Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 12:12 am Det kan faktisk være genialt å hente JIB nå. Har tygd litt på denne i kveld og håper virkelig han kommer.

Vi trenger backup/avlasting på hb, samt litt her og der offensivt på banen til tider. Med tanke på hva vi skal gjøre i sesongen som kommer kan han være et veldig nyttig ess å ha i ermet. Det kan enten være fra start, eller for å snu kamper på slutten. Det er ikke sikkert han er opptatt av å spille alt, og er vel så mye en bidragsyter i garderoben og på feltet. Herlig krigermentalitet og moral, ikke noe bullshit og halveis.
Jeg er i utgangspunktet negativ til å hente spillere i den alderen, og da JIB ble spilt inn tidligere så var jeg avvisende.

Men som deg har jeg tenkt meg litt om og kommet frem til at det ikke hadde vært så dumt. Jeg er ikke i ekstase, mer enig med meg selv om at han kan være en grei mann for stallen.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Berget har hovedsaklig spilt på venstrekanten i Malmø, men er jo en anvendelig spiller som kan spille både på høyrekanten og som indreløper. Har gjort det rimelig bra i Malmø når jeg ser på historikken siste sesongen. Berget kan faktisk bli en nyttig tilvekst som bringer med seg verdifull erfaring inn i laget, hvis han kommer.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Som jeg skrev tidligere er jeg veldig positiv til Berget. Sympatisk og flott fyr i tillegg til å være en god fotballspiller.

TorVarhaug

Legg inn av TorVarhaug »

Berget er snart klar for Blackburn

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

TorVarhaug skrev: tir jan 24, 2023 1:49 am Berget er snart klar for Blackburn
Kan absolutt gi mening det. Blackburns manager er Jo Inges tidligere trener i Malmø, Jon Dahl Tomasson.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Kom ikke flyet med Berisha i går kveld? Landet det på Kvernberget?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 am Kom ikke flyet med Berisha i går kveld? Landet det på Kvernberget?
Jeg mener han kom med SAS rundt 21.00. Til vår tydeligvis imaginære flyplass 🤔

Federin

Legg inn av Federin »

Jobs99 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 am Kom ikke flyet med Berisha i går kveld? Landet det på Kvernberget?
Håper ikke det, for hvis han landet på Kvernberget kan det hende han får en dårlig følelse og tar en Marcus Pedersen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: tir jan 24, 2023 9:05 am
Jobs99 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 am Kom ikke flyet med Berisha i går kveld? Landet det på Kvernberget?
Håper ikke det, for hvis han landet på Kvernberget kan det hende han får en dårlig følelse og tar en Marcus Pedersen.
Den der er ubetalelig. Lander i Kristiansund og får kalde føtter. Kort tid etter står han i en promovideo før Brann - Molde og tråkker på noen roser. Før han rykker ned og går glipp av kjempebonusen. Molde vinner serien.


RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 9:01 am
Jobs99 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 am Kom ikke flyet med Berisha i går kveld? Landet det på Kvernberget?
Jeg mener han kom med SAS rundt 21.00. Til vår tydeligvis imaginære flyplass 🤔
I følge vår like imaginære lokalavis uten abonnenter er Veton i byen.
https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/O ... fk-spiller

Federin

Legg inn av Federin »

RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 10:14 am
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 9:01 am
Jobs99 skrev: tir jan 24, 2023 8:51 am Kom ikke flyet med Berisha i går kveld? Landet det på Kvernberget?
Jeg mener han kom med SAS rundt 21.00. Til vår tydeligvis imaginære flyplass 🤔
I følge vår like imaginære lokalavis uten abonnenter er Veton i byen.
https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/O ... fk-spiller
Takk for imaginær link!

changretta

Legg inn av changretta »

Berisha på Stadion nå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

changretta skrev: tir jan 24, 2023 10:47 am Berisha på Stadion nå.
Ett år etter at vi som meldte om at Berisha ville til Molde ble idiotforklart av vikings fans som mente han selvsagt ikke ville hit har i allefall en del av dem forstått at vi hadde rett. Det var roten til klinsjen mellom Berisha og Viking på denne tiden i fjor.

Men nå har Molde og Veton fått det slik som de vil.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Endelig har Veton kommet hjem ;-)

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Syk overgang. Berisha er en god spiller, men han er ikke verd 37m. Hans fremste egenskap er godt presspill. Når det gjelder fart, avslutteregenskaper og spilleforståelse er han OK+, ikke mer. Tipper årets flopp i eliteserien!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Jeg mener den summen er i svenske kroner. Jeg hørte 29 millioner NOK her om dagen fra en troverdig kilde, og så er det noen utbetalinger på 6-7 mill om molde vinner serie og kvaller til gruppespill de to neste sesongene.

