Hvilken film så du sist?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har fortsatt ikke fått sett Valley Girl (1983), Vampires Kiss (1989) og den med Bridget Fonda, It Could Happen to You (1994), men blir nok at en gir disse en runde, før de nyere usette, som det er langt flere av.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Elgen skrev: tor jan 05, 2023 1:37 pm Blir litt for meta for meg
Ser at dette har blitt et uttrykk som trender, men hva legger du i det i forbindelse med denne filmen?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

SirJames skrev: tor jan 05, 2023 3:07 pm
Elgen skrev: tor jan 05, 2023 1:37 pm Blir litt for meta for meg
Ser at dette har blitt et uttrykk som trender, men hva legger du i det i forbindelse med denne filmen?
En film om Nicolas Cage med Nicolas Cage der man refererer til Nicolas Cage-filmer

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:06 pm Har fortsatt ikke fått sett Valley Girl (1983), Vampires Kiss (1989) og den med Bridget Fonda, It Could Happen to You (1994), men blir nok at en gir disse en runde, før de nyere usette, som det er langt flere av.
Har bare sett sistnevnte som er en stor favoritt, men som kanskje ikke er en favoritt hos andre?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor jan 05, 2023 3:11 pm
Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:06 pm Har fortsatt ikke fått sett Valley Girl (1983), Vampires Kiss (1989) og den med Bridget Fonda, It Could Happen to You (1994), men blir nok at en gir disse en runde, før de nyere usette, som det er langt flere av.
Har bare sett sistnevnte som er en stor favoritt, men som kanskje ikke er en favoritt hos andre?
Har kun sett litt av It Could Happen To You, men må være evighet siden den gikk på tv, og var jo også den med Shirley McClaine som presidentfrue/enke, Guarding Tess, som også kom ut det året, og var ei fin drama-komedie med Cage. Deretter fikk han jo Oscar for Leaving Las Vegas, før det bar over i å bli en av 90-tallets mest innbringende actionhelter, tok vel litt opp, der Bruce Willis slapp, ettersom sistnevnte forsøkte jo å satse mer på dramatiske roller i andre halvdel av nittitallet.
Sist redigert av Frank.N.Steen den tor jan 05, 2023 3:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: tor jan 05, 2023 3:11 pm
Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:06 pm Har fortsatt ikke fått sett Valley Girl (1983), Vampires Kiss (1989) og den med Bridget Fonda, It Could Happen to You (1994), men blir nok at en gir disse en runde, før de nyere usette, som det er langt flere av.
Har bare sett sistnevnte som er en stor favoritt, men som kanskje ikke er en favoritt hos andre?
Jeg likte den godt
Kan anbefale Valley Girl og Birdy (1984) med Cage og Matthew Modine

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: tor jan 05, 2023 3:14 pm
John Garfield skrev: tor jan 05, 2023 3:11 pm
Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:06 pm Har fortsatt ikke fått sett Valley Girl (1983), Vampires Kiss (1989) og den med Bridget Fonda, It Could Happen to You (1994), men blir nok at en gir disse en runde, før de nyere usette, som det er langt flere av.
Har bare sett sistnevnte som er en stor favoritt, men som kanskje ikke er en favoritt hos andre?
Jeg likte den godt
Kan anbefale Valley Girl og Birdy (1984) med Cage og Matthew Modine
Kom vel en remake av første for ikke lenge siden. Valley girl har vel vært på watchlista i 30 år eller deromkring, men har aldri kommet min vei. Håper den engang kommer på blu-ray. Birdy hadde jeg på vhs og er sett endel ganger.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor jan 05, 2023 3:23 pm Kom vel en remake av første for ikke lenge siden. Valley girl har vel vært på watchlista i 30 år eller deromkring, men har aldri kommet min vei. Håper den engang kommer på blu-ray. Birdy hadde jeg på vhs og er sett endel ganger.
Hatt lenge på innkjøpslista mi, men som du nevner, en som dessverre ikke er så lett å få tak i, hvert fall i ei rimelig prisa DVD, og usikker på om den er utgitt i en offisiell Blu-ray utgave. Remaken var jeg ikke en gang klar over, men kanskje like greit.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:32 pm
John Garfield skrev: tor jan 05, 2023 3:23 pm Kom vel en remake av første for ikke lenge siden. Valley girl har vel vært på watchlista i 30 år eller deromkring, men har aldri kommet min vei. Håper den engang kommer på blu-ray. Birdy hadde jeg på vhs og er sett endel ganger.
Hatt lenge på innkjøpslista mi, men som du nevner, en som dessverre ikke er så lett å få tak i, hvert fall i ei rimelig prisa DVD, og usikker på om den er utgitt i en offisiell Blu-ray utgave. Remaken var jeg ikke en gang klar over, men kanskje like greit.
Kan jo dukke opp på en eller annen strømmetjeneste, men det er endel kjente filmer som av en eller annen grunn ikke dukker opp på dvd eller blu-ray.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor jan 05, 2023 4:02 pm Kan jo dukke opp på en eller annen strømmetjeneste, men det er endel kjente filmer som av en eller annen grunn ikke dukker opp på dvd eller blu-ray.
Har en følelse av at det er ei sånn film, man helst vil ha i fysisk format og 80-talls teen-komedie samlingen, men er vel rettigheter og slikt, som står i veien kanskje.
Ser jo at en Blu-ray fra 2020 (Shout Select) Blu-ray er utgitt av nevnte 80-talls Cage film, en med et heslig oppdatert artwork sådan:
► Show Spoiler
Dessverre ei Code A utgave, der innebærer at den mest sannsynlig ikke fungerer på Europeiske Blu-ray spillere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Eye in the Sky (2015, Viaplay)

