Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av slankebrusmannen »

Ghost skrev: man jan 23, 2023 12:01 am
slankebrusmannen skrev: søn jan 22, 2023 11:56 pm
Ghost skrev: søn jan 22, 2023 11:33 pm

Støttes. Oslo gir meg et glimt av storbyfølelse selv om det etter mange år også oppleves som en liten by i målestokk verden. Men når jeg forlater Oslo for Bergen og Trondheim innser jeg hvor små disse "storbyene" egentlig er.

Ser man bort fra Oslo er det ingen norske byer som har størrelse og tilbud som bør veie tungt i en fotballspillers avgjørelse om valg av klubb. Og velger man Oslo (dvs VIF og evt LSK og Stabæk) pga dette kan man vel stille spm om ambisjonene.
Jeg mistenker at du egentlig ikke får en riktig følelse av størrelsen når du er i Bergen. Det er ikke plass til Bergen der Bergen ligger, og den tyter dermed ut i alle retninger mellom og rundt fjell og sjø. Det er ikke noe sted der du egentlig ser enden på byen, men du ser alltid en skoggrense.
Jeg har bodd der i noen år, og det var absolutt en treffende beskrivelse. Stor i areal fra Åsane til Ytrebygda, men utstrekningen og skogarealene gjør det ikke til en storby. Mer som mange tettsteder vevd sammen til ett. Og misforstå meg rett, jeg elsker Bergen. Liker meg godt i Trondheim også.
Det er sannhet i det du skriver. Tidligere likte noen i Bergen å profilere byen som verdens største småby, eller noe sånt. Noe av poenget mitt var dog at om den hadde befunnet seg på en slette, slik Oslo, Trondheim og Stavanger i stor grad gjør, ville den fremstått større enn det den gjør nå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 1:22 pm
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 10:21 am
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:15 am

Nå skal ikke jeg blande meg inn i diskusjonen her, men jeg tror du kan ta for gitt at Jåttåvågen ville vært fylt til randen om Viking skulle motta et seriegull. Det ville vært fylt til randen mange kamper før også. Du må ikke glemme at vi ikke er så veldig blaserte.
Jo da, men det var mest 10000 tomme seter jeg reagerte på.
Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner - til lunken interesse. Det var poenget. Tilsvarende kamper her kunne vært solgt ut flere ganger. Lett!
Så fint da. Da må dere bare sørge for å bli gode i fotball.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jobs99 skrev: man jan 23, 2023 1:06 pm Enig i at vi trenger 2 defensive inn. Bjørnbak er mye skadet, Sheriff er langt fra klar, Tiedemann er skadet og Ellingsen (som vil være glimrende i en 3-stopper linje) er usikker. Må ha en back (-up) for Linnes. Hvem skal det være?
Jeg må skyte inn at Emil Varhaugvik Breivik overrasket positivt da han ble flyttet ned i noen kamper i fjor. Holder i massevis i Eliteserien, men det stilles selvsagt helt andre krav i CL-playoff.

Visa

Legg inn av Visa »

Har vi egentlig skikkelige erstattere til den tid Mannsverk turer til Real Madrid?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg håper virkelig at Viking får et sportslig oppsving etter hvert. På 70-tallet vant klubben fire seriegull på rad. Nå for tida prøver tilhengerne å finne trøst i at de ofte har flere folk på stadion enn en småby på Nordvestlandet. Det er jo helsvart.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: man jan 23, 2023 2:27 pm
Jobs99 skrev: man jan 23, 2023 1:06 pm Enig i at vi trenger 2 defensive inn. Bjørnbak er mye skadet, Sheriff er langt fra klar, Tiedemann er skadet og Ellingsen (som vil være glimrende i en 3-stopper linje) er usikker. Må ha en back (-up) for Linnes. Hvem skal det være?
Jeg må skyte inn at Emil Varhaugvik Breivik overrasket positivt da han ble flyttet ned i noen kamper i fjor. Holder i massevis i Eliteserien, men det stilles selvsagt helt andre krav i CL-playoff.
Knudzon hadde også sine beste kamper i fjor som stopper.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man jan 23, 2023 2:28 pm Har vi egentlig skikkelige erstattere til den tid Mannsverk turer til Real Madrid?
Å erstatte spillere som Aursnes og Mannsverk er umulig. Man kan selvsagt bygge opp talenter, men det tar tid. Og det er jo alltid usikkert ommman lykkes 100%. Blir spennende å se om Ellingsen kommer seg tilbake og om Bakke utvikler seg så mye at han får mer tillit

