Marvel - tråden.

Svar
Chromeback

Re: Marvel - tråden.

Legg inn av Chromeback »

Gringorilla skrev: tir aug 24, 2021 10:22 pm
Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion.
Hadde helt glemt at Lizard var med i TASM-universet, sier vel nok om hvor mye jeg husker fra disse filmene (ikke særlig fan av dem, skal sies), men jeg blir særdeles overrasket om du ikke har rett her.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crabsen skrev: ons aug 25, 2021 12:47 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,
Nå vet jeg ikke helt hva du gjorde med siteringen, med dette bør nok Gringorilla svare på selv :lol:

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

MCU har gått full CW-DC (Flash og LoT mest) med et stadig utvidet multivers siden Loki+, så ikke overraskende at det blir mer av slike shenanigans i Spiderman.

Rami-trilogien var solid, blir artig med Doc Ock og kanskje Dafoes ekle og sinnsyke Green Goblin igjen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hetfield skrev: ons aug 25, 2021 1:28 am MCU har gått full CW-DC (Flash og LoT mest)
Bare sånn ca. 100.000 ganger bedre, må sies.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Chromeback skrev: ons aug 25, 2021 12:54 am
Crabsen skrev: ons aug 25, 2021 12:47 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,
Nå vet jeg ikke helt hva du gjorde med siteringen, med dette bør nok Gringorilla svare på selv :lol:
Prøvde å korte ned på antall innlegg jeg siterte, men ble litt rot ja :lol:

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wow. Eternals-traileren var bra, men den ble fort glemt etter Spiderman-traileren. Gåsehud.

Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere. Er det slik at det kun var et univers, frem til Sylvia drepte Kang? Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Kærlighed skrev: ons aug 25, 2021 9:04 pm Wow. Eternals-traileren var bra, men den ble fort glemt etter Spiderman-traileren. Gåsehud.

Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere (Loki-spoilere følger). Er det slik at det kun var et univers, frem til
► Show Spoiler
Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: ons aug 25, 2021 9:05 pm
Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere (Loki-spoilere følger). Er det slik at det kun var et univers, frem til
► Show Spoiler
Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?
Nei, det er alltid flere univers i Marvel, så regner med at det er samme logikk i MCU. Det Kang styrte via TVA var tidslinjene, og at de skulle styre verdenen dit han ønsket/så for seg.

Det går noen teorier på at når tidslinjene i Loki sprekker opp, så er det på samme tidspunkt som når Wanda tar all magien til Agnes i WV.



Multiverset er ikke åpnet enda av den grunn, det virker som om at det er Doctor Strange og Spider-Man som starter hele greia i den nye Spider-Man filmen.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Crabsen skrev: ons aug 25, 2021 12:47 am
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 11:18 am Min gjetning er to fra hvert univers, henholdsvis Ock og Goblin, Lizard og Electro, og Vulture og Scorpion. Jeg hadde skrevet en lang avhandling om hvorfor, men mistet innlegget, så gjetningen får duge.
Så du tenker Sandman er "good guy" her? Isåfall liker jeg den tanken godt, etter hva vi så i spider man 3. Er selvfølgelig ikke bekreftet heller at det er Sandman, men ser det virkelig slik ut. Scorpion hadde jeg nesten glemt av, så takk for at du dro han opp,
Jeg tenker enten at Sandman ikke er med (ser ikke noe definitivt bevis på at han er det), eller at man bare får se ham (og noen andre) såvidt i en scene. Men om han er med, så er det absolutt ikke umulig at han er good-guy, mtp SM3. Videre er det flere som vurderer muligheten for at ALLE skurkene blir å alliere seg med Spider-Man i denne filmen. Og flere scener i traileren tyder muligens på at Dr Strange på en måte blir antagonisten her.

Forøvrig, etter å ha sett gjennom en del analyse-videoer på YouTube, så ser jeg at flere er enig med mitt forrige utsagn angående parallellen til tegneserie-nummerne der Mephisto forårsaket tidenes mest kritiserte reboot. Snappet også opp noen andre ting som kan gjøre tiden fremover ekstra interessant, og det er at Fantastic Four potensielt kan bli de neste fasenes ankerpunkt, akkurat som Avengers var det i fase 1-3.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

I og med at Kang, som ser ut til å bli den neste store villain etter Thanos, skal spille i den neste Ant-Man-filmen ser jeg for meg at han dreper Ant-Man. Det hjelper Kang med å bygges opp som supervillain, samtidig som det gir en unnskyldning for å samle Avengers på nytt i fase 5.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Siden dette har uansett har blitt en slags samletråd for Marvel på tvers av medier, så kommer det også ett nytt Marvel-spill ut i mars neste år;


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Den tredje episoden av What if...?