Her kan det være en del spoilere, men usikker på hvor mye de egentlig spoiler annet enn selve handlingen, så les videre på eget ansvar.

Bilde

En stjernespekket film hvor Gavin Hood ønsker å sette deg i ett moralsk dilemma, er ett liv verdt mer enn flere potensielle liv?

Blant skuespillerne finner vi blant annet Helen Mirren, Alan Rickman, Aaron Paul, Iain Glen og Barkhad Abdi. Så casten kan man absolutt ikke si noe på. Ser at Colin Firth også står oppført som produsent.

Vi følger en samarbeidsoperajon mellom USA, England og Kenya i Somalia hvor de får muligheten til å ta ut den andre, fjerde og femte (hvis jeg husker riktig) mest ettersøkte i Afrika, blant annet en tidligere engelsk statsborger som konverterte til Islam som 15 åring og rømte England.

Helen Mirren og Alan Rickman representerer henholdsvis USA og England som oberstene som leder operasjonen militært, sammen med britiske politikere, da det er England som leder selve operasjonen.

Aaron Paul spiller en dronepilot som sammen med sin kollega oppdager en liten jente som selger brød utenfor huset de skal sprenge.

Resten av filmen går ut på om det er riktig å ta ut disse som står på most wanted-listen, hvis det koster den lille jenta livet?

Så plottet er ganske basic rett frem, og det store spørsmålet er, blir vi satt i et moralskt dilemma av historien?

Mitt svar er nei, har du ett standpunkt i det dilemmaet oppstår, så gjør ikke filmen noe for å få deg til å endre på denne i løpet av filmen.

Guy Hibbert som står for manuset spiller helt på det trygge, og gjerne kanskje litt for mye av det gode til tider.

Det er heller ikke noe spesielt med hverken kinematografien som det er vanskelig å få gjort mye med eller soundtracket som forsvinner helt i løpet av filmen.

Alt i alt er filmen nokså forglemmelig, noe som er litt synd, for potensialet er der. Den drøfter heller ikke særlig rundt bruken av drone, og jeg er usikker på om det var noe de ønsket å løfte eller ikke.

Vil prøve meg på en løsning som kunne løftet filmen noen hakk.
► Show Spoiler
Forglemmelig film, men alt i alt helt grei underholdning.

6/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Fallout
HBO Max

High schooler Vada navigates the emotional fallout she experiences in the wake of a school tragedy. Relationships with her family, friends and view of the world are forever altered.

Må si jeg likte denne ganske så godt. En overraskende fin dose med humor innimellom alt det triste og traumatiske, og blir vel egentlig en form for en coming-of-age film, når Vada prøver å komme seg videre i livet/tilbake til hverdagen etter en skoleskyting.

