MIFF

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Re: MIFF

Legg inn av Karatel »

GP950mAh skrev: tor des 22, 2022 6:30 pm
Karatel skrev: tor des 22, 2022 6:23 pm
GP950mAh skrev: tor des 22, 2022 5:52 pm De gjorde ikke det, du gjentar bare løgnene som NRK allerede har blitt tatt for
Så jo, Miff lyver og gjengir israelsk propaganda, når de påstår at Jordan gjorde en ulovlig militær invasjon i Israel. Denne påstanden er løgn og historieforfalskning.
Nei. Israel forsvarte seg mot araberne som angrep dem. Det angrepet var ulovlig og i strid med FN's plan for deling av området som araberligaen nektet å godta.
Dette er faktavegring og virkelighetsbenektelse, du avviser og nekter å ta til deg all informasjon som ikke stemmer med den propagandaen du er blitt lullet inn i.

Som sagt var ikke FNs delingsplan bindende siden Sikkerhetsrådet ikke hadde behandlet den. Og hvilken rett hadde nå egentlig FN til å gi bort andres land uten samtykke fra dem som bodde der?

Hvis Jordan invasjon av dette området var ulovlig, var Israel invasjon like ulovlig, dette området skulle jo ifølge FN bli en arabisk stat. Jordan gikk inn i dette området for å drive ut de israelerne som ulovlig prøvde å okkupere det. Kong Abdulah og Jordan ville selv ha det.

Det er riktig at araberne ikke godtok FNs delingsplan, men det gjorde heller ikke sionistene. Hvis sionistene hadde godtatt FNs delingsplan, ville det ikke vært en eneste israelsk soldat i det arabiske områdene, da ville Israel evakuert hver eneste jøde fra dette området, dersom man mente at deres sikkerhet var i fare.

Men Israel holdt seg jo ikke unna dette området, de sendte soldater inn i det arabiske området for å erobre det. Det faktum at alle kamphandlinger mellom Israel og Jordan foregikk på territoriet til den påtenke arabiske staten, beviser at Israel ikke godtok FNs delingsforslag. Hva gjorde egentlig Haganah og israelske soldater på arabisk side av grensen, dersom Israel godtok FNs delingsforslag?

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Karatel skrev: tor des 22, 2022 7:10 pm
GP950mAh skrev: tor des 22, 2022 6:30 pm
Karatel skrev: tor des 22, 2022 6:23 pm Så jo, Miff lyver og gjengir israelsk propaganda, når de påstår at Jordan gjorde en ulovlig militær invasjon i Israel. Denne påstanden er løgn og historieforfalskning.
Nei. Israel forsvarte seg mot araberne som angrep dem. Det angrepet var ulovlig og i strid med FN's plan for deling av området som araberligaen nektet å godta.
Dette er faktavegring og virkelighetsbenektelse, du avviser og nekter å ta til deg all informasjon som ikke stemmer med den propagandaen du er blitt lullet inn i.

Som sagt var ikke FNs delingsplan bindende siden Sikkerhetsrådet ikke hadde behandlet den. Og hvilken rett hadde nå egentlig FN til å gi bort andres land uten samtykke fra dem som bodde der?

Hvis Jordan invasjon av dette området var ulovlig, var Israel invasjon like ulovlig, dette området skulle jo ifølge FN bli en arabisk stat. Jordan gikk inn i dette området for å drive ut de israelerne som ulovlig prøvde å okkupere det. Kong Abdulah og Jordan ville selv ha det.

Det er riktig at araberne ikke godtok FNs delingsplan, men det gjorde heller ikke sionistene. Hvis sionistene hadde godtatt FNs delingsplan, ville det ikke vært en eneste israelsk soldat i det arabiske områdene, da ville Israel evakuert hver eneste jøde fra dette området, dersom man mente at deres sikkerhet var i fare.

Men Israel holdt seg jo ikke unna dette området, de sendte soldater inn i det arabiske området for å erobre det. Det faktum at alle kamphandlinger mellom Israel og Jordan foregikk på territoriet til den påtenke arabiske staten, beviser at Israel ikke godtok FNs delingsforslag. Hva gjorde egentlig Haganah og israelske soldater på arabisk side av grensen, dersom Israel godtok FNs delingsforslag?
Israel tok landområdene FN tildelte dem.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

GP950mAh skrev: tor des 22, 2022 7:34 pm
Karatel skrev: tor des 22, 2022 7:10 pm
GP950mAh skrev: tor des 22, 2022 6:30 pm Nei. Israel forsvarte seg mot araberne som angrep dem. Det angrepet var ulovlig og i strid med FN's plan for deling av området som araberligaen nektet å godta.
Dette er faktavegring og virkelighetsbenektelse, du avviser og nekter å ta til deg all informasjon som ikke stemmer med den propagandaen du er blitt lullet inn i.

