Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av Soteria »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 11:09 pm Interessant at Kjerkol her faktisk innrømmer at testingen av innreisende fra Kina er basert på null faglig belegg, men at man likevel velger å støtte EU for å vise "solidaritet".
Spesielt siden det krever ressurser som kunne vært brukt på andre ting. Millionene ruller alltid når det er snakk om mere testing og mere vaksine.
De syke kineserne kan være syke på grunn av underernæring. Hvis de har vært innestengt i årevis, og har måttet vente på å få mat inn gjennom vinduene. Vi har sett bllder av isolerte kinesere som tok imot fiskesnører med mat gjennom vinduene, fra soldater.

Her står det at helseansatte frykter for det offentlige helsevesenets framtid.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7 ... steppe-inn

VG Nett fikk endelig fikset linken, så man ikke blir sendt til en utenriksartikkel om en mafiafamilie i Mexico. Norske sykehus får beskjed om enda flere nedskjæringer, og de såkalte helsehusene virker som en skandale. Samtidig vil vel ikke situasjonen med de fulle akuttavdelingene vare i mange år, hvis pasientene har mystisk oppståtte lidelser som kan forbindes med korona.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 10:20 am En annen nyhet: USA har valgt å forlenge kravet om at innreisende til USA som ikke er amerikanske statsborgere, må dokumentere at de har tatt minst to vaksinedoser. Er man amerikansk statsborger trenger man ikke dokumentere noe som helst. Dersom man har hatt viruset, og dermed oppnådd naturlig immunitet, så teller ikke dette.

Altså må uvaksinerte nordmenn som ønsker seg inn i USA ta to utdaterte vaksinedoser utviklet for to år siden mot en variant som for lengst har forsvunnet.
Altenativt én dose med J&J-vaksinen. Ikke så mange nordmenn som gikk i den retningen, men noen var det jo.

Vet ikke helt om jeg skjønner poenget ditt med at dosene er utviklet for to år siden - selv den nye bivalente dosen har vel ikke vist særlig stor evne til å hindre spredning den heller? Så kravet om å være vaksinert gir vel like lite mening uansett?

Jeg kan ikke nok om hvordan amerikansk politikk fungerer, men det skal visstnok behandles et forslag om å fjerne dette kravet, i følge denne Twitter-meldingen:



Samme konto har også skrevet litt om selve innreisekravet, og prøver å oppklare litt av forvirringen rundt det:



Så vidt jeg har skjønt, både basert på egne opplevelser og hva jeg har lest, så bryr ingen seg om vaksinasjonsstatus når du kommer til USA, det blir "aldri" sjekket på immigration der, så det er mest flyselskapet du reiser til USA med som sjekker; som regel ser de knapt på det du viser fram, bare du viser fram "noe".

basillen

Legg inn av basillen »

Enhanced skrev: fre jan 06, 2023 9:44 am
basillen skrev: tor jan 05, 2023 10:20 am En annen nyhet: USA har valgt å forlenge kravet om at innreisende til USA som ikke er amerikanske statsborgere, må dokumentere at de har tatt minst to vaksinedoser. Er man amerikansk statsborger trenger man ikke dokumentere noe som helst. Dersom man har hatt viruset, og dermed oppnådd naturlig immunitet, så teller ikke dette.

Altså må uvaksinerte nordmenn som ønsker seg inn i USA ta to utdaterte vaksinedoser utviklet for to år siden mot en variant som for lengst har forsvunnet.
Altenativt én dose med J&J-vaksinen. Ikke så mange nordmenn som gikk i den retningen, men noen var det jo.

Vet ikke helt om jeg skjønner poenget ditt med at dosene er utviklet for to år siden - selv den nye bivalente dosen har vel ikke vist særlig stor evne til å hindre spredning den heller? Så kravet om å være vaksinert gir vel like lite mening uansett?

