Langrennssesongen 2022/23

Svar
lund

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av lund »

Tildheim Andersen må jo nesten per nå være inne på 10 fri-laget i VM.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:33 am NM har aldri vært en spesielt god målestokk for uttak til mesterskap. Og særskilt IKKE i skiatlon. Tempoet på denne distansen i NM er stort sett altfor laber til at det er en god målestokk for hvordan nivået blir i VM og derfor en bra målestokk.
Uten russere i VM tror jeg en NM 3-mil med labert tempo kan være veldig relevant for VM-uttaket. Ellers syns jeg problemet med NM i forhold til uttak oftere handler om formutvikling. De som er i toppform i NM er ofte ikke i like god form under VM/OL en drøy måned senere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: ons jan 18, 2023 9:44 am Tildheim Andersen må jo nesten per nå være inne på 10 fri-laget i VM.
I VM er det 15 fri. Og pdd mener jeg han ligger i grenseland. Seier på en lett 10 fri på Lillehammer er ikke nok. I Davos helga etter ble han bare nr 6. Og da var ikke Østberg Amundsen med en gang.

Holund har friplass, Krüger er bankers. Ellers mener jeg det er iallfall 5 mann som konkurrerer om siste 3 plasser.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 9:46 am
Uten russere i VM tror jeg en NM 3-mil med labert tempo kan være veldig relevant for VM-uttaket. Ellers syns jeg problemet med NM i forhold til uttak oftere handler om formutvikling. De som er i toppform i NM er ofte ikke i like god form under VM/OL en drøy måned senere.
Jeg ser ikke helt for meg at Holund og Krüger vil gå i labert tempo i VM.

Og nettopp dette med formutvikling mener jeg også er et poeng. Det er også en viktig grunn til at NM-uttaket er mindre relevant.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:47 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 9:44 am Tildheim Andersen må jo nesten per nå være inne på 10 fri-laget i VM.
I VM er det 15 fri. Og pdd mener jeg han ligger i grenseland. Seier på en lett 10 fri på Lillehammer er ikke nok. I Davos helga etter ble han bare nr 6. Og da var ikke Østberg Amundsen med en gang.

Holund har friplass, Krüger er bankers. Ellers mener jeg det er iallfall 5 mann som konkurrerer om siste 3 plasser.
Mente selvsagt 15. Men det vil nesten være på grensen til en hån mot "rekruttløperne" hvis nåløyet skulle være så trangt at selv ikke seier er godt nok. Da tror jeg man sender et farlig signal til veldig mange lignende løpere.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:33 am
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 8:40 am
NM bør absolutt være eit viktig uttak i forhold til 30 km. Synest Golberg er minst like aktuell som Holund og Røthe. Spesielt med tanke på at Golberg er ein sterkere avslutter og eit hakk sterkere i klassisk. Spesielt om Niskanene finner formen og kjører hardt dei første 15 km. Eit anna argument for at Golberg bør gå er at det er ein stor fordel at man har gått før i VM før man går stafetten. Viser tildømes Golberg dårleg form på 30 km og Holund, Kruger og Tønseth leverer toppløp. Så er det ikkje umulig at man bør vurdere Holund eller Kruger på ein klassisk etappe?

15 km laget er nok det riktige, men her kan det også bli endringer etter NM/ siste verdenscuprennene. 50 km og sprint laget er nok riktig, men her må man også sjå på form i VM. Skulle foreksempel Kruger vinner gull på 30 eller 15 km. Så kan han komme inn på bekostning av tildømes Holund om han ikkje like god form.
NM har aldri vært en spesielt god målestokk for uttak til mesterskap. Og særskilt IKKE i skiatlon. Tempoet på denne distansen i NM er stort sett altfor laber til at det er en god målestokk for hvordan nivået blir i VM og derfor en bra målestokk. Kun en eneste gang husker jeg et NM-uttak som jeg synes var nyttig og det var før OL i 2014 da Ola Viggen Hattestad hadde vist usikker form tidligere den sesongen. Han ble imidlertid nr. 2 der, vant et v-cupløp rett etterpå, ble uttatt og endte med å vinne OL-sprinten. Ellers bruk av NM-resultater som en viktig basis for mesterskapsuttak er svært lite nyttig.
Delvis enig, men i år har FIS klart det kunststykket at det ikkje blir gått eit einaste løp i denne øvelsen. Derfor er det veldig få muligheiter for å ta eit val i denne øvelsen utanom NM som er lik. Ironisk nok så vil folk som kjemper i samandraget i WC som Golberg og Klæbo fort ikkje stille her. Slik at det kan bli eit B felt i NM i verstefall. På den andre siden så burde jo utøvere som Holund, Kruger, Røthe og Tønseth være interessert å vise form og dermed prøve å sette opp litt fart.

