Brann Klubbtråd.

Svar
Lew_Ashby

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Lew_Ashby »

Kanskje noen som har postet denne her, men synes ikke Molde og Stavrum kommer kjempegodt ut av dette intervjuet. Klager altså på at norske klubber krever for mye for spillerne sine slik at klubbene med penger (går ut ifra Molde, BG og RBK) må til utlandet og legge igjen pengene sine der istedenfor i Norge.

Dette er altså klubben som solgte Fofana til 125 mill, og som kjøpte Mannsverk for 15 mill og kunne solgt ham videre for det dobbelte kort tid etter, som klager på at man ikke fikk feks Wolfe på billigsalg. Det er selvsagt bedre at de rikeste klubbene som allerede vinner skal få de beste spillerne i Eliteserien billig, slik at de kan håve inn penger i Europacup og eventuelt selge samme spillerne til 3x kjøpssummen. Dette er selvsagt viktig, ikke for å opprettholde maktbalansen i serien, men pga et falskt narrativ om at det vil være det beste for norsk fotball. Rimelig usmakelig holdning.

https://www.tv2.no/sport/molde-med-mill ... TxrOCEHS2g

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Skal dokker stå og se på at han Sery Larsen signera for Göteborg?! Få på budkrig asap.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: tor jan 12, 2023 2:13 pm Skal dokker stå og se på at han Sery Larsen signera for Göteborg?! Få på budkrig asap.
Forstår det som at man er skeptisk til skadefrekvensen og derfor ikke er helt interessert.

lund

Legg inn av lund »

For øvrig skal United ha budt 2 millioner på Naalsund, men Naalsund selv vurderer visst nok å si nei på grunn av VM. Kan likevel ikke tenke meg at hun sier nei.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kanskje det blir en løsning hvor hun lånes tilbake til Brann frem til VM?

lund

Legg inn av lund »

thewaterfall skrev: tor jan 12, 2023 4:00 pm Kanskje det blir en løsning hvor hun lånes tilbake til Brann frem til VM?
Kunne jo vært ideelt. Vi har jo det største talentet i Toppserien som erstatter, så akkurat hun er ikke den verste å miste og pengene er jo greie (selv om hun var Toppseriens beste i 2021), men mye press på en 17-åring selvsagt.

Hathyr

Legg inn av Hathyr »

Gleder meg så j*vlig til seriestart! Blir spennende å se hvor godt dette laget faktisk er på øverste nivå! Hva tror dere?

lund

Legg inn av lund »

Hathyr skrev: søn jan 15, 2023 3:32 pm Gleder meg så j*vlig til seriestart! Blir spennende å se hvor godt dette laget faktisk er på øverste nivå! Hva tror dere?
Tipper det blir et sted mellom 4. og 10. plass, alt avhengig av flyten man får i starten. Lavere enn det tror jeg rett og slett ikke Sivert Heltne Nilsen godtar.

lund

Legg inn av lund »

Andrine Hegerberg på vei til Brann nå. Vites ikke om Marcus Neby følger med på kjøpet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: man jan 16, 2023 10:34 am Andrine Hegerberg på vei til Brann nå. Vites ikke om Marcus Neby følger med på kjøpet.
Synes Brann kunne forhørt seg om muligheten med å få Egil med på kjøpet også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


den12mann

Legg inn av den12mann »

Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 11:56 pm Ligaen er i en helt annen posisjon nå. RBK fikk 40 mill for Noah Holm, som var særdeles middelmådig i ES.
Men det er fordi det er RBK som har en standing. Brann hadde naturligvis ikke vært i nærheten av 40 om det var de som solgte Noah Holm.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Big George skrev: tir jan 17, 2023 12:25 pm Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart
20230117_123243.jpg

