NBA 2022/23

Svar
LBJ91

Re: NBA 2022/23

Legg inn av LBJ91 »





Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tir jan 17, 2023 6:32 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 17, 2023 3:37 pm Følger litt ekstra med på dere fordi denne solskinnshistorien er kjempekul. Så at Marc Stein omtalte dere som potensielle selgere dette vinduet, og at Conley (Clippers) og Beasley (Cavs+++) fort kan trades. Det er snakk om å få John Collins+pick tilbake for Beasley som går til Cavs i en 3-team deal. Det hadde vært en kul mulighet for å få enda en talentfull PF/C med range til å blomstre. Har vært dårlig i år og er på en voldsom kontrakt i 3 år til.

As part of the Cavaliers’ ongoing search for wing upgrades, league sources say, they have weighed pursuing a three-way trade scenario that would land Atlanta’s John Collins with the Jazz and bring Utah’s Malik Beasley to Cleveland. The Jazz have well-chronicled interest in Collins but, to this point, have given the Hawks pause by seeking additional draft compensation for taking on Collins, who still has three seasons left on his five-year, $125 million contract after this one. Caris LeVert’s $18.8 million expiring contract is the Cavaliers’ most obvious trade chip.
Jeg tror John Collins kan være et bra reclamation-prosjekt, men jeg har litt trøbbel med å se om han passer med Lauri Markkanen og Walker Kessler, men det er klart at hvis man kan få draft picks for å sende Beasley for han, så må man vel gjøre det. Han er nok overbetalt (og med endel år igjen) med dagens produksjon, men han er ikke overbetalt hvis han kommer opp mot potensialet sitt.

Atlanta trenger vel desperat å endre noe. Ikke at jeg helt skjønner hva de dreiv med i sommer, for Trae og Murray er vel knappast en god miks. Tipper allikevel at å gi bort picks for å bli kvitt Collins er særlig aktuelt.
Hva frontofficen tenkte når de hentet inn Murray er for meg den nest dummeste traden etter Gobert. Istedenfor å bygge videre på det Atlanta hadde så valgte de å sabotere for seg selv.

Enig i at Collins med Kessler og Markkanen ser jeg ikke på som noe bra kombo. Send han heller til Detroit eller Hornets for min del.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: tir jan 17, 2023 6:56 pm Hva frontofficen tenkte når de hentet inn Murray er for meg den nest dummeste traden etter Gobert. Istedenfor å bygge videre på det Atlanta hadde så valgte de å sabotere for seg selv.

Enig i at Collins med Kessler og Markkanen ser jeg ikke på som noe bra kombo. Send han heller til Detroit eller Hornets for min del.
Jeg skjønner jo forsåvidt ideen både for Wolves of Hawks, hvor de kanskje ser for seg at de er veldig nære et lag som kan vinne hele driten, og at de kan trade bort noen mindre viktige spillere og endel picks man håper blir seine, men det har ganske betydelig nedside.

Du kan få skader på den du trader for (som begge har hatt, forsåvidt), de kan passe dårligere enn du trodde (som begge vel har gjort) og i tillegg er det jo gjerne kvalitet i de du sendte ut (Kessler har f.eks. vært glimrende). Vi kan vel trygt si at begge laga ville valgt annerledes om de skulle gjøre ting om igjen nå.

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tir jan 17, 2023 7:16 pm
Draciger skrev: tir jan 17, 2023 6:56 pm Hva frontofficen tenkte når de hentet inn Murray er for meg den nest dummeste traden etter Gobert. Istedenfor å bygge videre på det Atlanta hadde så valgte de å sabotere for seg selv.

Enig i at Collins med Kessler og Markkanen ser jeg ikke på som noe bra kombo. Send han heller til Detroit eller Hornets for min del.
Jeg skjønner jo forsåvidt ideen både for Wolves of Hawks, hvor de kanskje ser for seg at de er veldig nære et lag som kan vinne hele driten, og at de kan trade bort noen mindre viktige spillere og endel picks man håper blir seine, men det har ganske betydelig nedside.

