Manchester United

Svar
TrueTopRed

Re: Manchester United

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: ↑tor des 29, 2022 7:39 pm Feit og lat, men hvor mange pĂ„ dette nivĂ„et hadde giddet dette Nederland-opplegget som Sancho er pĂ„ pt?
Handler nok mye om dialogen rundt det med manager i tillegg til at den kanskje ble vendepunktet for han som i at han forstÄr allvoret av Ä ta tak i karriÊren og basert pÄ av Ä ta inn Ten Hags ord.

Tror det handler mye om Ä justere pÄ et par ting pÄ banen i tillegg fÄ et annet tenk som proffesjonell aktÞr.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Jack_Daniels skrev: ↑fre des 30, 2022 3:20 am Da spesielt dette innlegget:

https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... t-29914047

Utdrag:
1. First of all, what limits how much we can spend on transfers? We have to comply with the following rules:
a. The Net Equity Rule
b. The No Overdue Payments Rule
c. The Football Earnings Rule
d. The Squad Cost Rule

a. and b. are formalities for us.

(..)

Under these assumptions, what could we spend on transfers in the summer of 2023? Simple answer is -- not -- nothing, its less than nothing. We would have to make major savings next season. If we make a loss of 159m this season and 114m next season, we would have an aggregate loss of 273m while the accepted loss only is 60m. That would mean that we would have to make massive savings. It could probably not be done during the span of a year without owners intervening, but on average its about 100m per season.
Les innlegget.

Uten at jeg har lest innlegget veldig i dybden sÄ stusser jeg over at han har inkludert net finance (som primÊrt trekker ned resultatet) i football earnings. Sier han noe om det? Ville personlig ikke karakterisert det som football relevant income, costs eller investments.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jack_Daniels skrev: ↑fre des 30, 2022 3:20 am Da spesielt dette innlegget:

https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... t-29914047

Utdrag:
1. First of all, what limits how much we can spend on transfers? We have to comply with the following rules:
a. The Net Equity Rule
b. The No Overdue Payments Rule
c. The Football Earnings Rule
d. The Squad Cost Rule

a. and b. are formalities for us.

(..)

Under these assumptions, what could we spend on transfers in the summer of 2023? Simple answer is -- not -- nothing, its less than nothing. We would have to make major savings next season. If we make a loss of 159m this season and 114m next season, we would have an aggregate loss of 273m while the accepted loss only is 60m. That would mean that we would have to make massive savings. It could probably not be done during the span of a year without owners intervening, but on average its about 100m per season.
Les innlegget.
Uten Ä ha gÄtt i dybden ser jeg at han som postet ogsÄ inkluderer kostnader som kan utelates nÄr det kommer til FFP. Kostnader til stadioner, ungdomsakademier, avskrivninger (som ikke er spillere). Det er ogsÄ mulig Ä fÄ sÞkt om Ä utelate eksempelvis valutatap pÄ lÄn etc.

Vill tatt innlegget med en klype salt

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mc_Lovin skrev: ↑fre des 30, 2022 9:54 am
Jack_Daniels skrev: ↑fre des 30, 2022 3:20 am Da spesielt dette innlegget:

https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... t-29914047

Utdrag:
1. First of all, what limits how much we can spend on transfers? We have to comply with the following rules:
a. The Net Equity Rule
b. The No Overdue Payments Rule
c. The Football Earnings Rule
d. The Squad Cost Rule

a. and b. are formalities for us.

(..)

Under these assumptions, what could we spend on transfers in the summer of 2023? Simple answer is -- not -- nothing, its less than nothing. We would have to make major savings next season. If we make a loss of 159m this season and 114m next season, we would have an aggregate loss of 273m while the accepted loss only is 60m. That would mean that we would have to make massive savings. It could probably not be done during the span of a year without owners intervening, but on average its about 100m per season.
Les innlegget.

Uten at jeg har lest innlegget veldig i dybden sÄ stusser jeg over at han har inkludert net finance (som primÊrt trekker ned resultatet) i football earnings. Sier han noe om det? Ville personlig ikke karakterisert det som football relevant income, costs eller investments.
Det er et godt poeng. Og hvor fÄr han det fra at dette vil utgjÞre £90 mill i Äret? Man har en gjeld pÄ £600 mill-ish? Finansieringskostnader pÄ £90 mill? 15 % rente? Mye av dette mener jeg dessuten er et obligasjonslÄn med en rente som ikke endrer seg?

