Baneheiadrapene

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Baneheiadrapene. Var Viggo uskyldig?

Legg inn av return_of_drakkar »

Takker.
Det var rene ord for pengene-

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Vel, en ting er sikkert som banken - Vigge er så skyldig som bare f...! Helt utrolig at han fikk opp saken sin på nytt. JHA bekrefter at han var med, og alle som fulgte rettssaken så Viggos oppførsel skjønner at han var en skyldig med kriminell erfaring. Han nektet for alt, akkurat som folk som har møtt politi og kjeltringer før.

Alt det fjaset med mobil skjønner jeg ikke at de vektlegger for jeg har da mang en gang gått i fjellet hvor det ikke er dekning og så tikker det inn en sms med ett vindkast. De 150 meteren de drev med der er bare tull. Men slikt er det i store saker, folk kan alltids finne en rød tråd som kan skape tvil. Det er litt som TV-programmet med seks kontakter så kommer du alltid i kontakt med en kjendis. Rart, men slik er det bare.

Viggo er skyldig, men uansett er han en fri mann nå. Det ansvaret får ligge på alle de som støttet han når han igjen blir tatt for nytt overgrep. Det kommer nok til å ta noen år før han får gå ut uten fattern, men om han flytter til Thailand bør virkelig politiet i begge land bli bekymret og opprette egen kontinuerlig spaning.

daoooo

Legg inn av daoooo »

B.O.B. skrev: søn jul 25, 2021 11:02 pm Vel, en ting er sikkert som banken - Vigge er så skyldig som bare f...! Helt utrolig at han fikk opp saken sin på nytt. JHA bekrefter at han var med, og alle som fulgte rettssaken så Viggos oppførsel skjønner at han var en skyldig med kriminell erfaring. Han nektet for alt, akkurat som folk som har møtt politi og kjeltringer før.

Alt det fjaset med mobil skjønner jeg ikke at de vektlegger for jeg har da mang en gang gått i fjellet hvor det ikke er dekning og så tikker det inn en sms med ett vindkast. De 150 meteren de drev med der er bare tull. Men slikt er det i store saker, folk kan alltids finne en rød tråd som kan skape tvil. Det er litt som TV-programmet med seks kontakter så kommer du alltid i kontakt med en kjendis. Rart, men slik er det bare.

Viggo er skyldig, men uansett er han en fri mann nå. Det ansvaret får ligge på alle de som støttet han når han igjen blir tatt for nytt overgrep. Det kommer nok til å ta noen år før han får gå ut uten fattern, men om han flytter til Thailand bør virkelig politiet i begge land bli bekymret og opprette egen kontinuerlig spaning.
Uff skal man orke å starte denne diskusjonen på nytt? Ganske utrolig at tross dine erfaringer med mobildekning så har de ikke klart å gjenskape tilkoblingen mot masten som tilsvarer med at VK var hjemme. Og hvordan forklarer du at ingen har observert sykkelen som ifølge JHA sto låst til bommen? Var vel opp mot 30-40 vitner, hvorav flere tøyde ut mot bommen uten å observere denne iøynefallende sykkelen. Akkurat som JHA etter flertallige endringer i sine forklaringer (og med soleklart motiv) peker på VK liksom er troverdig. Har du i det hele tatt reflektert over at politiet snakket han inn i beskyldningene mot VK? Det foreligger ingen bevis eller overveiende sannsynlighet og derfor skal han frikjennes, sannsynligvis blir han også frikjent.

For ikke snakke om at JHA luska rundt i området dagene før, blant annet ved dassen der du kunne se over til badeplassen jentene brukte. Neida, alt var Viggo. ''Viggo, æ vil ikkje det hær'' ''Viggo, ikkje gjør det Viggo'' ''Æ vil ikkje vær me på det hær Viggo''. Haha, fy faen.

