Nettavisen Resett legges ned

Svar
Henningsen

Re: Nettavisen Resett legges ned

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: man des 26, 2022 6:43 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 5:45 pm Ekstrem islamisme, ja, så absolutt!
Spørsmålet var vel om du anser islam som rasistisk. Ekstrem islamisme er det ingenting som heter. Blir litt smør på flesk.
https://www.plattform.no/islamisme/hva-er-islamisme/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: man des 26, 2022 6:28 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 4:09 pm
Neptun skrev: man des 26, 2022 2:26 pm

Diskusjonen omhandler nedleggelse av Resett.
Så kan du slutte med personfokuset, det er en gjenganger på babord side. Diskuter sak, ikke person!

Terrorhandlingen i Paris ble trukket inn i tråden - og i den forbindelse påtalte jeg alle venstremedienes "rutiner" ved slike anledninger, dvs ikke når det sedvanlige skjer men når det er muslimer det går ut over.
Nå vet vi vel ikke all verden om personen som gjorde dette, men én ting er sikkert man finner ikke mange som støtter terror i vestlige land, i muslimske land derimot..
Tenk om 50% i Norge støttet Breiviks terrorudåd slik ca. 50% i muslimske land støttet og feiret 11/9 terroren!

Nok om det! jeg påpekte den store forskjellen i omtale av gjerningsperson og de påståtte motivene bak - samt ikke minst oppførselen i etterkant med steinkasting mot politi, hærverk og allah u akbar kamprop.
Om du ikke har noe å si i den forbindelse, så la være. Vanskeligere er det ikke.
Det er en del som støtter breiviks holdninger og hanlinger i norge, og desto fler støtter tankene bak.
https://www.aftenposten.no/norge/i/zGPb ... er-og-sian
Skremmende mange faktisk.
Slikt tankegods må bekjempes (i likhet med islamistisk, venstreekstremt, konspirasjonsteoretisk og klimaekstremt tankegods)


Han har sikkert en del spesielle oppfatninger om "tempelriddere" o.a. merkelig. Men håper du ikke lar deg friste til hartkornslåing vedrørende motstand mot totalitære og undertrykkende ideologier? Mor Nille logikk alá Breivik liker saltpastiller, du liker saltpastiller ...
Slikt er bare plumpt.
Klarer du å formulere en sammenhengende tekst som det går an å tyde noe fornuftig betydning ut av?
Dette er bare noe usammenhengende vrøvl
Sist redigert av Henningsen den man des 26, 2022 7:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:12 pm
Knaberaps skrev: man des 26, 2022 6:43 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 5:45 pm Ekstrem islamisme, ja, så absolutt!
Spørsmålet var vel om du anser islam som rasistisk. Ekstrem islamisme er det ingenting som heter. Blir litt smør på flesk.
https://www.plattform.no/islamisme/hva-er-islamisme/
Men da forstår jeg det slik at du altså ikke ser på islamisme som anti-demokratisk?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:16 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:12 pm
Knaberaps skrev: man des 26, 2022 6:43 pm

Spørsmålet var vel om du anser islam som rasistisk. Ekstrem islamisme er det ingenting som heter. Blir litt smør på flesk.
https://www.plattform.no/islamisme/hva-er-islamisme/
Men da forstår jeg det slik at du altså ikke ser på islamisme som anti-demokratisk?
Ser Ingen grunn til å diskutere mot en Stråmann...
Bedre lykke neste gang

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: man des 26, 2022 7:10 pm Etter at man fant ut at det var en god del som støttet islamisme, så måtte man begynne å gradere dette. Det samme med islamister også.
Kan stemme bra det. Men dette lar jeg glatt passere. Kan ikke bry seg om dem som forandrer på etablerte begreper for å tekke dem begrepet handler om.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Som sagt; smør på flesk. Ingen grunn til å si et hardt fjell eller en rund ball.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: man des 26, 2022 7:21 pm
Som sagt; smør på flesk. Ingen grunn til å si et hardt fjell eller en rund ball.
Merkelig at du sier det ikke er noe som heter ekstrem islamisme.
Pst bruker samme begrep...
https://www.pst.no/alle-artikler/presse ... -skjerpet/

