Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av Maxus5 »

BigWhale skrev: man jan 02, 2023 5:48 pm
startelver skrev: man jan 02, 2023 1:18 pmJeg ser etter flybilletter til både England og Spania. Ser at det er innført munnbindforbud igjen på internasjonale flyvninger. Dette gjelder ikke alle selskaper som Norwegian, men f.eks British Airways og Iberia har det.
Spania er vel ennå komplett sprø, og krever munnbind på flyvninger til Spania? Definitivt ikke noe slike krav for å fly til England.
Derfor er ikke dette idiotiet over enda. Indoktrineringen for munnbind er helt hinsides når man ser det fra litt avstand. Fra å være totalt fjernt for folk å bruke offentlig , der så godt som samtlige helsemyndigheter i flere tiår hadde dokumentert at det hadde lite effekt og å innføre dette som påbud i offentligheten var helt uaktuelt. Så med massiv frykt, propaganda og gruppepress så snudde dette fra at noen få var positive til over 80 % var positive.

Bilde

Og fremdeles sier Opinionen at 45 % er positive. Dette er skremmende, et år med "frihet" og der fremdeles ikke noen har vist at dette hadde noe synlig effekt og likevel er så mange positiv til å tvinge sine medmennesker til å maskere seg i offentligheten.
https://opinion.no/2023/01/hap-om-et-ny ... -munnbind/

Her kommer vi til kjernen med munnbind og det er derfor jeg har gnålt så mye om dette. Det er ikke fordi jeg syns det er så festlig å prate om det men fordi jeg har sett munnbind som noe mer enn bare et papir/tøystykke. Det er en slags massepsykose der folks frykt blir fremsatt med en tildekking. Og vi ser fra andre land at når det lang nok tid så klarer man ikke kvitte seg med munnbindet. Man ser det fremdeles med utenlandske turister i Norge som vandrer rundt herr,fru og 3 barn under 15 år der alle som en bruker munnbind mens ingen rundt gjør dette. Og man ser sportsarrangement og diverse der munnbindet skal på uansett. Man kommer til et punkt der folk er så vant til å dekke seg til at de ikke takler å la være lenger. Så blir dette så vanlig at arrangører av større eventer føyer seg og lokale myndigheter vil også være "ansvarlige" også har man igjen et tildekket samfunn.

Før eller senere så kommer dette nærmere oss. Og det er opp til oss hvordan vi svarer. Sist klarte myndighetene å "tvinge" oss til å bruke flere hundre millioner munnbind uten at en eneste person ble arretsert eller bøtelagt for å ikke bruke dette. Folks lydighet gjorde det såre enkelt å innføre. Det skal det ikke bli igjen. Folk må starte nå og si NEI

Når folk snakker om "det er så mye influensa, korona etc nå så kanskje man burde innføre munnbind ... " så si rett frem at dette bør ikke innførers på nytt og at man har ikke noen planer om å følge et slikt pålegg. Og de som bruker munnbind idag må man ignorere. Ikke hils på de , ikke handle i butikker der betjeningen bruker munnbind, og må du hilse på noen så si feil navn. Ser du Åse og du må hilse på vedkommende så si "hei Kåre" - Hvorfor skal man gjenkjenne noen som har maskert seg ?
Folk som bruker munnbind er med på å hjelpe myndighetene med å innføre dette på nytt og bør få konsekvenser for det.

Blir det innført nytt påbud så ikke bruk munnbind. Gå helt til du blir stoppet. Det vil garantert ta lenger tid enn du tror. Blir du avvist så bytt butikk og gå inn uten munnbind igjen der.

Jeg kom meg gjennom mesteparten av tiden med munnbindpåbud uten å bruke. Jeg fikk minimalt med kommentarer. Og ikke en i ettertid har sagt noe til meg om at jeg ikke brukte. Folk smiler og hilser og er like hyggelig på alle butikker jeg gikk inn som den eneste ansiktsnudisten blant 100 maskerte.

Så kort og enkelt budskap er: Aldri mer munnbind !

