The Last of Us [HBO]

Svar
Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av Rensenbrink82 »

DuncanE skrev: tir jan 17, 2023 12:14 am
Rensenbrink82 skrev: man jan 16, 2023 9:43 pm Har spilt begge spillene, de er fantastiske, kanskje de aller beste spillopplevelsene mine, så kanskje er jeg farget fra start, men syns den første episoden uansett var jævla bra. Gode skuespillere som ligner de i spillet, iallfall Joel ,også Marlene da selvsagt. Gleder meg til fortsettelsen.
Synes du Ellie påvirket spillet? Var det riktig å dømme offside?🤣
:roll:

anbessa

Legg inn av anbessa »

Winnowill skrev: tir jan 17, 2023 12:00 am tror man må være av en viss årgang for å kunne klare å nyte at man har 1 eps i uken og ikke må ha den umiddelbare tilfredstillelsen av å binge alt i en seerrunde slik gen Z må ha det.
Tilfredsstillelsen blir bare større av å nyte serien i lange drag. Men som du sier, det kan ha med alderen å gjøre :lol:
Selv er jeg for gammel for å ta en hel helg foran fjernsynet, da blir jeg uggen.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Machine_Head skrev: man jan 16, 2023 10:08 pm Dette var helt FANTASTISK!!! Overgår alle forventninger, utrolig imponert over hva Druckmann og Mazin har fått til med kildematerialet. Og castingen også er helt vill, innrømmer med glede at jeg tok feil av spesielt Bella Ramsay som jeg synes gav den perfekte “Ellie-viben”. Best sålangt er dog Pedro Pascal, han ER jo Joel!! For en herlig skuespiller, endrer litt på kroppspråk og måten han prater på så er han en totalt annen enn f. eks Oberyn Martell eller Mando.

Nei, dette var fryktelig gøy. Hvorfor er det en uke til neste episode….
Pascal nailer Joel ja, virkelig imponerende saker fra hans side. Veldig god start på serien og denne må man følge med på.

Moist

Legg inn av Moist »

Eneste jeg sliter med er at HBO appen på samsung TV virker så håpløs på encoding og buffring, noen som vet om noe årsak eller løsning på dette?

Jack

Legg inn av Jack »

Moist skrev: tir jan 17, 2023 9:48 am Eneste jeg sliter med er at HBO appen på samsung TV virker så håpløs på encoding og buffring, noen som vet om noe årsak eller løsning på dette?
Hørtes rart ut. Er appen "up to date"?

Du kan forsøke å caste fra app på telefon til TV.

Moist

Legg inn av Moist »

Jack_Daniels skrev: tir jan 17, 2023 9:57 am
Moist skrev: tir jan 17, 2023 9:48 am Eneste jeg sliter med er at HBO appen på samsung TV virker så håpløs på encoding og buffring, noen som vet om noe årsak eller løsning på dette?
Hørtes rart ut. Er appen "up to date"?

Du kan forsøke å caste fra app på telefon til TV.
Mener på at den var det, men kan prøve å reinstallere også, endte opp med å se episoden på nytt alene på datamaskinen til slutt :?
Utrolig rart at det ender opp med å se slik ut utrolig mange ganger i løpet av en episode.

Bilde

BioDex

Legg inn av BioDex »

Meget lovende start. Og for en fantastisk siste scene til tonene av Depeche Mode's "Never let me down again". Dette ser meget vellaget ut. Og ikke minst ser det helt fantastisk ut på min nye oled tv :mrgreen:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Kan anbefale denne offisielle TLOU-podcasten, hvis folk er interessert. Troy Baker(Joel i spillet) er verten og har med seg serieskaperne Craig Mazin og Neil Druckmann hvor de snakker om den første episoden. Kommer ukentlig, hvor de snakket om/bryter ned hver episode.