Jenna Ortega er fantastisk som Vada, og uten å ha sett Wednesday enda kan jeg forstå hvorfor hun har fått mye hyllest basert på hvilken prestasjon hun gjør her. Mye sjarm/karisma i en liten kropp.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

The Whistle at Eaton Falls (1951)

I rollene: Lloyd Brdges, Ernest Borgnine, Dorothy Gish og Murray Hamilton bl.a Regi: Robert Siodmak

Kom over denne på en liste og fikk lyst til å se den. Handler om en arbeiderkonflikt på en fabrikk i en småby der alle er avhengig av hverandre og der fagforening og gammelt vennskap settes på prøve.
Enkelt fortalt og Lloyd Brdges er god i hovedrollen. Gir den 7/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Menu

Drama/satire/thriller som virkelig leverte. Strålende casting på «ensamble», med Anya Taylor-Joy, Nicholas Holt og Ralph Fiennes i hovedrollene som virkelig leverer.

Best å bare gå blind inn her (som jeg alltid anbefaler, men spesielt på denne). For en reise man er med på her, enkelte spørsmål som man burde fått svar, og slutten kanskje litt enkel, men utenom det er dette en strålende film. Anbefales virkelig

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: fre jan 06, 2023 1:19 am The Whistle at Eaton Falls (1951)

I rollene: Lloyd Brdges, Ernest Borgnine, Dorothy Gish og Murray Hamilton bl.a Regi: Robert Siodmak

Kom over denne på en liste og fikk lyst til å se den. Handler om en arbeiderkonflikt på en fabrikk i en småby der alle er avhengig av hverandre og der fagforening og gammelt vennskap settes på prøve.
Enkelt fortalt og Lloyd Brdges er god i hovedrollen. Gir den 7/10
Kunne kanskje vært en ide for egen tråd det med arbeidslivet? Har sett en god del filmer med Bridges og Leslie Nielsen fra 40 og 50 tallet, men ingenting der som tilsa at de to muntre herrer skulle ende opp som to av 80 og 90 tallets største filmkomikere..En av Dorothy Gish siste filmer, hun og søsteren Lillian kom inn i filmbransjen på 1910 tallet via deres gode venninne, legendariske Mary Pickford. Lillian er en av de som har vært lengst i bransjen med rundt regnet 75 år som skuespiller!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: fre jan 06, 2023 10:32 pm
Elgen skrev: fre jan 06, 2023 1:19 am The Whistle at Eaton Falls (1951)

I rollene: Lloyd Brdges, Ernest Borgnine, Dorothy Gish og Murray Hamilton bl.a Regi: Robert Siodmak

Kom over denne på en liste og fikk lyst til å se den. Handler om en arbeiderkonflikt på en fabrikk i en småby der alle er avhengig av hverandre og der fagforening og gammelt vennskap settes på prøve.
Enkelt fortalt og Lloyd Brdges er god i hovedrollen. Gir den 7/10
Kunne kanskje vært en ide for egen tråd det med arbeidslivet? Har sett en god del filmer med Bridges og Leslie Nielsen fra 40 og 50 tallet, men ingenting der som tilsa at de to muntre herrer skulle ende opp som to av 80 og 90 tallets største filmkomikere..En av Dorothy Gish siste filmer, hun og søsteren Lillian kom inn i filmbransjen på 1910 tallet via deres gode venninne, legendariske Mary Pickford. Lillian er en av de som har vært lengst i bransjen med rundt regnet 75 år som skuespiller!
Tenkte du hadde sett denne
Egen tråd tror jeg blir for smalt.
Dennis Hopper var også en som jobbet veldig lenge og mye (har veldig sansen for han som du ser :D

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: fre jan 06, 2023 10:35 pm
John Garfield skrev: fre jan 06, 2023 10:32 pm
Elgen skrev: fre jan 06, 2023 1:19 am The Whistle at Eaton Falls (1951)

I rollene: Lloyd Brdges, Ernest Borgnine, Dorothy Gish og Murray Hamilton bl.a Regi: Robert Siodmak

