Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 3:49 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?
Nja, artikkel i Nidaros. Og ble diskutert på rbkweb.

Men ser Rekdal avviser å bruke mer enn ca 10 mill på en erstatter, så neppe særlig aktuelt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ville vært overaskende om RBK gikk etter Berisha med antatt prislapp på over 30m gitt det Rekdal sier om at de ønsker å være nøkterne og bruke penger på unge spillere.

Hadde han vært på utgående kontrakt så ville det gitt mer mening.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 3:55 pm
bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 3:49 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?
Nja, artikkel i Nidaros. Og ble diskutert på rbkweb.

Men ser Rekdal avviser å bruke mer enn ca 10 mill på en erstatter, så neppe særlig aktuelt.

Skjer ikke dette nei. Rekdal og co er klokere enn som så.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Holse rakk å være samboer med Tengstedt i en knapp uke. Bare å få inn en ny danske i leiligheten...

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

newsflash skrev: fre jan 13, 2023 3:55 pm
bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 3:49 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 2:42 pm Rykter om at Rosenborg er ute etter Berisha som erstatter etter Tengstedt.

Jeg er skeptisk, Berisha er uten tvil en habil spiller. Men har en lei tendens til å sutre seg bort etter en viss tid. Slikt har vi ikke bruk for.
Rykter?
Nja, artikkel i Nidaros. Og ble diskutert på rbkweb.

Men ser Rekdal avviser å bruke mer enn ca 10 mill på en erstatter, så neppe særlig aktuelt.
Hvis du med artikkel i Nidaros mener en kommentar skrevet av MortenP, og teknisk sett skrevet for Nettavisen som har et samarbeid med Nidaros all den tid begge er eid av Amedia og kan publisere hverandres saker, så er det riktig at han er ryktet ja. Men Rekdal har da avvist at Rosenborg kommer til å bruke særlig mer enn de brukte på Tengstedt (i underkant av 10 millioner) på en ny spiller. Det er ikke et eneste konkret rykte annet en spekulasjoner fra eksperter og diskusjoner på div forum. Ingen ting tyder på at klubben faktisk vurderer Berisha.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hvorfor blir i det hele tatt Berisha nevnt? Klassisk eksempel på at en random person slenger ut navnet hans etter et stort salg og så tror plutselig flere at det er "interesse". Fullstendig uaktuelt å bruke flere titalls millioner på en spiller nå. Her må man fortsette å stole på ferdigheter til å finne riktige spillerne med utviklingspotensial til en rimelig pris.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

De ryktene er feil. Den spissen som evt. kommer har nok samme status som Casper hadde når han kom. Og hvorfor ikke? Det funka rimeig greit.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: fre jan 13, 2023 8:30 pm De ryktene er feil. Den spissen som evt. kommer har nok samme status som Casper hadde når han kom. Og hvorfor ikke? Det funka rimeig greit.
Vi snakker utenfor landets grenser nå, formoder jeg?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

bønna1/2 skrev: fre jan 13, 2023 10:16 pm
AxelRudi skrev: fre jan 13, 2023 8:30 pm De ryktene er feil. Den spissen som evt. kommer har nok samme status som Casper hadde når han kom. Og hvorfor ikke? Det funka rimeig greit.
Vi snakker utenfor landets grenser nå, formoder jeg?
Marcus Mehnert fra fjæra. Dorsin sin pc har gått tilbake til Hoftun sin default setting med trøndersk* øverst.

*Spilleren er ikke fra trøndelag, men Hoftun klarte bare å sortere tilhørighet etter klubbnivå.

Også har han spilt for Brann da, som teknisk sett er utenfor landets grenser.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: fre jan 13, 2023 10:56 pm Også har han spilt for Brann da, som teknisk sett er utenfor landets grenser.
Guddie. I tillegg har de jo hatt en storkjeftet nordlending som ordfører, fullstendig adoptert som bergenser. De får det til der nede.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det ryktes at rbk har kastet seg inn i jakten på Veton Beri$ha?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Vikingen skrev: søn jan 15, 2023 8:23 pm Det ryktes at rbk har kastet seg inn i jakten på Veton Beri$ha?
Det er Morten P. som har satt ut disse "ryktene". Fra den samme artikkelen:

"Det er ikke bare å hente en spiss av Tengstedts format, selv om parallellene til Erling Braut Haaland (22) og Kylian Mbappé (24) er en ekspertmetafor på steroider".

Bare det samme gamle fyllepratet igjen. Men han hadde sikkert en alldeles fortreffelig søndag natt mens han rablet det ned.
Sist redigert av Folk_flesk den søn jan 15, 2023 8:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Med rykter menes MortenP som synser om at han kan være rett mann for RBK nå som vi har masse penger på bok? Og diverse avdankede profiler som har fått synsejobb på TV drar opp navnet hans i en bisetning som noen de kanskje mener RBK vurderer?

Det er omtrent hele beholdningen såvidt jeg har fått med meg

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hadde tatt seg ut om vi brukte en halv Tengstedt på Berisha. 30 mill i overgang og 15-20 mill i lønn over 5 år. Jada...

Skjer ikke.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AxelRudi skrev: søn jan 15, 2023 8:46 pm Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.
Ok. Jeg hentet det fra «Oss mot resten av verden» på Twitter. Har vist seg gjentatte ganger å ha svært gode kilder.


qbah

Legg inn av qbah »

AxelRudi skrev: søn jan 15, 2023 8:46 pm Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.