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: tir jan 03, 2023 12:58 pm Her kommer vi til kjernen med munnbind og det er derfor jeg har gnålt så mye om dette. Det er ikke fordi jeg syns det er så festlig å prate om det men fordi jeg har sett munnbind som noe mer enn bare et papir/tøystykke. Det er en slags massepsykose der folks frykt blir fremsatt med en tildekking. Og vi ser fra andre land at når det lang nok tid så klarer man ikke kvitte seg med munnbindet. Man ser det fremdeles med utenlandske turister i Norge som vandrer rundt herr,fru og 3 barn under 15 år der alle som en bruker munnbind mens ingen rundt gjør dette. Og man ser sportsarrangement og diverse der munnbindet skal på uansett. Man kommer til et punkt der folk er så vant til å dekke seg til at de ikke takler å la være lenger. Så blir dette så vanlig at arrangører av større eventer føyer seg og lokale myndigheter vil også være "ansvarlige" også har man igjen et tildekket samfunn.

Før eller senere så kommer dette nærmere oss. Og det er opp til oss hvordan vi svarer. Sist klarte myndighetene å "tvinge" oss til å bruke flere hundre millioner munnbind uten at en eneste person ble arretsert eller bøtelagt for å ikke bruke dette. Folks lydighet gjorde det såre enkelt å innføre. Det skal det ikke bli igjen. Folk må starte nå og si NEI
Spot on. I Storbritannia nå begynner f.eks. stadig flere "eksperter" å gnåle om at folk må ta på munnbindet igjen.

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... -here.html

Dette kryper, som du påpeker, nærmere oss for hver dag som går.

William_S

Legg inn av William_S »

Maxus5 skrev: tir jan 03, 2023 12:58 pm
BigWhale skrev: man jan 02, 2023 5:48 pm
startelver skrev: man jan 02, 2023 1:18 pmJeg ser etter flybilletter til både England og Spania. Ser at det er innført munnbindforbud igjen på internasjonale flyvninger. Dette gjelder ikke alle selskaper som Norwegian, men f.eks British Airways og Iberia har det.
Spania er vel ennå komplett sprø, og krever munnbind på flyvninger til Spania? Definitivt ikke noe slike krav for å fly til England.
Derfor er ikke dette idiotiet over enda. Indoktrineringen for munnbind er helt hinsides når man ser det fra litt avstand. Fra å være totalt fjernt for folk å bruke offentlig , der så godt som samtlige helsemyndigheter i flere tiår hadde dokumentert at det hadde lite effekt og å innføre dette som påbud i offentligheten var helt uaktuelt. Så med massiv frykt, propaganda og gruppepress så snudde dette fra at noen få var positive til over 80 % var positive.

Bilde

Og fremdeles sier Opinionen at 45 % er positive. Dette er skremmende, et år med "frihet" og der fremdeles ikke noen har vist at dette hadde noe synlig effekt og likevel er så mange positiv til å tvinge sine medmennesker til å maskere seg i offentligheten.
https://opinion.no/2023/01/hap-om-et-ny ... -munnbind/

Her kommer vi til kjernen med munnbind og det er derfor jeg har gnålt så mye om dette. Det er ikke fordi jeg syns det er så festlig å prate om det men fordi jeg har sett munnbind som noe mer enn bare et papir/tøystykke. Det er en slags massepsykose der folks frykt blir fremsatt med en tildekking. Og vi ser fra andre land at når det lang nok tid så klarer man ikke kvitte seg med munnbindet. Man ser det fremdeles med utenlandske turister i Norge som vandrer rundt herr,fru og 3 barn under 15 år der alle som en bruker munnbind mens ingen rundt gjør dette. Og man ser sportsarrangement og diverse der munnbindet skal på uansett. Man kommer til et punkt der folk er så vant til å dekke seg til at de ikke takler å la være lenger. Så blir dette så vanlig at arrangører av større eventer føyer seg og lokale myndigheter vil også være "ansvarlige" også har man igjen et tildekket samfunn.