Du kan få skader på den du trader for (som begge har hatt, forsåvidt), de kan passe dårligere enn du trodde (som begge vel har gjort) og i tillegg er det jo gjerne kvalitet i de du sendte ut (Kessler har f.eks. vært glimrende). Vi kan vel trygt si at begge laga ville valgt annerledes om de skulle gjøre ting om igjen nå.
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: tir jan 17, 2023 8:09 pm
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.
Tror du de kunne fått Dejounte Murray for DLo? Det ville overraska meg veldig. (Eller snakker vi en annen Murray?)

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: ons jan 18, 2023 9:36 pm
Draciger skrev: tir jan 17, 2023 8:09 pm
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.
Tror du de kunne fått Dejounte Murray for DLo? Det ville overraska meg veldig. (Eller snakker vi en annen Murray?)
Spurs fikk vel tre first round picks og en draft swap når Hawks tradet til seg Dejounte. DLo sin kontrakt utløper denne sesongen og hadde de ikke gått for Gobert så hadde de tydeligvis nok med picks liggende.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Svært mye ymse rykter som går rundt. Satser på at så fort noen kjører på med et så kommer det et lite skredd. Er et par lag som trenger å bestemme seg ala Pacers, Raptors, Mavs, Wizards og Lakers for å nevne noen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Draciger skrev: ons jan 18, 2023 9:49 pm Svært mye ymse rykter som går rundt. Satser på at så fort noen kjører på med et så kommer det et lite skredd. Er et par lag som trenger å bestemme seg ala Pacers, Raptors, Mavs, Wizards og Lakers for å nevne noen.
Gleder meg. NBA tradene er når de først begynner å rulle inn mot deadline er så underholdende.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: ons jan 18, 2023 9:47 pm
hgb skrev: ons jan 18, 2023 9:36 pm
Draciger skrev: tir jan 17, 2023 8:09 pm
Spesielt den med Wolves svir, når de heller kunne ha tradet vekk DLo for Murray og det Wolves laget hadde sett bedre ut. Istedenfor sitter de igjen med en Ant som er frustrert over nåværende tilværelse, når de bør satse for fult med han.
Tror du de kunne fått Dejounte Murray for DLo? Det ville overraska meg veldig. (Eller snakker vi en annen Murray?)
Spurs fikk vel tre first round picks og en draft swap når Hawks tradet til seg Dejounte. DLo sin kontrakt utløper denne sesongen og hadde de ikke gått for Gobert så hadde de tydeligvis nok med picks liggende.
Ja, jo, med nok picks hadde de sikkert fått ham, ja. Hadde sikkert sett litt bedre ut der i gården da, men jeg klager ikke.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: ons jan 18, 2023 10:14 pm
Draciger skrev: ons jan 18, 2023 9:49 pm Svært mye ymse rykter som går rundt. Satser på at så fort noen kjører på med et så kommer det et lite skredd. Er et par lag som trenger å bestemme seg ala Pacers, Raptors, Mavs, Wizards og Lakers for å nevne noen.
Gleder meg. NBA tradene er når de først begynner å rulle inn mot deadline er så underholdende.
Det er vel noen dominobrikker mange venter på. Skjer det f.eks. noe med Lillard? Så er det jo selvsagt Westbrook, og kanskje Beal? I tillegg til Crowder, John Collins, og mange til.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Selv i de kampene som Westbrook til tider spiller greit, så undrer jeg på hva Ham tenker på når han har han på i clutch time. Tenker han virkelig at det er en god ide' å sette på den som er minst redd for å ta dårlige skuddforsøk i hele ligaen, i en kombo med å være en ussel forsvarsspiller? Eller tenker han at navnet Russell Westbrook er stort og berømt, jeg må la han spille? Med andre ord; er Ham basketballdum eller har han ikke baller? Helt jævlig å se på de avslutningene til Lakers i jevne kamper gang etter gang etter gang....
hgb skrev: ons jan 18, 2023 11:15 pm Det er vel noen dominobrikker mange venter på. Skjer det f.eks. noe med Lillard? Så er det jo selvsagt Westbrook, og kanskje Beal? I tillegg til Crowder, John Collins, og mange til.
Nja, det er jo en del lag man trodde ikke skulle ha noe å spille for, som faktisk har det, som vel forsinker den prosessen denne sesongen. Lag som Indiana, Sacramento, Utah og Portland. I tillegg er jo Wizzards og Raptors litt med de også. Mer overraskende er det at Charlotte og San Antonio ikke er selgende lag.
Liker Dame, men den kontrakten....det er en albatross med tanke på alder og skadefrekvens...