Det er kanskje ogsÄ tvilsomt om en ny eier vil ta med seg denne gjelden videre. Kjenner ikke til betingelsene knyttet til gjelden, men dersom det blir en stor hindring for driften pga nye krav (noe jeg tviler pÄ) er det ikke gitt at en ny eier finansierer klubben pÄ samme mÄte. Snarere tvert i mot virker det ganske sannsynlig at en ny eier fjerner den (ikke noe man «betaler for» uansett).

Synes ogsÄ det er rart at han legger opp til sÄ enorm Þkning i «andre kostnader». Fra rundt £100 mill de siste par Ärene til £190 mill. Bare disse to postene, «finance cost» og «other», kan utgjÞre avvik pÄ £170 til til £180 mill i Äret.

PĂ„ inntektssiden virker han konservativ. (Og lĂžnnskostnadene virker nesten noe hĂžye - alt annet likt.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Er det mulig Ä gÄ fra Ä sommeren 22 sette klubbrekord (vel?) i utlegg, til Ä sommeren 23 ha "less than nothing" Ä bruke? Det er jo voldsomt. Kan slikt komme som julen pÄ kjerringa, eller hva det uttrykket er..?

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

tbb skrev: ↑fre des 30, 2022 11:30 am
Mc_Lovin skrev: ↑fre des 30, 2022 9:54 am
Jack_Daniels skrev: ↑fre des 30, 2022 3:20 am Da spesielt dette innlegget:

https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... t-29914047

Utdrag:



Les innlegget.

Uten at jeg har lest innlegget veldig i dybden sÄ stusser jeg over at han har inkludert net finance (som primÊrt trekker ned resultatet) i football earnings. Sier han noe om det? Ville personlig ikke karakterisert det som football relevant income, costs eller investments.
Det er et godt poeng. Og hvor fÄr han det fra at dette vil utgjÞre £90 mill i Äret? Man har en gjeld pÄ £600 mill-ish? Finansieringskostnader pÄ £90 mill? 15 % rente? Mye av dette mener jeg dessuten er et obligasjonslÄn med en rente som ikke endrer seg?

Det er kanskje ogsÄ tvilsomt om en ny eier vil ta med seg denne gjelden videre. Kjenner ikke til betingelsene knyttet til gjelden, men dersom det blir en stor hindring for driften pga nye krav (noe jeg tviler pÄ) er det ikke gitt at en ny eier finansierer klubben pÄ samme mÄte. Snarere tvert i mot virker det ganske sannsynlig at en ny eier fjerner den (ikke noe man «betaler for» uansett).

Synes ogsÄ det er rart at han legger opp til sÄ enorm Þkning i «andre kostnader». Fra rundt £100 mill de siste par Ärene til £190 mill. Bare disse to postene, «finance cost» og «other», kan utgjÞre avvik pÄ £170 til til £180 mill i Äret.

PĂ„ inntektssiden virker han konservativ. (Og lĂžnnskostnadene virker nesten noe hĂžye - alt annet likt.)
Riktig, gode poeng.

Ser i regnskapet at other operating expenses refererer til kostnader av delvis fast natur (property costs, matchday costs, o.l.), training and development fees, og professional fees. SÄ forstÄr ikke helt veksten pÄ 72% her. Hvordan er tallene beregnet? Har han annualisert 1Q-23/22 elller brukt gjennomsnittet av tidligere Är(evt. gjennomsnittlig vekst-rate)? Kjenner forÞvrig ikke igjen tallene han presenterer. Han oppgir 157k pund som other operating expenses for 22/21, mens regnskapet ser ut til Ä oppgi 118k pund (ekskludert exceptional items som sluttpakke til SolskjÊr). Mulig han kommenterer dette, men har ikke sett grunnlaget.

LÞnn ser hÞy ut mtp. spillerne som forventes Ä forlate klubben. Dessuten bruker han Spottrac som proxy pÄ lÞnnskostnader her, som er etter min mening en usikker kilde (Spotrac har f. eks Sancho pÄ 350k pund i uken).

NÄr det gjelder net finance ser jeg at majoriteten av denne er urealisert valutatap pÄ svekkelsen av pund (58k pund i 22/21), sÄ dette skal ihvertfall ikke med i regnestykket.