VK har ikke vært noen snill gutt, men han skal ikke dømmes for noe man ikke kan bevise at han har gjort. Tvert om tyder det meste på at JHA opererte på egenhånd.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Glem det da, Viggo var der. Var det ikke en lærer eller noe slikt som møtte de en halvtime før, de var erteris før og erteris etterpå. Han var lederen, moduskandidat og forsøkte skaffe alibi etterpå. Kameraten har sagt i tyve år snart at han var med, DNA sier det var en annen person og Viggos reaksjon når de ble arrestert. Alt sier han var med og man burde ikke være i tvil om det i det hele tatt.
Men som sagt; gidder vi diskutere dette igjen? Nei, egentlig ikke for min del. Men noen ganger må man ta til orde når konspirasjonsteoretikere og amatører trenger litt veiledning, de har litt lett for å få overtenning når de kan gå i mot Staten og Justitia. Det er tilfelle her hvor de finner noen halmstrå og en gærning som hele tiden har nektet som en ekte kjeltring gjør.

Jeg håper Viggo blir dømt igjen, det er det eneste rette da han uten tvil er skyldig.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 9:39 am Men noen ganger må man ta til orde når konspirasjonsteoretikere og amatører trenger litt veiledning
Ja, fryktelig disse konspirasjonsteoretikerne i gjenopptakelseskommisjonen.

daoooo

Legg inn av daoooo »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 9:39 am Glem det da, Viggo var der. Var det ikke en lærer eller noe slikt som møtte de en halvtime før, de var erteris før og erteris etterpå. Han var lederen, moduskandidat og forsøkte skaffe alibi etterpå. Kameraten har sagt i tyve år snart at han var med, DNA sier det var en annen person og Viggos reaksjon når de ble arrestert. Alt sier han var med og man burde ikke være i tvil om det i det hele tatt.
Men som sagt; gidder vi diskutere dette igjen? Nei, egentlig ikke for min del. Men noen ganger må man ta til orde når konspirasjonsteoretikere og amatører trenger litt veiledning, de har litt lett for å få overtenning når de kan gå i mot Staten og Justitia. Det er tilfelle her hvor de finner noen halmstrå og en gærning som hele tiden har nektet som en ekte kjeltring gjør.

Jeg håper Viggo blir dømt igjen, det er det eneste rette da han uten tvil er skyldig.
Det er masse tvil, derfor blir saken også gjenopptatt. At du ikke tar dette innover deg viser bare at du ikke har satt deg inn i det, eller at du har låst deg fast i din egen teori. Viggo ble observert på parkeringsplassen ja, men det betyr overhodet ikke at han er skyldig i disse handlingene. At han evn var en slags lederperson de to iblant er i bestefall et indisium. At JHA har beskyldte han for å være hovedmann betyr nokså lite. Hvis ikke du forstår hvorfor han kan finne på å påstå dette selv om det ikke skulle være sant, da kan jeg ikke hjelpe deg. Det hører også med at politiet pratet JHA inn i å beskylde VK som hovedmann.

Du burde se dokumentarserien på discovery+ for jeg kan ikke forstå at du har gjort det. Du er helt på jordet, beklager.

BTW, du spør meg om ikke en lærer observerte VK ''der'' en halvtime før. Dette bør du ha stålkontroll all den tid du konkluderer så bastant. Og siden du spør antar jeg du ikke har sett den nevnte dokumentarserien jeg nevnte ovenfor.
Sist redigert av daoooo den man jul 26, 2021 10:03 am, redigert 1 gang totalt.

daoooo

Legg inn av daoooo »

GoingKronos skrev: man jul 26, 2021 9:49 am
B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 9:39 am Men noen ganger må man ta til orde når konspirasjonsteoretikere og amatører trenger litt veiledning
Ja, fryktelig disse konspirasjonsteoretikerne i gjenopptakelseskommisjonen.
Ikke sant.. Hadde dette vært konspirasjonsteorier så hadde saken aldri blitt gjennopptatt.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 9:39 am Glem det da, Viggo var der. Var det ikke en lærer eller noe slikt som møtte de en halvtime før, de var erteris før og erteris etterpå. Han var lederen, moduskandidat og forsøkte skaffe alibi etterpå. Kameraten har sagt i tyve år snart at han var med, DNA sier det var en annen person og Viggos reaksjon når de ble arrestert. Alt sier han var med og man burde ikke være i tvil om det i det hele tatt.
Men som sagt; gidder vi diskutere dette igjen? Nei, egentlig ikke for min del. Men noen ganger må man ta til orde når konspirasjonsteoretikere og amatører trenger litt veiledning, de har litt lett for å få overtenning når de kan gå i mot Staten og Justitia. Det er tilfelle her hvor de finner noen halmstrå og en gærning som hele tiden har nektet som en ekte kjeltring gjør.

