Tromsø I.L

Svar
GoingKronos

Re: Tromsø I.L

Legg inn av GoingKronos »

Om TIL og de stormannsgale fra Bodø gjør jobben så møtes klubbene i semifinale på Alfheim.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TIL ønsker å hente den 18 år gamle senegaleseren Malick Diouf. Spilleren har vært på prøvespill denne uka og imponert nok til å få tilbud om kontrakt. Spilleren er venstrebent forsvarsspiller som også kan spille venstre vingback.

Så får vi se om det blir noe av, TIL har ganske mange forsvarsspillere - men Gundersen sin kontrakt går ut til sommeren så kan hende han forsvinner da.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Den nye Ciss?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Da tyder alt på at August Mikkelsen er Hammarby spiller om kort tid. Avtalen verdt rundt 20 millioner, og TIL har sikret seg en god videresalgsprosent.

Man har tidligere uttalt at et salg vil bety at man ønsker å få inn en erstatter. Det håper jeg skjer, vi får se.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bror1 skrev: man jan 23, 2023 12:35 pm
Man har tidligere uttalt at et salg vil bety at man ønsker å få inn en erstatter. Det håper jeg skjer, vi får se.
I utgangspunktet er jo Erlien og Norheim erstattere som er i troppen. Begge kan også spille i Kitolano-rollen også. Begge er uprøvd på dette nivået, og det samme er de to unge spissene våre i Mikaelsson og Aarflot. Så vi skulle nok hatt inn en spiss som man vet har nivået inne, Nordås er kanskje fortsatt aktuell? Også ung, og satt ikke fyr på ting i fjor - men jeg tror han kan slå igjennom i år om han får spilletid. Men kun kjøp bør være aktuelt, et nytt lån kjennes ganske iskaldt ut.

Ellers er det ikke lett å hente norsk spiss som har bevist noe på dette nivået innenfor TILs budsjett.

Jeg ser forresten at Sander Finjord Ringberg er kontraktløs, jeg syns jeg hørte noe etter sesongen at han var på vei til Sverige - men tydeligvis ikke blitt noe av. Syns han var god i Sandnes Ulf, 3 mål og 8 assist var klar fremgang for han. Litt Mikkelsen/Norø -type. Men regner med at TIL har oversikten, og mener han ikke holder i Eliteserien.

alseboy

Legg inn av alseboy »

GoingKronos skrev: man jan 23, 2023 1:23 pm

Jeg ser forresten at Sander Finjord Ringberg er kontraktløs, jeg syns jeg hørte noe etter sesongen at han var på vei til Sverige - men tydeligvis ikke blitt noe av. Syns han var god i Sandnes Ulf, 3 mål og 8 assist var klar fremgang for han. Litt Mikkelsen/Norø -type. Men regner med at TIL har oversikten, og mener han ikke holder i Eliteserien.
Veldig overrasket over at Ringberg ikke har funnet seg en ny klubb når vi er inne i siste uka av januar. Han er en type spiller som på en god dag alene kan være verdt inngangsbilletten. Enormt rykk, som de fleste backene i Eliteserien vil ha problemer å følge. Som her: https://www.sandnesulf.no/nyheter/ringb ... ot-stabaek

Ryktes at han er noe utfordrende å forholde seg til utenfor banen, kan få nye klubber til å skygge banen.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

GoingKronos skrev: man jan 23, 2023 1:23 pm

I utgangspunktet er jo Erlien og Norheim erstattere som er i troppen. Begge kan også spille i Kitolano-rollen også. Begge er uprøvd på dette nivået, og det samme er de to unge spissene våre i Mikaelsson og Aarflot.
Norheim får sjansen til å vise seg fram i år, og vil nok sikkert bidra godt, men et skikkelig gjennombrudd tror jeg kanskje er et år for tidlig. Erlien, hvilken type er han? Har han potensiale til å f.eks dra av et ledd og finne den rette siste pasninga litt som Mikkelsen eller er han mer ren spiss? Hva med Paintsil? Med Mikkelsen og Kito (og delvis Kamanzi) borte mister vi mye kreativitet og evne til å skape ting fremover. Så er spent på hvem som stepper opp. Som du sier er det mange uprøvde på nivået så det blir spennende. Første treningskamp mot RBK fredag så da får vi forhåpentligvis se litt hva de nye er gode for.

Tror det er usannsynlig at Glimt selger Nordås, og lån er uaktuelt etter mitt syn.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bror1 skrev: man jan 23, 2023 7:16 pm Erlien, hvilken type er han? Har han potensiale til å f.eks dra av et ledd og finne den rette siste pasninga litt som Mikkelsen eller er han mer ren spiss? Hva med Paintsil?
Erlien kan vel spille alle de offensive rollene, men er nok mest sannsynlig i Mikkelsen rollen. Smart relasjonspiller, så klart ikke samme x-faktor som Mikkelsen. Men kanskje vel så målfarlig. Paintsil er vel mest kant, så er kanskje mest aktuell som vingback - men vet ikke hva vi kan forvente av han. Kanskje de vil omskolere han. Men er vel litt å trekke et lodd og håpe at det er gevinst på det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.