Ein anna muligheit er å bruke rennene i Les Rousses og Toblach. Begge desse er derimot individuelle løp og dermed litt forskjellig frå 30 km som i større grad også vil bli gått i felt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: ons jan 18, 2023 9:51 am Mente selvsagt 15. Men det vil nesten være på grensen til en hån mot "rekruttløperne" hvis nåløyet skulle være så trangt at selv ikke seier er godt nok. Da tror jeg man sender et farlig signal til veldig mange lignende løpere.
Det er flere 10 km-ere igjen før VM. Samt en 15 km i NM. Hva om Tønseth, Østberg Amundsen og Røthe er klart bedre Tildheim Andersen i alle disse rennene?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

lund skrev: ons jan 18, 2023 9:51 am
KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:47 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 9:44 am Tildheim Andersen må jo nesten per nå være inne på 10 fri-laget i VM.
I VM er det 15 fri. Og pdd mener jeg han ligger i grenseland. Seier på en lett 10 fri på Lillehammer er ikke nok. I Davos helga etter ble han bare nr 6. Og da var ikke Østberg Amundsen med en gang.

Holund har friplass, Krüger er bankers. Ellers mener jeg det er iallfall 5 mann som konkurrerer om siste 3 plasser.
Mente selvsagt 15. Men det vil nesten være på grensen til en hån mot "rekruttløperne" hvis nåløyet skulle være så trangt at selv ikke seier er godt nok. Da tror jeg man sender et farlig signal til veldig mange lignende løpere.
Spørsmålet er hvem du vil vrake av de som Sundby har tatt ut på 15 km fristil da?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 9:54 am Delvis enig, men i år har FIS klart det kunststykket at det ikkje blir gått eit einaste løp i denne øvelsen. Derfor er det veldig få muligheiter for å ta eit val i denne øvelsen utanom NM som er lik. Ironisk nok så vil folk som kjemper i samandraget i WC som Golberg og Klæbo fort ikkje stille her. Slik at det kan bli eit B felt i NM i verstefall. På den andre siden så burde jo utøvere som Holund, Kruger, Røthe og Tønseth være interessert å vise form og dermed prøve å sette opp litt fart.

Ein anna muligheit er å bruke rennene i Les Rousses og Toblach. Begge desse er derimot individuelle løp og dermed litt forskjellig frå 30 km som i større grad også vil bli gått i felt.
Klæbo er vel ganske bankers slik sesongen har vært. Men jeg mener helt soleklart at Krüger også bør være det og meget mulig Holund. De bør ikke trenge og gå NM og makse der for å vise det. I VM blir det noe helt annet og da er jeg svært usikker på om Golberg kan henge på i 3 mil om disse gutta går for fullt på mye av fristilsdistansen.

lund

Legg inn av lund »

Korgutt skrev: ons jan 18, 2023 9:54 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 9:51 am
KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:47 am
I VM er det 15 fri. Og pdd mener jeg han ligger i grenseland. Seier på en lett 10 fri på Lillehammer er ikke nok. I Davos helga etter ble han bare nr 6. Og da var ikke Østberg Amundsen med en gang.

