. Skikkelig dårlige greier. Blir ikke å se dette ferdig, for å si det sånn.
Hehe, dem traff med fysikken og høyden på Reacher. Men den noe autistiske fremtoningen bommet de voldsomt på. Han som spilte Reacher kunne sikkert spilt en funksjonshemmet robot i Westworld, men ikke noe særlig mer enn det.
Og dette er en av de største utfordringene som dukker opp når man skal gjøre om suksessrike bøker til film/serie. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Lee Child skriver geniale bøker, og fordelen med å skrive fiksjon er jo at man kan skape en hvilken som helst karakter og forme den etter eget ønske. Verre blir det når man skal finne karakteren IRL.

På samme måte er det ikke alltid like lett å gjøre om bokbasert handling til film/serier uten å miste endel av mystikken.

Noe ikke minst den mest geniale av dem alle, Stephen King, har fått erfare gjennom sin strålende forfatterkarriere.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: søn des 25, 2022 1:03 pm
SirJames skrev: søn des 25, 2022 12:31 pm
Machine_Head skrev: søn des 25, 2022 11:13 am Og Jeremy Allen White da, for en utrolig interessant og dyktig skuespiller.
Rollen er jo som støpt for Jeremy, all den tid han kan ta med seg galskapen og kaoset fra Shameless.
Har aldri sett mer enn noen minutter her og der av Shameless, men jeg har fått lyst til å se det nå pga hvor mye jeg likte JAW i The Bear. Du kan støtte den tanken, regner jeg med?
Jeg støtter deg i tykt og tynt, MH 8-)

Shameless US er som en pose Non-Stop, temmelig umulig å legge fra seg.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Jack Ryan S3.
Vet ikke hva som skjedde med denne serien, første sesong var bra med litt smårusk, 2 sesong dårligere med elendig siste episode, og dette var skikkelig dårlig.
Fryktelig skuffet over hvordan dette gikk.
3/10,

Ses 1 8/10
ses 2 6/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: søn des 25, 2022 1:06 pm
Tormund skrev: søn des 25, 2022 12:46 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 12:22 pm Har begynt å se på Reacher. Noen har anbefalt dette, husker ikke om det er noen her inne eller hvor det var, men de skulle uansett fan meg hatt juling. Skikkelig dårlige greier. Blir ikke å se dette ferdig, for å si det sånn.
Hehe, dem traff med fysikken og høyden på Reacher. Men den noe autistiske fremtoningen bommet de voldsomt på. Han som spilte Reacher kunne sikkert spilt en funksjonshemmet robot i Westworld, men ikke noe særlig mer enn det.
Og dette er en av de største utfordringene som dukker opp når man skal gjøre om suksessrike bøker til film/serie. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Lee Child skriver geniale bøker, og fordelen med å skrive fiksjon er jo at man kan skape en hvilken som helst karakter og forme den etter eget ønske. Verre blir det når man skal finne karakteren IRL.

På samme måte er det ikke alltid like lett å gjøre om bokbasert handling til film/serier uten å miste endel av mystikken.

Noe ikke minst den mest geniale av dem alle, Stephen King, har fått erfare gjennom sin strålende forfatterkarriere.
Jeg tenker at her har casting-folkene fått med seg kritikken av valget av Cruise som Reacher, og tenkt at nå skal vi finne et fysisk berg som skal spille ham. Ikke noe tvil om at Lee Child skriver gode bøker og at det er nok av gode plott å hente der, det synes jeg de viste med Cruise i hovedrollen, tross at han er noe puslete og kortvokst til å spille Reacher.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg er snart ferdig med sesong 1 av Star Trek Enterprise.
Meget bra serie. Spesielt episoden med ferengiene var veldig festlig. Jeg elsker ferengier!

Cabal

Legg inn av Cabal »

Tormund skrev: søn des 25, 2022 12:46 pm
Cabal skrev: søn des 25, 2022 12:22 pm Har begynt å se på Reacher. Noen har anbefalt dette, husker ikke om det er noen her inne eller hvor det var, men de skulle uansett fan meg hatt juling. Skikkelig dårlige greier. Blir ikke å se dette ferdig, for å si det sånn.
Hehe, dem traff med fysikken og høyden på Reacher. Men den noe autistiske fremtoningen bommet de voldsomt på. Han som spilte Reacher kunne sikkert spilt en funksjonshemmet robot i Westworld, men ikke noe særlig mer enn det.
Jeg har ikke lest bøkene (?) om denne karen, så akkurat hva de treffer på og bommer på er ikke så interessant (for meg). Jeg bare synes serien var ræva :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: søn des 25, 2022 1:16 pm
SirJames skrev: søn des 25, 2022 1:06 pm
Tormund skrev: søn des 25, 2022 12:46 pm