Jeg kan ikke nok om hvordan amerikansk politikk fungerer, men det skal visstnok behandles et forslag om å fjerne dette kravet, i følge denne Twitter-meldingen:

Samme konto har også skrevet litt om selve innreisekravet, og prøver å oppklare litt av forvirringen rundt det:

Så vidt jeg har skjønt, både basert på egne opplevelser og hva jeg har lest, så bryr ingen seg om vaksinasjonsstatus når du kommer til USA, det blir "aldri" sjekket på immigration der, så det er mest flyselskapet du reiser til USA med som sjekker; som regel ser de knapt på det du viser fram, bare du viser fram "noe".
Takk. Dette var faktisk veldig oppklarende!

SirJames

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:30 pm Her er en annen gladsak:

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... China.html

Sitat: "Eight in 10 Brits want Covid quarantine to return for infected travellers from China."

Konklusjon: Åtte av ti briter er dumme som brød.
Dette visste vi jo allerede pre covid-19 8-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 12:09 am Litt mer detaljer om Norges avgjørelse:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/n ... d2958106/

Likte denne:

"For passasjerer med fly fra Kina anbefales det krav om testing før avreise og bruk av munnbind om bord i flyet."

Ja, munnbind på flyet vil garantert forhindre at nye varianter sprer seg :lol:.
Flyselskapene har nå innført forebyggende tiltak:

Bilde


Det morsomme er at det faktisk er like "nyttig" å plassere munnbindet der, kontra å tre dem på 300 passasjerer :lol:

William_S

Legg inn av William_S »

SirJames skrev: fre jan 06, 2023 1:42 pm
basillen skrev: tor jan 05, 2023 12:09 am Litt mer detaljer om Norges avgjørelse:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/n ... d2958106/

Likte denne:

"For passasjerer med fly fra Kina anbefales det krav om testing før avreise og bruk av munnbind om bord i flyet."

Ja, munnbind på flyet vil garantert forhindre at nye varianter sprer seg :lol:.
Flyselskapene har nå innført forebyggende tiltak:

Bilde


Det morsomme er at det faktisk er like "nyttig" å plassere munnbindet der, kontra å tre dem på 300 passasjerer :lol:
Tja et sånt gigantmunnbind vil jo være farlig. Flyet vil rett og slett ikke være flygedyktig

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

SirJames skrev: fre jan 06, 2023 1:21 pm
basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:30 pm Her er en annen gladsak:

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... China.html

Sitat: "Eight in 10 Brits want Covid quarantine to return for infected travellers from China."

Konklusjon: Åtte av ti briter er dumme som brød.
Dette visste vi jo allerede pre covid-19 8-)
Vi har ikke glemt kommentarfeltene her hjemme på facebooksidene til kommunen og andre styrende etater.
Hundrevis av kjerringer av begge kjønn som hylte om kapp om at store o Stat skulle komme med trolldom og beskytte dem, helst med straff og pisk.

"Set inn tiltak !!!! "
"hallo ?? Få inn påbud om munnbind nå !!! "
"Steng ned !!! "
"Innfør påbud , nekt de uten munnbind å handle !!! "
osv osv osv osv..
Steng oss inn, straff oss, bestem over oss, yeah yeah give it to me baby .....

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Winnowill skrev: tor jan 05, 2023 8:38 pm Tror man kan parkere korona akkurat nå, flere kollegaer er blitt grisesyke av influensa (det er H1N1 som er den dominerende varianten i år, altså svineinfluensaen) - vi snakker strak ut i 2-3 uker altså, noen på nippet til sykehusinnleggelse, folk i 30-40 årene.

Jeg har mindre lyst på influensa enn korona akkurat nå, og jeg husker godt hvordan svineinfluensa kjentes på kroppen når den anløp Norge første gang.
Jeg har ikke lyst på noen sykdommer. Men korona har en fanklubb bak seg av fanatiske pr-kåte helsetopper, rikspolitikere og lokalpolitikere.
Som gnir seg i hendene hver gang de får sjansen til å vise litt makt.

Influensa har ikke denne støttegruppa. Så jeg frykter korona pga fanklubben bak mye mer enn influensa.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Lol. Denne var jo nesten litt artig (min utheving):

"En ny runde med knallharde symboltiltak er det ingen som ønsker."

Etterfulgt av:

"Det viktigste vi kan gjøre er å lytte på oppfordringene om å bruke munnbind."

