Amerikansk politikk

Svar
PapaSmurf

Re: Amerikansk politikk

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 7:12 pm Ser at Matt Gaetz stemte på Donald Trump som Speaker.
Gaetz er en av de farligste mennene i amerikansk politikk. Jeg lyver i. Jeg sier at jeg ikke frykter fremtiden om USA ikke snart får bukt med den fremvoksende fascismen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 7:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 7:12 pm Ser at Matt Gaetz stemte på Donald Trump som Speaker.
Gaetz er en av de farligste mennene i amerikansk politikk. Jeg lyver i. Jeg sier at jeg ikke frykter fremtiden om USA ikke snart får bukt med den fremvoksende fascismen.
Spørs hvor lenge han klarer å holde seg unna fengselet.

Men money talks der også, men at han får sitte i Senatet er helt sinnsykt og beskriver GQP perfekt i 2023.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Nøyaktig same shit i runde 7, med unntak av at Gaetz fant det lurt å blunke til Trump ved å stemme på ham. 2 mislykkede runder til nå så er vi tilbake i 1859, det må da være midt i blinken for de bakstreverske.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Chromeback skrev: tor jan 05, 2023 7:18 pm
PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 7:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 7:12 pm Ser at Matt Gaetz stemte på Donald Trump som Speaker.
Gaetz er en av de farligste mennene i amerikansk politikk. Jeg lyver i. Jeg sier at jeg ikke frykter fremtiden om USA ikke snart får bukt med den fremvoksende fascismen.
Spørs hvor lenge han klarer å holde seg unna fengselet.

Men money talks der også, men at han får sitte i Senatet er helt sinnsykt og beskriver GQP perfekt i 2023.
Skulle ikke forundre meg om det Gaetz egentlig vil ha fra McC er en lovnad om en date med barnebarnet hans når hun blir nesten gammel nok.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Brezjnev skrev: tor jan 05, 2023 7:21 pm
Chromeback skrev: tor jan 05, 2023 7:18 pm
PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 7:16 pm

Gaetz er en av de farligste mennene i amerikansk politikk. Jeg lyver i. Jeg sier at jeg ikke frykter fremtiden om USA ikke snart får bukt med den fremvoksende fascismen.
Spørs hvor lenge han klarer å holde seg unna fengselet.

Men money talks der også, men at han får sitte i Senatet er helt sinnsykt og beskriver GQP perfekt i 2023.
Skulle ikke forundre meg om det Gaetz egentlig vil ha fra McC er en lovnad om en date med barnebarnet hans når hun blir nesten gammel nok.
Sikkert en tidsramme på +/- 5 år innebakt i avtalen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Trump seiler opp som favoritt!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

VivaLV skrev: tor jan 05, 2023 7:34 pm Trump seiler opp som favoritt!
LOL!

Trump kan umulig være interessert i dette, det innebærer jo at han faktisk må jobbe.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 7:12 pm Ser at Matt Gaetz stemte på Donald Trump som Speaker.
Trump må jo være helt desperat nå, så kanskje dette er hans siste sjanse til å forbli relevant?

Visa

Legg inn av Visa »

Blir ny runde, nr 8. Kleint at Trump får en stemme.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Steve Scalisse fra Louisiana, kanskje mest kjent for å bli skutt av en "anti-Trump" i 2017 og ellers må ansees for å være hakket mer glad i Trump enn McCarthy, seiler nå opp som favoritt ved siden av McCarthy på oddsmarkedet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Varulv2468 skrev: tor jan 05, 2023 6:17 pm Det kommer til å bli ganske interessant å se hva amerikanerne vil gjøre med "migrasjonskrisen" - fordi det er snart mulig at disse migrantene vil få krigsflyktningstatus. Det har nemlig brutt ut et væpnet opprør mot føderalmyndigheter i den meksikanske byen Sinaloa. Det er nå tegn på at kartellene er i ferd med å bli politiske maktfaktorer i stand til å overta kontroll av statlige funksjoner og etablere territoriale kontroll. Disse kartellene har bare et eksistensgrunnlag; det amerikanske folkets rusmisbrukskultur som republikanerne og demokratene hittil har ikke tatt på alvor, ved å gamble på politimakt, fengselsdom, hets mot Kina - forgjeves.

Hva å gjøre hvis Mexico brenne opp så titalls millioner som har slektninger i USA, skulle legge ut på flukt...?
Ola Dunk og resten av idiotene i Vest-Europa åpner helt sikkert dørene sine for disse også, dersom ikke USA gjør det. Det er på tide at man får disse kartellene hit snart også

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: tor jan 05, 2023 8:38 pm Steve Scalisse fra Louisiana, kanskje mest kjent for å bli skutt av en "anti-Trump" i 2017 og ellers må ansees for å være hakket mer glad i Trump enn McCarthy, seiler nå opp som favoritt ved siden av McCarthy på oddsmarkedet.
Er nok ikke noe særlig forskjell på dem, men er nok litt mindre idiot enn McCarthy - så kan man diskutere om det er bra eller dårlig for landet.