Det er en grei pris syns jeg. De bonusutbetalingene til Hammarby fordrer at vi har suksess. Og det kan jeg like.

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

Håper for Moldes del at legetestene inkluderer magnetisk MRI-undersøkelse for å fastslå alder, fyren ser da vitterlig ut å være nærmere 40 enn 30? :P

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Rösenborger skrev: tir jan 24, 2023 11:44 am Håper for Moldes del at legetestene inkluderer magnetisk MRI-undersøkelse for å fastslå alder, fyren ser da vitterlig ut å være nærmere 40 enn 30? :P
Haha, man blir litt raskere gammel og grå når man spiller for lag som Brann og Viking :)

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Tobbis1 skrev: tir jan 24, 2023 11:29 am Syk overgang. Berisha er en god spiller, men han er ikke verd 37m. Hans fremste egenskap er godt presspill. Når det gjelder fart, avslutteregenskaper og spilleforståelse er han OK+, ikke mer. Tipper årets flopp i eliteserien!
Du trenger ikke bekymre deg. Veton kommer til å blende fint inn i Molde og oppnå sine største øyeblikk som fotballspiller.
Endelig får han prøve seg i en storklubb som innehar langt høyere kompetansenivå og sportslige krav enn hva han tidligere har erfart i sin karriere.

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:36 am
stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Jeg mener den summen er i svenske kroner. Jeg hørte 29 millioner NOK her om dagen fra en troverdig kilde, og så er det noen utbetalinger på 6-7 mill om molde vinner serie og kvaller til gruppespill de to neste sesongene.

Det er en grei pris syns jeg. De bonusutbetalingene til Hammarby fordrer at vi har suksess. Og det kan jeg like.
Om vi havner på 37mnok så er vel utgangspunktet cl gruppespill og seriemester. Da skal ikke jeg klage

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am
stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Havrebukken skrev: tir jan 24, 2023 11:47 am
Tobbis1 skrev: tir jan 24, 2023 11:29 am Syk overgang. Berisha er en god spiller, men han er ikke verd 37m. Hans fremste egenskap er godt presspill. Når det gjelder fart, avslutteregenskaper og spilleforståelse er han OK+, ikke mer. Tipper årets flopp i eliteserien!
Du trenger ikke bekymre deg. Veton kommer til å blende fint inn i Molde og oppnå sine største øyeblikk som fotballspiller.
Endelig får han prøve seg i en storklubb som innehar langt høyere kompetansenivå og sportslige krav enn hva han tidligere har erfart i sin karriere.
Blokkeringsfunksjonen er fin den. Helt til noen siterer. Det burde man fikse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am
stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
1. Molde har fått MASSE penger av Røkke. Og det har vært konge. Men de siste 10-isj årene har det ikke vært behov og da har han heller ikke overført penger.

2. Fotballspillere kommer fordi de får lønn. Og betaler man godt får man flere interessenter. Hva gjelder Veton og Viking vs Veton og Molde er det nok sannsynlig at han får mer lønn her. Sies at han matcher Eikrem. Men jeg tror det frister litt med utsikter til edelt metall også. Det er jo kjekt med litt pokaler i skapet etter endt karriere.

Og MFK uttaler seg aldri om pris, de lekker ikke en dritt til media heller. Så man må ha andre kilder om man skal erfare hva spillerne koster. Og 30 mill + bonuser ved suksess er dyrt nok.
Sist redigert av PapaSmurf den tir jan 24, 2023 11:56 am, redigert 1 gang totalt.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:49 am
Blokkeringsfunksjonen er fin den. Helt til noen siterer. Det burde man fikse.
Sorry. Det florerer med forsmådde Siddiser i tråden...

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am
stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
Jeg skjønner at det er litt bittert å sitte på den siden av bordet som spillere sutrer seg fra. Så er det nå en gang slik at mange fotballspillere sikkert har lyst å oppleve suksess i sin korte karriere, det vil si være med å vinne noe mer enn bare enkeltkamper. I Viking er selv det å vinne enkeltkamper en sjeldenhet og dermed stor begivenhet. Da blir matematikken i dette triviell.

tokk

Legg inn av tokk »

RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am
stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Det er fordi han inkluderer sign on fee og lønn.

Som det virker som dere alltid glemmer. Han kommer ikke til Molde for å spille for knapper og glansbilder

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Havrebukken skrev: tir jan 24, 2023 11:55 am
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:49 am
Blokkeringsfunksjonen er fin den. Helt til noen siterer. Det burde man fikse.
Sorry. Det florerer med forsmådde Siddiser i tråden...
Tror du han er siddis?

Men du må sitere den du vil, jeg må bare ergre meg over forumfunksjonaliteten admin har å jobbe med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»