Hehe, dem traff med fysikken og høyden på Reacher. Men den noe autistiske fremtoningen bommet de voldsomt på. Han som spilte Reacher kunne sikkert spilt en funksjonshemmet robot i Westworld, men ikke noe særlig mer enn det.
Og dette er en av de største utfordringene som dukker opp når man skal gjøre om suksessrike bøker til film/serie. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Lee Child skriver geniale bøker, og fordelen med å skrive fiksjon er jo at man kan skape en hvilken som helst karakter og forme den etter eget ønske. Verre blir det når man skal finne karakteren IRL.

På samme måte er det ikke alltid like lett å gjøre om bokbasert handling til film/serier uten å miste endel av mystikken.

Noe ikke minst den mest geniale av dem alle, Stephen King, har fått erfare gjennom sin strålende forfatterkarriere.
Jeg tenker at her har casting-folkene fått med seg kritikken av valget av Cruise som Reacher, og tenkt at nå skal vi finne et fysisk berg som skal spille ham. Ikke noe tvil om at Lee Child skriver gode bøker og at det er nok av gode plott å hente der, det synes jeg de viste med Cruise i hovedrollen, tross at han er noe puslete og kortvokst til å spille Reacher.
Vanskelig å være uenig i dette 👍🏻

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Så nettopp ferdig Succession. De klarte virkelig å gjøre Roman halvveis sympatisk siste episode. Imponerende. Får lyst til å slå til Logan noe så innmari fortsatt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Èn sesong av "The Get Down" på Netflix. Grei undeholdning, mye kul musikk, litt for overspilt/prøve for mye til tider, men alt i alt ganske underholdende. 7,2/10.
Ellers droppet jeg "Kvelden før kvelden" og så heller "The English". Fullførte med de to siste episodene i kveld, og syns dette var good shit. Gir den 8/10.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bakkus skrev: søn des 25, 2022 10:29 pm Så nettopp ferdig Succession. De klarte virkelig å gjøre Roman halvveis sympatisk siste episode. Imponerende. Får lyst til å slå til Logan noe så innmari fortsatt.
Hæ? Er det kommet ny sesong?

(Om så er tilfelle så faen ta deg med de spoilerne.)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tom Clancy's Jack Ryan sesong 3 (2022)

Synes fortsatt dette er velkvalifisert underholdning, selv om sluttproduktet ikke nådde helt opp til toppkarakter this time.

7.7/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Noen som har sett Letterkenny?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Alice in Borderland er ute med sesong 2

startelver

Legg inn av startelver »

LondoMollari skrev: søn des 25, 2022 1:18 pm Jeg er snart ferdig med sesong 1 av Star Trek Enterprise.
Meget bra serie. Spesielt episoden med ferengiene var veldig festlig. Jeg elsker ferengier!
Fra 2001 ? Med mindre det er kommet noe nytt der. Elsker Star Trek .

Den nye serien heter jo Star Trek: Strange New Worlds som jeg skal se snart.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ga opp Station Eleven på HBO halvveis gjennom sesongen, det fenget aldri, var så seigt og kjedelig. Når man har sett halve sesongen så blir det vel ikke bedre og ikke orker jeg å kaste bort mer tid på den heller. At den har 7.6 på IMDB virker helt uforståelig.
Basert på halve sesongen blir det 3/10.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

SirJames skrev: man des 26, 2022 2:50 pm Alice in Borderland er ute med sesong 2
Fikk sett de to første episodene på torsdagen og tenker å få sett resten imorgen. Virker iallefall veldig lovende så langt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jokkemedkniven skrev: man des 26, 2022 6:26 pm
SirJames skrev: man des 26, 2022 2:50 pm Alice in Borderland er ute med sesong 2
Fikk sett de to første episodene på torsdagen og tenker å få sett resten imorgen. Virker iallefall veldig lovende så langt.
Very good, begynner nok på sesongen i løpet av kvelden her.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Orker ikke vente mer på Yellowstone. Planen var å holde ut til hele sesongen var ute, men i og med at de deler den i to, så kjører vi nuh! Tenker at Tulsa King og The Get Down (sesong 2) får bli med for variasjonens del. Serier, sofa og julesnop... Skal bli en knallhard januar.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man des 26, 2022 7:24 pm Orker ikke vente mer på Yellowstone. Planen var å holde ut til hele sesongen var ute, men i og med at de deler den i to, så kjører vi nuh! Tenker at Tulsa King og The Get Down (sesong 2) får bli med for variasjonens del. Serier, sofa og julesnop... Skal bli en knallhard januar.
Kjør på...lurer på om du blir like skuffet som meg over første del av sesong 5..