Som sagt var ikke FNs delingsplan bindende siden Sikkerhetsrådet ikke hadde behandlet den. Og hvilken rett hadde nå egentlig FN til å gi bort andres land uten samtykke fra dem som bodde der?

Hvis Jordan invasjon av dette området var ulovlig, var Israel invasjon like ulovlig, dette området skulle jo ifølge FN bli en arabisk stat. Jordan gikk inn i dette området for å drive ut de israelerne som ulovlig prøvde å okkupere det. Kong Abdulah og Jordan ville selv ha det.

Det er riktig at araberne ikke godtok FNs delingsplan, men det gjorde heller ikke sionistene. Hvis sionistene hadde godtatt FNs delingsplan, ville det ikke vært en eneste israelsk soldat i det arabiske områdene, da ville Israel evakuert hver eneste jøde fra dette området, dersom man mente at deres sikkerhet var i fare.

Men Israel holdt seg jo ikke unna dette området, de sendte soldater inn i det arabiske området for å erobre det. Det faktum at alle kamphandlinger mellom Israel og Jordan foregikk på territoriet til den påtenke arabiske staten, beviser at Israel ikke godtok FNs delingsforslag. Hva gjorde egentlig Haganah og israelske soldater på arabisk side av grensen, dersom Israel godtok FNs delingsforslag?
Israel tok landområdene FN tildelte dem.
Da har du sikkert en god forklaring på at Israels nasjonalforsamling i 1949 etablerte seg i den internasjonale byen Jerusalem? Det er da ingen land som legger sin nasjonalforsamling utenfor sitt territorium.

Brukeravatar
lima
Innlegg: 38

Legg inn av lima »

Neptun skrev: tir des 20, 2022 10:17 pm
lima skrev: tor des 15, 2022 2:10 pm MIFF - Israels talerør i Norge.
MIFF -Som velvillig sprer Israels propaganda.

EKSEMPEL:

"Ca kr. 14.000.000.000
har Norge gitt til palestinerne siden 1993. Det har ikke gitt fred, ikke demokrati, ingen palestinsk stat." Sitat fra MIFFs hjemmeside.

Men nevner MIFF at Israel er den aggresive part som i snart 100 år har ført krig mot palestinerne? NEI!
Sier MIFF noe om Israels okkupasjon av størstedelen av de palestinske områdene er den direkte årsaken til mangelen på fred, demokrati og egen stat. NEI!
Nevner Paletinakomiteen/venstresiden/lærere (som underviser om nazi-Tyskland) at araberne har invadert/okkupert/arabisert/islamisert og slaktet millioner i hele Midt-Østen og Nord Afrika fra sin base på den arabiske halvøy - og at de fremdeles okkuperer disse landene?

Israel er den siste lille stripe med sand som araberne ikke har okkupert i hele Midt-Østen.
Midt-Østens eneste demokrati ydmyker de tallmessig overlegne araberne gang på gang med kløkt og disiplin. Dét gjør venstresiden som ser på muslimer som allierte rasende. Jeg godter meg over dette og håper Israel jager palestin-araberne på havet en gang for alle.

Så, nå kan skrullingene i tråden fyre løs. Jeg kommer ikke til å bry meg.
Dette tøvet er det svært få som gidder å bry seg om så ta det helt med ro.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

lima skrev: fre des 23, 2022 1:48 pm
Neptun skrev: tir des 20, 2022 10:17 pm
lima skrev: tor des 15, 2022 2:10 pm MIFF - Israels talerør i Norge.
MIFF -Som velvillig sprer Israels propaganda.

EKSEMPEL:

"Ca kr. 14.000.000.000
har Norge gitt til palestinerne siden 1993. Det har ikke gitt fred, ikke demokrati, ingen palestinsk stat." Sitat fra MIFFs hjemmeside.

Men nevner MIFF at Israel er den aggresive part som i snart 100 år har ført krig mot palestinerne? NEI!
Sier MIFF noe om Israels okkupasjon av størstedelen av de palestinske områdene er den direkte årsaken til mangelen på fred, demokrati og egen stat. NEI!
Nevner Paletinakomiteen/venstresiden/lærere (som underviser om nazi-Tyskland) at araberne har invadert/okkupert/arabisert/islamisert og slaktet millioner i hele Midt-Østen og Nord Afrika fra sin base på den arabiske halvøy - og at de fremdeles okkuperer disse landene?

