Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
William_S

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av William_S »

Big George skrev: man jan 16, 2023 8:31 pm "60 000 Kinesere døde av Koronaviruset den siste måneden:"

Tror nok kineserne underrapporterer fortsatt. Det anslås at minst 1 million kinesere vil dø i løpet av året av corona.
1 million høres jo direkte skremmende ut, men tatt i betraktning hvor mange som faktisk bor i Kina er dette relativt sett ganske få.1 million er liksom en liten kinesisk landsby (satt på spissen)

Centrist

Legg inn av Centrist »

I dag og i morgen foregår det en relativt spennende rettsak i (på?) Hamar. Det er om en person som nektet å vaksinere seg (samt teste seg tror jeg) og ble derav sagt opp av Hamar kommune. Vedkommende jobbet på legevakta i Hamar. Omhandler medisinsk diskriminering, og evt. hva som kreves av bevis mfl. Usikker på rettslig grunnlag.

William_S

Legg inn av William_S »

Centrist skrev: man jan 16, 2023 8:57 pm I dag og i morgen foregår det en relativt spennende rettsak i (på?) Hamar. Det er om en person som nektet å vaksinere seg (samt teste seg tror jeg) og ble derav sagt opp av Hamar kommune. Vedkommende jobbet på legevakta i Hamar. Omhandler medisinsk diskriminering, og evt. hva som kreves av bevis mfl. Usikker på rettslig grunnlag.
Kanskje Norsk Tipping ringer?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Centrist skrev: man jan 16, 2023 8:57 pm I dag og i morgen foregår det en relativt spennende rettsak i (på?) Hamar. Det er om en person som nektet å vaksinere seg (samt teste seg tror jeg) og ble derav sagt opp av Hamar kommune. Vedkommende jobbet på legevakta i Hamar. Omhandler medisinsk diskriminering, og evt. hva som kreves av bevis mfl. Usikker på rettslig grunnlag.
Skal bli interessant å høre utfallet av dette, ja.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Big George skrev: man jan 16, 2023 8:31 pm"60 000 Kinesere døde av Koronaviruset den siste måneden:"

Tror nok kineserne underrapporterer fortsatt. Det anslås at minst 1 million kinesere vil dø i løpet av året av corona.
Jeg ser at du flere ganger har henvist til 'eksperter' som 'anslår' at så mange vil bli smittet og dø i Kina. Med tanke på hvor utrolig grovt alle slike eksperter og modelleringer rundt Covid har bommet tidligere, så ser jeg ingen grunn til å tillegge de noen vekt denne gangen heller.

Er mer sannsynlig at det overrapporteres dødsfall, som det tross alt har blitt gjort i absolutt alle andre land. Ikke måte på hva som har kunnet kvalifisere som et korona-dødsfall.

Når selv Leana Wen - som for 1.5 år siden mente at uvaksinerte ikke burde få forlate sine hjem - nylig meldte i Washington Post at tallene for korona-dødsfall har blitt overdrevet, så er det et tegn på hvordan media og myndigheter har holdt en for narr med disse tallene:

https://www.washingtonpost.com/opinions ... rcounting/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

3417 mennesker mistet livet i covid-19-assosierte dødsfall i fjor.
2767 var tallet året før.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

BigWhale skrev: man jan 16, 2023 10:48 pm
Big George skrev: man jan 16, 2023 8:31 pm"60 000 Kinesere døde av Koronaviruset den siste måneden:"

Tror nok kineserne underrapporterer fortsatt. Det anslås at minst 1 million kinesere vil dø i løpet av året av corona.
Jeg ser at du flere ganger har henvist til 'eksperter' som 'anslår' at så mange vil bli smittet og dø i Kina. Med tanke på hvor utrolig grovt alle slike eksperter og modelleringer rundt Covid har bommet tidligere, så ser jeg ingen grunn til å tillegge de noen vekt denne gangen heller.

Er mer sannsynlig at det overrapporteres dødsfall, som det tross alt har blitt gjort i absolutt alle andre land. Ikke måte på hva som har kunnet kvalifisere som et korona-dødsfall.