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

den12mann skrev: tir jan 17, 2023 7:42 am
Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 11:56 pm Ligaen er i en helt annen posisjon nå. RBK fikk 40 mill for Noah Holm, som var særdeles middelmådig i ES.
Men det er fordi det er RBK som har en standing. Brann hadde naturligvis ikke vært i nærheten av 40 om det var de som solgte Noah Holm.
Neida, men nå er Kniklas faktisk god, i motsetning til Holm.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Merkelig stille rundt spillere inn her?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

mogandisu skrev: ons jan 18, 2023 12:20 pm Merkelig stille rundt spillere inn her?
https://www.bt.no/sport/i/y6gMq2/hold-d ... en-direkte

Den danske avisen B.T. melder at Aron Elis Thrándarson kan være på vei til Brann. I alle fall skal Brann ifølge avisen være i dialog om en overgang for islendingen.

Thrándarson spiller for Odense Boldklub. 28-åringens kontrakt går ut til sommeren og da kan Brann eventuelt hente ham gratis. Dersom han skal bli Brann-spiller i vinterens overgangsvindu må trolig danskene kompenseres for å slippe ham allerede nå.

Thrándarson kom til OB for tre år siden og har spilt 82 kamper for klubben. Han har fem mål og åtte målgivende pasninger. Midtbanemannen har også 17 landskamper for Island.

Han har også 137 kamper og 19 mål for Aalesund i perioden 2015-19.

Ifølge Lars Bohinen, som var treneren til Thrándarson i AAFK, så er islendingen en dynamisk midtbanespiller som kan skape ubalanse i motstanderlaget.

I OB har han blitt brukt i en dypere rolle på midtbanen. I motsetning til tiden i Aalesund hvor han spilte indreløper.




---- Squadspiller og dekke for Sivert?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Japhet-rykter nå. Tar ham gjerne tilbake i Brann. Skjønner at Bodø ble for kjedelig for ham og han ønsker seg tilbake til samba og regndans i en mer spennende del av landet. Bort med den teite tannbørsten og inn med lidenskap og Fotballpuben.

Brann med Sery fra start i nedrykkssesongen:

2-5-0. Ikke ellevilt, men svært solid i en sesong mtp at det var i en sesong hvor laget endte 5-11-14 totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gøy hvis vi kan hente Sery Larsen for 4 millioner mens Molde og Glimt betaler 50 millioner for spillere av lavere kvalitet.

Kommer Sery og holder seg skadefri blir han en viktig brikke i et puslespill som allerede ser veldig bra ut. Mangler bare at vi får inn tipptopp høyrekant, eller at Blomberg får et gjennombrudd der, så ser stallen veldig, veldig bra ut og man kan bare fylle på med unggutter.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Kan ikke se at Sery Larsen kommer til å bli en førstelagsspiller for Glimt, så det beste for alle parter er nok at han får gå. Det skal nevnes at han har vært uheldig med gjentatte hodeskader som har bremset utviklingen hans i klubben, men selv nå som han er frisk er han langt bak i køen, 3. valg som høyre back og 5. valg som stopper. Men for Glimt vil det i hvert fall være veldig gledelig om vi selger Sery Larsen og beholder Amundsen, da sistnevnte har vært veldig mye bedre.

Spent på hvilket prisnivå man eventuelt ender opp på, det har vært snakk om interesse både fra Sverige og Danmark. Blir litt skuffet om han går for 5 mill ish, hadde håpet at man klarte å skvise ut litt mer.

@Solvgutt1 For det første har ikke Glimt hentet enkeltspillere for 50 mill, og for det andre har jo Sery Larsen fått prøvd seg et år i nettopp Glimt, og har vært veldig langt unna en plass i førsteelleveren. Spillerne de har hentet "av lavere kvalitet" har rett og slett vært mye bedre enn Sery Larsen.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Lew_Ashby skrev: tir jan 24, 2023 10:33 am Japhet-rykter nå. Tar ham gjerne tilbake i Brann. Skjønner at Bodø ble for kjedelig for ham og han ønsker seg tilbake til samba og regndans i en mer spennende del av landet. Bort med den teite tannbørsten og inn med lidenskap og Fotballpuben.

