Årsrapport FriDiskusjon: 2022

Svar
6347

Re: Årsrapport FriDiskusjon: 2022

Legg inn av 6347 »

heborres skrev: søn jan 01, 2023 7:55 pm Strålende levert 6347, som alltid!

Har du oversikt over hvordan utviklingen har vært for antall innlegg hos Hegnar og KG de siste årene?
Jeg har en del data på diverse andre fora som jeg ikke har fått systematisert skikkelig. Jeg har planer om å poste en større oversikt. Det kommer en gang, men jeg kan ikke love noe tidspunkt.

Her er de fire siste årene på KG og Hegnar.

ÅrKGHegnar
20191 859 5001 051 500
20202 114 4001 497 500
20212 312 8001 238 500
20222 283 5001 001 100

lsklars

Legg inn av lsklars »

Håper gutta krutt i VG leser rapporten.

Strider

Legg inn av Strider »

olaola skrev: søn jan 01, 2023 7:29 pm Fin oversikt.


Det er mange innlegg, men lite brukere. Mao nesten bare de samme få brukerne som poster.


Brukere med flere tusen innlegg på kun halvannet år, er langt fra normalt. Det er hva normalt fulltidsansatte i trollfabrikker og spam-boter presser ut av søppelpost..
Veldig fin rapport ja.
Og ja det er et lite paradoks, forumet føles litt dødt samtidig som det er veldig aktivt. De samme personene som stadig skriver og skriver og skriver og skriver...

Har prøvd å være litt aktiv på forumet selv for å booste aktiviteten men jeg må innrømme at jeg går fort lei av å diskutere aktuelt temaer. Det er også grenser hvor spennende det er å diskutere fotball/sport selv om det virker som noen skriver 24/7 her inne på fotball.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Veldig overrasket over å være inne i topp 100 egentlig.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

lsklars skrev: søn jan 01, 2023 8:36 pm Håper gutta krutt i VG leser rapporten.
Håper folkene i Egmont leser den.

Queenie

Legg inn av Queenie »

TylerDurdenNorway skrev: søn jan 01, 2023 8:43 pm
olaola skrev: søn jan 01, 2023 7:29 pm Fin oversikt.


Det er mange innlegg, men lite brukere. Mao nesten bare de samme få brukerne som poster.


Brukere med flere tusen innlegg på kun halvannet år, er langt fra normalt. Det er hva normalt fulltidsansatte i trollfabrikker og spam-boter presser ut av søppelpost..
Veldig fin rapport ja.
Og ja det er et lite paradoks, forumet føles litt dødt samtidig som det er veldig aktivt. De samme personene som stadig skriver og skriver og skriver og skriver...

Har prøvd å være litt aktiv på forumet selv for å booste aktiviteten men jeg må innrømme at jeg går fort lei av å diskutere aktuelt temaer. Det er også grenser hvor spennende det er å diskutere fotball/sport selv om det virker som noen skriver 24/7 her inne på fotball.
30% av innleggene er på OT...

startelver

Legg inn av startelver »

Ja er vel OT som hever innleggstallene. Og kanskje 10 debattanter som er her 24/7 .

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Queenie skrev: søn jan 01, 2023 10:05 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn jan 01, 2023 8:43 pm
olaola skrev: søn jan 01, 2023 7:29 pm Fin oversikt.


Det er mange innlegg, men lite brukere. Mao nesten bare de samme få brukerne som poster.


Brukere med flere tusen innlegg på kun halvannet år, er langt fra normalt. Det er hva normalt fulltidsansatte i trollfabrikker og spam-boter presser ut av søppelpost..
Veldig fin rapport ja.
Og ja det er et lite paradoks, forumet føles litt dødt samtidig som det er veldig aktivt. De samme personene som stadig skriver og skriver og skriver og skriver...

Har prøvd å være litt aktiv på forumet selv for å booste aktiviteten men jeg må innrømme at jeg går fort lei av å diskutere aktuelt temaer. Det er også grenser hvor spennende det er å diskutere fotball/sport selv om det virker som noen skriver 24/7 her inne på fotball.
30% av innleggene er på OT...
Innlegg er innlegg uansett hvor de postes.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

SuperMoen skrev: søn jan 01, 2023 11:57 pm
Queenie skrev: søn jan 01, 2023 10:05 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn jan 01, 2023 8:43 pm
Veldig fin rapport ja.
Og ja det er et lite paradoks, forumet føles litt dødt samtidig som det er veldig aktivt. De samme personene som stadig skriver og skriver og skriver og skriver...