Før eller senere så kommer dette nærmere oss. Og det er opp til oss hvordan vi svarer. Sist klarte myndighetene å "tvinge" oss til å bruke flere hundre millioner munnbind uten at en eneste person ble arretsert eller bøtelagt for å ikke bruke dette. Folks lydighet gjorde det såre enkelt å innføre. Det skal det ikke bli igjen. Folk må starte nå og si NEI

Når folk snakker om "det er så mye influensa, korona etc nå så kanskje man burde innføre munnbind ... " så si rett frem at dette bør ikke innførers på nytt og at man har ikke noen planer om å følge et slikt pålegg. Og de som bruker munnbind idag må man ignorere. Ikke hils på de , ikke handle i butikker der betjeningen bruker munnbind, og må du hilse på noen så si feil navn. Ser du Åse og du må hilse på vedkommende så si "hei Kåre" - Hvorfor skal man gjenkjenne noen som har maskert seg ?
Folk som bruker munnbind er med på å hjelpe myndighetene med å innføre dette på nytt og bør få konsekvenser for det.

Blir det innført nytt påbud så ikke bruk munnbind. Gå helt til du blir stoppet. Det vil garantert ta lenger tid enn du tror. Blir du avvist så bytt butikk og gå inn uten munnbind igjen der.

Jeg kom meg gjennom mesteparten av tiden med munnbindpåbud uten å bruke. Jeg fikk minimalt med kommentarer. Og ikke en i ettertid har sagt noe til meg om at jeg ikke brukte. Folk smiler og hilser og er like hyggelig på alle butikker jeg gikk inn som den eneste ansiktsnudisten blant 100 maskerte.

Så kort og enkelt budskap er: Aldri mer munnbind !
Det jeg husker var jo at dette munnbindgnålet kom jo etter at folk hadde vært i Spania og "følte seg mye tryggere der" og media kastet seg nærmest på for å få innført munnbind. Jeg er sikker på at uten denne kampanjejournalistikken fra VG et al så hadde vi aldri fått noe påbud om det.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Presedensen er satt de siste tre årene, og det avfeier de som påstår tiltakshysteriet er helt over.

Friheten må kjempes for, det har man sett med myndigheter verden over, som tar svært lett på inngrep i befolkningens daglige liv når det passer dem..

William_S

Legg inn av William_S »

Hetfield skrev: tir jan 03, 2023 2:13 pm Presedensen er satt de siste tre årene, og det avfeier de som påstår tiltakshysteriet er helt over.

Friheten må kjempes for, det har man sett med myndigheter verden over, som tar svært lett på inngrep i befolkningens daglige liv når det passer dem..
Tiltakshysteriet er ikke over mtp at flere land i nærheten av oss nå innfører påbud om test om reisende fra Kina.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Så kort og enkelt budskap er: Aldri mer munnbind !
Det jeg husker var jo at dette munnbindgnålet kom jo etter at folk hadde vært i Spania og "følte seg mye tryggere der" og media kastet seg nærmest på for å få innført munnbind. Jeg er sikker på at uten denne kampanjejournalistikken fra VG et al så hadde vi aldri fått noe påbud om det.
Korrekt. Slik som han her. Pensjonert journalist som fikk frem sine stockholmsyndromer. Denne ble postet rett før vi gikk inn i den absurde førjulstiden i 2021 da munnbindpositiviteten nådde all time high. Der folk gikk utendørs på julemarked i munnbind bare uker etter at hele landet hadde vært fylt til randen av utsolgte konserter og kulturshow og man hadde druknet i 15-20 sek lange hyleklemmer fra selv sine mest introverte venner. Plutselig var alle maskert og livredde igjen.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-347147

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

I Spania er det en del taxi-sjåfører som krever munnbind i bilen. Interessant nok er det stort sett de yngste sjåførene som krever dette, mens de eldste driter i det. For øvrig er det bare på spanske innenriksfly det er munnbindpåbud (man trenger det altså ikke om man reiser fra Norge med f.eks Norwegian), og dessuten på busser og tog og på apotek. Men jeg skjønner ikke helt hva de ønsker å oppnå ved dette.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

FD er eneste plassen jeg hører tales om munnbind, ute blant folk flest er den diskusjonen død for lengst.

