Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
BiggusD

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av BiggusD »

Berisha faller igjennom mot god motstand. Putter jevnt og trutt mot nedre halvdel i Norge når han spiller for et godt kollektiv, men straks fysikk og ferdigheter kreves for å komme seg til sjanser og avslutte dem, så håndteres han med letthet.

Ikke er han rask, ikke er han spesielt sterk, ikke er han spesielt god teknisk. Som avslutter blir han fort stresset selv i en alder av 28. Han løper mye (og tidvis smart) og har en fin innstilling og aggresjon. That's it....

Vi trenger ikke å betale 20 mill for en spiss uten utviklingspotensiale som scorer mål mot Sandefjord og Strømsgodset, og blir løpende imellom mot B/G og Rosenborg og blir totalt avkledd mot Dinamo Zagreb og Røde Stjerne. Vi kan sette innpå Ødegård som spiss, og han vil klare akkurat den samme jobben, men med utviklingspotensiale og "gratis".

Edit; men aller helst vil vi ha en spiss til 20 mill med utviklingspotensiale som scorer mål mot B/G og Rosenborg, og med tid og stunder ikke blir avkledd mot Dinamo Zagreb og Røde Stjerne. Straks han avkler de to sistnevnte forsvinner han jo, for 100 mill.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Korgutt skrev: lør des 31, 2022 10:33 am
Villevesten skrev: lør des 31, 2022 10:18 am
AxelRudi skrev: fre des 30, 2022 12:10 am Det er vel muligens straks en spiss i boks her. Spørs om ikke en annen gruppering på forumet her igjen vil besøke denne tråden i forargelse.
Hehe. Syntes det var helt greit han ikke gikk til det som så ut som en konkurrerende klubb i fjor, men kjenner det ikke en plass at Molde nå antagelig får inn en spiller som, gitt historien, kommer til å lage mer splid og problemer enn hva han gjør godt..
Spilleren Veton er bra han, men personen virker det som svært få i Viking ønsker tilbake.
Da kan du kanskje forklare meg hvorfor Vikingfansen gikk fullstendig av hengslene før sesongen startet da og nektet fullstendig å selge han. Når han skapte slik splid i gruppen.
Nå er det vel kommet litt info frem etter hvert, om en spiller som vurderte å streike seg til å bli solgt. Gikk og “skadet” de siste ukene før han ble solgt, og var plutselig helt frisk etter salget. Til og med Hangeland hadde diskusjoner med han på landslagssamling. Så om han lagde splid blant spillerne vet jeg ikke, men satte han seg selv foran laget…. Så absolutt.
Og dette er i «klubben i hans hjerte» som han grein seg til fra Brann (hvor det og var mye styr innad i spillergruppa).

At en del gikk av hengslene bunner vel mer ut i at Viking kom fra Bronse, prata i store ord om å ta neste steg og nærme seg toppen enda mer. Da rimer det dårlig å selge toppscoreren til en «konkurrerende» klubb. Antar det ikke er vanskelig å forstå. At Fofana erstattes av en som det viser seg ikke evner å prestere særlig i andre klubber, tenker jeg svekker Molde heller enn styrker.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

En Berisha i Molde tror jeg vil produsere 15-20 mål i 2023 dersom han holder seg noenlunde skadefri. Norges beste presspiller.

HarryH

Legg inn av HarryH »

BiggusD skrev: lør des 31, 2022 12:47 pm Berisha faller igjennom mot god motstand. Putter jevnt og trutt mot nedre halvdel i Norge når han spiller for et godt kollektiv, men straks fysikk og ferdigheter kreves for å komme seg til sjanser og avslutte dem, så håndteres han med letthet.
Ikke er han rask, ikke er han spesielt sterk, ikke er han spesielt god teknisk. Som avslutter blir han fort stresset selv i en alder av 28. Han løper mye (og tidvis smart) og har en fin innstilling og aggresjon. That's it....
Stemmer godt med mitt inntrykk også. Men problemet er jo at det knapt finnes noen bedre alternativ. Måtte i så fall være Mame Biram Diouf eller Fredrik Gulbrandsen.
Kanskje John Vik kan hoste opp en atletisk tekniker fra amerikansk soccer?

