Vinterens strømpriser

Svar
startelver

Re: Vinterens strømpriser

Legg inn av startelver »

Norge solgte strøm for 45 milliarder kroner til utlandet i 2022

Hva med å gi noe tilbake til oss forbrukere?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m ... l-utlandet

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Her står det svart på hvitt: strømmen er en medvirkende faktor til at kjøttprisene stiger med 20 %. Takk til regjeringens elendige steømpolitikk og den mer elendige strømstøtten. Nå er det mange som blir ufrivillige vegetarianere.

https://www.vg.no/nyheter/i/JQlAL8/kjoe ... ettprisene

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

TheBaseline skrev: ons jan 18, 2023 6:44 am Her står det svart på hvitt: strømmen er en medvirkende faktor til at kjøttprisene stiger med 20 %. Takk til regjeringens elendige steømpolitikk og den mer elendige strømstøtten. Nå er det mange som blir ufrivillige vegetarianere.

https://www.vg.no/nyheter/i/JQlAL8/kjoe ... ettprisene
Den norske jordbruksøkonomien er basert på husdyrhold for kjøtt og meieri. Mange bønder hadde blitt tvunget til å gi opp pga. Solbergs fiendtlig politikk og Vedums inkompetanse og sendt sine dyr til slakteri, det er hvorfor det er et overskudd av kjøttvarer i det siste - det er ikke lenge til kjøttmangel og smør-, ost- og kremmangel basert på kumelk vil slå inn med full kraft. Kjøtt og melk er vitalt for matforedlingsindustri i Norge som sysselsette en stor del av det norske folket og holde i livet Distrikt-Norge. Mange små produsenter kan ikke overleve når det blir for dyrt med kjøtt, melk og endog grønnsaker, det er allerede varslet grønnsaksmangel for kommende år i flere sentrale regioner.

Støre har feilet helt med strømstøtteordning for bedriftene, altfor få har fått støtte og altfor få vil ha urimelige fastprisordning.

Noe er galt. Den forrige statsministeren var tvers gjennom uærlig, manipulende og fanatisk, statsministeren i dag mer og mer er kjent for å sette trenering i system. Det virker som at Ap hadde gjort en feil ved å ikke se på Støres meritter i arbeid som ikke angår hans kompetanse som utenriksminister/diplomat, for fra helseministerperioden var det sett at trenering var det eneste han duget til. Og Vedum er bare for dum. Sp må innse dette.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Folk_flesk skrev: man jan 16, 2023 4:53 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 6:45 pm Da var katta omsider ute av sekken:

"Det er EUs tredje energimarkedspakke som setter en stopper for muligheten til å skille mellom innenlandsstrøm og strøm brukt til eksport, får NTB bekreftet av en informert kilde i EU.

Norge sluttet seg til EUs tredje energimarkedspakke i 2018."


https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... ommarkedet

Dette må jo være en av de største politiske skandalene her til lands?
Ingen overraskelse å lese voteringsoversikten (sak nr. 7):

For: Høyre, AP, FrP*, V, MDG

Mot: SP, SV, Rødt, KrF

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-p ... 034&dnid=1

Stemmer man på en av de første partiene her, så er det ingen grunn til å sutre over strømprisen i ettertid iallefall.

*Dette partiet ønsker nå å sette til side avtalen de stemte for
Om de fortsetter å gjøre det etter at det er gjort kjent for all verden at deres parti ikke vil gjøre noe med avtalene eller innføre makspris på 30-50 øre pr kwh, så medfører dette riktighet.
Velgere som strømmer fra AP til Høyre har altså ikke noe i mot de skyhøye strømprisene.

Det bør også nevnes at både SP og KrF kategorisk har vært i mot alle forslag om makspris på strøm.
SV og RV har alltid vært i mot olje/gass -og kraftutbygging samt tilhengere av flere avgifter - helt inntil strømpriskrisen, så de taler med to tunger.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: ons jan 18, 2023 12:39 pm
Folk_flesk skrev: man jan 16, 2023 4:53 pm
newsflash skrev: fre jan 13, 2023 6:45 pm Da var katta omsider ute av sekken:

"Det er EUs tredje energimarkedspakke som setter en stopper for muligheten til å skille mellom innenlandsstrøm og strøm brukt til eksport, får NTB bekreftet av en informert kilde i EU.