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: tor jan 19, 2023 7:06 am Nja, det er jo en del lag man trodde ikke skulle ha noe å spille for, som faktisk har det, som vel forsinker den prosessen denne sesongen. Lag som Indiana, Sacramento, Utah og Portland. I tillegg er jo Wizzards og Raptors litt med de også. Mer overraskende er det at Charlotte og San Antonio ikke er selgende lag.
Liker Dame, men den kontrakten....det er en albatross med tanke på alder og skadefrekvens...
OKC er jo også på vei oppover, men de var vel uansett ikke et lag som regna med å kvitte seg med gode spillere.

Enig når det gjelder kontrakten til Dame. Tror nesten ikke jeg ville trada for han selv om man ikke måtte gitt opp noe av verdi, for $67M i en alder av 36/37, for en spiller som har vært ganske mye skada de siste åra rett etter å ha bikka 30... Har også litt samme følelsen når det gjelder Beal. Han er jo en strålende offensiv spiller, men han er temmelig dyr i mange år, og har også skadehistorikk nå de siste åra.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: tor jan 19, 2023 12:24 pm OKC er jo også på vei oppover, men de var vel uansett ikke et lag som regna med å kvitte seg med gode spillere.
OKC har vært en av mine favoritter siste par sesongene. For et skikkelig kult lag. Og når en av de to J Williamsene de draftet (Jaylen? Jailin? Kommer aldri til å klare det) plutselig kommer inn og ser ut som en fjellstø NBA-spiller i rookiesesongen blir det enda kulere.

De ville nok ideelt sett tanket, men er rett og slett for gode. Tipper de bare kjører på nå med bankers allstar SGA i spissen.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Lew_Ashby skrev: tor jan 19, 2023 12:30 pm
hgb skrev: tor jan 19, 2023 12:24 pm OKC er jo også på vei oppover, men de var vel uansett ikke et lag som regna med å kvitte seg med gode spillere.
OKC har vært en av mine favoritter siste par sesongene. For et skikkelig kult lag. Og når en av de to J Williamsene de draftet (Jaylen? Jailin? Kommer aldri til å klare det) plutselig kommer inn og ser ut som en fjellstø NBA-spiller i rookiesesongen blir det enda kulere.

De ville nok ideelt sett tanket, men er rett og slett for gode. Tipper de bare kjører på nå med bankers allstar SGA i spissen.
Her snakker vi et team som har gjort det riktig og draftet rimelig bra. SGA, Giddey og Jalen Williams er et godt fundament sammen med alle picksa. Sjukeste er at de har Chet tilbake neste år å.
Forhåpentligvis så gjør frontofficen de riktige valgene denne gangen og vi får se de konkurrere om tittelen om 2-3 år.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Draciger skrev: tor jan 19, 2023 3:54 pm Her snakker vi et team som har gjort det riktig og draftet rimelig bra. SGA, Giddey og Jalen Williams er et godt fundament sammen med alle picksa. Sjukeste er at de har Chet tilbake neste år å.
Forhåpentligvis så gjør frontofficen de riktige valgene denne gangen og vi får se de konkurrere om tittelen om 2-3 år.
- En ekstremt spennende og ung spillergruppe ledet av en SGA som ikke er langt unna en legit superstjerne
- Chet på vent
- Picks: Jesus....
2023: 2x1.runde (LAC, OKC), 3x2.runde (DAL/MIA, WAS, OKC)
2024: 4x1.runde (LAC, UTA, HOU, OKC), 1x2.runde (OKC)
2025: 4x1.runde (HOU/LAC, MIA, PHI, OKC) 3x2.runde (ATL,BOS/MEM,PHI)
2026: 3x1.runde (HOU,LAC,OKC), 2x2.runde (DAL/PHI, OKC)
2027: 2x1.runde (DEN, OKC), 1x2.runde (OKC)

