Hva spiller dere?

Svar
Gringorilla

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av Gringorilla »

Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 9:23 pm Jeg reiser en god del. Er det noen anbefalinger av kurante spill som funker bra offline? Har prøvd noen få som passer på pad/telefon, men ingen som har slått an skikkelig
Hvilken maskin snakker vi? Vil i alle fall anbefale Nintendo Switch varmt. Og da først og fremst spill som Hades, New Pokémon Snap, Animal Crossing, og mye mer. Hades får du på PC også, om det er maskinvalget. På mobil kan jeg anbefale Blind Drive, om du har øreplugger, Burgr Dash (norskutviklet) om du vil ha noe "one more go", eller Bitlife, om du ønsker å bli skikkelig hekta på noe enkelt.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

På Warzone står de samme fire personene som online selv om de egentlig er offline. Og får ikke opp noen andre online, andre som har vært borti dette?

Togepi

Legg inn av Togepi »

Spilt WoW:Classic siden release. Nå kom det en utvidelsespakke for en stund siden (The Burning Crusade), men har ingen interesse av denne. Leter etter noe nytt (kan være et gammelt spill, for den del), som ikke krever like mye dedikasjon som WoW gjorde.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Spilt sist: Jeg har nettopp kjøpt meg Xbox Series S, siden jeg ikke gadd å vente på PS5. Dessuten ønsket jeg meg litt en Xbox pga. game pass. Genialt å betale så lite for så mange spill. Spesielt når det er mange spill der som jeg ønsker å spille. Det første spille ble Banjo Kazooie. Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har i det spillet fra barndommen, men tror aldri jeg rundet det. Så det var noe jeg bare måtte gjøre. Et herlig nostalgisk gjensyn. Og det har faktisk holdt seg overraskende bra (skal sies at jeg spilte Xbox 360 versjonen).

Spiller nå: FM 21 og Age of Empires 2. I morgen skal jeg og en kompis prøve Minecraft igjen, etter mange års pause. Det gleder jeg meg til.

Spiller snart: Neste spill på gamepass tror jeg blir Doom som kom i fjor. Hvis ikke jeg kjøper meg Cyberpunk 2077. Noen som vet om hvordan det er å spille det spille på nyeste generasjon Xbox?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Jeg likte Watch Dogs Legion ganske godt. Historien tar seg opp etter hvert synes jeg. Mitt største problem med spillet var at jeg aldri ble engasjert i noen av karakterene. Naturlig nok, siden det ikke er en hovedkarakter. Spill nr. 2 hadde en helt fantastisk hovedperson synes jeg. Det er også mitt favorittspill i serien. Det første spillet var ganske middels.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

trønderen skrev: ons aug 18, 2021 9:23 pm
Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm

Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Jeg likte Watch Dogs Legion ganske godt. Historien tar seg opp etter hvert synes jeg. Mitt største problem med spillet var at jeg aldri ble engasjert i noen av karakterene. Naturlig nok, siden det ikke er en hovedkarakter. Spill nr. 2 hadde en helt fantastisk hovedperson synes jeg. Det er også mitt favorittspill i serien. Det første spillet var ganske middels.
Spilte du med permadeath slått på? Det gjør jeg, og det, kombinert med at jeg pynter opp karakterene, gjør at jeg får litt forhold til dem. Prøver også å pynte hver karakter til å være unik og likbar. Eneste som ofte ødelegger er den random dialekten de av og til har. Prøvde å lage en skikkelig babe, som viste seg å ha skikkelig grov Cockney-dialekt. Funka dårlig. Men jeg er svak for de indiske dialektene. Noen random missions kan også gi litt mer investering til karakterene. Eksempelvis er en av karakterene mine forsvunnet nå, og jeg har i oppdrag å etterforske saken.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Cabal skrev: lør jul 31, 2021 3:17 pm Civilization kommer jeg nok til å prøve meg en del på fremover tror jeg. Er det noen som kan anbefale andre lignende spill forresten?
Av liknende spill å har Humankind nettopp blitt sluppet. Har ikke prøvd det selv men det ser interessant ut. Ellers er jo Stellaris en space 4X grand strategy som er meget bra.

Av ting som er ganske "chill" å spille kan jeg anbefale X-Com 2 - med War of the Chosen DLC (tror det er på salg hos Steam nå) En turn based squad based tactical "sim". Single player og alt er turbasert så det lar seg fint kombinere med en rolig bayer en kveld. Spillet er noen år gammelt, men jeg gravde det frem igjen nå for et par måneder siden og har kost meg en del kvelder hvor lite annet frister.

