Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av Maxus5 »

ehall skrev: søn jan 22, 2023 10:29 pm Her er faktisk stor humor fra sosialistene, godt med litt latter på søndagskvelden; https://www.dagbladet.no/meninger/forfu ... e/78305811

Gjennom pandemien var hun på samme måte en internasjonal ledestjerne som reagerte resolutt med restriksjoner og nedstengning. Det var ikke bare populært. En voksende misnøye fra ytre høyrefløy over covid-håndteringen, kombinert med økonomiske nedgangstider, har det siste året utløst det mange beskriver som en sexistisk hetskampanje mot henne.
Humor først ja. Også kan man tenke seg litt om. Dette er altså Dagbladet , en av Norges eldste og største aviser. Som i sin LEDER-artikkel hyller og skamroser en statsleder som stengte ned landet i 2 år. Innført ekstreme begrensinger og kontroll på sine innbyggere. Hadde en ekstrem retorikk der folk ble bedt om å ikke snakke med naboen, der vaksiner var en plikt, der samfunnet lett kunne bli delt i 2 , der de uvaksinerte var 2.rangs borgere. etc etc. Dette mens hun gjerne lov og hadde en psykopataktig fremtoning. Utenom dette har Jacinda vært frempå i FN og andre organ om å sette alle kluter til for å fjerne "misinformation" - Mer kontrol, mer sensur- mer straff. Andre stemmer enn de vi godkjenner skal man ikke tolerere.

Dette er altså meninger Dagbladet ikke bare godtar, de støtter og hyller. Det kan være greit å ha i bakhodet. Man advarer altså mot "konspirasjonsteorier," , alternative nyhetssider og fysj og fy. Skummelt. Jeg tar heller Alex Jones på Bitchute any day før en nasjonal stor avis som hyller diktatur i et vestlig land helt uimotsagt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det viser hvor skjør demokratiet er når man ikke bare enkelt kan innføre et diktatur, men blir attpåtil blir hyllet for det av verdens ledere og MSM. Det er virkelig skremmende og viser egentlig at demokrati er lite verdt og får man til å tvile på om kritikken mot «tradisjonelle» diktaturer rundt om i verden er riktig, Vi er jo ikke noe bedre selv. Demokratiet kan enkelt avskaffes og kan til og med unnskyldes at de som står bak det er folkevalgte. Som om det gjør det så mye bedre. Og New Zealand går fra den ene diktatoren til den andre, jakte på de som ikke er vaksinerte. Grøss og gru.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ehall skrev: søn jan 22, 2023 10:29 pm Her er faktisk stor humor fra sosialistene, godt med litt latter på søndagskvelden; https://www.dagbladet.no/meninger/forfu ... e/78305811

Gjennom pandemien var hun på samme måte en internasjonal ledestjerne som reagerte resolutt med restriksjoner og nedstengning. Det var ikke bare populært. En voksende misnøye fra ytre høyrefløy over covid-håndteringen, kombinert med økonomiske nedgangstider, har det siste året utløst det mange beskriver som en sexistisk hetskampanje mot henne.
Haha, Møkkabladet befester sin posisjon som trashavis nr 1

SirJames

Legg inn av SirJames »

Maxus5 skrev: man jan 23, 2023 10:17 am
ehall skrev: tor jan 19, 2023 6:18 pm
Maxus5 skrev: tor jan 19, 2023 11:28 am Og et eksempel på hovedstrømmedienes selektiv rapportering er saken om Jacinda Ardern , statsminister i New Zealand som nå går av.
VG sin artikkel om hennes tid er fullstendig blottet for noe siden terrorangrepet mot moskeen i Christchurch i 2019.
At Ardern siden da har ledet et land som har vært noe av det nærmeste vi har sett en politistat i den vestlige verden ble ikke nevnt. Ekstreme nedstenginger, ekstrem maktbrukt rundt smittevernregler, ekstrem retorikk fra nettopp Ardern rundt vaksinering etc etc. Hun er sosialdemokrat kommer det frem i artikkelen. Et fripass for å være dikatorisk. En litt mer kvinnelig utgave av Trudeau down under.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rl ... ew-zealand
En kosehistorie av en diktator. Selvfølgelig, kvinne og på venstresiden blir selvfølgelig behandlet deretter av MSM.
Heldigvis har man medier som Nettavisen og diverse andre som man snart ikke kan skille fra satiresider.
I beste fall så har de gjort som lamestream media stadig gjør, nemlig å bare kopiere fritt fra et nyhetsbyrå eller en annen avis med et stort navn.
https://www.nettavisen.no/nyheter/jacin ... -95-869642

Heldigvis for New Zealand har man nå byttet ut denne psykopatiske diktatoren med den konstante upassende latteren med en ny leder:
Haha, hva skjer i New Zealand a? Fra den ene galningen til den andre..

