Langrennssesongen 2022/23

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av Guttorm123 »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 1:19 pm

Niskanen på 50 km først og fremst. Ellers har det av og til skjedd i mesterskap at vi har fått smøreproblem spesielt i klassisk. Dog har vi langt større sjanser i år på 6 av 6 med Russland UTE
Vi tok vel 6 av 6 i 2019 , med russisk deltagelse, og alt annet enn dette vil være en nedtur i årets VM.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 1:33 pm
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 1:19 pm

Niskanen på 50 km først og fremst. Ellers har det av og til skjedd i mesterskap at vi har fått smøreproblem spesielt i klassisk. Dog har vi langt større sjanser i år på 6 av 6 med Russland UTE
Vi tok vel 6 av 6 i 2019 , med russisk deltagelse, og alt annet enn dette vil være en nedtur i årets VM.
Nedtur for hvem?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 1:33 pm
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 1:19 pm

Niskanen på 50 km først og fremst. Ellers har det av og til skjedd i mesterskap at vi har fått smøreproblem spesielt i klassisk. Dog har vi langt større sjanser i år på 6 av 6 med Russland UTE
Vi tok vel 6 av 6 i 2019 , med russisk deltagelse, og alt annet enn dette vil være en nedtur i årets VM.
Vi tok 5 av 6 i sist VM med Russland på startlista. Kun 2 av 6 i sist OL og 4 av 6 i OL 2018.

Eg tenker at 5 av 6 VM gull vil være ok. Det er tross alt snakk om at både ski, form og marginer må gå vår vei. Viss Niskanen går eit fantastisk løp på 50 km og tar gullet. Så blir det vanskeleg for min del å kalle det nedtur om Norge ikkje vinner alle gullene.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 11:59 am Jenssen burde vel nesten vise noe i et internasjonalt løp først?

I mine øyne er rangeringen på skiatlon per dags dato noe sånt som dette:
Krüger, Holund, Klæbo, Tønseth, Røthe, Golberg, Østberg Amundsen, Nyenget. Dess høyere på listen, dess sikrere bør plassen være pdd. Og Jenssen må utkonkurrere ganske mange om han skal inn.
Jenssen må defintivt prestere i flere løp om han skal komme til VM. Tok han med siden han faktisk har vunnet ei 3-mil i år. Ikke det beste feltet, men tunge forhold og gode løpere falt av så det ble nok gått jevnt hardt hele veien. Må være på pallen i NM og helst vinne for å fortsatt være aktuell for et VM-lag.

Ganske enig i din rangering, ville byttet plass på Nyenget og Østberg Amundsen og lagt til Jenssen helt til slutt. Syns uansett det er veldig jevnt mellom de 6 siste på listen og om en av de vinner NM 3-mila vil den utøveren gjøre et kraftig byks oppover på lista.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 2:13 pm Syns uansett det er veldig jevnt mellom de 6 siste på listen og om en av de vinner NM 3-mila vil den utøveren gjøre et kraftig byks oppover på lista.
NM-løpet burde jo være "relevant" om så skulle skje. Blir det gått i rusletempo og det kommer inn 8-10 mann eller mer til de siste 2-3 kilometerne, så synes jeg ikke rennet er relevant nok for ei 3-mil i VM. 30 km i Trondheim for to år siden er jo et godt eksempel på det.

lund

Legg inn av lund »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 2:10 pm
Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 1:33 pm
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 1:19 pm

Niskanen på 50 km først og fremst. Ellers har det av og til skjedd i mesterskap at vi har fått smøreproblem spesielt i klassisk. Dog har vi langt større sjanser i år på 6 av 6 med Russland UTE
Vi tok vel 6 av 6 i 2019 , med russisk deltagelse, og alt annet enn dette vil være en nedtur i årets VM.
Vi tok 5 av 6 i sist VM med Russland på startlista. Kun 2 av 6 i sist OL og 4 av 6 i OL 2018.