Ellers er jeg i samme båt som deg, med at jeg spiller lite for tiden og det meste går i turbaserte spill hvor jeg ikke trenger å ha full oppmerksomhet på spillskjermen hele tiden. Civ VI eller liknende, med en TV-serie på TV'en og en rolig pils har vært redningen for mange kjedelige kvelder det siste halvannet året.

Mehh

Legg inn av Mehh »

Her går det for tiden i Mass Effect: Legendary Edition.
Spiller på PS4, så dette har vært eneste mulighet til å kose meg med trilogien siden jeg pensjonerte PS3'en.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fullførte Days Gone forleden. Siden jeg ikke har noe bedre på agendaen startet jeg en ny runde, men nå på Survival II, som er det vanskeligste nivået. Overgangen fra Normal er ganske knallhard, og nå får jeg virkelig en følelse av å slite for å overleve. Får se om det dukker opp noe veldig interessant, men tror ikke jeg har noe annet på radaren enn nye BF.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Gringorilla skrev: ons aug 18, 2021 12:25 am
Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 9:23 pm Jeg reiser en god del. Er det noen anbefalinger av kurante spill som funker bra offline? Har prøvd noen få som passer på pad/telefon, men ingen som har slått an skikkelig
Hvilken maskin snakker vi? Vil i alle fall anbefale Nintendo Switch varmt. Og da først og fremst spill som Hades, New Pokémon Snap, Animal Crossing, og mye mer. Hades får du på PC også, om det er maskinvalget. På mobil kan jeg anbefale Blind Drive, om du har øreplugger, Burgr Dash (norskutviklet) om du vil ha noe "one more go", eller Bitlife, om du ønsker å bli skikkelig hekta på noe enkelt.
Takk for tips. Jeg kommer nok ikke til å skaffe meg NS da jeg allerede reiser med en mac og to pad'er. Har en jeg spiller World of Tanks på og en mediapad for film og serier. Skla sjekke de spillene du anbefaler. Der jeg jobber nå har jeg som regel 2-3 mellomlanding hver vei, så ting blir litt oppstykket. Greit med litt avveksling fra filmer og sånt :)

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Lezah skrev: lør aug 07, 2021 11:17 am Klassiker her også, er på mitt årlige Heroes 3-kjør...
Av en eller annen grunn fungerte ikke bottlen min lenger, så måtte reinstallere spillet. Mista jo da alle savene, så holder på å kjøre gjennom campaign på nytt.
Blitt ferdig med Shadow of Death, og snart ferdig med 6 av 7 på Restoration of Erathia. Gleder meg til Armageddon's Blade, den er stort sett litt mer utfordrende.

Så blir det vel HotA og andre community mods senere. Litt spent på hvordan det fungerer på en mac, om det fungerer i det hele tatt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Crynix skrev: fre aug 20, 2021 1:40 pm
Så blir det vel HotA og andre community mods senere. Litt spent på hvordan det fungerer på en mac, om det fungerer i det hele tatt.
Lenge siden jeg spilte Campaign, mener det var veldig mye gøy.

HOTA skal være mulig å få til på Mac, mener jeg. Anbefales ekstremt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: fre aug 20, 2021 2:15 pm
Crynix skrev: fre aug 20, 2021 1:40 pm
Så blir det vel HotA og andre community mods senere. Litt spent på hvordan det fungerer på en mac, om det fungerer i det hele tatt.
Lenge siden jeg spilte Campaign, mener det var veldig mye gøy.

HOTA skal være mulig å få til på Mac, mener jeg. Anbefales ekstremt.

Har ikke Mac selv, men dette funker kanskje?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Lezah skrev: fre aug 20, 2021 2:16 pm Lenge siden jeg spilte Campaign, mener det var veldig mye gøy.

HOTA skal være mulig å få til på Mac, mener jeg. Anbefales ekstremt.

Har ikke Mac selv, men dette funker kanskje?
Det er ganske gøy ja, men gameplayet føles mer statisk enn når man kjører random maps. Men noe må man jo gjøre når man har runda alle premade maps og har kjørt 100 runder random maps også. Har jo vært innom HotA tidligere (på din anbefaling), men det var bare en rask visitt. Tror jeg kjørte gjennom to maps på G (Giant, eller den største map sizen hvertfall).