Men foreløpig så skjer ingenting, de er gang med runde 9 nå og resultatet blir med stor sikkerhet det samme. Det var gøy de første rundene, men nå må de i det minste få opp underholdningsnivået.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 9:21 pm
Centrist skrev: tor jan 05, 2023 8:38 pm Steve Scalisse fra Louisiana, kanskje mest kjent for å bli skutt av en "anti-Trump" i 2017 og ellers må ansees for å være hakket mer glad i Trump enn McCarthy, seiler nå opp som favoritt ved siden av McCarthy på oddsmarkedet.
Er nok ikke noe særlig forskjell på dem, men er nok litt mindre idiot enn McCarthy - så kan man diskutere om det er bra eller dårlig for landet.

Men foreløpig så skjer ingenting, de er gang med runde 9 nå og resultatet blir med stor sikkerhet det samme. Det var gøy de første rundene, men nå må de i det minste få opp underholdningsnivået.
Foreslår at de tar fri en runde for å stemme frem en streaker.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kan ikke bare hun clerken som samler stemmene overta som speaker da? Morsom avstemingsrunde forøvrig. De har vel noe av det samme i England. Dvs. at stemmene avgies fysisk og manuellt!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Selv de som sitter i salen ser ut som de sitter og ser på en skoleforestilling hvor deres egne barn ikke opptrer.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dagens nye navn for speaker er Kevin Hern, så i det minste så blir vi bedre kjent med disse som stemte mot å godkjenne presidentvalget i 2020.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »


VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men ingen gode rykter på hva som er løsningen. Virker jo fastlåst nå så McCarthy må vel kanskje trekke seg på ett eller annet tidspunkt?
Hadde jeg vært han så hadde jeg spilt hardball og tvunget disse 20 til å stemme på han og hvis ikke så nominerer de en som begge partier han enes om.
Liz Cheney eller annen rep. som har en viss integritet i behold og kanskje også kan få stemmer fra demokratene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Boebert rømmer tilbake til Fox og Hannity etter å ha prøvd seg ute hos MSNBC ja.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

VivaLV skrev: tor jan 05, 2023 9:52 pm Hadde jeg vært han så hadde jeg spilt hardball og tvunget disse 20 til å stemme på han og hvis ikke så nominerer de en som begge partier han enes om.
Liz Cheney eller annen rep. som har en viss integritet i behold og kanskje også kan få stemmer fra demokratene.
Problemet er at den kandidaten foreløpig ikke eksisterer, og sannheten er jo at nesten alle republikanerne er ekstreme og en fare for demokratiet om de blir valgt. Og de få som står opp for demokratiet er så hatet av republikanerne i kongressen at de ikke er valgbar (les Liz Cheney).

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

En fiffig fun fact-følge av at pedoen Gaetz stemte på Trump er jo at vi kan legge det til listen som enda et valg The Donald™ har tapt.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Chromeback skrev: tor jan 05, 2023 12:00 pm

Da skjer det absolutt ingenting. De får ikke utbetalt lønn engang før Speakeren er innsatt.
Har forstått det slik at representantene får utbetalt lønn fra 3. januar uansett. Men alle andre som er tilknyttet kongressen (og det er jo ikke rent få) vil ikke kunne få utbetalt lønn før en speaker er valgt.

alseboy

Legg inn av alseboy »

GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 10:01 pm

Problemet er at den kandidaten foreløpig ikke eksisterer, og sannheten er jo at nesten alle republikanerne er ekstreme og en fare for demokratiet om de blir valgt. Og de få som står opp for demokratiet er så hatet av republikanerne i kongressen at de ikke er valgbar (les Liz Cheney).
Det fikk meg til å tenke på de "moderate" republikanerne som stemmer på McCarthy...det er altså ingen av dem som har seriøse innsigelser på alle løftene, logringen og skoslikkingen som McCarthy har gjort overfor koko-gjengen. Hvor moderate er de egentlig da?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

alseboy skrev: tor jan 05, 2023 11:05 pm
GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 10:01 pm

Problemet er at den kandidaten foreløpig ikke eksisterer, og sannheten er jo at nesten alle republikanerne er ekstreme og en fare for demokratiet om de blir valgt. Og de få som står opp for demokratiet er så hatet av republikanerne i kongressen at de ikke er valgbar (les Liz Cheney).
Det fikk meg til å tenke på de "moderate" republikanerne som stemmer på McCarthy...det er altså ingen av dem som har seriøse innsigelser på alle løftene, logringen og skoslikkingen som McCarthy har gjort overfor koko-gjengen. Hvor moderate er de egentlig da?
Som jeg skrev i går. Flesteparten av disse er sannsynligvis frustrerte, men de er redd for at partiet skal splittes. På kort sikt vil da Demokratene dominere amerikansk politikk fullstendig.

