Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Korgutt »

Moist skrev: tor jan 05, 2023 10:44 am
Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 10:36 am
PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:31 am

Er det twitter?

Det er det i såfall bare å le av. Twitter er dønn useriøst. Fortjener en eier som Musk.
Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.
Nå har vel Stavrum ikke vært helt fremmed for sluttspill selv?
Det kan vel hende. Men han har ikke vært ansatt i Norsk Toppfotball som sportslig leder i den hensikt å fronte sluttspill. I motsetning til Neerland.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 10:47 am
Moist skrev: tor jan 05, 2023 10:44 am
Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 10:36 am

Ser ei med tilknyting til supportermiljøet i Molde har ytret seg negativt til ansettelsen. Det kan jo godt hende noen er negative fordi han har vært ihuga tilhenger av sluttspill. Du vet jo hvordan noen supportere kan reagere på slikt? Jeg er jo også spent på hva slags holdning han har til akkurat det spørsmålet. Men skal ikke være forutinntatt her så han skal absolutt få sjansen sin først.
Nå har vel Stavrum ikke vært helt fremmed for sluttspill selv?
Nei, det er jo MFK som er for dette tullet der. Men det får de ikke gjennomført på tinget uansett. Så vi kan bare slappe av.
Det var i forbindelse med cuppen han uttalte seg om det så jeg nå.
– Vi har ikke noe felles svar fra Molde Fotballklubb ennå. Vi er opptatt av at cupen bevarer sin posisjon. For meg personlig var cupfinale på våren bra. Supporterne var også positive. Spill et gruppespill som i Sverige, og finale i mai, spør du meg, men vi skal ta opp emnet litt bredere.
Noe slikt er jo helt utenkelig også forsåvidt.

Moldefkfan

Legg inn av Moldefkfan »

Ser tidligere tornekratt-leder også var ute å kritiserte ansettelsen til Neerland. Alltid hatt sansen for Øystein, dette blir bra!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moldefkfan skrev: tor jan 05, 2023 10:53 am Ser tidligere tornekratt-leder også var ute å kritiserte ansettelsen til Neerland. Alltid hatt sansen for Øystein, dette blir bra!
Det er så meningsløst. Neerland er ansatt. Å klage nå skaper bare unødvendig støy.

Den dagen han gjør en dårlig jobb kan de heller få lov til å uffe seg.

Rekarten

Legg inn av Rekarten »

Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rekarten skrev: tor jan 05, 2023 11:24 am Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(
Det er farlig og lite gjennomtenkt å legge skylda for måten klubben løste Sarr-spørsmålet på Neerland. Han måtte som direktør fronte saken, men han er jo bare en brikke oppi dette.

Jeg mener han gjorde en relativt god figur. Klubben havnet i en catch22-situasjon og det er irriterende å se folk tro at Molde bare kunne gjort sånn eller bare gjort sånn.

Og bra for fansen, det kommer jo an på hva man vil det. Jeg vil at Molde skal vinne pokaler. Og der tror jeg Neerland kommer til å bidra bra.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Angående den saken så 1) Han er frikjent, dermed uskyldig i alle rettslige måter (uavhengig av hva noen personlig måtte mene og tro og den erstattningen) 2) Det var ikke relatert til jobben

Vanskelig å se at Molde kunne gjort noe som helst annerledes rent praktisk.

Det eneste ville vært å gi ham en stor pengeutbetaling for avslutte kontrakten som ville vært enda verre på alle mulige måter.

Men i enkelte situasjoner virket det som Neerland var litt dårlig forberedt på hva han skulle si og at spørsmålet kom.

Jeg er positiv til at han kommer tilbake. Det kan godt være noen andre som skal jobbe med media og slikt. Eikrem for eksempel.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Var det ikke Neerland som ivret for treningsleir i autoritære regimer og som forsvarte Rosenborg da de vurderte det samme?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 12:43 pm Var det ikke Neerland som ivret for treningsleir i autoritære regimer og som forsvarte Rosenborg da de vurderte det samme?
Vært på Facebook og stjålet nå Korgutt?

I såfall trenger du ikke spørre oss. Da fikk du jo svaret der.
Sist redigert av PapaSmurf den tor jan 05, 2023 12:57 pm, redigert 1 gang totalt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg er også positiv til Neerland. Likte Stavrum veldig godt, men når han først skal gå så er det få kandidater som er så gode som Neerland.

Deler også det inntrykket om at han var bedre i forhandlinger enn Stavrum, men mer lukket. Stavrum hadde som mål å gjøre klubben mer åpen når han kom og det føler jeg han fikk til.

