Hvordan tror dere VGs topp 100 kåring blir seende ut?

Svar
lund

Re: Hvordan tror dere VGs topp 100 kåring blir seende ut?

Legg inn av lund »

Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm
LeSorcier skrev: ons des 28, 2022 2:29 pm Opp.

La oss få se hvem ekspertisen her på FD mener er de ti beste idrettsutøverne i landet.
Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Johannes Thingnes Bø
5. Marte Olsbu Røiseland
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
Olsbu Røiseland hadde bedre individuelle resultater i OL og vant V-cup sammenlagt (samt tok 6 V-cupseire). Thingnes Bø tok 1 V-cupseier. Basert på hvilke kriterier rangerer du Thingnes Bø foran Røiseland?

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: tor des 29, 2022 9:44 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm
LeSorcier skrev: ons des 28, 2022 2:29 pm Opp.

La oss få se hvem ekspertisen her på FD mener er de ti beste idrettsutøverne i landet.
Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Johannes Thingnes Bø
5. Marte Olsbu Røiseland
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
Olsbu Røiseland hadde bedre individuelle resultater i OL og vant V-cup sammenlagt (samt tok 6 V-cupseire). Thingnes Bø tok 1 V-cupseier. Basert på hvilke kriterier rangerer du Thingnes Bø foran Røiseland?
Du har rett, jeg har rettet opp i det. Men Johannes har 6 seire i verdenscupen i år ikke 1.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm
LeSorcier skrev: ons des 28, 2022 2:29 pm Opp.

La oss få se hvem ekspertisen her på FD mener er de ti beste idrettsutøverne i landet.
Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Marte Olsbu Røiseland
5. Johannes Thingnes Bø
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
4, 5, 7 og 10 har ingen verdens ting blant de ti beste å gjøre. Små idrettsgrener på verdensbasis.

lund

Legg inn av lund »

Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 10:05 pm
lund skrev: tor des 29, 2022 9:44 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm

Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Johannes Thingnes Bø
5. Marte Olsbu Røiseland
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
Olsbu Røiseland hadde bedre individuelle resultater i OL og vant V-cup sammenlagt (samt tok 6 V-cupseire). Thingnes Bø tok 1 V-cupseier. Basert på hvilke kriterier rangerer du Thingnes Bø foran Røiseland?
Du har rett, jeg har rettet opp i det. Men Johannes har 6 seire i verdenscupen i år ikke 1.
Denne sesongen ja. Nå refererte jeg selvsagt til OL-sesongen.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

LeSorcier skrev: tor des 29, 2022 10:12 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm
LeSorcier skrev: ons des 28, 2022 2:29 pm Opp.

La oss få se hvem ekspertisen her på FD mener er de ti beste idrettsutøverne i landet.
Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Marte Olsbu Røiseland
5. Johannes Thingnes Bø
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
4, 5, 7 og 10 har ingen verdens ting blant de ti beste å gjøre. Små idrettsgrener på verdensbasis.
Folk som faktisk har vunnet OL gull har vel så mye der å gjøre enn folk som ikke har vunnet en DRITT.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: tor des 29, 2022 10:21 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 10:05 pm
lund skrev: tor des 29, 2022 9:44 pm

Olsbu Røiseland hadde bedre individuelle resultater i OL og vant V-cup sammenlagt (samt tok 6 V-cupseire). Thingnes Bø tok 1 V-cupseier. Basert på hvilke kriterier rangerer du Thingnes Bø foran Røiseland?
Du har rett, jeg har rettet opp i det. Men Johannes har 6 seire i verdenscupen i år ikke 1.
Denne sesongen ja. Nå refererte jeg selvsagt til OL-sesongen.
Vi snakker om 2022, og skal man da telle WC seire må man ta med alle. Men uansett har rettet til Marte forran Johannes.

HarryH

Legg inn av HarryH »

LeSorcier skrev: tor des 29, 2022 10:12 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm
LeSorcier skrev: ons des 28, 2022 2:29 pm Opp.

