Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Albino

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Albino »

stoodeh skrev: søn jan 01, 2023 5:10 pm Spillere som ikke lenger har kontrakt med MFK:
  • Martin Ellingsen
  • Etzaz Hussain
  • Björn Bergmann Sigurdarson
  • Kristoffer Haraldseid
  • Mathis Bolly
  • Eirik Ulland Andersen
Seks spillere forlater oss, men det er ikke umulig at noen av de skriver under på en ny kontrakt før vinduet stenges. Likevel p.d.d så er de kontraktløse. De fleste internasjonale overgangsvinduene er åpne for business fra og med i dag, så nå begynner den ordentlige silly season. Blir spennende å se hvordan stallen ser ut før sesongstart. Her må man regne med at det skal komme inn en god del nytt blod.
RBnett skrev i desember av Ullis får tilbud om forlengelse, og at Ellis forlenget før 2022-sesongen. Ullis har kanskje ikke skrevet under per nå?
https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/L ... ud-fra-mfk

Edit: Ellis hadde kanskje bare kontrakt ut 2022, han ja. Men han får tilbud da, ser det ut som.
RBnett skrev:
Dialog med Ulland og Ellingsen

MFK-ledelsen har bestemt seg for å diskutere framtida med to andre spillere som har vært langtidsskadet flere ganger. Etter det Rbnett forstår er det i første omgang aktuelt med korte kontrakter.

– Eirik Ulland Andersen var god før han skadet korsbåndet i cupfinalen. Vi vil gi ham en ny sjanse, og håper han er tilbake for fullt til våren. Alle MFK-supportere vet også hva Martin Ellingsen står for når han er frisk. Vi ser lys i tunnelen etter kneskaden hans, og ser gjerne at han fortsetter i Molde. Vi har dialog med begge to, sier Stavrum.

Eirik Ulland Andersen (30) signerte fireårskontrakt med MFK da han kom fra Strømsgodset før 2019-sesongen. Martin Ellingsen (27) kom til MFK fra Kongsvinger sommeren 2017. Han forlenget avtalen før 2022-sesongen.

Ille

Legg inn av Ille »

Når kommer programmet for treningskamper og Marbella? begynner å bli sugen på noe fotball nå


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ja, FCK har lov å sikle på våre spillere de også. Men Mannsverk blir skrekkelig dyr for dem. Så det har jeg ekstremt liten tro på. Han er ettertraktet og følges av mange klubber, fremstår meningsløst å ta et lite mellomsteg dit. 90 mill + 10% videresalg er det laveste MFK godtar for Sivert, og selv det kan være for lite. Husk han har 3 år igjen på kontrakten og han skal spille CL-kvalik. Den rekorden Fofana satte kan stå for fall om Molde leverer godt i Europa mens Sivert holder taktstokken.

Så dette er ikke noe å bekymre seg for, man bør heller ta det som et kompliment.

startelver

Legg inn av startelver »

Her går det unna skjønner jeg. Norges rikeste klubb.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: man jan 02, 2023 1:12 pm Her går det unna skjønner jeg. Norges rikeste klubb.
Norges rikeste klubb er flott det, men det er norges beste klubb man helst vi være, og da kan man ikke selge unna alt arvesølvet på et par uker. Jeg tror fortsatt på seriegull, men om man casher inn 100 mill til på Sivert så blir jeg litt skeptisk. Da må man være fryktelig flinke på overgangsmarkedet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ser forøvrig folk på Twitter tror Transfermarkts priser er reelle.

45 mill for Sivert 😂😂

Lykke til.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Albino skrev: man jan 02, 2023 11:53 am Danske skriverier
Dette var litt artig:
Molde FK's imponerede sæson kan dog få dén konsekvens, at det ikke bliver de samme elleve, som stiller til start efter vinterpausen.