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:23 pm Merkelig at du sier det ikke er noe som heter ekstrem islamisme.
Pst bruker samme begrep...
Er det fortsatt merkelig til tross for at jeg har skrevet det to ganger? Man sier ikke et hardt fjell, man vet det er hardt fordi det ér hardt. Man sier ikke at islamisme er ekstremt, man vet det er ekstremt, fordi det ér ekstremt. Hva skulle man liksom ha kalt neste steg for? Absurd ekstrem islamisme?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: man des 26, 2022 7:28 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:23 pm Merkelig at du sier det ikke er noe som heter ekstrem islamisme.
Pst bruker samme begrep...
Er det fortsatt merkelig til tross for at jeg har skrevet det to ganger? Man sier ikke et hardt fjell, man vet det er hardt fordi det ér hardt. Man sier ikke at islamisme er ekstremt, man vet det er ekstremt, fordi det ér ekstremt. Hva skulle man liksom ha kalt neste steg for? Absurd ekstrem islamisme?
At du ikke klarer å forholde deg til etablerte begreper er ikke min feil.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: man des 26, 2022 7:28 pm

Er det fortsatt merkelig til tross for at jeg har skrevet det to ganger? Man sier ikke et hardt fjell, man vet det er hardt fordi det ér hardt. Man sier ikke at islamisme er ekstremt, man vet det er ekstremt, fordi det ér ekstremt. Hva skulle man liksom ha kalt neste steg for? Absurd ekstrem islamisme?
Her er det tydeligvis noen som mener at islamisme ikke er så ekstremt. Og det er jo mange av de..., derfor graderingen.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:30 pm At du ikke klarer å forholde deg til etablerte begreper er ikke min feil.
Islamisme er et etablert begrep. Tror ikke helt du forstår det du leser.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: man des 26, 2022 7:32 pm Her er det tydeligvis noen som mener at islamisme ikke er så ekstremt. Og det er jo mange av de..., derfor graderingen.
Samme fyr har jo også tatt til ordet for steining, så du er nok inne på noe der...

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Syrlig skrev: man des 26, 2022 9:41 am
pfrog567 skrev: man des 26, 2022 9:31 am
InsVerderben skrev: søn des 25, 2022 10:48 pm

Helt nydelig!!!
Ytringsfrihet er gull og noe av det viktigste vi har!

Velkommen nye Resett, og fortsatt god jul, alle meddebattanter! 😉🎄
Enig. Man skal ikke bare fjerne det man ikke liker av ytringer her i verden.

Fortsatt god jul! :)
Resett selv hevder at de la ned fordi de ikke hadde økonomi til å rekruttere en kvalifisert redaktør.....

Så de fjernet seg selv.
Nå var det ikke akkurat Resett jeg hadde i tankene da..
Sist redigert av pfrog567 den man des 26, 2022 7:39 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: man des 26, 2022 7:33 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:30 pm At du ikke klarer å forholde deg til etablerte begreper er ikke min feil.
Islamisme er et etablert begrep. Tror ikke helt du forstår det du leser.
Pst bruker samme begrep, så det er ikke meg det står på...
Men du trenger ikke å bruke samme begrep som resten av oss, greit det.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:18 pm
Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:16 pm
Men da forstår jeg det slik at du altså ikke ser på islamisme som anti-demokratisk?
Ser Ingen grunn til å diskutere mot en Stråmann...
Bedre lykke neste gang
Jeg stiller deg et fryktelig enkelt spørsmål. Ser du på islamisme som anti-demokratisk?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:37 pm
Henningsen skrev: man des 26, 2022 7:18 pm
Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:16 pm
Men da forstår jeg det slik at du altså ikke ser på islamisme som anti-demokratisk?
Ser Ingen grunn til å diskutere mot en Stråmann...
Bedre lykke neste gang
Jeg stiller deg et fryktelig enkelt spørsmål. Ser du på islamisme som anti-demokratisk?
Som sagt, jeg diskuterer ikke mot stråmenn.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:37 pm
Jeg stiller deg et fryktelig enkelt spørsmål. Ser du på islamisme som anti-demokratisk?
Tilhengere av islamisme svarer vel ikke på slikt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Guttorm123 skrev: man des 26, 2022 7:43 pm
Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:37 pm
Jeg stiller deg et fryktelig enkelt spørsmål. Ser du på islamisme som anti-demokratisk?
Tilhengere av islamisme svarer vel ikke på slikt.
Tilsynelatende ikke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ja, er våre mørkeblå brødre fornøyd med at Lurås prøver å bli mer politisk seriøs enn dem selv?