Norge sluttet seg til EUs tredje energimarkedspakke i 2018."


https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... ommarkedet

Dette må jo være en av de største politiske skandalene her til lands?
Ingen overraskelse å lese voteringsoversikten (sak nr. 7):

For: Høyre, AP, FrP*, V, MDG

Mot: SP, SV, Rødt, KrF

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-p ... 034&dnid=1

Stemmer man på en av de første partiene her, så er det ingen grunn til å sutre over strømprisen i ettertid iallefall.

*Dette partiet ønsker nå å sette til side avtalen de stemte for
Om de fortsetter å gjøre det etter at det er gjort kjent for all verden at deres parti ikke vil gjøre noe med avtalene eller innføre makspris på 30-50 øre pr kwh, så medfører dette riktighet.
Velgere som strømmer fra AP til Høyre har altså ikke noe i mot de skyhøye strømprisene.
Nei, det er åpenbart. Hadde Høyre sittet ved makta hadde de strømt den andre veien. Man får ta det som et tegn på at de ikke synes saken er så viktig, siden de insisterer på å støtte et parti med dårlige løsninger.

fargerik

Legg inn av fargerik »

I dag har regjeringen vedtatt at de som bor på hytta og har det som eneste bolig skal få samme strømstøtte som oss som bor i et hus.
Det er visst hele 10 000 som har hytta som eneste bolig.
Bra for dem, dette. Jeg syns det er en riktig avgjørelse.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Fornuftig forslag fra Lundteigen:

"Den kan oppsummeres med at det ikke skal tillates nettoeksport av strøm når norske vannmagasiner er under median-nivå.

– Dette prinsippet kan avvikes i perioder med stort tilsig hvor produksjon for eksport er eneste mulighet for å utnytte tilsiget, skrev Lundteigen
."

https://www.europower.no/politikk/aasla ... -1-1389332

Det avvises selvfølgelig fra Aasland.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

newsflash skrev: ons jan 18, 2023 10:54 pm Fornuftig forslag fra Lundteigen:

"Den kan oppsummeres med at det ikke skal tillates nettoeksport av strøm når norske vannmagasiner er under median-nivå.

– Dette prinsippet kan avvikes i perioder med stort tilsig hvor produksjon for eksport er eneste mulighet for å utnytte tilsiget, skrev Lundteigen
."

https://www.europower.no/politikk/aasla ... -1-1389332

Det avvises selvfølgelig fra Aasland.
Støre og Aaasland (heller ikke Erna) nøler aldri om noe som omhandler EU.
EU settes alltid først, lenge før norske bedrifter og nordmenn!

Ellers har de brukt 15 måneder på å "følge med", "snu hver sten" og sette ned utvalg dvs. ingenting ang. strømprisen som øker prisene på alle varer og tjenester og som fører til inflasjon og økte renter. Komplett udugelige politikere.

startelver

Legg inn av startelver »

Skulle tro EU bestemte over Norge. Vent litt.....det gjør de jo...

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Benkeslitern skrev: søn okt 23, 2022 2:39 pm
newsflash skrev: søn okt 23, 2022 1:53 pm
fargerik skrev: søn okt 23, 2022 1:48 pm Jeg nevner bare at dette nettstedet ER Facebookgruppa "Vi som krever billigere strøm".
Greit å vite, før man tar alt derfra for god fisk.
Alltid fristende å gå på budbringer når en ikke klarer å avvise budskapet...

Er du enig i at det står i statsbudsjettet at strømkablene er er sterk bidragsyter til de høye strømprisen?

Eller er der noe dette nettstedet bare finner på?
Det står da ikke i avsnittet som er sakset fra statsbudsjettet at de nye utenlandskablene er en sterk bidragsyter til de høye strømprisene.
Det er det du som dikter opp.

Det som står i det avsnittet er at en viktig årsak til de høye strømprisene er de høye prisene på gass og kull.
Det er det Støre bruker som unnskyldning og bortforklaring for de høye strømprisene.
Nå har Europa langt på vei kuttet gassimporten fra Russland - og bortfall av kull/atomkraft har ingenting med krigen og Putin å gjøre.