Alt i alt, ser pÄ det som svÊrt usannsynlig at United - med sÄpass mange finans-folk ansatt i bÄde drift og i styret - ville satt seg i en sÄrbar posisjon ovenfor FFP. Tipper klubben og Woodward var dypt involvert i diskusjonene rundt FFP-endringene som skal inkorporeres, pga. kompetanse (Woodward tidligere finans-mann), posisjon (Woodward som tidligere leder av ECA) og egeninteresse (klubben Þnsker mindre "penge-doping").

EDIT: Ser ut som han har inkludert avskrivninger og exceptional items (SolskjÊr sin sluttpakke) i other operating expenses for 22/21, sÄ grunnlaget blir feil, om dette er brukt som estimering av other operating expenses for 23/22 og 24/23. Hvis avskrivninger er lagt inn i estimeringsgrunnlaget for other operating expenses sÄ har han medregnet de samme avskrivningene to ganger.
Forklarer heller ikke veksten i denne posten.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mc_Lovin skrev: ↑fre des 30, 2022 12:13 pm
tbb skrev: ↑fre des 30, 2022 11:30 am
Mc_Lovin skrev: ↑fre des 30, 2022 9:54 am


Uten at jeg har lest innlegget veldig i dybden sÄ stusser jeg over at han har inkludert net finance (som primÊrt trekker ned resultatet) i football earnings. Sier han noe om det? Ville personlig ikke karakterisert det som football relevant income, costs eller investments.
Det er et godt poeng. Og hvor fÄr han det fra at dette vil utgjÞre £90 mill i Äret? Man har en gjeld pÄ £600 mill-ish? Finansieringskostnader pÄ £90 mill? 15 % rente? Mye av dette mener jeg dessuten er et obligasjonslÄn med en rente som ikke endrer seg?

Det er kanskje ogsÄ tvilsomt om en ny eier vil ta med seg denne gjelden videre. Kjenner ikke til betingelsene knyttet til gjelden, men dersom det blir en stor hindring for driften pga nye krav (noe jeg tviler pÄ) er det ikke gitt at en ny eier finansierer klubben pÄ samme mÄte. Snarere tvert i mot virker det ganske sannsynlig at en ny eier fjerner den (ikke noe man «betaler for» uansett).

Synes ogsÄ det er rart at han legger opp til sÄ enorm Þkning i «andre kostnader». Fra rundt £100 mill de siste par Ärene til £190 mill. Bare disse to postene, «finance cost» og «other», kan utgjÞre avvik pÄ £170 til til £180 mill i Äret.

PĂ„ inntektssiden virker han konservativ. (Og lĂžnnskostnadene virker nesten noe hĂžye - alt annet likt.)
Riktig, gode poeng.

Ser i regnskapet at other operating expenses refererer til kostnader av delvis fast natur (property costs, matchday costs, o.l.), training and development fees, og professional fees. SÄ forstÄr ikke helt veksten pÄ 72% her. Hvordan er tallene beregnet? Har han annualisert 1Q-23/22 elller brukt gjennomsnittet av tidligere Är(evt. gjennomsnittlig vekst-rate)? Kjenner forÞvrig ikke igjen tallene han presenterer. Han oppgir 157k pund som other operating expenses for 22/21, mens regnskapet ser ut til Ä oppgi 118k pund (ekskludert exceptional items som sluttpakke til SolskjÊr). Mulig han kommenterer dette, men har ikke sett grunnlaget.

LÞnn ser hÞy ut mtp. spillerne som forventes Ä forlate klubben. Dessuten bruker han Spottrac som proxy pÄ lÞnnskostnader her, som er etter min mening en usikker kilde (Spotrac har f. eks Sancho pÄ 350k pund i uken).

NÄr det gjelder net finance ser jeg at majoriteten av denne er urealisert valutatap pÄ svekkelsen av pund (58k pund i 22/21), sÄ dette skal ihvertfall ikke med i regnestykket.

Alt i alt, ser pÄ det som svÊrt usannsynlig at United - med sÄpass mange finans-folk ansatt i bÄde drift og i styret - ville satt seg i en sÄrbar posisjon ovenfor FFP. Tipper klubben og Woodward var dypt involvert i diskusjonene rundt FFP-endringene som skal inkorporeres, pga. kompetanse (Woodward tidligere finans-mann), posisjon (Woodward som tidligere leder av ECA) og egeninteresse (klubben Þnsker mindre "penge-doping").

