Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Haugzu

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Haugzu »

Zanick skrev: ons jan 11, 2023 9:14 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15419870/

Går på repeat det her. På tide å ta det internt?
Ja, helt klart. Som jeg har snakket med veldig mange om, det jeg har her, får jeg aldri igjen. Jeg er Ole Sæter i Rosenborg. I en annen klubb er jeg bare en jævlig god fotballspiller.

Han er jo sjarmerende denne Ole.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

DuncanE skrev: ons jan 11, 2023 9:14 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 11, 2023 9:01 pm
DuncanE skrev: ons jan 11, 2023 3:46 pm

Bold.dk ja. Feinsmeckerne som skrev at RBK ville selge gullkalven så snart budene passerte 30 mill.
Apropos 30 mill: Reims slo et av bunnlagene borte i fransk serie og har nå 10 poeng ned til streken. Kan vel snart cashe inn dette beløpet for Holm. Med litt e-cup-inntekter i tillegg så kan dette bli det mest lukrative året på svært lenge.
Men så har jo klubben god erfaring med å pisse bort ekstraordinære inntekter. Europaliga det ene året, budsjettert underskudd året etter. Mens EK bare svinner hen. La oss håpe de nåværende ansvarlige klarer å ta bedre vare på disse mulighetene.
Bedre sjanse nå enn med Koteng og Bratseth. For ikke å snakke om med Tore Strømøy.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »




Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

https://www.nidaros.no/da-rekordsalget- ... 113-405968

– Det blir det ikke, det kan jeg si med en gang. Overgangssummene og lønnskostnadene skal vi holde nede, det er ikke flere titalls millioner å kaste ut på sign-on-fee. Vi må få fotfeste nå, sier Rekdal.

– Vi har ikke råd til bomkjøp, vi må ha høy treffprosent. Vi traff skikkelig med Tengstedt, men det kan ikke gjøre oss sløve på grunnarbeidet til neste gang, bare fordi vi lyktes nå. Det nytter ikke, fortsetter han.

Akkurat nå pågår en jakt på Hammarby tidligere Viking-spiss, Veton Berisha, der Molde ifølge TV 2 har lagt inn et bud på 30 millioner kroner. En spissjakt i den skalaen avviser Rekdal.

– Vi må lete på en annen hylle enn for eksempel Molde. Å være med Molde og by på Veton Berisha, det er for eksempel fantasi med dagens situasjon, sier han

– Dere kommer ikke til å hente en erstatter for 10–20 millioner?

– Det skjer ikke. Vi henter spillere som kan videreutvikles, som har potensial. Også er det selvfølgelig logisk at vi henter noen med erfaring, som for eksempel Morten Bjørlo, sier Rekdal.

– Kan det komme en storfisk inn?

– Hasardiøse lønninger og høye summer blir det i hvert fall ikke. Vi må være tro til stilen og skaffe ambisiøse og unge gutter som vil bli bedre og komme seg videre. Spillere som tåler treningshverdagen vår og som etterlever klubbens verdier og vil bygge oss opp, svarer Rekdal.

Da Tengstedt-avtalen var et faktum, møttes han, Geir Frigård, Roar Strand og sportslig leder Mikael Dorsin til et «hastemøte».

– Der spurte vi oss: Hva gjør vi nå? Hvor står vi nå? Vi ble enige om å gjøre ferdig treningsleiren i ro og mak. Det er viktig å bli kjent med de nye spillerne og ikke forhaste oss, slik at vi roter bort unødvendige penger. Vinduet stenger ikke før i mars og vi har fire spennende spisser som vi skal se i treningskampene, sier Rekdal.