Israel er den siste lille stripe med sand som araberne ikke har okkupert i hele Midt-Østen.
Midt-Østens eneste demokrati ydmyker de tallmessig overlegne araberne gang på gang med kløkt og disiplin. Dét gjør venstresiden som ser på muslimer som allierte rasende. Jeg godter meg over dette og håper Israel jager palestin-araberne på havet en gang for alle.

Så, nå kan skrullingene i tråden fyre løs. Jeg kommer ikke til å bry meg.
Dette tøvet er det svært få som gidder å bry seg om så ta det helt med ro.
Men det er ikke jég som er historieløs.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

GP950mAh skrev: tor des 22, 2022 2:15 pm
Kan du dokumentere denne luftige påstanden om at MIF"F" skal ha "tatt NRK i løgn og spredning av løgner om israel"
Altså med fakta og data, ikke synsing.
https://miff.no/mediedekningen/2016/09/ ... israel.htm

https://www.document.no/2021/01/14/yama ... ot-israel/

https://miff.no/mediedekningen/2021/01/ ... utvalg.htm

-------------------------------------------------
Jeg ba om fakta og data, ikke synsing og ubekreftede påstander.
Og du: Miffing om MIFF er ikke objektiv dokumentasjon.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tir des 20, 2022 10:17 pm

Nevner Paletinakomiteen/venstresiden/lærere (som underviser om nazi-Tyskland)
Palestinavenner har ingen interesse av å nevne slikt. Det ser man jo her på FD.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Her får MIFFerne en ny ting å bortforklare:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... government

Den nye israelske regjeringen til Netanyahu kommer til å inneholde tilhengere av terroristen Meir Kahane. Blir vel som om en norsk regjering skulle innlemmet folk med sympatier for Anders Behring Breivik.

Bon apetit!
Mens Hamas som styrer i Gaza er en terrororganisasjon...

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Corvus skrev: tir des 27, 2022 3:12 pm
Folk_flesk skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Her får MIFFerne en ny ting å bortforklare:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... government

Den nye israelske regjeringen til Netanyahu kommer til å inneholde tilhengere av terroristen Meir Kahane. Blir vel som om en norsk regjering skulle innlemmet folk med sympatier for Anders Behring Breivik.

Bon apetit!
Mens Hamas som styrer i Gaza er en terrororganisasjon...
Er det noen som har sagt noe annet?

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: tir des 27, 2022 3:12 pm
Folk_flesk skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Her får MIFFerne en ny ting å bortforklare:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... government

Den nye israelske regjeringen til Netanyahu kommer til å inneholde tilhengere av terroristen Meir Kahane. Blir vel som om en norsk regjering skulle innlemmet folk med sympatier for Anders Behring Breivik.

Bon apetit!
Mens Hamas som styrer i Gaza er en terrororganisasjon...
Og dét har følgende: ____________________________ (fyll gjerne ut) med Israels nye fascist-pregede regjering å gjøre...?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: ons des 28, 2022 2:05 pm
Corvus skrev: tir des 27, 2022 3:12 pm
Folk_flesk skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Her får MIFFerne en ny ting å bortforklare:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... government

Den nye israelske regjeringen til Netanyahu kommer til å inneholde tilhengere av terroristen Meir Kahane. Blir vel som om en norsk regjering skulle innlemmet folk med sympatier for Anders Behring Breivik.

Bon apetit!
Mens Hamas som styrer i Gaza er en terrororganisasjon...
Og dét har følgende: ____________________________ (fyll gjerne ut) med Israels nye fascist-pregede regjering å gjøre...?
Når fienden har terrorister til å styre, så vil gjerne velgerne i Israel velge konservative og harde til å styre seg og være tøffe mot palestinerne.

joplina

Legg inn av joplina »

av Corvus » ons des 28, 2022 7:37 pm

Når fienden har terrorister til å styre, så vil gjerne velgerne i Israel velge konservative og harde til å styre seg og være tøffe mot palestinerne.
[/quote]


Fienden?
Den opprinnelige grunnbefolkning i området er fiender..?
Se kart før jødisk masseinnvandring pre 1948 og i dag: https://aub.edu.lb.libguides.com/c.php? ... &p=2477017

Uten sammenligning for øvrig så ble USA masseinnvandret og den opprinnelige grunnbefolkning som levde av landet er per i dag henvist til reservater.
Til deres forsvar så skjedde ikke det i midten av 1900-tallet slik det gjorde for palestinerne - og fortsatt gjør!

