Atle Antonsen - en hissig fyr

Svar
MadBum

Re: Atle Antonsen - en hissig fyr

Legg inn av MadBum »

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/an ... /15425938/

Tv2 med sak om hva Antonsen sa i avhør.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Antonsen tilbake i Misjonen på fredag. Her blir det nok satt nye rekorder ift antall lyttere.
Velkommen tilbake,Atle
https://www.dagbladet.no/studio/kjendis ... ost=120456

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

TerryMcDermott skrev: man jan 16, 2023 12:13 pm --- Antonsen tilbake i Misjonen på fredag. Her blir det nok satt nye rekorder ift antall lyttere.
Velkommen tilbake,Atle
https://www.dagbladet.no/studio/kjendis ... ost=120456
Velkommen tilbake.

Klang

Legg inn av Klang »

Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det jeg savner fra han, er en skikkelig unnskyldning til hans publikum og slik - til allmennheten. Der han tar et oppgjør med sin bedritne oppførsel. Jeg synes den bør være på plass FØR han tas inn i varmen. Skjønt jeg så ikke på hans show før og har enda mindre lyst til å se hans programmer, nå. Om han kom med en slik unnskyldning og tok et oppgjør med egen bedritne oppførsel, ville han faktisk bli mer interessant; jeg har sans for de som innrømmer egne feil. Men som jeg skrev om Giske og Metoo; om han ikke kutter alkoholforbruket sitt, vil han gjøre de samme feilene igjen&igjen&....- og så også for Atle Antonsen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fordomsfull skrev: man jan 16, 2023 2:26 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det jeg savner fra han, er en skikkelig unnskyldning til hans publikum og slik - til allmennheten. Der han tar et oppgjør med sin bedritne oppførsel. Jeg synes den bør være på plass FØR han tas inn i varmen. Skjønt jeg så ikke på hans show før og har enda mindre lyst til å se hans programmer, nå. Om han kom med en slik unnskyldning og tok et oppgjør med egen bedritne oppførsel, ville han faktisk bli mer interessant; jeg har sans for de som innrømmer egne feil. Men som jeg skrev om Giske og Metoo; om han ikke kutter alkoholforbruket sitt, vil han gjøre de samme feilene igjen&igjen&....- og så også for Atle Antonsen.
Hvorfor må han unnskylde til sitt publikum?

Han bør ordne opp i sitt forhold til kong alkohol, det er vel det eneste. Synes litt synd på Hulsker nå, vårt såkalt enestående rettsvesen og påtalemakt er av og til en vits (sier ikke at Antonsen fortjente det samme som Hulsker)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Vekst-næringen i dag er skadebegrensning.
En kjendis eller rik person hyrer inn folk som klarer å bagatellisere hva denne personen har gjort.
I arbeidslivet er gjerne ansvars-pulverisering nok.
Er vedkommende tiltalt og over 65 er det å møte i rullestol
eller vise legeattest på at man er for syk til å sone.
Er ikke det nok trenerer man saken til den er foreldet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Queenie skrev: man jan 16, 2023 2:35 pm
Fordomsfull skrev: man jan 16, 2023 2:26 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det jeg savner fra han, er en skikkelig unnskyldning til hans publikum og slik - til allmennheten. Der han tar et oppgjør med sin bedritne oppførsel. Jeg synes den bør være på plass FØR han tas inn i varmen. Skjønt jeg så ikke på hans show før og har enda mindre lyst til å se hans programmer, nå. Om han kom med en slik unnskyldning og tok et oppgjør med egen bedritne oppførsel, ville han faktisk bli mer interessant; jeg har sans for de som innrømmer egne feil. Men som jeg skrev om Giske og Metoo; om han ikke kutter alkoholforbruket sitt, vil han gjøre de samme feilene igjen&igjen&....- og så også for Atle Antonsen.
Hvorfor må han unnskylde til sitt publikum?