Eg tenker at 5 av 6 VM gull vil være ok. Det er tross alt snakk om at både ski, form og marginer må gå vår vei. Viss Niskanen går eit fantastisk løp på 50 km og tar gullet. Så blir det vanskeleg for min del å kalle det nedtur om Norge ikkje vinner alle gullene.
Skal man oppsummere, så er det vel omtrent sånn:
På 15 fri skal det skje noe oppsiktsvekkende nesten (av typen solid smørebom eller kraftig endring i værforhold ala 2007 eller 2015) for at det ikke skal bli norsk gull.
På stafetten skal det ekstremt mye til for at det ikke blir norsk gull. Det desidert sikreste gullet.
På den individuelle sprinten vil vi være sårbare om det skulle skje noe med Klæbo (selv om vi også da vil ha de største favorittene). Er Klæbo på start, er jeg nesten bombesikker på gull der.
På sprintstafetten skal det ikke mer til enn at Klæbos makker har en bomdag ala Golberg i 2013, så er Frankrike eller Italia der (først og fremst dem tror jeg).
På skiathlon har jeg vansker for å se at vinneren blir en annen enn Klæbo, Holund eller Kruger.
Så har man femmilen. Per nå er nok Klæbo den aller største favoritten, men skal et gull gå til en annen nasjon så er det nok i utgangspunktet der sjansen er størst (gjennom Niskanen selvsagt, kan ikke se noen andre, kommer litt for tidlig for Poromaa ennå).

lund

Legg inn av lund »

Får vel ta med Calle også da. Han har det jo i seg å kunne kjempe om gull på flere distanser egentlig, men han klarer nå alltid å surre det til på en eller annen måte uansett.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 2:17 pm
tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 2:13 pm Syns uansett det er veldig jevnt mellom de 6 siste på listen og om en av de vinner NM 3-mila vil den utøveren gjøre et kraftig byks oppover på lista.
NM-løpet burde jo være "relevant" om så skulle skje. Blir det gått i rusletempo og det kommer inn 8-10 mann eller mer til de siste 2-3 kilometerne, så synes jeg ikke rennet er relevant nok for ei 3-mil i VM. 30 km i Trondheim for to år siden er jo et godt eksempel på det.
Hadde vært veldig lett å være enig dersom russerne var på startstreken. Slik verdenscupen har vært i år er det derimot lite som tyder på at det nødvendigvis blir knallhardt kjør tidlig på tremilen i årets VM og således bør NM være mer relevant i år enn tidligere år, selv om det blir "rusletempo".

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

netrebske skrev: ons jan 18, 2023 1:59 pm

Nedtur for hvem?
For oss som jubler når Norge vinner, og som sutrer når løperne våre har dårlige ski eller er innblandet i uhell, som fratar de vinnersjansene.

Jeg skjønner meget godt at for idretten så er det slett ikke bra at Norge er så dominerende, men jeg klarer ikke å sette meg ned å heie på en finne av den grunn.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

lund skrev: ons jan 18, 2023 2:19 pm Får vel ta med Calle også da. Han har det jo i seg å kunne kjempe om gull på flere distanser egentlig, men han klarer nå alltid å surre det til på en eller annen måte uansett.
Calle selvfølgelig ja.

Han var særs imponerende på den siste (?) sprinten, der han presset Klæbo. Får håpe han lykkes med å få seg en medalje, men ikke noe mer...Det vil nok føles som en seier for ham, om han ender opp med for eksempel en bronse på sprinten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: ons jan 18, 2023 2:19 pm Hadde vært veldig lett å være enig dersom russerne var på startstreken. Slik verdenscupen har vært i år er det derimot lite som tyder på at det nødvendigvis blir knallhardt kjør tidlig på tremilen i årets VM og således bør NM være mer relevant i år enn tidligere år, selv om det blir "rusletempo".
Nå har aldri v-cupen vært et kjempegodt mål på hvordan skiatlon blir i mesterskap heller. Jeg tviler også sterkt på at løpere som Krüger og Holund vil gå de siste 15 km fri i såpass lavt tempo at det blir grei skuring for løpere som Golberg og andre gode spurtere å hente på.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 2:21 pm
netrebske skrev: ons jan 18, 2023 1:59 pm

Nedtur for hvem?
For oss som jubler når Norge vinner, og som sutrer når løperne våre har dårlige ski eller er innblandet i uhell, som fratar de vinnersjansene.

