Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Gorgi

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Gorgi »

Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:28 pm
Albino skrev: ons jan 11, 2023 2:15 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:11 pm

Om Veton er differansen på CL gruppespill/EL sluttspill så er det røverkjøp spør du meg.
Dette kunne vært et sitat fra RBK-ledelsen helt til Rekdal kom inn til en bunnskrapt klubbkasse.
Nå fungerer jo ikke fotballoverganger slik at 30 millioner blir betalt uansett, her er nok en god del millioner knyttet mot akkurat avansement i europa og serietittel. Blir ikke disse oppfylt blir ikke Veton så dyr heller.
Her tror jeg du tar feil. Hammarby betalte 16-18mill i sikre midler til Viking. Det sies fra gode kilder at Veton fikk 10mill i SOF i Hammarby. Ved salg har Veton krav på hele beløpet. Hammarby vil nok ha igjen det de har brukt på Veton. Med en pris på 30mill er nok de utgiftene innen rekkevidde.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stc887 skrev: ons jan 11, 2023 2:29 pm Helt fair å bruke penger men da kan vel Molde dytte en sokk i mathølet om hvor fælt det er at norske klubber priser spillerene sine høyt når dere bruker nærmere 50 mill i overgang på to stykker uten videresalgspotensial iløpet av et snaut halvår.
Du ser ikke at det er en sammenheng?

Det Stavrum sa var at prisveksten fører til at Molde må se utenlands. Og det er dumt å sende penger ut at Norge som kan være med på å bygge norsk fotball. For Molde er det jo ett fett på mange måter, men klok på sikt er det ikke.

Men jeg forstår jo at de klubbene som blir ribba for sine beste ikke ser det på den måten. Alle er seg selv nærmest. Og som Moe sa: Markedet bestemmer.
Sist redigert av PapaSmurf den ons jan 11, 2023 2:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Moist

Legg inn av Moist »

Fransk bud fra Bordeaux på Brynhildsen også nå

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15418893/

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:36 pm Fransk bud fra Bordeaux på Brynhildsen også nå

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15418893/
Hørte det var på 20+ mill. Ble barskt avslått. De må gange summen med 3 minst, kanskje også 4.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:39 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:36 pm Fransk bud fra Bordeaux på Brynhildsen også nå

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15418893/
Hørte det var på 20+ mill. Ble barskt avslått. De må gange summen med 3 minst, kanskje også 4.
Ja står i artikkelen, har Bordeaux penger å banke i bordet med da?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:32 pm
Sulfat skrev: ons jan 11, 2023 2:15 pm "Om" kan ikke være utgangspunktet når man klasker gigantsummer i bordet. Det er en fryktelig skjør forretningsstrategi.
Det er aldri noe sikkert i fotball. Så når Benfica legger ut over 100 mill for Tengstedt tror de han vil passe, men de vet ikke.
Selvsagt finnes det ingen garantier. Men et argument om at kanskje det er akkurat Berisha som skyter oss til CL, derfor er det greit å bruke 30 mill, blir veldig hypotetisk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sulfat skrev: ons jan 11, 2023 2:41 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:32 pm
Sulfat skrev: ons jan 11, 2023 2:15 pm "Om" kan ikke være utgangspunktet når man klasker gigantsummer i bordet. Det er en fryktelig skjør forretningsstrategi.
Det er aldri noe sikkert i fotball. Så når Benfica legger ut over 100 mill for Tengstedt tror de han vil passe, men de vet ikke.
Selvsagt finnes det ingen garantier. Men et argument om at kanskje det er akkurat Berisha som skyter oss til CL, derfor er det greit å bruke 30 mill, blir veldig hypotetisk.
Egentlig ikke. Man kjøper jo Berisha i den tro at han er nettopp den som skal gjøre det.

Alt er jo hypotetisk i fotball. Noen ganger betaler man mye for lite og noen ganger lite for mye.

Men jeg stoler på at klubben har gjort sine vurderinger riktig.