Brann med Sery fra start i nedrykkssesongen:

2-5-0. Ikke ellevilt, men svært solid i en sesong mtp at det var i en sesong hvor laget endte 5-11-14 totalt.
Må ha noe med litt frekvens i beina i midten bak der. Dette hadde vært knall.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wallez skrev: tir jan 24, 2023 10:50 am Kan ikke se at Sery Larsen kommer til å bli en førstelagsspiller for Glimt, så det beste for alle parter er nok at han får gå. Det skal nevnes at han har vært uheldig med gjentatte hodeskader som har bremset utviklingen hans i klubben, men selv nå som han er frisk er han langt bak i køen, 3. valg som høyre back og 5. valg som stopper. Men for Glimt vil det i hvert fall være veldig gledelig om vi selger Sery Larsen og beholder Amundsen, da sistnevnte har vært veldig mye bedre.

Spent på hvilket prisnivå man eventuelt ender opp på, det har vært snakk om interesse både fra Sverige og Danmark. Blir litt skuffet om han går for 5 mill ish, hadde håpet at man klarte å skvise ut litt mer.

@Solvgutt1 For det første har ikke Glimt hentet enkeltspillere for 50 mill, og for det andre har jo Sery Larsen fått prøvd seg et år i nettopp Glimt, og har vært veldig langt unna en plass i førsteelleveren. Spillerne de har hentet "av lavere kvalitet" har rett og slett vært mye bedre enn Sery Larsen.
Glimt har jo hundre midtstoppere, og noen av dem virker å leve på gamle prestasjoner. Vet at mange i Bodø stusser over Knutsens valg av stoppere, særlig all tilliten til Lode som har vært svak etter comebacket. Sery Larsen hadde stått øverst på min ønskeliste over Glimt-spillere hvis jeg kunne velge fritt.

lund

Legg inn av lund »

Wallez skrev: tir jan 24, 2023 10:50 am Kan ikke se at Sery Larsen kommer til å bli en førstelagsspiller for Glimt, så det beste for alle parter er nok at han får gå. Det skal nevnes at han har vært uheldig med gjentatte hodeskader som har bremset utviklingen hans i klubben, men selv nå som han er frisk er han langt bak i køen, 3. valg som høyre back og 5. valg som stopper. Men for Glimt vil det i hvert fall være veldig gledelig om vi selger Sery Larsen og beholder Amundsen, da sistnevnte har vært veldig mye bedre.

Spent på hvilket prisnivå man eventuelt ender opp på, det har vært snakk om interesse både fra Sverige og Danmark. Blir litt skuffet om han går for 5 mill ish, hadde håpet at man klarte å skvise ut litt mer.

@Solvgutt1 For det første har ikke Glimt hentet enkeltspillere for 50 mill, og for det andre har jo Sery Larsen fått prøvd seg et år i nettopp Glimt, og har vært veldig langt unna en plass i førsteelleveren. Spillerne de har hentet "av lavere kvalitet" har rett og slett vært mye bedre enn Sery Larsen.
Hvorfor i all verden skulle dere kunne skvise ut mer når dere fikk ham på billigsalg fra oss i utgangspunktet og han ikke har spilt så mye? Uansett en overgang som gir veldig mye mening for absolutt alle parter..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

lund skrev: tir jan 24, 2023 11:43 am Hvorfor i all verden skulle dere kunne skvise ut mer når dere fikk ham på billigsalg fra oss i utgangspunktet og han ikke har spilt så mye? Uansett en overgang som gir veldig mye mening for absolutt alle parter..
Kan absolutt se for meg Glimt sette seg på bakbeina her, ikke akkurat en klubb som setter spiller først. Man må huske på at dette er klubben som sa nei til bud på 40mill og deretter forsøkte å fremstille spiller som urimelig da han heller valgte å spille ut kontraktstiden og gå gratis.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Sery Larsen har forlatt Glimts treningsleir og bekrefter at han er på vei til Bergen for å signere for Brann. Blir trolig Brann-spiller i løpet av dagen, eller senest morgendagen.