Hahaha. OKC har 15 førsterundepicks de neste 5 årene. De har jo et par juicy picks også. Den Westbrook-traden var fullstendig, fullstendig krise for Rockets.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tor jan 19, 2023 4:03 pm
Draciger skrev: tor jan 19, 2023 3:54 pm Her snakker vi et team som har gjort det riktig og draftet rimelig bra. SGA, Giddey og Jalen Williams er et godt fundament sammen med alle picksa. Sjukeste er at de har Chet tilbake neste år å.
Forhåpentligvis så gjør frontofficen de riktige valgene denne gangen og vi får se de konkurrere om tittelen om 2-3 år.
- En ekstremt spennende og ung spillergruppe ledet av en SGA som ikke er langt unna en legit superstjerne
- Chet på vent
- Picks: Jesus....
2023: 2x1.runde (LAC, OKC), 3x2.runde (DAL/MIA, WAS, OKC)
2024: 4x1.runde (LAC, UTA, HOU, OKC), 1x2.runde (OKC)
2025: 4x1.runde (HOU/LAC, MIA, PHI, OKC) 3x2.runde (ATL,BOS/MEM,PHI)
2026: 3x1.runde (HOU,LAC,OKC), 2x2.runde (DAL/PHI, OKC)
2027: 2x1.runde (DEN, OKC), 1x2.runde (OKC)

Hahaha. OKC har 15 førsterundepicks de neste 5 årene. De har jo et par juicy picks også. Den Westbrook-traden var fullstendig, fullstendig krise for Rockets.
I '25 tror jeg den fra HOU/LAC er en (komplisert) swap, så de får bare 3 picks da. I '24 er Houstons pick protecta 1-4, så hvis Rockets er ræva igjen (ikke sånn helt usannsylig), så blir det til et 2RP i stedet. '24 fra Jazz er 1-10, så 1-10 i '25 og 1-8 i '26 (så forsvinner). '23-picket fra LAC er en swap, som de faktisk kan finne på å gjøre, sånn LAC ser ut for tida. Ganske solid haul allikevel, da.

Jazz har forøvrig:
2023: 3x1 (BKN/PHI[0], UTA, MIN) 0x2
2024: 0x1[1], 0x2
2025: 3x1 (CLE, MIN, UTA), 1x2: (UTA)
2026: 1x1 (UTA[2]), 2x2 (UTA, MEM[3])
2027: 3x1 (CLE, MIN, UTA), 0x2
2028: 1x1 (UTA[4]), 0x2
2029: 3x1 (CLE, MIN[5], UTA), 1x2 (UTA)