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: ons des 28, 2022 7:37 pm

Når fienden har terrorister til å styre, så vil gjerne velgerne i Israel velge konservative og harde til å styre seg og være tøffe mot palestinerne.
Jeg nøyer meg med å gi en tommel til Joplina for det gode - men egentlig eneste mulige - svaret på denne avskyelige uttalelsen om at urbefolkningen er fienden for okkupanten.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: tor des 29, 2022 7:14 pm
Corvus skrev: ons des 28, 2022 7:37 pm

Når fienden har terrorister til å styre, så vil gjerne velgerne i Israel velge konservative og harde til å styre seg og være tøffe mot palestinerne.
Jeg nøyer meg med å gi en tommel til Joplina for det gode - men egentlig eneste mulige - svaret på denne avskyelige uttalelsen om at urbefolkningen er fienden for okkupanten.
Presiserte meg kanskje ikke godt nok, det er selvsagt Hamas, og deres islamistiske støttespillere som er fienden, ikke den vanlige palestiner.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: tor des 29, 2022 10:05 pm

Jeg nøyer meg med å gi en tommel til Joplina for det gode - men egentlig eneste mulige - svaret på denne avskyelige uttalelsen om at urbefolkningen er fienden for okkupanten.


Presiserte meg kanskje ikke godt nok, det er selvsagt Hamas, og deres islamistiske støttespillere som er fienden, ikke den vanlige palestiner.
ALLE som bodde i disse hjemmene var heeelt sikkert Hamas, tror du ikke? Enten de var 3 eller 87 år gamle?
https://www.middleeastmonitor.com/20221 ... 2VA_VxjtI4

Og du tror kanskje dette gjør palestinerne mer samarbeidsvillige og lydig/underdanige?

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... dLyvSBd0-M

aicat

Legg inn av aicat »

Keva skrev: fre des 30, 2022 11:48 am
Corvus skrev: tor des 29, 2022 10:05 pm

Jeg nøyer meg med å gi en tommel til Joplina for det gode - men egentlig eneste mulige - svaret på denne avskyelige uttalelsen om at urbefolkningen er fienden for okkupanten.


Presiserte meg kanskje ikke godt nok, det er selvsagt Hamas, og deres islamistiske støttespillere som er fienden, ikke den vanlige palestiner.
ALLE som bodde i disse hjemmene var heeelt sikkert Hamas, tror du ikke? Enten de var 3 eller 87 år gamle?
https://www.middleeastmonitor.com/20221 ... 2VA_VxjtI4

Og du tror kanskje dette gjør palestinerne mer samarbeidsvillige og lydig/underdanige?

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... dLyvSBd0-M
Kan det virkelig være mulig at Netanyahu med sine nyeervervede ekstremister i sin nye ytre høyre-dreide koalisjons-regjering virkelig TROR at jødene i Israel noen gang vil få fred med sine palestinske “brødre” ved bruk av terror, apartheid, drap, vold og bomber?
Netanyahu må være like naiv og historieløs som Putin – som også ser ut til å ha mistet enhver virkelighetssans som tror at han noen gang vil få fred med sitt broderforlk i Ukraina ved bruk av de terrormetodene han i dag bruker der. Metoder som sionistregimet nå har brukt i ca 70 år – og bare rodd seg lenger og lenger bort fra en fred?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: fre des 30, 2022 11:48 am
Corvus skrev: tor des 29, 2022 10:05 pm

Jeg nøyer meg med å gi en tommel til Joplina for det gode - men egentlig eneste mulige - svaret på denne avskyelige uttalelsen om at urbefolkningen er fienden for okkupanten.


Presiserte meg kanskje ikke godt nok, det er selvsagt Hamas, og deres islamistiske støttespillere som er fienden, ikke den vanlige palestiner.
ALLE som bodde i disse hjemmene var heeelt sikkert Hamas, tror du ikke? Enten de var 3 eller 87 år gamle?
https://www.middleeastmonitor.com/20221 ... 2VA_VxjtI4

Og du tror kanskje dette gjør palestinerne mer samarbeidsvillige og lydig/underdanige?

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... dLyvSBd0-M
Den første linken var noe pro-palestinsk ræl.
I den andre så står det at Huitfeldt mener at Benjamin Netanyahus plan om å utvide bosetningene undergraver muligheten for en tostatsløsning og er et hinder for fred. Det er riktig, fred vil det trolig aldri bli der nede, ikke med blodtørstige Hamas med makten.

aicat

Legg inn av aicat »

Corvus skrev: fre des 30, 2022 5:50 pm
Keva skrev: fre des 30, 2022 11:48 am
Corvus skrev: tor des 29, 2022 10:05 pm

Jeg nøyer meg med å gi en tommel til Joplina for det gode - men egentlig eneste mulige - svaret på denne avskyelige uttalelsen om at urbefolkningen er fienden for okkupanten.