Ut og lete etter folk som ikke er vaksinerte...

basillen

Legg inn av basillen »

SirJames skrev: man jan 23, 2023 9:22 pm
Maxus5 skrev: man jan 23, 2023 10:17 am
ehall skrev: tor jan 19, 2023 6:18 pm

En kosehistorie av en diktator. Selvfølgelig, kvinne og på venstresiden blir selvfølgelig behandlet deretter av MSM.
Heldigvis har man medier som Nettavisen og diverse andre som man snart ikke kan skille fra satiresider.
I beste fall så har de gjort som lamestream media stadig gjør, nemlig å bare kopiere fritt fra et nyhetsbyrå eller en annen avis med et stort navn.
https://www.nettavisen.no/nyheter/jacin ... -95-869642

Heldigvis for New Zealand har man nå byttet ut denne psykopatiske diktatoren med den konstante upassende latteren med en ny leder:
Haha, hva skjer i New Zealand a? Fra den ene galningen til den andre..

Ut og lete etter folk som ikke er vaksinerte...
Avskyelig retorikk.

basillen

Legg inn av basillen »

Hør, hør!


Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Sør-Korea ser ut til å nærme seg å ta til vettet. De dropper kravet om munnbind innendørs fra 30.januar. Sør-Korea har hatt sammenhengende krav om munnbind siden 2020. Usikker når det ble påbudt med lov men vi vet at kulturen der gjør at mange kledde dette på seg ganske umiddelbart etter første utbrudd.

3 år med munnbind, skal tro hvordan det skal gå å riste av seg dette. Uansett er det positivt for oss. Når selv de asiatiske landene med sin lydige befolkning får lov å blotte fjes på butikken så løfter det listen litt mer for vestlige wannebe-diktatorer å innføre dette på nytt her. Så kanskje til og med Spania og Tyskland klarer å riste av seg de siste munnbindreglene etterhvert slik vi kan legge denne idiotien bak oss

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: tir jan 24, 2023 2:14 pm Sør-Korea ser ut til å nærme seg å ta til vettet. De dropper kravet om munnbind innendørs fra 30.januar. Sør-Korea har hatt sammenhengende krav om munnbind siden 2020. Usikker når det ble påbudt med lov men vi vet at kulturen der gjør at mange kledde dette på seg ganske umiddelbart etter første utbrudd.

3 år med munnbind, skal tro hvordan det skal gå å riste av seg dette. Uansett er det positivt for oss. Når selv de asiatiske landene med sin lydige befolkning får lov å blotte fjes på butikken så løfter det listen litt mer for vestlige wannebe-diktatorer å innføre dette på nytt her. Så kanskje til og med Spania og Tyskland klarer å riste av seg de siste munnbindreglene etterhvert slik vi kan legge denne idiotien bak oss
Lurer på hvilke tilstand ansiktshuden til disse menneskene nå er i.

Men, seriøst, det er godt å se at selv asiatiske land endelig tar til vettet. Angående Tyskland, så har jo de også nylig fjernet påbudet om munnbind på offentlig transport. Så i Europa er det vel bare Spania som tviholder på dette tullet.

startelver

Legg inn av startelver »

Asiatiske land har som kjent en tradisjon for å bruke munnbind lenge før pandemien inntraff . Pga luftforurensingen i de store byene.
Og jentene bruker gjerne munnbind for å skjule dårlig ansiktshud eller hvis de er usminket.

Så vi blir nok ikke kvitt munnbindet helt.

basillen

Legg inn av basillen »

startelver skrev: tir jan 24, 2023 6:09 pm Asiatiske land har som kjent en tradisjon for å bruke munnbind lenge før pandemien inntraff . Pga luftforurensingen i de store byene.
Og jentene bruker gjerne munnbind for å skjule dårlig ansiktshud eller hvis de er usminket.