Når selv Leana Wen - som for 1.5 år siden mente at uvaksinerte ikke burde få forlate sine hjem - nylig meldte i Washington Post at tallene for korona-dødsfall har blitt overdrevet, så er det et tegn på hvordan media og myndigheter har holdt en for narr med disse tallene:

https://www.washingtonpost.com/opinions ... rcounting/
Når 89 % er smittet i en provins og opp mot et milliard er smittet i hele Kina er det enkelt regnestykke.
I Europa var dødstallet pr 1000 mellom 2 og 3. I USA med 330 millioner døde over 1 million.
Overfører man disse tallene til Kina snakker vi om 3-4 millioner døde.
Men Kina operer med andre kategorier. Har man andre sykdommer blir man ikke ført som corona-dødsfall.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Big George skrev: man jan 16, 2023 10:59 pm 3417 mennesker mistet livet i covid-19-assosierte dødsfall i fjor.
2767 var tallet året før.
3417 dødsfall i fjor tilsvarer 0.06% av den norske befolkningen. Hvis skrekkscenarioene du babler om inntreffer i Kina og 1 million kinesere dør i løpet av året tilsvarer det 0.07% av den kinesiske befolkningen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Soteria skrev: søn jan 15, 2023 7:17 pm De som vil ha munnbind, det er som de roper "Take my breath away!" (er vel en sang fra 80-tallet).

Videoen "Died Suddenly" er nå sett mer enn 16 mill. ganger på Rumble. Lisa Marie Presley døde brått, "she died suddenly".

Down in Vaccination Street:
Er vaksinen skyld i hennes død også altså? Som kommer fra en familie ridd av hjerteproblemer? Det er bare å gi opp menneskeheten

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Queenie skrev: man jan 16, 2023 11:22 pm Det er bare å gi opp menneskeheten
Noe sier meg at du er uenig..

Men merkelige ting skjer. Den gjennomsnittlige levealderen må snart justeres ned på grunn av mange dødsfall. Det skal ha vært et krisemøte med sykehusenes akuttleger i desember, men vi har ikke hørt noe fra dette møtet. Er det noen som har sett noe? I flere tiår har det vært kampanjer for å teste seg, blant annet med røntgen. Nå går sannelig helseministeren ut og sier at sykehusene bruker for mye røntgen. Utrolig. Betyr det da at de skal slutte å be friske folk teste seg? Sier litt om krisen de er i, hvis de blir nødt til å overlate røntgen til private aktører.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... lte-tilbud

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Soteria skrev: tir jan 17, 2023 12:41 pm
Queenie skrev: man jan 16, 2023 11:22 pm Det er bare å gi opp menneskeheten
Noe sier meg at du er uenig..

Men merkelige ting skjer. Den gjennomsnittlige levealderen må snart justeres ned på grunn av mange dødsfall. Det skal ha vært et krisemøte med sykehusenes akuttleger i desember, men vi har ikke hørt noe fra dette møtet. Er det noen som har sett noe? I flere tiår har det vært kampanjer for å teste seg, blant annet med røntgen. Nå går sannelig helseministeren ut og sier at sykehusene bruker for mye røntgen. Utrolig. Betyr det da at de skal slutte å be friske folk teste seg? Sier litt om krisen de er i, hvis de blir nødt til å overlate røntgen til private aktører.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... lte-tilbud
Si meg, hvor mye tid bruker du på internett daglig?

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Winnowill skrev: tir jan 17, 2023 1:06 pm
Si meg, hvor mye tid bruker du på internett daglig?
20 timer? Antagelig er du plaget av det. I USA undersøkes økt hyppighet av hjerneslag etter Pfizer-vaksine, hos eldre. https://inyheter.no/14/01/2023/usa-unde ... hos-eldre/

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fine greier.

William_S

Legg inn av William_S »

Kjekt vi har linker fra konspinettsider her. Det må da kunne gå an å ha en ordentlig diskusjon uten å linke til all verdens konspitull?

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

William_S skrev: tir jan 17, 2023 8:08 pm Kjekt vi har linker fra konspinettsider her. Det må da kunne gå an å ha en ordentlig diskusjon uten å linke til all verdens konspitull?
INyheter er ikke en konspinettside. Og saken han linker til har igjen kilder fra andre medier. Er disse også konspi?
I disse dager bør man tenke litt over hva man kaller konspisider. Man vet at de tradisjonelle mediene ofte i liten grad oppsøker nyheter selv , de klipper og limer fra noen få nyhetsbyrå som helt selektivt velger hvilke nyheter man skal snakke om over lunsjbordet. Det gjør at store saker som burde gitt folk bakoversveis kan gå forbi i stillhet, siden ingen av de "seriøse" skriver om den og fillesaker som normalt ikke burde få plass i en lokalavis kan blåses opp som en kjempesak fordi alle skriver om den .