Albino

Legg inn av Albino »

Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:40 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:39 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:36 pm Fransk bud fra Bordeaux på Brynhildsen også nå

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15418893/
Hørte det var på 20+ mill. Ble barskt avslått. De må gange summen med 3 minst, kanskje også 4.
Ja står i artikkelen, har Bordeaux penger å banke i bordet med da?
Herregud. Går han til Fransk nivå 2, da klikker jeg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Albino skrev: ons jan 11, 2023 2:45 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:40 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:39 pm

Hørte det var på 20+ mill. Ble barskt avslått. De må gange summen med 3 minst, kanskje også 4.
Ja står i artikkelen, har Bordeaux penger å banke i bordet med da?
Herregud. Går han til Fransk nivå 2, da klikker jeg.
Jeg er mer opptatt av hvor mye de betaler. Men det sier jo litt om ambisjonene i såfall om han forlater en klubb som skal prøve seg på CL til fordel for en klubb som kanskje kan karre seg til en andreplass i Ligue 2. Han kan be dem ringe om de rykker opp.

smash

Legg inn av smash »

Riktig av Molde å bruke penger, men Berisha er både gråstein og feil type objekt å bruke så mye penger på.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:39 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:36 pm Fransk bud fra Bordeaux på Brynhildsen også nå

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15418893/
Hørte det var på 20+ mill. Ble barskt avslått. De må gange summen med 3 minst, kanskje også 4.
Det er litt spesielt at Molde smeller 30 millioner i bordet for en 29 år gammel spiss samtidig som vi får inn et bud på 20 milloner for Brynhildsen.
Svak research av agenten!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

smash skrev: ons jan 11, 2023 3:04 pm Riktig av Molde å bruke penger, men Berisha er både gråstein og feil type objekt å bruke så mye penger på.
Samme sa jeg om Kaasa.

Så jeg har karantene fra å klage på klubbens vurderinger.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Hmm skrev: ons jan 11, 2023 3:05 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 2:39 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:36 pm Fransk bud fra Bordeaux på Brynhildsen også nå

https://www.tv2.no/sport/fotball/tv-2-e ... /15418893/
Hørte det var på 20+ mill. Ble barskt avslått. De må gange summen med 3 minst, kanskje også 4.
Det er litt spesielt at Molde smeller 30 millioner i bordet for en 29 år gammel spiss samtidig som vi får inn et bud på 20 milloner for Brynhildsen.
Svak research av agenten!
28 år er vel Berisha. :)

HarryH

Legg inn av HarryH »

Albino skrev: ons jan 11, 2023 2:45 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:40 pm
Ja står i artikkelen, har Bordeaux penger å banke i bordet med da?
Herregud. Går han til Fransk nivå 2, da klikker jeg.
Bårdå rykker sannsynligvis opp, så det trenger ikke være så dumt av Brynhildsen å reise dit. Der har jo også Gregersen opparbeidet seg en sterk posisjon i klubben og kan gjøre overgangen lettere på mange måter.

Men det er åpenbart at Brynhildsen må være mye mer verdt enn Berisha. Ola har fortsatt mye utviklingspotensial i seg. Han har jo også farten som er nødvendig for å hevde seg i en topp-6 liga. Tipper 1 Bryn tilsvarer ca. 3 Berish i markedet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: ons jan 11, 2023 3:10 pm
Albino skrev: ons jan 11, 2023 2:45 pm
Moist skrev: ons jan 11, 2023 2:40 pm
Ja står i artikkelen, har Bordeaux penger å banke i bordet med da?
Herregud. Går han til Fransk nivå 2, da klikker jeg.
Bårdå rykker sannsynligvis opp, så det trenger ikke være så dumt av Brynhildsen å reise dit. Der har jo også Gregersen opparbeidet seg en sterk posisjon i klubben og kan gjøre overgangen lettere på mange måter.

Men det er åpenbart at Brynhildsen må være mye mer verdt enn Berisha. Ola har fortsatt mye utviklingspotensial i seg. Han har jo også farten som er nødvendig for å hevde seg i en topp-6 liga. Tipper 1 Bryn tilsvarer ca. 3 Berish i markedet.
Ja, så 80 millioner høres sånn passe rett ut.

