Viking FK

Svar
eppaen

Re: Viking FK

Legg inn av eppaen »

Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.

CliffC

Legg inn av CliffC »

eppaen skrev: lør jan 21, 2023 7:16 pm Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.
Hvis han gjør det skikkelig bra skal man ikke se bort i fra at å gjøre det "Dåggi-style" blir et begrep på Jåttå i årene framover, og som framtidige Viking-spisser må leve opp til.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: lør jan 21, 2023 7:16 pm Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.
Hvis han gjør det skikkelig bra skal man ikke se bort i fra at å gjøre det "Dåggi-style" blir et begrep på Jåttå i årene framover, og som framtidige Viking-spisser må leve opp til.
Som bonde vil jeg foreslå Dagros.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Gorgi skrev: lør jan 21, 2023 7:37 pm Som bonde vil jeg foreslå Dagros.
Da blir nok likheten med Berisha vel slående, da han sannsynligvis finner både det ene og andre å raute over.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 7:41 pm
Gorgi skrev: lør jan 21, 2023 7:37 pm Som bonde vil jeg foreslå Dagros.
Da blir nok likheten med Berisha vel slående, da han sannsynligvis finner både det ene og andre å raute over.
Hehe. Måtte le av den😂

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: lør jan 21, 2023 7:16 pm Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.
Hvis han gjør det skikkelig bra skal man ikke se bort i fra at å gjøre det "Dåggi-style" blir et begrep på Jåttå i årene framover, og som framtidige Viking-spisser må leve opp til.
Er vel ikke så mange år siden dette var et begrep i Jåttå med en tidligere spiss?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: lør jan 21, 2023 6:06 pm D'Agustini har landet i Norge.

Kommer fra Australia i 35 grader. Satser på at kulden ikke skremmer han for mye 😀

Virker bare mer og mer og lik Berisha slik at beskriver seg selv. Skal vi tippe ett knepp opp når det gjelder hurtighet. Så gjenstår det å se om han har samme fysikk.
Satser på at han får en omgang mot Sandnes Ulf. Kan bli spennende.

For sikkerhetskuld skal han gjennom medisinske testen på mandag før han kan skrive under.
Det positive er også at vi med ham og Karlsbakk har 2 spisser med ulik fysikk og styrker. Dermed kan man gjøre bytter og få endret kampmønster

Synes det er lovende. Forventet ikke 20 mål. Men jobber han godt, lager gode arbeidsvilkår for de andre og scorer over 10 mål første sesong så er jeg fornøyd.

Spesielt det å lage gode arbeidsvilkår for de andre var savnet når Veton reiste. Det var hans største egenskap. Tilstedeværelse og greie å holde momentum oppe offensivt med å jobbe hardt. Da blir det fort mye enklere for Tripic og de andre.

Salvesen er norsk. Men han her virker som et bedre valg. Ulempen et at han opptar en plass på kvoten, men er ham god nok så gjør ikke det noe.

Nå reiser jo Traore og det løser det problemet.

Jeg har kritisert Nevland mye. Jeg trodde Salvesen var det beste vi kunne få, men der tok jeg feil. Godt stykke arbeid synes jeg dette er, før jeg har sett han spille

AllElite

Legg inn av AllElite »

Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
16 med en gang, og noen millioner til i klausuler. Totalramme rundt 20. Uvisst hva de klausulene er/var. Og 10% av videresalgssum som overstiger det han evt ble solgt for videre. Så da drypper det jo rundt 2 millioner til nå, vil jeg tro.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er så absurd. Et halvt år etter så er prisen doblet. Det er dyrt å være fattig som de sier.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: søn jan 22, 2023 10:49 am Det er så absurd. Et halvt år etter så er prisen doblet. Det er dyrt å være fattig som de sier.
Er nok litt andre forutsetninger som slår inn også. Molde er desperate.

tokk

Legg inn av tokk »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 10:55 am
eppaen skrev: søn jan 22, 2023 10:49 am Det er så absurd. Et halvt år etter så er prisen doblet. Det er dyrt å være fattig som de sier.
Er nok litt andre forutsetninger som slår inn også. Molde er desperate.

Glem ikke at Molde nå har 130 kroner ekstra. Det vet Hammarby og fet presser opp prisen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Til Berisha er det vel bare å ønske lykke til, eller "break a leg", som et heter i teaterverdenen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: søn jan 22, 2023 11:22 am Til Berisha er det vel bare å ønske lykke til, eller "break a leg", som et heter i teaterverdenen.
Jaggu ikke ofte jeg hadde godtet meg om en spiller faktisk ble langtidsskadet. I dette tilfellet gjør jeg et unntak.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 11:40 am Jaggu ikke ofte jeg hadde godtet meg om en spiller faktisk ble langtidsskadet. I dette tilfellet gjør jeg et unntak.
Det hadde vært nok om han får sportslig motgang og opptrer som han gjorde den sesongen han var i Brann, eller forsåvidt slik han var alle andre steder enn i Viking.

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 9:59 am
Nevi skrev: lør jan 21, 2023 6:06 pm D'Agustini har landet i Norge.