Spørsmålet er da om dersom alle tradisjonelle medier og nyhetsbyrå sammen ignorerer en sak, har da saken skjedd? Blir litt som dersom et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da lyd?
Naturligvis har saken skjedd , men store deler av befolkningen vil ikke tro på den ,ikke se på saken, ikke høre, ikke lese og vil angripe verbalt de som gjør det. Selv om man har video, lyd og hva som helst av beviser. Etter disse årene med covid bør man være klar på dette.

Man trenger ikke være enig i alt en avis har skrevet for å være enig i 1 artikkel. Jeg er sjeldent enig i noe Dagbladet skriver , men har de en god artikkel til en forandring kan jeg dele den uten å være enig i alt annet møl de har postet siste uken. feks.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: man jan 16, 2023 8:31 pm "60 000 Kinesere døde av Koronaviruset den siste måneden:"

Tror nok kineserne underrapporterer fortsatt. Det anslås at minst 1 million kinesere vil dø i løpet av året av corona.
Nå dør det vel en 10-15 millioner kinesere hvert eneste år, så det tallet er jo ikke veldig skremmende. Og spørsmålet er jo om dette er dødsfall som kommer på toppen av andre dødsfall eller om det stort sett er de som likevel snart ville ha dødd av noe annet som dør av covid.

Det er graden av overdødelighet som forteller hvor dramatisk covid-dødsfallene er. Om vi noen gang får vite det tviler jeg på.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Og et eksempel på hovedstrømmedienes selektiv rapportering er saken om Jacinda Ardern , statsminister i New Zealand som nå går av.
VG sin artikkel om hennes tid er fullstendig blottet for noe siden terrorangrepet mot moskeen i Christchurch i 2019.
At Ardern siden da har ledet et land som har vært noe av det nærmeste vi har sett en politistat i den vestlige verden ble ikke nevnt. Ekstreme nedstenginger, ekstrem maktbrukt rundt smittevernregler, ekstrem retorikk fra nettopp Ardern rundt vaksinering etc etc. Hun er sosialdemokrat kommer det frem i artikkelen. Et fripass for å være dikatorisk. En litt mer kvinnelig utgave av Trudeau down under.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ew-zealand

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: tor jan 12, 2023 2:30 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor jan 12, 2023 2:20 pm
Solvgutt1 skrev: tor jan 12, 2023 2:10 pm
Vel, nå har man vaksinert store deler av Norges befolkning uten å stoppe pandemien, så han tok åpenbart feil.
Pandemien er over i Norge. Covid-19 behandles nå på samme måte som sesong-viruser av type influensa. Det er en misforståelse at pandemien er over først når viruset er borte.

I Kina derimot, hvor nesten ingen er vaksinert (i hvertfall ikke med effektive vaksiner) er pandemien i full blomstring. Der vil millioner på millioner bli alvorlig syke de neste mnd. og faren for nye mutasjoner øker.

Hadde Kina vaksinert sin befolkning med de effektive vestlige vaksinene i samme takt som vesten hadde de ikke vært i den situasjonen de er i nå.
Pandemien er ikke over. Viruset er fortsatt på listen over allmennfarlige smittsomme sykdommer og de fleste sykehus er i beredskap.
Hepatitt og tuberkulose er også på listen over allmennfarlige smittsomme sykdommer. Det betyr ikke at vi har en hepatitt-pandemi i Norge. Og beredskapen på norske sykehus er der som et resultat av det samlede trykket fra flere forskjellige infeksjonssykdommer, hvor covid er en av dem.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Maxus5 skrev: tor jan 19, 2023 11:28 am Og et eksempel på hovedstrømmedienes selektiv rapportering er saken om Jacinda Ardern , statsminister i New Zealand som nå går av.
VG sin artikkel om hennes tid er fullstendig blottet for noe siden terrorangrepet mot moskeen i Christchurch i 2019.
At Ardern siden da har ledet et land som har vært noe av det nærmeste vi har sett en politistat i den vestlige verden ble ikke nevnt. Ekstreme nedstenginger, ekstrem maktbrukt rundt smittevernregler, ekstrem retorikk fra nettopp Ardern rundt vaksinering etc etc. Hun er sosialdemokrat kommer det frem i artikkelen. Et fripass for å være dikatorisk. En litt mer kvinnelig utgave av Trudeau down under.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ew-zealand

