Støvsuger til bilen

Svar
Hoppidioten

Støvsuger til bilen

Legg inn av Hoppidioten »

Hva finnes av slike? Kunne godt hatt en støvsuger som ikke var så altfor stor og som kan brukes til å komme til på litt trangere plasser.

Someone

Legg inn av Someone »

Jeg bruker bare en gammel og delvis utrangert støvsuger som "bor" i garasjen. Tuten er jo lik uansett og kan byttes til noe smalene

Når den en dag ryker (da den begynner å fuske nå) får jeg bare parkere rett ved døren og ta i bruk sentralstøvsugeren innefra :p

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Den oppfyller ikke akkurat kravet om å ikke være altfor stor, men jeg er veldig fornøyd med denne:

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-hus ... er-009639/

Til bil syns jeg det er kjekt å ha en støvsuger som også kan blåse utover. Kjekt å bruke mellom og under seter hvor man uansett ikke kommer til.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Someone skrev: tir des 27, 2022 8:04 am Jeg bruker bare en gammel og delvis utrangert støvsuger som "bor" i garasjen. Tuten er jo lik uansett og kan byttes til noe smalene

Når den en dag ryker (da den begynner å fuske nå) får jeg bare parkere rett ved døren og ta i bruk sentralstøvsugeren innefra :p
OT: Hvilken sentralstøvsuger er dette?
Her er det i god BR-stil USA-produsert Vacu Flo designet på 60-tallet. Selvsagt med 12v fjernstart og poseløst syklonsystem. Ingen poser, superlang levetid, altså mer miljøvennlig enn noe nymotens. Satte i ny motor i 2012 da disse fortsatt leveres nye. (Ametek Lamb). Kjøpt på eBay i ren BR-stil. Utrolig enkelt å bytte, stod på tre gummisåler. Sikkert bare slitte børster, men kjøpte hele motoren ny likevel.
(Har også som støtte-støvsuger kinesiskprodusert Miele med Hepa, holder bra den også, kun ca. 15 år gml.)

SUV

Legg inn av SUV »

Hoppidioten skrev: man des 26, 2022 11:12 pm Hva finnes av slike? Kunne godt hatt en støvsuger som ikke var så altfor stor og som kan brukes til å komme til på litt trangere plasser.
Du har ikke presiset om det skal vøre en støvsuger som er med i bilen og kan kobles til 12V elelr om det er en støvsuger som skal bo i garasjen og brukes til bilen.

Selv har jeg en 12V støvsuger, men den er veldig svak synes jeg, så den bruker jeg ikke.

Jeg har sentralstøvsuger som holder til i garasjen med rør under bakken til huset. Problemet er at når det er mye annet i garasjen blir det litt trangt å komme til med åpne dører overalt, så det er egentlig bedre å gjøre slikt ute, men da er det i grenseland med lengden på slangen. Og med båten er det enda mer tungvint, for den største er for høy fora garasjen. Måtte da dra slangen opp og ut rett under taket og finplassere båten nøye for å rekke frem inni båten. Da hadde det vært bedre med en liten løs støvsuger som bare trenger en ledning. Og det har jeg kjøpt meg, en sånn som noen andre har linket til fra Jula, men jeg har ikke prøvd den enda.

Someone

Legg inn av Someone »

rosmebraad skrev: tir des 27, 2022 1:42 pm

OT: Hvilken sentralstøvsuger er dette?
En fra Flexit

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

SUV skrev: ons des 28, 2022 6:00 am
Hoppidioten skrev: man des 26, 2022 11:12 pm Hva finnes av slike? Kunne godt hatt en støvsuger som ikke var så altfor stor og som kan brukes til å komme til på litt trangere plasser.
Du har ikke presiset om det skal vøre en støvsuger som er med i bilen og kan kobles til 12V elelr om det er en støvsuger som skal bo i garasjen og brukes til bilen.

Selv har jeg en 12V støvsuger, men den er veldig svak synes jeg, så den bruker jeg ikke.

Jeg har sentralstøvsuger som holder til i garasjen med rør under bakken til huset. Problemet er at når det er mye annet i garasjen blir det litt trangt å komme til med åpne dører overalt, så det er egentlig bedre å gjøre slikt ute, men da er det i grenseland med lengden på slangen. Og med båten er det enda mer tungvint, for den største er for høy fora garasjen. Måtte da dra slangen opp og ut rett under taket og finplassere båten nøye for å rekke frem inni båten. Da hadde det vært bedre med en liten løs støvsuger som bare trenger en ledning. Og det har jeg kjøpt meg, en sånn som noen andre har linket til fra Jula, men jeg har ikke prøvd den enda.
Tenkte å ha den liggende i bilen. Ser det selges noen med oppladert batteri. Hadde egentlig vært det greieste.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Hoppidioten skrev: ons des 28, 2022 12:46 pm
SUV skrev: ons des 28, 2022 6:00 am
Hoppidioten skrev: man des 26, 2022 11:12 pm Hva finnes av slike? Kunne godt hatt en støvsuger som ikke var så altfor stor og som kan brukes til å komme til på litt trangere plasser.
Du har ikke presiset om det skal vøre en støvsuger som er med i bilen og kan kobles til 12V elelr om det er en støvsuger som skal bo i garasjen og brukes til bilen.

Selv har jeg en 12V støvsuger, men den er veldig svak synes jeg, så den bruker jeg ikke.

Jeg har sentralstøvsuger som holder til i garasjen med rør under bakken til huset. Problemet er at når det er mye annet i garasjen blir det litt trangt å komme til med åpne dører overalt, så det er egentlig bedre å gjøre slikt ute, men da er det i grenseland med lengden på slangen. Og med båten er det enda mer tungvint, for den største er for høy fora garasjen. Måtte da dra slangen opp og ut rett under taket og finplassere båten nøye for å rekke frem inni båten. Da hadde det vært bedre med en liten løs støvsuger som bare trenger en ledning. Og det har jeg kjøpt meg, en sånn som noen andre har linket til fra Jula, men jeg har ikke prøvd den enda.
Tenkte å ha den liggende i bilen. Ser det selges noen med oppladert batteri. Hadde egentlig vært det greieste.

Nå er jeg på veldig gyngende grunn, men hva med å prøve en Dyson batteristøysuger med alskens tilbehør og rørlengder?
Nå er dette noe jeg overhode ikke ser på selv, men jeg har hørt at andre liker og bruker det

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»