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

HarryH skrev: man jan 23, 2023 2:32 pm Jeg håper virkelig at Viking får et sportslig oppsving etter hvert. På 70-tallet vant klubben fire seriegull på rad. Nå for tida prøver tilhengerne å finne trøst i at de ofte har flere folk på stadion enn en småby på Nordvestlandet. Det er jo helsvart.
Og rundkjøringer Harry. Vi KNUSER dere i antall rundkjøringer.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 1:22 pm Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner - til lunken interesse. Det var poenget. Tilsvarende kamper her kunne vært solgt ut flere ganger. Lett!
Jeg vet ikke om det er noen vits å forsøke å forklare deg dette, men du kan ikke måle interessen bare ved hjelp av + og -.

Stavanger-regionen har 140.000 innbyggere, Molde-regionen har 25.000. Så selv om Viking har dobbelt så mange på stadion, så er det fortsatt godt under 10% av dine naboer som gidder å gå på stadion. I Molde er det godt over 20%.

Altså: Viking = under 10%, Molde = over 20%.

Det er rett og slett pinlig for deg og dine nærmeste at du driver og skriker ut dine "poeng" uten å forstå grunnleggende matematikk fra barneskolen. Størrelsen på stadion har ingenting med interessen å gjøre. Du får heller klage på at Aker Stadion er for stor (lykke til).

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?
Hvilket merke er traktoren?

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Mr_Sjokomelk skrev: man jan 23, 2023 2:53 pm
RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?
Hvilket merke er traktoren?
John Deere,
Evt Jondirrr, som de sier der de har traktor

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:57 pm
John Deere,
Evt Jondirrr, som de sier der de har traktor
Hmmm. Hadde det vært en lamborghini kunne det vært en kryptisk melding om at Berisha signerer snart. Nå må jeg melde pass.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

GunnarBull skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm
HNilsen skrev: man jan 23, 2023 1:22 pm Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner - til lunken interesse. Det var poenget. Tilsvarende kamper her kunne vært solgt ut flere ganger. Lett!
Jeg vet ikke om det er noen vits å forsøke å forklare deg dette, men du kan ikke måle interessen bare ved hjelp av + og -.

Stavanger-regionen har 140.000 innbyggere, Molde-regionen har 25.000. Så selv om Viking har dobbelt så mange på stadion, så er det fortsatt godt under 10% av dine naboer som gidder å gå på stadion. I Molde er det godt over 20%.

Altså: Viking = under 10%, Molde = over 20%.

Det er rett og slett pinlig for deg og dine nærmeste at du driver og skriker ut dine "poeng" uten å forstå grunnleggende matematikk fra barneskolen. Størrelsen på stadion har ingenting med interessen å gjøre. Du får heller klage på at Aker Stadion er for stor (lykke til).
Det er jo unektelig litt stusselig når publikumsinteresse blir forsøkt målt i prosentregning. :) Molde vinner og vinner, men knapt noen bryr seg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

John Deere produseres i Mannheim. Kan det være et hint om at den rutinerte høyrebacken Laurent Jans skal hentes fra Waldhof Mannheim som backup for Martin Linnes?

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

HarryH skrev: man jan 23, 2023 3:03 pm John Deere produseres i Mannheim. Kan det være et hint om at den rutinerte høyrebacken Laurent Jans skal hentes fra Waldhof Mannheim som backup for Martin Linnes?
Selvfølgelig!