Kom over denne på en liste og fikk lyst til å se den. Handler om en arbeiderkonflikt på en fabrikk i en småby der alle er avhengig av hverandre og der fagforening og gammelt vennskap settes på prøve.
Enkelt fortalt og Lloyd Brdges er god i hovedrollen. Gir den 7/10
Kunne kanskje vært en ide for egen tråd det med arbeidslivet? Har sett en god del filmer med Bridges og Leslie Nielsen fra 40 og 50 tallet, men ingenting der som tilsa at de to muntre herrer skulle ende opp som to av 80 og 90 tallets største filmkomikere..En av Dorothy Gish siste filmer, hun og søsteren Lillian kom inn i filmbransjen på 1910 tallet via deres gode venninne, legendariske Mary Pickford. Lillian er en av de som har vært lengst i bransjen med rundt regnet 75 år som skuespiller!
Tenkte du hadde sett denne
Egen tråd tror jeg blir for smalt.
Dennis Hopper var også en som jobbet veldig lenge og mye (har veldig sansen for han som du ser :D
Har faktisk ikke sett denne, men det var mange interessante skuespillere med, så måtte bare rable ned noen linjer. Finnes faktisk veldig mange filmer om arbeidslivet, men som du sier, blir kanskje litt smalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Menu (2022)

Som ElGuaje er inne på, så er castingen temmelig spot on her. Synes imidlertid man kunne gått enda mer i dybden på den enkelte gjest, og det meste som skjer er dessverre bittelitt platt og overfladisk. Det er allikevel en film som skiller seg ut i positiv retning, man mister aldri interessen og engasjementet. Legg til gode skuespillere, så blir det en godkjent

7.5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Enig i mye Sir. Ender vel på en 8/10 selv. Meget bra film, men kunne blitt enda bedre hvis man gjorde enkelte ting annerledes.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: lør jan 07, 2023 1:17 am Enig i mye Sir. Ender vel på en 8/10 selv. Meget bra film, men kunne blitt enda bedre hvis man gjorde enkelte ting annerledes.
Ja, med tanke på CV'en til regissøren, samt potensialet filmen hadde på idéstadiet, fikk jeg nok litt våt kinaputt vibes av resultatet. Overført til matverdenen (passende nok) vil jeg derfor denne gang trolig la være å dele ut en Michelinstjerne 8-)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hideaway (1995) av Brett Leonard

Etter å ha overlevd ei stygg bilulykke, blir Hatch Harrison (Jeff Goldblum) mot alle odds bragt tilbake til live, tilsynelatende uskadet. Dessverre har operasjonen noen mildt sagt uheldige bivirkninger, der går ut på at pasienten opplever flashbacks i retning en rekke mord på unge kvinner, og hvor ikke lenge etter, blir avslørt som noe der kommer til å finne sted, og den eneste som kan sette en stopper for all drepingen, er Harrison selv.

Ny nedtur, der alt man husket fra nesten 20 år tilbake, var noe med Goldblum, Alicia Silverstone, Pearl Jam konsertbilletter og ei fyr som kasta seg oppå en sylskarp dolk, og vel, det vil seg bare ikke med Hollywood filmatisering av Dean Koontz bøker, og denne føyer seg inn på ei lang liste med skuffelser.
Tross noen store navn og potensiale, blir det for mye fokus i dølle og utrolig cheesy spesial effekter, der oppsummerer hvor datert slikt kan se ut, i feil hender.
Bilde
Goldblum er som alltids en likandes type, men får lite hjelp, og særlig skurken fremstår som mer komisk enn truende. Legg på generisk midten av 90-talls alternativ rock i bakgrunnen og en haug med klisjeer, så nei, makter ikke gi den noe høyere enn maks ei:

4/10

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Starter på Pale blue eye nå.

Netflix, C. Bale.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

GatlingGun skrev: lør jan 07, 2023 7:26 pm Starter på Pale blue eye nå.

Netflix, C. Bale.
Har siklet litt på den selv, men venter til neste uke. Gi lyd hvis den er bra.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

John Garfield skrev: lør jan 07, 2023 7:55 pm
GatlingGun skrev: lør jan 07, 2023 7:26 pm Starter på Pale blue eye nå.

