Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: ons jan 11, 2023 11:05 pm Jaja dro oss videre på straffekonk mot Valencia, men altså 120 nye minutter på spillerne og da igjen etter VM.
Skal bli en spennende vår i forhold til skader.
Ahh, det stemmer det. Dere driver på og roter nede i Saudi-Arabia dere. Kjenner at det er litt deilig å slippe, selv om det betyr at Atlético feilet forrige sesong.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: ons jan 11, 2023 11:12 pm
peraleks skrev: ons jan 11, 2023 11:05 pm Jaja dro oss videre på straffekonk mot Valencia, men altså 120 nye minutter på spillerne og da igjen etter VM.
Skal bli en spennende vår i forhold til skader.
Ahh, det stemmer det. Dere driver på og roter nede i Saudi-Arabia dere. Kjenner at det er litt deilig å slippe, selv om det betyr at Atlético feilet forrige sesong.
Jeg skulle gjerne sett at man byttet seg vekk fra plassen i supercupen om det var mulig.
Helt ok som en innkjøringskamp ved starten av sesongen i Spania.

Men når dette skal gå over 2 kamper og det attpåtil i Saudi Arabia med tilhørende reisetid så blir det hele bare forjævlig.
Ikke er det slik at det plutselig øker prestisjen på prisen over natta.

Hadde eventuelt vært deilig om man kunne kjørt rent B-lag, send gjerne utpå Hazard, ryke ut av semien og få litt hvile på spillerne.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: ons jan 11, 2023 7:11 pm
Wellé skrev: ons jan 11, 2023 1:44 pm
Koffer skrev: tor jan 05, 2023 5:46 pm

En varslet katastrofe.

RM har gjort utrolig mye dårlig kjøp siden 2000, og Hazard er tidenes flopp uansett klubb/spiller på dette nivået.

Han er heller ikke bare lat, men like sleip, grisk og hyklersk som veldig mange andre fotballspillere. Som f.eks C.Ronaldo, Øde, osv.

Penger, penger og atter penger. Hvor du spiller, om du spiller, osv har ikke så mye å si.

Husk Mbappe og hvordan jeg gikk imot 'en hel verden' da det kun var spørsmål om tid før han skulle signere for Real Madrid. Et taktisk og slu spill for å presse enda mer ut fra Qatar-gjengen.
Antar at det er Ødegaard det er snakk om her? Hvordan er det Ødegaard har vist seg som lat, sleip, grisk og hyklersk?
Han, og hans familie, er die hard LFC-fans. De hadde et godt tilbud fra Merseyside, men kulepenner, klokker, 30 mill i årslønn for å være assistent for en gjeng knøtter ++ da var det ikke lenger så viktig å oppfylle drømmen om å spille for selveste favorittklubben mer.

Hadde skjønt karakteristikken om han var oppvokst i Liverpool og spilte for ungdomslagene, men at han og familien heier på Liverpool bør komme langt ned på lista når et talent fra Drammen velger klubb.

Ellers nok en kjip forestilling i dag. Passende til en kjip turnering.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Peraleks DF har (igjen) ikke fått med seg noe elementært mtp supercupen i Saudi.

RM er 100 % uavhengig og eies av klubben RMCF og deres medlemmer. Ingen rike onkler eller stater som spytter inn masse penger. Dette har ført til at klubben på sikt, og nåtid) ikke kan velge fra øverst hylle slik det var før, som F.eks Mbappe og Haaland.

Supercopaen gir €2,8 mill for deltagelse. €1 mill for andreplass, og vinneren får €2 mill.

Så RM kan tjene €4,8 mill,- for å vinne samt masse PR og rekruttering av nye fans, samt reklamering og status av klubben.

Jallacupen CdR derimot bør man stille med B-lag. Vinneren der gir kun €1 mill - som er lite mtp slitasje og antall kamper.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Blir Barcelona i finalen etter Barcelona-seier på straffer. Madrid bedre mot Valencia enn Barcelona mot Betis, men begge lagene ser ganske ræva ut for tiden. Basert på form og spill et av de kjipere El Clasico de siste årene. I Saudi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg så kun førsteomgang idag - skal se resten imorgen - men der synes jeg at Barcelona var veldig solide og dominante.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Barca, som leder LL og kun har sluppet inn seks mål, scorer omtrent like mange som RM, er favoritter i finalen.