Wow, dette var solide saker. Herlig å se hvor langt de tør å dra konseptet.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sesong 2 av Loki bekreftet 👏🏻

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

What if...? er noe av det mest underholdne Marvel har gitt ut på lange tider.

Elsker virkelig konseptet. Ukas episode med Doctor Strange var magisk (hehehehe).

Bilde

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Kærlighed skrev: ons aug 25, 2021 9:04 pm Wow. Eternals-traileren var bra, men den ble fort glemt etter Spiderman-traileren. Gåsehud.

Jeg sliter litt med å få denne Multiverse-logikken til å fungere. Er det slik at det kun var et univers, frem til Sylvia drepte Kang? Og deretter begynte det å bli mange forgreininger, slik at vi fikk et multiverse? Eller har det hele tiden vært flere univers samtidig?
Det har vært flere hele tiden. Vi fikk se noen av de i Dr. Strange-filmen, når TAO sendte sjelen til Strange på en rundreise.

Den hellige tidslinjen hvor MCU foregår er primæruniverset som He Who Remains-varianten voktet fra sitt slott som eksisterte utenom all tid og rom (Derfor hadde han ikke aldret), og når Sylvie drepte han så kom alle hans tidligere varianter tilbake..(De som han beseiret i den gamle multiverskrigen via den materieslukende Allioth) og skapte på ny enda flere forgreinede univers.

Blant disse var Kang the Conqueror-varianten som nå hersker over TVA i primæruniverset.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hadde ett gjensyn med Doctor Strange etter gårsdagens episode av What if..? og må innrømme at det er mye jeg hadde glemt her, men fortsatt en film jeg liker veldig godt. En av de bedre MCU-filmene i mine øyne, selv om jeg vet at den ikke er like populær hos alle.

Men det jeg lurer mest på er, hvilken rolle tror dere Mordo får i Doctor Strange in the Multi-verse of Madness? En karakter som har gått helt i glemmeboken hos undertegnede, men en som virker som har store planer, men samtidig så virker de så små ifht filmens handling (satt på spissen, dårlig formulert, men finner ikke noen bedre måte å si det på akkurat nå :roll: ).

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Chromeback skrev: tor sep 02, 2021 12:35 pm Hadde ett gjensyn med Doctor Strange etter gårsdagens episode av What if..? og må innrømme at det er mye jeg hadde glemt her, men fortsatt en film jeg liker veldig godt. En av de bedre MCU-filmene i mine øyne, selv om jeg vet at den ikke er like populær hos alle.

Men det jeg lurer mest på er, hvilken rolle tror dere Mordo får i Doctor Strange in the Multi-verse of Madness? En karakter som har gått helt i glemmeboken hos undertegnede, men en som virker som har store planer, men samtidig så virker de så små ifht filmens handling (satt på spissen, dårlig formulert, men finner ikke noen bedre måte å si det på akkurat nå :roll: ).
Han vil nok være en antagonist, men på hvilken måte og i hvor stor grad er usikkert.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Helvete, hadde av en eller annen grunn fått for meg at Shang Chi skulle komme ut samtidig på Disney Plus som på kino, i likhet med Black Widow, det gjorde den jo naturligvis ikke. Jaja, da får en vente 45 dager til da. Balle

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: tor sep 02, 2021 1:28 am What if...? er noe av det mest underholdne Marvel har gitt ut på lange tider.

Elsker virkelig konseptet. Ukas episode med Doctor Strange var magisk (hehehehe).

Bilde
Koser meg med episodene, artig med alle vriene 🙂

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

What If blir bare bedre og bedre, for en femte episode!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crabsen skrev: tor sep 09, 2021 3:33 pm What If blir bare bedre og bedre, for en femte episode!
Må være min favoritt så langt, tror jeg. Så skal det sies at jeg elsker denne type univers også, som DCeased osv.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: tor sep 02, 2021 1:28 am What if...? er noe av det mest underholdne Marvel har gitt ut på lange tider.

Elsker virkelig konseptet. Ukas episode med Doctor Strange var magisk (hehehehe).