Dette blir bra, la oss nå ha fokus på det som skal skje på banen inn mot neste sesong.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror folk misforstår rollen Stavrum og nå Neerland har. De skal ikke gjøre klubben mer åpen eller lukket. De er bare en liten brikke oppe i det hele.

Direktørstillingen dreier seg rett og slett om å få MFK-skuta til å gå i hurtigst mulig retning dit styret og eier peker.

En åpnere klubb er hele organisasjonens ansvar. Og om noen skal ha mer ansvar enn andre er nok markedsdirektøren den jeg ville ha gitt hovedansvaret, og Per Eikrem er i ferd med å ta gode grep. Han skal ha mye skryt for det han gjorde for oss fans i høst.

De som mener MFK er lukket. Har de tatt turen innom MFKs kontorer? Har de spurt klubben om noe?

Jeg er ikke den som renner med dørene på Aker stadion, sånn bortsett fra på kampdag. Men de få gangene jeg tar turen innom møtes jeg med et smil og velvilje. Uansett hvem som sitter som direktør.

Klubbens eiere mener Neerland er den som er best skikket til å ta MFK dit klubben skal. Og det er det som er viktig for meg og. Hva han mener om Dubai er meg revnende likegyldig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 12:56 pm
Korgutt skrev: tor jan 05, 2023 12:43 pm Var det ikke Neerland som ivret for treningsleir i autoritære regimer og som forsvarte Rosenborg da de vurderte det samme?
Vært på Facebook og stjålet nå Korgutt?

I såfall trenger du ikke spørre oss. Da fikk du jo svaret der.
Den finnes på Twitter også. Og er flere som har skrevet det samme. Ikke bare 1 person det er snakk om.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 1:07 pm Jeg tror folk misforstår rollen Stavrum og nå Neerland har. De skal ikke gjøre klubben mer åpen eller lukket. De er bare en liten brikke oppe i det hele.

Direktørstillingen dreier seg rett og slett om å få MFK-skuta til å gå i hurtigst mulig retning dit styret og eier peker.

En åpnere klubb er hele organisasjonens ansvar. Og om noen skal ha mer ansvar enn andre er nok markedsdirektøren den jeg ville ha gitt hovedansvaret, og Per Eikrem er i ferd med å ta gode grep. Han skal ha mye skryt for det han gjorde for oss fans i høst.

De som mener MFK er lukket. Har de tatt turen innom MFKs kontorer? Har de spurt klubben om noe?

Jeg er ikke den som renner med dørene på Aker stadion, sånn bortsett fra på kampdag. Men de få gangene jeg tar turen innom møtes jeg med et smil og velvilje. Uansett hvem som sitter som direktør.

Klubbens eiere mener Neerland er den som er best skikket til å ta MFK dit klubben skal. Og det er det som er viktig for meg og. Hva han mener om Dubai er meg revnende likegyldig.
Meget god analyse og mening. De gangene jeg har vært der har det alltid vært åpen kafe, åpen stadion for å se på trening (jeg har t.o.m. vært i garderoben). At klubben er påholden med endel informasjon er helt riktig (spillerlogistikk inkludert pris på overganger). Neerland vil være en glimrende direktør for oss framover

MCanticle

Legg inn av MCanticle »

Bra med Neerland tilbake. Vi trenger en giraff på topp.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 11:05 am Den dagen han gjør en dårlig jobb kan de heller få lov til å uffe seg.
Det må være lov å håpe at han ikke synser i media. Jeg er skeptisk, men selvsagt strålende fornøyd om jeg bommer.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Bjørtuft på vei til Glimt, skal man tro Arilas. Litt artig er det jo at en stor del av strategien til Glimt tilsynelatende går ut på å legge seg etter alt som blir linket til Molde.

Jeg tror uansett Molde kan handle på en annen hylle enn Bjørtuft med den økonomien dere har nå + CL-kvalikk.
Sist redigert av Linselusa den tor jan 05, 2023 1:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Moist

Legg inn av Moist »

Rekarten skrev: tor jan 05, 2023 11:24 am Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(
Hva er det sånn spesifikt som er forskjellige i intervjuer og slikt mot supportere Neerland vs Stavrum, jeg kan ikke akkurat si at jeg oppfatter Stavrum som en person som liker å fortelle skrøner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Linselusa skrev: tor jan 05, 2023 1:33 pm Bjørtuft på vei til Glimt, skal man tro Arilas. Litt artig er det jo at en stor del av strategien til Glimt tilsynelatende går ut på å legge seg etter alt som blir linket til Molde.