Uansett, det er ikke Putin som har lagt monsterkabler til England og Tyskland. Det er dem som er hovedårsaken til de voldsomme prisene - og kraftbørsen. Russlands reduserte gasseksport til EU var en bakenforliggende årsak - en periode.

Prisene går ikke mye ned selv med en svært mild vinter, mye vind og fulle gasslagre.
Det er slik Nord Pool og den Europeiske Kraftunionen er ment å fungere. Høyeste bud er bestemmende.

morrisey

Legg inn av morrisey »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W ... oemstoette

Helt seriøst... Om du har 200m2 og bruker 5500 kwh, da er det ikke strømprisene som er problemet. Da varmer du opp med vinduene åpne.
Selv har jeg et hus som er en del større enn dette og brukte i underkant av 2000 kwh.
Men, jeg fyrer med ved, jeg har isolert huset skikkelig, men jeg sparer virkelig ikke strøm. Lyset står på overalt, jeg skrur ikke av om jeg skal i et annet rom. Varmepumpene står på 24/7. Konstant på 26 grader.
Og ja, strømprisene bør ned. Mye. Men ikke for den slags idiotisk bruk. Sett en grense på 2000, på 3000, og la den prisen ligge lavt. Så får denne type skrullinger betale det det faktisk koster å bruke strøm på denne måten. For dette er hinsides enhver logikk.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

For noe tull. Med gammelt hus. Kalde vintermåneder og 200kvm og 4 i husholdningen. Samt elbil. Selv med fornuftig forbrukt havnet vi på 4800kwh i desember. Blir en del vask og dusj med barn i huset.

Tak på 2-3000. Jada. La oss alle flytte til 50kvm på Grunerløkka med en kaffelatte i hånda.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Guarnere skrev: tor jan 19, 2023 6:54 pm For noe tull. Med gammelt hus. Kalde vintermåneder og 200kvm og 4 i husholdningen. Samt elbil. Selv med fornuftig forbrukt havnet vi på 4800kwh i desember. Blir en del vask og dusj med barn i huset.

Tak på 2-3000. Jada. La oss alle flytte til 50kvm på Grunerløkka med en kaffelatte i hånda.
Da anbefaler jeg at du isolerer skikkelig. Og elbilen bør du virkelig ikke ha støtte for å lade. Drivstoffet skal ikke være gjenstand for denne type støtte. Da må man også ta dieselregningene for folk.
Og jeg snakker da virkelig ikke om 50m2 på Grünerløkka, om du leser hva jeg skriver.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

morrisey skrev: tor jan 19, 2023 6:57 pm
Guarnere skrev: tor jan 19, 2023 6:54 pm For noe tull. Med gammelt hus. Kalde vintermåneder og 200kvm og 4 i husholdningen. Samt elbil. Selv med fornuftig forbrukt havnet vi på 4800kwh i desember. Blir en del vask og dusj med barn i huset.

Tak på 2-3000. Jada. La oss alle flytte til 50kvm på Grunerløkka med en kaffelatte i hånda.
Da anbefaler jeg at du isolerer skikkelig.
For det er jo gratis.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Nei, det koster, men det er penger du tjener inn igjen. Og å forlange at staten skal ta regningen for det du velger ikke å gjøre, for dine drivstoffutgifter, for din regelrette sløsing, det blir i min verden veldig feil.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W ... oemstoette

Er endel idioter der ute. Leier ikke ut leiligheten fordi den ikke har eget strømabb og er redd for å tape på det. Dropper altså 11000 skattefrie kroner i mnd :shock:

Er jo så enkelt som å si leieboer dekker feks 25% av strømregningen ved utleie. Han bør ha noen historiske data som kan vise ca forbruk og beregne en prosentsats. Problem solved. Da vil leieboer ikke bruke unødvendig mye strøm.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

morrisey skrev: tor jan 19, 2023 6:47 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W ... oemstoette