Så vi blir nok ikke kvitt munnbindet helt.
Det er riktig, men omfanget har ikke vært i nærheten av slik man har holdt på de siste årene.

Jeg var selv flere ganger i land som Kina, Singapore, Filippinene og Malaysia i årene 2005-2015 både i forbindelse med jobb- og privatreiser, og kan ærlig talt ikke huske å ha registrert en eneste person rundt meg som hadde munnbind på.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Evt la du ikke spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren din.

basillen

Legg inn av basillen »

Winnowill skrev: tir jan 24, 2023 7:18 pm Evt la du ikke spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren din.
Jeg har da ganske mange bilder jeg tok fra disse turene - særlig da jeg reiste som turist - og jeg sliter virkelig med å se folk med munnbind på disse bildene.

Er det mulig at jeg ikke la spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren min? Selvsagt. Men jeg kan love deg at hvis omfanget hadde vært i nærheten av slik det er nå i dag, så ville jeg garantert lagt merke til det.

Jeg benekter altså ikke at folk i asiatiske land har hatt noe mer tradisjon for munnbind før pandemien enn det vi har hatt her til lands, men særlig utbredt blant en stor andelen av befolkningen var det vitterlig ikke.

Du kan jo gå f.eks. se på noen Google Street View bilder fra Orchard Road Singapore i 2022 versus 2018, så ser du forhåpentligvis hva jeg mener.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Neida, i det omfanget det har vært og noen steder er, så legger man såklart merke til det. Alle gjør jo det.

Men før 2020, njaaa, jeg bare vet selv at jeg pre2020 ikke ville lagt noe merke til det selv fordi jeg aldri tenkte noe på det.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Winnowill skrev: tir jan 24, 2023 7:18 pm Evt la du ikke spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren din.
Jeg sliter virkelig med å finne google streetview fra Seoul i 2018 og før der masse mennesker dekker ansiktet. At du finner en her og en der vet vi. Og omfanget er og var større enn i Vesten. Men ikke pokker om du fant butikker, busser, parker etc der så godt som alle var maskerte før 2020.

https://goo.gl/maps/yyd17ftMs1FY889DA

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Maxus5 skrev: tir jan 24, 2023 9:56 pm
Winnowill skrev: tir jan 24, 2023 7:18 pm Evt la du ikke spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren din.
Jeg sliter virkelig med å finne google streetview fra Seoul i 2018 og før der masse mennesker dekker ansiktet. At du finner en her og en der vet vi. Og omfanget er og var større enn i Vesten. Men ikke pokker om du fant butikker, busser, parker etc der så godt som alle var maskerte før 2020.

https://goo.gl/maps/yyd17ftMs1FY889DA
Men - det er jo ingen som motstrider dette, så skjønner ikke hva det er som gjør dere så defensive.

JEG sier bare at det ikke ville vært så opplagt å legge merke til noen munnbind her og der, når det tross alt ikke var på radaren pre-covid. Det er jo velkjent at man har lett for å overse noe man ikke bryr seg om eller har i tankene i det hele tatt.

NÅ er det jo annerledes, nå legger man jo straks merke til det bare man er i butikken for å handle mat, og det er jo naturlig med tanke på hvor mye munnbind har vært i media og når man har vært påbudt å bruke det diverse steder osv.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Japanere fortsatte visstnok med å bruke munnbind under influensa, etter influensaen i 1918. De har også brukt maske på grunn av gruvearbeid og pollenallergi.

https://web-japan.org/trends/11_culture ... lture.html

Michael Jackson var tidlig ute med å bruke maske, på grunn av redsel for bakterier. Han skal ha brukt maske første gang i 1986, etter en operasjon i en visdomstann. Han hadde jo sikkert ansiktsoperasjoner senere også, som det var fristende å skjule i perioder.