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

Bilvrag skrev: lør des 31, 2022 11:40 am Jeg liker ikke rundkjøringer, så jeg har tatt meg bryet med å plotte ned litt stats for Moldefansen. Værsågod!

Berisha i utlendighet:

Tyskland, 2. Bundesliga (Greuther Fürth): 63 kamper, 11 mål og 9 assist (målsnitt: 0,17, målpoengsnitt: 0,32)
Østerrike, Bundesliga (Rapid Wien): 44 kamper, 7 mål og 3 assist (målsnitt: 0,16, målpoengsnitt: 0,23)
Sverige, Allsvenskan (Hammarby): 14 kamper, 4 mål og 1 assist (målsnitt: 0,29, målpoengsnitt: 0,36)
Norge, Eliteserien (Brann): 26 kamper, 3 mål og 8 assist (målsnitt: 0,12, målpoengsnitt: 0,42)

Berisha til Molde er forhåpentligvis (og mest sannsynlig) et steg i riktig retning for at Viking og Molde skal bli noenlunde likeverdige konkurrenter en gang i fremtiden.
Takk! Siden du kun velger å fokusere på det negative her så får jeg komme med litt ekstra stats og en liten oppsummering ;)

At han ikke har vært noe suksess i utlandet tar jeg med knusende ro. Molde spiller som kjent i Eliteserien og selv om vi er en selgende klubb så trenger ikke samtlige kjøp være med tanke på å videreselge innen få år. At du nevner Brann her tar jeg også med knusende ro. Hvor mange slår til i Brann egentlig? Kaosklubb uten like som kun får til noe som klubb i enkeltsesonger. Og så til det du valgte å ikke inkludere i din statistikk, nemlig hans pretasjoner i ligaspill de siste 3 sesongene. 50 mål på 82 kamper, tiden i Hammarby inkludert. Veldig solid, og det er over tid.
BiggusD skrev: lør des 31, 2022 12:47 pmVi trenger ikke å betale 20 mill for en spiss uten utviklingspotensiale som scorer mål mot Sandefjord og Strømsgodset, og blir løpende imellom mot B/G og Rosenborg og blir totalt avkledd mot Dinamo Zagreb og Røde Stjerne. Vi kan sette innpå Ødegård som spiss, og han vil klare akkurat den samme jobben, men med utviklingspotensiale og "gratis".
Må huske litt på hvilke klubber han spiller for også. Jojo klubber i Brann og Viking. Og det du sier her er jo strengt talt ikke riktig, eller i hvert fall sterkt overdrevet når du tegner et bilde av en spiller som ikke presterer mot lag på øvre halvdel. Hvis vi ser på målpoeng mot topp 6 klubber, enten topp 6 på endelig tabell eller da Viking møtte dem:

21/22 - 2 mål og assist mot oss og assist mot Glimt.
20/21 - 4 målpoeng mot Enga, 4 målpoeng mot Lillestrøm, 1 mål mot Kristiansund, 3 mål over 2 ligakamper mot Glimt. I tillegg hadde han både mål og assist mot Glimt og Rosenborg i cupen.
19/20 - 1 mål mot oss, 4 målpoeng mot Kristiansund, 1 mål mot Enga og puttet også mot Rosenborg.

Velger å stole på Moe & Co i vurderingen av hva vi trenger. Han ønsker åpenbart en spiss som er målfarlig og som jobber hardt, og det får vi i Berisha.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er ganske positiv til Berisha. Jeg elsker innstillingen på banen. Molde spiller på en slik måte at vi ikke nødvendigvis trenger en som scorer 20 mål.

Med Berisha og Eriksen som motstandere så må lagene vi møter belage seg på ekstremt lite hvile og ro med ball.