Hva gjelder kineserne kan de gjerne holde seg hjemme til de greier å få gang i produksjonen. Vestlig industri venter utålmodig på komponenter de har i bestilling siden lang tid tilbake.

William_S

Legg inn av William_S »

MacanT skrev: tir jan 03, 2023 4:07 pm FD er eneste plassen jeg hører tales om munnbind, ute blant folk flest er den diskusjonen død for lengst.

Hva gjelder kineserne kan de gjerne holde seg hjemme til de greier å få gang i produksjonen. Vestlig industri venter utålmodig på komponenter de har i bestilling siden lang tid tilbake.
Som vanlig bidrar du veldig konstruktivt i denne tråden som handler om corona og munnbind er en del av den pakken. Hvis du ikke har noe bedre å komme med enn dette trenger du ikke å skrive her. Maxus5 har feks redegjort veldig greit i en post her hvorfor han og flere andre (meg selv inkludert) fortsatt diskuterer munnbind i denne tråden.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

MacanT skrev: tir jan 03, 2023 4:07 pm FD er eneste plassen jeg hører tales om munnbind, ute blant folk flest er den diskusjonen død for lengst.
#masks #masking etc trender på Twitter. Det er flust av artikler og linker fra hele rekka av land der man nå truer med munnbind.

Og du finner flust av nordmenn som roper på munnbind i kommentarfeltet under saker om mange innlagte på sjukehusene. Og flere sjukehus har innført eller anbefalt munnbind... Så nei dette er veldig relevant. Dessverre

basillen

Legg inn av basillen »

MacanT skrev: tir jan 03, 2023 4:07 pm FD er eneste plassen jeg hører tales om munnbind, ute blant folk flest er den diskusjonen død for lengst.

Hva gjelder kineserne kan de gjerne holde seg hjemme til de greier å få gang i produksjonen. Vestlig industri venter utålmodig på komponenter de har i bestilling siden lang tid tilbake.
Jeg har aldri skjønt denne trangen enkelte har til å gå inn i tråder kun for å latterliggjøre de som diskuterer et tema, bare fordi de selv ikke lenger finner temaet interessant. I mine yngre dager var jeg veldig fotballinteressert, men denne interessen har dabbet av, og nå er det uhyre sjeldent jeg gidder å se en fotballkamp. Det betyr imidlertid ikke at jeg dermed bruker tid på å oppsøke tråder hvor folk diskuterer fotball bare for å harselere med dem som diskuterer der.

Angående Covid-19 så har det vi har gjennomgått de siste tre årene vært en historisk hendelse uten sidestykke i verdenshistorien. I deler av verden er dette fremdeles en pågående hendelse, og det faktum at man ikke ser ut til å være i nærheten av å ta et oppgjør med det som faktisk ble innført av tiltak og restriksjoner, tilsier at dette i høyeste grad er et tema som bør holdes varmt. Hvis ikke er vi dømt til å gjøre akkurat de samme feilene igjen i fremtiden. Og det at man nå har begynt å innføre reiserestriksjoner rettet mot Kina viser nettopp hvor lite man faktisk har lært. For dette er ikke annet en reinspikka idioti uten et fnugg av vitenskapelig grunnlag. Det faktum at dette ikke rammer meg og deg, er irrelevant. Det som er viktig her er at dette viser nettopp at alt det antivitenskapelige tullet vi har vært borti lever i beste velgående.

Det er kun når folk begynner å stå opp mot dette tullet at det vil ta slutt. Frem til et skikkelig oppgjør er tatt er det derfor essensielt at debatten om Covid-19 videreføres.