Helt seriøst... Om du har 200m2 og bruker 5500 kwh, da er det ikke strømprisene som er problemet. Da varmer du opp med vinduene åpne.
Selv har jeg et hus som er en del større enn dette og brukte i underkant av 2000 kwh.
Men, jeg fyrer med ved, jeg har isolert huset skikkelig, men jeg sparer virkelig ikke strøm. Lyset står på overalt, jeg skrur ikke av om jeg skal i et annet rom. Varmepumpene står på 24/7. Konstant på 26 grader.
Og ja, strømprisene bør ned. Mye. Men ikke for den slags idiotisk bruk. Sett en grense på 2000, på 3000, og la den prisen ligge lavt. Så får denne type skrullinger betale det det faktisk koster å bruke strøm på denne måten. For dette er hinsides enhver logikk.
Her har du gode poenger synes jeg. Her er det rett og slett masse sløsing.
Jeg bodde en stund i en eldre enebolig fra 50-tallet på 190m2 og brukte aldri over 3000kwh. Huset var ikke veldig mye etterisolert, men skikkelig på loftet og da var vi 4 personer og sparte ikke spesielt, men fyrte med ved på kvelden for å ha det ekstra varmt.
Jeg synes støtte opp til 3000 bør holde, så bør kanskje det under 3k være bedre støttet enn i dag.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guarnere skrev: tor jan 19, 2023 7:05 pm
morrisey skrev: tor jan 19, 2023 6:57 pm
Guarnere skrev: tor jan 19, 2023 6:54 pm For noe tull. Med gammelt hus. Kalde vintermåneder og 200kvm og 4 i husholdningen. Samt elbil. Selv med fornuftig forbrukt havnet vi på 4800kwh i desember. Blir en del vask og dusj med barn i huset.

Tak på 2-3000. Jada. La oss alle flytte til 50kvm på Grunerløkka med en kaffelatte i hånda.
Da anbefaler jeg at du isolerer skikkelig.
For det er jo gratis.
Oppgradering av bolig må man regne med. Nå har det lenge vært lav rente som man kunne utnyttet til slikt vedlikehold som er nødvendig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

morrisey skrev: tor jan 19, 2023 6:47 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W ... oemstoette

Helt seriøst... Om du har 200m2 og bruker 5500 kwh, da er det ikke strømprisene som er problemet. Da varmer du opp med vinduene åpne.
Selv har jeg et hus som er en del større enn dette og brukte i underkant av 2000 kwh.
Men, jeg fyrer med ved, jeg har isolert huset skikkelig, men jeg sparer virkelig ikke strøm. Lyset står på overalt, jeg skrur ikke av om jeg skal i et annet rom. Varmepumpene står på 24/7. Konstant på 26 grader.
Og ja, strømprisene bør ned. Mye. Men ikke for den slags idiotisk bruk. Sett en grense på 2000, på 3000, og la den prisen ligge lavt. Så får denne type skrullinger betale det det faktisk koster å bruke strøm på denne måten. For dette er hinsides enhver logikk.
Fyre med ved en ikke en forutsetning for denne diskusjonen. Varmepumpe er heller ikke aktuelt for mange.
Desember var iskald i store deler av landet, samt at desember er en måned man er mer hjemme enn andre måneder dermed fyker strømforbruket til værs.
Selv klokket jeg inn på 2300 kwh i en stor leilighet, godt isolert. Helt normalt.

Dine forutsetninger tatt i betraktning, så er ikke ditt tall relevant.
Heller ingen grunner for å kalle denne fyren en "skrulling", slikt skjemmer bare debatten.
Det er er dem som har gitt bort kontrollen over folkets vannkraft som i så fall fortjener slike karakteristikker.

PS! Litt morsomt at folk i det hele tatt nevner lys, når det er 100% avgitt varme. Man tjener ingenting på å slå de av. Det er kun varmvann som ikke varmer opp boligen i særlig grad ettersom vannet renner ut i avløpet. Alle andre apparater som bruker strøm er tilskuddsvarme - om man trenger det.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Neptun skrev: tor jan 19, 2023 9:36 am
newsflash skrev: ons jan 18, 2023 10:54 pm Fornuftig forslag fra Lundteigen:

"Den kan oppsummeres med at det ikke skal tillates nettoeksport av strøm når norske vannmagasiner er under median-nivå.

