Bondevik og Saudi Arabia

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Bondevik og Saudi Arabia

Legg inn av newsflash »

Tidligere statsminister Kjell Magne Bondevik og senteret han etablerte har fått over tre millioner kroner fra det eksperter sier er en regimetilknyttet, muslimsk organisasjon i Saudi-Arabia. Pengene ble formidlet via den profilerte Høyre-politikeren Aamir J. Sheikh.

Dette avsløres i dagbladet i dag.

Bondevik og Sheikh insisterer at støtten ikke er fra Saudi Arabia, men som dagbladet viser så er det kun en formalitet, da pengene er gitt av en ideel stiftelse i Saudi Arabia som finansieres av staten.

Jeg finner det betenkelig at en tidligere norsk statsminister ikke ser problematikken i forhold til å ta i mot penger fra et regime som er beryktet for sin undertrykkelse og brudd på menneskerettighetene. Det samme han påstår at han jobber i mot.

Noen

Legg inn av Noen »

Hvorfor støtter Saudi-Arabia dette senteret?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:49 pm Hvorfor støtter Saudi-Arabia dette senteret?
Er nok en del av deres strategi for å skaffe seg innflytelse. En strategi de lykkes med...

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da viser det seg at Bondevik sørget for at Kjell Ingolf Ropstad møtte lederen for denne organisasjonen Oslosenteret fikk penger i fra.

Link

Maktkorrupsjon.

Morra-DI-2

Legg inn av Morra-DI-2 »

Ropstad ser ut til å være glad i dialog og ekstra penger, så det var sikkert en god match.

Vanskelig å vite om Bondevik bare er en nyttig idiot her eller noe mer. Han er glad i å svirre rundt på konferanser om fred og føle seg som en storkar. Det tviler jeg ikke på.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Syntes Paus traff godt her


B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Pengegrisk som alle andre, bare i en litt mindre skala siden mulighetene ikke er så store. Han har jo vært en slik rettferdig jesus i alle år så kontaktene er nok ikke så mange, samt at temaet fred og religion er mindre interessant. Han er vel ikke den største døråpneren heller bortsett fra inn i Krf.

Men at han nå tjener Mammon og ikke Gud er det ingen tvil om.

Number4

Legg inn av Number4 »

Bondevik er en sjarlatan og sleipere enn ålen. Rett og slett en ufordragelig fyr. Gav seg selv Storkorset av St. Olavs Orden, en skikkelig jålekopp som Thorbjørn Berntsen kalte ham. Nå stinker det igjen av ham, mer enn noen gang.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Number4 skrev: tor sep 09, 2021 3:35 pm Bondevik er en sjarlatan og sleipere enn ålen. Rett og slett en ufordragelig fyr. Gav seg selv Storkorset av St. Olavs Orden, en skikkelig jålekopp som Thorbjørn Berntsen kalte ham. Nå stinker det igjen av ham, mer enn noen gang.
Både Bondevik og Ropstad er sleipere enn ålen, griske også. Alt som kristne ikke skal være. Er Krf vår tids største hyklere?

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

Corvus skrev: tor sep 09, 2021 4:36 pm
Number4 skrev: tor sep 09, 2021 3:35 pm Bondevik er en sjarlatan og sleipere enn ålen. Rett og slett en ufordragelig fyr. Gav seg selv Storkorset av St. Olavs Orden, en skikkelig jålekopp som Thorbjørn Berntsen kalte ham. Nå stinker det igjen av ham, mer enn noen gang.
Både Bondevik og Ropstad er sleipere enn ålen, griske også. Alt som kristne ikke skal være. Er Krf vår tids største hyklere?
Stryk spoersmaalstegnet. Du har helt rett - de er hyklere.
Jeg har stoettet KrF siden jeg ble myndig 1961. Fordi de hadde som viktigste
pkt. Totalavhold og saerlig omtanke for kvinner og barn. Det foerte da med rette
til at saerlig kvinner ble KrF-ere, men ogsaa mange menn som i likhet med meg
opplevde alkoholens helvete. Samt de mange som ellers forstod hvilken elendighet
alkohol foerte/foerer til.
Valgerd Svarstad Haugland sjokkerte sine egne da hun avsloerte at hun ikke var
avholds. Der startet KrF,s nedgang. Vi i Moere og Romsdak trodde paa populisten
K.M.Bondevik. Min mor takket Gud hoeyt for at vi hadde en statsmin. som aapent stod
fram som Avholdsmann. Han har ikke vaert like aapen om sitt liv som vindrikker, men
det fikk jeg melding om fra en an hans kvinnelige kolleger paa Tinget.
Siden har KMB vaert mest opptatt av Penger. Pensjonen paa min.600.000.- syntes
han ble for knapp. Han fikset sitt eget Fredssenter med minst like god loenn, gode
pengesterke kontakter i flere land som en helst boer unngaa. At Norge eksporterer
vaapen bla. til Israel som bruker de mot uskyldige palestinere, det bryr ikke KMB seg med.
Sammen med Ropstad, som han motsatte seg som leder, det samme gjorde jeg, har
KMB naa gitt KrF doedsstoetet.
Det er veldig trist for de faa tusen eldre som ennaa tror baade paa Gud og det gode.
Bondevik og Ropstad tror naa mest paa Pengene. Ropstad og Bollestad ble kjoept
av Erna for 30 lusne soelvpenger. De har kun pengegriskheten felles med Bondevik.
Jeg synes synd om de svaert faa unge som jeg kjenner litt og vet fortsatt tror paa
det gode og derfor stoetter KrF. De fortjener mye bedre enn falske forbilder.
Sist jeg pratet med KMB stod fotball og MFK paa dagsorden. Hvis jeg noengang
moeter han gijen, for hans del haaper jeg det ikke skjer, for da blir det andre baller
som skal sparkes grundig. For all del- ikke stem paa dagens KrF-ledelse, men gi de
faa aerlige som er igjen en sjanse senere. " Nye KrF" uten kr. i navnet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»