Kommer fra Australia i 35 grader. Satser på at kulden ikke skremmer han for mye 😀

Virker bare mer og mer og lik Berisha slik at beskriver seg selv. Skal vi tippe ett knepp opp når det gjelder hurtighet. Så gjenstår det å se om han har samme fysikk.
Satser på at han får en omgang mot Sandnes Ulf. Kan bli spennende.

For sikkerhetskuld skal han gjennom medisinske testen på mandag før han kan skrive under.
Det positive er også at vi med ham og Karlsbakk har 2 spisser med ulik fysikk og styrker. Dermed kan man gjøre bytter og få endret kampmønster

Synes det er lovende. Forventet ikke 20 mål. Men jobber han godt, lager gode arbeidsvilkår for de andre og scorer over 10 mål første sesong så er jeg fornøyd.

Spesielt det å lage gode arbeidsvilkår for de andre var savnet når Veton reiste. Det var hans største egenskap. Tilstedeværelse og greie å holde momentum oppe offensivt med å jobbe hardt. Da blir det fort mye enklere for Tripic og de andre.

Salvesen er norsk. Men han her virker som et bedre valg. Ulempen et at han opptar en plass på kvoten, men er ham god nok så gjør ikke det noe.

Nå reiser jo Traore og det løser det problemet.

Jeg har kritisert Nevland mye. Jeg trodde Salvesen var det beste vi kunne få, men der tok jeg feil. Godt stykke arbeid synes jeg dette er, før jeg har sett han spille
Synes og denne spilleren virker mer spennende enn Salvesen.
Viking har fulgt ham ett år. Riktignok uten å selv sett an live. Ønsket å nærme seg han i sommer, men en liten skade satte da en stopper for evt handling da.

Ellers er det ett lite spørsmål om hvorfor Viking prøvde så hardt på Salvesen før de gikk tilbake til Australia.

Men er enig i at han virker veldig spennende. Minst like nærme sitt landslag som Berisha er med Norge. Og noen av kvalitene overgår kanskje Berisha. Hurtigheten og skuddene fra distansene, uten at man kan si noe sikkert før vi har sett han i Vikingdrkta.

Kjenner i hvert fall at jeg er mer avslappa i forhold til Berisha til Molde nå som Viking har en spiss i boks.

Mye klaging i feltet hos SA at Traore ble lånt ut fremfor Karlsbakk. Men ser ikke Traore som en spiss i 4-3-3. I tillegg til å åpne opp en plass på utlendingsfronten.

Noen som har sett hva oppsjonssummen er i forhold til Traore?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: søn jan 22, 2023 11:46 am
Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 11:40 am Jaggu ikke ofte jeg hadde godtet meg om en spiller faktisk ble langtidsskadet. I dette tilfellet gjør jeg et unntak.
Det hadde vært nok om han får sportslig motgang og opptrer som han gjorde den sesongen han var i Brann, eller forsåvidt slik han var alle andre steder enn i Viking.
Jeg lever selvsagt godt med det også.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg velger å være avventende til vår nye spiss, all den tid jeg har null kjennskap både til ham og til nivået han har spilt på. En bør ihvertfall forvente at det er en habil spiss som ankommer, og som passer inn i laget.

I forhold til Salve Kvakk er det i det minste en oppside, ved at han KAN være klasse og ikke bare middelmådig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Karlsbakk har et stort talent, og det er å forvente at han skal ta nye steg år for år. Han var ikke helt klar i 2022, og noe kan nok skyldes at han spilte på et bedritent lag som ikke visste veien ut av noe som helst, men jeg så uansett at han har noe inne som han kan få ut om han får litt mer muskler og duellkraft.

Han minner meg om en ung Østenstad, som også slet innledningsvis. Så kom ketchupeffekten.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Enig, Traore er ikke noe å satse på.

Champis

Legg inn av Champis »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.

Traore er ikke god nok

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Gikk Karlsbakk av med skade mot Glimt? Virket som han ristet på hodet når han gikk av.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Lyskeproblemer for karlsbakk

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.

eppaen

Legg inn av eppaen »

tokk skrev: søn jan 22, 2023 11:01 am
Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 10:55 am
eppaen skrev: søn jan 22, 2023 10:49 am Det er så absurd. Et halvt år etter så er prisen doblet. Det er dyrt å være fattig som de sier.
Er nok litt andre forutsetninger som slår inn også. Molde er desperate.

Glem ikke at Molde nå har 130 kroner ekstra. Det vet Hammarby og fet presser opp prisen.
Måtte flire her ;) Ja - det skal ikke skimses av 130 kr i potten!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 2:20 pm
TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.
Det er ikke nødvendigvis de beste som blir kulthelt

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Wiggum skrev: søn jan 22, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.
Men det er tydeligvis det de mener han er verdt.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Wiggum skrev: søn jan 22, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.
Jeg skal ikke gi noen skyld her. Men det er noen her som enten har fått for lite betalt eller noen som har betalt overpris. Evt begge deler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»