Men det er viktig å vise klubber som tror de kan komme hit til Norge og betale småpenger at den tiden er over. Nå må det svi litt å hente herfra.

qua

Legg inn av qua »

Uff, 30 millioner for Berisha høyres litt for meget ut. Må da vere bedre alternativ der ute.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Problemet med å hente en erstatter til Fofana er hvor lite spennende det er på markedet. Skal man tenke norsk, så er Berisha fort det eneste som er veldig aktuelt. Ser man til norske spillere i utenlandet, ref. Stavrum sitt intervju i RB er disse navnene jeg kommer på.

King skal ha for mye lønn, er for mye skadet og spiller dessuten ikke i Norge noensinne igjen. Nielsen koser seg i Tyskland og det samme med Berg i Sverige. Kamara er for gammel og ikke noe særlig. Sigurd Haugen og Lauritsen koser seg i henholdsvis Danmark og Nederland.

Da står man igjen med Berisha. Men jeg hadde ærlig talt foretrukket Mikkelsen, Femi eller Adams (!) istedenfor Berisha. Alle de har videresalgpotensiale og noe man kunne ha hentet for 30 millioner. Nå går Pemi til Bodø/Glimt, men mer på tanken.

Ellers håper man jo at Molde scouter seg til flere navn enn de nevnte. Selv om man selvfølgelig ikke forventer en ny Fofana. Jeg har sett ett par tilfeldige kamper i Allsvenskan, og en spiss på Mjallby ved navn Nwankwo har imponert meg litt. Spørsmålet er om Molde har kjennskap til han? Eksempelvis.

Man blir ikke direkte imponert av det "vanlige" scoutingarbeidet Molde har lagt ned siste 10 årene heller, ref. eksmepelvis Crainix, Ranmark BBS-retur, Cibicki, Karlsson og Nattestad.
Sist redigert av Centrist den ons jan 11, 2023 3:36 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Centrist skrev: ons jan 11, 2023 3:29 pm Problemet med å hente en erstatter til Fofana er hvor lite spennende det er på markedet. Skal man tenke norsk, så er Berisha fort det eneste som er veldig aktuelt. Ser man til norske spillere i utenlandet, ref. Stavrum sitt intervju i RB er disse navnene jeg kommer på.

King skal ha for mye lønn, er for mye skadet og spiller dessuten ikke i Norge noensinne igjen. Nielsen koser seg i Tyskland og det samme med Berg i Sverige. Kamara er for gammel og ikke noe særlig. Sigurd Haugen og Lauritsen koser seg i henholdsvis Danmark og Nederland.

Da står man igjen med Berisha. Men jeg hadde ærlig talt foretrukket Mikkelsen, Femi eller Adams (!) istedenfor Berisha. Alle de har videresalgpotensiale og noe man kunne ha hentet for 30 millioner. Nå går Pemi til Bodø/Glimt, men mer på tanken.
Dere får Gift til en lavere pris og med høyere videresalgspotensial (i alle fall når man ser den overopphetede prisen for eksempel Brynhildsen ser ut til å gå for). Egentlig en no-brainer for dere.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Centrist skrev: ons jan 11, 2023 3:29 pm Men jeg hadde ærlig talt foretrukket Mikkelsen, Femi eller Adams (!) istedenfor Berisha. Alle de har videresalgpotensiale og noe man kunne ha hentet for 30 millioner.
Enig. Vi hadde fått en spiller som Mikkelsen for 30 mill. Og vi hadde fort fått 50+ mill tilbake om noen år.
Berisha er bra, men vi betaler en voldsom overpris.

Centrist

Legg inn av Centrist »

lund skrev: ons jan 11, 2023 3:33 pm Dere får Gift til en lavere pris og med høyere videresalgspotensial (i alle fall når man ser den overopphetede prisen for eksempel Brynhildsen ser ut til å gå for). Egentlig en no-brainer for dere.
Har hørt mye spennende om han, men har faktisk ikke sett han i aksjon. Hvor lyst har Gift seg bort så fort fra Stabæk da? Stabæk sin økonomi er ikke akkurat noe å skryte over, så han burde sånn sett ikke bli veldig dyr som du sier.

lund

Legg inn av lund »