For et fjols.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ikke rart vi kjørte på såpass hardt når man har medieredaktører som er opptatt av at Norge skal være "best i klassen"..

"Konspirasjonsteori" fra oss my ass

ms_8

Legg inn av ms_8 »

basillen skrev: fre jan 06, 2023 7:40 pm
Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Lol. Denne var jo nesten litt artig (min utheving):

"En ny runde med knallharde symboltiltak er det ingen som ønsker."

Etterfulgt av:

"Det viktigste vi kan gjøre er å lytte på oppfordringene om å bruke munnbind."

For et fjols.
Interessant å sjå undersøkinga. Alternativene er ledende på alle mulige måter for å få støtte til tiltak. Nettavisen driver som vanleg med kommentarer og undersøkelser som overdriver og setter folk opp mot kvarandre på feil grunnlag

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Jeg har sluttet å lese Nettavisen for Stavrum har tilta helt. Så er han frekk nok til å si; «De siste måneden er det spredt mange falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak.»

Beklageligvis stemmer 65 prosent på en total meltdown på nytt. Som jeg har sagt før, først nå med pandemien skjønner jeg hvordan Hitler kunne få så mange til å følge ham.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Interessant å sjå undersøkinga. Alternativene er ledende på alle mulige måter for å få støtte til tiltak. Nettavisen driver som vanleg med kommentarer og undersøkelser som overdriver og setter folk opp mot kvarandre på feil grunnlag
"Vil du godtar nye smittevernregler som redder livet til tusenvis av sårbare mennesker ?"

A: ja , alt for å redde liv.
B: ja dersom reglene ikke blir for strenge
C: Nei min frihet er viktigere enn folks liv

Satt på spissen..

basillen

Legg inn av basillen »

ehall skrev: fre jan 06, 2023 8:03 pm
Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Jeg har sluttet å lese Nettavisen for Stavrum har tilta helt. Så er han frekk nok til å si; «De siste måneden er det spredt mange falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak.»

Beklageligvis stemmer 65 prosent på en total meltdown på nytt. Som jeg har sagt før, først nå med pandemien skjønner jeg hvordan Hitler kunne få så mange til å følge ham.
Hadde vært interessant om Stavrum kunne konkretisert nøyaktig hva han mener er "falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak".

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 8:09 pm

Interessant å sjå undersøkinga. Alternativene er ledende på alle mulige måter for å få støtte til tiltak. Nettavisen driver som vanleg med kommentarer og undersøkelser som overdriver og setter folk opp mot kvarandre på feil grunnlag
"Vil du godtar nye smittevernregler som redder livet til tusenvis av sårbare mennesker ?"

A: ja , alt for å redde liv.
B: ja dersom reglene ikke blir for strenge
C: Nei min frihet er viktigere enn folks liv

Satt på spissen..
Svaret er selvfølgelig C.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

basillen skrev: fre jan 06, 2023 8:10 pm
ehall skrev: fre jan 06, 2023 8:03 pm
Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Jeg har sluttet å lese Nettavisen for Stavrum har tilta helt. Så er han frekk nok til å si; «De siste måneden er det spredt mange falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak.»

Beklageligvis stemmer 65 prosent på en total meltdown på nytt. Som jeg har sagt før, først nå med pandemien skjønner jeg hvordan Hitler kunne få så mange til å følge ham.
Hadde vært interessant om Stavrum kunne konkretisert nøyaktig hva han mener er "falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak".
Kjenner lusa på gangen, alt han ikke er enig i :D

basillen

Legg inn av basillen »

ehall skrev: fre jan 06, 2023 8:24 pm
basillen skrev: fre jan 06, 2023 8:10 pm
ehall skrev: fre jan 06, 2023 8:03 pm

Jeg har sluttet å lese Nettavisen for Stavrum har tilta helt. Så er han frekk nok til å si; «De siste måneden er det spredt mange falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak.»

