Langrennssesongen 2022/23

Svar
KongOlav2

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av KongOlav2 »

LBJ91 skrev: lør jan 21, 2023 11:20 am Deilig med ett skikkelig annerledes oppløp, ellers helt fantastiske vinterforhold i Livigno(som i Anterselva og Cortina), flere renn i Italia virker å være veien å gå når resten av Europa smelter bort
Hjelper at Livigno ligger høyt også, over 1800m.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Klæbo som var så alt for sliten på torsdag til å gå skirenn vinner prologen..

lund

Legg inn av lund »

Skjønner ikke denne sutringen over Klæbo. Han er vel typ på topp 3 over løpere som går flest skirenn i løpet av en sesong. Det er fryktelig mange andre som burde være på listen før ham i klageprioriteringslisten.

vidar

Legg inn av vidar »

Hvem faen har godkjent denne løypa? Verste jeg har sett.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Idiotmålgang av Klæbo.
Har han enda ikke lært?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Skuffande at både Taugbøl og Valnes ryker i kvarten. Dog kan oppladninga være noko av årsaken

Nissen

Legg inn av Nissen »

Over til reklame…

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

sertono skrev: lør jan 21, 2023 10:53 am Herlig oppløp i Livigno. Tipper 5 svenske damer i finalen, kanskje 6.
Nei, ble kun 4 gitt. Sterkt gått av Melling uansett.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:21 pm Sterkt gått av Melling uansett.
3 semifinaler på 3 WC-starter i år. Utrolig sterkt av en førsteårssenior.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

tartaglia2 skrev: lør jan 21, 2023 2:25 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:21 pm Sterkt gått av Melling uansett.
3 semifinaler på 3 WC-starter i år. Utrolig sterkt av en førsteårssenior.
Ja, der har vi et potensial.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Pelle ryker finaleplass på hjemmebane.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Trippel svensk ja, og med en Svahn som bare blir bedre og bedre på 5.plass, herregud som de kommer til å herje i VM.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sundling kommer tilbake og leker seg med resten.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:42 pm Trippel svensk ja, og med en Svahn som bare blir bedre og bedre på 5.plass, herregud som de kommer til å herje i VM.
Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Wow, der ble Klæbo presset.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Det var jammen såvidt, var nok utholdenheten som bikket det i favør Klæbo der

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Neptun skrev: lør jan 21, 2023 2:50 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:42 pm Trippel svensk ja, og med en Svahn som bare blir bedre og bedre på 5.plass, herregud som de kommer til å herje i VM.
Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.
Ja, jeg ser mange er optimistiske, selv tror jeg Ebba og Frida kommer til å herje, ser ikke lyst på det i det hele tatt.

lund

Legg inn av lund »

sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:55 pm
Neptun skrev: lør jan 21, 2023 2:50 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:42 pm Trippel svensk ja, og med en Svahn som bare blir bedre og bedre på 5.plass, herregud som de kommer til å herje i VM.
Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.
Ja, jeg ser mange er optimistiske, selv tror jeg Ebba og Frida kommer til å herje, ser ikke lyst på det i det hele tatt.
Men så er jo du også kanskje verdens største pessimist. Sundling kommer til å vinne sprinten og svenskene tar sprintstafetten. De er også favoritter på stafetten (men mindre enn på sprintstafetten). På de individuelle lengre distansene er det relativt åpent.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Spennende i sprint i år! Det Jouve leverte fra 200-50 m igjen der var fantastisk, gikk fortere enn Klæbo da. Så greide Klæbo å utligne farta, og så fikk Jouve syra de siste 20-30 meterne, mens Klæbo greide å holde stilen. Litt mer utholdende muskulatur gjorde susen der.

lund

Legg inn av lund »

Famous last words kanskje, men Svahn har jeg for øvrig liten tro på i VM.

anbessa

Legg inn av anbessa »

vidar skrev: lør jan 21, 2023 1:45 pm Hvem faen har godkjent denne løypa? Verste jeg har sett.
What?
En av de beste, om ikke DEN beste sprintløypen jeg har sett. Dette var jo faktisk SPRINT! Kjempebred trasé og et eviglangt oppløp hvor man unngår krangel og sammenstøt. Lekkert! Kunne naturligvis vært et halvminutt kortere, men dagens løype var en flott positiv overraskelse.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

BioDex skrev: lør jan 21, 2023 3:59 pm Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!
Burde vært en mellomting av det gamle og det nye. Verdenscupen får 0 interesse når det er avgjort etter tour de ski.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:55 pm
Neptun skrev: lør jan 21, 2023 2:50 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:42 pm Trippel svensk ja, og med en Svahn som bare blir bedre og bedre på 5.plass, herregud som de kommer til å herje i VM.
Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.
Ja, jeg ser mange er optimistiske, selv tror jeg Ebba og Frida kommer til å herje, ser ikke lyst på det i det hele tatt.
Hvis Ebba og Frida kommer til å herje i VM så vil i hvert fall jeg kose meg :D

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

MacanT skrev: lør jan 21, 2023 6:26 pm
sertono skrev: lør jan 21, 2023 2:55 pm
Neptun skrev: lør jan 21, 2023 2:50 pm

Dersom de begrenser det til damesprint så er det til å leve med.
Distanserennene er ganske åpne føler jeg uten noen stabile enere.
Ja, jeg ser mange er optimistiske, selv tror jeg Ebba og Frida kommer til å herje, ser ikke lyst på det i det hele tatt.
Hvis Ebba og Frida kommer til å herje i VM så vil i hvert fall jeg kose meg :D
Ja det vil jeg tro, du har nok mye å glede deg til :)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

netrebske skrev: lør jan 21, 2023 4:02 pm
BioDex skrev: lør jan 21, 2023 3:59 pm Klæbo vinner sin 12. seier for sesongen, helt vilt, men er kun skarve 83 poeng foran Golberg i totalen. Burde vært 4-500 poeng foran. Nye poeng systemet er så ræva som det kan bli!!
Burde vært en mellomting av det gamle og det nye. Verdenscupen får 0 interesse når det er avgjort etter tour de ski.
Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Klæbo og Golberg står over sprintstafetten i morgen, sikkert lurt med tanke på deres innbitte kamp om VC-tittelen.
Norge 1: Northug - Valnes
Norge 2: Taugbøl - Skar
Italienerne med De Fabiani og Pellegrino blir vel fort favoritter.
Kvinner:
Norge 1: Rofstad - Melling
Norge 2: Myhre - Stenseth
Sverige 1: Ribom - Sundling
Sverige 2: Svahn - Dahlqvist
Brasil: Ribera -Neres

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

JODDEMM skrev: lør jan 21, 2023 7:26 pm Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:
Det nye poengsystemet bidrar til latterliggjøring av langrenn som toppidrett rett og slett…

anbessa

Legg inn av anbessa »

JODDEMM skrev: lør jan 21, 2023 7:26 pm Vi gratulerer også 🇧🇷 med historiens 27 første WC-poeng da de 2 brasilianske damene gikk i mål hhv 49 sekunder og 1 minutt og 2 sekunder bak prologvinner Sundling i det 38 mann store feltet :mrgreen:
Vel fortjent med de 27 poengene. De gikk jo kanonløp og fikk ikke stort mer enn 800 FIS-punkter til sammen.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Nå forstår jeg ingenting, hva har Even N drevet med???

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»