Jeg tror ikke det er frykten for å ikke kunne stille samme 11'er som bekymrer Erling Moe mest.

qua

Legg inn av qua »

Vanvittig spanande med store spelarsalg som Fofana og kanskje Mannsverk. Synes dog ikkje at Mannsverk burde gå billigare enn Fofana. Det beste er kanskje å beholde Sivert i ein sesong til før dykk slipp han ut i ein av dei store ligaene. Verdien vil berre auke. Er det sånn at videresalgsklausuler som den Sogndal fikk minsker over tid? Den opprinnelige videresalgsklausulen var på 15%.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

FCK drømmer jo bare. De sliter for tiden i Superligaen. Sportslig sett hadde det vært et steg ned p.d.d.

Vanligvis er det best for spillere å ta karrieren litt steg for steg, men i Mannsverk sitt tilfelle føler jeg han lett kan ta et større steg enn de fleste. F.eks hvis han blir i Molde ut sesongen og får erfaring i CL/EL så tenker jeg at han lett kan skli inn på midtbanen i Benfica (som vi vet har snust litt på Sivert allerede).

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stoodeh skrev: man jan 02, 2023 2:23 pm FCK drømmer jo bare. De sliter for tiden i Superligaen. Sportslig sett hadde det vært et steg ned p.d.d.

Vanligvis er det best for spillere å ta karrieren litt steg for steg, men i Mannsverk sitt tilfelle føler jeg han lett kan ta et større steg enn de fleste. F.eks hvis han blir i Molde ut sesongen og får erfaring i CL/EL så tenker jeg at han lett kan skli inn på midtbanen i Benfica (som vi vet har snust litt på Sivert allerede).
Begynner å bli en flokk nå. Ajax, Arsenal, United, Benfica. Arsenal har jo fulgt Sivert i årevis.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qua skrev: man jan 02, 2023 2:01 pm Vanvittig spanande med store spelarsalg som Fofana og kanskje Mannsverk. Synes dog ikkje at Mannsverk burde gå billigare enn Fofana. Det beste er kanskje å beholde Sivert i ein sesong til før dykk slipp han ut i ein av dei store ligaene. Verdien vil berre auke. Er det sånn at videresalgsklausuler som den Sogndal fikk minsker over tid? Den opprinnelige videresalgsklausulen var på 15%.
Klausuler krymper ikke.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

qua skrev: man jan 02, 2023 2:01 pm Vanvittig spanande med store spelarsalg som Fofana og kanskje Mannsverk. Synes dog ikkje at Mannsverk burde gå billigare enn Fofana. Det beste er kanskje å beholde Sivert i ein sesong til før dykk slipp han ut i ein av dei store ligaene. Verdien vil berre auke. Er det sånn at videresalgsklausuler som den Sogndal fikk minsker over tid? Den opprinnelige videresalgsklausulen var på 15%.
Tror nok at den på 15% bare er gjeldende ved salg fra Molde og at det er en mindre prosentandel ved neste salg der igjen, en slags kompensasjon pga han er oppfostret i Sogndal. Mulig jeg tar feil men millionene drypper nok på Sogndal også som er fullt fortjent.

Ødegaard og Mannsverk på midten for Arsenal OG Norge de neste årene der da :)

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

PapaSmurf skrev: man jan 02, 2023 2:27 pm Begynner å bli en flokk nå. Ajax, Arsenal, United, Benfica. Arsenal har jo fulgt Sivert i årevis.
Molde er en brennhet utviklingsklubb for øyeblikket. Alle Europeiske storklubber som vet hva de holder på med har kikkerten siktet inn på Aker. Haaland, Aursnes og og nå Fofana er meget god reklame. Stort sett alle spillere som eksporteres fra Molde blir en suksess i den neste klubben de drar til.

Til og med mindre overganger som Gregersen, Wingo og MHP har en tendens til å minst gjøre det greit i sin nye klubb. Gregersen er jo helt sjef i Bordeaux.

