Test av mat, drikke og godis

Svar
Oslogg123
Innlegg: 505

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av Oslogg123 »

Noen som vet hvor man får kjøpt Geisha cinnamon? Har sett etter den i alle butikkene jeg har vært inne i, men ikke sett den noe sted
Var en av nyhetene sist høst.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Oslogg123 skrev: ons jan 11, 2023 8:29 pm Noen som vet hvor man får kjøpt Geisha cinnamon? Har sett etter den i alle butikkene jeg har vært inne i, men ikke sett den noe sted
Var en av nyhetene sist høst.
Den selges på Rusta

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

SirJames skrev: tor jan 12, 2023 2:40 pm
Oslogg123 skrev: ons jan 11, 2023 8:29 pm Noen som vet hvor man får kjøpt Geisha cinnamon? Har sett etter den i alle butikkene jeg har vært inne i, men ikke sett den noe sted
Var en av nyhetene sist høst.
Den selges på Rusta
Takk :)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

I slutten av desember fikk jeg verdens mest sexy gave fra ei frøken som hadde tenkt på meg på tur: Wildfire Reaper. Terningkast 6! Drøy i bruk og helt ustyrtelig sterk, selv for en chilielsker som meg (spiser tindaloo på indisk..). Håndlaget chilisaus med grillet Carolina reaper og bakt hvitløk, advarsel: svært sterk.

Kan fås rak i på Gulating, enkelte Meny, på nett osv. Anbefales på det sterkeste for de av dere som liker at det river.

large-1.jpg

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

og?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LeSorcier skrev: lør jan 14, 2023 11:33 pm I slutten av desember fikk jeg verdens mest sexy gave fra ei frøken som hadde tenkt på meg på tur: Wildfire Reaper. Terningkast 6! Drøy i bruk og helt ustyrtelig sterk, selv for en chilielsker som meg (spiser tindaloo på indisk..). Håndlaget chilisaus med grillet Carolina reaper og bakt hvitløk, advarsel: svært sterk.

Kan fås rak i på Gulating, enkelte Meny, på nett osv. Anbefales på det sterkeste for de av dere som liker at det river.


large-1.jpg
Jeg trodde du skrev feil og mente vindaloo. Men jaggu lærte jeg noe nytt. Aldri hørt om. Jeg bestiller også sterk indisk i Norge. Men jeg brant meg nesten på det i London. Gikk innom en familiedrevet restaurant litt utkanten av byen der jeg var på firmamøter og bestilte en sterk rett.

Kelneren lurte på om jeg kanskje ville ha medium. Jeg sa jeg likte sterk mat, så jeg holdt meg til den sterke. Ett minutt senere kom han med en teskje med saus og ba meg prøvesmake den sterke curryen.

5 sekunder senere var jeg sikker på at underkjeven min var borte. Fy faen det smalt. Han gliste godt og ga meg litt raita og sa «medium it is sir».

Og medium var nok ganske likt sterk når man spiser indisk i Oslo.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

LeSorcier skrev: lør jan 14, 2023 11:33 pm I slutten av desember fikk jeg verdens mest sexy gave fra ei frøken som hadde tenkt på meg på tur: Wildfire Reaper. Terningkast 6! Drøy i bruk og helt ustyrtelig sterk, selv for en chilielsker som meg (spiser tindaloo på indisk..). Håndlaget chilisaus med grillet Carolina reaper og bakt hvitløk, advarsel: svært sterk.

Kan fås rak i på Gulating, enkelte Meny, på nett osv. Anbefales på det sterkeste for de av dere som liker at det river.


large-1.jpg
Kjenner han som driver wildfire. Jeffrey, verdends hyggeligste fyr. anbefaler chilimajonesen

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ostemanden skrev: tor jan 19, 2023 6:23 pm
LeSorcier skrev: lør jan 14, 2023 11:33 pm I slutten av desember fikk jeg verdens mest sexy gave fra ei frøken som hadde tenkt på meg på tur: Wildfire Reaper. Terningkast 6! Drøy i bruk og helt ustyrtelig sterk, selv for en chilielsker som meg (spiser tindaloo på indisk..). Håndlaget chilisaus med grillet Carolina reaper og bakt hvitløk, advarsel: svært sterk.

Kan fås rak i på Gulating, enkelte Meny, på nett osv. Anbefales på det sterkeste for de av dere som liker at det river.


large-1.jpg
Kjenner han som driver wildfire. Jeffrey, verdends hyggeligste fyr. anbefaler chilimajonesen
Ostemanden kjenner chilimanden.

Sier seg sjøl ;)

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

PapaSmurf skrev: tor jan 19, 2023 6:31 pm
Ostemanden skrev: tor jan 19, 2023 6:23 pm
LeSorcier skrev: lør jan 14, 2023 11:33 pm I slutten av desember fikk jeg verdens mest sexy gave fra ei frøken som hadde tenkt på meg på tur: Wildfire Reaper. Terningkast 6! Drøy i bruk og helt ustyrtelig sterk, selv for en chilielsker som meg (spiser tindaloo på indisk..). Håndlaget chilisaus med grillet Carolina reaper og bakt hvitløk, advarsel: svært sterk.