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: man des 26, 2022 9:56 pm
Glycinello skrev: man des 26, 2022 7:24 pm Orker ikke vente mer på Yellowstone. Planen var å holde ut til hele sesongen var ute, men i og med at de deler den i to, så kjører vi nuh! Tenker at Tulsa King og The Get Down (sesong 2) får bli med for variasjonens del. Serier, sofa og julesnop... Skal bli en knallhard januar.
Kjør på...lurer på om du blir like skuffet som meg over første del av sesong 5..
Way to break the mood!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man des 26, 2022 10:26 pm
SirJames skrev: man des 26, 2022 9:56 pm
Glycinello skrev: man des 26, 2022 7:24 pm Orker ikke vente mer på Yellowstone. Planen var å holde ut til hele sesongen var ute, men i og med at de deler den i to, så kjører vi nuh! Tenker at Tulsa King og The Get Down (sesong 2) får bli med for variasjonens del. Serier, sofa og julesnop... Skal bli en knallhard januar.
Kjør på...lurer på om du blir like skuffet som meg over første del av sesong 5..
Way to break the mood!
:lol: :lol:

Kan bare gå oppover herfra :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

To episoder inn, og det virker jo greit så langt...? :)

kibby

Legg inn av kibby »

Pørni, sesong 3 (Viaplay)

Nå snakker vi. Dette var Pørni som vi kjenner igjen fra sesong 1. En knallsterk sesong. Flott med Oddgeir Thune inn, hyggelig med mange kjente i småroller (hallo Elin Sogn fra Hotel Cæsar bl.a), og at Carl Martin Eggesbøs karakter fikk en større rolle denne gangen.

Ikke for å spoile noe, men sesongavslutningen føltes veldig som en serieavslutning. Håper derimot IKKE det er tilfelle. Jeg vil ha enda flere sesonger av Pørni. Dette er noe av det beste på norsk TV siden Skam og Unge Lovende.

9/10

kibby

Legg inn av kibby »

Herregud, glemte jo den jeg var ferdig med før Pørni...

Side om side (sesong 9) (NRK TV)

Ikke like morsomt med Celine i LA og kun noen få ganger med på FaceTime, og Kopperud kun delvis med. Men den har fortsatt sine morsomme moments.

7/10

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

startelver skrev: man des 26, 2022 3:44 pm
LondoMollari skrev: søn des 25, 2022 1:18 pm Jeg er snart ferdig med sesong 1 av Star Trek Enterprise.
Meget bra serie. Spesielt episoden med ferengiene var veldig festlig. Jeg elsker ferengier!
Fra 2001 ? Med mindre det er kommet noe nytt der. Elsker Star Trek .

Den nye serien heter jo Star Trek: Strange New Worlds som jeg skal se snart.
Det stemmer, den som gikk over 4 sesonger tidlig på 00tallet.
Jeg har sett alt av Star Trek fra TOS på 60tallet til og med Voyager, men av en eller annen grunn har jeg venta litt med Enterprise.
Jeg har også 3 sesonger av Discovery og sesong 1 av Picard liggende i hylla.
Strømming er bra det, men når det gjelder Star Trek så må jeg ha det i fysisk format.
Og Strange New Worlds kommer på blu ray til våren 😀

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Jeg ble sittende å måpe til noe som gikk på NRK seint i går kveld, et standup-show av Dora Thorhallsdottir som heter "Familiegreier". Rett og slett fascinerende hjernedødt og umorsomt, men selvfølgelig veldig politisk korrekt.

Jeg ser at det nyeste showet hennes har fått terningskast 3 av NRK https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldel ... 1.15795321

Det er rett og slett ufattelig at man være ubegripelig umorsom som komiker og likevel bli kjøpt av NRK fordi man ha riktig kjønn og sier de politisk sett riktige tingene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»