Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Vikingen

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Vikingen »

HarryH skrev: søn jan 22, 2023 2:19 pm Vi går mot en interessant sesong i Eliteserien. Det er mye følelser og agg som skal ut, kanskje spesielt i Trøndelag. Lover godt dette.
Vi lover å by på i Stavanger også.

Så får vi se hva som kommer fra Bodø. Absolutt ingenting, tipper jeg, om de gjør det dårlig.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fint å se at også Molde har råd til å betale for spillere da. Var redd de skulle kollapse som følge av norske klubbers høye priser, men dette er jo langt over det nivået.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Er det egentlig noen gode kilder på at Berisha fikk 15 mill i Sign on Fee i Hammarby? Høres spinnvilt ut. Selv om han hadde kommet på free transfer hadde det vært drøyt, men når de allerede hadde gravd dypt i lommene, og satt klubbrekord med dobling av tidligere overgangsrekord, og så slenge 15 mill til på toppen?

Asen

Legg inn av Asen »

15 mill i sign om fee til Berisha fra Molde er ikke tilfelle, det er ingen sannhet i det.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: søn jan 22, 2023 2:06 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 1:51 pm
AxelRudi skrev: søn jan 22, 2023 1:34 pm
Det går jo ikke an å beskylde Trondheim for at det er lite, så det sier seg jo på en måte selv at det ikke snakkes om.
Så du har bare valgt ut ett kriterie, som ikke kan gå i andre retningen, for å bevise at vi er verre? Ja da vinner du jo :D

Det går da i andre retningen med små stikk også, men de går jo på andre ting. Det er vel alt fra Rinnan til rotter
Fergeleiet er nå bare en morsom betegnelse for å mobbe motstanderen, jeg ville ikke ha lagt så mye i det.
På samme måte som at man hater Molde By, rett og slett fordi at dere ikke klarte å ha et bynavn ved nok stavelser.
(Se, nå gjorde jeg det igjen!) Så vidt jeg vet har vel krattet sunget lært å krype, lært å gå, lært å gå, lært å hate RBK siden 80 tallet.
Uten at noen har laget avisartikler for dette.

Tviler sterk på at du finner noen som er verre eller bedre der. Men vi har jo ikke så stor grunn til å være misunnelig på Molde da.
Dere har vært bedre siste 5 år, men det er vel noe vi rota bort selv. Siste 10 år er det vel likt, eller.. Jeg lurer på om ikke vi har et cupmesterskap mer.
Antall seriegull vet man jo. Hvem som har størst elv vet man også :)
Jeg har ingenting i mot nidviser om Molde. De som reagerer på dette er 100 år gamle eller har nerver som silkepapir (min psykologiske vurdering).

Og antall seriegull betyr lite i nuet. Jeg nekter å ta at RBKs fans gikk inn på Wikipedia og fant trøst i egen klubbs meritter når MFKs fans feira seriegull og cupgull i fjor. Like lite som vi finner trøst i at vi er bedre enn dere nå den gangen dere så usannsynlig som det enn er blir bedre enn oss igjen.

Elva skal dere få ha. Vi har Norges største tre. Nidelva er Norges 17. største elv. Når dere møter FFK, S08 eller Kongsvinger er dere knust på elv også :)

https://www.rbnett.no/nyheter/i/Ewm3Lj/ ... torste-tre
Klart det betyr noe å være best. Selvsagt tenker man ikke på det i kampens hete, men ellers er det en stor glede. Må nok oppleves for å forstås. :)

Er du sikker?

https://www.statsforvalteren.no/vestlan ... i-sogndal/

Venter nå nidviser om fergesambandet i sognefjorden og fosshaugene campus.
Som i så mange andre tilfeller er det omkretsen som teller, ikke lengden.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Sulfat skrev: søn jan 22, 2023 2:31 pm Er det egentlig noen gode kilder på at Berisha fikk 15 mill i Sign on Fee i Hammarby? Høres spinnvilt ut. Selv om han hadde kommet på free transfer hadde det vært drøyt, men når de allerede hadde gravd dypt i lommene, og satt klubbrekord med dobling av tidligere overgangsrekord, og så slenge 15 mill til på toppen?
Enig i at det høres vilt ut. Ryktene sa vel den gang at Veton var tilbudt 10 millioner i SOF av Molde, men Viking nektet å selge til Molde. Hvorvidt Hammarby matchet dette er uvisst. Og hvorvidt Molde fortsatt tilbudte dette er vel også uvisst. Men ikke usannsynlig, forutsatt at ryktet stemte dengang.