Holund har friplass, Krüger er bankers. Ellers mener jeg det er iallfall 5 mann som konkurrerer om siste 3 plasser.
Mente selvsagt 15. Men det vil nesten være på grensen til en hån mot "rekruttløperne" hvis nåløyet skulle være så trangt at selv ikke seier er godt nok. Da tror jeg man sender et farlig signal til veldig mange lignende løpere.
Spørsmålet er hvem du vil vrake av de som Sundby har tatt ut på 15 km fristil da?
Tja, tror jeg heller ville prioritert å bruke Røthe på en skiathlon.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:54 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 9:51 am Mente selvsagt 15. Men det vil nesten være på grensen til en hån mot "rekruttløperne" hvis nåløyet skulle være så trangt at selv ikke seier er godt nok. Da tror jeg man sender et farlig signal til veldig mange lignende løpere.
Det er flere 10 km-ere igjen før VM. Samt en 15 km i NM. Hva om Tønseth, Østberg Amundsen og Røthe er klart bedre Tildheim Andersen i alle disse rennene?
Nå var vel dette laget til Sundby tatt ut før disse løpene. Hvis Tildheim Andersen jevnt over er elendig i disse løpene, bør han ikke gå distansen (men resultatet i Davos for eksempel var klart innafor hva som bør regnes som OK). Så spørs det også hvordan de plasserer seg. Om Østberg Amundsen tar en 5. plass og Tildheim Andersen blir nr. 9, så bør en seier trumfe det. Så han kan ikke legge seg på sofaen, men de andre bør definitivt vise noe lignende for å skyve ham ut.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: ons jan 18, 2023 10:00 am Nå var vel dette laget til Sundby tatt ut før disse løpene. Hvis Tildheim Andersen jevnt over er elendig i disse løpene, bør han ikke gå distansen (men resultatet i Davos for eksempel var klart innafor hva som bør regnes som OK). Så spørs det også hvordan de plasserer seg. Om Østberg Amundsen tar en 5. plass og Tildheim Andersen blir nr. 9, så bør en seier trumfe det. Så han kan ikke legge seg på sofaen, men de andre bør definitivt vise noe lignende for å skyve ham ut.
Uenig, han bør bekrefte form til en viss grad før VM. Dersom de 3-4 andre som konkurrerer om plass kontinuerlig viser bedre form og hele tiden plukker plasser mellom f.eks 3 og 5, mens Tildheim bare blir nr 8-10, så mener jeg han bør vrakes. Løpet på Lillehammer var for kort, lett og langt unna VM til at det bør veie så tungt at han velges fremfor disse andre nærmest uansett. Han var f.eks langt bak Røthe i Davos.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 10:04 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 10:00 am Nå var vel dette laget til Sundby tatt ut før disse løpene. Hvis Tildheim Andersen jevnt over er elendig i disse løpene, bør han ikke gå distansen (men resultatet i Davos for eksempel var klart innafor hva som bør regnes som OK). Så spørs det også hvordan de plasserer seg. Om Østberg Amundsen tar en 5. plass og Tildheim Andersen blir nr. 9, så bør en seier trumfe det. Så han kan ikke legge seg på sofaen, men de andre bør definitivt vise noe lignende for å skyve ham ut.
Uenig, han bør bekrefte form til en viss grad før VM. Dersom de 3-4 andre som konkurrerer om plass kontinuerlig viser bedre form og hele tiden plukker plasser mellom f.eks 3 og 5, mens Tildheim bare blir nr 8-10, så mener jeg han bør vrakes. Løpet på Lillehammer var for kort, lett og langt unna VM til at det bør veie så tungt at han velges fremfor disse andre nærmest uansett. Han var f.eks langt bak Røthe i Davos.
Her er vi fullstendig på linje.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: ons jan 18, 2023 10:00 am
Nå var vel dette laget til Sundby tatt ut før disse løpene. Hvis Tildheim Andersen jevnt over er elendig i disse løpene, bør han ikke gå distansen (men resultatet i Davos for eksempel var klart innafor hva som bør regnes som OK). Så spørs det også hvordan de plasserer seg. Om Østberg Amundsen tar en 5. plass og Tildheim Andersen blir nr. 9, så bør en seier trumfe det. Så han kan ikke legge seg på sofaen, men de andre bør definitivt vise noe lignende for å skyve ham ut.
Nå tok ikke Sundby noen forbehold om resultater i kommende renn. Det han derimot sa var at det var bortimot umulig å gå seg inn på laget til 15 km fri. Jeg er veldig uenig med Sundby i akkurat det.

Både Østberg Amundsen og Tildheim Andersen er etter min mening aktuelle til 15 fri i VM. Østberg Amundsen bør ha enten en seier eller 2 pallplasser i de 2 gjenstående uttaksrennene, mens Tildheim Andersen klarer seg med en pallplass. Selvsagt litt avhengig av hva de andre aktuelle løperne gjør.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nyenget bør være rimelig bankers på femmila og bør også være aktuell for skiathlon.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 9:56 am
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 9:54 am Delvis enig, men i år har FIS klart det kunststykket at det ikkje blir gått eit einaste løp i denne øvelsen. Derfor er det veldig få muligheiter for å ta eit val i denne øvelsen utanom NM som er lik. Ironisk nok så vil folk som kjemper i samandraget i WC som Golberg og Klæbo fort ikkje stille her. Slik at det kan bli eit B felt i NM i verstefall. På den andre siden så burde jo utøvere som Holund, Kruger, Røthe og Tønseth være interessert å vise form og dermed prøve å sette opp litt fart.