Har prøvd å være litt aktiv på forumet selv for å booste aktiviteten men jeg må innrømme at jeg går fort lei av å diskutere aktuelt temaer. Det er også grenser hvor spennende det er å diskutere fotball/sport selv om det virker som noen skriver 24/7 her inne på fotball.
30% av innleggene er på OT...
Innlegg er innlegg uansett hvor de postes.
Kommer helt an på hvilket forum man poster innlegg det. FD stemmer det du sier men et innlegg hos Egmont sitt forum der må man passe på hvor man poster innlegget.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Justice 97 skrev: man jan 02, 2023 12:10 am Bare å holde seg borte fra Egmont. Problem løst.
Vet da det. Er knapt nok inne der. Men har vel avlevert noen få innlegg i diverse telletråder der borte.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Må vel få lov å prøve å lokke noen seriøse folk der borte over hit?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

6347 skrev: søn jan 01, 2023 12:00 pm Antall innlegg i klubbtrådene 2022 (100+)
Veldig bra jobb med rapporten!

Hvilke klubbtråder er det som har mest aktivitet på Fotball - Premier League?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TylerDurdenNorway skrev: søn jan 01, 2023 8:43 pm
olaola skrev: søn jan 01, 2023 7:29 pm Fin oversikt.


Det er mange innlegg, men lite brukere. Mao nesten bare de samme få brukerne som poster.


Brukere med flere tusen innlegg på kun halvannet år, er langt fra normalt. Det er hva normalt fulltidsansatte i trollfabrikker og spam-boter presser ut av søppelpost..
Veldig fin rapport ja.
Og ja det er et lite paradoks, forumet føles litt dødt samtidig som det er veldig aktivt. De samme personene som stadig skriver og skriver og skriver og skriver...

Har prøvd å være litt aktiv på forumet selv for å booste aktiviteten men jeg må innrømme at jeg går fort lei av å diskutere aktuelt temaer. Det er også grenser hvor spennende det er å diskutere fotball/sport selv om det virker som noen skriver 24/7 her inne på fotball.
For meg som liker å diskutere fotball og aktuelt ispedd litt film og mat er forumet akkurat der VGD var. Så jeg føler ikke det er dødt i det hele tatt.

Men ser på oversikten til 6347 at FD kanskje ikke har samme bredde aktivitetsmessig som VGD hadde. Så jeg er nok kanskje heldig med mine interesser og FDs aktivitet. Jeg tror også en av VGDs styrker var at man lettere så hvor det foregikk diskusjoner og da stakk man inn dit for å se hva som foregikk, her får man det ikke presentert like godt og da henger man i større grad der man vanligvis henger.

For meg er dette en hobby. Jeg har kompiser som gamer en del, mekker bil, har politiske verv eller andre greier. Jeg har FD.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

6347 skrev: søn jan 01, 2023 2:16 pm Nei
Men, men, hvorfor er ikke jeg med på topp 100 i 2022? Er jeg som luft? Blir jeg ikke lagt merke til? Er jeg bare en ubetydelig liten fjert som virrer rundt her, eller skrev jeg flesteparten av innleggene mine i 2021?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Med bakgrunn i statistikken og min egen erfaring så kunne forumet kanskje vært tjent med en god del færre underforum? Jeg syns tidvis det er vanskelig å finne igjen enkelte tråder fordi jeg må lete meg fram i et for høyt utvalg underforum. Flertallet av dem er nærmest inaktive.

Ellers fin innsats igjen fra 6347. For min del er aktiviteten på forumet fra nok. For høy aktivitet gir jo kaos og utfordringer med å følge diskusjonene.

Og imponerende å snitte på 100 innlegg om dagen!

Queenie

Legg inn av Queenie »

SuperMoen skrev: søn jan 01, 2023 11:57 pm
Queenie skrev: søn jan 01, 2023 10:05 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn jan 01, 2023 8:43 pm
Veldig fin rapport ja.
Og ja det er et lite paradoks, forumet føles litt dødt samtidig som det er veldig aktivt. De samme personene som stadig skriver og skriver og skriver og skriver...