► Show Spoiler

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Maxus5 skrev: tor jan 19, 2023 11:28 am Og et eksempel på hovedstrømmedienes selektiv rapportering er saken om Jacinda Ardern , statsminister i New Zealand som nå går av.
VG sin artikkel om hennes tid er fullstendig blottet for noe siden terrorangrepet mot moskeen i Christchurch i 2019.
At Ardern siden da har ledet et land som har vært noe av det nærmeste vi har sett en politistat i den vestlige verden ble ikke nevnt. Ekstreme nedstenginger, ekstrem maktbrukt rundt smittevernregler, ekstrem retorikk fra nettopp Ardern rundt vaksinering etc etc. Hun er sosialdemokrat kommer det frem i artikkelen. Et fripass for å være dikatorisk. En litt mer kvinnelig utgave av Trudeau down under.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ew-zealand
En kosehistorie av en diktator. Selvfølgelig, kvinne og på venstresiden blir selvfølgelig behandlet deretter av MSM.

William_S

Legg inn av William_S »

Maxus5 skrev: tor jan 19, 2023 11:12 am
William_S skrev: tir jan 17, 2023 8:08 pm Kjekt vi har linker fra konspinettsider her. Det må da kunne gå an å ha en ordentlig diskusjon uten å linke til all verdens konspitull?
INyheter er ikke en konspinettside. Og saken han linker til har igjen kilder fra andre medier. Er disse også konspi?
I disse dager bør man tenke litt over hva man kaller konspisider. Man vet at de tradisjonelle mediene ofte i liten grad oppsøker nyheter selv , de klipper og limer fra noen få nyhetsbyrå som helt selektivt velger hvilke nyheter man skal snakke om over lunsjbordet. Det gjør at store saker som burde gitt folk bakoversveis kan gå forbi i stillhet, siden ingen av de "seriøse" skriver om den og fillesaker som normalt ikke burde få plass i en lokalavis kan blåses opp som en kjempesak fordi alle skriver om den .

Spørsmålet er da om dersom alle tradisjonelle medier og nyhetsbyrå sammen ignorerer en sak, har da saken skjedd? Blir litt som dersom et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da lyd?
Naturligvis har saken skjedd , men store deler av befolkningen vil ikke tro på den ,ikke se på saken, ikke høre, ikke lese og vil angripe verbalt de som gjør det. Selv om man har video, lyd og hva som helst av beviser. Etter disse årene med covid bør man være klar på dette.

Man trenger ikke være enig i alt en avis har skrevet for å være enig i 1 artikkel. Jeg er sjeldent enig i noe Dagbladet skriver , men har de en god artikkel til en forandring kan jeg dele den uten å være enig i alt annet møl de har postet siste uken. feks.
Jeg var nok litt for kjapt å avfeie det som konspiskrull siden jeg så Helge Lurås sitt navn der og vi vet at han drev Resett. Men virker ikke som en overdreven konspiratorisk side der har du rett. Men det er slutningene en del gjør seg her som fort er konspirasjonsprat lignende en del man ser i mange antivaxx miljøer. LEser man kommentarene under den artikkelen så er det fryktelig mye rart.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Inyheter er Helge Lurås sin nye Resett.

William_S

Legg inn av William_S »

Winnowill skrev: tor jan 19, 2023 7:20 pm Inyheter er Helge Lurås sin nye Resett.
Det kan godt være, men de følger i det minste Vær Varsom plakaten og Redaktørplakaten, det gjorde vel aldri Resett. Det som dog er interessant med flere av disse sidene er jo at selv Document.no copy paster masse saker fra NTB
https://inyheter.no/om-oss/

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

William_S skrev: tor jan 19, 2023 8:15 pm
Winnowill skrev: tor jan 19, 2023 7:20 pm Inyheter er Helge Lurås sin nye Resett.
Det kan godt være,
Det kan ikke godt være, det ER det.

basillen

Legg inn av basillen »

Denne gikk meg faktisk hus forbi, men for vel en uke siden var faktisk Bjørg Marit Andersen på banen igjen. Som vanlig skriker hun om tiltak:

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/0 ... assRvqZOaw

Sitat: "Nesten halvparten av de smittede er uten symptomer og har dermed større radius for smittespredning. Derfor bør testing, registrering og smitteoppsporing innføres igjen på en betryggende måte for alle smitteutsatte personer for å kunne stoppe nye smittebølger, nasjonalt og lokalt."

Ja, ja. Intet nytt under solen her altså.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

basillen skrev: tor jan 19, 2023 10:18 pm Denne gikk meg faktisk hus forbi, men for vel en uke siden var faktisk Bjørg Marit Andersen på banen igjen. Som vanlig skriker hun om tiltak:

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/0 ... assRvqZOaw

Sitat: "Nesten halvparten av de smittede er uten symptomer og har dermed større radius for smittespredning. Derfor bør testing, registrering og smitteoppsporing innføres igjen på en betryggende måte for alle smitteutsatte personer for å kunne stoppe nye smittebølger, nasjonalt og lokalt."