[0] Dårligste picket fra HOU (lite sannsynlig...), BKN og PHI.
[1] Picket Jazz sender til OKC i 2024 er protecta 1-10, 1-10 i '25 og 1-8 i '26. Hvis ikke det har blitt sendt noe innen da får ikke OKC noe.
[2] Kan bytte FRP med MIN eller CLE, men det avhenger av mye ræl (inkludert at Jazz har sendt sitt pick til OKC innen '25).
[3] Hvis Memphis sitt 2RP er 43-60 går det til Warriors, ellers til Jazz
[4] Kan bytte FRP med CLE
[5] MIN beholder picket sitt hvis det er 1-5.
Sist redigert av hgb den tor jan 19, 2023 5:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: tor jan 19, 2023 4:51 pm
Lew_Ashby skrev: tor jan 19, 2023 4:03 pm
Draciger skrev: tor jan 19, 2023 3:54 pm Her snakker vi et team som har gjort det riktig og draftet rimelig bra. SGA, Giddey og Jalen Williams er et godt fundament sammen med alle picksa. Sjukeste er at de har Chet tilbake neste år å.
Forhåpentligvis så gjør frontofficen de riktige valgene denne gangen og vi får se de konkurrere om tittelen om 2-3 år.
- En ekstremt spennende og ung spillergruppe ledet av en SGA som ikke er langt unna en legit superstjerne
- Chet på vent
- Picks: Jesus....
2023: 2x1.runde (LAC, OKC), 3x2.runde (DAL/MIA, WAS, OKC)
2024: 4x1.runde (LAC, UTA, HOU, OKC), 1x2.runde (OKC)
2025: 4x1.runde (HOU/LAC, MIA, PHI, OKC) 3x2.runde (ATL,BOS/MEM,PHI)
2026: 3x1.runde (HOU,LAC,OKC), 2x2.runde (DAL/PHI, OKC)
2027: 2x1.runde (DEN, OKC), 1x2.runde (OKC)

Hahaha. OKC har 15 førsterundepicks de neste 5 årene. De har jo et par juicy picks også. Den Westbrook-traden var fullstendig, fullstendig krise for Rockets.
I '25 tror jeg den fra HOU/LAC er en (komplisert) swap, så de får bare 3 picks da. I '24 er Houstons pick protecta 1-4, så hvis Rockets er ræva igjen (ikke sånn helt usannsylig), så blir det til et 2RP i stedet. '24 fra Jazz er 1-10, så 1-10 i '25 og 1-8 i '26 (så forsvinner). '23-picket fra LAC er en swap, som de faktisk kan finne på å gjøre, sånn LAC ser ut for tida. Ganske solid haul allikevel, da.

Jazz har forøvrig:
2023: 3x1 (BKN/PHI[0], UTA, MIN) 0x2
2024: 0x1[1], 0x2
2025: 3x1 (CLE, MIN, UTA), 1x2: (UTA)
2026: 1x1 (UTA[2]), 2x2 (UTA, MEM[3])
2027: 3x1 (CLE, MIN, UTA), 0x2
2028: 1x1 (UTA[4]), 0x2
2029: 3x1 (CLE, MIN[5], UTA), 1x2 (UTA)

[0] Dårligste picket fra HOU (lite sannsynlig...), BKN og PHI.
[1] Picket Jazz sender til OKC i 2024 er protecta 1-10, 1-10 i '25 og 1-8 i '26. Hvis ikke det har blitt sendt noe innen da får ikke OKC noe.
[2] Kan bytte FRP med MIN eller CLE, men det avhenger av mye ræl (inkludert at Jazz har sendt sitt pick til OKC innen '25).
[3] Hvis Memphis sitt 2RP er 43-60 går det til Warriors, ellers til Jazz
[4] Kan bytte FRP med CLE

Totalt 14 picks. Av
[5] MIN beholder picket sitt hvis det er 1-5.
Faen sjekket ikke protection trodde det stom i parentes på den siden jeg var på om det var noen restriksjoner. Burde skjønt at det var litt i overkant, men gidd å ødelegge da.

Jazz har gjort en av tidenes beste trader dette i sommer. Helt sykt hvordan de bare tradet Gobert og Mitchell og umiddelbart ble et mer spennende lag.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tor jan 19, 2023 4:58 pm Faen sjekket ikke protection trodde det stom i parentes på den siden jeg var på om det var noen restriksjoner. Burde skjønt at det var litt i overkant, men gidd å ødelegge da.
Sorry... Jazz er jo på den vinnende sida av to store trades her, men sannelig må de fortsatt lide med en ræva en. Signerte Derrick Favors som FA til en alt for dyr kontrakt, så bare ett år seinere ga bort '24-picket til OKC for at de skulle ta over. Treskaller.