Netflix, C. Bale.
Har siklet litt på den selv, men venter til neste uke. Gi lyd hvis den er bra.
So far so good.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kampen om Narvik 6/10

Ingen dårlig film, men føler den kunne vært bedre hadde den ikke blitt gjort om til et "personlig drama". Den engasjerte litt, det må jeg innrømme at den gjorde. Samtidig føler jeg noen scener blir litt overdrevent dramatisk og for mange scener skal ha en eller annen form for drama i seg selv. Synes heller ikke at soldaten fremstod troverdig nok, mens kona sine handlinger var enklere å tro på og forstå. Synes også at den hoppinga i tid kunne vært løst bedre.

Men jeg ble underholdt, selv om man kan forutse slutten ganske lett spør du meg.

trønderen

Legg inn av trønderen »

GatlingGun skrev: lør jan 07, 2023 7:26 pm Starter på Pale blue eye nå.

Netflix, C. Bale.
Hva ble dommen? Jeg så den her om dagen og syntes den ble litt for langdryg. 6/10.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lite imponerende filmkveld/natt i går, og endte opp med å kaste bort tid på:

Clean Slate (1994) av Mick Jackson

Nytt forsøk med Dana Carvey i hovedrollen, og kan vel ikke si at han "imponerte" for mye i den fæle The Master of Disguise (2002) eller Opportunity Knocks (1990). Men i det minste er nå Clean Slate, hakket vassere enn sistnevnte film.
Åpenbart fra første stund, at her skal suksessen til Groundhog Day (1993) melkes, da i ei lignende scenario, der en klønete privatdetektiv (Carvey), grunnet ei tidligere ulykke, alltids starter opp dagene med en god dose hukommelsestap. Og nei, deretter og ut, følger så en rekke klisjeer som verken blir særlig morsomme eller minneverdige.

Men heldigvis er nå Carvey langt mer sympatisk her, enn i de uspiselige og umorsomme douchebagene han leverte i sine to andre komedie "klassikere". Og ja, deilig å slippe den utspilte parodien av Bush senior.

Men viktigste grunnen til at denne går i pluss, er de flotte damene. Der skjønne Valeria Golino, samt ei frekk cameo av Olivia d'Abo, sørger for at en ble noenlunde motivert til å holde fokus på en heller syltynn historie.

Alt i alt, ei film der føles ut som noe der kunne ha havnet i fanget til Jim Carrey, men som var lur nok til å styre unna slike middelmådigheter, og heller gå for komedie gull, og sørget for ikke en, men 3 klassikere i løpet samme kalenderåret.
Clean Slate derimot, er ikke ulikt filmens tema, nesten helt glemt dagen derpå, minus den nakne og veldreide stumpen til d'Abo, som en fikk nyte i et ørlite sekund.

5,5/10

Side Out (1990) av Peter Israelson

Ny middelmådig film, der om en lukker øya, er man godt inn i 90-tallet, men i det en åpner dem, kan en banne på at man er rett tilbake i 1985-86.
For her florerer det av neon og pastell farger, så mye og heftig, at det nesten blir for mye av det gode.

Mange ble nok lurt inn, i å tro at det dreide seg om en standard teen-sex rølpe komedie, med ei god dose tits and ass. Vel, tidlig ut, er det mye rumpe og puppe fokus, men så havner en inni ei sports-drama komedie, og slettes ikke fæl, selv om en har null interesse for Volley-ball, så ja, Terry Kiser som alltids, sleazy og jappete-drittsekk businessmann, C. Thomas Howell ankommer Los Angeles i håp om å få seg en greit betalt sommerjobb, men hans slu onkel, henviser han til en lite begivende stilling, der går ut på å sanke i penger og levere dårlig nytt, til mennesker der sliter med økonomien.

Vel, tilfeldigheter skal ha det til at Howell ender opp på ei festfylt badestrand, og får kjapt opp øya på deilige Courtney Thorne Smith, som introduseres ikke helt ulikt Bond babe Ursula Andress, som ei badenymfe opp av vannet, og nei, man får også ei annen flott 80 og 90-talls dame i Harley Jane Kozak.
Bilde
Som med slike sports komedier, blir det for tidlig ut, litt for åpenbart hvor ting vil gå, og nei, spilletiden kunne fint vært nedjustert med minst 15-20 minutter, eller mer.
Pluss for Kiser som alltids sleazy drittsekk, og mye flotte damer, men rimelig forglemmelig film.