Det er dog ingen stor kontrast på lagene pdd, men den offensive skytsen og jokerne til Cule gjør så det blir 60-40 favør.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: fre jan 13, 2023 12:40 am Blir Barcelona i finalen etter Barcelona-seier på straffer. Madrid bedre mot Valencia enn Barcelona mot Betis, men begge lagene ser ganske ræva ut for tiden. Basert på form og spill et av de kjipere El Clasico de siste årene. I Saudi.
Før det er tilbake til Spania igjen for en finfin rekke med noen rimelig kjipe bortekamper blant annet..

Milfern

Legg inn av Milfern »

Skal man gidde å kjøpe denne kampen på VGTV da?

Koffer

Legg inn av Koffer »

Svakt, som forventet. Litt over ett år siden jeg skrev og advarte om Laporta, som tok over en klubb med brukket rygg.

Nå er de Spanias beste lag, og slår RM i en finale. Det er ikke vanlig kost for hos Madridistas. Eller kommer superspissen Mariano inn og scorer tre?

Inkompetanse fortjener tap. Perez kan ikke redde seg på supermannen Ronaldo lenger, og spillere som Modric, Casemiro, Kroos, Ramos og noen få til i sin beste alder. Lyktes i CL, men ikke i seriesammenheng. Nå vil de få problemer med å hente inn den fineste frukten grunnet den enorme konkurransen.

Barca er igjen Spanias beste klubb, som jeg skrev her høsten ‘21 -

Fullt fortjent.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Cristiano Ronaldo kjøper klubben i 2028. Noen måneder senere setter han seg selv innpå i CL finalen mot United, og setter nr. 5 og matchball i straffekonken.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ydmykende. Ingenting positivt med denne kampen. Burde være en vekker for noen og enhver i klubben.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Fy faen for et råttent lag dette Madrid laget er, lenge siden jeg har sett en mer umotivert gjeng utpå der.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Entenmann skrev: søn jan 15, 2023 9:37 pm Fy faen for et råttent lag dette Madrid laget er, lenge siden jeg har sett en mer umotivert gjeng utpå der.
Ja, gir beng i trofeet, men hadde forventet å se en motivert gjeng mot Barcelona etter en rekke begredelige kamper. I stedet ser man de enorme offensive svakhetene.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: søn jan 15, 2023 9:44 pm
Entenmann skrev: søn jan 15, 2023 9:37 pm Fy faen for et råttent lag dette Madrid laget er, lenge siden jeg har sett en mer umotivert gjeng utpå der.
Ja, gir beng i trofeet, men hadde forventet å se en motivert gjeng mot Barcelona etter en rekke begredelige kamper. I stedet ser man de enorme offensive svakhetene.
Nå kunne man hanke inn nesten to millioner euro ekstra med seier da, sårt tiltrengt i en klubb uavhengig av arabere og amerikanere.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Glad jeg ikke gadd å bruke tid på denne kampen.
En ting er dette klovneformatet den spanske supercupen har blitt.

En annen er ett RM-lag som ser klare ut for ett generasjonsskifte, og ikke kommer til å bli interessante før til høsten igjen. Om Kroos/Modric/Benzema osv blir skiftet ut vel og merke.
Det nødvendige forsterkningene kommer ikke til å komme denne vinteren jf Ancelotti sine kommentarer.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Real slet med intensiteten, enkelt og greit. Busquets fikk styre som han ville. Og da går det rett vest.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Man kan hylle Barcelona for å trille ball som i glansdagene av Tiki taka men i denne kampen kunne vi også klart det mot Madrid gjengen. Er jo ingen som springer opp i ballfører. Helt sykt å se på til tider hvor elendig presset er på den som har ball. Alle kan spille Tiki taka I de forholdene

Milfern

Legg inn av Milfern »

Ser Barcelona er høyt oppe etter seieren over Real Madrid. Xavi uttaler at om Barcelona kan rundspille Real Madrid kan de rundspille alle. Faktum er at dette RM-laget har blitt utspilt i store perioder av de fleste kampene vi har spilt hittil i år. Og etter VM har det blitt enda verre. RM har tapt 4 av de 10 siste kampene.