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Justice 97 skrev: tir jan 17, 2023 5:15 pm Mye av seriens handling spinner rundt hvordan en soppinfeksjon forpester menneskeheten, og gjør selv snille, gamle naboer til blodtørstige monstre. Det er ikke meningen å gi deg mareritt, men dette er faktisk en ekte sopp. Heldigvis mener forskere at det er veldig usannsynnlig at cordyceps vil bli farlig for mennesker, slik den blir i serien. I videoen under kan du se hvordan cordyceps rammer sine ofre.
► Show Spoiler
Naturen er vill.
Vi har ikke en dritt vi skulle sagt hvis/når naturen går til angrep.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Ja, første episode var lovende. Noen svakheter her og der, men den står til en solid 7.5 av 10 på imdb-skalaen :D

Har troen på at det bare blir bedre. Pascal perfekt til hovedrollen. Ikke noe forhold til spillet da, siden jeg ikke er noen gamer akkurat. Det er kanskje like greit det også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: man jan 16, 2023 1:38 pm Herlig åpning. Episoden gikk alt for fort, jeg ville ha mer!
#metoo

Cabal

Legg inn av Cabal »

Er fan etter første episode. Knallgod produksjon. Historien har vi kanskje sett en million ganger før, men den vil sikkert stikke seg ut etterhvert. Har ikke spilt spillet så har ikke snøring på noe.

Likte svært godt den lille scenen hvor hun gamle kjerringa fikk "føling" i bakgrunnen av hun datteren, og hvordan man fikk innblikk i kaoset fra datteren/familiens synspunkt.

Kjekt å få brukt HBO til noe :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cabal skrev: ons jan 18, 2023 3:46 pm
Likte svært godt den lille scenen hvor hun gamle kjerringa fikk "føling" i bakgrunnen av hun datteren
Da fikk jeg grøsninger..

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Nok en strålende episode. Neste mandag kan ikke kom fort nok.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Jeg misliker alt zombierelatert, for det kun handler om å gnarle av mest mulig kjøtt og blod, no fan.
Har et unntak og det er I am Legend, uvisst hvorfor.

Men denne serien, bare digger den! Syntes premisset for serien, med cordyceps soppen er en annerledes spinn på den sedvanlige zombiefilmer/serier.

Jeg har utrolig lyst til å spille spillet nå, men vet ikke om jeg bør pr nå - for det vil jo ødelegge for serien med tanke på historien.

Nok en god eps, men
► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Justice 97 skrev: man jan 23, 2023 3:09 pm Du vil spoile serien ganske bra ved å spille gjennom spillet. Selv har jeg spilt gjennom det flere ganger, men nyter fortsatt serien til det fulle, så det er mulig å kose seg med den uansett. Du kan jo spille litt om gangen, følge serien på en måte :D
Ja, og vil helst ikke spoile serien faktisk, for det er en av få serier jeg faktisk gleder meg til mandagen for å se neste eps.
Det er jaggu lenge siden den følelsen, gitt!

Og hvis jeg liker spillet for godt, så kan du banna bein på at jeg spiller gjennom den raskere enn serien tar å bli ferdig. :lol:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Se gjerne serien ferdig først, så blir det ingen spoilere. Er interessant å se hva folk som ikke har noe kjennskap til spillet/historien synes om TLOU.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Winnowill skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm
Nok en god eps, men
► Show Spoiler
► Show Spoiler

anbessa

Legg inn av anbessa »

Har ikke spilt spillet, og om det er like skummelt som serien tror jeg jeg står over.
Dette var intenst. Og bra. Veldig bra. Blant de kjappeste 50min jeg har sett. Gleder meg til mandag!!!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fy faen, for en åpning på episoden, alt fra obduksjonen og ut.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 6:50 pm Fy faen, for en åpning på episoden
What he said ^

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Håper de fortsetter med slike åpningsscener hver episode, fra ulike perspektiver, rett før ting gikk til helvete. Setter virkelig standarden før selve episoden starter.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Evig glad for at serien også (så langt) holder seg unna billige jump scares.

Som mange andre serier eller filmer feks mest sannsynlig ville gjort under den nevnte obduksjonsscenen.

Longva

Legg inn av Longva »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 7:57 pm Evig glad for at serien også (så langt) holder seg unna billige jump scares.