Kan fås rak i på Gulating, enkelte Meny, på nett osv. Anbefales på det sterkeste for de av dere som liker at det river.


large-1.jpg
Kjenner han som driver wildfire. Jeffrey, verdends hyggeligste fyr. anbefaler chilimajonesen
Ostemanden kjenner chilimanden.

Sier seg sjøl ;)
Chilimannen jeffrey er rå på grilling, han griller noen skamgode briskets

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Testet noe japansk godis idag, får ikke til å laste opp bilde pga bilderestriksjoner, så gidder ikke styre med det.

Men den ene var chips med honning og smør, og det smakte virkelig HONNING OG SMØR. Klarte ikke smaken så gikk i søpla.
Andre var noe søtpotetchips med krydder tilsatt, forstod ikke hva slags krydder det var, men fy så heslig. Gikk også i søpla dessverre.
Smakte på noe gummisnop som skulle smake ananas, var ganske god og smakte akkurat den smaken.
Noe lignende som skulle smake drue, men det var en veldig rar druesmak i mitt hode.
Den var grei på smak, men druer var ikke det jeg tenkte på.

Har nudler, noen kaker og desserter som jeg skal smake etterhvert.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Winnowill skrev: fre jan 20, 2023 8:00 pm Testet noe japansk godis idag, får ikke til å laste opp bilde pga bilderestriksjoner, så gidder ikke styre med det.

Men den ene var chips med honning og smør, og det smakte virkelig HONNING OG SMØR. Klarte ikke smaken så gikk i søpla.
Andre var noe søtpotetchips med krydder tilsatt, forstod ikke hva slags krydder det var, men fy så heslig. Gikk også i søpla dessverre.
Smakte på noe gummisnop som skulle smake ananas, var ganske god og smakte akkurat den smaken.
Noe lignende som skulle smake drue, men det var en veldig rar druesmak i mitt hode.
Den var grei på smak, men druer var ikke det jeg tenkte på.

Har nudler, noen kaker og desserter som jeg skal smake etterhvert.
Var dette en av disse pakkene man kan handle inn hver måned?
Har sett noen reklamer for det på YouTube, og vurderer egentlig å prøve det.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Mehell skrev: fre jan 20, 2023 8:02 pm
Winnowill skrev: fre jan 20, 2023 8:00 pm Testet noe japansk godis idag, får ikke til å laste opp bilde pga bilderestriksjoner, så gidder ikke styre med det.

Men den ene var chips med honning og smør, og det smakte virkelig HONNING OG SMØR. Klarte ikke smaken så gikk i søpla.
Andre var noe søtpotetchips med krydder tilsatt, forstod ikke hva slags krydder det var, men fy så heslig. Gikk også i søpla dessverre.
Smakte på noe gummisnop som skulle smake ananas, var ganske god og smakte akkurat den smaken.
Noe lignende som skulle smake drue, men det var en veldig rar druesmak i mitt hode.
Den var grei på smak, men druer var ikke det jeg tenkte på.

Har nudler, noen kaker og desserter som jeg skal smake etterhvert.
Var dette en av disse pakkene man kan handle inn hver måned?
Har sett noen reklamer for det på YouTube, og vurderer egentlig å prøve det.
Nei, via Coopers Candy. Haugevis har vært på "overvåkning" lenge, og jeg fikk mail når de fikk inn nye varer så da la jeg kjapt inn en bestilling.

startelver

Legg inn av startelver »

14 kroner pr pakke - Fra Coopers Candy

INGREDIENSER
VETEmjöl, glukos-fruktossirap, plommonfyllning 24% [Glukos-fruktossirap, plommon (35% i fyllning), socker, modifierad stärkelse, geleringsmedel; pektiner, surhetsreglerande medel (citronsyra), aromer], choklad 18% [Socker, kakaomassa, kakaosmör, torkat MJÖLKfett, emulgeringsmedel; lecitiner (solros)], vatten, bränd sockersirap, jäsningsmedel; E503, E500, kryddor (inklusive kanel), salt. Kan innehålla andra källor till GLUTEN (HAVRE, KORN, RÅG, SPELT) samt ÄGG, SOJA, JORDNÖTTER, NÖTTER och SESAMFRÖN. Näringsinformation: Per 100g: Energi: 1476kJ/350kcal / Fett: 8,3g / Varav mättat fett: 4,8g / Kolhydrater: 62,2g / Varav sockerarter: 38g / Protein: 5,3g / Salt: 0,21g.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre jan 20, 2023 10:34 pm 14 kroner pr pakke - Fra Coopers Candy