Bilde
Er det noe jeg misser her? Så denne episoden igår da jeg syntes den virket interessant, men den fanger meg aldri og føles som en blek kopi av det opprinnelige som har vært tidligere. Kan godt hende det bare er jeg som ikke orker mer Marvel i film nå, føler meg helt mettet på det og kjenner jeg synes de melker ting noe så grådig nå. Syntes Loki var dårlig også, FATWS har jeg ikke giddet å se enda etc etc.

Det er synd, var en kjempefan back in the day når filmene faktisk var skikkelig bra.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 3:57 pm
Chromeback skrev: tor sep 02, 2021 1:28 am What if...? er noe av det mest underholdne Marvel har gitt ut på lange tider.

Elsker virkelig konseptet. Ukas episode med Doctor Strange var magisk (hehehehe).

Bilde
Er det noe jeg misser her? Så denne episoden igår da jeg syntes den virket interessant, men den fanger meg aldri og føles som en blek kopi av det opprinnelige som har vært tidligere. Kan godt hende det bare er jeg som ikke orker mer Marvel i film nå, føler meg helt mettet på det og kjenner jeg synes de melker ting noe så grådig nå. Syntes Loki var dårlig også, FATWS har jeg ikke giddet å se enda etc etc.

Det er synd, var en kjempefan back in the day når filmene faktisk var skikkelig bra.
Høres ut som om at du er lei, ja :lol:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: tor sep 09, 2021 4:19 pm
Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 3:57 pm
Chromeback skrev: tor sep 02, 2021 1:28 am What if...? er noe av det mest underholdne Marvel har gitt ut på lange tider.

Elsker virkelig konseptet. Ukas episode med Doctor Strange var magisk (hehehehe).

Bilde
Er det noe jeg misser her? Så denne episoden igår da jeg syntes den virket interessant, men den fanger meg aldri og føles som en blek kopi av det opprinnelige som har vært tidligere. Kan godt hende det bare er jeg som ikke orker mer Marvel i film nå, føler meg helt mettet på det og kjenner jeg synes de melker ting noe så grådig nå. Syntes Loki var dårlig også, FATWS har jeg ikke giddet å se enda etc etc.

Det er synd, var en kjempefan back in the day når filmene faktisk var skikkelig bra.
Høres ut som om at du er lei, ja :lol:
Blir 30 om under en måned, må begynne å bli litt grinebiter!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 4:41 pm
Chromeback skrev: tor sep 09, 2021 4:19 pm
Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 3:57 pm

Er det noe jeg misser her? Så denne episoden igår da jeg syntes den virket interessant, men den fanger meg aldri og føles som en blek kopi av det opprinnelige som har vært tidligere. Kan godt hende det bare er jeg som ikke orker mer Marvel i film nå, føler meg helt mettet på det og kjenner jeg synes de melker ting noe så grådig nå. Syntes Loki var dårlig også, FATWS har jeg ikke giddet å se enda etc etc.

Det er synd, var en kjempefan back in the day når filmene faktisk var skikkelig bra.
Høres ut som om at du er lei, ja :lol:
Blir 30 om under en måned, må begynne å bli litt grinebiter!
Haha, du er vel den yngste her inne i tråden, tror jeg :lol:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: tor sep 09, 2021 4:42 pm
Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 4:41 pm
Chromeback skrev: tor sep 09, 2021 4:19 pm

Høres ut som om at du er lei, ja :lol:
Blir 30 om under en måned, må begynne å bli litt grinebiter!
Haha, du er vel den yngste her inne i tråden, tror jeg :lol:
Heihei, du er vel bare året eldre enn meg? :lol:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 4:44 pm
Chromeback skrev: tor sep 09, 2021 4:42 pm
Machine_Head skrev: tor sep 09, 2021 4:41 pm

Blir 30 om under en måned, må begynne å bli litt grinebiter!
Haha, du er vel den yngste her inne i tråden, tror jeg :lol:
Heihei, du er vel bare året eldre enn meg? :lol:
Det er vel bare fire-fem måneder mellom oss, tror jeg :roll: :lol:

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Jeg er bare 25. Dere gamliser får sutre et annet sted.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: tor sep 09, 2021 6:02 pm Jeg er bare 25. Dere gamliser får sutre et annet sted.
Bare å holde på hatten, snart er du like gammel og grinete som Machine er her :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»