Forbanna bra det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

qbah skrev: søn jan 15, 2023 9:19 pm
AxelRudi skrev: søn jan 15, 2023 8:46 pm Berisha nok går snart til Molde for 35mill. Vi kjøper nok ungt og har aldri vært interessert i han. Medieskapt sak.

Forbanna bra det.
Ja, for Hammarby.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »


PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

I følge en Twitter melding og amerikansk avis. Kommer Sam Rogers til å bli uttatt på onsdag av det amerikanske landslaget.
Betyr at 5 av de siste 8 spillerne som er kommet til Rosenborg er landslagspillere.
Twitter meldingen inneholdt 6 scoringene til Sam. Og amerikanske Twitter meldinger. Noen forstår ikke hvorfor Sam spiller på ett høyere nivå.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PerryAndre skrev: man jan 16, 2023 8:09 pm I følge en Twitter melding og amerikansk avis. Kommer Sam Rogers til å bli uttatt på onsdag av det amerikanske landslaget.
Betyr at 5 av de siste 8 spillerne som er kommet til Rosenborg er landslagspillere.
Twitter meldingen inneholdt 6 scoringene til Sam. Og amerikanske Twitter meldinger. Noen forstår ikke hvorfor Sam spiller på ett høyere nivå.
De tror sikkert det kun er offensive ferdigheter som teller i "soccer".

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Forskjell på kvinner og menn i Rosenborg ser jeg.
https://www.nrk.no/sport/rosenborgs-kvi ... 1.16259019

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Korgutt skrev: man jan 16, 2023 9:39 pm Forskjell på kvinner og menn i Rosenborg ser jeg.
https://www.nrk.no/sport/rosenborgs-kvi ... 1.16259019
Selvfølgelig. Det ene laget spiller for 21000 og har hundrevis av millioner i omsetning. Det andre for noen hundre, og har vel et budsjett på 20mill eller noe.
Pluss at de har mange mill (50?) i lån på koteng arena.

Når man har avskilte økonomier og skal betale sin egen vei, så er det sånn det må bli. At folk sutrer for at ikke like mange er interessert i kvinnefotball får man ikke gjort noe med.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

AxelRudi skrev: man jan 16, 2023 9:48 pm
Korgutt skrev: man jan 16, 2023 9:39 pm Forskjell på kvinner og menn i Rosenborg ser jeg.
https://www.nrk.no/sport/rosenborgs-kvi ... 1.16259019
Selvfølgelig. Det ene laget spiller for 21000 og har hundrevis av millioner i omsetning. Det andre for noen hundre, og har vel et budsjett på 20mill eller noe.
Pluss at de har mange mill (50?) i lån på koteng arena.

Når man har avskilte økonomier og skal betale sin egen vei, så er det sånn det må bli. At folk sutrer for at ikke like mange er interessert i kvinnefotball får man ikke gjort noe med.
Tror nok at det er en del som reagerer på at de faktisk er det eneste laget i Toppserien som ikke skal på treningsleir.
Ser selvsagt biten med at økonomien her spiller inn men kan virke som at de andre lagene i serien prioriterer en slik samling i budsjettet sitt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Korgutt skrev: man jan 16, 2023 9:58 pm
AxelRudi skrev: man jan 16, 2023 9:48 pm
Korgutt skrev: man jan 16, 2023 9:39 pm Forskjell på kvinner og menn i Rosenborg ser jeg.
https://www.nrk.no/sport/rosenborgs-kvi ... 1.16259019
Selvfølgelig. Det ene laget spiller for 21000 og har hundrevis av millioner i omsetning. Det andre for noen hundre, og har vel et budsjett på 20mill eller noe.
Pluss at de har mange mill (50?) i lån på koteng arena.

Når man har avskilte økonomier og skal betale sin egen vei, så er det sånn det må bli. At folk sutrer for at ikke like mange er interessert i kvinnefotball får man ikke gjort noe med.
Tror nok at det er en del som reagerer på at de faktisk er det eneste laget i Toppserien som ikke skal på treningsleir.
Ser selvsagt biten med at økonomien her spiller inn men kan virke som at de andre lagene i serien prioriterer en slik samling i budsjettet sitt.
Ja det må de nå avgjøre selv. Men det har jo ingenting med herrelaget å gjøre, de forsøker selvsagt å lage det til en sak om ulikheter. Men de er jo der, vanskelig å late som de ikke er det. Mistenker at de har brukt for mye penger og må spare...

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Begrepene "rettferdig" og "urettferdig" eksisterer etter min mening kun som subjektive opplevelser.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

1 uke for en treningsleir i Syden høres litt knapt ut spør du meg. Man rekker vel knapt å få pakket ut sakene før det er tilbake til Værnes igjen. Så hvis det var det som var alternativet så skjønner jeg prioriteringen. Skjønner at det er surt for samboeren til Pereira, men planen var vel uansett ikke at de to skulle ligge ved bassengkanten med en paraplydrink hver i en uke.

qbah

Legg inn av qbah »

Bra vemodig den siste episoden av Innsiden. Tenk det, at man føler slikt på det kun etter et lite halvår i klubben. Fotball, ass.

Synes litt synd på Holse nå. Fra å være en i en dansk dynamittrio så står han igjen mutters alene som eneste danske plutselig. Håper det ordner seg med Jensen, både for Carlo og resten av laget naturligvis.

Noen som har hørt noe der? Virket ikke som verken Tengstedt, Holse eller Dorsin hadde hørt noe fra han hvert fall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»