Som mange andre serier eller filmer feks mest sannsynlig ville gjort under den nevnte obduksjonsscenen.
Satt og ventet på en jump scare der ja. Blir på sett og vis enda skumlere når det ikke skjer, for man sitter uansett bare og venter :D

Centrist

Legg inn av Centrist »

Justice 97 skrev: man jan 23, 2023 3:23 pm
Winnowill skrev: man jan 23, 2023 3:18 pm
Justice 97 skrev: man jan 23, 2023 3:09 pm Du vil spoile serien ganske bra ved å spille gjennom spillet. Selv har jeg spilt gjennom det flere ganger, men nyter fortsatt serien til det fulle, så det er mulig å kose seg med den uansett. Du kan jo spille litt om gangen, følge serien på en måte :D
Ja, og vil helst ikke spoile serien faktisk, for det er en av få serier jeg faktisk gleder meg til mandagen for å se neste eps.
Det er jaggu lenge siden den følelsen, gitt!

Og hvis jeg liker spillet for godt, så kan du banna bein på at jeg spiller gjennom den raskere enn serien tar å bli ferdig. :lol:
Ja, jeg vet av erfaring at det er vanskelig å stoppe, for det er spenning der nesten hele tiden. Det blir fort til at man skal spille bare litt til... Har du ventet så lenge med spillet, kan du godt vente noe lenger.
Ville så absolutt anbefalt å vente med spillet hvis man ønsker å bevare spenningen i serien. Nydelig episode atter en gang.

I personlig kontekst: Datt litt ut av spillet en stund, tok det opp en fredagskveld rundt klokka 22:00 og hadde spilt ca. 10 timer innen lørdag kl. 14:00!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Noe av det mest spennende jeg har sett. Helt fantastisk godt laget og gode skuespillerprestasjoner tvers i gjennom. Jeg har ikke spilt spillet så jeg aner ikke hva som kommer til å skje. Håper folk som har spilt spillet ikke spoiler, da burde man heller lage en tråd for de og som vi andre kan holde oss langt unna.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

sertono skrev: man jan 23, 2023 9:01 pm Noe av det mest spennende jeg har sett. Helt fantastisk godt laget og gode skuespillerprestasjoner tvers i gjennom. Jeg har ikke spilt spillet så jeg aner ikke hva som kommer til å skje. Håper folk som har spilt spillet ikke spoiler, da burde man heller lage en tråd for de og som vi andre kan holde oss langt unna.
Kan ikke lese reviews etter hver episode som jeg liker å gjøre for serier, for i kommentarfeltet dukker det opp folk som har spilt spillet, og plutselig dras det inn ting som ikke var i episoden, så når holder jeg meg bare unna. :(

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Winnowill skrev: man jan 23, 2023 9:27 pm
sertono skrev: man jan 23, 2023 9:01 pm Noe av det mest spennende jeg har sett. Helt fantastisk godt laget og gode skuespillerprestasjoner tvers i gjennom. Jeg har ikke spilt spillet så jeg aner ikke hva som kommer til å skje. Håper folk som har spilt spillet ikke spoiler, da burde man heller lage en tråd for de og som vi andre kan holde oss langt unna.
Kan ikke lese reviews etter hver episode som jeg liker å gjøre for serier, for i kommentarfeltet dukker det opp folk som har spilt spillet, og plutselig dras det inn ting som ikke var i episoden, så når holder jeg meg bare unna. :(
Samme her, ønsker ikke å få vite noe som helst om hva som skjer, da er det så utrolig mye artigere å se episodene.

Helloween

Legg inn av Helloween »

ElGuaje skrev: man jan 23, 2023 7:32 pm Håper de fortsetter med slike åpningsscener hver episode, fra ulike perspektiver, rett før ting gikk til helvete. Setter virkelig standarden før selve episoden starter.
Ja er veldig kult, savnet 80talls hit i E02

Bongis

Legg inn av Bongis »

Dette var rett og slett en helt nydelig adapsjon. Jeg hadde forventet en serie basert på spillet, men dette her er det nærmeste man kommer en kopi, med grep som en serie må gjøre pga annet medium. Dette her var så mye bedre enn forventet! Neste mandag kan bare komme med en gang! :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»