Presiserte meg kanskje ikke godt nok, det er selvsagt Hamas, og deres islamistiske støttespillere som er fienden, ikke den vanlige palestiner.
ALLE som bodde i disse hjemmene var heeelt sikkert Hamas, tror du ikke? Enten de var 3 eller 87 år gamle?
https://www.middleeastmonitor.com/20221 ... 2VA_VxjtI4

Og du tror kanskje dette gjør palestinerne mer samarbeidsvillige og lydig/underdanige?

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... dLyvSBd0-M
Den første linken var noe pro-palestinsk ræl.
I den andre så står det at Huitfeldt mener at Benjamin Netanyahus plan om å utvide bosetningene undergraver muligheten for en tostatsløsning og er et hinder for fred. Det er riktig, fred vil det trolig aldri bli der nede, ikke med blodtørstige Hamas med makten.
Nei, "fred" har sionistene foreløpig prøvd å få til på sine egne premisser - stort sett ved hjelp av bomber, granater, terror, drap, landtyveri og apartheid, nå i ca 70 år. Synes du de har kommet noen vei mot fred?
Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945.

KBY

Legg inn av KBY »

aicat skrev: fre des 30, 2022 6:32 pm
Corvus skrev: fre des 30, 2022 5:50 pm
Keva skrev: fre des 30, 2022 11:48 am

ALLE som bodde i disse hjemmene var heeelt sikkert Hamas, tror du ikke? Enten de var 3 eller 87 år gamle?
https://www.middleeastmonitor.com/20221 ... 2VA_VxjtI4

Og du tror kanskje dette gjør palestinerne mer samarbeidsvillige og lydig/underdanige?

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks ... dLyvSBd0-M
Den første linken var noe pro-palestinsk ræl.
I den andre så står det at Huitfeldt mener at Benjamin Netanyahus plan om å utvide bosetningene undergraver muligheten for en tostatsløsning og er et hinder for fred. Det er riktig, fred vil det trolig aldri bli der nede, ikke med blodtørstige Hamas med makten.
Nei, "fred" har sionistene foreløpig prøvd å få til på sine egne premisser - stort sett ved hjelp av bomber, granater, terror, drap, landtyveri og apartheid, nå i ca 70 år. Synes du de har kommet noen vei mot fred?
Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945.
Hva er det som gjør jødene til rasister om jeg tør spøre?

aicat

Legg inn av aicat »

KBY skrev: fre des 30, 2022 11:31 pm
aicat skrev: fre des 30, 2022 6:32 pm
Corvus skrev: fre des 30, 2022 5:50 pm

Den første linken var noe pro-palestinsk ræl.
I den andre så står det at Huitfeldt mener at Benjamin Netanyahus plan om å utvide bosetningene undergraver muligheten for en tostatsløsning og er et hinder for fred. Det er riktig, fred vil det trolig aldri bli der nede, ikke med blodtørstige Hamas med makten.
Nei, "fred" har sionistene foreløpig prøvd å få til på sine egne premisser - stort sett ved hjelp av bomber, granater, terror, drap, landtyveri og apartheid, nå i ca 70 år. Synes du de har kommet noen vei mot fred?
Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945.
Hva er det som gjør jødene til rasister om jeg tør spøre?
Når jeg skrev: "Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945. "
Så betyr ikke det at det er JØDENE som er rasister, men at mange jøder som er tilhengere av SIONISMEN er rasister. For det er sionismens iboende rasisme som som er rasistisk ikke jøder generelt. Det er sionistene som har skapt dagens apartheidregime - ikke "jødene".
Ble det klarere nå?

KBY

Legg inn av KBY »

aicat skrev: lør des 31, 2022 11:35 am
KBY skrev: fre des 30, 2022 11:31 pm
aicat skrev: fre des 30, 2022 6:32 pm

Nei, "fred" har sionistene foreløpig prøvd å få til på sine egne premisser - stort sett ved hjelp av bomber, granater, terror, drap, landtyveri og apartheid, nå i ca 70 år. Synes du de har kommet noen vei mot fred?
Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945.
Hva er det som gjør jødene til rasister om jeg tør spøre?
Når jeg skrev: "Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945. "
Så betyr ikke det at det er JØDENE som er rasister, men at mange jøder som er tilhengere av SIONISMEN er rasister. For det er sionismens iboende rasisme som som er rasistisk ikke jøder generelt. Det er sionistene som har skapt dagens apartheidregime - ikke "jødene".
Ble det klarere nå?
Nei, du har fortsatt ikke forklart hva som er rasistisk?