hgb

Legg inn av hgb »

hgb skrev: tor jan 19, 2023 5:00 pm
Lew_Ashby skrev: tor jan 19, 2023 4:58 pm Faen sjekket ikke protection trodde det stom i parentes på den siden jeg var på om det var noen restriksjoner. Burde skjønt at det var litt i overkant, men gidd å ødelegge da.
Sorry... Jazz er jo på den vinnende sida av to store trades her, men sannelig må de fortsatt lide med en ræva en. Signerte Derrick Favors som FA til en alt for dyr kontrakt, så bare ett år seinere ga bort '24-picket til OKC for at de skulle ta over. Treskaller.
Her er forøvrig det realgm sier om swap-rettigheten Jazz har i '26:
realgm skrev: 2026 first round draft pick from Minnesota or Cleveland (swap, Utah outgoing)

If Utah has conveyed a 1st round pick to Oklahoma City by 2025, then Utah has the right to swap its 2026 1st round pick for Minnesota's 2026 1st round pick; if Utah has not conveyed its pick to Oklahoma City by 2025, then Utah has the right to swap its pick protected for selections 9-30 for the Minnesota pick; in accordance with other conditions, Utah also has the right to swap picks with Cleveland (if the Utah pick falls within its protected range and is therefore not conveyable, then Minnesota's and Cleveland's obligations to Utah will be extinguished) [Minnesota-Utah, 7/6/2022; Cleveland-Utah, 9/3/2022]
Skjønner ikke en dritt.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Tror det blir en av tidenes trade deadlines i år, gleder meg til det fyrer av

hgb

Legg inn av hgb »

Må si, Kyrie Irving er stadig en helt fantastisk god spiller.

hgb

Legg inn av hgb »



Er dette første domino? Ikke akkurat noen blockbuster-trade, men Hachimura er en god offensiv spiller, dog er han vel temmelig svak defensivt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Spennende rykte.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Noe så sjeldent som en smart deal fra Pelinka og co, er vanskelig å sette ord på hvor dårlig Nunn har vært for Lakers og Hachimura er en habil wing med bra size som de sårt trenger


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Adrian Wojnarowski@wojespn

Finalized deal: Rui Hachimura for Kendrick Nunn, 2023 second via Chicago, 2029 LA second and and less favorable of 2028 Washington/LA seconds, sources tell ESPN.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: lør jan 21, 2023 7:56 pm Må si, Kyrie Irving er stadig en helt fantastisk god spiller.
Når han har hodet på plass er han blant de absolutt beste i ligaen. Om Lakers hadde fått fingeren ut i fjor sommer og fått han, så er jeg ikke i tvil om at Lakers hadde vært det klart beste laget i ligaen.
LBJ91 skrev: man jan 23, 2023 6:57 pm Noe så sjeldent som en smart deal fra Pelinka og co, er vanskelig å sette ord på hvor dårlig Nunn har vært for Lakers og Hachimura er en habil wing med bra size som de sårt trenger
Nja...Lakers har jo lenge vært overdimensjonert med tanke på alle guarder, og noen til å avlaste LeBron som til dels 3er, men først og fremst 4er har ved siden av en 3&D 3er vært en klar mangelvare for Lakers. Så denne traden tikker alle bokser i teorien. Apropos teori, Hachimura er en spiller som så langt i karrieren har vært bedre på papiret enn i virkeligheten. Synes Beal, Kuz og Porzingis er såpass artige å se på, at det det har blitt noen kamper med Wizzards, og det som har slått meg mest med Hachimura er at han har alle de atletiske forutsetningene som gjør at mange liker han, men framstår som begrenset i forhold til taktiske evner, timing, manglende klokskap og aller mest defensivt hvor han ser ut som en dårlig spiller. I tillegg er det jo en kjent sak at han sliter med psykiske problemer, han forsvant vel fra ligaen en kort periode grunnet det om jeg ikke husker feil. Alt i alt framstår Hachimura som mange andre i NBA, en fra naturens side meget atletisk spiller, som nettopp på grunn av fysikken har glemt å trene på grunnleggende ferdigheter og ikke har vært vant til å utvikle andre sider av spillet på grunn av fysikken. En annen ting, den eneste perioden Nunn faktisk har vært ålreit for Lakers er akkurat nå. Det sagt, når LWIV og Reaves er tilbake, så ville det ikke blitt mange minutter på Nunn. I tillegg har han vel en tvilsom forhistorie som person.