Og bare for å sette dette i litt kontekst: Det er ganske mange andre historiske hendelser som fortsatt diskuteres heftig på diskusjonsforum rundt omkring. Fremdeles debatteres det f.eks. fortsatt mye om de mekanismene som førte til at Holocaust faktisk kunne skje. Så bare fordi vi snakker om en hendelse som faller under kategorien "historie", og mange personer derfor regner dette som et avsluttet kapittel, så betyr det ikke at det fortsatt er mye man kan diskutere om hendelsen. Slik er det med Covid-19 også.

At du personlig ikke lenger ser på dette som et relevant tema er helt greit. Det respekterer jeg. Men det går likevel an å respektere at noen av oss fremdeles synes dette er et tema som er verdt å diskutere. Akkurat som man kan respektere de som fremdeles vil diskutere andre verdenskrig. Eller oldtidens Egypt, for den saks skyld.

William_S

Legg inn av William_S »


basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: tir jan 03, 2023 8:25 pm Skremmende, intet annet
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54 ... ntry=67329
Helt sykt. Ikke bare at et flertall av EU-landene støtter innføringen av fullstendig meningsløse restriksjoner, men også hendelsen som er beskrevet som sak nummer to på denne siden:

"En tysk lege er dømt til to år og ni måneders fengsel for å på ulovlig vis ha gitt mer enn 4.000 personer unntak fra å bruke munnbind under koronapandemien."

basillen

Legg inn av basillen »

Her er en annen gladsak:

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... China.html

Sitat: "Eight in 10 Brits want Covid quarantine to return for infected travellers from China."

Konklusjon: Åtte av ti briter er dumme som brød.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:27 pm
William_S skrev: tir jan 03, 2023 8:25 pm Skremmende, intet annet
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54 ... ntry=67329
Helt sykt. Ikke bare at et flertall av EU-landene støtter innføringen av fullstendig meningsløse restriksjoner, men også hendelsen som er beskrevet som sak nummer to på denne siden:

"En tysk lege er dømt til to år og ni måneders fengsel for å på ulovlig vis ha gitt mer enn 4.000 personer unntak fra å bruke munnbind under koronapandemien."
2 år og 9 måneder i fengsel hva faen? Det ligger faktisk tett opp mot den normale minstestraffen for voldtekt her til lands.

Det normale ved sånne type saker som det her i Norge er adminstrative reaksjoner som tap eller begrensning av autorisasjon en periode i verste fall. Det skal mye til å komme inn i straffesporet i helsepersonelloven. En kirurg som drakk under en operasjon fikk vel 30 dager fengsel og tap av autorisasjon men det er her omtrent lista ligger for å havne inn under straffesporet i lovverket

ms_8

Legg inn av ms_8 »

basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:27 pm
William_S skrev: tir jan 03, 2023 8:25 pm Skremmende, intet annet
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54 ... ntry=67329
Helt sykt. Ikke bare at et flertall av EU-landene støtter innføringen av fullstendig meningsløse restriksjoner, men også hendelsen som er beskrevet som sak nummer to på denne siden:

"En tysk lege er dømt til to år og ni måneders fengsel for å på ulovlig vis ha gitt mer enn 4.000 personer unntak fra å bruke munnbind under koronapandemien."
To saker som dessverre viser at det fortsatt er mykje galskap om koronapolitikk.
At mange folk vil innføre nye tiltak er dessverre ikkje overraskende. Mange synest det er helt greit så lenge det ikkje ramler dei sjølv, men forstår ikkje at det fort kan bli neste steg. Er det 1 ting korona har vist oss, så er det ingentvil om at maktfolk elsker å innføre tiltak og mange klapper utan å tenke seg om.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Hva er det myndighetene i Europa er så redde for egentlig?

Folk er for lengst vaksinert, og de fleste har hatt noen runder med omicron, flere land har flokkimmunitet..

basillen

Legg inn av basillen »

Hetfield skrev: tir jan 03, 2023 9:02 pm Hva er det myndighetene i Europa er så redde for egentlig?
Nye varianter, vil jeg tro. Men det må jo være klinkende klart nå for alle og enhver at det er komplett umulig å forhindre nye varianter å oppstå, samt forhindre at de sprer seg. Ergo vil man jo ikke oppnå en dritt med slik testing.