EDIT: Ser ut som han har inkludert avskrivninger og exceptional items (SolskjÊr sin sluttpakke) i other operating expenses for 22/21, sÄ grunnlaget blir feil, om dette er brukt som estimering av other operating expenses for 23/22 og 24/23. Hvis avskrivninger er lagt inn i estimeringsgrunnlaget for other operating expenses sÄ har han medregnet de samme avskrivningene to ganger.
Forklarer heller ikke veksten i denne posten.
Riktig! God innsats fra vedkommende, men ikke akkurat oversiktelig. Typisk jurist.

Justerer man finanskostnad og annen kostnad ser det med engang ut som man har rimelig god kontroll (noe man ogsÄ ville forvente). Litt usikker pÄ hva han bruker Spotrac til? Tar han ikke utgangspunkt i regnskapstallet? Hvis han ikke gjÞr det er det svÊrt snodig.

Nesten sÄ mange rare feil at man mistenker at dette er en litt PR-kÄt type.

Jack

Legg inn av Jack »

Siden jeg ikke har spesielt gode forutsetninger til Ä forstÄ slikt pÄ et sÊrlig hÞyt nivÄ finner jeg det beroligende at dere kloke hoder plukker "argumenteringen" til denne typen i smÄbiter. Det er i slike tilfeller man virkelig ser verdien av debattforum som f.eks det vi befinner oss pÄ nÄ.

Takk! Ble veldig bekymret her i natt, da jeg satt Ä leste gjennom den trÄden pÄ RedCafe.

Lezah

Legg inn av Lezah »

For et savn!


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg mistenker at dette er en sponset tweet. Men jeg er ikke helt sikkert. Kan godt vĂŠre at det er helt genuint, og at Pogba bare Ăžnsket Ă„ formidle at han liker Pizza Hut og Pepsi.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ↑fre des 30, 2022 4:00 pm Jeg mistenker at dette er en sponset tweet. Men jeg er ikke helt sikkert. Kan godt vĂŠre at det er helt genuint, og at Pogba bare Ăžnsket Ă„ formidle at han liker Pizza Hut og Pepsi.
Det tror jeg ogsÄ!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 3:54 pm For et savn!

:lol:

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 3:54 pm For et savn!

Var han ikke pÄ skitur for noen dager siden ogsÄ, mens han er skadet og ikke spiller?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 3:54 pm For et savn!

Han har ikke spilt et minutt siden overgangen.

Kjeks og kun opptatt av PR nÄ.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Hetfield skrev: ↑fre des 30, 2022 4:50 pm
Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 3:54 pm For et savn!

Han har ikke spilt et minutt siden overgangen.

Kjeks og kun opptatt av PR nÄ.
LĂ„ter kjent..! 😉

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

OgsÄ en mÄte Ä kaste bort talentet sitt pÄ.

Kunne blitt verdens beste sentrale midtbanespiller, men valgte heller Ä vÊre pÄskrudd i perioder.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: ↑fre des 30, 2022 4:50 pm
Var han ikke pÄ skitur for noen dager siden ogsÄ, mens han er skadet og ikke spiller?
Aner ikke en dritt og er fornÞyd med det. Siste han har gjort pÄ twitter etter den dritkule reklamen for brus og pizza (forbilledlig!) var denne, som i det minste er om spenn:


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 4:59 pm
missChance skrev: ↑fre des 30, 2022 4:50 pm
Var han ikke pÄ skitur for noen dager siden ogsÄ, mens han er skadet og ikke spiller?
Aner ikke en dritt og er fornÞyd med det. Siste han har gjort pÄ twitter etter den dritkule reklamen for brus og pizza (forbilledlig!) var denne, som i det minste er om spenn:



😂😂

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Off, denne planeten altsÄ

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 4:59 pm
Aner ikke en dritt og er fornÞyd med det. Siste han har gjort pÄ twitter etter den dritkule reklamen for brus og pizza (forbilledlig!) var denne, som i det minste er om spenn:
Jeg er forĂžvrig helt uenig i at han ikke kan kjĂžpe tid med familien. NĂ„r han forhandlet frem en avtale med Juventus pĂ„ €200k i uken sĂ„ fĂžler jeg at han kunne ha sagt "Vet du hva, jeg har veldig lyst til Ă„ ha fri fra jobb pĂ„ bursdagene til barna mine, og kan gjerne ta €150k i uken istedenfor, hvis jeg fĂ„r litt ekstra tid sammen med familien min."