https://m24.no/helge-luras-inyheter-res ... ett/524180

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Guttorm123 skrev: man des 26, 2022 7:43 pm
Texas_John skrev: man des 26, 2022 7:37 pm
Jeg stiller deg et fryktelig enkelt spørsmål. Ser du på islamisme som anti-demokratisk?
Tilhengere av islamisme svarer vel ikke på slikt.
Jeg forsøkte å svare på det isted, men kanskje svaret mitt ble for indirekte til at du forstod hva jeg mente. Skjønt jeg kan prøve en reprise;
Synes du det er logisk at det finnes noen religioner som anser andre religioner for å være like gode eller sågar bedre enn sin egen? Ifall, hvorfor ikke heller tro på den religionen, om den er bedre? For at religioner skal eksistere så må de være - best. Skjønner?
Hva sier bibelen om de som ikke tror på gud og hva skal skje med de som har andre guder? Poenget; Hovedpersonen i bibelen vil selvsagt ikke ha noen konkurranse og slik - være enerådende.

Den eneste religionen jeg kan tenke meg som ikke er rasistisk innstilt overfor andre relgioner, er pastafarismen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: man des 26, 2022 9:07 pm
Jeg forsøkte å svare på det isted, men kanskje svaret mitt ble for indirekte til at du forstod hva jeg mente. Skjønt jeg kan prøve en reprise;
Synes du det er logisk at det finnes noen religioner som anser andre religioner for å være like gode eller sågar bedre enn sin egen? Ifall, hvorfor ikke heller tro på den religionen, om den er bedre? For at religioner skal eksistere så må de være - best. Skjønner?
Hva sier bibelen om de som ikke tror på gud og hva skal skje med de som har andre guder? Poenget; Hovedpersonen i bibelen vil selvsagt ikke ha noen konkurranse og slik - være enerådende.

Den eneste religionen jeg kan tenke meg som ikke er rasistisk innstilt overfor andre relgioner, er pastafarismen.
Jeg er nesten helt sikker på at det finnes massevis av muslimer i muslimske land som tar fullstendig avstand fra måten muslimske land blir styrt på., med knallharde sharialover., men det er mulig jeg tar feil.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Folk_flesk skrev: man des 26, 2022 7:49 pm Ja, er våre mørkeblå brødre fornøyd med at Lurås prøver å bli mer politisk seriøs enn dem selv?

https://m24.no/helge-luras-inyheter-res ... ett/524180
Det er mye verre for ytre babord som ikke lengre har kommentarfelt de kan fråtse i, og referere til. Hva skal de gjøre med fritiden da?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Guttorm123 skrev: man des 26, 2022 9:35 pm
Fordomsfull skrev: man des 26, 2022 9:07 pm
Jeg er nesten helt sikker på at det finnes massevis av muslimer i muslimske land som tar fullstendig avstand fra måten muslimske land blir styrt på., med knallharde sharialover., men det er mulig jeg tar feil.
Sikkert, men om de ikke vil finne seg i business-enden av et rep som henger i en heisekran så holder de klokelig kjeft.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Folk_flesk skrev: man des 26, 2022 7:49 pm Ja, er våre mørkeblå brødre fornøyd med at Lurås prøver å bli mer politisk seriøs enn dem selv?