Jeg skjønner meget godt at for idretten så er det slett ikke bra at Norge er så dominerende, men jeg klarer ikke å sette meg ned å heie på en finne av den grunn.
Jeg heier alltid på Norge, men å gå rundt å sutre om at VM var en nedtur for de norske skigutta for at de tok bare 5 gull, nei det blir for dumt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

netrebske skrev: ons jan 18, 2023 2:27 pm

Jeg heier alltid på Norge, men å gå rundt å sutre om at VM var en nedtur for de norske skigutta for at de tok bare 5 gull, nei det blir for dumt.
Nå mener vel du kanskje når man oppsummerer hele mesterskap, og har fått de forskjellige øvelsene litt på avstand.

Tar man distanse for distanse, så hjelper det ikke at Norge har vunnet de fire første distansene, og de driter seg ut på stafetten ved uhell eller smørebom. Det vil likevel være en gedigen nedtur der og da.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 2:27 pm
Nå har aldri v-cupen vært et kjempegodt mål på hvordan skiatlon blir i mesterskap heller. Jeg tviler også sterkt på at løpere som Krüger og Holund vil gå de siste 15 km fri i såpass lavt tempo at det blir grei skuring for løpere som Golberg og andre gode spurtere å hente på.
Krüger har visst gode takter i klassisk denne sesongen, så det er vel ikke utenkelig at han vil bidra til å holde farten oppe fra start.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Guttorm123 skrev: ons jan 18, 2023 2:47 pm
KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 2:27 pm
Nå har aldri v-cupen vært et kjempegodt mål på hvordan skiatlon blir i mesterskap heller. Jeg tviler også sterkt på at løpere som Krüger og Holund vil gå de siste 15 km fri i såpass lavt tempo at det blir grei skuring for løpere som Golberg og andre gode spurtere å hente på.
Krüger har visst gode takter i klassisk denne sesongen, så det er vel ikke utenkelig at han vil bidra til å holde farten oppe fra start.
Det tviler jeg på. Tror han vil håpe på å følge de beste på klassisk for så å sette inn støtet i fristil. En rolig klassisk del vil være en fordel for ham.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 2:27 pm Nå har aldri v-cupen vært et kjempegodt mål på hvordan skiatlon blir i mesterskap heller. Jeg tviler også sterkt på at løpere som Krüger og Holund vil gå de siste 15 km fri i såpass lavt tempo at det blir grei skuring for løpere som Golberg og andre gode spurtere å hente på.
Ikke sikkert de får muligheten til å kjøre hardt over lengre perioder. Spesielt Holund har en tendens til å bli stengt inne bak i feltet slik at han ikke kommer seg frem til teten og får sette tempo. Kommer selvfølgelig an på føre og løype, men det er ingen garanti for at det blir en knallhard 3-mil i VM. For jeg tror ikke det spesielt mange andre enn Holund og Krüger som er interessert i et hardt renn. De fleste andre ønsker nok å dra ned tempoet, enten for å vente på spurten eller så er de bare fornøyd med å henge med så lenge som mulig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 3:12 pm Ikke sikkert de får muligheten til å kjøre hardt over lengre perioder. Spesielt Holund har en tendens til å bli stengt inne bak i feltet slik at han ikke kommer seg frem til teten og får sette tempo. Kommer selvfølgelig an på føre og løype, men det er ingen garanti for at det blir en knallhard 3-mil i VM. For jeg tror ikke det spesielt mange andre enn Holund og Krüger som er interessert i et hardt renn. De fleste andre ønsker nok å dra ned tempoet, enten for å vente på spurten eller så er de bare fornøyd med å henge med så lenge som mulig.
Tønseth om han blir med.