Jeg håper Viggo blir dømt igjen, det er det eneste rette da han uten tvil er skyldig.
DNA-beviset holder jo ikke mål, det er det ingen tvil om lenger og sannsynligvis den største grunnen til at saken blir gjenopptatt. Når det kommer til adferd så er det jo litt "damned if you do, damned if you dont". Og svært lett å havne i en bekreftelsesfelle for oss som skal "analysere" det. Når det er så mye tvil som det er i denne saken, noe også GK bekrefter til gangs, er det jo både svært viktig å ta den opp igjen og få gjort en endelig og god nok gjennomgang av bevisene og ikke minst er det interessant for oss andre å diskutere det.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

daoooo skrev: man jul 26, 2021 10:00 am
GoingKronos skrev: man jul 26, 2021 9:49 am
B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 9:39 am Men noen ganger må man ta til orde når konspirasjonsteoretikere og amatører trenger litt veiledning
Ja, fryktelig disse konspirasjonsteoretikerne i gjenopptakelseskommisjonen.
Ikke sant.. Hadde dette vært konspirasjonsteorier så hadde saken aldri blitt gjennopptatt.
Nå er det slik at når en med journalist med skjult tinnfoliehatt skriver bok og lager TV så er det ett sterkt medie. Da kan enkelte medlemmer der føle at det ergret å gi det en sjanse, dere må huske at det var ikke en enstemmig avgjørelse hos Gjenopptakelseskommisjonen. Det er mang en forbryter som har gått fri pga. av feil i rettssystemet og vitneutsagn.
Det at noen av dere i det hele tatt tror at VK er uskyldig forundrer meg, det er så jeg lurer på om dere har jobber hvor man trenger hjerne. Dere må være tikkende meningsbomber som oppfattes som ganske rare i egne miljøer.

Hvorfor skulle JHA i alle disse årene stå på samme falske beskyldningene? Hvor vanlig er det, og hva skulle ikke det kreve av en så ynkelig sjel og stå på de beskyldningene mot psykopaten i "forholdet"? Helt usannsynlig!

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 10:45 am
daoooo skrev: man jul 26, 2021 10:00 am
GoingKronos skrev: man jul 26, 2021 9:49 am

Ja, fryktelig disse konspirasjonsteoretikerne i gjenopptakelseskommisjonen.
Ikke sant.. Hadde dette vært konspirasjonsteorier så hadde saken aldri blitt gjennopptatt.
Nå er det slik at når en med journalist med skjult tinnfoliehatt skriver bok og lager TV så er det ett sterkt medie. Da kan enkelte medlemmer der føle at det ergret å gi det en sjanse, dere må huske at det var ikke en enstemmig avgjørelse hos Gjenopptakelseskommisjonen. Det er mang en forbryter som har gått fri pga. av feil i rettssystemet og vitneutsagn.
Det at noen av dere i det hele tatt tror at VK er uskyldig forundrer meg, det er så jeg lurer på om dere har jobber hvor man trenger hjerne. Dere må være tikkende meningsbomber som oppfattes som ganske rare i egne miljøer.