William_S

Legg inn av William_S »

Sånn fra et munnbindperspektiv da. Tok en Lyft ut til San Francisco flyplass nå for å dra hjem . Det er ganske mange lyskryss i amerikanske byer generelt . Ved et lyskryss så jeg helt seriøst et barn i barnevogn kanskje ca 3 år gammelt ha på munnbind. Helt sykt hvor ekstreme noen fortsatt er.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

Maxus5 skrev: tir jan 24, 2023 2:14 pm Sør-Korea ser ut til å nærme seg å ta til vettet. De dropper kravet om munnbind innendørs fra 30.januar. Sør-Korea har hatt sammenhengende krav om munnbind siden 2020.
Og Japan forbereder seg på å nedklassifisere covid-19 til samme alvorlighets-kategori som.... influensa.

https://www.japantimes.co.jp/news/2023/ ... on-change/

Som det står i artikkelen så vil det også føre til at anbefalingene om å bruke munnbind forsvinner.

startelver

Legg inn av startelver »

basillen skrev: tir jan 24, 2023 8:31 pm
Winnowill skrev: tir jan 24, 2023 7:18 pm Evt la du ikke spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren din.
Jeg har da ganske mange bilder jeg tok fra disse turene - særlig da jeg reiste som turist - og jeg sliter virkelig med å se folk med munnbind på disse bildene.

Er det mulig at jeg ikke la spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren min? Selvsagt. Men jeg kan love deg at hvis omfanget hadde vært i nærheten av slik det er nå i dag, så ville jeg garantert lagt merke til det.

Jeg benekter altså ikke at folk i asiatiske land har hatt noe mer tradisjon for munnbind før pandemien enn det vi har hatt her til lands, men særlig utbredt blant en stor andelen av befolkningen var det vitterlig ikke.

Du kan jo gå f.eks. se på noen Google Street View bilder fra Orchard Road Singapore i 2022 versus 2018, så ser du forhåpentligvis hva jeg mener.
Jeg bodde som sagt i Bangkok i årene 2012-2015 bl.a, og kan love deg at det var mange som brukte munnbind, du merker det mer når du lever tett innpå lokalbefolkningen!

Først og fremst ute i den forurensende trafikken. Men også inne i offentlige rom, og spesielt damer er overrerpresentert.

William_S

Legg inn av William_S »

startelver skrev: ons jan 25, 2023 10:50 pm
basillen skrev: tir jan 24, 2023 8:31 pm
Winnowill skrev: tir jan 24, 2023 7:18 pm Evt la du ikke spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren din.
Jeg har da ganske mange bilder jeg tok fra disse turene - særlig da jeg reiste som turist - og jeg sliter virkelig med å se folk med munnbind på disse bildene.

Er det mulig at jeg ikke la spesielt merke til det fordi det ikke var på radaren min? Selvsagt. Men jeg kan love deg at hvis omfanget hadde vært i nærheten av slik det er nå i dag, så ville jeg garantert lagt merke til det.

Jeg benekter altså ikke at folk i asiatiske land har hatt noe mer tradisjon for munnbind før pandemien enn det vi har hatt her til lands, men særlig utbredt blant en stor andelen av befolkningen var det vitterlig ikke.

Du kan jo gå f.eks. se på noen Google Street View bilder fra Orchard Road Singapore i 2022 versus 2018, så ser du forhåpentligvis hva jeg mener.
Jeg bodde som sagt i Bangkok i årene 2012-2015 bl.a, og kan love deg at det var mange som brukte munnbind, du merker det mer når du lever tett innpå lokalbefolkningen!

Først og fremst ute i den forurensende trafikken. Men også inne i offentlige rom, og spesielt damer er overrerpresentert.

Ja det er riktig som dere sier at det er flere som bruker munnbind i Asia enn i Europa normalt sett. Men det er likevel ens eget valg om man gjør det normalt sett. Det får være greit. Men det er ikke flertallet som går rundt med slike masker i Thailand osv under normale tider. Langt derifra. Altså jeg har null problemer med at folk bruker munnbind, men da må det være noe man har valgt selv. Ikke noe myndighetene eller andre påtvinger en. Jeg nevnte eksempelet med det jeg tror var et tre år gammelt barn i California med munnbind, det er bare grelt av foreldrene å påtvinge så små barn det.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

William_S skrev: fre jan 27, 2023 10:06 am Jeg nevnte eksempelet med det jeg tror var et tre år gammelt barn i California med munnbind, det er bare grelt av foreldrene å påtvinge så små barn det.
Jo men her antar du jo bare at foreldrene er hysteriske, du vet jo ingenting om barnet har immunsvikt eller går på immundempende medisiner, og foreldrene er ekstra forsiktig pga det. Det kan være så enkelt som det.

Men såklart, det kan også være overhysteriske foreldre, det finnes nok av dem.