Hvordan ser egentlig løypene ut i Planica? Jeg klarte ikke å finne noe som helst info om dette.

toetoe

Legg inn av toetoe »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 3:23 pm
tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 3:12 pm Ikke sikkert de får muligheten til å kjøre hardt over lengre perioder. Spesielt Holund har en tendens til å bli stengt inne bak i feltet slik at han ikke kommer seg frem til teten og får sette tempo. Kommer selvfølgelig an på føre og løype, men det er ingen garanti for at det blir en knallhard 3-mil i VM. For jeg tror ikke det spesielt mange andre enn Holund og Krüger som er interessert i et hardt renn. De fleste andre ønsker nok å dra ned tempoet, enten for å vente på spurten eller så er de bare fornøyd med å henge med så lenge som mulig.
Tønseth om han blir med.

Hvordan ser egentlig løypene ut i Planica? Jeg klarte ikke å finne noe som helst info om dette.
@Cirrostratus pleier å være flink på sånt

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 3:23 pm
tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 3:12 pm Ikke sikkert de får muligheten til å kjøre hardt over lengre perioder. Spesielt Holund har en tendens til å bli stengt inne bak i feltet slik at han ikke kommer seg frem til teten og får sette tempo. Kommer selvfølgelig an på føre og løype, men det er ingen garanti for at det blir en knallhard 3-mil i VM. For jeg tror ikke det spesielt mange andre enn Holund og Krüger som er interessert i et hardt renn. De fleste andre ønsker nok å dra ned tempoet, enten for å vente på spurten eller så er de bare fornøyd med å henge med så lenge som mulig.
Tønseth om han blir med.

Hvordan ser egentlig løypene ut i Planica? Jeg klarte ikke å finne noe som helst info om dette.
Tønseth er da ikke spesielt dravillig. Har ikke stor tro på at han vil være med å sette et jevnt høyt tempo.

Har ikke funnet ut hvilke løyper de skal gå på 3-mila, men ser det er to ulike 3,75 sløyfer som er homologisert. Vil tro klassiskdelen går i den ene og skøytedelen i den andre.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skal prøve å få på plass en egen NM-tråd i løpet av kvelden. Blir nok ikke det helt store, men viktigste er jo at man har tråd. WC Livigno tviler jeg på at jeg får tid til (er heller ikke veldig høyt på prioteringslista da det jo bare er en sprinthelg), så der får nok noen andre eventuelt trå til.

Cirrostratus

Legg inn av Cirrostratus »

toetoe skrev: ons jan 18, 2023 3:38 pm
KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 3:23 pm
tartaglia2 skrev: ons jan 18, 2023 3:12 pm Ikke sikkert de får muligheten til å kjøre hardt over lengre perioder. Spesielt Holund har en tendens til å bli stengt inne bak i feltet slik at han ikke kommer seg frem til teten og får sette tempo. Kommer selvfølgelig an på føre og løype, men det er ingen garanti for at det blir en knallhard 3-mil i VM. For jeg tror ikke det spesielt mange andre enn Holund og Krüger som er interessert i et hardt renn. De fleste andre ønsker nok å dra ned tempoet, enten for å vente på spurten eller så er de bare fornøyd med å henge med så lenge som mulig.
Tønseth om han blir med.