Rekdal gjør det klinkende klart for omgivelsene:

– Vi har ikke tid til å hvile på laurbærene, vi skal opp og fram. Nå mistet vi en fantastisk god spiller, men det har gitt et økonomisk løft i hverdagen vår. Vi skal være smarte når vi prioriterer. Stallen vår er ung, så det er ikke så overraskende at vi nå har satt oss i denne posisjonen. Det som er overraskende, er at det kom en sånn sum og så fort. Men så er det desto gledeligere, sier Rekdal og fortsetter:

– Fokuset nå er å få maks ut av morgendagens trening. Vi blir satt litt tilbake sportslig, men det er ikke dermed sagt at det er mulig å reparere. Det er nesten tre måneder igjen av overgangsvinduet."


Rosenborg fortsetter på samme måte med scouting og bygger seg opp igjen. Dette liker jeg svært godt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Zanick skrev: ons jan 11, 2023 9:14 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15419870/

Går på repeat det her. På tide å ta det internt?
Jepp, men helt greit at Rekdal svarer slik at de som kun leser det media skriver ikke kjøper alt Ole Sæter sier når det er en mikrofon foran han.

Også synes jeg dette var ganske ironisk da:
Ole Sæter skrev:– Nei, det har jeg ikke. Det tenker jeg at jeg, Kjetil og Micke tar intern. Det som er sagt i den saken der fra min side er egentlig sagt. Jeg legger den egentlig litt fra meg, for det vil overhodet ikke hjelpe meg og mitt fokus å krangle med den ene eller andre i klubben om hva jeg har spurt om eller krever.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

thewaterfall skrev: ons jan 11, 2023 10:39 pm Også synes jeg dette var ganske ironisk da:
Ole Sæter skrev:– Nei, det har jeg ikke. Det tenker jeg at jeg, Kjetil og Micke tar intern. Det som er sagt i den saken der fra min side er egentlig sagt. Jeg legger den egentlig litt fra meg, for det vil overhodet ikke hjelpe meg og mitt fokus å krangle med den ene eller andre i klubben om hva jeg har spurt om eller krever.
Ja, for det er jo ikke på noe vis nettopp han selv (og han alene) som febrilsk prøver å holde denne poteten varm🤣

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: ons jan 11, 2023 9:14 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15419870/

Går på repeat det her. På tide å ta det internt?

Deilig av Rekdal. Si det som det er. Selv om sånt skal tas internt fra begge parter så klart.

Kom deg avgårde, Sæter.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Han bør kanskje begynne å prate med agenten sin i stedet for TV2?

Eller er det der problemet ligger kanskje? At all dialog går via Krim-Jim og han er vel ikke fremmed for å pynte på sannheten akkurat. Kanskje Krim-Jim har fremsatt høyere krav enn det Ole S er villig til å akseptere for å sikre en bedre lønningsdag og snakket ned tilbudet RBK har gitt.

Solbakken har jo mest å tjene på at Sæter skifter klubb, særlig til en klubb som kan lønne bra.

Og nei, jeg tror ikke min konspirasjonsteori er særlig realistisk. Det er bare det at med Krim-Jim kan man aldri være sikre på noe annet enn at han ønsker den løsningen som gir han selv best betalt. Og han bryr seg ikke særlig om hvilke metoder som trengs.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

qbah skrev: tir jan 10, 2023 11:49 pm Kunne ikke sagt det bedre selv, og det der er selvsagt viktig for alle og noe alle ønsker - et enda mer gjenkjennbart angrepsspill og et enda mer samspilt lag. Men det er ikke gjort på en liten sesong med mye utskiftninger i spillerstall.
Dette er i beste fall naivt å tro. At voksne menn som er sammen 300 døgn på fulltid i året ikke skal klare å etablere et godt kollektivt spill? Come on. Det dere har nå er det dere får.

dada1977

Legg inn av dada1977 »

HarryH skrev: ons jan 11, 2023 11:53 am
lund skrev: ons jan 11, 2023 11:28 am
HarryH skrev: ons jan 11, 2023 11:24 am Det er ikke sikkert at Rosenborg blir veldig svekket av Tengstedt-salget. Var det ikke 4-2-0 på de seks siste kampene før Tengstedt kom?
De hadde vel et snitt før Tengstedt kom som tilsa at de hadde endt på 3. plass også uten Tengstedt (men det tar for så vidt ikke hensyn til at Lillestrøm kollapset på høsten, noe man ikke kunne vite).
Snittet med Tengstedt var vel solide 2,00.
Men snittet i de 11 siste kampene før Tengstedt kom, var faktisk 2,00 det også.
Og snittet på bortebane med Tengstedt var faktisk marginalt dårligere med (1,16) enn uten (1,22).