Ja, ja. Intet nytt under solen her altså.
Imens har jeg vært bare et par centimeter unna både servitriser hele kvelden, og andre gjester som satt ved siden av ved en skillevegg. God stemning, og hele lokalet koste seg,.

Dette ville ikke vært mulig på ti-år om Bjørg fikk viljen sin.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: tor jan 19, 2023 10:18 pm Denne gikk meg faktisk hus forbi, men for vel en uke siden var faktisk Bjørg Marit Andersen på banen igjen. Som vanlig skriker hun om tiltak:

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/0 ... assRvqZOaw

Sitat: "Nesten halvparten av de smittede er uten symptomer og har dermed større radius for smittespredning. Derfor bør testing, registrering og smitteoppsporing innføres igjen på en betryggende måte for alle smitteutsatte personer for å kunne stoppe nye smittebølger, nasjonalt og lokalt."

Ja, ja. Intet nytt under solen her altså.
Jeg trodde Bjørg hadde gått I hi for godt nærmest. Selv er jeg nå i Seattle og Washington var vel en av de mest ekstreme delstatene hva gjaldt munnbind og alt. Selv her har folk gått videre. Jeg ser et og annet munnbind men det er ikke noe folk generelt bruker.

Er ikke ofte jeg gir Republikanerne rett men husker Abbott som er guvernør i Texas i mars 2021 løftet alle tiltak i Texas. Argumentet hans var vel at nå er såpass mange vaksinerte at vi trenger ikke tiltak mer. Kjeften han fikk fra Biden et al var jo ganske påfallende.

SirJames

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: tor jan 19, 2023 10:18 pm Denne gikk meg faktisk hus forbi, men for vel en uke siden var faktisk Bjørg Marit Andersen på banen igjen. Som vanlig skriker hun om tiltak:

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/0 ... assRvqZOaw

Sitat: "Nesten halvparten av de smittede er uten symptomer og har dermed større radius for smittespredning. Derfor bør testing, registrering og smitteoppsporing innføres igjen på en betryggende måte for alle smitteutsatte personer for å kunne stoppe nye smittebølger, nasjonalt og lokalt."

Ja, ja. Intet nytt under solen her altså.
Noen sitter permanent fast i sin egen ammetåke, ja

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Her er faktisk stor humor fra sosialistene, godt med litt latter på søndagskvelden; https://www.dagbladet.no/meninger/forfu ... e/78305811

Gjennom pandemien var hun på samme måte en internasjonal ledestjerne som reagerte resolutt med restriksjoner og nedstengning. Det var ikke bare populært. En voksende misnøye fra ytre høyrefløy over covid-håndteringen, kombinert med økonomiske nedgangstider, har det siste året utløst det mange beskriver som en sexistisk hetskampanje mot henne.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

ehall skrev: tor jan 19, 2023 6:18 pm
Maxus5 skrev: tor jan 19, 2023 11:28 am Og et eksempel på hovedstrømmedienes selektiv rapportering er saken om Jacinda Ardern , statsminister i New Zealand som nå går av.
VG sin artikkel om hennes tid er fullstendig blottet for noe siden terrorangrepet mot moskeen i Christchurch i 2019.
At Ardern siden da har ledet et land som har vært noe av det nærmeste vi har sett en politistat i den vestlige verden ble ikke nevnt. Ekstreme nedstenginger, ekstrem maktbrukt rundt smittevernregler, ekstrem retorikk fra nettopp Ardern rundt vaksinering etc etc. Hun er sosialdemokrat kommer det frem i artikkelen. Et fripass for å være dikatorisk. En litt mer kvinnelig utgave av Trudeau down under.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ew-zealand
En kosehistorie av en diktator. Selvfølgelig, kvinne og på venstresiden blir selvfølgelig behandlet deretter av MSM.
Heldigvis har man medier som Nettavisen og diverse andre som man snart ikke kan skille fra satiresider.
I beste fall så har de gjort som lamestream media stadig gjør, nemlig å bare kopiere fritt fra et nyhetsbyrå eller en annen avis med et stort navn.
https://www.nettavisen.no/nyheter/jacin ... -95-869642

Heldigvis for New Zealand har man nå byttet ut denne psykopatiske diktatoren med den konstante upassende latteren med en ny leder:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»