I tillegg er jeg glad for at vi satser på både unge talenter og mer etablerte spillere. Det gir den beste miksen. Det er mer risikabelt for lag som ikke tyter over av penger på konto å satse på spillere som kan levere fra dag 1. For Molde er det null stress at ikke hele laget er salgsobjekter.

Det som betyr noe er å vinne. Lavest snittalder har aldri gitt en pokal.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

mr.anderson skrev: lør des 31, 2022 1:47 pm Takk! Siden du kun velger å fokusere på det negative her så får jeg komme med litt ekstra stats og en liten oppsummering ;)

At han ikke har vært noe suksess i utlandet tar jeg med knusende ro. Molde spiller som kjent i Eliteserien og selv om vi er en selgende klubb så trenger ikke samtlige kjøp være med tanke på å videreselge innen få år. At du nevner Brann her tar jeg også med knusende ro. Hvor mange slår til i Brann egentlig? Kaosklubb uten like som kun får til noe som klubb i enkeltsesonger. Og så til det du valgte å ikke inkludere i din statistikk, nemlig hans pretasjoner i ligaspill de siste 3 sesongene. 50 mål på 82 kamper, tiden i Hammarby inkludert. Veldig solid, og det er over tid.
Bare så det er sagt, så er statistikken min helt nøytral. Dette er tall på hva Berisha har prestert i seriespill utenfor Viking. Ingenting er utelukket.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bilvrag skrev: lør des 31, 2022 2:25 pm
mr.anderson skrev: lør des 31, 2022 1:47 pm Takk! Siden du kun velger å fokusere på det negative her så får jeg komme med litt ekstra stats og en liten oppsummering ;)

At han ikke har vært noe suksess i utlandet tar jeg med knusende ro. Molde spiller som kjent i Eliteserien og selv om vi er en selgende klubb så trenger ikke samtlige kjøp være med tanke på å videreselge innen få år. At du nevner Brann her tar jeg også med knusende ro. Hvor mange slår til i Brann egentlig? Kaosklubb uten like som kun får til noe som klubb i enkeltsesonger. Og så til det du valgte å ikke inkludere i din statistikk, nemlig hans pretasjoner i ligaspill de siste 3 sesongene. 50 mål på 82 kamper, tiden i Hammarby inkludert. Veldig solid, og det er over tid.
Bare så det er sagt, så er statistikken min helt nøytral. Dette er tall på hva Berisha har prestert i seriespill utenfor Viking. Ingenting er utelukket.
I Brann spilte han kantspiller. Usikker på hvor han har blitt brukt i andre klubber. Molde vil han få spissplass, og det er der han er best.

På samme måte som at Brynhildsen aldri har vært en kantspillertype og han alltid har vært best som spiss både i Molde og Stabæk er Berisha best som spiss.

Visa

Legg inn av Visa »

En ting er sikkert, det er viktig med en etablert spiss inn nå som vi skal i CL kval.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

PapaSmurf skrev: lør des 31, 2022 2:38 pm
Bilvrag skrev: lør des 31, 2022 2:25 pm
mr.anderson skrev: lør des 31, 2022 1:47 pm Takk! Siden du kun velger å fokusere på det negative her så får jeg komme med litt ekstra stats og en liten oppsummering ;)

At han ikke har vært noe suksess i utlandet tar jeg med knusende ro. Molde spiller som kjent i Eliteserien og selv om vi er en selgende klubb så trenger ikke samtlige kjøp være med tanke på å videreselge innen få år. At du nevner Brann her tar jeg også med knusende ro. Hvor mange slår til i Brann egentlig? Kaosklubb uten like som kun får til noe som klubb i enkeltsesonger. Og så til det du valgte å ikke inkludere i din statistikk, nemlig hans pretasjoner i ligaspill de siste 3 sesongene. 50 mål på 82 kamper, tiden i Hammarby inkludert. Veldig solid, og det er over tid.
Bare så det er sagt, så er statistikken min helt nøytral. Dette er tall på hva Berisha har prestert i seriespill utenfor Viking. Ingenting er utelukket.
I Brann spilte han kantspiller. Usikker på hvor han har blitt brukt i andre klubber. Molde vil han få spissplass, og det er der han er best.