PlayOnMac har jeg forsøkt uten hell tidligere, da med GOG-filene. Nå bruker jeg CrossOver, et program man betaler for, og det fungerer helt fint, men er usikker på om den støtter community mods, eller om man faktisk må gjøre noe mer. Filbehandlingssystemet på Mac er ikke like åpent som i Windows, men et forsøk skal jo gjøres.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Gringorilla skrev: ons aug 18, 2021 10:26 pm
trønderen skrev: ons aug 18, 2021 9:23 pm
Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am

Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Jeg likte Watch Dogs Legion ganske godt. Historien tar seg opp etter hvert synes jeg. Mitt største problem med spillet var at jeg aldri ble engasjert i noen av karakterene. Naturlig nok, siden det ikke er en hovedkarakter. Spill nr. 2 hadde en helt fantastisk hovedperson synes jeg. Det er også mitt favorittspill i serien. Det første spillet var ganske middels.
Spilte du med permadeath slått på? Det gjør jeg, og det, kombinert med at jeg pynter opp karakterene, gjør at jeg får litt forhold til dem. Prøver også å pynte hver karakter til å være unik og likbar. Eneste som ofte ødelegger er den random dialekten de av og til har. Prøvde å lage en skikkelig babe, som viste seg å ha skikkelig grov Cockney-dialekt. Funka dårlig. Men jeg er svak for de indiske dialektene. Noen random missions kan også gi litt mer investering til karakterene. Eksempelvis er en av karakterene mine forsvunnet nå, og jeg har i oppdrag å etterforske saken.
Jeg spilte med permadeath ja. Jeg anbefaler alle å gjøre det, da det blir mer spennende. Og ja, man får i det minste litt forhold til dem da. Hahaha! Jeg prøvde på det samme. Jeg hadde ei med indisk dialekt som ble min favoritt. Dessverre ble hun drept under et oppdrag. Det var nok den eneste gangen jeg ble lei meg for å ha mistet en av karakterene mine.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

State Of Decay 2 Juggernaut-edition

Hedning

Legg inn av Hedning »

Sekiro igjen. En god stund siden jeg ga opp å overleve fighten med Great Shinobi Owl,men nå måtte jeg prøve igjen. Gir det noen dager,hvis ikke starter jeg på RDR2.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Spiller for tida Art of rally, Racedriver Grid, Amnesia: Rebirth og Portal stories: Mel.

Bill_Babba

Legg inn av Bill_Babba »

palimpsest skrev: søn jul 18, 2021 6:37 pm Vi hadde vel en sånn tråd på gamle vgd? Fortsetter her.

På tiden på ferie, så lite spilling, men har Skyward Sword på tapeten når jeg kommer hjem. Ellers gleder jeg meg vilt til Diablo 2 remaken kommer i september, er vel knapt noe annet spill jeg har brukt like mye tid på.
Hva spiller dere tråd?

Hm! En snart 50 åring svarer: GTA5 og Minecraft... + div mindre nettspill strategi som jeg ikke anser meg som fast spiller til.

Hm! snart 50 år, og spiller dataspill? Hva er galt med meg :shock: :?:

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Bill_Babba skrev: søn aug 29, 2021 1:57 pm Hm! snart 50 år, og spiller dataspill? Hva er galt med meg :shock: :?:
Det eneste som er galt med deg er at du tror spilling burde ha en øvre aldersgrense. Kjenner forøvrig mange på din alder og eldre som er ivrige spillere. Jeg er selv 38 og spiller nok mer enn de aller fleste.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Måtte i gang med en sesong med Liverpool på FM 2021. Hadde ikke kjøpt nye versjoner siden FM 2018, så det var på tide. I perioden der jeg ikke har kjøpt, har Liverpool vært knallgode for første gang, så da måtte jeg ha EN versjon der de faktisk var dugende. 😅 Ikke vanskelig å vinne alt, men det var som sagt derfor jeg kjøpte spillet.

Så får jeg se om jeg spiller flere sesonger etterpå. Irriterer meg litt over kampmotoren, det er litt for dårlig opplegg på innlegg som blokkeres til corner hele tiden. Får gjerne 15-20 stk pr kamp. Det blir gjentakende i lengden.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Bill_Babba skrev: søn aug 29, 2021 1:57 pm
palimpsest skrev: søn jul 18, 2021 6:37 pm Vi hadde vel en sånn tråd på gamle vgd? Fortsetter her.

På tiden på ferie, så lite spilling, men har Skyward Sword på tapeten når jeg kommer hjem. Ellers gleder jeg meg vilt til Diablo 2 remaken kommer i september, er vel knapt noe annet spill jeg har brukt like mye tid på.
Hva spiller dere tråd?

Hm! En snart 50 åring svarer: GTA5 og Minecraft... + div mindre nettspill strategi som jeg ikke anser meg som fast spiller til.

Hm! snart 50 år, og spiller dataspill? Hva er galt med meg :shock: :?:
Absolutt ingenting. Snart 50 selv og ingen planer om å slutte.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Fortsatt Valorant. Ny sesong, nytt map, og med det ny ranked grind. Målet er Immortal i løpet av denne sesongen.