Uansett - imponerende det som skjer i Tromsø om dagen. Fine summer for både Mikkelsen og Kamanzi.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Lew_Ashby skrev: man jan 23, 2023 9:50 pm Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.
Har Molde i det hele tatt bydd på han?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Nishy skrev: man jan 23, 2023 10:22 pm
Lew_Ashby skrev: man jan 23, 2023 9:50 pm Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.
Har Molde i det hele tatt bydd på han?
Vet ærlig talt ikke, men fakta som ødelegger narrativet er ikke viktig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Lew_Ashby skrev: man jan 23, 2023 11:01 pm
Nishy skrev: man jan 23, 2023 10:22 pm
Lew_Ashby skrev: man jan 23, 2023 9:50 pm Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.
Har Molde i det hele tatt bydd på han?
Vet ærlig talt ikke, men fakta som ødelegger narrativet er ikke viktig.
Ville også sett mer av Mikkelsen i Eliteserien, en underholder. Men, ville selvfølgelig helst sett han i pengelense godset, så fortsatt en sesong i Tromsø hadde vært mye underholdning vi nå mister

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nishy skrev: man jan 23, 2023 10:22 pm
Lew_Ashby skrev: man jan 23, 2023 9:50 pm Fryktelig skuffende at Tromsø ikke tenker på hva som er best for norsk fotball og solgte Mikkelsen til Molde for en pris under markedsverdi.
Har Molde i det hele tatt bydd på han?
Nei, Lillestrøm og Bodø/Glimt har bydd. Han var ikke interessert å gå til noen av dem. Hadde jo kanskje trodd at RBK skulle kaste seg inn i kampen, men er tydeligvis ikke en type Rekdal er interessert i.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

alseboy skrev: man jan 23, 2023 6:02 pm
GoingKronos skrev: man jan 23, 2023 1:23 pm

Jeg ser forresten at Sander Finjord Ringberg er kontraktløs, jeg syns jeg hørte noe etter sesongen at han var på vei til Sverige - men tydeligvis ikke blitt noe av. Syns han var god i Sandnes Ulf, 3 mål og 8 assist var klar fremgang for han. Litt Mikkelsen/Norø -type. Men regner med at TIL har oversikten, og mener han ikke holder i Eliteserien.


Ryktes at han er noe utfordrende å forholde seg til utenfor banen, kan få nye klubber til å skygge banen.
Det er langt mer enn rykter. De som scouter har registrert at han er fæl holdning i motgang/middels dag. Bekreftes også av SULF folket her inne at han ikke har verdens beste holdninger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

stc887 skrev: tir jan 24, 2023 2:50 am
alseboy skrev: man jan 23, 2023 6:02 pm
GoingKronos skrev: man jan 23, 2023 1:23 pm

Jeg ser forresten at Sander Finjord Ringberg er kontraktløs, jeg syns jeg hørte noe etter sesongen at han var på vei til Sverige - men tydeligvis ikke blitt noe av. Syns han var god i Sandnes Ulf, 3 mål og 8 assist var klar fremgang for han. Litt Mikkelsen/Norø -type. Men regner med at TIL har oversikten, og mener han ikke holder i Eliteserien.


Ryktes at han er noe utfordrende å forholde seg til utenfor banen, kan få nye klubber til å skygge banen.
Det er langt mer enn rykter. De som scouter har registrert at han er fæl holdning i motgang/middels dag. Bekreftes også av SULF folket her inne at han ikke har verdens beste holdninger.
Høres ut som en vanlig fyr fra Harstad det ;)

Han er jo enda ung, så kan jo fortsatt skjerpe seg - og det er kanskje en reality check om klubber ikke henter han pga oppførselen. Så forsto jeg det slik at han var ønsket med videre i Ulf, men at han ville ta steget opp. Men kan vel fort bli et nytt år på Obos/Superettan-nivå.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

GoingKronos skrev: tir jan 24, 2023 9:28 am
stc887 skrev: tir jan 24, 2023 2:50 am
alseboy skrev: man jan 23, 2023 6:02 pm



Ryktes at han er noe utfordrende å forholde seg til utenfor banen, kan få nye klubber til å skygge banen.
Det er langt mer enn rykter. De som scouter har registrert at han er fæl holdning i motgang/middels dag. Bekreftes også av SULF folket her inne at han ikke har verdens beste holdninger.
Høres ut som en vanlig fyr fra Harstad det ;)

Han er jo enda ung, så kan jo fortsatt skjerpe seg - og det er kanskje en reality check om klubber ikke henter han pga oppførselen. Så forsto jeg det slik at han var ønsket med videre i Ulf, men at han ville ta steget opp. Men kan vel fort bli et nytt år på Obos/Superettan-nivå.
Er du bosmanspiller og har de gotballegenskapene han har så ville det være dumt å ikke se om man kunne få noe bedre enn Ulf