På samme måte som at Brynhildsen aldri har vært en kantspillertype og han alltid har vært best som spiss både i Molde og Stabæk er Berisha best som spiss.
Han har definitivt vist seg best som spiss, ja. Han gjorde 22 mål i fjor på et rimelig bra Viking. Han kan sikkert gjøre 40 mål for et totaldominerende Molde. Men jeg hadde sett med en liten skepsis på statistikken som viser at han stort sett bare trives like utenfor egen stue.

Jeg håper dog han signerer for Molde. Vikings sesong er trolig over til sommeren, så noe må de andre lagene by på for å holde oppe interessen min. En Berisha skaper noe følelser, uansett om han er grisebra eller griserævva. Vi har uansett ikke råd til ham.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Ny Glimt-spiller på vei hjem med halen mellom beina etter mislykket utenlandsopphold. Er ganske tydelig at systemet til Knutsen er det som har fungert og at enkeltspillerne ikke nødvendigvis holder skyhøy kvalitet.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Noen som finner igjen den youtube-videoen fra chelsea-bloggeren som analyserte Fofana? Var linket her et sted…

HarryH

Legg inn av HarryH »

nottimagiche skrev: lør des 31, 2022 4:15 pm Ny Glimt-spiller på vei hjem med halen mellom beina etter mislykket utenlandsopphold. Er ganske tydelig at systemet til Knutsen er det som har fungert og at enkeltspillerne ikke nødvendigvis holder skyhøy kvalitet.
Det har blitt hevdet at systemet til Knutsen ikke bare gjør at man får ut det beste av spillerne i Bodø, men også at de mislykkes i utlandet, ironisk nok.

Det terpes og terpes på et fast spillemønster, noe som har gjort at laget har oppnådd imponerende resultater, men som også gjør at spillerne ikke blir så godt skikket for å fungere i lag med andre spillemønster og mer rom for individuell improvisasjon.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

BiggusD skrev: lør des 31, 2022 12:47 pm Berisha faller igjennom mot god motstand. Putter jevnt og trutt mot nedre halvdel i Norge når han spiller for et godt kollektiv, men straks fysikk og ferdigheter kreves for å komme seg til sjanser og avslutte dem, så håndteres han med letthet.

Ikke er han rask, ikke er han spesielt sterk, ikke er han spesielt god teknisk. Som avslutter blir han fort stresset selv i en alder av 28. Han løper mye (og tidvis smart) og har en fin innstilling og aggresjon. That's it....

Vi trenger ikke å betale 20 mill for en spiss uten utviklingspotensiale som scorer mål mot Sandefjord og Strømsgodset, og blir løpende imellom mot B/G og Rosenborg og blir totalt avkledd mot Dinamo Zagreb og Røde Stjerne. Vi kan sette innpå Ødegård som spiss, og han vil klare akkurat den samme jobben, men med utviklingspotensiale og "gratis".

Edit; men aller helst vil vi ha en spiss til 20 mill med utviklingspotensiale som scorer mål mot B/G og Rosenborg, og med tid og stunder ikke blir avkledd mot Dinamo Zagreb og Røde Stjerne. Straks han avkler de to sistnevnte forsvinner han jo, for 100 mill.
Synes han er overraskende god på "lay-offs"

Dvs. å ha ryggen mot målet og legge igjen ballen til midtbanespiller. Så han kan klare 9-er rollen bra. Men det er rart hvordan han løper og løper, bare for å gjøre det. Jeg synes Berisha er en perfekt signering om man ikke finner noe annet spennende, men man skulle tro en klubb som Molde hadde "noe annet spennende" på blokka.

Hvor er du Mr. Vik?