Hvorfor skulle JHA i alle disse årene stå på samme falske beskyldningene? Hvor vanlig er det, og hva skulle ikke det kreve av en så ynkelig sjel og stå på de beskyldningene mot psykopaten i "forholdet"? Helt usannsynlig!
Hvis man skal huske at det ikke var en enstemmig avgjørelse skal man også huske at flertallet stemte for å gjenåpne. Flertallet i kommisjonen mener altså at det finnes en reell sjanse for at dommen ikke var riktig. Det veier jo tungt. Nå er DNA-beviset ganske åpenbart søppel, noe som på ingen måte bare er spekulasjon fra journalister som har laget podcasts og TV-serier. Det er jo strengt tatt du som har låst deg på en konklusjon og latterliggjør de som mener det er verd å revurdere dommen basert på ny informasjon. Noe flertallet i GK er enige i. Mener du at dette også koker ned til at medlemmene av kommisjonen er tikkende meningsbomber uten hjerne som oppfattes som ganske rare i egne mijøer eller kan det være at de, som så mange andre, innser at bevisene kanskje ikke er gode nok til å dømme VK?

daoooo

Legg inn av daoooo »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 10:45 am
daoooo skrev: man jul 26, 2021 10:00 am
GoingKronos skrev: man jul 26, 2021 9:49 am

Ja, fryktelig disse konspirasjonsteoretikerne i gjenopptakelseskommisjonen.
Ikke sant.. Hadde dette vært konspirasjonsteorier så hadde saken aldri blitt gjennopptatt.
Nå er det slik at når en med journalist med skjult tinnfoliehatt skriver bok og lager TV så er det ett sterkt medie. Da kan enkelte medlemmer der føle at det ergret å gi det en sjanse, dere må huske at det var ikke en enstemmig avgjørelse hos Gjenopptakelseskommisjonen. Det er mang en forbryter som har gått fri pga. av feil i rettssystemet og vitneutsagn.
Det at noen av dere i det hele tatt tror at VK er uskyldig forundrer meg, det er så jeg lurer på om dere har jobber hvor man trenger hjerne. Dere må være tikkende meningsbomber som oppfattes som ganske rare i egne miljøer.

Hvorfor skulle JHA i alle disse årene stå på samme falske beskyldningene? Hvor vanlig er det, og hva skulle ikke det kreve av en så ynkelig sjel og stå på de beskyldningene mot psykopaten i "forholdet"? Helt usannsynlig!
Skjønner faen ikke hvor du vil hen. Alt du sier bunner ut i at du ikke liker VK. Hvorfor du nærmest forguder LHA må gudene vite.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

I motsetning til dere så mener nok ikke GK at han er uskyldig. De bare sier at med alt mediestyret og all tvil som er nøstet opp så har han krav på ny rettssak. For det blir det. Det er en rett som også kunne kommet Breivik til fordel, uavhengig om vi vet at han var på Utøya alene som terrorist.

Viggo har hatt flaks og hans fornektelse kan betale seg slik det ofte gjør for skyldige kriminelle.

daoooo

Legg inn av daoooo »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 10:57 am I motsetning til dere så mener nok ikke GK at han er uskyldig. De bare sier at med alt mediestyret og alle småfeil som er nøstet opp så har han krav på ny vurdering. Det er en rett som også kunne kommet Breivik til fordel, uavhengig om vi vet at han var på Utøya alene som terrorist.

Viggo har hatt flaks og hans fornektelse kan betale seg slik det ofte gjør for skyldige kriminelle.
Haha, nå har de tvihold på å stanse gjenåpning i titallsår. Selvsagt er du uenig og blander Breivik (av alle) inn i dette.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 10:57 am I motsetning til dere så mener nok ikke GK at han er uskyldig. De bare sier at med alt mediestyret og all tvil som er nøstet opp så har han krav på ny rettssak. For det blir det. Det er en rett som også kunne kommet Breivik til fordel, uavhengig om vi vet at han var på Utøya alene som terrorist.