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TIL skal være med i kampen om Fredrik Kristensen Dahl fra Kåffa, nok en venstrebent forsvarsspiller. Jeg syns det er overraskende om de henter to forsvarsspillere, og dette er jo den tredje forsvarsspilleren som er ryktet til TIL - og det virket jo som senegaleseren var veldig aktuell.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Veldig positive nyheter vedrørende Ruben Yttergård Jenssen. Skaden som skulle holde han ute i seks måneder pluss og miste seriestart ser ut til å ikke være så langvarig likevel. Rehabiliteringen har gått over all forventning og det er faktisk ikke umulig at han får et par minutter på banen allerede i morgen mot IFK Gøteborg.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Siste om Jakob Napoleon Romsaas - TIL og Skeid nærme enighet, nå forhandles det med agent om de personlige betingelsene, men der skal det fortsatt være en viss avstand mellom partene.

Hvis den går igjennom hadde det vært utrolig gøy..

Ellers er det forventet at Diouf er klar i løpet av kort tid.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Bror1 skrev: ons feb 08, 2023 10:45 am Siste om Jakob Napoleon Romsaas - TIL og Skeid nærme enighet, nå forhandles det med agent om de personlige betingelsene, men der skal det fortsatt være en viss avstand mellom partene.


Selvfølgelig helt uaktuelt at en 18-åring fra Skeid skal komme til Tromsø og være lønnsledende. Hvis det er gutten selv som er kravstor så kan han heller dra en anna plass, men regner med det er agenten som er en fjått.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bør være helt dødt, vil ikke ha en slik spiller til klubben.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Bror1 skrev: lør feb 11, 2023 9:09 pm Hvis det er gutten selv som er kravstor så kan han heller dra en anna plass, men regner med det er agenten som er en fjått.
Det er ett hundre prosent agent Andre Schei Lindbæk ja. Evneveik fyr.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg skjønner ikke hvorfor spillere lar agentene ha så mye makt over deres karrierer.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

trønderen skrev: lør feb 11, 2023 11:57 pm Jeg skjønner ikke hvorfor spillere lar agentene ha så mye makt over deres karrierer.
Akkurat den biten forstår jeg, for spillerne vil jo helst fokusere på det som skjer på banen, og lar agenten ta hånd om det utenomsportslige knyttet til økonomi.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lilleborg skrev: søn feb 12, 2023 9:18 am
trønderen skrev: lør feb 11, 2023 11:57 pm Jeg skjønner ikke hvorfor spillere lar agentene ha så mye makt over deres karrierer.
Akkurat den biten forstår jeg, for spillerne vil jo helst fokusere på det som skjer på banen, og lar agenten ta hånd om det utenomsportslige knyttet til økonomi.
Men de må jo kunne ta litt styring på hva de selv ønsker.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Det er noe veldig galt om en 18-åring som har en sesong i OBOS bak seg skal inn og være lønnsledende i en eliteserieklubb.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Tinkler skrev: søn feb 12, 2023 1:58 pm Det er noe veldig galt om en 18-åring som har en sesong i OBOS bak seg skal inn og være lønnsledende i en eliteserieklubb.
Helt sant.
På en annen side er det lov å prøve seg.
Det at han kun er 18 gjør jo at han har god tid enda kanskje en sesong til i Skeid ikke er det dummeste for han, og at verdien kan økes om han får en skadefri og god sesong der.
Har tid til å ha is i magen, men hadde gjerne sett han prøve seg i Eliteserien
Edit: skrevet før jeg leste at Glimt har kastet seg på i kampen om spilleren

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Ikke helt dødt ennå.. EirikNH på twitter melder helomvending.. Glimt lurer også i sivet.. Litt skeptisk.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Bror1 skrev: søn feb 12, 2023 5:24 pm Ikke helt dødt ennå.. EirikNH på twitter melder helomvending.. Glimt lurer også i sivet.. Litt skeptisk.
Ekke noe å være skeptisk over. Ordner seg det her.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Lilleborg skrev: søn feb 12, 2023 5:45 pm
Bror1 skrev: søn feb 12, 2023 5:24 pm Ikke helt dødt ennå.. EirikNH på twitter melder helomvending.. Glimt lurer også i sivet.. Litt skeptisk.
Ekke noe å være skeptisk over. Ordner seg det her.
Du har kanskje rett. Det virker som om agenten har kjørt sitt eget løp og Jakob selv har kun fått beskjed om at forhandlingene med TIL ikke lyktes og han kan få mere penger et annet sted.. Men i ettertid har han selv tatt kontakt med TIL og Jo Nymo Matland midt på natta. Jakob bekrefter til Nordlys i kveld at klubbene også er enig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»