Gunder

Legg inn av Gunder »

Det er nevnt flere ganger av ekspertkommentarer som har vært tilstede i TV sendte Allsvenskan kamper, at Hammerby har betalt 16 millioner norske kroner i overgangssum til Viking og Berisha fikk 10 millioner for å skrive under kontrakten. 26 millioner for landslagsspiss er ikke dyrt?
Berisha har ikke lykkes i Hammerby. Det har blitt forklart med forskjellen i måten fotball spilles i Allsvenskan og Eliteserien. De dårligste kampene Berisha har spilt i Sverige er mot lag som ligger lavt. Generelt i Allsvenskan er det ikke så mye løping som i Eliteserien og derfor blir det sjelden store avstander mellom spillere og lagdeler. Det er minus for løpsglade Berisha.

Visa

Legg inn av Visa »



Godt nyttår

Albino

Legg inn av Albino »

rexenes skrev: lør des 31, 2022 4:32 pm Noen som finner igjen den youtube-videoen fra chelsea-bloggeren som analyserte Fofana? Var linket her et sted…
Denne?


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: lør des 31, 2022 5:59 pm

Godt nyttår
For et deilig år det har vært. Det er så konge å være supporter av Molde FK.

Sesongkortet er i boks. Jeg koser meg på min faste plass omgitt av familie, venner og andre MFK-entusiaster. Det blir hundkjeft på dommerne, forbannelser skal kastes over motspillerne og vi skal fortsette å støtte de blåhvite mot seriegull nummer 6 i den kommende sesongen.

Jeg ser frem til et bikkjeslagsmål med Glimt for å gjøre opp om gullet. Det blir heftig!

Her inne setter jeg pris på MFK-fans i alle former og fasonger. Noen er pessimister, noen er formelle i formen, noen er hissige på nytt blod inn i stallen, noen har god humor, noen eier ikke humor, noen er glade i en diskusjon, andre blir litt irriterte om det er uenighet, noen mener klubben må støttes i alt de gjør, noen mener klubben må utfordres for at de skal ta steg. Men felles for oss alle er det at vi støtter MFK i tykt og tynt.

Jeg setter også pris på mange av motstanderfansen, det er liksom greia med FD. Hadde ikke blitt det samme uten at man blir litt utfordret. Men jeg liker best de som gjør det med finesse og intelligens.

Godt nytt blått år!

Champis

Legg inn av Champis »

nottimagiche skrev: lør des 31, 2022 4:15 pm Ny Glimt-spiller på vei hjem med halen mellom beina etter mislykket utenlandsopphold. Er ganske tydelig at systemet til Knutsen er det som har fungert og at enkeltspillerne ikke nødvendigvis holder skyhøy kvalitet.

Kommer an på hva du legger i «skyhøy kvalitet». Både Berg og Bjørkan har gjort sakene sine meget bra når de har spilt på landslaget, og Boniface har gjort det veldig bra utenlands.

Men ja, Glimt har gjort gråstein til gull stort sett de siste årene. Molde har stort sett hentet de beste/mest talentfulle spillerne fra andre klubber. Både Rosenborg og Vålerenga har hatt staller som har minst like god som Glimt sin.

Gunder

Legg inn av Gunder »

HarryH skrev: tor des 29, 2022 10:52 pm
Gunder skrev: tor des 29, 2022 10:35 pm Jeg tror ikke Gustav Witzøe er fotballinteressert.
Jo, det er han. Spilte på Ranheim i sine yngre dager.
Sannelig, har du rett. Gustav Witzøe har spilt fotball i Ranheim. Det har han aldri fortalt i noen intervjuer.
Da er kronene som brukes på Salmar Akademiet beskjedent. Kanskje jeg skal sende han noen avis artikler
om pengene Røkke bruker på Molde. Når Røkke og hans kompis har brukt 1 milliard på Molde før 2015. Så
må Witzøe følge opp og gi til Rosenborg og Ranheim.
https://www.aftenposten.no/sport/mening ... 1-milliard

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hahaha. Enda en som skal belære oss om Røkke og hans støtte til MFK. Jeg må flire. Og linker og greier.

