Tror du seriøst på det du skriver nå?thewaterfall skrev: ↑fre jan 13, 2023 1:52 pm
En forskjell er jo at Witzøe i større grad er/har vært sponsor og ikke ren privat bidragsyter. Nanvet på akademiet ble solgt til Salmar, de har logoen på ungdomslagene sin trøye som generalsponsor og de har hatt logoen sin synlig på a-laget sine trøyer (usikker på den fortsatt er synlig). Salmar har også først og fremst bidratt inn til akademiet, og i mindre grad med penger inn mot a-laget.
Men Witzøe er i det minste en bedre sammenligning enn Reitan som også har blitt dratt frem her inne. Han var først og fremst sponsor og fikk massiv eksponering av REMA 1000 (og Narvesen) som han betalte for, akkurat som en annen sponsor. Hadde ikke Reitan betalt for å være samarbeidspartner hadde noen andre gjort det, uten at inntektene hadde endret seg i særlig grad. Røkke bidro vel utenom ordinære sponsorinntekter.
Hvor mange ekstra laks tror du virkelig SalMar selger av å sponse akademiet til Rosenborg? Laks som hovedsakelig selges som en råvare (hvor brandingen har i praksis 0 verdi) og i stor grad til utlandet.
Dette gjelder selvsagt ikke bare Rosenborg, men den økonomiske reklameverdien til å putte logoen sin på en drakt eller navnet på et akademi er veldig lav og prisen svært høy.