5/10

Folks! (1992) av Ted Kotcheff

Det ville seg ikke for Tom Selleck som komisk leading mann. Der tidligere forsøk i den stive romantiske komedien Her Alibi (1989) feilet, ble det ikke bedre med en ny runde 3 Menn og en Baby (eller nå Lady) året etter, og uten makkerne Gutteberg og Danson ved sin side, er ikke Selleck så veldig morsom på egenhånd. Her mangler han også barten sin, og det er liksom noe rart å se Selleck minus ansiktshåret.

En film man kanskje ikke forventet for mye av, men likandes typer som Selleck og Don Ameche gjore vel sitt, og vel, en jappe-dude (Selleck) får dårlig nytt om sin mor, reiser så tilbake til hjembyen og finner ut at mens moderen ligger på sykehuset, har faderen (Ameche) endt opp med å slite med dårlig hukommelse og derfra og ut, kommer klisjeene på rekke og rad, minus den morsomme delen.

Det går hardt utover sønnen, og det er av sine egne, man skal få det. For stakkaren blir utsatt for så mye fysisk og psykisk juling, at det er et under at han i det hele tatt er i live, halvveis ut, og kanskje enda mer, at han ikke avliver hele slekta, lenge før siste akt. For makan til usympatiske drittsekker og nei, her lå alt til rette for ei mørk og voldelig komedie, der sønnen til slutt klikker fullstendig, og tar ut raseriet på sine nærmeste, som stort snylter og utnytter hans vennlige og naive vesen, hele tiden.

Men, jeg greier ikke å være for streng, da nettopp Selleck og Ameche er likandes typer, bare synd de rota seg borti en så ikke likandes film.

4/10

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Bilde

Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)

I rollene Tura Satana, Haji, Lori Williams, Sue Bernard og Stuart Lancaster bl.a Regi Russ Meyer

Tok et gjensyn med denne kultfilmen. Jeg kjøpte denne på dvd for en del år siden på en butikk som nå er borte (Playcom på Galleriet) "Pornoregissøren" Russ Meyer stod bak mye snusk og tvilsomme greier men denne har til og med feministene slått ring rundt og blir hyllet for sin "girlpower"
Var også snakk om at Quentin Tarantino skulle gjøre en remake men det ser ut til at det ikke blir noe av. Jeg ble først oppmerksom på filmen gjennom diverse samplinger som Rob Zombie gjorde, først med gruppen White Zombie:
► Show Spoiler


En veldig kul film synes jeg og karakteren blir værende på en solid 8/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn jan 08, 2023 3:55 pm
Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)

I rollene Tura Satana, Haji, Lori Williams, Sue Bernard og Stuart Lancaster bl.a Regi Russ Meyer

Tok et gjensyn med denne kultfilmen. Jeg kjøpte denne på dvd for en del år siden på en butikk som nå er borte (Playcom på Galleriet) "Pornoregissøren" Russ Meyer stod bak mye snusk og tvilsomme greier men denne har til og med feministene slått ring rundt og blir hyllet for sin "girlpower"
Var også snakk om at Quentin Tarantino skulle gjøre en remake men det ser ut til at det ikke blir noe av. Jeg ble først oppmerksom på filmen gjennom diverse samplinger som Rob Zombie gjorde, først med gruppen White Zombie:

En veldig kul film synes jeg og karakteren blir værende på en solid 8/10
Må nok få et gjensyn med både denne, og samtlige Russ Meyer filmer, ettersom en også handlet inn en del på DVD (samt ei større Meyer filmboks) fra nevnte Playcom kjede, men fra den som holdt til i Oslo frem til vinter 2012.

Likte veldig godt filmene til Meyer fra 60 og 70-tallet, særlig SuperVixen, og der damene ble mer og mer barmfagre og ville, desto lenger ut en kom.
Noe med kombinasjonen av flotte og frekke damer, med artig komikk og action, som gjorde at Meyers filmer definitivt skilte seg positivt ut, og bidro jo i mange ulike kopier, der i blant de mer actionprega og sleazy Andy Sidaris 80 og 90-talls eventyr, der i perioder var mer mykporno enn film.

Poke

Legg inn av Poke »

The Unbearable Weight of Massive Talent (TV2 Play) 8/10

Nicolas Cage storspiller i rollen som seg selv.
Herlig selvironisk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»