– Dette prinsippet kan avvikes i perioder med stort tilsig hvor produksjon for eksport er eneste mulighet for å utnytte tilsiget, skrev Lundteigen
."

https://www.europower.no/politikk/aasla ... -1-1389332

Det avvises selvfølgelig fra Aasland.
Støre og Aaasland (heller ikke Erna) nøler aldri om noe som omhandler EU.
EU settes alltid først, lenge før norske bedrifter og nordmenn!

Ellers har de brukt 15 måneder på å "følge med", "snu hver sten" og sette ned utvalg dvs. ingenting ang. strømprisen som øker prisene på alle varer og tjenester og som fører til inflasjon og økte renter. Komplett udugelige politikere.
Ja, tiden går og nå snart skal regjeringen sette ned et nytt utvalg for å finne handlingsrom innenfor EØS-avtalen!
Vi vet for lenge siden at det er avtalene Norge har gjort med EU og Storbritannia som forårsaker høye strømpriser i Norge og en mengde eksport som truer kraftforsyningen i Norge.
Hvis man ønsker å fortsette med avtalene, foreligger bare ett alternativ, nemlig å gå inn i forhandlinger med EU og Storbritannia for om mulig å reforhandle. Dette behøver man ikke noe utvalg til for å gjøre, dette burde vært gjort allerede for ett år siden.
Nå venter minst 15 nye måneder med trenering av tid. Dette minner mistenkelig om sabotasje mot eget land og befolkning.
https://www.dagbladet.no/nyheter/starte ... g/78213455

Dette er rett og slett ikke til å tro.

Benkeslitern

Legg inn av Benkeslitern »

morrisey skrev: tor jan 19, 2023 6:47 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/W ... oemstoette

Helt seriøst... Om du har 200m2 og bruker 5500 kwh, da er det ikke strømprisene som er problemet. Da varmer du opp med vinduene åpne.
Selv har jeg et hus som er en del større enn dette og brukte i underkant av 2000 kwh.
Men, jeg fyrer med ved, jeg har isolert huset skikkelig, men jeg sparer virkelig ikke strøm. Lyset står på overalt, jeg skrur ikke av om jeg skal i et annet rom. Varmepumpene står på 24/7. Konstant på 26 grader.
Og ja, strømprisene bør ned. Mye. Men ikke for den slags idiotisk bruk. Sett en grense på 2000, på 3000, og la den prisen ligge lavt. Så får denne type skrullinger betale det det faktisk koster å bruke strøm på denne måten. For dette er hinsides enhver logikk.
Ja, det er et ufattelig høyt forbruk for et hus fra 2008 på den størrelsen, og ihvertfall når de fyrer mye i peisen. Desember måned var veldig kald første halvdel, men andre halvdel var relativt mild, så måneden sett under ett var ikke veldig kald.
Det står ingenting i artikkelen om elbil, men jeg tror de må ha elbil og sannsynligvis to elbiler som de kjører tildels langt med for å komme opp i det forbruket.
Og hvis elbiler står for f eks 1000 KWh av forbruket, så blir dette sutring, for en familie med to fossilbiler og samme kjøremønster ville hatt 3-5 tusen kroner i drivstoffutgifter i tillegg til strømregningen.

Benkeslitern

Legg inn av Benkeslitern »

Guarnere skrev: tor jan 19, 2023 7:05 pm
morrisey skrev: tor jan 19, 2023 6:57 pm
Guarnere skrev: tor jan 19, 2023 6:54 pm For noe tull. Med gammelt hus. Kalde vintermåneder og 200kvm og 4 i husholdningen. Samt elbil. Selv med fornuftig forbrukt havnet vi på 4800kwh i desember. Blir en del vask og dusj med barn i huset.

Tak på 2-3000. Jada. La oss alle flytte til 50kvm på Grunerløkka med en kaffelatte i hånda.
Da anbefaler jeg at du isolerer skikkelig.
For det er jo gratis.
Hvis huset er gammelt er det med dagens strømpriser lønnsomt på sikt å etterisolere.
Men det lureste man kan gjøre er å montere en varmepumpe eller to hvis det ikke allerede er på plass. Det vil senke strømforbruket drastisk uten at det koster all verden. Det koster vel 20-25 tusen å få montert en god varmepumpe nå og det sparer man med dagens strømpriser inn på veldig få år.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Hører om flere oppsigelser ved en lokal dagligbutikk i dag.
Grunn - strømprisene tar knekken på dem.
Det er en butikk som har vært drevet fornuftig med kostnader versus inntekter i flere tiår.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