Slike ting får vi dessverre sjelden vite helt sikkert.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Molde gjør helt rett. De henter spillere med intensitet, trøkk og innsats som skal danne ryggraden i laget. Det frigjør plass til Eikrem som likt Messi for Argentina skal bruke all sin energi på å skape offensiv magi og det gjør også at klubben kan slippe til talentene i større grad.

Endelig kjøper Molde spillertyper som gjør laget bedre, ikke bare gode enkeltspillere.

Skal man bare tenke videresalg blir man bare en kuvøse for talenter.

Samtidig tar du feil av Eriksen. Han får en kjempesesong. 100% gjennomtrent. Slo alle rekorder da laget møttes etter juleferien. Han kommer til å løpe og trøkke og være et mareritt for motstanderne. Og når vi får inn Berisha i tillegg. Det blir norsk rekord i gjenvinning.

Gunder

Legg inn av Gunder »

KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Prisene på spillere står i stil med hva de presterer på banen. Vi kan forvente 20-25 mål av Berisha i årets sesong.
Blir det rundt 10 mål, har Molde gått på et gedigent feilkjøp.
Tror Berisha blir en snakkis i år. Mange som kommer til å ha oversikt over antall mål han har scoret.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Må si meg enig der, Gunder. Stor fallhøyde.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 2:51 pm
KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Molde gjør helt rett. De henter spillere med intensitet, trøkk og innsats som skal danne ryggraden i laget. Det frigjør plass til Eikrem som likt Messi for Argentina skal bruke all sin energi på å skape offensiv magi og det gjør også at klubben kan slippe til talentene i større grad.

Endelig kjøper Molde spillertyper som gjør laget bedre, ikke bare gode enkeltspillere.

Skal man bare tenke videresalg blir man bare en kuvøse for talenter.

Samtidig tar du feil av Eriksen. Han får en kjempesesong. 100% gjennomtrent. Slo alle rekorder da laget møttes etter juleferien.
Han sprang fortere/lengre enn et kobbel andre som hadde forsynt seg litt mer av juleribba og da er det plutselig 100% garantert at han får en kjempesesong til og med før det er spilt en eneste treningskamp?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: søn jan 22, 2023 3:04 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 2:51 pm
KongOlav2 skrev: søn jan 22, 2023 2:33 pm Selv om jeg liker spillertypen Berisha, kan jeg ikke si at jeg er spesielt begeistret for at man bruker et så stort beløp for en spiller som blir 29 om mindre en tre måneder. Dette er verre/mer risky bruk av penger enn selv kjøpet av ganske middels Kristian Eriksen til 15+ mill.
Molde gjør helt rett. De henter spillere med intensitet, trøkk og innsats som skal danne ryggraden i laget. Det frigjør plass til Eikrem som likt Messi for Argentina skal bruke all sin energi på å skape offensiv magi og det gjør også at klubben kan slippe til talentene i større grad.

Endelig kjøper Molde spillertyper som gjør laget bedre, ikke bare gode enkeltspillere.

Skal man bare tenke videresalg blir man bare en kuvøse for talenter.

Samtidig tar du feil av Eriksen. Han får en kjempesesong. 100% gjennomtrent. Slo alle rekorder da laget møttes etter juleferien.
Han sprang fortere/lengre enn et kobbel andre som hadde forsynt seg litt mer av juleribba og da er det plutselig 100% garantert at han får en kjempesesong til og med før det er spilt en eneste treningskamp?
Ja selvsagt hadde alle MFKs spillere bortsett fra Eriksen latt seg forfalle i jula. At jeg kunne glemme det.