Viggo har hatt flaks og hans fornektelse kan betale seg slik det ofte gjør for skyldige kriminelle.
Det er ingen tvil om skyldsspørsmålet i 22. juli-saken, det virker noe desperat å dra dette inn for sammenligning. I spørsmålet om VK er skyldig finnes det jo ingen tekniske bevis som låser han til gjerningsstedet, det finnes der imot mye som tyder på at han ikke var der. Kan det samme sies om Breivik?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hvem vet, plutselig kommer det en noldus og sier at Breivik skrøt på seg alt. Rifla viser seg plutselig å ikke stemme med ballistikken siden en tosk bytter om noen data og Breivik snur og sier han bare ble lurt inn på lunsj av Knights Templar avd. Ungarn. Han har ikke gjort noe han.

Så kommer det en bok, opinionen snur etter en TV-dokumentar og Lippestad avsløres som den ræva advokaten han var som ikke ga han den nødvendige bistanden og heller samarbeidet med politiet og skrev bok om klienten basert på egne vrangforestillinger.

Blabla...og plutselig skal Breivik ha ny rettssak. Men er han uskyldig? Nei! Er Viggo uskyldig? Nei!

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 11:16 am Hvem vet, plutselig kommer det en noldus og sier at Breivik skrøt på seg alt. Rifla viser seg plutselig å ikke stemme med ballistikken siden en tosk bytter om noen data og Breivik snur og sier han bare ble lurt inn på lunsj av Knights Templar avd. Ungarn. Han har ikke gjort noe han.

Så kommer det en bok, opinionen snur etter en TV-dokumentar og Lippestad avsløres som den ræva advokaten han var som ikke ga han den nødvendige bistanden og heller samarbeidet med politiet og skrev bok om klienten basert på egne vrangforestillinger.

Blabla...og plutselig skal Breivik ha ny rettssak. Men er han uskyldig? Nei! Er Viggo uskyldig? Nei!
Dette blir useriøst. Det du i praksis sier er at hvis man først har dømt noen kan man aldri gå tilbake på det uavhengig av om det dukker opp nye bevis eller omstendighetene rundt tidligere bevis endrer seg. Med Breivik finnes det noen hundretalls vitner og ikke minst en innrømmelse, det finnes tonnevis med tekniske bevis som feller han. Mener du dette er sammenlignbart med Baneheia-saken og VKs rolle i den?

daoooo

Legg inn av daoooo »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 11:16 am Hvem vet, plutselig kommer det en noldus og sier at Breivik skrøt på seg alt. Rifla viser seg plutselig å ikke stemme med ballistikken siden en tosk bytter om noen data og Breivik snur og sier han bare ble lurt inn på lunsj av Knights Templar avd. Ungarn. Han har ikke gjort noe han.

Så kommer det en bok, opinionen snur etter en TV-dokumentar og Lippestad avsløres som den ræva advokaten han var som ikke ga han den nødvendige bistanden og heller samarbeidet med politiet og skrev bok om klienten basert på egne vrangforestillinger.

Blabla...og plutselig skal Breivik ha ny rettssak. Men er han uskyldig? Nei! Er Viggo uskyldig? Nei!
Herregud :roll:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jaja, det er litt drøyt. Men allikevel er det det samme med Viggo. Det er like tåpelig at han får opp dette på grunn av en sms som ofte kan tas av vinden og sørge for mottak 150 meter lenger bort. Vinden gir jo meg ofte en sms i gave milevis bortenfor der jeg skal kunne ta i mot sms.

Viggo er skyldig, men nå får han sjansen til å vri seg unna ansvaret. Det ligger i hans psykopatiske personlighet, og stakkars de som skal leve med han i fremtiden. Men han flytter nok til Thailand siden det er så stigmatiserende her hjemme, men det eneste som er bra med det er at når han blir tatt der så slipper han ikke ut igjen.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 11:32 am Jaja, det er litt drøyt. Men allikevel er det det samme med Viggo. Det er like tåpelig at han får opp dette på grunn av en sms som ofte kan tas av vinden og sørge for mottak 150 meter lenger bort. Vinden gir jo meg ofte en sms i gave milevis bortenfor der jeg skal kunne ta i mot sms.