Jeg tror uansett Molde kan handle på en annen hylle enn Bjørtuft med den økonomien dere har nå + CL-kvalikk.
Jeg var ikke spesielt begeistret for Bjørtuft. Men klart, når både Molde og Glimt har følere ute så er det sikkert jeg som tar feil.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: tor jan 05, 2023 1:34 pm
Rekarten skrev: tor jan 05, 2023 11:24 am Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(
Hva er det sånn spesifikt som er forskjellige i intervjuer og slikt mot supportere Neerland vs Stavrum, jeg kan ikke akkurat si at jeg oppfatter Stavrum som en person som liker å fortelle skrøner.
Stavrum uttrykker seg best i brevs form.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 1:46 pm
Moist skrev: tor jan 05, 2023 1:34 pm
Rekarten skrev: tor jan 05, 2023 11:24 am Neerland er dyktig nok til rollen han, har vært i gamet og kan mye, god kontroll på økonomi og alt det der.
Problemet er at han ikke evner å se supporterne. Veldig lukket fyr som eks ikke liker å gi noe særlig informasjon i intervjuer eller lignende, mange av fansen var veldig fornøyde med Neerland ut og Stavrum inn rett og slett for å få mer folkelighet.

Fordelen er at vi får en dyktig forhandler som kan fotball og alt, ulempen blir at folkeligheten og åpenheten rundt klubben blir snevra inn like stramt som et rumpehull..

I tillegg er det flere, meg inkludert som syns han gjorde en alt for dårlig jobb i alt rotet med Sarr-saken..

Bra for lommeboka til mfk, dårlig for fansen.. :(
Hva er det sånn spesifikt som er forskjellige i intervjuer og slikt mot supportere Neerland vs Stavrum, jeg kan ikke akkurat si at jeg oppfatter Stavrum som en person som liker å fortelle skrøner.
Stavrum uttrykker seg best i brevs form.
Slike brev vet jeg ikke om jeg vil ha flere av

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 1:46 pm
Linselusa skrev: tor jan 05, 2023 1:33 pm Bjørtuft på vei til Glimt, skal man tro Arilas. Litt artig er det jo at en stor del av strategien til Glimt tilsynelatende går ut på å legge seg etter alt som blir linket til Molde.

Jeg tror uansett Molde kan handle på en annen hylle enn Bjørtuft med den økonomien dere har nå + CL-kvalikk.
Jeg var ikke spesielt begeistret for Bjørtuft. Men klart, når både Molde og Glimt har følere ute så er det sikkert jeg som tar feil.
Ikke jeg heller. Hans skal ha for at han har hodestyrke, både defensivt og på offensiv dødball, men jeg syns han er for treig og har lett for å selge seg i forsvar.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kan informere om at det er kjempestemning i MFK etter ansettelsen. Neerland er svært godt likt, og anses som særdeles kompetent.

Snakket med en som sa dette kunne være årets signering for MFK.

Visa

Legg inn av Visa »

Meget fornøyd med at Toolsmannen tar over.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 2:06 pm Kan informere om at det er kjempestemning i MFK etter ansettelsen. Neerland er svært godt likt, og anses som særdeles kompetent.

Snakket med en som sa dette kunne være årets signering for MFK.
Hvilken posisjon skal han inn på?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Kalle73 skrev: tor jan 05, 2023 2:37 pm Hvilken posisjon skal han inn på?
Han går nok inn på topp ;)

Albino

Legg inn av Albino »

Første 2023-podcast fra RB-sporten:

https://play.acast.com/s/rb-sporten/tid ... overganger

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

stoodeh skrev: tor jan 05, 2023 3:05 pm
Kalle73 skrev: tor jan 05, 2023 2:37 pm Hvilken posisjon skal han inn på?
Han går nok inn på topp ;)
Tenkte han kanskje blir hengende på spissen ei stund...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: tor jan 05, 2023 3:26 pm
stoodeh skrev: tor jan 05, 2023 3:05 pm
Kalle73 skrev: tor jan 05, 2023 2:37 pm Hvilken posisjon skal han inn på?
Han går nok inn på topp ;)
Tenkte han kanskje blir hengende på spissen ei stund...
Sammen med Jostein Flo tenker jeg.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RickGrimes skrev: tor jan 05, 2023 4:44 pm Gabrielsen er klar for LSK
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Bra. Han kommer seg hjem og avslutter karrieren. Ingenting er bedre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»