Manchester United kommer til å bli en betraktelig tøffere nøtt å knekke for Barcelona enn Real Madrid.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Milfern skrev: man jan 16, 2023 4:52 pm Ser Barcelona er høyt oppe etter seieren over Real Madrid. Xavi uttaler at om Barcelona kan rundspille Real Madrid kan de rundspille alle. Faktum er at dette RM-laget har blitt utspilt i store perioder av de fleste kampene vi har spilt hittil i år. Og etter VM har det blitt enda verre. RM har tapt 4 av de 10 siste kampene.

Manchester United kommer til å bli en betraktelig tøffere nøtt å knekke for Barcelona enn Real Madrid.
Tja, er strengt talt ikke bare RM som kløner det til for tiden.
City med 2 kjappe tap på rappen, Liverpool og Chelsea sliter skikkelig, altså det begynner å bli noen kamper i bena på disse spillerne med tiden.
Regnet sånn sett med en liten formdupp etter VM, antagelig greit at man får denne oppvekkeren mot Barcelona nå i en temmelig ubetydelig turnering. Mange her som har mye å gå på fremover.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

PSG (som jeg personlig sliter med å skille fra Manchester City når det kommer til hvem som er nummer 1 eller 2 i verden) har følgende resultater etter VM:

2-1 seier hjemme mot laget på 19. plass i Ligue 1
1-3 tap borte mot Lens
2-0 seier hjemme mot laget på 20. plass i Ligue 1
0-1 tap borte mot Stade Rennais

Så de eneste lagene på min topp 10-liste som ikke har vinglet etter VM er Barcelona, Arsenal og Napoli (og selvfølgelig Bayern München som ikke har spilt noen gjeldende kamper etter pausen - men ungdommene så gode ut mot RB Salzburg).

Koffer

Legg inn av Koffer »

Det som er fakta i El Clasico opp gjennom årene, spesielt i det 21.århundre og vår tid på VGD/Fridiskusjon, er at Barcelona enten rundspiller Real Madrid og er soleklart best, eller så vinner RM knepent, og gjerne med litt flaks. Dog med unntak. Noen (U) innimellom.

Det er veldig sjeldent at "Los Merengues" knuser Barca. Vi hadde 4-1 her for mange år siden med Robben, RvN & co.. men 3-1 hjemme og borte en sjelden gang er det jeg husker per nu.

Det jeg husker godt er de skrekkelige resultatene. 2-6 for noen år tilbake. Barca vant 0-4 på Bernabeu forrige sesong (varsko til hva som kom)

5-0 tapet under Mou på Camp Nou. 0-4 og 0-3 for noen år tilbake. 5-1 favør Cule for noen år siden på Chamartin. Flere 3-0 seiere til Blaugrana.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ancelotti må snart gå. Pissa på av Barca og nå blir de herja med av Villarreal i cupen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ligger under 2-0 borte mot Villarreal i cdr til pause. Dette laget er så tragisk for tiden. Hjelper ikke å rullere heller. Kjenner interessen er ekstremt laber for tiden

MadBum

Legg inn av MadBum »

2-3. Ancelotti må bli

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ghost skrev: tor jan 19, 2023 9:44 pm Ligger under 2-0 borte mot Villarreal i cdr til pause. Dette laget er så tragisk for tiden. Hjelper ikke å rullere heller. Kjenner interessen er ekstremt laber for tiden
Snudd til 2-3 nå! Faktisk en av sesongens beste omganger. Høyt tempo og bra kombinasjoner. Camavinga har vært veldig god og Ceballos (!) har virkelig løftet midtbanen etter han kom inn

Koffer

Legg inn av Koffer »

Sterkt å snu 0-2 borte mot Villarreal. Bare så synd det var i den kjedelige og nærmest ubetydelige CdR.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Det er aldri så godt at det ikke er galt for noe.

startelver

Legg inn av startelver »

Umulig å forutsi denne sesongen, alt kan egentlig skje , selv om Barca plutselig har funnet seg selv igjen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dere kom dere i det minste til kvartfinalen, men der stopper det.

Jeg vet at Real Madrid historisk sett har vært gode, men jeg tviler på at de er på samme nivå som ubersterke klubber som Club Brugge og FC Porto.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»