Centrist skrev: ons jan 11, 2023 3:38 pm
lund skrev: ons jan 11, 2023 3:33 pm Dere får Gift til en lavere pris og med høyere videresalgspotensial (i alle fall når man ser den overopphetede prisen for eksempel Brynhildsen ser ut til å gå for). Egentlig en no-brainer for dere.
Har hørt mye spennende om han, men har faktisk ikke sett han i aksjon. Hvor lyst har Gift seg bort så fort fra Stabæk da? Stabæk sin økonomi er ikke akkurat noe å skryte over, så han burde sånn sett ikke bli veldig dyr som du sier.
Tviler på at Gift har noe mot det. Har nok ganske mye større ambisjoner enn Stabæk. En annen vurdering for Stabæk. Er fort et direkte nedrykkslag uten Gift (skulle fått det tøft med å rykke opp i fjor uten Gift), men samtidig kan de bruke pengene de får til å forsterke andre plasser på laget som de har vel så stort behov for.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gift tror jeg kommer til å slite i Eliteserien. Fysikken er ikke all verden. Jeg tror Eliteserien blir en wake up call. Det er nok en grunn til at ingen har lagt ut åte.

Og Mikkelsen er det to issues med. For det første er han ikke en 9’er så da hjelper det lite å kjøpe han når han ikke kan spille der vi trenger folk.
Og for det andre har han ikke lyst til Molde. Han ender i RBK. Vent og se.

Centrist

Legg inn av Centrist »

PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 3:45 pm Gift tror jeg kommer til å slite i Eliteserien. Fysikken er ikke all verden. Jeg tror Eliteserien blir en wake up call. Det er nok en grunn til at ingen har lagt ut åte.

Og Mikkelsen er det to issues med. For det første er han ikke en 9’er så da hjelper det lite å kjøpe han når han ikke kan spille der vi trenger folk.
Og for det andre har han ikke lyst til Molde. Han ender i RBK. Vent og se.
Blir ihvertfall spennende å se Gift. Lenge siden noen har slått så plutselig til som han i OBOS-ligaen midt-sesong.

Ang. Mikkelsen og 9er er jeg forsåvidt enig. Men vi trenger uansett back-up til Brynhildsen. Vi omgjorde Brynhildsen fra kant til spiss, og at Mikkelsen ikke skal klare det samme i den rollen så offensiv som han er, tviler jeg på. Har du noen kilder / linker som viser at han ikke har lyst til Molde? Det viser forøvrig fotballens krefter når vi blir ryktet til Berisha samtidig som Mikkelsen ryktes til Hammarby.

Jeg er personlig skeptisk til Berisha på flere plan, selv om han åpenbart er en god spiller. Problematikken her er at vi erstatter en fremadstormende spiller med en relativt aldrende spiller uten videresalgpotensiale. I mine øyne har vi nok av de med Linnes, Hansen, Bjørnbak, delvis Haugen, Eikrem, Knudtzon, delvis Eriksen, Ulland og Ellingsen, samt kanskje Hussain.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Det må da finnes andre spisser enn Berisha til 30 mill? Varnoen brukbare angripere på Djurgården, men de er vel like dyre?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Centrist skrev:
Ang. Mikkelsen og 9er er jeg forsåvidt enig. Men vi trenger uansett back-up til Brynhildsen. Vi omgjorde Brynhildsen fra kant til spiss, og at Mikkelsen ikke skal klare det samme i den rollen så offensiv som han er, tviler jeg på. Har du noen kilder / linker som viser at han ikke har lyst til Molde? Det viser forøvrig fotballens krefter når vi blir ryktet til Berisha samtidig som Mikkelsen ryktes til Hammarby.
Brynhildsen var klart best som spiss i Stabæk. Jeg har aldri sett han som en kantspiller. Så i mine øyne forsøkte vi å omskolere han vekk fra spissrollen. Uten særlig hell.

Men omskolering har vi uansett ikke tid til nå. Nå skal klubben forsøke å komme seg inn i CL og må ha spillere som kan levere tvert.