Hvordan ser egentlig løypene ut i Planica? Jeg klarte ikke å finne noe som helst info om dette.
@Cirrostratus pleier å være flink på sånt
Litt uklart hvilke sløyfer som skal brukes til hva, men her i hvert det som er godkjent for konkurransebruk: https://www.fis-ski.com/DB/cross-countr ... y=&valid=1

dorian

Legg inn av dorian »

Cirrostratus skrev: ons jan 18, 2023 5:09 pm Litt uklart hvilke sløyfer som skal brukes til hva, men her i hvert det som er godkjent for konkurransebruk: https://www.fis-ski.com/DB/cross-countr ... y=&valid=1
Det står jo i kalenderen hvilke løyper som skal benyttes, men jeg vet ikke hvor pålitelig det er. F. eks. er det bare en sløyfe som er oppgitt på 30km, og der vil de vel bruke to?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: ons jan 18, 2023 6:28 pm
Cirrostratus skrev: ons jan 18, 2023 5:09 pm Litt uklart hvilke sløyfer som skal brukes til hva, men her i hvert det som er godkjent for konkurransebruk: https://www.fis-ski.com/DB/cross-countr ... y=&valid=1
Det står jo i kalenderen hvilke løyper som skal benyttes, men jeg vet ikke hvor pålitelig det er. F. eks. er det bare en sløyfe som er oppgitt på 30km, og der vil de vel bruke to?
På 30 km er det vel sannsynlig at de vil bruke hhv. blå og rød 3,75 km.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: ons jan 18, 2023 6:35 pm På 30 km er det vel sannsynlig at de vil bruke hhv. blå og rød 3,75 km.
Ja, noe annet ville være rart.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Didrik Tønseth også syk og må stå over NM. Nærmest parodisk dette. Tenk om løperne ble så lett syke i VM...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

netrebske skrev: ons jan 18, 2023 7:01 pm Didrik Tønseth også syk og må stå over NM. Nærmest parodisk dette. Tenk om løperne ble så lett syke i VM...
Ja, det er synd at alle (nesten) er 'syke'.
- eller skal vi kalle det vondt i viljen, litt usikker.
Tønseth er en av flere som ikke burde føle seg trygg på å få gå noen distanser i VM. Fravær bør i allefall ikke komme til fordel for noen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Neptun skrev: ons jan 18, 2023 7:32 pm
netrebske skrev: ons jan 18, 2023 7:01 pm Didrik Tønseth også syk og må stå over NM. Nærmest parodisk dette. Tenk om løperne ble så lett syke i VM...
Ja, det er synd at alle (nesten) er 'syke'.
- eller skal vi kalle det vondt i viljen, litt usikker.
Tønseth er en av flere som ikke burde føle seg trygg på å få gå noen distanser i VM. Fravær bør i allefall ikke komme til fordel for noen.
Kan også være ein reaksjon etter touren og at folk kan bli syke etter ein tøff konkurranse veke?

For Tønseth er dette definitivt dårlege nyheter om man ynskjer å få gå i VM.
Derimot er det trist for alle som har jobbet med NM. Sidan dei oppleve at over halvparten av kanonene må melde forfall

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 7:57 pm
Neptun skrev: ons jan 18, 2023 7:32 pm
netrebske skrev: ons jan 18, 2023 7:01 pm Didrik Tønseth også syk og må stå over NM. Nærmest parodisk dette. Tenk om løperne ble så lett syke i VM...
Ja, det er synd at alle (nesten) er 'syke'.
- eller skal vi kalle det vondt i viljen, litt usikker.
Tønseth er en av flere som ikke burde føle seg trygg på å få gå noen distanser i VM. Fravær bør i allefall ikke komme til fordel for noen.
Kan også være ein reaksjon etter touren og at folk kan bli syke etter ein tøff konkurranse veke?

For Tønseth er dette definitivt dårlege nyheter om man ynskjer å få gå i VM.
Derimot er det trist for alle som har jobbet med NM. Sidan dei oppleve at over halvparten av kanonene må melde forfall
Tja, de har nå hvilt seg i snart 2 uker.
Det er nettopp alt arbeidet som ligger bak et slikt arrangement som gjør at de fortjener bedre deltagelse.
Samt at det er årets høydepunkt for den store massen som er nest best i Norge. NM er en av få muligheter de har for å måle krefter og yppe seg mot eliten.
Derfor synes jeg ledelsen bør tydeliggjøre at det er viktig å delta ved å vekte NM høyt med tanke på å kvalifisere seg til VM - og forsåvidt WC.
Det må ikke bli uviktig å delta i NM, da taper idretten.