Han bør ordne opp i sitt forhold til kong alkohol, det er vel det eneste. Synes litt synd på Hulsker nå, vårt såkalt enestående rettsvesen og påtalemakt er av og til en vits (sier ikke at Antonsen fortjente det samme som Hulsker)
Fordi han lever av sitt publikum og de har rett til å få vite om dette er en klyse som synes det er greit å gjøre seg morsom på å mobbe ungdommer med CP, som siter i rullestol. Eller om han synes det er greit å tré seg ned med bordet til et par damer - for så og gryle SHUT THE FUCK UP - opp i ansiktet på dem. Og hvorfor var han for eksempel så jævla feig at han ikke sendte Sumaya Jirde Ali en ordentlig unnskyldning for sin oppførsel overfor henne, før ETTER at hun skrev om hendelsen, 3 - tre uker - etter at det skjedde. Det blir vanskelig å le av en som du lurer på er en noenlunde anstendig person og om 'vitsene&ironien' egentlig er det, vitser&ironi eller det han faktisk mener.
Det var en kjent skuespiller, nå død - som og hadde noen sånne stand-up show og han var pokker så god og høstet derfor stor suksess. Inntil han ble arrestert for å ha tuklet med barn; deretter ville ingen ha noe med han å gjøre og uansett hvor morsomme vitser han hadde kunnet fortelle - ville en likevel ikke le. Jeg mener ikke at folk skal være feilfrie, men anstendige og herunder å være anstendig nok til å be om unnskyldning når de har oppført seg bedritent. Skjønt for tukling med barn finnes det ingen unnskyldninger gode nok.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Kleint at Magnus Devold uttaler seg i ettertid. Viser seg som en feiging. Hvis han synes det var galt hvorfor sa han ingenting til A?

Prøver å redde inn sin egen karakter.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Shabelle skrev: man jan 16, 2023 4:08 pm Kleint at Magnus Devold uttaler seg i ettertid. Viser seg som en feiging. Hvis han synes det var galt hvorfor sa han ingenting til A?

Prøver å redde inn sin egen karakter.
Ja og det gikk han ut i ettertid og sa; han beklaget for nettopp IKKE ha blandet seg mer inn og for ikke å ha forsvart Sumaya Jirde Ali mer. Men han har antqgeligvis skværet opp med henne den samme kvelden, for det ble ihvertfall påstått et sted - at Magnus Devold, Marie Standal og Sumaya Jirde Ali hadde pratet sammen på utsiden - etterpå.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hurra! Vi får håpe at dette ikke har forsinket fortsettelsen av "Kjære landsmenn". Fint at teltet ikke vant, hun har jo uansett ikke noe på bar å gjøre.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Shabelle skrev: man jan 16, 2023 4:08 pm Kleint at Magnus Devold uttaler seg i ettertid. Viser seg som en feiging. Hvis han synes det var galt hvorfor sa han ingenting til A?

Prøver å redde inn sin egen karakter.
Han ble jo satt i en pinlig og vanskelig situasjon han ikke likte, vi får bare håpe for hans del at ikke Antonsen er så psyko at han fryser han ut.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Han ble da fullt frikjent av både statsadvokaten og riksadvokaten, så det var ingen rasisme. Da er det klart han skal begynne å jobbe igjen. Misjonen blir ikke det samme uten han.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det er en som påsto det var rasisme, og hun har ikke så veldig stor troverdighet.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Shabelle skrev: man jan 16, 2023 4:08 pm Kleint at Magnus Devold uttaler seg i ettertid. Viser seg som en feiging. Hvis han synes det var galt hvorfor sa han ingenting til A?

Prøver å redde inn sin egen karakter.
Devold virker som en blass type men jeg kjenner han ikke kan jo være at han er kul men

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

GatlingGun skrev: man jan 09, 2023 8:49 am AA er kanskje renvasket på papiret, men må leve med stempelet resten av livet, fordi Ali så sitt snitt til å offentliggjøre sin side av saken.

Slik sett har AA ingenting han skulle sagt, det går ikke an å forsvare seg mot noe slikt.

AA har strakt ut en hånd og bedt om forsonelse, men Ali har slått denne hånden bort flere ganger, hun er fast bestemt på å beholde dette stempelet og dermed også fast bestemt på å gjøre splittelsen mellom hennes politiske tilhengere og oss andre vanlige folk større.

Tenk om de to bare kunne møttes over en kopp kaffe og snakket åpenhjertig ut om dette og andre saker? Tenk så fint det hadde vært?
Her sitter hun på en gullgruve og kommer selvsagt til å melke denne saken så lenge og så ofte som mulig.