Forøvrig er det en aldri så liten stråmann å påstå at jeg har sagt at det er 100% garantert at Eriksen får en god sesong. Men en kjempesesong det får han. Vent og se.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 3:19 pm
Folk_flesk skrev: søn jan 22, 2023 3:04 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 2:51 pm

Molde gjør helt rett. De henter spillere med intensitet, trøkk og innsats som skal danne ryggraden i laget. Det frigjør plass til Eikrem som likt Messi for Argentina skal bruke all sin energi på å skape offensiv magi og det gjør også at klubben kan slippe til talentene i større grad.

Endelig kjøper Molde spillertyper som gjør laget bedre, ikke bare gode enkeltspillere.

Skal man bare tenke videresalg blir man bare en kuvøse for talenter.

Samtidig tar du feil av Eriksen. Han får en kjempesesong. 100% gjennomtrent. Slo alle rekorder da laget møttes etter juleferien.
Han sprang fortere/lengre enn et kobbel andre som hadde forsynt seg litt mer av juleribba og da er det plutselig 100% garantert at han får en kjempesesong til og med før det er spilt en eneste treningskamp?
Ja selvsagt hadde alle MFKs spillere bortsett fra Eriksen latt seg forfalle i jula. At jeg kunne glemme det.

Forøvrig er det en aldri så liten stråmann å påstå at jeg har sagt at det er 100% garantert at Eriksen får en god sesong. Men en kjempesesong det får han. Vent og se.
Får vurdere en tråd, Eriksen vs Bjørlo. To gamle Hamkam-helter som nærmer seg 30.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

AxelRudi skrev: søn jan 22, 2023 1:34 pm
Det går jo ikke an å beskylde Trondheim for at det er lite
Nåja. Denne husklyngen ved Nidelvens bredd er da ikke så stor at det gjør noe.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 3:19 pm jeg har sagt at det er 100% garantert at Eriksen får en god sesong.
Drøyt å melde, Papa. :)

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 5:19 pm
AxelRudi skrev: søn jan 22, 2023 1:34 pm
Det går jo ikke an å beskylde Trondheim for at det er lite
Nåja. Denne husklyngen ved Nidelvens bredd er da ikke så stor at det gjør noe.
Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.

Federin

Legg inn av Federin »

For min del er ikke småby noe skjellsord. Snarere tvert imot synes jeg en av fordelene med Molde er nettopp størrelsen. Kort vei til alt man trenger enten det er marka, kulturliv, butikker eller jobb.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Syns kombinasjonen lamborghini og ferjer hørtes farlig ut. Spøker for understellet til Veton her.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Ohlaien skrev: søn jan 22, 2023 6:13 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 5:19 pm
AxelRudi skrev: søn jan 22, 2023 1:34 pm
Det går jo ikke an å beskylde Trondheim for at det er lite
Nåja. Denne husklyngen ved Nidelvens bredd er da ikke så stor at det gjør noe.
Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.
Trondheim er en liten by. Molde er enda mindre.
Men det trenger som sagt ikke være negativt. F.eks. vil de fleste si at det er bedre med en liten kvise enn en mellomstor.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 6:11 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 22, 2023 3:19 pm jeg har sagt at det er 100% garantert at Eriksen får en god sesong.
Jeg elsker deg, Papa. :)
Det varmer :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr_Sjokomelk skrev: søn jan 22, 2023 6:35 pm Syns kombinasjonen lamborghini og ferjer hørtes farlig ut. Spøker for understellet til Veton her.
Bilde

Tror det skal gå fint

qbah

Legg inn av qbah »

Sulfat skrev: søn jan 22, 2023 9:16 am Fullstendig hodemist av MFK, men heia Berisha.

Stavrum etter Fofanasalget:
"Dette gir oss likviditet og en trygghet, men samtidig er det viktig å understreke at vi ikke skal spy dem ut ukontrollert. Vi skal gjøre som vi alltid har gjort i Molde: Være fornuftige i bruken av penger."

-Hehe

Hehe, en real skøyer denne Stavrum.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Stavrum er faktisk kjent for å være litt av en skøyer. Neerland er langt mer seriøs.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

10 000 tomme seter vil juble for Berisha når han mottar seriegull i 2023.Det blir nok et kick.