aicat

Legg inn av aicat »

KBY skrev: lør des 31, 2022 2:00 pm
aicat skrev: lør des 31, 2022 11:35 am
KBY skrev: fre des 30, 2022 11:31 pm

Hva er det som gjør jødene til rasister om jeg tør spøre?
Når jeg skrev: "Fred blir det den dag jødene selv kaster den rasistiske ideologien sionismen på historiens skraphaug - slik andre rasistiske ideologier, kolonialisme og apartheidpolitikk har vist seg som fossile tankeganger som vi forlot i 1945. "
Så betyr ikke det at det er JØDENE som er rasister, men at mange jøder som er tilhengere av SIONISMEN er rasister. For det er sionismens iboende rasisme som som er rasistisk ikke jøder generelt. Det er sionistene som har skapt dagens apartheidregime - ikke "jødene".
Ble det klarere nå?
Nei, du har fortsatt ikke forklart hva som er rasistisk?
Du forstår med andre ord ikke at et apartheidregime pr definisjon er en rasistisk stat? Om ikke du begriper konsekvensen av dette - gjorde FN det i alle fall i 1975 - hvor Sør-Afrikas apartheidpolitikk, og sionismen som staten Israel har bygget sin ideologi på - begge ble definert som rasistiske ideologier / regimer.
Dette er med nasjonalitetsloven som ble vedtatt for et par år siden - og dagens regime hvor fascister og rasister har fått viktige ministerposisjoner i Netanyahus nye regjeringskoalisjon - ikke lenger levner noen tvil om hva slags fascistisk og rasistisk regime Israel har utviklet seg til.
Men dette er noe Israel selv har valgt - som dessverre også vil ramme verdens jøder - og en politikk som ikke vil medføre annet enn mer terror, ufred og drap. Fred kan ikke skapes gjennom apartheid og rasisme - det skulle ikke være særlig vanskelig å begripe.

KBY

Legg inn av KBY »

aicat skrev: lør des 31, 2022 2:28 pm
KBY skrev: lør des 31, 2022 2:00 pm
Nei, du har fortsatt ikke forklart hva som er rasistisk?
Du forstår med andre ord ikke at et apartheidregime pr definisjon er en rasistisk stat? Om ikke du begriper konsekvensen av dette - gjorde FN det i alle fall i 1975 - hvor Sør-Afrikas apartheidpolitikk, og sionismen som staten Israel har bygget sin ideologi på - begge ble definert som rasistiske ideologier / regimer.
Dette er med nasjonalitetsloven som ble vedtatt for et par år siden - og dagens regime hvor fascister og rasister har fått viktige ministerposisjoner i Netanyahus nye regjeringskoalisjon - ikke lenger levner noen tvil om hva slags fascistisk og rasistisk regime Israel har utviklet seg til.
Men dette er noe Israel selv har valgt - som dessverre også vil ramme verdens jøder - og en politikk som ikke vil medføre annet enn mer terror, ufred og drap. Fred kan ikke skapes gjennom apartheid og rasisme - det skulle ikke være særlig vanskelig å begripe.
Ok, du er jo helt på videne.

Hvordan kan det være en apartheidregime når palestinere er valgt inn i nasjonalforsamlingen i Israel? Får ta seg betalt arbeid i Israel og for det meste kan leve et helt normalt liv?
At de har murt seg inne i sin egen stat hvor de skyter missiler og rakter ca. Hvert 5 minutt mot en fredelig befolkning er deres egen beslutning. Forbanna terorister hele hamas gjengen med følgere.

Hvis vi følger dine tanker så er jo alle muslimske stater som utsletter kristne borgere, homofile og alle andre med annen legning enn hetero apartheidregimer, men det blir vel vanskelig å innrøme for deg siden du elsker disse gærningene?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KBY skrev: lør des 31, 2022 2:40 pm
aicat skrev: lør des 31, 2022 2:28 pm
KBY skrev: lør des 31, 2022 2:00 pm
Nei, du har fortsatt ikke forklart hva som er rasistisk?
Du forstår med andre ord ikke at et apartheidregime pr definisjon er en rasistisk stat? Om ikke du begriper konsekvensen av dette - gjorde FN det i alle fall i 1975 - hvor Sør-Afrikas apartheidpolitikk, og sionismen som staten Israel har bygget sin ideologi på - begge ble definert som rasistiske ideologier / regimer.
Dette er med nasjonalitetsloven som ble vedtatt for et par år siden - og dagens regime hvor fascister og rasister har fått viktige ministerposisjoner i Netanyahus nye regjeringskoalisjon - ikke lenger levner noen tvil om hva slags fascistisk og rasistisk regime Israel har utviklet seg til.
Men dette er noe Israel selv har valgt - som dessverre også vil ramme verdens jøder - og en politikk som ikke vil medføre annet enn mer terror, ufred og drap. Fred kan ikke skapes gjennom apartheid og rasisme - det skulle ikke være særlig vanskelig å begripe.
Ok, du er jo helt på videne.