"Woe unto me - jeg mÄ jobbe siden jeg er en profesjonell fotballspiller. Penger er fint altsÄ, men aller helst sÄ skulle jeg ha likt Ä vÊrt mer sammen med familien min siden det er det viktigste for meg."

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Jolla skrev: ↑fre des 30, 2022 5:20 pm
Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 4:59 pm
Aner ikke en dritt og er fornÞyd med det. Siste han har gjort pÄ twitter etter den dritkule reklamen for brus og pizza (forbilledlig!) var denne, som i det minste er om spenn:
Jeg er forĂžvrig helt uenig i at han ikke kan kjĂžpe tid med familien. NĂ„r han forhandlet frem en avtale med Juventus pĂ„ €200k i uken sĂ„ fĂžler jeg at han kunne ha sagt "Vet du hva, jeg har veldig lyst til Ă„ ha fri fra jobb pĂ„ bursdagene til barna mine, og kan gjerne ta €150k i uken istedenfor, hvis jeg fĂ„r litt ekstra tid sammen med familien min."

"Woe unto me - jeg mÄ jobbe siden jeg er en profesjonell fotballspiller. Penger er fint altsÄ, men aller helst sÄ skulle jeg ha likt Ä vÊrt mer sammen med familien min siden det er det viktigste for meg."
Kan man komme med et forsiktig forslag og et aldri sĂ„ lite ydmykt nyttĂ„rsĂžnske, sĂ„nn dagen fĂžr dagen....?! 😉

Slutt til helvete Ä snakke om den illojale slimÄlen fra Lagny-sur-Marne og nevne hans forpestede navn her pÄ trÄden til United...!!

PĂ„ forhĂ„nd takk, og fortsatt god jul 🎄

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ↑fre des 30, 2022 5:20 pm
Lezah skrev: ↑fre des 30, 2022 4:59 pm
Aner ikke en dritt og er fornÞyd med det. Siste han har gjort pÄ twitter etter den dritkule reklamen for brus og pizza (forbilledlig!) var denne, som i det minste er om spenn:
Jeg er forĂžvrig helt uenig i at han ikke kan kjĂžpe tid med familien. NĂ„r han forhandlet frem en avtale med Juventus pĂ„ €200k i uken sĂ„ fĂžler jeg at han kunne ha sagt "Vet du hva, jeg har veldig lyst til Ă„ ha fri fra jobb pĂ„ bursdagene til barna mine, og kan gjerne ta €150k i uken istedenfor, hvis jeg fĂ„r litt ekstra tid sammen med familien min."

"Woe unto me - jeg mÄ jobbe siden jeg er en profesjonell fotballspiller. Penger er fint altsÄ, men aller helst sÄ skulle jeg ha likt Ä vÊrt mer sammen med familien min siden det er det viktigste for meg."
Broren hans mente nok han burde tjent enda mer, utpressing skal jo lĂžnne seg.

Saliph

Legg inn av Saliph »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Saliph skrev: ↑fre des 30, 2022 6:03 pm
đŸ€ź

Kvalmende sikling over Saudi-eiere i trĂ„den 🙄

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Denne Arnold fremstÄr som en lavintensiv horebukk. NÄ man endelig er kvitt Ed sÄ kommer altsÄ han her. Pinlige greier.

Jack

Legg inn av Jack »

Folk_flesk skrev: ↑fre des 30, 2022 6:20 pm Denne Arnold fremstĂ„r som en lavintensiv horebukk. NĂ„ man endelig er kvitt Ed sĂ„ kommer altsĂ„ han her. Pinlige greier.
Her mÄ du gjerne utdype.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Tenk om vi nÄ blir kjÞpt opp av noe Saudi Arabiske greier som ansetter Cristiano Ronaldo som vÄr manager om to Är.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Tenker at dette betyr konsertium av amerikansk opphav, eller i regi av Sir James. *velger Ă„ tro*

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Will Lisandro Martinez be back for the Wolves game?

“Well, it is good, he [has] arrived in Manchester.”

Is he sober?

“I think so. I am sure he is.”
https://www.manutd.com/en/news/detail/e ... conference

😂

startelver

Legg inn av startelver »

Saudi er pÄ banen ja, ingen bombe.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Fotball - Premier League»