Det er alltid én idiot hvert år som tror vi ikke har kontroll på vårt eget lag og Røkke.

Hva blir det neste? Molde har bare en gate? Det går ferger til Molde?

Det er deilig med bitre trøndertårer. Jeg koser meg.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Noen som lager en ny tråd for 2023?

Federin

Legg inn av Federin »

BiggusD skrev: søn jan 01, 2023 12:19 pm Noen som lager en ny tråd for 2023?
Husk punktum i tittelen på klubbtråden! Dette har vist seg å være helt essensielt for sportslig suksess.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Federin skrev: søn jan 01, 2023 12:28 pm
BiggusD skrev: søn jan 01, 2023 12:19 pm Noen som lager en ny tråd for 2023?
Husk punktum i tittelen på klubbtråden! Dette har vist seg å være helt essensielt for sportslig suksess.
Jeg avstår til evig til tid fra å opprette klubbtråd etter fadesen i 2013. Tror det var 2013. Mulig det var 2015. Det ble ikke noe seriegull i alle fall.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Albino skrev: lør des 31, 2022 7:31 pm
rexenes skrev: lør des 31, 2022 4:32 pm Noen som finner igjen den youtube-videoen fra chelsea-bloggeren som analyserte Fofana? Var linket her et sted…
Denne?

Yes! Takker😀

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

slankebrusmannen skrev: søn jan 01, 2023 1:05 pm
Federin skrev: søn jan 01, 2023 12:28 pm
BiggusD skrev: søn jan 01, 2023 12:19 pm Noen som lager en ny tråd for 2023?
Husk punktum i tittelen på klubbtråden! Dette har vist seg å være helt essensielt for sportslig suksess.
Jeg avstår til evig til tid fra å opprette klubbtråd etter fadesen i 2013. Tror det var 2013. Mulig det var 2015. Det ble ikke noe seriegull i alle fall.
Jeg kan prøve meg i år, så får vi se hvordan det går :)

Visa

Legg inn av Visa »

stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 1:23 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 01, 2023 1:05 pm
Federin skrev: søn jan 01, 2023 12:28 pm

Husk punktum i tittelen på klubbtråden! Dette har vist seg å være helt essensielt for sportslig suksess.
Jeg avstår til evig til tid fra å opprette klubbtråd etter fadesen i 2013. Tror det var 2013. Mulig det var 2015. Det ble ikke noe seriegull i alle fall.
Jeg kan prøve meg i år, så får vi se hvordan det går :)
Driter du deg ut blir du sendt til Kristiansund iført Møreaksen t-skjorte sammen med Torgeir Dahl og en representant fra Statens Vegvesen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: søn jan 01, 2023 1:29 pm
stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 1:23 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 01, 2023 1:05 pm

Jeg avstår til evig til tid fra å opprette klubbtråd etter fadesen i 2013. Tror det var 2013. Mulig det var 2015. Det ble ikke noe seriegull i alle fall.
Jeg kan prøve meg i år, så får vi se hvordan det går :)
Driter du deg ut blir du sendt til Kristiansund iført Møreaksen t-skjorte sammen med Torgeir Dahl og en representant fra Statens Vegvesen.
Da ender man opp som Salman Rushdie.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Visa skrev: søn jan 01, 2023 1:29 pm
stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 1:23 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 01, 2023 1:05 pm

Jeg avstår til evig til tid fra å opprette klubbtråd etter fadesen i 2013. Tror det var 2013. Mulig det var 2015. Det ble ikke noe seriegull i alle fall.
Jeg kan prøve meg i år, så får vi se hvordan det går :)
Driter du deg ut blir du sendt til Kristiansund iført Møreaksen t-skjorte sammen med Torgeir Dahl og en representant fra Statens Vegvesen.
Og en caps med SNR

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Den er live https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=5155

Vær så snill ikke send meg til Kristiansund.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»