Wallez

Legg inn av Wallez »

lund skrev: tir jan 24, 2023 11:43 am Hvorfor i all verden skulle dere kunne skvise ut mer når dere fikk ham på billigsalg fra oss i utgangspunktet og han ikke har spilt så mye? Uansett en overgang som gir veldig mye mening for absolutt alle parter..
Fordi Glimt på tidspunkt for salget er mye bedre stilt enn det Brann var som akkurat hadde rykket ned til OBOS. Spillermarkedet handler jo om tilbud og etterspørsel, og siden det har vært rykter om interesse fra Sverige tenkte jeg at det var mulig å få en høyere pris for han.
Lew_Ashby skrev: tir jan 24, 2023 11:49 am Kan absolutt se for meg Glimt sette seg på bakbeina her, ikke akkurat en klubb som setter spiller først. Man må huske på at dette er klubben som sa nei til bud på 40mill og deretter forsøkte å fremstille spiller som urimelig da han heller valgte å spille ut kontraktstiden og gå gratis.
Solbakken har på ingen måte vært fremstilt som urimelig. Man visste at kontrakten ville gå ut, og han fikk likevel spille fast helt til kontrakten gikk ut. Men vi har et særdeles dårlig forhold til Roma, og jeg skjønner veldig godt at Glimt ikke ønsket å slippe han gratis til dem før kontraktstiden i Glimt var over.
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 10:59 am Glimt har jo hundre midtstoppere, og noen av dem virker å leve på gamle prestasjoner. Vet at mange i Bodø stusser over Knutsens valg av stoppere, særlig all tilliten til Lode som har vært svak etter comebacket. Sery Larsen hadde stått øverst på min ønskeliste over Glimt-spillere hvis jeg kunne velge fritt.
Det vi stusser over er at Isak Amundsen ikke har fått spille mer, til tross for at han er lokal og tidvis har vært meget god. Sånn sett er vi veldig glade for at Sery Larsen selges, for det betyr at Amundsen blir værende, og han har potensiale til å bli enorm. Greit nok at Sery Larsen topper din liste, men for oss Glimt-supportere som har sett han i aksjon er han et soleklart 5. valg på stopperplass, med en skadet Sigurd Kvile som eneste bak seg i køen. Nå er jo Høibråten også solgt, enda en stopper som var klart foran Sery Larsen i køen.


Men alt i alt er det utrolig kult å være i den posisjonen at spillere som er et godt stykke unna førsteelleveren i Glimt er attraktive for andre, relativt store, klubber. Masse lykke til med Sery Larsen, ønsker både han og Brann alt godt fremover.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wallez skrev: tir jan 24, 2023 12:30 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 10:59 am Glimt har jo hundre midtstoppere, og noen av dem virker å leve på gamle prestasjoner. Vet at mange i Bodø stusser over Knutsens valg av stoppere, særlig all tilliten til Lode som har vært svak etter comebacket. Sery Larsen hadde stått øverst på min ønskeliste over Glimt-spillere hvis jeg kunne velge fritt.
Det vi stusser over er at Isak Amundsen ikke har fått spille mer, til tross for at han er lokal og tidvis har vært meget god. Sånn sett er vi veldig glade for at Sery Larsen selges, for det betyr at Amundsen blir værende, og han har potensiale til å bli enorm. Greit nok at Sery Larsen topper din liste, men for oss Glimt-supportere som har sett han i aksjon er han et soleklart 5. valg på stopperplass, med en skadet Sigurd Kvile som eneste bak seg i køen. Nå er jo Høibråten også solgt, enda en stopper som var klart foran Sery Larsen i køen.