Angående Mikkelsen så har jeg kilder ja, men ingen linker. Han har venner i RBKs stall og vil spille med dem om han skal flytte på seg innenlands.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: ons jan 11, 2023 4:09 pm Det må da finnes andre spisser enn Berisha til 30 mill? Varnoen brukbare angripere på Djurgården, men de er vel like dyre?
La oss si man øker til 40 mill da, hvem kan vi hente? Det har jeg grublet mye på jeg og. Men det er et fryktelig vanskelig spissmarked nå.

Skal vi hente spillere i rett alder for videresalg og som vi vet er gode så har de sannsynligvis allerede gått til større klubber.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Berisha kommer til å være en
suksess i Molde, fantastisk presspiller, en som blør for drakta og for lagkamerater og krever stor innsats fra de rundt seg. Han har god fart, god til å avslutte (i eliteseriestandard), er god på linkup play og sterk i kroppen til å være såpass liten. Har ikke noe i mot å få en spiller med litt aggresjon heller, det har vi litt av akkurat nå.

Vi kan ikke gå mye lengre uten en annen naturlig spiss enn Brynhildsen, Berisha er en av få spillere som passer kriteriene og vi må betale deretter.

At han blir 29 i år uroer meg ikke, farten hans er uansett ikke hovedvåpenet og hvis man ser utover i verden så leverer spillere helt opp til de er 35 ish år(Benzema, Lewandowski osv). Veton er meget godt trent så jeg er ikke redd for dette i det hele tatt.
Kjør på!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

En spiller som Oliver Berg, som gikk fra Kalmar til Djurgården etter 2022-sesongen tror jeg hadde passet for Molde.
Ballsikker og med gjennombruddskraft.

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 4:21 pm
Centrist skrev:
Ang. Mikkelsen og 9er er jeg forsåvidt enig. Men vi trenger uansett back-up til Brynhildsen. Vi omgjorde Brynhildsen fra kant til spiss, og at Mikkelsen ikke skal klare det samme i den rollen så offensiv som han er, tviler jeg på. Har du noen kilder / linker som viser at han ikke har lyst til Molde? Det viser forøvrig fotballens krefter når vi blir ryktet til Berisha samtidig som Mikkelsen ryktes til Hammarby.
Brynhildsen var klart best som spiss i Stabæk. Jeg har aldri sett han som en kantspiller. Så i mine øyne forsøkte vi å omskolere han vekk fra spissrollen. Uten særlig hell.

Men omskolering har vi uansett ikke tid til nå. Nå skal klubben forsøke å komme seg inn i CL og må ha spillere som kan levere tvert.

Angående Mikkelsen så har jeg kilder ja, men ingen linker. Han har venner i RBKs stall og vil spille med dem om han skal flytte på seg innenlands.
Har hørt dette flere plasser. Men hvem i RBK er det som er så gode kompiser med Mikkelsen egentlig?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

"– Det skjedde noe i sommer. Da ble det vesentlig dyrere. Det er en skummel utvikling. Hvis ikke norske klubber vil selge til andre norske klubber for fornuftige summer, så må vi gå andre plasser for å lete etter spillere. Det er skummelt for norsk fotball. Han antyder at overgangssummene økte med tre-gangeren omtrent over natta."

Det som skjedde over natten var at samme mann som nå er ute og klager, ikke satte foten ned når HamKam krevde fantasisummer for Eriksen.

Får sitere meg selv fra moldetråden i sommer:

Tror denne Eriksen-sagaen kommer til å bli en gamechanger for prisnivået innad i norsk fotball. Skal ikke bli noe lettere å hente kvalitet fra andre norske klubber, når Glimt og Molde begge er villig til å bla opp 12 mill (+?) for en helt grei, halvgammel spiller, med et halvt år toppfotball på baken. Alle som støtter dette kjøpet har mistet all sutre-rett neste gang vi skal kjøpe en Mannsverk, og får nei på 25-millioners budet.
En ny standard har hermed blitt satt for prisnivået innad i norsk fotball.


Ekstra pinlig blir det når hovedarkitekten bak denne inflasjonen, går ut og klager på samme dag som han legger 30 mill på bordet for Berisha.

Ris til egen bak, Stavrum.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»