Se på enerne Johaug og Bjørgen, de deltok - ikke i alle - men i mange NM. Viste seg frem for konkurrenter og publikum.
Astrid Jacobsen gikk alt!

Håper for alt i verden ikke norske løpere begynner å bli luksusløpere slik en del konkurrenter har vært opp i gjennom, løpere som bare synes mesterskap er viktig å delta i.
Da er det bare å legge ned langrennssporten.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Neptun skrev: ons jan 18, 2023 9:06 pm
ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 7:57 pm
Neptun skrev: ons jan 18, 2023 7:32 pm

Ja, det er synd at alle (nesten) er 'syke'.
- eller skal vi kalle det vondt i viljen, litt usikker.
Tønseth er en av flere som ikke burde føle seg trygg på å få gå noen distanser i VM. Fravær bør i allefall ikke komme til fordel for noen.
Kan også være ein reaksjon etter touren og at folk kan bli syke etter ein tøff konkurranse veke?

For Tønseth er dette definitivt dårlege nyheter om man ynskjer å få gå i VM.
Derimot er det trist for alle som har jobbet med NM. Sidan dei oppleve at over halvparten av kanonene må melde forfall
Tja, de har nå hvilt seg i snart 2 uker.
Det er nettopp alt arbeidet som ligger bak et slikt arrangement som gjør at de fortjener bedre deltagelse.
Samt at det er årets høydepunkt for den store massen som er nest best i Norge. NM er en av få muligheter de har for å måle krefter og yppe seg mot eliten.
Derfor synes jeg ledelsen bør tydeliggjøre at det er viktig å delta ved å vekte NM høyt med tanke på å kvalifisere seg til VM - og forsåvidt WC.
Det må ikke bli uviktig å delta i NM, da taper idretten.

Se på enerne Johaug og Bjørgen, de deltok - ikke i alle - men i mange NM. Viste seg frem for konkurrenter og publikum.
Astrid Jacobsen gikk alt!

Håper for alt i verden ikke norske løpere begynner å bli luksusløpere slik en del konkurrenter har vært opp i gjennom, løpere som bare synes mesterskap er viktig å delta i.
Da er det bare å legge ned langrennssporten.
Helt enig i det du skriver. Mitt poeng var meir at det kan være ein muligheit at ein del utvikler sykdom etter ein tøff konkurranse veke. Spesielt fordi man går frå tøffe konkurranse til å ta nokon dager med kvile. Då er det også lettere for at kroppen tar det med ro og immunforsvaret blir redusert pga det.

Det kan sjølvsagt være at nokon hopper av og skylder på sjukdom, men det er heller ikkje utenkeleg at mange hopper av NM rett og slett på grunn av sykdom eller at dei nettopp har vært syk. For ein toppidrettsutøver som har litt vondt i halsen. Så er du sterkt anbefalt å stå over renn. Sidan 1 forkjøelse kan påverke treninga og konkurranse i mange veker

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

ms_8 skrev: ons jan 18, 2023 9:20 pm Det kan sjølvsagt være at nokon hopper av og skylder på sjukdom, men det er heller ikkje utenkeleg at mange hopper av NM rett og slett på grunn av sykdom eller at dei nettopp har vært syk. For ein toppidrettsutøver som har litt vondt i halsen. Så er du sterkt anbefalt å stå over renn. Sidan 1 forkjøelse kan påverke treninga og konkurranse i mange veker
Mitt inntrykk er at det er påfallende mange landslagsløpere med sykdomsforfall til NM eller sesongåpning på Beitostølen. Virker som om terskelen for å sykmelde seg selv rett og slett er litt lavere til de rennene enn for WC-renn.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»