INGREDIENSER
VETEmjöl, glukos-fruktossirap, plommonfyllning 24% [Glukos-fruktossirap, plommon (35% i fyllning), socker, modifierad stärkelse, geleringsmedel; pektiner, surhetsreglerande medel (citronsyra), aromer], choklad 18% [Socker, kakaomassa, kakaosmör, torkat MJÖLKfett, emulgeringsmedel; lecitiner (solros)], vatten, bränd sockersirap, jäsningsmedel; E503, E500, kryddor (inklusive kanel), salt. Kan innehålla andra källor till GLUTEN (HAVRE, KORN, RÅG, SPELT) samt ÄGG, SOJA, JORDNÖTTER, NÖTTER och SESAMFRÖN. Näringsinformation: Per 100g: Energi: 1476kJ/350kcal / Fett: 8,3g / Varav mättat fett: 4,8g / Kolhydrater: 62,2g / Varav sockerarter: 38g / Protein: 5,3g / Salt: 0,21g.

Bilde
Fikk nok samme mailen som deg. De ser ikke så verst ut, men skeptisk til at det er pepperkaker.

startelver

Legg inn av startelver »

Og jeg er skeptisk til at det er plommesyltetøy inni. Blir nok ikke kjøpt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Røykalaks/røkelaks. Det kjøper jeg innimellom. Jeg vet at Fredriks Røkeri på Fiskehallen i Oslo skal være bra, så jeg testet den for 14 dager siden. Den var fantastisk mild og fin - virkelig god!

Nå kan man også få den hos Oda:
https://oda.com/no/products/brand/3703-fredrik/

Hadde tenkt å poste denne her da også, men bare måtte i dag - for i dag var jeg lat og handla på Meny, det ble denne:

https://meny.no/varer/fisk-skalldyr/fis ... 3539700718

For å si det sånn - den siste smakte ekstremt salt og for mye røkt. Altfor mye. Etter min smak.

Heretter kjøper jeg bare Fredriks, eller annen lignende type, aldri mer Lofoten. Skal jeg ha veldig røkt og billig kjøper jeg heller First Price til hverdags...

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Smarties hvit sjokolade. Fikk kjøpt på Spar.

Liker hvit sjokolade, men bør helst komme i kombo med noe syrlig som f.eks bringebær. Ble for søtt, foretrekker vanlig Smarties da. Terningkast 3.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Først ut er terningkast 3+
► Show Spoiler

Begge disse havner på TK 4. Pluss for at norgesvarianten er rifla, og skikkelig sprø
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

Vet ikke om Totenflak er nytt i Norge, men den lille chipsfabrikken på Toten er nå til salgs hos OBS , til bare 20 kr posen , (ved kjøp av 3 stk )

Har kjøpt salt og pepra og må si smaken er god. Terningkast 5.

Bilde

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: fre feb 03, 2023 2:16 pm Vet ikke om Totenflak er nytt i Norge, men den lille chipsfabrikken på Toten er nå til salgs hos OBS , til bare 20 kr posen , (ved kjøp av 3 stk )

Har kjøpt salt og pepra og må si smaken er god. Terningkast 5.

Bilde
Jeg har også sett den i det siste, og skal innrømme at den frister. Må vel prøve en av dem.

Someone

Legg inn av Someone »

Synnøve Finden relanserer Kongsgård, etter 5 år borte. Visstnok i en forbedret utgave. Dette er jo deres emmentaler og Jarlsberg-konkurrent

https://www.godt.no/aktuelt/i/8JEVQA/se ... c31478f1a5

Falcon

Legg inn av Falcon »

Bilde

Gyros-wrap’en fra Smak går andre ferdigwrap’er en høy gang. Terningkast 6.

startelver

Legg inn av startelver »

Kims Sour Cream & Onion er fortsatt god. Terningkast 5

SirJames

Legg inn av SirJames »

Falcon skrev: tir feb 07, 2023 4:02 pm Bilde

Gyros-wrap’en fra Smak går andre ferdigwrap’er en høy gang. Terningkast 6.
Så ganske god ut, ja

Hvor selges denne?

Falcon

Legg inn av Falcon »

SirJames skrev: tir feb 07, 2023 9:33 pm
Falcon skrev: tir feb 07, 2023 4:02 pm Bilde

Gyros-wrap’en fra Smak går andre ferdigwrap’er en høy gang. Terningkast 6.
Så ganske god ut, ja

Hvor selges denne?
Meny

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Smakte på sørlandschips med smak av wienerpølse og ketchup i dag. Overraskende god. 4/6.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: fre feb 10, 2023 2:30 pm Smakte på sørlandschips med smak av wienerpølse og ketchup i dag. Overraskende god. 4/6.
Sjæl.

Jeg har ventet lenge på denne. Chips med ketchupsmak har jeg spist siden jeg var liten og så det i syden for første gang.

Blir en klar 5 av meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Havnet også på TK4 for chipsen med pølse/ketchup smak. Smaker intet av pølse, though.

startelver

Legg inn av startelver »

Æsj sier jeg da

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»