La oss få se hvem ekspertisen her på FD mener er de ti beste idrettsutøverne i landet.
Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Marte Olsbu Røiseland
5. Johannes Thingnes Bø
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
4, 5, 7 og 10 har ingen verdens ting blant de ti beste å gjøre. Små idrettsgrener på verdensbasis.
I Norge har vi en tendens til å undervurdere vinteridrett. Marte Olsbu Røiseland ble kåret til årets internasjonale kvinnelige atlet 2020 av franske L'Équipe, samme år som Lewis Hamilton vant herreklassen. I 2013 ble Dario Cologna kåret til årets idrettsutøver i Sveits, foran Roger Federer og Fabian Cancellara. I Tyskland har kombinertløpere vunnet flere ganger. Vinteridrett er mer respektert internasjonalt enn det vi nordmenn liker å tro.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 10:22 pm
LeSorcier skrev: tor des 29, 2022 10:12 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm

Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Marte Olsbu Røiseland
5. Johannes Thingnes Bø
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
4, 5, 7 og 10 har ingen verdens ting blant de ti beste å gjøre. Små idrettsgrener på verdensbasis.
Folk som faktisk har vunnet OL gull har vel så mye der å gjøre enn folk som ikke har vunnet en DRITT.
OL-gull har nada å si om det er snakk om en liten idrettsgren. Det er i de store verdensidrettene det virkelig gjelder å hevde seg, da veien til toppen er langt, langt tøffere.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

LeSorcier skrev: tor des 29, 2022 10:31 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 10:22 pm
LeSorcier skrev: tor des 29, 2022 10:12 pm

4, 5, 7 og 10 har ingen verdens ting blant de ti beste å gjøre. Små idrettsgrener på verdensbasis.
Folk som faktisk har vunnet OL gull har vel så mye der å gjøre enn folk som ikke har vunnet en DRITT.
OL-gull har nada å si om det er snakk om en liten idrettsgren. Det er i de store verdensidrettene det virkelig gjelder å hevde seg, da veien til toppen er langt, langt tøffere.
Det er vel klin umulig for en slik som DEG å skjønne hvor vannskelig det faktisk er i det hele tatt å vinne i skiskyting. Er fort den vinteridretten som har størst utbredelse på vinterstid. En idrett hvor det virkelig går på marginene. Du skal gå fort på ski og du skal skyte og treffe på en blink som er 4/11 cm i diameter. Men slikt skjønner vel ikke slike som du.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

HarryH skrev: tor des 29, 2022 10:29 pm
LeSorcier skrev: tor des 29, 2022 10:12 pm
Kjetil-e skrev: tor des 29, 2022 9:33 pm

Min liste blir nok sånn.

1. Jacob Ingebrigtsen
2. Casper Ruud
3. Magnus Carlsen
4. Marte Olsbu Røiseland
5. Johannes Thingnes Bø
6. Tobias Foss
7. Jesper Saltvik Pedersen
8. Erling Braut Haalnd
9. Martin Ødegård
10. Therese Johaug
4, 5, 7 og 10 har ingen verdens ting blant de ti beste å gjøre. Små idrettsgrener på verdensbasis.
I Norge har vi en tendens til å undervurdere vinteridrett. Marte Olsbu Røiseland ble kåret til årets internasjonale kvinnelige atlet 2020 av franske L'Équipe, samme år som Lewis Hamilton vant herreklassen. I 2013 ble Dario Cologna kåret til årets idrettsutøver i Sveits, foran Roger Federer og Fabian Cancellara. I Tyskland har kombinertløpere vunnet flere ganger. Vinteridrett er mer respektert internasjonalt enn det vi nordmenn liker å tro.
Jeg undervurderer på ingen måte vinteridrett, noe listen min også viser. Henrik fikk en syvendeplass, mens Aleks endte på tiende. Henrik sitt medfødte talent har vi for øvrig aldri sett maken til i norsk idrettssammenheng - uansett gren. Rælingens store sønn er rett og slett skapt for å drive med alpint, på samme måte som Eddy Merckx var den fødte syklist.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sport Generelt»