William_S

Legg inn av William_S »

Winnowill skrev: fre jan 27, 2023 2:32 pm
William_S skrev: fre jan 27, 2023 10:06 am Jeg nevnte eksempelet med det jeg tror var et tre år gammelt barn i California med munnbind, det er bare grelt av foreldrene å påtvinge så små barn det.
Jo men her antar du jo bare at foreldrene er hysteriske, du vet jo ingenting om barnet har immunsvikt eller går på immundempende medisiner, og foreldrene er ekstra forsiktig pga det. Det kan være så enkelt som det.

Men såklart, det kan også være overhysteriske foreldre, det finnes nok av dem.
FHI har aldri anbefalt så unge barn å bruke munnbind. De har rett og slett gått så langt at barn under 2 år IKKE skal bruke munnbind. Ja dette er nok hysteriske foreldre SELV om barnet måtte ha de sykdommene du nevner. Nå gjelder ikke FHIs anbefalinger i USA da, men det er greit å ha som en guideline.

basillen

Legg inn av basillen »

Har akkurat bestilt Tyskland-tur til midten av mars, og ser nå at man der fremdeles har krav om minimum fem dagers karantene i isolasjon dersom man tester positivt for koronaviruset. Da er det, med andre ord, bare å håpe på at man ikke blir smittet. Lurer på hvor lenge Tyskland skal holde på med slikt hysteri.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

basillen skrev: søn jan 29, 2023 8:41 pm Har akkurat bestilt Tyskland-tur til midten av mars, og ser nå at man der fremdeles har krav om minimum fem dagers karantene i isolasjon dersom man tester positivt for koronaviruset. Da er det, med andre ord, bare å håpe på at man ikke blir smittet. Lurer på hvor lenge Tyskland skal holde på med slikt hysteri.
Har selv vært i Tyskland med koronasmitte. Det er jo bare å la være å teste seg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

basillen skrev: søn jan 29, 2023 8:41 pm Har akkurat bestilt Tyskland-tur til midten av mars, og ser nå at man der fremdeles har krav om minimum fem dagers karantene i isolasjon dersom man tester positivt for koronaviruset. Da er det, med andre ord, bare å håpe på at man ikke blir smittet. Lurer på hvor lenge Tyskland skal holde på med slikt hysteri.
I Spania var det også noen krav i fjor vår. Jeg var der i mai, og ble syk et par dager ut i oppholdet. Aner ikke om det var covid eller bare en forkjølelse, men jeg lot jo bare være å teste meg. Og siden jeg ikke var veldig syk, bare litt snørrete og hosta litt, så ble jeg ikke akkurat jaget av myndighetene eller kjeftet på av folk rundt meg.
Sist redigert av KongOlav2 den søn jan 29, 2023 8:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

Rexwiller skrev: søn jan 29, 2023 8:45 pm
basillen skrev: søn jan 29, 2023 8:41 pm Har akkurat bestilt Tyskland-tur til midten av mars, og ser nå at man der fremdeles har krav om minimum fem dagers karantene i isolasjon dersom man tester positivt for koronaviruset. Da er det, med andre ord, bare å håpe på at man ikke blir smittet. Lurer på hvor lenge Tyskland skal holde på med slikt hysteri.
Har selv vært i Tyskland med koronasmitte. Det er jo bare å la være å teste seg.
Snakk om å lage problemer ut av ingenting ja :D Om man ikke tester seg blir det aldri et problem

basillen

Legg inn av basillen »

Rexwiller skrev: søn jan 29, 2023 8:45 pm
basillen skrev: søn jan 29, 2023 8:41 pm Har akkurat bestilt Tyskland-tur til midten av mars, og ser nå at man der fremdeles har krav om minimum fem dagers karantene i isolasjon dersom man tester positivt for koronaviruset. Da er det, med andre ord, bare å håpe på at man ikke blir smittet. Lurer på hvor lenge Tyskland skal holde på med slikt hysteri.
Har selv vært i Tyskland med koronasmitte. Det er jo bare å la være å teste seg.
Ja, det sier seg jo selv at jeg aldri i verden kommer til å teste meg, selv om symptomer skulle oppstå.

Det som imidlertid overrasker meg mest er at Tyskland, på papiret et sivilisert land, fremdeles holder på med slikt tyranni mot sine egne innbyggere. Tvungen husarrest. Og vi snakker om omikron her.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Cochrane, som visstnok er selve gullstandarden for medisinske undersøkelser, har publisert en undersøkelse med temaet "Physical interventions to interrupt or reduce the spread of respiratory viruses".