Hvordan kan det være en apartheidregime når palestinere er valgt inn i nasjonalforsamlingen i Israel? Får ta seg betalt arbeid i Israel og for det meste kan leve et helt normalt liv?
At de har murt seg inne i sin egen stat hvor de skyter missiler og rakter ca. Hvert 5 minutt mot en fredelig befolkning er deres egen beslutning. Forbanna terorister hele hamas gjengen med følgere.

Hvis vi følger dine tanker så er jo alle muslimske stater som utsletter kristne borgere, homofile og alle andre med annen legning enn hetero apartheidregimer, men det blir vel vanskelig å innrøme for deg siden du elsker disse gærningene?
For et komplett idiot-innlegg. "Får leve et normalt liv", når territoriet deres blir kolonisert av innflyttere med full statlig støtte. Og nå får vi altså en ny høyreekstrem regjering som vil sette ytterligere fart på denne koloniseringen. Bare å avbryte ethvert samarbeid med disse høyreekstremistene inntil de stopper landtyveriet.

KBY

Legg inn av KBY »

Folk_flesk skrev: lør des 31, 2022 2:44 pm
For et komplett idiot-innlegg. "Får leve et normalt liv", når territoriet deres blir kolonisert av innflyttere med full statlig støtte. Og nå får vi altså en ny høyreekstrem regjering som vil sette ytterligere fart på denne koloniseringen. Bare å avbryte ethvert samarbeid med disse høyreekstremistene inntil de stopper landtyveriet.
Palestinerne kan flytte til ethvert arabisk land sånn ca. (Ingen som vil ha de siden de er terorister hele gjengen)
Jøder blir utslettet fra alle land og må flykte til Israel siden de blir drept alle andre plasser.

Palestinerne kan flytte på seg så kan israel få hele greiene og så er vi ferdig med det. Muslimene blir aldri fredelig uansett hva fredsavtale som blir avtalt eller område de kommer til å få.

At israel har tatt støre område og holder golan høydene er vel ganske logisk når none går til krig mot deg og du vinner… hvis sverige hadde gått til krig mot norge og tapt så hadde vi forsynt oss av sverige sånn som det normalt sett fungerer i krig…

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KBY skrev: lør des 31, 2022 2:59 pm
Folk_flesk skrev: lør des 31, 2022 2:44 pm
For et komplett idiot-innlegg. "Får leve et normalt liv", når territoriet deres blir kolonisert av innflyttere med full statlig støtte. Og nå får vi altså en ny høyreekstrem regjering som vil sette ytterligere fart på denne koloniseringen. Bare å avbryte ethvert samarbeid med disse høyreekstremistene inntil de stopper landtyveriet.
Palestinerne kan flytte til ethvert arabisk land sånn ca.
Tror vi stopper allerede her. Hvorfor skal folk som har bodd i flere generasjoner på Vestbredden flytte til et helt annet land fordi en føkkings familie fra New York eller Russland skal ha eiendommen deres fordi de har "riktig" religion?

Helt vanvittig at det går an å støtte noe slikt.

aicat

Legg inn av aicat »

KBY skrev: lør des 31, 2022 2:40 pm
aicat skrev: lør des 31, 2022 2:28 pm
KBY skrev: lør des 31, 2022 2:00 pm
Nei, du har fortsatt ikke forklart hva som er rasistisk?
Du forstår med andre ord ikke at et apartheidregime pr definisjon er en rasistisk stat? Om ikke du begriper konsekvensen av dette - gjorde FN det i alle fall i 1975 - hvor Sør-Afrikas apartheidpolitikk, og sionismen som staten Israel har bygget sin ideologi på - begge ble definert som rasistiske ideologier / regimer.
Dette er med nasjonalitetsloven som ble vedtatt for et par år siden - og dagens regime hvor fascister og rasister har fått viktige ministerposisjoner i Netanyahus nye regjeringskoalisjon - ikke lenger levner noen tvil om hva slags fascistisk og rasistisk regime Israel har utviklet seg til.
Men dette er noe Israel selv har valgt - som dessverre også vil ramme verdens jøder - og en politikk som ikke vil medføre annet enn mer terror, ufred og drap. Fred kan ikke skapes gjennom apartheid og rasisme - det skulle ikke være særlig vanskelig å begripe.
Ok, du er jo helt på videne.

