Strømsgodset

Svar
Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Re: Strømsgodset

Legg inn av Daniel »

Fitforfight skrev: fre jan 20, 2023 6:49 am Ellers tyder det på at vår Daniel opplever info tørke fra Marienlyst.
Nå er´n skikkelig på glattisen...
https://www.dt.no/slik-er-det-a-ga-og-k ... 57-2065077
He he.
Erfarer mest brøytekanter og arbeidsløshet om dagen.

Bitter over Mehnert-opplysninger om de stemmer. Visste det var noe på gang men rettighetshaver var tilsynelatende skarpere.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Hører på dagens Mercato sending. Godset relatert nyheter Mame Mor Ndiaye eks Raufoss har vært/er på blokka.

Napoleon Romsås kan være aktuelt om man gjør fremstøt. Tromsø også i loopen.

Førstnevnte stinker Team-SIF overgang/særdeles langt nede på lista over mulige kandidater/prøvespill variant.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Det er x antall spillere på blokka så her er det bare å spekulere. Noe stemmer.
Aktuelt og forsterkning er et annet spørsmål.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: fre jan 20, 2023 8:51 pm Det er x antall spillere på blokka så her er det bare å spekulere. Noe stemmer.
Aktuelt og forsterkning er et annet spørsmål.
Yup men noe er mer hold i som Napoleon som klubben har vært på tidligere og bare videreformidler jeg ;)
Kan nevne 30+ navn jeg som jeg veit har vært/er på blokka men jeg har ingen interesse i å spoile hva klubben ser på og har sett på i et marked som er dynamisk og info på holdbarhet er ofte ikke mer enn 5 minutter.

Men er det nå først sillyseason i media så er det jo ikke noe poeng å gjemme det. Første gang på flere år vi har lov til å glede oss litt over vintervindu og like mye Godset aktuelt hva andre gjør/ikke blir realitet som hva Flo eventuelt signerer.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Er masse spillere klubben følger med på.

En mulgihet er at jeg skriver om absolutt alt. 10% materialiserer seg men alle syns det er fett å lese om rykter.

Jeg er kjip og kjedelig og vil bare skrive om det jeg sjøl veit er ca fakta.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Mehnert er vel klar etter med test..
Han sitter vel snart på flyet hjem fra leir og blir neppe med til Trheim.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: fre jan 20, 2023 8:25 pm Hører på dagens Mercato sending. Godset relatert nyheter Mame Mor Ndiaye eks Raufoss har vært/er på blokka.

Napoleon Romsås kan være aktuelt om man gjør fremstøt. Tromsø også i loopen.

Førstnevnte stinker Team-SIF overgang/særdeles langt nede på lista over mulige kandidater/prøvespill variant.
Har Viking avskrevet Romsås nå?
Dette er en spiller jeg har stor tro på, og om vi kun kjemper mot Tromsø tror jeg nærhet til venner og familie betyr litt i øyeblikket

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

adressa skriver at det ikke er noen enighet mellom godset og Ranheim enda

Ifølge adressa var TV2 enten litt premature med å si at klubbene forventes å komme til enighet eller så har de feil info.

"Etter det Adresseavisen forstår, vil neppe avtalen gå gjennom med de summene og på det nivået som er omtalt av TV2.

Ranheim skal ønske seg noe mer igjen for å slippe 26-åringen til Drammen ett år før kontrakten i fjæra utløper.

– Er dere nære på å bli enige?

– Vi ønsker å være løsningsorienterte, og så må den andre parten også være det, sier Lidahl.

Mehnert ble hentet til Ranheim for 300.000 kroner, og Brann har en videresalgsklausul i avtalen. Da spissen var aktuell for andre klubber i sommer etter målrushet han leverte i vårsesongen, var prislappen estimert til 3 millioner kroner."

Så får vi se da, hvem som har best kilder av TV2 og adressa

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

adressa

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thewaterfall skrev: lør jan 21, 2023 4:21 pm adressa skriver at det ikke er noen enighet mellom godset og Ranheim enda

Ifølge adressa var TV2 enten litt premature med å si at klubbene forventes å komme til enighet eller så har de feil info.

"Etter det Adresseavisen forstår, vil neppe avtalen gå gjennom med de summene og på det nivået som er omtalt av TV2.

Ranheim skal ønske seg noe mer igjen for å slippe 26-åringen til Drammen ett år før kontrakten i fjæra utløper.