Det jeg lurer mer på er hvor lenge man egentlig skal holde på med dette tullet. Dette viruset vil jo mutere igjen og igjen, sannsynligvis for resten av livene våre. Så skal man holde på slik som dette hver gang man mistenker er ny mutasjon? Når skal man faktisk bare la dette gå sin gang? Som du påpeker - de aller fleste har allerede fått viruset nå, og de mest utsatte er vel vaksinert så mange ganger nå at det tyter vaksinevæske ut av ørene på dem. Er ikke det godt nok?

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: tir jan 03, 2023 8:37 pm
basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:27 pm
William_S skrev: tir jan 03, 2023 8:25 pm Skremmende, intet annet
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54 ... ntry=67329
Helt sykt. Ikke bare at et flertall av EU-landene støtter innføringen av fullstendig meningsløse restriksjoner, men også hendelsen som er beskrevet som sak nummer to på denne siden:

"En tysk lege er dømt til to år og ni måneders fengsel for å på ulovlig vis ha gitt mer enn 4.000 personer unntak fra å bruke munnbind under koronapandemien."
2 år og 9 måneder i fengsel hva faen? Det ligger faktisk tett opp mot den normale minstestraffen for voldtekt her til lands.

Det normale ved sånne type saker som det her i Norge er adminstrative reaksjoner som tap eller begrensning av autorisasjon en periode i verste fall. Det skal mye til å komme inn i straffesporet i helsepersonelloven. En kirurg som drakk under en operasjon fikk vel 30 dager fengsel og tap av autorisasjon men det er her omtrent lista ligger for å havne inn under straffesporet i lovverket
Ja, så kan man jo spørre seg hva som er verst. At en kirurg drikker under en operasjon, eller at en lege gir 4000 mennesker i en befolkning på 83 millioner fritak for å gå med munnbind (som har vist seg å være helt ubrukelig som populasjonstiltak)?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Hetfield skrev: tir jan 03, 2023 9:02 pm Hva er det myndighetene i Europa er så redde for egentlig?

Folk er for lengst vaksinert, og de fleste har hatt noen runder med omicron, flere land har flokkimmunitet..
Man blir jo ikke immun mot dette, så det tviler jeg på.

basillen

Legg inn av basillen »

Litt kontekst fra Haukeland Sykehus i disse dager da det skrives så mye om en massiv coronabølge som fører til press på sykehusene våre (min utheving):

https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/BR6 ... try=240871

"Koronapasientene blir mindre syke enn tidligere. Tirsdag var det en intensivpasient.

Om lag halvparten av covid-pasientene er innlagt av andre årsaker."

startelver

Legg inn av startelver »

Ingen tvil om at det er noe på gang nå, diskuteres masse i britisk media om nye restriksjoner.

basillen

Legg inn av basillen »

startelver skrev: tir jan 03, 2023 11:10 pm Ingen tvil om at det er noe på gang nå, diskuteres masse i britisk media om nye restriksjoner.
Jeg merker i britisk media at det nye nå i forhold til de foregående årene er at man nå ikke lenger utelukkende argumenterer for tiltak grunnet Covid-19. Nå argumenteres det også for tiltak for å få kontroll på influensa, RS, og andre virus som sirkulerer.

Presedensen som ble satt for to og et halvt år siden blir nå altså overført til virus som har sirkulert blant oss i alle år.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

.

Jeg merker i britisk media at det nye nå i forhold til de foregående årene er at man nå ikke lenger utelukkende argumenterer for tiltak grunnet Covid-19. Nå argumenteres det også for tiltak for å få kontroll på influensa, RS, og andre virus som sirkulerer.