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Hvor ille er skaden på Tiedeman Hansen da? Bjørnbak må man regne med er kjeks som vanlig, han sliter vel med ryggen og det er jo noe som gjerne aldri forsvinner. Ellingsen regner jeg ikke inn som en del av stallen før det motsatte er bevist, og selv om han fungerer fint som en av tre bak der så er han mye bedre å ha litt høyere i banen. Risa er vel en spiller som fort kan forsvinne til sommeren og Sinyan forsvinner jo uansett til sommeren så selv om han blir spilleklar så er det jo bare kortvarig uansett. Linnes er for gammel til at vi kan forvente at han spiller alt på høyre vingback så burde jo hatt noe ungt og lovende fremfor Knudtzon til å vikariere der. Men er redd for at klubben er fornøyd med å se på Knudtzon og Eriksen som backup.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?
Jeg tenker at de forsøker å si at snart er det grønt "gress" igjen og snart braker det i gang.

Men det er bare min tolkning.

Er det et hint til en ny spiller inn er det verdensrekord i kryptisk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 3:03 pm
GunnarBull skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm
HNilsen skrev: man jan 23, 2023 1:22 pm Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner - til lunken interesse. Det var poenget. Tilsvarende kamper her kunne vært solgt ut flere ganger. Lett!
Jeg vet ikke om det er noen vits å forsøke å forklare deg dette, men du kan ikke måle interessen bare ved hjelp av + og -.

Stavanger-regionen har 140.000 innbyggere, Molde-regionen har 25.000. Så selv om Viking har dobbelt så mange på stadion, så er det fortsatt godt under 10% av dine naboer som gidder å gå på stadion. I Molde er det godt over 20%.

Altså: Viking = under 10%, Molde = over 20%.

Det er rett og slett pinlig for deg og dine nærmeste at du driver og skriker ut dine "poeng" uten å forstå grunnleggende matematikk fra barneskolen. Størrelsen på stadion har ingenting med interessen å gjøre. Du får heller klage på at Aker Stadion er for stor (lykke til).
Det er jo unektelig litt stusselig når publikumsinteresse blir forsøkt målt i prosentregning. :) Molde vinner og vinner, men knapt noen bryr seg.
Bilde

Visa

Legg inn av Visa »

Kan det være årets utgave av MFK-ølglassene som skal annonseres?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

For de som har lyst å se 3 minutter med folk som bryr seg så er det jo alltids denne videoen.

https://www.moldefk.no/video?v=gullfeir ... set=12&a=1

For en kveld. Og man skal være glad for at man slo av videokameraet når de gjorde for den festen der fra 01.00-03.00, det passer ikke på film. Da var det rølp...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man jan 23, 2023 3:32 pm Kan det være årets utgave av MFK-ølglassene som skal annonseres?
De lanserte jo en slags boblejakke i dag.

Og Lanullvagenser uten MFK-logo, bare ullgenser type blå.

MFK er svake på supporterutstyr. Der legger man ikke ned rare innsatsen.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?
Bildet er smått og uklart, men ligner ikke sjåføren veldig på Veton?
Bilde

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 3:03 pm
GunnarBull skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm
HNilsen skrev: man jan 23, 2023 1:22 pm Tusenvis av tomme seter griner mot spillerne. Om det nøyaktige tallet er 10 000 er uvesentlig. Molde vinner - til lunken interesse. Det var poenget. Tilsvarende kamper her kunne vært solgt ut flere ganger. Lett!
Jeg vet ikke om det er noen vits å forsøke å forklare deg dette, men du kan ikke måle interessen bare ved hjelp av + og -.

Stavanger-regionen har 140.000 innbyggere, Molde-regionen har 25.000. Så selv om Viking har dobbelt så mange på stadion, så er det fortsatt godt under 10% av dine naboer som gidder å gå på stadion. I Molde er det godt over 20%.

Altså: Viking = under 10%, Molde = over 20%.