– Er dere nære på å bli enige?

– Vi ønsker å være løsningsorienterte, og så må den andre parten også være det, sier Lidahl.

Mehnert ble hentet til Ranheim for 300.000 kroner, og Brann har en videresalgsklausul i avtalen. Da spissen var aktuell for andre klubber i sommer etter målrushet han leverte i vårsesongen, var prislappen estimert til 3 millioner kroner."

Så får vi se da, hvem som har best kilder av TV2 og adressa
Får ikke 3 mill for Mehnert etter den høsten hvor han og Ranheim var skrekkelige. Kortere tid igjen på kontrakten, vintervindu betyr mindre cash og Ranheim/Mehnert sin avslutning på sesongen som nevnt betyr at verdien på spilleren er spilt ned og ikke opp.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Da får han bare gå som bosman om 5mnd da.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: lør jan 21, 2023 2:14 am
stc887 skrev: fre jan 20, 2023 8:25 pm Hører på dagens Mercato sending. Godset relatert nyheter Mame Mor Ndiaye eks Raufoss har vært/er på blokka.

Napoleon Romsås kan være aktuelt om man gjør fremstøt. Tromsø også i loopen.

Førstnevnte stinker Team-SIF overgang/særdeles langt nede på lista over mulige kandidater/prøvespill variant.
Har Viking avskrevet Romsås nå?
Dette er en spiller jeg har stor tro på, og om vi kun kjemper mot Tromsø tror jeg nærhet til venner og familie betyr litt i øyeblikket
Godt spørsmål. Skal vel spilles 4-3-3 i Stavanger i år så betyr at han er nok aktuell for plass inne sentralt på midtbanen eller en innoverkant som er så skeiv at han blir 10er.

Løkberg, Solbakken, Nilsen Tangen, Sødal, De Lanlay, Yazbek, *Sandberg alle midtbane både 6er og 8er

Kabran, Tripic(kaptein og bankers), Svendsen, Sandberg* kan spille kant

* Er vel litt uklart hva beste posisjon er.

Begynner å bli mange og kom på Stensnees kan spille sentralt.

VIF er vel heller ikke like på nå etter Drammeh kom inn pluss Risnes og Dicko Eng.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Veldig skeptisk til Mehnert. Falt helt gjennom i Brann for bare tre år siden. Er 25 år og har kun levert 10 mål i Obos de to siste sesongene. 20 mål på 50 kamper for ranheim som skulle være topplag. Ikke spesielt imponerende, og ikke noe som tilsier eliteserienivå. All mulig erfaring sier at dette ikke blir suksess.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: søn jan 22, 2023 5:14 pm Veldig skeptisk til Mehnert. Falt helt gjennom i Brann for bare tre år siden. Er 25 år og har kun levert 10 mål i Obos de to siste sesongene. 20 mål på 50 kamper for ranheim som skulle være topplag. Ikke spesielt imponerende, og ikke noe som tilsier eliteserienivå. All mulig erfaring sier at dette ikke blir suksess.
10.mål som kant er helt innafor samme med 20 på 50.
Ikke at fotball er ren matematikk men er EUA tall på scoringer og aldersmessig og at hverken noen av de hadde slått til på høyeste nivå pluss spilt på lag som ikke har vært noen topplag (i hvert fall Ranheim i fjor)

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Jeg har ikke fulgt han, men ifølge kjentfolk i Trondheim har han spilt mest midtspiss og ble flyttet på kant da målene uteble. Ifølge tranfermarkt ut han 32 kamper på ving og 32 kamper som midtspiss.

Uansett ikke imponerende for en 25 åring uten noe særlig utviklingspotensial og som statistisk mest sannsynlig er på toppen nå

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Om du mener det er ulland nivå, hva kostet ulland vs de over 3 mill ranheim ønsker for Marcus? Ikke at det er sammenlignbart da EUA kom for å være servitør.

Fasit: 750’000 nok

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: søn jan 22, 2023 6:00 pm Om du mener det er ulland nivå, hva kostet ulland vs de over 3 mill ranheim ønsker for Marcus? Ikke at det er sammenlignbart da EUA kom for å være servitør.

Fasit: 750’000 nok
Er lov å (over)prise spillere til hva man ønsker. Godt mulig Mehnert har spilt spiss like mye jeg ser særdeles lite Ranheim men er en spiller som ikke opererer som en utelukkende klassisk spiss som i form av en 9er. Er i mine øyne en angriper/offensiv spiller og i motsetning til Engblom, Tokstad som kommer til husken umiddelbart så har Mehnert noen egenskaper som KAN gjøre at han slår til i motsetning til mye annet rask som har kommet opp.

