Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Big George »

Deila skrev: fre des 30, 2022 11:13 pm
AxelRudi skrev: fre des 30, 2022 7:18 pm Rasmus Bonde ja.

Har ikke dere veldig mye imot Bønder?
"Det er bare en Bonde i Enga" Ser allerede for meg sangen fra tribunen.
HELGE «BONDEN» SØRLIE ER 80 ÅR
Vålerengas tidligere keeper, Helge Ottar Sørlie, fyller 80 år torsdag. Han var en av de «ekte bohemene» som herjet på banen på 1950- og 1960-tallet.
Det stemmer, bare en bonde i Vålerenga i mange år. Det er tre år siden dette sto på trykk

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: tor des 29, 2022 11:43 pm
Tjaaah skrev: tor des 29, 2022 9:08 pm
Deila skrev: tor des 29, 2022 1:13 pm Klaesson hadde noe stygge tabber også, men ble likevel satset på videre som førstekeepere selv om man hadde Haug i bakhånd.
Vil du si at Klaesson fikk en haug med sjanser?
Er du seriøs?
Har jeg noensinne skrevet noe seriøst på disse forumene? Hehe.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: søn jan 01, 2023 11:08 pm
Deila skrev: tor des 29, 2022 11:43 pm
Tjaaah skrev: tor des 29, 2022 9:08 pm

Vil du si at Klaesson fikk en haug med sjanser?
Er du seriøs?
Har jeg noensinne skrevet noe seriøst på disse forumene? Hehe.
Burde tatt den ;)

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Da kan vi si takk og farvel til Elias Hagen :

Bodø/Glimt-eventyret går mot slutten for Elias Hagen (22).
(Nettavisen): Midtbanespilleren spilte en sentral rolle i Bodø/Glimt fram til han havnet bak i køen da Patrick Berg returnerte til klubben sist sommer.

I starten av desember avslørte Nettavisen at den svenske storklubben IFK Göteborg ønsket Hagens tjenester.
Da skal den svenske klubben ha lagt inn et bud på rundt fem millioner kroner.
Klubbene kom aldri til enighet på det tidspunktet, men har siden fortsatt forhandlingene ettersom svenskene gjorde Hagen til sin prioritet i januar.

Nå har det imidlertid skjedd ny utviklingen i saken.
Ifølge Nettavisens opplysninger skal Bodø/Glimt nå ha akseptert et bud fra IFK Göteborg, og dermed kan 22-åringen bli solgt innen kort tid.
Hagen har ikke vært tilgjengelig for en kommentar til saken.
TV 2 meldte først om at det var enighet mellom klubbene.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg må si at jeg humret godt i skjegget av denne nyheten: https://www.vif-fotball.no/samarbeidspa ... -flyttefot

ER DU PÅ FLYTTEFOT?
Da kan vår nye partner, Lillestrøm Flyttebyrå hjelpe deg!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Flirte godt når jeg så den! Mehran som har mekka denne avtalen for å starte banter mot LSK tidlig i år?

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Flytte ned et hakk, kanskje?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Tobias Christensen har skrevet under for Fehervar FC, fotmob melder 8mill

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det er vel like greit, lykke til videre.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

Innrømmer at Sahraoui snart kan forsvinne: – Det vil endre bildet
Osame Sahraouis kontrakt med Vålerenga tikker mot slutten.
Ting tyder på at stortalentet kan ha spilt sin siste tellende kamp på Valle.

Forsvinner 21-åringen utenlands, vil det gi naturlig nok gi mer penger i kassen til spillerkjøp for VIF.
– Osame kan bli solgt, ja. Det er en del interesse som foreligger.
Og et salg vil jo kunne endre det totale bildet, sier sportssjef Joacim Jonsson til Dagsavisen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

"Osame Sahraouis kontrakt med Vålerenga tikker mot slutten."
Hva med Odin Holm og Mathias Emilsen.....? Det vil vel skje noe snart....

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Jonasar skrev: tir jan 03, 2023 10:22 pm Tobias Christensen har skrevet under for Fehervar FC, fotmob melder 8mill
– Jeg har hatt en veldig fin tid i Vålerenga og møtt fantastiske folk.
Jeg skulle ønske vi hadde gjort det litt bedre sportslig de to sesongene, men jeg har fått venner for livet og gode minner, sier Christensen.