Ein anna muligheit er å bruke rennene i Les Rousses og Toblach. Begge desse er derimot individuelle løp og dermed litt forskjellig frå 30 km som i større grad også vil bli gått i felt.
Klæbo er vel ganske bankers slik sesongen har vært. Men jeg mener helt soleklart at Krüger også bør være det og meget mulig Holund. De bør ikke trenge og gå NM og makse der for å vise det. I VM blir det noe helt annet og da er jeg svært usikker på om Golberg kan henge på i 3 mil om disse gutta går for fullt på mye av fristilsdistansen.
Enig at Klæbo er bankers og at Holund og Kruger ligg godt an til dei to plasser. Utifrå årets sesong ville eg nok valt Golberg pga avsluttningegenskaper framfor Røthe. Så er det klart at korleis løypa har mykje å sei. Er det ein hard løype er eg enig at Røthe er eit betre val ein Golberg. I tillegg vil form i dei neste verdenscup rennene være svært avgjerande. Havner Røthe på pallen og dokumenterer god form og Golberg viser tegnene han viste i Tour de Ski. Så bør det absolutt tas høgde for kven som får plassen i VM. Føreforhold har også mykje å sei. Ein tung løype ville være ein stor ulempe for Golberg i forhold til ein raskere løype

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 10:40 am Føreforhold har også mykje å sei. Ein tung løype ville være ein stor ulempe for Golberg i forhold til ein raskere løype
Dette tas vel omtrent aldri hensyn til? Hadde f.eks Iversen vært i virkelig god form, kunne han også vært en kandidat til 30 km. Men det er stor forskjell på Iversen i en skiatlon med lett/moderat løypeprofil og skikkelig fast og hardt føre, og en litt tyngre løype med skikkelig slushføre. I sistnevnte ville han ikke hatt en sjanse.

Planica er jo for øvrig ganske langt sør og rennene går jo ikke før helt i slutten av februar/starten av mars. Det er gode muligheter for 10+ grader der. Og løst og bløtt føre om ikke løypene saltes mye.
Sist redigert av KongOlav2 den ons jan 18, 2023 10:51 am, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 10:32 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 10:00 am
Nå var vel dette laget til Sundby tatt ut før disse løpene. Hvis Tildheim Andersen jevnt over er elendig i disse løpene, bør han ikke gå distansen (men resultatet i Davos for eksempel var klart innafor hva som bør regnes som OK). Så spørs det også hvordan de plasserer seg. Om Østberg Amundsen tar en 5. plass og Tildheim Andersen blir nr. 9, så bør en seier trumfe det. Så han kan ikke legge seg på sofaen, men de andre bør definitivt vise noe lignende for å skyve ham ut.
Nå tok ikke Sundby noen forbehold om resultater i kommende renn. Det han derimot sa var at det var bortimot umulig å gå seg inn på laget til 15 km fri. Jeg er veldig uenig med Sundby i akkurat det.

Både Østberg Amundsen og Tildheim Andersen er etter min mening aktuelle til 15 fri i VM. Østberg Amundsen bør ha enten en seier eller 2 pallplasser i de 2 gjenstående uttaksrennene, mens Tildheim Andersen klarer seg med en pallplass. Selvsagt litt avhengig av hva de andre aktuelle løperne gjør.
Da er vi nok omtrent enige.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 10:04 am
lund skrev: ons jan 18, 2023 10:00 am Nå var vel dette laget til Sundby tatt ut før disse løpene. Hvis Tildheim Andersen jevnt over er elendig i disse løpene, bør han ikke gå distansen (men resultatet i Davos for eksempel var klart innafor hva som bør regnes som OK). Så spørs det også hvordan de plasserer seg. Om Østberg Amundsen tar en 5. plass og Tildheim Andersen blir nr. 9, så bør en seier trumfe det. Så han kan ikke legge seg på sofaen, men de andre bør definitivt vise noe lignende for å skyve ham ut.
Uenig, han bør bekrefte form til en viss grad før VM. Dersom de 3-4 andre som konkurrerer om plass kontinuerlig viser bedre form og hele tiden plukker plasser mellom f.eks 3 og 5, mens Tildheim bare blir nr 8-10, så mener jeg han bør vrakes. Løpet på Lillehammer var for kort, lett og langt unna VM til at det bør veie så tungt at han velges fremfor disse andre nærmest uansett. Han var f.eks langt bak Røthe i Davos.
Løpet i Davos var i høyde. Det blir det ikke i VM. Da ser jeg ikke på det løpet som noe mer relevant enn løpet på Lillehammer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: ons jan 18, 2023 10:52 am Løpet i Davos var i høyde. Det blir det ikke i VM. Da ser jeg ikke på det løpet som noe mer relevant enn løpet på Lillehammer.
Men rennet i Lillehammer var kort og svært lett løypeprofil. Det kan da ikke være så lett profil i Planica?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Syns ikke Klæbo har god nok historikk på skiathlon til at han bør være bankers på det laget. Regner likevel med at han får gå om han vil og uten russere på start er det færre enn vanlig som kan gå fra han. De eneste med god nok historikk til å ha noenlunde sikker plass på skiathlonlaget er Holund og Krüger.