Snart kommer Amazons storsatsing New World. Det vurderes. Flere av vennene mine har prøvd betaen og likte spillet.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Her spilles wilco

Bongis

Legg inn av Bongis »

Nå er jeg kommet godt i gang med Ori wotw. Det er minst like frustrerende, engasjerende, vissuelt vakkert og nydelig musikk som forgjengeren. Rett og slett en herlig spillopplevelse.

Så sitter jeg og venter på keena. Gleder meg voldsomt til det spillet, selv om jeg egentlig ikke vet noe annet en at det er filmmakere bak spillet, og at det er slående vakkert.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Hedning skrev: ons aug 25, 2021 7:59 pm Sekiro igjen. En god stund siden jeg ga opp å overleve fighten med Great Shinobi Owl,men nå måtte jeg prøve igjen. Gir det noen dager,hvis ikke starter jeg på RDR2.
Fullførte det på nytt tidligere i uka. For et kongespill! Owl Father er vel den nest vanskeligste bossen i spillet synes jeg.

Jeg er en av relativt få virker det som, som synes at Sekiro er From Software sitt beste spill så langt. Enig i at det ikke har like mye gjenspillbarhet som Demon's Souls, Dark Souls og Bloodborne da du ikke har samme frihet rundt våpen, attributter osv. Men du får jo samtidig et langt mer optimalisert spill hvor spillet faktisk har en bedre kurve hva gjelder vanskelighetsgrad. Om du er som meg som ser rundt hvert hjørnet igjennom spillet så ender man jo temmelig overpowered i de øvrige spillene mot slutten med mindre du helt bevisst går inn for å gjøre spillet vanskeligere for deg selv. Sekiro har en ekstremt god kurve hva gjelder det å holde spillet utfordrende hele veien igjennom som de øvrige spillene ikke har.

Hedning

Legg inn av Hedning »

RamGuy skrev: lør sep 11, 2021 2:30 pm
Hedning skrev: ons aug 25, 2021 7:59 pm Sekiro igjen. En god stund siden jeg ga opp å overleve fighten med Great Shinobi Owl,men nå måtte jeg prøve igjen. Gir det noen dager,hvis ikke starter jeg på RDR2.
Fullførte det på nytt tidligere i uka. For et kongespill! Owl Father er vel den nest vanskeligste bossen i spillet synes jeg.

Jeg er en av relativt få virker det som, som synes at Sekiro er From Software sitt beste spill så langt. Enig i at det ikke har like mye gjenspillbarhet som Demon's Souls, Dark Souls og Bloodborne da du ikke har samme frihet rundt våpen, attributter osv. Men du får jo samtidig et langt mer optimalisert spill hvor spillet faktisk har en bedre kurve hva gjelder vanskelighetsgrad. Om du er som meg som ser rundt hvert hjørnet igjennom spillet så ender man jo temmelig overpowered i de øvrige spillene mot slutten med mindre du helt bevisst går inn for å gjøre spillet vanskeligere for deg selv. Sekiro har en ekstremt god kurve hva gjelder det å holde spillet utfordrende hele veien igjennom som de øvrige spillene ikke har.
Jeg har ikke spilt noen av de andre From Software spillene. Jeg begynte på Bloodborne,men orket ikke å sette meg inn i alt som skulle til for å bygge opp spilleren. Alle stats,og våpen som skulle styres med. Jeg kommer nok til å gå tilbake til Sekiro igjen. Det er et av de beste spillene jeg har spilt,og opplevelsen av å endelig vinne over M.Butterfly f,eks er noe man ikke får andre steder.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Har bare Nintendo Switch som spill konsoll, men det er greit nok siden jeg nærmest bare spiller i senga for tiden. Har ikke akkurat hatt et gaming year, men har i perioder kost meg og blitt ferdig med noen godbiter fra Nintendo's egen katalog, som Super Mario Sunshine, Super Mario Galaxy, Paper Mario: The Origami King, Super Mario 3D World + Bowser’s Fury Luigi’s Mansion 3 og The Legend of Zelda: Link’s Awakening. Ellers har det for det meste vært billige hidden object spill før jeg sovner. Men nå jobber jeg med Spyro Reignited Trilogy. Mer nøyaktig spill #2 i rekken. Koser meg med disse.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Diablo 2: Resurrected.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Har lagt gaming fullstendig på hylla (dette er en semi-løgn) de siste 4 månedene, foruten et LAN med kompiser som handlet mer om øl og grilling enn spilling, men den nyeste CS-updaten pirret interessen min litt. Mulig jeg må rigge opp PCen og gi det et forsøk.

Spilt litt Heroes 3 på kveldstid fra tid til annen, men jeg føler den går mer og mer inn i Minesveiper-kategorien som et rent tidsfordriv i 20 minutter her og der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»