Klang

Legg inn av Klang »

Justice 97 skrev: man jan 16, 2023 1:46 pm Hvilken rasismesak? Det er ingen sak lenger, den er henlagt og Antonsen er ikke rasist. Flott at han er tilbake. Helt nydelig.
Rasismen er et faktum, og så får man heller diskutere hvorvidt det var riktig å henlegge. Med den andre saken i tillegg burde han fått en betydelig lengre pause fra rampelyset.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: man jan 16, 2023 4:22 pm Hurra! Vi får håpe at dette ikke har forsinket fortsettelsen av "Kjære landsmenn". Fint at teltet ikke vant, hun har jo uansett ikke noe på bar å gjøre.
Ikke snakk stygt om NAV-bunaden.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Klang skrev: man jan 16, 2023 6:39 pm
Justice 97 skrev: man jan 16, 2023 1:46 pm Hvilken rasismesak? Det er ingen sak lenger, den er henlagt og Antonsen er ikke rasist. Flott at han er tilbake. Helt nydelig.
Rasismen er et faktum, og så får man heller diskutere hvorvidt det var riktig å henlegge. Med den andre saken i tillegg burde han fått en betydelig lengre pause fra rampelyset.
Han er tilbake på fredag og takk Gud for det! Ikke at jeg kommer til å høre på for jeg er på jobb og hører ikke på Radio Norge.

Men det er viktig å få signaler ut at slike ikke-saker (eller piss om du vil) ikke får noen arbeidsmessige konsekvenser.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

kytec skrev: man jan 16, 2023 6:39 pm
B.O.B. skrev: man jan 16, 2023 4:22 pm Hurra! Vi får håpe at dette ikke har forsinket fortsettelsen av "Kjære landsmenn". Fint at teltet ikke vant, hun har jo uansett ikke noe på bar å gjøre.
Ikke snakk stygt om NAV-bunaden.
Føler til tider denne tråden kunne passet fint i kommentarfeltet på diverse facebooksider, mange av kommentarene er av det slaget man ser Livets Harde Skole og Livets Enda Hardere Skole klarer å presse fram fra ølmagene til 50-60 år gamle gretne gubber.

Vedder 1000 kr på at det stemmer, nei vent.. 1.199,99 kr. Sånn.

Klang

Legg inn av Klang »

kytec skrev: man jan 16, 2023 6:41 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 6:39 pm
Justice 97 skrev: man jan 16, 2023 1:46 pm Hvilken rasismesak? Det er ingen sak lenger, den er henlagt og Antonsen er ikke rasist. Flott at han er tilbake. Helt nydelig.
Rasismen er et faktum, og så får man heller diskutere hvorvidt det var riktig å henlegge. Med den andre saken i tillegg burde han fått en betydelig lengre pause fra rampelyset.
Han er tilbake på fredag og takk Gud for det! Ikke at jeg kommer til å høre på for jeg er på jobb og hører ikke på Radio Norge.

Men det er viktig å få signaler ut at slike ikke-saker (eller piss om du vil) ikke får noen arbeidsmessige konsekvenser.
Helt merkelig holdning, virker ikke som at du har forstått alvoret. Det er til og med mulig å argumentere for at Antonsen bør være ferdig som komiker etter disse to sakene.

OrmenLange
Innlegg: 1814

Legg inn av OrmenLange »

Klang skrev: man jan 16, 2023 6:52 pm
kytec skrev: man jan 16, 2023 6:41 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 6:39 pm

Rasismen er et faktum, og så får man heller diskutere hvorvidt det var riktig å henlegge. Med den andre saken i tillegg burde han fått en betydelig lengre pause fra rampelyset.
Han er tilbake på fredag og takk Gud for det! Ikke at jeg kommer til å høre på for jeg er på jobb og hører ikke på Radio Norge.

Men det er viktig å få signaler ut at slike ikke-saker (eller piss om du vil) ikke får noen arbeidsmessige konsekvenser.
Helt merkelig holdning, virker ikke som at du har forstått alvoret. Det er til og med mulig å argumentere for at Antonsen bør være ferdig som komiker etter disse to sakene.
Blæh, virker som du overdriver saken. Antonsen kan og bør selvfølgelig fortsette å være komiker dersom han selv vil. Så får publikum avgjøre om de vil støtte eller boikotte. Jeg er temmelig sikker på at mange tilgir hans idiotiske oppførsel.

Klang

Legg inn av Klang »

OrmenLange skrev: man jan 16, 2023 7:19 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 6:52 pm
kytec skrev: man jan 16, 2023 6:41 pm

Han er tilbake på fredag og takk Gud for det! Ikke at jeg kommer til å høre på for jeg er på jobb og hører ikke på Radio Norge.