Røthe er litt ustabil i klassisk og syns egentlig Tønseth bør være foran han i køen for en plass på skiathlonlaget basert på årets prestasjoner. I tillegg bør Golberg, Nyenget, Østberg Amundsen og Jan Thomas Jenssen være veldig aktuelle for 3-milslaget. Både Østberg Amundsen og Jenssen har blitt bedre i klassisk og de har alltid vært gode i skøyting. Jenssen har vel hatt en god avslutning tidligere og Østberg Amundsen har også gjort flere gode sprinter. Tror begge to kan gjøre det bra på 3-mila i VM.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Synes historikken til Klæbo er god nok til at han er bankers på alle distansene.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 8:40 am Synest Golberg er minst like aktuell som Holund og Røthe.
Hvor mange etapper mener du Golberg skal gå, 3, 4 eller 5.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 10:54 am Røthe er litt ustabil i klassisk og syns egentlig Tønseth bør være foran han i køen for en plass på skiathlonlaget basert på årets prestasjoner. I tillegg bør Golberg, Nyenget, Østberg Amundsen og Jan Thomas Jenssen være veldig aktuelle for 3-milslaget. Både Østberg Amundsen og Jenssen har blitt bedre i klassisk og de har alltid vært gode i skøyting. Jenssen har vel hatt en god avslutning tidligere og Østberg Amundsen har også gjort flere gode sprinter. Tror begge to kan gjøre det bra på 3-mila i VM.
Jenssen burde vel nesten vise noe i et internasjonalt løp først?

I mine øyne er rangeringen på skiatlon per dags dato noe sånt som dette:
Krüger, Holund, Klæbo, Tønseth, Røthe, Golberg, Østberg Amundsen, Nyenget. Dess høyere på listen, dess sikrere bør plassen være pdd. Og Jenssen må utkonkurrere ganske mange om han skal inn.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Iseran2770 skrev: ons jan 18, 2023 11:55 am
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 8:40 am Synest Golberg er minst like aktuell som Holund og Røthe.
Hvor mange etapper mener du Golberg skal gå, 3, 4 eller 5.
Sprint, stafett og 50 km bør han være ganske sikker på. Deretter har man 30 km og sprintstafetten som han absolutt bør være aktuelt på. I utgangspunktet meiner eg han bør maks gå 1 av 2 av desse. Slik at viss han blir makkeren til Klæbo på sprintstafetten som bør han ikkje gå 30 km før det. Eg meiner Golberg ikkje bør gå 15 km fordi vi har sterkere kort på desse øvelsene.

Når eg argumenterer for at han bør gå stafetten så er det på grunn av han svørt sterke resultater i klassisk og 10 km passer han veldig bra.

Så tar eg forbehold om form og rennene framover i verdenscupen. Viser foreksempel Røthe, Holund og Kruger betre form. Så meiner eg absolutt at dei bør få plassen på 30 km framfor Golberg. VM løypa har også ein del å sei i forhold til om denne belønner folk som er sterke å gå i frå andre versus folk som er betre avsluttere.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Er det i det heletatt noen som kan hindre de norske herrene i å ta 6 VM-gull, om ikke uhell, sykdom og smøreproblemer inntreffer?

Nissen

Legg inn av Nissen »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 1:02 pm Er det i det heletatt noen som kan hindre de norske herrene i å ta 6 VM-gull, om ikke uhell, sykdom og smøreproblemer inntreffer?
Kanskje Niskanen på 5mila?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 1:02 pm Er det i det heletatt noen som kan hindre de norske herrene i å ta 6 VM-gull, om ikke uhell, sykdom og smøreproblemer inntreffer?
Sannsynligvis ikke, men alt det du nevner kan jo skje, så egentlig er det nok mer sannsynlig med 5 enn 6 gull.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 1:02 pm Er det i det heletatt noen som kan hindre de norske herrene i å ta 6 VM-gull, om ikke uhell, sykdom og smøreproblemer inntreffer?
Niskanen på 50 km først og fremst. Ellers har det av og til skjedd i mesterskap at vi har fått smøreproblem spesielt i klassisk. Dog har vi langt større sjanser i år på 6 av 6 med Russland UTE

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Niskanen er vel DEN som kan hindre

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»