Mehnert er ikke en spiller vi bør prøve å få uansett kostnader men jeg er ikke utelukkende negativ selv om jeg som tidligere nevnt hadde foretrukket en 9er med mer fysikk og en mer utpreget kant men for meg har Mehnert en nytteverdi når det spekuleres eller meldes om millionen i overgangssum. 1 mill i dagens marked for en norsk spiller er jo ingenting. Får ikke engang PostNord back med to venstrebent for det i dag.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

DT erfarer Mehnert kommer.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: man jan 23, 2023 1:15 pm DT erfarer Mehnert kommer.
Om så blir det spennende å se om han tar nivået denne gangen. Kan jo ikke gjøre annet enn å håpe det og støtte klubb og spiller

thomassim

Legg inn av thomassim »

Skal vi tippe totalpakke på 2,5mill ?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thomassim skrev: man jan 23, 2023 1:58 pm Skal vi tippe totalpakke på 2,5mill ?
Tipper halvannen og 3-500k i bonuser

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jeg er ikke helt fortrolig med spissrekka vår.
Man kan si mye om Fred, men han hadde et topp-potensial alle motstanderne måtte ta høyde for. Jeg føler at han på mange måter berget sesongen vår med denne scoringa

Fra bråket med HP og kneskaden til Salve, gjorde denne scoringa det mulig å tro på at dette kunne gå.....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: man jan 23, 2023 2:31 pm Jeg er ikke helt fortrolig med spissrekka vår.
Man kan si mye om Fred, men han hadde et topp-potensial alle motstanderne måtte ta høyde for. Jeg føler at han på mange måter berget sesongen vår med denne scoringa
Fra bråket med HP og kneskaden til Salve, gjorde denne scoringa det mulig å tro på at dette kunne gå.....
Fra den kampen til Odd borte var Fred monumental i å redde stumpene. Etter det helt krise med en og annen syk prestasjon typ Molde hjemme i 6-0 kampen og lignende men han skinte vel bare i de kampene vi var gode og var mentalt borte i resten. Umulig å stole på at han møtte opp faktisk bokstavelig.

Hadde elsket å hatt Fred vi så den første halvdelen i 2020 men den Fred vi så etterpå og hadde vært stuck med etterpå om han hadde forlenget eller hatt lengre avtale er jeg sjeleglad er borte. Trur faktisk det er lenge siden jeg har vært så glad for en spiller forsvinner fordi han er støy og uromoment bare.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »



1 Mill pluss bonuser. Stemmer det høres det ut som en ok avtale i dagens marked.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

SFH bekreftet avtale fram til sommeren og Sætra ut året.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Deilig å se at godset ikke har endret seg for mye med nye trenere og team; en - to mill for en obos spiller på 25 som skal inn på benk bak de tre fremme er en skikkelig klassiker det lukter svidd av

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: man jan 23, 2023 8:07 pm Deilig å se at godset ikke har endret seg for mye med nye trenere og team; en - to mill for en obos spiller på 25 som skal inn på benk bak de tre fremme er en skikkelig klassiker det lukter svidd av
Godt vi har en mer kompetent trener nå enn tidligere. Kan også være at man stabler følgende lag
Stenevik - JBB - Mehnert
Gulliksen - Stengel - Ekeland

Da har man to innoverkanter og to målfarlige indreløpere. Spørs om balansen er optimal men tipper vi prøver dette litt i oppkjøring for å se om det er mulig å makse det offensive.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ofkir til VIF og Tromsø solgt unna Kamanzi, Kitolano og Mikkelsen + Nordås som var viktig på høsten er borte og Juben er skadet å mister deler av sesongen.

Kan jo være vi klarer å holde plassen i år igjen?

Ross

Legg inn av Ross »

Noen som får opp videoen med Isnes på feltet på godset.no?

Får den verken opp på tlf, hjemme pc eller på kontoret

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: man jan 23, 2023 10:36 pm Noen som får opp videoen med Isnes på feltet på godset.no?

Får den verken opp på tlf, hjemme pc eller på kontoret
Funker fjell. Er det på godset.no du prøver å spille av eller på YT?
Prøv YT link direkte både i nettleser og YT appen på mobil device

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»