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Æsj så solgte de dansken også. Endelig etter så mange dårlige kjøp, hadde RBK funnet en gjennombruddshissig løpsterk og god angrepsspiller. Etter flere triste år ble det artig å se RBK igjen. Hans løp i rom, diagonalt ++, gjorde susen, han fikk med de andre også på en del forrykende angrepsfotball.. Nå er det vel tilbake igjen til defensiv, trist fotball, hvor angrepsspillet i all hovedsak er lange innlegg fra sidene mot ei stor stasjonær klynge foran målet. Trist som f... å se sånn dritfotball der bare tilfeldigheter avgjør.
1.prioritet i RBK er nok at den meget store folkemengden som driver å tar ut lønn i RBK-systemet, får meget feit lønn. Ihvertfall så er resultater og underholdningsverdi på fotballen som spilles nedprioritert. Hvor mange er ansatt innen RBK egentlig? Ser det stadig opprettes nye stillinger. Mange av disse stillingene er slettes ikke nødvendige.
Så nå framover vil RBK-praten bli kjøp og salg, kjøp og salg , hver eneste uke, butikkdrift. Så finner de kanskje en ny en som har skjønt hvordan spille angrepsfotball, forventet om 2-3 år kanskje

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

ballee skrev: tor jan 12, 2023 12:21 am Æsj så solgte de dansken også. Endelig etter så mange dårlige kjøp, hadde RBK funnet en gjennombruddshissig løpsterk og god angrepsspiller. Etter flere triste år ble det artig å se RBK igjen. Hans løp i rom, diagonalt ++, gjorde susen, han fikk med de andre også på en del forrykende angrepsfotball.. Nå er det vel tilbake igjen til defensiv, trist fotball, hvor angrepsspillet i all hovedsak er lange innlegg fra sidene mot ei stor stasjonær klynge foran målet. Trist som f... å se sånn dritfotball der bare tilfeldigheter avgjør.
1.prioritet i RBK er nok at den meget store folkemengden som driver å tar ut lønn i RBK-systemet, får meget feit lønn. Ihvertfall så er resultater og underholdningsverdi på fotballen som spilles nedprioritert. Hvor mange er ansatt innen RBK egentlig? Ser det stadig opprettes nye stillinger. Mange av disse stillingene er slettes ikke nødvendige.
Så nå framover vil RBK-praten bli kjøp og salg, kjøp og salg , hver eneste uke, butikkdrift. Så finner de kanskje en ny en som har skjønt hvordan spille angrepsfotball, forventet om 2-3 år kanskje
Er jo bare å gratulere med et fantastisk salg, en sportsjef som ikke hadde solgt etter en slik avtale ville fått sparken.
Godt jobba av Dorsin

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nordlys skrev: ons jan 11, 2023 11:54 pm
qbah skrev: tir jan 10, 2023 11:49 pm Kunne ikke sagt det bedre selv, og det der er selvsagt viktig for alle og noe alle ønsker - et enda mer gjenkjennbart angrepsspill og et enda mer samspilt lag. Men det er ikke gjort på en liten sesong med mye utskiftninger i spillerstall.
Dette er i beste fall naivt å tro. At voksne menn som er sammen 300 døgn på fulltid i året ikke skal klare å etablere et godt kollektivt spill? Come on. Det dere har nå er det dere får.
Jepp. Copium og hopium fra øverste hylle.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Nå har vi på to sesonger klart å selge for 180 mill, om vi tar med tengstedt før klausuler, holm, og ceide.

Da må vi kunne droppe salg litt, og spille sammen et lag.