Har prøvd å være litt aktiv på forumet selv for å booste aktiviteten men jeg må innrømme at jeg går fort lei av å diskutere aktuelt temaer. Det er også grenser hvor spennende det er å diskutere fotball/sport selv om det virker som noen skriver 24/7 her inne på fotball.
30% av innleggene er på OT...
Innlegg er innlegg uansett hvor de postes.
Ikke hva angår hva som er attraktivt for utenforstående vi gjerne skulle fått hit..

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Kanskje vi kunne fått inn en NSFW-underkategori? Hvor det kan postes både personlige og ikke-personlige bilder og videoer. Ville gitt en boost!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

6347 skrev: søn jan 01, 2023 12:00 pm Etter nærmere sjekk har jeg funnet ut at åpningsinnleggene på nye VGD ikke er inkludert med min regnemetode. Dermed kan det legges til 1244 innlegg i 2021. Nedgangen blir da 98,5 % i stedet for 98,8 %.
Denne var litt fornøyelig :D
Pga denne feilregningen ble nedgangen "bare" på 98,5% istedet for det "grufulle tallet" 98,8% 😃

Aldeles strålende innlegg som jeg nå har fått lest i gjennom og godt å se at FD stadig leverer på antall innlegg!

6347

Legg inn av 6347 »

chelsea8 skrev: man jan 02, 2023 12:27 am
6347 skrev: søn jan 01, 2023 12:00 pm Antall innlegg i klubbtrådene 2022 (100+)
Veldig bra jobb med rapporten!

Hvilke klubbtråder er det som har mest aktivitet på Fotball - Premier League?
Det registreres ved sesongslutt. Forrige sesongs tall står i PL-rapporten fra mai:

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=3294

6347

Legg inn av 6347 »

Knaberaps skrev: man jan 02, 2023 2:37 am
6347 skrev: søn jan 01, 2023 2:16 pm Nei
Men, men, hvorfor er ikke jeg med på topp 100 i 2022? Er jeg som luft? Blir jeg ikke lagt merke til? Er jeg bare en ubetydelig liten fjert som virrer rundt her, eller skrev jeg flesteparten av innleggene mine i 2021?
Du skrev 1840 innlegg i 2022, og kom derfor akkurat utenfor topp 100.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

6347 skrev: man jan 02, 2023 2:14 pm Du skrev 1840 innlegg i 2022, og kom derfor akkurat utenfor topp 100.
Ååå, ja. 1840. Høres historisk ut. Ja, ja. Takker og bukker.

Mehell

Legg inn av Mehell »

6347 skrev: søn jan 01, 2023 12:00 pm

OBS: Av brukere med over 1500 innlegg totalt ser det ut til at følgende 6 brukere har endret nick i løpet av 2022: Elgen, Mr.Meep, SuperMoen, Ostemanden, Mehell og Winnowill. For at jeg skal kunne regne ut hvor mange innlegg disse brukerne skrev i 2022, må jeg vite hva disse brukerne het tidligere. Elgen var antagelig DenFelgen og SuperMoen var Moen? Kan Mr.Meep ha vært Laffano16? Jeg har lagt inn disse tre. Korriger meg hvis jeg tar feil. De tre siste nickene vet jeg ikke, og de er ikke med på listen.



Imponerende arbeid, som alltid.

Jeg opprettet konto her 1.Januar 2022, så jeg hadde ingen innlegg her før den tid.
Jeg hadde for øvrig nicket KingAnderson på VGd, men her inne har jeg hatt nicket Mehell fra dag en.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

stc887 skrev: søn jan 01, 2023 12:45 pm
newsflash skrev: søn jan 01, 2023 12:39 pm Fantastisk stykke arbeid, nok en gang.

Ellers så må jeg si det er gledelig at FriDiskusjon opplever en økning i både antallet innlegg og brukere i 2022. Måtte det vedvare også i 2023 🙂
Ikke bare det men på ren og skjær idealisme. Tenk på hva vgd kunne vært om man gadd å markedsføre det slik man gjorde i diverse artikler tidligere og i andre flater.
Ja.....stahet mot å lytte til brukerene, gir som oftest en "end of the line"

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»