Men alt i alt er det utrolig kult å være i den posisjonen at spillere som er et godt stykke unna førsteelleveren i Glimt er attraktive for andre, relativt store, klubber. Masse lykke til med Sery Larsen, ønsker både han og Brann alt godt fremover.
Jeg tror det er greit at du skriver jeg og ikke vi. Det er en uting å snakke på vegne av alle Glimt-supportere, med mindre de har valgt deg som talsperson. Jeg har sett og hørt flere Glimt-supportere som har håpt at Larsen skal satses på i år, og som vil ha ham foran både Lode og Moe i køen. Noen er sågar veldig kritisk til at Lode ble hentet tilbake i det hele tatt. Så det er nok mer delte meninger også i nord enn det du gir uttrykk for.

Det er egentlig bare to stoppere i Glimt jeg kunne tenkt meg til Brann og det er Sery Larsen og Amundsen. Så er det største behovet på stopperplass hurtighet og ballkontroll, og der er Sery Larsen bedre enn Amundsen. Moe er veldig skadeplaget, Lode en skygge av seg selv(og også litt skadeplaget) og Bjørtuft er først og fremst en duellspiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wallez skrev: tir jan 24, 2023 12:30 pm Solbakken har på ingen måte vært fremstilt som urimelig. Man visste at kontrakten ville gå ut, og han fikk likevel spille fast helt til kontrakten gikk ut. Men vi har et særdeles dårlig forhold til Roma, og jeg skjønner veldig godt at Glimt ikke ønsket å slippe han gratis til dem før kontraktstiden i Glimt var over.
Knutsen kritiserte Ola Solbakken, som for øvrig kom gratis til Glimt, for at han forlot klubben gratis etter at BG tidligere hadde avslått bud på flere titalls millioner for ham. Akkurat som ikke spiller står fritt til å gjøre de valgene som er best for ham, i likhet med klubb.

janco

Legg inn av janco »

Lew_Ashby skrev: tir jan 24, 2023 12:36 pm
Wallez skrev: tir jan 24, 2023 12:30 pm Solbakken har på ingen måte vært fremstilt som urimelig. Man visste at kontrakten ville gå ut, og han fikk likevel spille fast helt til kontrakten gikk ut. Men vi har et særdeles dårlig forhold til Roma, og jeg skjønner veldig godt at Glimt ikke ønsket å slippe han gratis til dem før kontraktstiden i Glimt var over.
Knutsen kritiserte Ola Solbakken, som for øvrig kom gratis til Glimt, for at han forlot klubben gratis etter at BG tidligere hadde avslått bud på flere titalls millioner for ham. Akkurat som ikke spiller står fritt til å gjøre de valgene som er best for ham, i likhet med klubb.
Tror du glatt overså at det var en kommentar på generelt grunnlag, og ikke kritikk rettet mot Ola.
Er vel ingen som tror at KK forventet at Ola S skulle bråsnu og skrive ny kontrakt!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

janco skrev: tir jan 24, 2023 12:42 pm Tror du glatt overså at det var en kommentar på generelt grunnlag, og ikke kritikk rettet mot Ola.
Er vel ingen som tror at KK forventet at Ola S skulle bråsnu og skrive ny kontrakt!
Jepp. Det var selvsagt ikke rettet mot noen og helt tilfeldig at Solbakken var i akkurat den posisjonen da Knutsen uttalte seg.

Solbakken har, helt siden han herjet mot Roma i Conference League sist sesong, vært linket til en overgang til nettopp Roma. Nå virker det å bli en realitet i januar.

– Jeg er ikke superoptimist. Det ser ut som han forsvinner på Bosman-overgang, noe jeg ikke er tilhenger av. Det er noe han har vært veldig tydelig på. Kanskje litt for tidlig også. Men det er han og hans rådgivere som velger hva som er best for ham, sa Knutsen til Discovery etter søndagens storseier.
– Jeg er glad for at spillere tar det neste steget, men jeg er ikke så veldig glad for at de gjør det på den måten. Jeg synes de klubbene som har hjulpet også skal sitte igjen med noe, sa han videre.


https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jan 24, 2023 12:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»