Viggo er skyldig, men nå får han sjansen til å vri seg unna ansvaret. Det ligger i hans psykopatiske personlighet, og stakkars de som skal leve med han i fremtiden. Men han flytter nok til Thailand siden det er så stigmatiserende her hjemme, men det eneste som er bra med det er at når han blir tatt der så slipper han ikke ut igjen.
Jeg har aldri hørt om SMSer som "tas av vinden", det har vel heller aldri vært noen mulig forklaring fra de fagfolkene som har gjennomgått dette isolerte beviset? Det konkluderes vel faktisk med at det er lite sannsynlig at mobilen til VK kan ha befunnet seg i området for ugjerningen, og som vi vet er det ingen som hverken tror at VK ikke var den som hadde mobilen eller at det er noen tredjepart involvert. Videre er det jo flere andre ting som taler mot hendelsesforløpet som er lagt til grunne for dommen, og på toppen av det har man pulverisert hele betydningen av DNA-beviset. Det er rett og slett utrolig at dette ble brukt som teknisk bevis mot VK.

Jeg har ikke konkludert med at han er uskyldig selv om du ser ut til å tro at det er eneste mulige måten man også kan støtte en gjenåpning av saken på, men det er lett å se at VK er dømt på særs sviktende grunnlag. Og da fortjener han å få saken opp igjen, noe GK også åpenbart var enige i.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Da må du komme deg ut på tur. Du kan gå på fjellet og ikke ha dekning, null streker og ikke mulig å ringe eller sende sms. Men du har kanskje en sms liggende på vei ut som du ikke kunne få sendt. Så plutselig, swuuupp, der gikk den etter et kvarter. Eller så kan det komme en inn ennå du sitter og ser på skjermen at du ikke har dekning. Det var faktisk ennå vanligere før med eldre telefoner. Kjent greie, skjedde nok med Viggo også.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Han ville hatt bedre dekning fra de som dekker baneheia uansett.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 12:15 pm Da må du komme deg ut på tur. Du kan gå på fjellet og ikke ha dekning, null streker og ikke mulig å ringe eller sende sms. Men du har kanskje en sms liggende på vei ut som du ikke kunne få sendt. Så plutselig, swuuupp, der gikk den etter et kvarter. Eller så kan det komme en inn ennå du sitter og ser på skjermen at du ikke har dekning. Det var faktisk ennå vanligere før med eldre telefoner. Kjent greie, skjedde nok med Viggo også.
Jeg har da ofte gått mellom liten og ingen dekning, men ser ikke at dette gir belegg for påstanden din. Kan du vise til en teknisk forklaring om at basestasjonen kunne «sendt» en SMS fra eller til VK «med vinden» fra en basestasjon han da ikke hadde dekning fra eller er dette fri fantasi? Jeg må innrømme at dette forstår jeg lite av, men hvis det er tatt opp av fagfolk så vis gjerne til det.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

I en slik teknisk debatt så er det bare sånn og sånn er det, der gikk grensen for signalet. De tar ikke høyde for vinden og at en telefon har sterkere mottaker enn andre. Det er som gullskia til Johaug og Northug, ingen vet hvorfor det ene paret med ski er bedre enn de tusen andre identiske.

Når man gnager på en sak i løpet av tyve år så er det alltid mulig å finne ting man kan sette i dårlig lys eller slå tvil om.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 8:25 pm I en slik teknisk debatt så er det bare sånn og sånn er det, der gikk grensen for signalet. De tar ikke høyde for vinden og at en telefon har sterkere mottaker enn andre. Det er som gullskia til Johaug og Northug, ingen vet hvorfor det ene paret med ski er bedre enn de tusen andre identiske.

Når man gnager på en sak i løpet av tyve år så er det alltid mulig å finne ting man kan sette i dårlig lys eller slå tvil om.
Når beviset tyder på at VK ikke var der han må ha vært for å begå gjerningene kan man ikke avfeie de på den måten. Det må teknisk forklares hvorfor det er slik du hevder, og denne bevisbyrden ligger da på aktoratet. Det høres veldig enkelt, tilfeldig og uvitenskaplig ut å hevde at man kan se bort i fra det «fordi uforklarlige ting skjer».