– Jeg gleder meg til å komme i gang i Ungarn. Klubben har ambisjoner om Europa-spill, og jeg forventer å skulle være med å bidra fra dag en.
Jeg er i fysisk god form og skal bruke den lille måneden fram til første kamp til å bli kjent med nye lagkamerater og måten de spiller på, sier han videre.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

AcsOnFire skrev: tor jan 05, 2023 7:24 am Bilde

Innrømmer at Sahraoui snart kan forsvinne: – Det vil endre bildet
Osame Sahraouis kontrakt med Vålerenga tikker mot slutten.
Ting tyder på at stortalentet kan ha spilt sin siste tellende kamp på Valle.

Forsvinner 21-åringen utenlands, vil det gi naturlig nok gi mer penger i kassen til spillerkjøp for VIF.
– Osame kan bli solgt, ja. Det er en del interesse som foreligger.
Og et salg vil jo kunne endre det totale bildet, sier sportssjef Joacim Jonsson til Dagsavisen.
Siste tellende kamp?

Så et salg er i veldig nærhet?

Deila

Legg inn av Deila »

En del interesse rundt Osame fra Nederland.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Deila skrev: tor jan 05, 2023 10:12 pm En del interesse rundt Osame fra Nederland.
Det er sånt jeg ikke helt forstår. Osame er en lovende og morsom spiller, men det er lang vei å gå fortsatt. Må da være haugevis av talenter på samme (ustabile) nivå i Nederland?

Deila

Legg inn av Deila »

Oppkjøring dag 1 på youtube

Everenga

Legg inn av Everenga »

KingKongHalvor skrev: tor jan 05, 2023 10:28 pm
Deila skrev: tor jan 05, 2023 10:12 pm En del interesse rundt Osame fra Nederland.
Det er sånt jeg ikke helt forstår. Osame er en lovende og morsom spiller, men det er lang vei å gå fortsatt. Må da være haugevis av talenter på samme (ustabile) nivå i Nederland?
Når du ser hvor mange av de unge eksportene som ender rett på benk/ rekruttlag er det ikke sikkert at det er din forståelse det er noe feil med.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

"– Nei, det er ikke noe på gang. Vi jobber jo hele tida med det, men det er ikke noe som kommer inn før vi reiser. Pengene fra Christensen-salget var budsjettert med, så det er ikke noe overskudd til å forsterke med de pengene. Skal vi hente noen spillere inn må vi enten selge mer, eller så må eieren bruke penger, er trenerens klare beskjed.

Han forteller videre at den viktigste investeringa VIF nå kan gjøre, er å satse på sine egne unge spillere. '

– Den viktigste forsterkninga vi kan gjøre er å løfte mange av unggutta våre. Vi har veldig mange spennende spillere. Nå har de tid til å trene mye, og godt. Da kan vi løfte Vålerenga i kraft av egne talenter. Det er bedre å forsterke sånn, enn å kjøpe spillere, avslutter Fagermo.– Nei, det er ikke noe på gang. Vi jobber jo hele tida med det, men det er ikke noe som kommer inn før vi reiser. Pengene fra Christensen-salget var budsjettert med, så det er ikke noe overskudd til å forsterke med de pengene. Skal vi hente noen spillere inn må vi enten selge mer, eller så må eieren bruke penger, er trenerens klare beskjed.

Han forteller videre at den viktigste investeringa VIF nå kan gjøre, er å satse på sine egne unge spillere. '

– Den viktigste forsterkninga vi kan gjøre er å løfte mange av unggutta våre. Vi har veldig mange spennende spillere. Nå har de tid til å trene mye, og godt. Da kan vi løfte Vålerenga i kraft av egne talenter. Det er bedre å forsterke sånn, enn å kjøpe spillere, avslutter Fagermo.


Går nok mot en ungdomsrevolusjon i Vålerenga i 2023!

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Trøim du vet hvor døra er nes pas?
Vær så snill å lukk døra etter deg når du går.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lilleborg skrev: fre jan 06, 2023 9:15 am "– Nei, det er ikke noe på gang. Vi jobber jo hele tida med det, men det er ikke noe som kommer inn før vi reiser. Pengene fra Christensen-salget var budsjettert med, så det er ikke noe overskudd til å forsterke med de pengene. Skal vi hente noen spillere inn må vi enten selge mer, eller så må eieren bruke penger, er trenerens klare beskjed.