Miga

Legg inn av Miga »

HarryH skrev: søn jan 22, 2023 7:40 pm Stavrum er faktisk kjent for å være litt av en skøyer. Neerland er langt mer seriøs.
enig.
neerland er mannen som tar en øl sammen med supporterne og skaper relasjoner på grassrota.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HNilsen skrev: søn jan 22, 2023 11:08 pm 10 000 tomme seter vil juble for Berisha når han mottar seriegull i 2023.Det blir nok et kick.
Jøss. Skal det deles ut på Viking stadion, altså? Overraskende.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ohlaien skrev: søn jan 22, 2023 6:13 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 5:19 pm
AxelRudi skrev: søn jan 22, 2023 1:34 pm
Det går jo ikke an å beskylde Trondheim for at det er lite
Nåja. Denne husklyngen ved Nidelvens bredd er da ikke så stor at det gjør noe.
Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.
Støttes. Oslo gir meg et glimt av storbyfølelse selv om det etter mange år også oppleves som en liten by i målestokk verden. Men når jeg forlater Oslo for Bergen og Trondheim innser jeg hvor små disse "storbyene" egentlig er.

Ser man bort fra Oslo er det ingen norske byer som har størrelse og tilbud som bør veie tungt i en fotballspillers avgjørelse om valg av klubb. Og velger man Oslo (dvs VIF og evt LSK og Stabæk) pga dette kan man vel stille spm om ambisjonene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:20 pm
HNilsen skrev: søn jan 22, 2023 11:08 pm 10 000 tomme seter vil juble for Berisha når han mottar seriegull i 2023.Det blir nok et kick.
Jøss. Skal det deles ut på Viking stadion, altså? Overraskende.
Hahaha

Innimellom flirer jeg godt av treffende kommentarer.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Ghost skrev: søn jan 22, 2023 11:33 pm
Ohlaien skrev: søn jan 22, 2023 6:13 pm
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 5:19 pm

Nåja. Denne husklyngen ved Nidelvens bredd er da ikke så stor at det gjør noe.
Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.
Støttes. Oslo gir meg et glimt av storbyfølelse selv om det etter mange år også oppleves som en liten by i målestokk verden. Men når jeg forlater Oslo for Bergen og Trondheim innser jeg hvor små disse "storbyene" egentlig er.

Ser man bort fra Oslo er det ingen norske byer som har størrelse og tilbud som bør veie tungt i en fotballspillers avgjørelse om valg av klubb. Og velger man Oslo (dvs VIF og evt LSK og Stabæk) pga dette kan man vel stille spm om ambisjonene.
Jeg mistenker at du egentlig ikke får en riktig følelse av størrelsen når du er i Bergen. Det er ikke plass til Bergen der Bergen ligger, og den tyter dermed ut i alle retninger mellom og rundt fjell og sjø. Det er ikke noe sted der du egentlig ser enden på byen, men du ser alltid en skoggrense.

Ghost

Legg inn av Ghost »

slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:56 pm
Ghost skrev: søn jan 22, 2023 11:33 pm
Ohlaien skrev: søn jan 22, 2023 6:13 pm

Kan bekreftes at er et utbredt synspunkt her i Oslo. Og her regner heller ikke vi som er fra Oslo hovedstaden som noen stor by.
Støttes. Oslo gir meg et glimt av storbyfølelse selv om det etter mange år også oppleves som en liten by i målestokk verden. Men når jeg forlater Oslo for Bergen og Trondheim innser jeg hvor små disse "storbyene" egentlig er.

Ser man bort fra Oslo er det ingen norske byer som har størrelse og tilbud som bør veie tungt i en fotballspillers avgjørelse om valg av klubb. Og velger man Oslo (dvs VIF og evt LSK og Stabæk) pga dette kan man vel stille spm om ambisjonene.
Jeg mistenker at du egentlig ikke får en riktig følelse av størrelsen når du er i Bergen. Det er ikke plass til Bergen der Bergen ligger, og den tyter dermed ut i alle retninger mellom og rundt fjell og sjø. Det er ikke noe sted der du egentlig ser enden på byen, men du ser alltid en skoggrense.
Jeg har bodd der i noen år, og det var absolutt en treffende beskrivelse. Stor i areal fra Åsane til Ytrebygda, men utstrekningen og skogarealene gjør det ikke til en storby. Mer som mange tettsteder vevd sammen til ett. Og misforstå meg rett, jeg elsker Bergen. Liker meg godt i Trondheim også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»