Champis

Legg inn av Champis »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 10:57 am I motsetning til dere så mener nok ikke GK at han er uskyldig. De bare sier at med alt mediestyret og all tvil som er nøstet opp så har han krav på ny rettssak. For det blir det. Det er en rett som også kunne kommet Breivik til fordel, uavhengig om vi vet at han var på Utøya alene som terrorist.
Pinlig!

Champis

Legg inn av Champis »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 11:32 am Jaja, det er litt drøyt. Men allikevel er det det samme med Viggo. Det er like tåpelig at han får opp dette på grunn av en sms som ofte kan tas av vinden og sørge for mottak 150 meter lenger bort. Vinden gir jo meg ofte en sms i gave milevis bortenfor der jeg skal kunne ta i mot sms.

Viggo er skyldig, men nå får han sjansen til å vri seg unna ansvaret. Det ligger i hans psykopatiske personlighet, og stakkars de som skal leve med han i fremtiden. Men han flytter nok til Thailand siden det er så stigmatiserende her hjemme, men det eneste som er bra med det er at når han blir tatt der så slipper han ikke ut igjen.
Så han får gjenopptatt saken pga en sms? Nytt for meg, i så fall...

Eller får han faktisk opp saken fordi det ikke finnes noen bevis mot han?

Gleder meg til du blir dømt i retten til noen år bak lås og slå, og når du skal bedyre din uskyld, så kommer vitnene mot deg med "han har tross alt oppført seg som en idiot på diskujonsforum, så han er nødt til å være skyldig"

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: søn jul 25, 2021 11:02 pm Vel, en ting er sikkert som banken - Vigge er så skyldig som bare f...! Helt utrolig at han fikk opp saken sin på nytt. JHA bekrefter at han var med,
Ok, men da er det jo greit.

Ring GK i morgen kl. 07.00 og fortell om hvilke feil de har gjort.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: man jul 26, 2021 10:45 am
daoooo skrev: man jul 26, 2021 10:00 am
GoingKronos skrev: man jul 26, 2021 9:49 am

Ja, fryktelig disse konspirasjonsteoretikerne i gjenopptakelseskommisjonen.
Ikke sant.. Hadde dette vært konspirasjonsteorier så hadde saken aldri blitt gjennopptatt.

Det at noen av dere i det hele tatt tror at VK er uskyldig forundrer meg, det er så jeg lurer på om dere har jobber hvor man trenger hjerne. Dere må være tikkende meningsbomber som oppfattes som ganske rare i egne miljøer.
Helt usannsynlig!
Mange av de jeg jobber med, om ikke alle støtter rettssikkerhet, et begrep du åpenbart ikke er kjent med.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Det er nok heller et begrep du har misforstått. Men du er en steinbit så umulig å forklare deg dette. Men skal bli spennende å se om rettferdigheten seirer og VK blir dømt på nytt. Men uansett kan dere jo feire at deres favoritt blant overgriperne er ute nå. En stor seier. Lurer på om broren hans har så lyst å la eventuelle barn være alene med onkelen.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

B.O.B. skrev: tir jul 27, 2021 12:28 pm Det er nok heller et begrep du har misforstått. Men du er en steinbit så umulig å forklare deg dette. Men skal bli spennende å se om rettferdigheten seirer og VK blir dømt på nytt. Men uansett kan dere jo feire at deres favoritt blant overgriperne er ute nå. En stor seier. Lurer på om broren hans har så lyst å la eventuelle barn være alene med onkelen.
Du forfekter jo et svært skummelt syn rundt rettssikkerhet. Du vil blant annet avfeie tekniske bevis eller mangel på tekniske bevis med «rare ting skjer». Dette handler jo om å komme frem til sannheten, enten den er at VK og JHA gjorde det sammen eller JHA gjorde det alene. Det er jo ekstremt viktig for alle parter at dette gjøres på en skikkelig måte, noe alt nå tyder på at det dessverre ikke ble gjort opprinnelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»