Han forteller videre at den viktigste investeringa VIF nå kan gjøre, er å satse på sine egne unge spillere. '



Går nok mot en ungdomsrevolusjon i Vålerenga i 2023!


7 plass i år også m.a.o.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Lilleborg skrev: fre jan 06, 2023 9:15 am "– Nei, det er ikke noe på gang. Vi jobber jo hele tida med det, men det er ikke noe som kommer inn før vi reiser. Pengene fra Christensen-salget var budsjettert med, så det er ikke noe overskudd til å forsterke med de pengene. Skal vi hente noen spillere inn må vi enten selge mer, eller så må eieren bruke penger, er trenerens klare beskjed.

Han forteller videre at den viktigste investeringa VIF nå kan gjøre, er å satse på sine egne unge spillere. '

– Den viktigste forsterkninga vi kan gjøre er å løfte mange av unggutta våre. Vi har veldig mange spennende spillere. Nå har de tid til å trene mye, og godt. Da kan vi løfte Vålerenga i kraft av egne talenter. Det er bedre å forsterke sånn, enn å kjøpe spillere, avslutter Fagermo.– Nei, det er ikke noe på gang. Vi jobber jo hele tida med det, men det er ikke noe som kommer inn før vi reiser. Pengene fra Christensen-salget var budsjettert med, så det er ikke noe overskudd til å forsterke med de pengene. Skal vi hente noen spillere inn må vi enten selge mer, eller så må eieren bruke penger, er trenerens klare beskjed.

Han forteller videre at den viktigste investeringa VIF nå kan gjøre, er å satse på sine egne unge spillere. '

– Den viktigste forsterkninga vi kan gjøre er å løfte mange av unggutta våre. Vi har veldig mange spennende spillere. Nå har de tid til å trene mye, og godt. Da kan vi løfte Vålerenga i kraft av egne talenter. Det er bedre å forsterke sånn, enn å kjøpe spillere, avslutter Fagermo.


Går nok mot en ungdomsrevolusjon i Vålerenga i 2023!
Som det er skrevet her tidligere så er det nesten det eneste riktige å si utad. Om man sier at "Nå har vi fått 8 mill å bruke" så gir man seg et dårligere forhandlingskort mot klubber og mulige nye spillere.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Vg spekulerer i både Joe Bell og Sigur Rosted inn..
Kan være en solid oppgradering det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: fre jan 06, 2023 2:40 pm Vg spekulerer i både Joe Bell og Sigur Rosted inn..
Kan være en solid oppgradering det.
Har hørt ryktene. Dette hadde vært glimrende forsterkninger 👍

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

DEF tror Rosted glipper.
https://www.dagsavisen.no/oslo/fotball/ ... an-glippe/

Trasig nyheter for oss som er sulteforet på overgangsnyheter. Mye som tyder på at hele Bell ryktet er bare vas også.

Jaja.. da ser det straks litt mørkere ut.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Blir nok en svenske som var brukbar for Brommapojkarna eller Sundsvall for 3-4 år og en kneskade siden og en OBOS back.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Rosted har vist fått tilbud fra en ikke oppgitt MLS klubb også.

Kan bli vanskelig da

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: fre jan 06, 2023 10:04 pm Rosted har vist fått tilbud fra en ikke oppgitt MLS klubb også.

Kan bli vanskelig da
Ser ut som det står mellom oss og Brann i Norge om en skal tro denne artikkelen, en avgjørelse faller innen et par dager. Blir det oss så blir vel Rosted med til Marbella.

https://campo.dk/2023/01/06/medie-afgoe ... ERemUdYzEg

HarryH

Legg inn av HarryH »

Noe nytt om Jo Inge Berget?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

HarryH skrev: fre jan 06, 2023 11:46 pm Noe nytt om Jo Inge Berget?
Hva har han med oss å gjøre? Jeg vil ikke ha flere utgåtte spillere som kommer hjem fra det store utland og skal nyte pensjonisttilværelsen her hjemme.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

ehall skrev: lør jan 07, 2023 12:00 am
HarryH skrev: fre jan 06, 2023 11:46 pm Noe nytt om Jo Inge Berget?
Hva har han med oss å gjøre? Jeg vil ikke ha flere utgåtte spillere som kommer hjem fra det store utland og skal nyte pensjonisttilværelsen her hjemme.
Oslo og omegn er vel et greit sted å være pensjonist ?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»