Så alt i alt, dette er en grei trade for Lakers, hvor Pelinka nok en gang forsøker å balansere nåtid og fremtid. Som LeBron og AD-fan, så plager det meg særdeles mye. Jeg er helt uinteressert i hvordan Lakers situasjon er om 5-6 år. Jeg er følgelig fan av at Lakers hadde ofret 2027/29 FRDP for en etablert 3&D-fyr. Kunne til og med viket fra kravet om D, dersom det er en særdeles god skytter.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Har ikke trua på denne overgangen. That's my 5 cents

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Draciger skrev: tir jan 24, 2023 7:23 pm Har ikke trua på denne overgangen.
Mange muligheter i det utspillet. Hva har du ikke trua på?
Ser potensiell stor oppside med bra coaching.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Draciger skrev: tir jan 24, 2023 7:23 pm Har ikke trua på denne overgangen. That's my 5 cents
Jeg er også der, men om Ham gir han de minuttene han fortjener på godt og vondt, så er det liten nedside i dealen. Nunn ville ikke fått mange minutter når LWIV og Reaves er tilbake, så verste scenario er at ting er som før.
For øvrig litt deilig å se at høyde og kraft fortsatt teller i NBA, Clippers var rett og slett større og sterkere enn Lakers. Ikke at jeg håpet på Clippers, men synes pendelen er gått litt vel mye over til andre siden når det gjelder betydningen av høyde versus long range shooting. Kampen var egentlig overkjøring, men LeBron var Steph i denne, og hindret en total kollaps fra Lakers side. Om man synes forsvarsspillet til Lakers var forferdelig, eller at de er alt for små ble to sider av samme sak i denne. Lakers var fullstendig ute av stand til å stoppe Clippers. Kanskje Lakers burde få inn en bedre defensiv coach, la oss si Frank Vogel?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: ons jan 25, 2023 8:00 am Jeg er også der, men om Ham gir han de minuttene han fortjener på godt og vondt, så er det liten nedside i dealen. Nunn ville ikke fått mange minutter når LWIV og Reaves er tilbake, så verste scenario er at ting er som før.
For øvrig litt deilig å se at høyde og kraft fortsatt teller i NBA, Clippers var rett og slett større og sterkere enn Lakers. Ikke at jeg håpet på Clippers, men synes pendelen er gått litt vel mye over til andre siden når det gjelder betydningen av høyde versus long range shooting. Kampen var egentlig overkjøring, men LeBron var Steph i denne, og hindret en total kollaps fra Lakers side. Om man synes forsvarsspillet til Lakers var forferdelig, eller at de er alt for små ble to sider av samme sak i denne. Lakers var fullstendig ute av stand til å stoppe Clippers. Kanskje Lakers burde få inn en bedre defensiv coach, la oss si Frank Vogel?
Så når Lakers endelig får nettpp litt lengde i tillegg til å være atletisk, så fører ikke det noe godt med seg og i stort sett går ut i null? Forstår ikke det helt.

Fysiskt så burde fyren ha alle forutsettningene til å bli en langt bedre forsvarer enn han har vært hos Wizards (mange ser på gamle sats som fasit) med bedre spillere rundt seg (og den motivasjonen det gir) og med bedre coaching, så bør han vel på dette laget i det minste bli en viktig spiller for rotasjonen. En potensiell itt mer atletisk og 9 år yngre Markieff Morris?

Det har sikkert vært en halvveis konflikt der med Wizards som også drar ned endel i motivasjon/produksjon. Ser at han har bedre stats sist sesong offensivt, som bør kunne være mulig å plukke frem igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»