Hvordan kan det være en apartheidregime når palestinere er valgt inn i nasjonalforsamlingen i Israel? Får ta seg betalt arbeid i Israel og for det meste kan leve et helt normalt liv?
At de har murt seg inne i sin egen stat hvor de skyter missiler og rakter ca. Hvert 5 minutt mot en fredelig befolkning er deres egen beslutning. Forbanna terorister hele hamas gjengen med følgere.

Hvis vi følger dine tanker så er jo alle muslimske stater som utsletter kristne borgere, homofile og alle andre med annen legning enn hetero apartheidregimer, men det blir vel vanskelig å innrøme for deg siden du elsker disse gærningene?
Det er ikke meg alene som i så fall er helt på viddene. For både FN, Amnesty, HRW, B'Tselem og flere jødiske organisasjoner har skrevet og dokumentert staten Israel sin apartheidpolitikk - og i et slikt selskap av meningsfeller er det nok DU selv som er helt på viddene og ikke helt henger med i svingene. :)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

KBY skrev: lør des 31, 2022 2:59 pm

At israel har tatt støre område og holder golan høydene er vel ganske logisk når none går til krig mot deg og du vinner… hvis sverige hadde gått til krig mot norge og tapt så hadde vi forsynt oss av sverige sånn som det normalt sett fungerer i krig…
Israel tok Golanhøydene og Vestbredden i Seksdagerskrigen i juni 1967. Dette var en angrepskrig da Israel helt overraskende overfalt og angrep Egypt og Syria. Jordan, som hadde inngått en forsvarsavtale med Egypt og Syria, fulgte lojalt denne avtalen og hjalp Egypt og Syria mot de israelske angriperne.

Den eneste krigen mellom Israel og araberne som araberne har begynt, er Yom Kippur-krigen i 1973, og dette var en krig der det eneste målet var å tvinge Israel til forhandlinger. Egypterne gikk over Suez-kanalen og inntok så forsvarstillinger i påvente av at USA og Sovjetunionen skulle gripe inn og tvinge partene til stans i krigen og forhandlinger. Sluk gikk det som kjent ikke.

Alle andre kriger er blitt startet av Israel.

KBY

Legg inn av KBY »

aicat skrev: lør des 31, 2022 3:13 pm
Det er ikke meg alene som i så fall er helt på viddene. For både FN, Amnesty, HRW, B'Tselem og flere jødiske organisasjoner har skrevet og dokumentert staten Israel sin apartheidpolitikk - og i et slikt selskap av meningsfeller er det nok DU selv som er helt på viddene og ikke helt henger med i svingene. :)
At du forholder deg til FN og Amenesty sier vel sitt.
FN har flere resolusjoner mot israel enn alle andre lang tilsammens, menneskerettsrådet er styrt av araberne som jo har en helt nydeligt forhold til menneskerettigheter…

Hiv ut palestinerne av israel og du har fred på 5 minutter

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

KBY skrev: lør des 31, 2022 3:59 pm
aicat skrev: lør des 31, 2022 3:13 pm
Det er ikke meg alene som i så fall er helt på viddene. For både FN, Amnesty, HRW, B'Tselem og flere jødiske organisasjoner har skrevet og dokumentert staten Israel sin apartheidpolitikk - og i et slikt selskap av meningsfeller er det nok DU selv som er helt på viddene og ikke helt henger med i svingene. :)
At du forholder deg til FN og Amenesty sier vel sitt.
FN har flere resolusjoner mot israel enn alle andre lang tilsammens, menneskerettsrådet er styrt av araberne som jo har en helt nydeligt forhold til menneskerettigheter…

Hiv ut palestinerne av israel og du har fred på 5 minutter
En helt usannsynlig oppskrift på fred. En langt mer sannsynlig oppskrift på fred er å hive hele Israel ut av Midtøsten.

Flytt Israel til Europa eller USA der de er så hjertelig velkommen og alle står med åpne armer for å ta imot dem og så mer enn gjerne gir jødene alt land de vil ha for at de skal få leve i fred i sin egen stat.

Gi sionistene Østlandet som deres stat Israel, så kan alle østlendinger bare flytte til Vestlandet, Trøndelag og Nord- Norge. Da er alle fornøyde og det blir straks fred både i Midtøsten og i Norge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»