Presedensen som ble satt for to og et halvt år siden blir nå altså overført til virus som har sirkulert blant oss i alle år.
En setning som folk gjerne kan lese en ekstra gang og tenke over 2 ganger...

basillen

Legg inn av basillen »

Apropos Storbritannia, så kan det være interessant å ta en titt på worldometer for å se hvor "ille" det står til på andre siden av Nordsjøen. Ettersom britene, akkurat slik som oss, ikke tester særlig mye lengre, så tar jeg kun med grafen som viser dødsfall. Vel, her ser vi hva som ligger bak panikkmodusen som nå ser ut til å spre seg i UK:

Bilde

Kilde: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: ons jan 04, 2023 12:19 am .

Jeg merker i britisk media at det nye nå i forhold til de foregående årene er at man nå ikke lenger utelukkende argumenterer for tiltak grunnet Covid-19. Nå argumenteres det også for tiltak for å få kontroll på influensa, RS, og andre virus som sirkulerer.

Presedensen som ble satt for to og et halvt år siden blir nå altså overført til virus som har sirkulert blant oss i alle år.
En setning som folk gjerne kan lese en ekstra gang og tenke over 2 ganger...
Yup. Der er der vi er nå. Ta f.eks. denne artikkelen som akkurat nå ligger ute:

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... g-NHS.html

Sitat (min utheving): "The UKHSA has advised unwell people to go back to pandemic-era face mask-wearing and to work from home.

It has also urged parents to keep their child out of school or nursery if they are ill and have a high temperature — classed as 38C or more.

The actions will help minimise the spread of Covid, flu and scarlet fever, which are 'circulating at high levels' and are 'likely' to keep rising in the coming weeks, it said."

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: tir jan 03, 2023 9:37 pm
William_S skrev: tir jan 03, 2023 8:37 pm
basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:27 pm

Helt sykt. Ikke bare at et flertall av EU-landene støtter innføringen av fullstendig meningsløse restriksjoner, men også hendelsen som er beskrevet som sak nummer to på denne siden:

"En tysk lege er dømt til to år og ni måneders fengsel for å på ulovlig vis ha gitt mer enn 4.000 personer unntak fra å bruke munnbind under koronapandemien."
2 år og 9 måneder i fengsel hva faen? Det ligger faktisk tett opp mot den normale minstestraffen for voldtekt her til lands.

Det normale ved sånne type saker som det her i Norge er adminstrative reaksjoner som tap eller begrensning av autorisasjon en periode i verste fall. Det skal mye til å komme inn i straffesporet i helsepersonelloven. En kirurg som drakk under en operasjon fikk vel 30 dager fengsel og tap av autorisasjon men det er her omtrent lista ligger for å havne inn under straffesporet i lovverket
Ja, så kan man jo spørre seg hva som er verst. At en kirurg drikker under en operasjon, eller at en lege gir 4000 mennesker i en befolkning på 83 millioner fritak for å gå med munnbind (som har vist seg å være helt ubrukelig som populasjonstiltak)?
Denne saken om kirurgen glemte jeg jo helt å referere til hvor jeg har fra, men her er den. Dommen var riktignok 24 dagers fengsel og ikke 30 som jeg først skrev, men det er ikke så stor forskjell.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A ... m-med-anke

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

ECDC, EU sitt svar på CDC (kanskje forhåpentligvis litt flinkere?) skriver følgende om situasjonen på twitter:


The #SARSCov2 variants circulating in China are already circulating in the EU, and as such are not challenging for the immune response of EU/EEA citizens. In addition, EU/EEA citizens have relatively high immunisation and vaccination levels.
Så hvis det skulle ende opp med krav om testing etc. etter dagens møte så vil det kun være virtue signalling og ikke basert på faglige råd.

startelver

Legg inn av startelver »

Here we go


basillen

Legg inn av basillen »

Enhanced skrev: ons jan 04, 2023 11:31 am The #SARSCov2 variants circulating in China are already circulating in the EU, and as such are not challenging for the immune response of EU/EEA citizens. In addition, EU/EEA citizens have relatively high immunisation and vaccination levels.

Så hvis det skulle ende opp med krav om testing etc. etter dagens møte så vil det kun være virtue signalling og ikke basert på faglige råd.
Ja, hvis man nå har fått bekreftet at det er samme variant, så er dette rent, antivitenskapelig teater.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»