Som forventet, så fant denne undersøkelsen at masker har tilnærmet null effekt:

https://www.cochranelibrary.com/cdsr/do ... .pub6/full

basillen

Legg inn av basillen »

BigWhale skrev: tir jan 31, 2023 1:26 pm Cochrane, som visstnok er selve gullstandarden for medisinske undersøkelser, har publisert en undersøkelse med temaet "Physical interventions to interrupt or reduce the spread of respiratory viruses".

Som forventet, så fant denne undersøkelsen at masker har tilnærmet null effekt:

https://www.cochranelibrary.com/cdsr/do ... .pub6/full
"The pooled results of RCTs did not show a clear reduction in respiratory viral infection with the use of medical/surgical masks. There were no clear differences between the use of medical/surgical masks compared with N95/P2 respirators in healthcare workers when used in routine care to reduce respiratory viral infection."

Alle som har fulgt med på worldometer gjennom pandemien bør da for lengst har skjønt at det er overhodet ingen korrelasjon mellom bruk av disse tullete munnbindene og smittespredning. Men godt å se at dette også nå er verifisert i den vitenskapelige litteraturen.

Det eneste vi sannsynligvis har oppnådd med dette masketullet er å forsøple naturen vår med enorme mengder plastsøppel.

Måtte slik idioti aldri finne sted igjen.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: tir jan 31, 2023 2:41 pm
BigWhale skrev: tir jan 31, 2023 1:26 pm Cochrane, som visstnok er selve gullstandarden for medisinske undersøkelser, har publisert en undersøkelse med temaet "Physical interventions to interrupt or reduce the spread of respiratory viruses".

Som forventet, så fant denne undersøkelsen at masker har tilnærmet null effekt:

https://www.cochranelibrary.com/cdsr/do ... .pub6/full
"The pooled results of RCTs did not show a clear reduction in respiratory viral infection with the use of medical/surgical masks. There were no clear differences between the use of medical/surgical masks compared with N95/P2 respirators in healthcare workers when used in routine care to reduce respiratory viral infection."

Alle som har fulgt med på worldometer gjennom pandemien bør da for lengst har skjønt at det er overhodet ingen korrelasjon mellom bruk av disse tullete munnbindene og smittespredning. Men godt å se at dette også nå er verifisert i den vitenskapelige litteraturen.

Det eneste vi sannsynligvis har oppnådd med dette masketullet er å forsøple naturen vår med enorme mengder plastsøppel.

Måtte slik idioti aldri finne sted igjen.
Men du vet det var viktig å minne folk på at man var i en PANDEMI! Ja jeg er ellers enig, mange av disse munnbindene havnet jo i havet. Det er rett og slett bare trist. Og det er ikke slik at havene våre trenger enda mer plast og annen drit.

For øvrig er det snart et år siden alle coronatiltak ble opphevet i Norge, 12 februar for å være nøyaktig. Og det har fortsatt vært en og annen dust som har stått frem og krevd tiltak bare det har røynet litt på på sykehusene (dette var forventet). Bjørg Marit Andersen var jo ute for ikke lenge siden. Likevel så ser ikke ut som våre helsepolitikere har lært en dritt av pandemien. Nå skal sykehusene kuttes og Kjerkhol har beordret sykehusene til å kutte ned på "unødvendig" behandling. Mitt inntrykk er at det ikke er noen voldsom overbehanding i det norske helsevesenet i det store og det hele og det virker som Kjerkhol nærmest tror leger henviser til røntgen på pure faen. I mange tilfeller er røntgen osv essensielt for å kunne få stilt korrekt diagnose. Alle forstår jo at man ikke skal pumpe en masse penger inn i økonomien nå, men helsetilbudet er noe av det absolutt siste man burde kutte. Hva om det oppstod en coronavariant som kanskje var farligere enn alfa og delta da og vaksinene funka dårlig på? Joda da kommer vi til å se tiltak. Men sykehusene har jo kutta mye så de har ikke kapasitet. Det virker utrolig hvor lite man har lært både Høie og Kjerkhol. Kjerkhol anser jeg nå nesten like ille som Ola Borten Moe i dagens regjering. Makan til svak helseminister.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»