Det hjelper jo også at vi er nærmest en evighetsmaskin av talenter. Når en forsvinner så kommer det inn en ny en som sannsynligvis også blir god. Det er bare å applaudere scouting jobben som gjøres.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Hvis Fofana, Brynhildsen og Mannsverk går, så snakker vi vel ca 300 millioner inn på kontoen. Grei start på sesongen for bankmannen Stavrum det. ;)

Visa

Legg inn av Visa »

Vi kan ikke selge Mannsverk i år

HarryH

Legg inn av HarryH »

stoodeh skrev: man jan 02, 2023 2:37 pm scouting jobben som gjøres
Husker ikke om jeg har postet denne før, men anbefales for de som ikke har hørt den:
https://norske-podcaster.com/podcast/fo ... et-haaland

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kaizen skrev: man jan 02, 2023 2:41 pm Hvis Fofana, Brynhildsen og Mannsverk går, så snakker vi vel ca 300 millioner inn på kontoen. Grei start på sesongen for bankmannen Stavrum det. ;)
Det der høres ut som en som kjøper hus over evne og ikke har råd til møbler.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: man jan 02, 2023 4:06 pm
Kaizen skrev: man jan 02, 2023 2:41 pm Hvis Fofana, Brynhildsen og Mannsverk går, så snakker vi vel ca 300 millioner inn på kontoen. Grei start på sesongen for bankmannen Stavrum det. ;)
Det der høres ut som en som kjøper hus over evne og ikke har råd til møbler.
Den tok jeg ikke

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: man jan 02, 2023 4:39 pm
Nordlys skrev: man jan 02, 2023 4:06 pm
Kaizen skrev: man jan 02, 2023 2:41 pm Hvis Fofana, Brynhildsen og Mannsverk går, så snakker vi vel ca 300 millioner inn på kontoen. Grei start på sesongen for bankmannen Stavrum det. ;)
Det der høres ut som en som kjøper hus over evne og ikke har råd til møbler.
Den tok jeg ikke
Må være Glimt-modellen du beskriver der Nordlys 8-)

AllElite

Legg inn av AllElite »

PapaSmurf skrev: man jan 02, 2023 2:27 pm
stoodeh skrev: man jan 02, 2023 2:23 pm FCK drømmer jo bare. De sliter for tiden i Superligaen. Sportslig sett hadde det vært et steg ned p.d.d.

Vanligvis er det best for spillere å ta karrieren litt steg for steg, men i Mannsverk sitt tilfelle føler jeg han lett kan ta et større steg enn de fleste. F.eks hvis han blir i Molde ut sesongen og får erfaring i CL/EL så tenker jeg at han lett kan skli inn på midtbanen i Benfica (som vi vet har snust litt på Sivert allerede).
Begynner å bli en flokk nå. Ajax, Arsenal, United, Benfica. Arsenal har jo fulgt Sivert i årevis.
United jakter spiss, ikke midtbanespillere pdd.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@PapaSmurf Bildet ble litt dårlig, men om du tenker omvendt så er det ikke mye poeng i å være rik om du selger hus og hjem og ikke har noe sted å bo.

Selger Molde alle disse samtidig kan de le hele veien til banken, men de røsker jo opp stammen i laget med rota. Kan ta litt tid å få nye spillere til å klikke på plass. Særlig spillere som Mannsverk og Fofana vokser ikke på trær.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: man jan 02, 2023 5:20 pm @PapaSmurf Bildet ble litt dårlig, men om du tenker omvendt så er det ikke mye poeng i å være rik om du selger hus og hjem og ikke har noe sted å bo.

Selger Molde alle disse samtidig kan de le hele veien til banken, men de røsker jo opp stammen i laget med rota. Kan ta litt tid å få nye spillere til å klikke på plass. Særlig spillere som Mannsverk og Fofana vokser ikke på trær.
Slik er det jo for alle norske lag som lykkes. Da kommer de større klubbene og skal ha de beste.

På samme måte som at Molde kjøper de beste hos Sogndal og Tromsø.

Det som er positivt er jo at man selger direkte til store ligaer for tresifra antall millioner. Da har man klatra oppover på rangstigen.

Men som sagt. Sånn er det. Og innimellom må man bruke et par sesonger på å komme tilbake. Det som er farlig er om man får panikk og øser ut millioner for å unngå en liten dupp.

Greier man å ha is i magen og bare ha fokus på å bygge lag så vinner man på det i det lange løp. Vi vil jo ikke ha det slik at ett lag vinner 13 gull på rad. En slik Donald-liga gir meg grøsninger.