Beklageligvis stemmer 65 prosent på en total meltdown på nytt. Som jeg har sagt før, først nå med pandemien skjønner jeg hvordan Hitler kunne få så mange til å følge ham.
Hadde vært interessant om Stavrum kunne konkretisert nøyaktig hva han mener er "falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak".
Kjenner lusa på gangen, alt han ikke er enig i :D
Jeg mener - det er faktisk, vil jeg si, en nyanseforskjell mellom påstanden "Vaksinene ble bevisst utviklet med det formål å sterilisere kvinner for å få ned befolkningstallet på Jorden" og påstanden "Munnbind på populasjonsnivå er et ineffektivt smittevernstiltak".

Jeg har imidlertid en snikende mistanke om at Stavrum lemper begge disse påstandene inn i samme kategori.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

basillen skrev: fre jan 06, 2023 8:12 pm Svaret er selvfølgelig C.
I den situasjonen vi har vært i et år nå, definitivt.

Stavrum hopper også glatt over at influensas muterte variant pga. tiltakene han fråder over å få tilbake, er farligere enn covid-19.

Men alt for å selge corona-stoff seff..

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Enhanced skrev: fre jan 06, 2023 9:44 am
Så vidt jeg har skjønt, både basert på egne opplevelser og hva jeg har lest, så bryr ingen seg om vaksinasjonsstatus når du kommer til USA, det blir "aldri" sjekket på immigration der, så det er mest flyselskapet du reiser til USA med som sjekker; som regel ser de knapt på det du viser fram, bare du viser fram "noe".
Akkurat vært der og det stemmer. Vi fikk noen egenerklæringer som vi måtte levere på flyplassen før vi dro. Hørte ikke noe mer om det etter avgang.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Lurer på hva tsjekkere og kroater synes om at han kaller landene deres for "halvt utviklete". Typisk Stavrum. Arrogant besserwisser.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Rexwiller skrev: fre jan 06, 2023 11:09 pm
Lurer på hva tsjekkere og kroater synes om at han kaller landene deres for "halvt utviklete". Typisk Stavrum. Arrogant besserwisser.
Det er ikke helt uvanlig å dra vitser om "rumenske forhold", der det siktes til at det er mer fattigslige forhold. "Det var så lav temperatur at det var rumenske forhold". Men de fleste vil jo unngå å skrive slikt i landsdekkende media, hvis de ikke har for mye sagmugg mellom ørene.

Etter koronaen har hjemmekontor blitt brukt i enda en sammenheng. Oslofolk ble nemlig bedt om å ta en dag med hjemmekontor etter det store snøfallet. Det var jo sikkert et godt råd, for hva hadde det tjent dem å tilbringe halve dagen i kø. Men definitivt skremmende at det blir en vane å be folk om å ta hjemmekontor. Det har plutselig blitt en liten sak. Akkurat som det har blitt en liten bagatell å kreve at noen bruker maske. Hvis alle Osloboere tok med seg en bøtte med snø hjem og smeltet den på badet eller på komfyren, ville snøproblemene blitt betraktelig mindre.

basillen

Legg inn av basillen »

Thailand gjeninnfører nå krav om coronavaksine for alle innreisende over 18 år.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=119437

Dette er et krav som tidligere ble droppet, men som nå altså har blitt gjeninnført.

Det faktum at så og si alle nå har hatt omikron, og dermed har fått naturlig immunitet, er selvsagt irrelevant. Det faktum at vaksinene er svært dårlige i å forhindre smitte er også irrelevant. Samtidig betyr dette også at uvaksinerte i alderen 18-30 år nå må innfinne seg i å måtte ta minst to doser for å kunne reise til Thailand, noe som er interessant med tanke på at enkelte land nå fraråder de under 30 å ta vaksinen da man anser risikoen for bivirkninger som høyere enn den gevinsten man eventuelt oppnår.