https://m24.no/helge-luras-inyheter-res ... ett/524180

Interessant at han skjuler kommentarfeltet denne gang, slik at besøkende må klikke på "Vis Kommentarer" for å se ekkokammeret av forblåste konspirasjonsteoretikere og aper som bare gjentar hverandre :lol:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ehall skrev: man des 26, 2022 9:43 pm
Folk_flesk skrev: man des 26, 2022 7:49 pm Ja, er våre mørkeblå brødre fornøyd med at Lurås prøver å bli mer politisk seriøs enn dem selv?

https://m24.no/helge-luras-inyheter-res ... ett/524180
Det er mye verre for ytre babord som ikke lengre har kommentarfelt de kan fråtse i, og referere til. Hva skal de gjøre med fritiden da?
For ikke å snakke om de som faktisk skriver der. Men de har sikkert 5-6 andre plasser å utbasunere sin grenseløse patriotisme og store angst for folk med en annen hudfarge.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir des 27, 2022 12:14 pm

For ikke å snakke om de som faktisk skriver der. Men de har sikkert 5-6 andre plasser å utbasunere sin grenseløse patriotisme og store angst for folk med en annen hudfarge.
Ja, er det ikke rart at hun her jobbet i Resett?

Shurika Abdulle Hansen (født 1984 i Mogadishu) er en norsk journalist, redaktør og forfatter av somalisk opphav.

Et år etter lanseringen av Resett begynte hun i full jobb der.] Fra 2020 var hun også redaktør for xstra.no, et nettmagasin tilknyttet Resett.

https://no.wikipedia.org/wiki/Shurika_Hansen

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir des 27, 2022 1:54 pm
Folk_flesk skrev: tir des 27, 2022 12:14 pm

For ikke å snakke om de som faktisk skriver der. Men de har sikkert 5-6 andre plasser å utbasunere sin grenseløse patriotisme og store angst for folk med en annen hudfarge.
Ja, er det ikke rart at hun her jobbet i Resett?

Shurika Abdulle Hansen (født 1984 i Mogadishu) er en norsk journalist, redaktør og forfatter av somalisk opphav.

Et år etter lanseringen av Resett begynte hun i full jobb der.] Fra 2020 var hun også redaktør for xstra.no, et nettmagasin tilknyttet Resett.

https://no.wikipedia.org/wiki/Shurika_Hansen
Ja, hva er budskapet? At det finnes innvandrere som ikke liker andre innvandrere? Hun her fikk vel både jobb og husbonde i samme slengen. Og da husbonden ble sykmeldt (ev. "sykmeldt") så ble hun også sykmeldt. "Stand by your man".

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir des 27, 2022 1:58 pm

Ja, hva er budskapet? At det finnes innvandrere som ikke liker andre innvandrere? Hun her fikk vel både jobb og husbonde i samme slengen. Og da husbonden ble sykmeldt (ev. "sykmeldt") så ble hun også sykmeldt. "Stand by your man".
Jeg har ikke sett at hun er blitt utsatt for noe hets for sin hudfarge blant Resetts lesere, men det er mulig det har gått meg forbi.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir des 27, 2022 2:04 pm
Folk_flesk skrev: tir des 27, 2022 1:58 pm

Ja, hva er budskapet? At det finnes innvandrere som ikke liker andre innvandrere? Hun her fikk vel både jobb og husbonde i samme slengen. Og da husbonden ble sykmeldt (ev. "sykmeldt") så ble hun også sykmeldt. "Stand by your man".
Jeg har ikke sett at hun er blitt utsatt for noe hets for sin hudfarge blant Resetts lesere, men det er mulig det har gått meg forbi.
Hvis man bøyer nakken og mener at man har en mindreverdig hudfarge og kulturell bakgrunn så er de da storsinnete nok til å akseptere en som underkaster seg. Det er verre med innvandrere som tror deres bakgrunn er verdt noe.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: tir des 27, 2022 2:07 pm

Hvis man bøyer nakken og mener at man har en mindreverdig hudfarge og kulturell bakgrunn så er de da storsinnete nok til å akseptere en som underkaster seg. Det er verre med innvandrere som tror deres bakgrunn er verdt noe.
Mener hun at hun har en mindreverdig hudfarge???

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»