Men det er jo ikke dermed sagt at man ikke skal prøve å vinne serien og å kvalifisere seg til CL. Men det må ikke gå på bekostning av prosjektet der man hele tiden har fokus på å bygge gode lag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@PapaSmurf Gjelder bare å klatre høyt nok på den europeiske rangstigen slik at færre og færre gribber får kloa i de beste spillerne våre. Vi har kommet langt om flere av topptalentene kan spille i Norge til de er 23-24. Da blir det mye morsommere for oss supportere.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: man jan 02, 2023 5:28 pm Vi vil jo ikke ha det slik at ett lag vinner 13 gull på rad. En slik Donald-liga gir meg grøsninger.
Enig. Det kan kanskje høres rart ut, men jeg ønsker ikke at engang Molde skal vinne 13 på rad. (Ikke det at det er så stor sannsynlighet for at det skjer heller.)

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

3 års kontrakt på Kitolano melder TV 2.
Positiv til denne signeringen!

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: man jan 02, 2023 5:28 pm
Nordlys skrev: man jan 02, 2023 5:20 pm @PapaSmurf Bildet ble litt dårlig, men om du tenker omvendt så er det ikke mye poeng i å være rik om du selger hus og hjem og ikke har noe sted å bo.

Selger Molde alle disse samtidig kan de le hele veien til banken, men de røsker jo opp stammen i laget med rota. Kan ta litt tid å få nye spillere til å klikke på plass. Særlig spillere som Mannsverk og Fofana vokser ikke på trær.
Slik er det jo for alle norske lag som lykkes. Da kommer de større klubbene og skal ha de beste.

På samme måte som at Molde kjøper de beste hos Sogndal og Tromsø.

Det som er positivt er jo at man selger direkte til store ligaer for tresifra antall millioner. Da har man klatra oppover på rangstigen.

Men som sagt. Sånn er det. Og innimellom må man bruke et par sesonger på å komme tilbake. Det som er farlig er om man får panikk og øser ut millioner for å unngå en liten dupp.

Greier man å ha is i magen og bare ha fokus på å bygge lag så vinner man på det i det lange løp. Vi vil jo ikke ha det slik at ett lag vinner 13 gull på rad. En slik Donald-liga gir meg grøsninger.

Men det er jo ikke dermed sagt at man ikke skal prøve å vinne serien og å kvalifisere seg til CL. Men det må ikke gå på bekostning av prosjektet der man hele tiden har fokus på å bygge gode lag.
Slik er det ja, og modellen du snakker om er en av hovedårsakene til at jeg har mistet det meste av interessen for den moderne toppfotballen internasjonalt. Så skal jeg heller ikke være så naiv at jeg ikke innser at MFK også nyter godt av disse mekanismene som en av klubbene høyest i næringskjeden i Norge. Imidlertid vil jeg anse det som tilnærmet galskap å selge Brynhildsen og Mannsverk i tillegg til at Fofana har dratt. Da skal det treffes noe helt ekstremt godt på overgangsmarkedet for å hente gode nok erstattere.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Stonesy skrev: man jan 02, 2023 6:17 pm 3 års kontrakt på Kitolano melder TV 2.
Positiv til denne signeringen!
Nesten 5 mill skriver de, det var for dyrt for en som hadde 6 med igjen av kontrakten. Men, men, vi har vel råd til det

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nordlys (lokalavisen i Tromsø) melder "opp mot 4 millioner kroner".

Uansett så tjener Molde i lengden på være romslige med de andre lagene i ligaen. Spesielt når de kan selge spillere ut av klubben for mange titalls millioner.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jobs99 skrev: man jan 02, 2023 6:41 pm
Stonesy skrev: man jan 02, 2023 6:17 pm 3 års kontrakt på Kitolano melder TV 2.
Positiv til denne signeringen!
Nesten 5 mill skriver de, det var for dyrt for en som hadde 6 med igjen av kontrakten. Men, men, vi har vel råd til det
Det er nesten helt sikkert klausuler i den summen. Betaler vi 5 mill for Eric så får vi en vidunderlig sesong i 2023.

Han blir fin å ha på midtbanen fremover. Da får kanskje Breivik hvilt beina litt ila sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»