Det er nettopp slike ting som dette som gjør at folk mister tiltro til at regjeringer. For all del: anbefal vaksinen for alle over 60, og alle med underliggende tilstander. Her er det en potensiell god gevinst å hente, men dette tullet om at unge, friske mennesker med naturlig immunitet skal måtte ta disse vaksinene for å kunne reise er helt bak mål.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Myser littpå airbnb i California. Er faktisk flere som krever at gjestene er vaksinert. Hva skal til for å få folk til å skjønne at vaksinene ikke hindrer smitte?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Rexwiller skrev: lør jan 07, 2023 9:09 pm Myser littpå airbnb i California. Er faktisk flere som krever at gjestene er vaksinert. Hva skal til for å få folk til å skjønne at vaksinene ikke hindrer smitte?
Der styrer demokratene, så er nok lite håp at de blir opplyste.

basillen

Legg inn av basillen »

Rexwiller skrev: lør jan 07, 2023 9:09 pm Myser littpå airbnb i California. Er faktisk flere som krever at gjestene er vaksinert. Hva skal til for å få folk til å skjønne at vaksinene ikke hindrer smitte?
“It's easier to fool people than it is to convince them that they have been fooled.” – Mark Twain

basillen

Legg inn av basillen »

Angående Thailands nye innreisekrav, så kan det være verdt å nevne at dette kravet kun gjelder for utlendinger. Thailandske statsborgere trenger ikke å vise vaksinestatus ved innreise. Because science.

startelver

Legg inn av startelver »

basillen skrev: lør jan 07, 2023 10:50 pm Angående Thailands nye innreisekrav, så kan det være verdt å nevne at dette kravet kun gjelder for utlendinger. Thailandske statsborgere trenger ikke å vise vaksinestatus ved innreise. Because science.
Jeg tviler på disse kravene kommer til å vare lenge, Thailand er kjent for å endre seg hele tiden. I verste fall kan du dra og bestikke noen så slipper du inn.

Champis

Legg inn av Champis »

ms_8 skrev: fre jan 06, 2023 7:48 pm
basillen skrev: fre jan 06, 2023 7:40 pm
Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
Lol. Denne var jo nesten litt artig (min utheving):

"En ny runde med knallharde symboltiltak er det ingen som ønsker."

Etterfulgt av:

"Det viktigste vi kan gjøre er å lytte på oppfordringene om å bruke munnbind."

For et fjols.
Interessant å sjå undersøkinga. Alternativene er ledende på alle mulige måter for å få støtte til tiltak. Nettavisen driver som vanleg med kommentarer og undersøkelser som overdriver og setter folk opp mot kvarandre på feil grunnlag

Haha, pinlige svaralternativer, ja! Enten munnbind eller ingen tiltak, liksom.

William_S

Legg inn av William_S »

Soteria skrev: lør jan 07, 2023 6:07 am
Rexwiller skrev: fre jan 06, 2023 11:09 pm
Lurer på hva tsjekkere og kroater synes om at han kaller landene deres for "halvt utviklete". Typisk Stavrum. Arrogant besserwisser.
Det er ikke helt uvanlig å dra vitser om "rumenske forhold", der det siktes til at det er mer fattigslige forhold. "Det var så lav temperatur at det var rumenske forhold". Men de fleste vil jo unngå å skrive slikt i landsdekkende media, hvis de ikke har for mye sagmugg mellom ørene.

Etter koronaen har hjemmekontor blitt brukt i enda en sammenheng. Oslofolk ble nemlig bedt om å ta en dag med hjemmekontor etter det store snøfallet. Det var jo sikkert et godt råd, for hva hadde det tjent dem å tilbringe halve dagen i kø. Men definitivt skremmende at det blir en vane å be folk om å ta hjemmekontor. Det har plutselig blitt en liten sak. Akkurat som det har blitt en liten bagatell å kreve at noen bruker maske. Hvis alle Osloboere tok med seg en bøtte med snø hjem og smeltet den på badet eller på komfyren, ville snøproblemene blitt betraktelig mindre.
Tja akkurat i det tilfellet å oppfordre folk som har mulighet å ta hjemmekontor når det var kaos overalt i kollektivtransporten på veiene etc synes jeg ikke nødvendigvis var en dum ide. Det var uansett ikke noe påbud myndigheter kom med, men noe man oppfordret til akkurat den dagen. Jeg ser ikke helt det i sammenheng med pandemien for å være helt ærlig. Hadde de gjort det hver dag det kom litt snø, ja kanskje det hadde vært noe logikk i resonnementet ditt, men det kom tross alt omtrent en halv meter snø i Oslo på kort tid da noe som er relativt uvanlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»