De fleste glemmer at det laget som startet sesongen ifjor knapt hadde vært i klubben før. Sånt påvirker selvsagt gruppa, både i treningskultur og mentalitet i garderoben.

Hvor mange har vært her i over 2 år? Markus, Hansen, og Tagseth?

Vi starter heldigvis på et helt annet sted i år enn i fjor. Og så lenge vi klarer å score like mange mål, så er det ikke det som avgjør en evt gullkamp.

Glimt tok gull i 2021 med målforskjell 59 - 25.
Sesongen etter putta de 86... altså 27 mer.. Men de slapp inn 41, 16 mer... Og klarte bare sølv..

Så å være mer offensiv gir deg ikke nødvendigvis seriegull. Man må klare begge deler.

Molde gikk fra 70-40 i 2021 til 71-25 i fjor.

Score like mange, men tette igjen bakerst.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kalle73 skrev: ons jan 11, 2023 11:56 am Stygg sak, som muligens ikke gjør det like lukrativt å spille for Ørnene om de blir utestengt: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... IXING.html
RBK beriker seg med kampfiksingmidler. Spent på å se hvordan Glimt skal overgå denne umoralen.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 8:58 am
Kalle73 skrev: ons jan 11, 2023 11:56 am Stygg sak, som muligens ikke gjør det like lukrativt å spille for Ørnene om de blir utestengt: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... IXING.html
RBK beriker seg med kampfiksingmidler. Spent på å se hvordan Glimt skal overgå denne umoralen.
Må nok noe sexarbeid og utnyttelse av mindreårig arbeidskraft til for å slå den moralske nedturen der....
Eventuelt be om å flytte en cupkamp til.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:12 am
Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 8:58 am
Kalle73 skrev: ons jan 11, 2023 11:56 am Stygg sak, som muligens ikke gjør det like lukrativt å spille for Ørnene om de blir utestengt: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... IXING.html
RBK beriker seg med kampfiksingmidler. Spent på å se hvordan Glimt skal overgå denne umoralen.
Må nok noe sexarbeid og utnyttelse av mindreårig arbeidskraft til for å slå den moralske nedturen der....
Eventuelt be om å flytte en cupkamp til.
Får ballguttene betalt? Eller et det rett og slett slaveri som foregår på flere fotballarenaer?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 9:15 am
Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:12 am
Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 8:58 am

RBK beriker seg med kampfiksingmidler. Spent på å se hvordan Glimt skal overgå denne umoralen.
Må nok noe sexarbeid og utnyttelse av mindreårig arbeidskraft til for å slå den moralske nedturen der....
Eventuelt be om å flytte en cupkamp til.
Får ballguttene betalt? Eller et det rett og slett slaveri som foregår på flere fotballarenaer?
Da jentelaget vi trente var ballgutter(?!) for Stabæk fikk de pølse og brus i pausen. Men det regner jeg med går under regulær kostgodgjørelse...

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tengstedt minst 108 mill
Holm minst 40 mill (bank i bordet)
Ceide 30 mill
Dino 5-10 mill
Vagic 7 mill
Andersson 5 mill (?)
Videresalg på Adegbenro

200 mill på halvannet år når Holm-pengene tikker inn i sommer, det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Zanick skrev: tor jan 12, 2023 11:33 am Tengstedt minst 108 mill
Holm minst 40 mill (bank i bordet)
Ceide 30 mill
Dino 5-10 mill
Vagic 7 mill
Andersson 5 mill (?)
Videresalg på Adegbenro

200 mill på halvannet år når Holm-pengene tikker inn i sommer, det.
Så var det økononomistyringen på midlene da ;)

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Unner du ikke Henriksen pålegg på brødskiva? :D

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:25 am
Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 9:15 am
Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:12 am

Må nok noe sexarbeid og utnyttelse av mindreårig arbeidskraft til for å slå den moralske nedturen der....
Eventuelt be om å flytte en cupkamp til.
Får ballguttene betalt? Eller et det rett og slett slaveri som foregår på flere fotballarenaer?
Da jentelaget vi trente var ballgutter(?!) for Stabæk fikk de pølse og brus i pausen. Men det regner jeg med går under regulær kostgodgjørelse...
For at FD ikke skal bli kansellert bør vi kalle dem ballpersoner. Eller ball kan jo også hentyde til det mannlige kjønn, så la oss kalle dem "assistentpersoner for henting av nødvendige redskaper for gjennomføring av idrettsarrangement".