Det er rett og slett pinlig for deg og dine nærmeste at du driver og skriker ut dine "poeng" uten å forstå grunnleggende matematikk fra barneskolen. Størrelsen på stadion har ingenting med interessen å gjøre. Du får heller klage på at Aker Stadion er for stor (lykke til).
Det er jo unektelig litt stusselig når publikumsinteresse blir forsøkt målt i prosentregning. :) Molde vinner og vinner, men knapt noen bryr seg.
Viktigere med kvalitet enn kvantitet, vet du. Så det er jo unektelig kjekt at du bryr deg så mye om MFK når du egentlig er supporter for et annet lag, det må jeg si.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 3:37 pm
Visa skrev: man jan 23, 2023 3:32 pm Kan det være årets utgave av MFK-ølglassene som skal annonseres?
De lanserte jo en slags boblejakke i dag.

Og Lanullvagenser uten MFK-logo, bare ullgenser type blå.

MFK er svake på supporterutstyr. Der legger man ikke ned rare innsatsen.
Ikke vær så saklig da🙃

Men ja, MFK har mye å gå på når det gjelder merch. Kan være at vi har så små opplag og at det blir dyrt å produsere, men sånn er det vel når ingen bryr seg..?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 3:49 pm
PapaSmurf skrev: man jan 23, 2023 3:37 pm
Visa skrev: man jan 23, 2023 3:32 pm Kan det være årets utgave av MFK-ølglassene som skal annonseres?
De lanserte jo en slags boblejakke i dag.

Og Lanullvagenser uten MFK-logo, bare ullgenser type blå.

MFK er svake på supporterutstyr. Der legger man ikke ned rare innsatsen.
Ikke vær så saklig da🙃

Men ja, MFK har mye å gå på når det gjelder merch. Kan være at vi har så små opplag og at det blir dyrt å produsere, men sånn er det vel når ingen bryr seg..?
Haha

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Sulfat skrev: man jan 23, 2023 3:38 pm
RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?
Bildet er smått og uklart, men ligner ikke sjåføren veldig på Veton?
Bilde
Hammarby reist på treningsleir. Berisha ble hjemme og er i sluttforhandlinger med en annen klubb 8-) ifølge hjemmesiden til Hammarby.

Federin

Legg inn av Federin »

Kaizen skrev: man jan 23, 2023 6:44 pm
Sulfat skrev: man jan 23, 2023 3:38 pm
RickGrimes skrev: man jan 23, 2023 2:48 pm I ferd med å skje noe? Småkryptisk på Twitteren til klubben som har lagt ut et timeglass og bilde av en traktor som måker snø på stadion.
Evt mulig de bare viser at de skal måke snø og det tar tid..?
Bildet er smått og uklart, men ligner ikke sjåføren veldig på Veton?
Bilde
Hammarby reist på treningsleir. Berisha ble hjemme og er i sluttforhandlinger med en annen klubb 8-) ifølge hjemmesiden til Hammarby.
Her er link, for ordens skyld.

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt ... -marbella/

Trodde de personlige betingelsene var på plass for lenge siden. Håper det er oss han er i forhandlinger med, og at han ikke er på vei videre allerede :-P

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Federin skrev: man jan 23, 2023 7:11 pm
Kaizen skrev: man jan 23, 2023 6:44 pm
Sulfat skrev: man jan 23, 2023 3:38 pm

Bildet er smått og uklart, men ligner ikke sjåføren veldig på Veton?
Bilde
Hammarby reist på treningsleir. Berisha ble hjemme og er i sluttforhandlinger med en annen klubb 8-) ifølge hjemmesiden til Hammarby.
Her er link, for ordens skyld.

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt ... -marbella/

Trodde de personlige betingelsene var på plass for lenge siden. Håper det er oss han er i forhandlinger med, og at han ikke er på vei videre allerede :-P
Hehe 😀 Ifølge Nettavisen så var planen at Berisha skulle reise til Norge og sluttføre avtalen etter at klubbene ble enig for et par dager siden. Så tror alt er i rute.

ViniDantas

Legg inn av ViniDantas »

Veton Berisha observert på flyet til Molde, nå. Lander 20:55, SAS

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»