Men det er viktig å få signaler ut at slike ikke-saker (eller piss om du vil) ikke får noen arbeidsmessige konsekvenser.
Helt merkelig holdning, virker ikke som at du har forstått alvoret. Det er til og med mulig å argumentere for at Antonsen bør være ferdig som komiker etter disse to sakene.
Blæh, virker som du overdriver saken. Antonsen kan og bør selvfølgelig fortsette å være komiker dersom han selv vil. Så får publikum avgjøre om de vil støtte eller boikotte. Jeg er temmelig sikker på at mange tilgir hans idiotiske oppførsel.
Ja, det er mange. Mange med feil holdninger og som tenker at det ikke er så nøye så lenge Antonsen kommer tilbake. Norge anno 2023 (eller 2022 for den saks skyld).

Antonsen burde som et minimum fått en pause ut 2023.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Stammesamfunnet Norge, vern om dine gamle gubber. Ikke pokker om ei kjerring skal komme her og komme her, men can do no wrong!
Minner litt om visse andre patriarkalske samfunn, mangler bare en stein eller to.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Klang skrev: man jan 16, 2023 7:26 pm
OrmenLange skrev: man jan 16, 2023 7:19 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 6:52 pm

Helt merkelig holdning, virker ikke som at du har forstått alvoret. Det er til og med mulig å argumentere for at Antonsen bør være ferdig som komiker etter disse to sakene.
Blæh, virker som du overdriver saken. Antonsen kan og bør selvfølgelig fortsette å være komiker dersom han selv vil. Så får publikum avgjøre om de vil støtte eller boikotte. Jeg er temmelig sikker på at mange tilgir hans idiotiske oppførsel.
Ja, det er mange. Mange med feil holdninger og som tenker at det ikke er så nøye så lenge Antonsen kommer tilbake. Norge anno 2023 (eller 2022 for den saks skyld).

Antonsen burde som et minimum fått en pause ut 2023.
Feil holdninger sier det meste. I 2023 er det kun den rette vei som er godkjent, avvik tolereres ikke. Kanselleringskulturen på sitt beste, eller verste.

Klang

Legg inn av Klang »

ehall skrev: man jan 16, 2023 8:13 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 7:26 pm
OrmenLange skrev: man jan 16, 2023 7:19 pm
Blæh, virker som du overdriver saken. Antonsen kan og bør selvfølgelig fortsette å være komiker dersom han selv vil. Så får publikum avgjøre om de vil støtte eller boikotte. Jeg er temmelig sikker på at mange tilgir hans idiotiske oppførsel.
Ja, det er mange. Mange med feil holdninger og som tenker at det ikke er så nøye så lenge Antonsen kommer tilbake. Norge anno 2023 (eller 2022 for den saks skyld).

Antonsen burde som et minimum fått en pause ut 2023.
Feil holdninger sier det meste. I 2023 er det kun den rette vei som er godkjent, avvik tolereres ikke. Kanselleringskulturen på sitt beste, eller verste.
Feil holdninger i mine øyne, det er helt ukontroversielt. Akkurat som at det kan sies at Andrew Tate har feil holdninger. Bør ikke være vanskelig å forstå.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Klang skrev: man jan 16, 2023 10:15 pm Akkurat som at det kan sies at Andrew Tate har feil holdninger. Bør ikke være vanskelig å forstå.
Synes du disse to er en grei sammenligning?

12dd

Legg inn av 12dd »

Winnowill skrev: man jan 16, 2023 7:27 pm Stammesamfunnet Norge, vern om dine gamle gubber. Ikke pokker om ei kjerring skal komme her og komme her, men can do no wrong!
Minner litt om visse andre patriarkalske samfunn, mangler bare en stein eller to.
Det er vel ganske unison enighet om at han gjorde feil. Dessverre er det mange som ikke skjønner at man kan være rasshøl uten å være kriminell.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

12dd skrev: man jan 16, 2023 11:17 pm
Winnowill skrev: man jan 16, 2023 7:27 pm Stammesamfunnet Norge, vern om dine gamle gubber. Ikke pokker om ei kjerring skal komme her og komme her, men can do no wrong!
Minner litt om visse andre patriarkalske samfunn, mangler bare en stein eller to.
Det er vel ganske unison enighet om at han gjorde feil. Dessverre er det mange som ikke skjønner at man kan være rasshøl uten å være kriminell.
Er det? Unison enighet?
Kan ikke se det i denne tråden noen sted…men hvis du sier det så..

Klang

Legg inn av Klang »

Knaberaps skrev: man jan 16, 2023 10:17 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 10:15 pm Akkurat som at det kan sies at Andrew Tate har feil holdninger. Bør ikke være vanskelig å forstå.
Synes du disse to er en grei sammenligning?
Nei, hvorfor tror du det? Jeg nevnte et eksempel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»