Da tror jeg vi skal anse oss sjøl som relativt trygge.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

DuncanE skrev: tor jan 12, 2023 11:38 am
Zanick skrev: tor jan 12, 2023 11:33 am Tengstedt minst 108 mill
Holm minst 40 mill (bank i bordet)
Ceide 30 mill
Dino 5-10 mill
Vagic 7 mill
Andersson 5 mill (?)
Videresalg på Adegbenro

200 mill på halvannet år når Holm-pengene tikker inn i sommer, det.
Så var det økononomistyringen på midlene da ;)
Med Hareide og SIB hadde vi hentet inn alle mislykkede utenlandsproffer som er å oppdrive i aldersklassen 27-29 år. Jeg håper dagens regime fortsetter i samme spor som de har gjort til nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Mye som tyder på at Dorsin fremdeles har et visst håp om Selnæs.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... om-selnaes

Ole er selvfølgelig mer enn velkommen, men tror fremdeles han har noen år til i utlandet foran seg før det er aktuelt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HALLO!!! Hvor er de friske, pikante, ryktene (gjerne reelle) om ny spiss på vei inn? Uansett hva Reka sier, kvalitet må til for å erstatte Tengstedt. Greit med litt mer penger på bok. Men skal vi kunne hevde oss i ES og ta oss videre til et gruppespill i Europa (og ikke gjøre oss bort der) må det handles. Noen som vet, har hørt, noe?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tror det spørs på hva slags tilbud han får vs hva Dorsin er villig til å tilby. Men siden han er bosman tror jeg nok han får tilbud som er saftigere økonomisk enn hva RBK kan tilby selv om han vel har sagt at hvis han kommer hjem er det ikke som pensjonist mener jeg.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Under Dorsin så har man jo faktisk vært litt mer løsmunnet om spillere som ikke har blitt presentert enn under forgjengerne, men ikke mye, Bjørnebye klarte vel å holde lokket på Konradsen-overgangen nesten helt fram til han gikk ut på Lerkendal i RBK-drakt for å bli presentert som pauseunderholdning.

Så er det vel kanskje mest Hareide og Rekdal som har litt aktivt gått ut i media for å muligens flagge interesse for å påvirke spillerne det gjelder? Alle i trøndelag vet at Dorsin prater jevnlig med alle (trønderske) tidligere RBK-ere som kan forsterke laget, tipper han snakker med Sørloth, Midtsjø og Svensson like mye som med Sælnes for å sitte klar hvis de får et snev av hjemlengsel, adressa prøver bare å lirke ut noe mer enn selvfølgeligheter fordi Særlnes sin kontrakt går ut til sommeren.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor jan 12, 2023 11:47 am
Kalle73 skrev: tor jan 12, 2023 9:25 am
Tjaaah skrev: tor jan 12, 2023 9:15 am

Får ballguttene betalt? Eller et det rett og slett slaveri som foregår på flere fotballarenaer?
Da jentelaget vi trente var ballgutter(?!) for Stabæk fikk de pølse og brus i pausen. Men det regner jeg med går under regulær kostgodgjørelse...
For at FD ikke skal bli kansellert bør vi kalle dem ballpersoner. Eller ball kan jo også hentyde til det mannlige kjønn, så la oss kalle dem "assistentpersoner for henting av nødvendige redskaper for gjennomføring av idrettsarrangement".

Da tror jeg vi skal anse oss sjøl som relativt trygge.
Hva om materielltilbakevinneren identifiserer som barkrakk?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.

Nei takk. For dyr, for gammel og for dårlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»