Men det hadde vært spennende å se hvor mange av de republikanske velgerne som ville stemt på de moderate republikanerne og hvor mange som hadde stemt på fascistdelen om GOP delte seg i to. For mange amerikanere, kanskje de fleste er partitilhørigheten en del av identiteten deres. Så derfor stemmer mange på GOP selv om de føler avmakt og frustrasjon når slike som Trump, Cruz og Gaetz åpner munnen.

For oss er jo dette ganske fremmed. Vi har jo også trofaste velgere, men vi identifiserer oss stort sett ikke med valgene vi tar politisk. Det er jo etterkrigstidens Arbeiderparti og arbeiderklassen som er unntaket. Det er det jo mange som har partiboka tett til hjertet. Men de er en utdøende rase.
Sist redigert av PapaSmurf den tor jan 05, 2023 11:15 pm, redigert 1 gang totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

McCarthy taper runde 10 og nå

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

PapaSmurf skrev: tor jan 05, 2023 11:09 pm
alseboy skrev: tor jan 05, 2023 11:05 pm
GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 10:01 pm

Problemet er at den kandidaten foreløpig ikke eksisterer, og sannheten er jo at nesten alle republikanerne er ekstreme og en fare for demokratiet om de blir valgt. Og de få som står opp for demokratiet er så hatet av republikanerne i kongressen at de ikke er valgbar (les Liz Cheney).
Det fikk meg til å tenke på de "moderate" republikanerne som stemmer på McCarthy...det er altså ingen av dem som har seriøse innsigelser på alle løftene, logringen og skoslikkingen som McCarthy har gjort overfor koko-gjengen. Hvor moderate er de egentlig da?
Som jeg skrev i går. Flesteparten av disse er sannsynligvis frustrerte, men de er redd for at partiet skal splittes. På kort sikt vil da Demokratene dominere amerikansk politikk fullstendig.

Men det hadde vært spennende å se hvor mange av de republikanske velgerne som ville stemt på de moderate republikanerne og hvor mange som hadde stemt på fascistdelen om GOP delte seg i to. For mange amerikanere, kanskje de fleste er partitilhørigheten en del av identiteten deres. Så derfor stemmer mange på GOP selv om de føler avmakt og frustrasjon når slike som Trump, Cruz og Gaetz åpner munnen.
Når partilojaliteten er større enn patriotismen, er det ikke holdbart.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

De er i gang med runde 10 nå, resultatet er gitt.

Det virker som demokratene vil fortsette å stemme en god stund utover kvelden amerikansk tid. Det er også snakk om du vil fortsette å stemme gjennom helga, men det er enkelte representanter som sier de må forlate DC pga andre forpliktelser i helga - om de bare stikker så kan ting bli uoversiktlig. Det øker sjansen for Jeffries og demokratene faktisk vinner.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 11:14 pm De er i gang med runde 10 nå, resultatet er gitt.

Det virker som demokratene vil fortsette å stemme en god stund utover kvelden amerikansk tid. Det er også snakk om du vil fortsette å stemme gjennom helga, men det er enkelte representanter som sier de må forlate DC pga andre forpliktelser i helga - om de bare stikker så kan ting bli uoversiktlig. Det øker sjansen for Jeffries og demokratene faktisk vinner.
Altså det er jo Gop som har skylda for dette rotet og er totalt uinteresserte i å ta ansvar. Det er da ikke Demokratenes problem om de vil fortsette å stemme all den tid GOP har makten til å call it a Day.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 11:14 pm De er i gang med runde 10 nå, resultatet er gitt.

Det virker som demokratene vil fortsette å stemme en god stund utover kvelden amerikansk tid. Det er også snakk om du vil fortsette å stemme gjennom helga, men det er enkelte representanter som sier de må forlate DC pga andre forpliktelser i helga - om de bare stikker så kan ting bli uoversiktlig. Det øker sjansen for Jeffries og demokratene faktisk vinner.
Jøss, da kan jo dette faktisk fort bli litt interessant over helgen, og litt mer enn bare popcorn-spising.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: tor jan 05, 2023 11:22 pm
GoingKronos skrev: tor jan 05, 2023 11:14 pm De er i gang med runde 10 nå, resultatet er gitt.

Det virker som demokratene vil fortsette å stemme en god stund utover kvelden amerikansk tid. Det er også snakk om du vil fortsette å stemme gjennom helga, men det er enkelte representanter som sier de må forlate DC pga andre forpliktelser i helga - om de bare stikker så kan ting bli uoversiktlig. Det øker sjansen for Jeffries og demokratene faktisk vinner.
Jøss, da kan jo dette faktisk fort bli litt interessant over helgen, og litt mer enn bare popcorn-spising.
Jeg tror nok de demmer opp for den på et vis.

Om de hadde forlatt Washington og latt Demokratene kuppe speakeren hadde det vært hinsides.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»