return_of_drakkar skrev: fre jan 20, 2023 5:33 pm Hører om flere oppsigelser ved en lokal dagligbutikk i dag.
Grunn - strømprisene tar knekken på dem.
Det er en butikk som har vært drevet fornuftig med kostnader versus inntekter i flere tiår.
ALDRI har vi hatt ei mer næringsfiendtlig regjering enn Støre-regjeringen.
De bryr seg overhodet ikke og sier rett ut at "det må vi leve med".

Det er gamle familiebedrifter o.a. som blir borte for alltid, arbeidsplassene våre i det private næringslivet.
Mediene bryr seg heller ikke, siden det er deres foretrukne som sitter ved tømmene.

startelver

Legg inn av startelver »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 5:43 pm
return_of_drakkar skrev: fre jan 20, 2023 5:33 pm Hører om flere oppsigelser ved en lokal dagligbutikk i dag.
Grunn - strømprisene tar knekken på dem.
Det er en butikk som har vært drevet fornuftig med kostnader versus inntekter i flere tiår.
ALDRI har vi hatt ei mer næringsfiendtlig regjering enn Støre-regjeringen.
De bryr seg overhodet ikke og sier rett ut at "det må vi leve med".

Det er gamle familiebedrifter o.a. som blir borte for alltid, arbeidsplassene våre i det private næringslivet.
Mediene bryr seg heller ikke, siden det er deres foretrukne som sitter ved tømmene.
Vi burde gått motsatt vei , åpnet lokale butikker sånn at ikke de store kjedene fortsetter å ha all makt.

Men hvem vil åpne når du føler at du står helt alene mot overmakten?

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Neptun skrev: fre jan 20, 2023 5:43 pm
return_of_drakkar skrev: fre jan 20, 2023 5:33 pm Hører om flere oppsigelser ved en lokal dagligbutikk i dag.
Grunn - strømprisene tar knekken på dem.
Det er en butikk som har vært drevet fornuftig med kostnader versus inntekter i flere tiår.
ALDRI har vi hatt ei mer næringsfiendtlig regjering enn Støre-regjeringen.
De bryr seg overhodet ikke og sier rett ut at "det må vi leve med".

Det er gamle familiebedrifter o.a. som blir borte for alltid, arbeidsplassene våre i det private næringslivet.
Mediene bryr seg heller ikke, siden det er deres foretrukne som sitter ved tømmene.
Her er det snakk om en familiebedrift ja, over flere tiår.
Vi kjenner av ymse årsaker godt til det (selv om vi ikke er involverte).

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Eksporten av strømmen vår går for fullt samtidig som strømprisene her hjemme er skyhøye.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... rt-loerdag

Håper det klikker for noen snart, en morderisk strømkunde.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Støre blir kledd naken. Punkt for punkt.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-866157

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

newsflash skrev: fre jan 20, 2023 9:33 pm Støre blir kledd naken. Punkt for punkt.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-866157
Jada, og alle påstander fra Støre har vi hørt gjentatt flerfoldige ganger før til tross for at de har blitt korrigert med fakta like mange ganger.
Allikevel fortsetter Støre ufortrødent med å lyve det norske folk opp i trynet. Og riksmediene lar han slippe unna, fordi han han er "sanntroende" som dem om religionen EU.

SirJames

Legg inn av SirJames »

newsflash skrev: fre jan 20, 2023 9:33 pm Støre blir kledd naken. Punkt for punkt.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-866157
Tåkelegging og fordreining av virkeligheten i den grad Støre har vært delaktig i, burde føre til regjeringens avgang.

Det er fortsatt uvirkelig ulogisk at mennesker i maktposisjoner ikke blir holdt strafferettslig ansvarlig for regelrett løgn samt over en lengre tidsperiode føre en politikk som kun gavner dem selv sett opp i mot fremtidige verv i EU/FN osv.

Fremover trenger man ikke lenger å stikke fingern i halsen hvis man vil spy. Det holder å minnes på Støres valgfleskløgn:

Nå er det vanlige folks tur

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»