2023 Australian Open

Svar
Folk_flesk
Has thanked: 297 times
Been thanked: 805 times

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 8:15 am Rybakina, den største favoritten på damesida etter at hun tok ut Swiatek, har slått Ostapenko i natt, og er dermed første kvinne klar for kvartfinale. Hun er virkelig bra, altså.

På herresida har "Hvem er denne Karen med tennissokker på" slått Korda. Sistnevnte måtte trekke seg litt ut i 3. sett, men hadde uansett tapt de to første. Det betyr at russeren med armensk herkomst er klar for sin andre GS-semi på rad. Det er meget imponerende, og han har kvartfinale eller bedre i alle GS-ene. Ikke en spiller det har blitt snakka så mye om de siste sesongene, etter at han slo gjennom med et brak da han knuste all motstand i Paris Masters i 2018.
Khashanov virker å være i bedre slag enn noensinne, selv om denne kampen fikk en uheldig avslutning. Og "alle" tror nå det blir Khashanov-Tsitsipas, der sistnevnte er favoritt. Men grekeren må passe seg. Ikke bare er Khashanov i storform; han har i de siste to kampene bare spilt 5,5 sett og man kan vel nesten bare trekke fra 2 blanke sett i Nishiokas meltdown her. Så får vi se hvor mye krefter Tsitsipas trenger mot tsjekkeren Lehecka. Etter kraftanstrengelsen mot Sinner ville det være uheldig for ham å ende opp i en ny 5-setter nå.

Brukeravatar
LittleSteven
Has thanked: 650 times
Been thanked: 101 times

Legg inn av LittleSteven »

For en ekkel spiller Tsitsipas er, fysj og fy!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LittleSteven skrev: tir jan 24, 2023 1:20 pm For en ekkel spiller Tsitsipas er, fysj og fy!
Ikke akkurat min te-kopp heller. Han slapp iallefall unna med en 3-setter her. Får nok tøffere motstand mot Khashanov og blir ikke overrasket om det ender i en 5-setter.
These users thanked the author Folk_flesk for the post:
LittleSteven

Brukeravatar
Skraevadottir
Has thanked: 590 times
Been thanked: 587 times

Legg inn av Skraevadottir »

Tsitsipas leverte veldig bra i dag, syns jeg. Spiller sin beste tennis siden grussesongen pre-Roland Garros i fjor. Er selvsagt klar favoritt mot Khachanov i semien, noe annet vil være å lyve; samtidig er det ingen walkover, og Tsitsipas har jo ikke gått videre til finale fra de tre tidligere semifinaleopptredenene i Australia.

Brukeravatar
GoingKronos
Has thanked: 195 times
Been thanked: 890 times
Kontakt:

Legg inn av GoingKronos »

Paul tar seg til semifinale, det må kalles hans gjennombrudd - og det er utrolig bra for interessen for tennis at amerikanere igjen begynner å prestere. Dette må ha vært den beste grand slam på mange år for de amerikanske spillerne.

Brukeravatar
GoingKronos
Kontakt:

Djokovic med kjapt brudd og surfer inn 1.sett - ser helt uslåelig ut.

fugletitteren
Has thanked: 413 times
Been thanked: 140 times

Legg inn av fugletitteren »

Nå må kommentator slutte å snakke om denne "skaden", fader megh latterlig å høre på. En lårskade som forsvinner midt i en stressende GS turnering.. Give me a break. Han sklir rundt utpå der som ingen ting.
Han hadde muligens en følelse med noe, men aldri i verden om det var noe mer enn det. Overdrevet og han har blitt avslørt på det. Ble jo ekstremt defensiv når han ble spurt om det i intervju også.

Brukeravatar
GoingKronos
Kontakt:

Om det er skuespill så skal man ikke se bort fra at det er for å hjelpe venner på balkan med å tjene penger i oddsmarkedet. Pga skaden så har jo oddsen på Djokovic vært unaturlig høy, som på ingen måte har reflektert mulighetene han har skadefri.

Brukeravatar
drazyc
Has thanked: 3 times
Been thanked: 52 times

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 2:37 pm Tsitsipas leverte veldig bra i dag, syns jeg. Spiller sin beste tennis siden grussesongen pre-Roland Garros i fjor. Er selvsagt klar favoritt mot Khachanov i semien, noe annet vil være å lyve; samtidig er det ingen walkover, og Tsitsipas har jo ikke gått videre til finale fra de tre tidligere semifinaleopptredenene i Australia.
Enig. Jeg liker at han har gått over til en mer aggressiv stil igjen. Hver gang han får sjansen med forehand nå, smeller det skikkelig. Slik har det ofte ikke vært. Han har tidligere hatt en uvane ved å gå inn i litt for mange lange dueller. Han er slett ikke dårlig der, men det er ikke der han har sine største styrker sammenlignet med konkurrentene. Etter min mening har Tsitsipas kanskje den aller beste forehanden på touren når han er i slaget. Et fullstendig drepende slag.

Samtidig har jeg blitt oppløftet av det jeg har sett av Khachanov. Virker stødigere enn på lenge og gjør færre enkle feil. Hans andre strake semi i GS dette, og han har nådd minst kvartfinale i alle GS. Han har gått under radaren og kan spille uten det samme presset som Tsitsipas nok føler på. Tror faktisk det kan bli en veldig god semi.

Brukeravatar
drazyc

Legg inn av drazyc »

Og som nevnt tidligere: Det hadde vært veldig mye mer spennende med Rune mot Djokovic. Rublev blir alt for endimensjonal til å teste Novak.

rommegrot
Has thanked: 181 times
Been thanked: 88 times

Legg inn av rommegrot »

Rublev hadde tapt denne kampen før den startet.

Brukeravatar
Ale
Has thanked: 2910 times
Been thanked: 1842 times

Legg inn av Ale »

Lekestue.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er nok bare skadene som kan stoppe Djokovic i dette åpne australske mesterskap.

Brukeravatar
drazyc

Legg inn av drazyc »

Djokovic er i slaget. Men tror faktisk at Paul kan teste han mer i semien (hvis ikke anledningen blir for stor). Rent tennismessig har han mye mer variasjon i sitt spill og behersker mange ulike slag. Synes Paul ser veldig sterk ut.

Brukeravatar
drazyc

Legg inn av drazyc »

Noe Djokovic gjør veldig bra mot Rublev, som flere burde se på, er hvordan han veldig ofte pusher han mot forehandsiden med god lengde. I den delen av banen er Rublev mye mindre komfortabel enn når han får stå å styre med forehand fra ulikesiden.

Brukeravatar
Skraevadottir

drazyc skrev: ons jan 25, 2023 11:17 am
Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 2:37 pm Tsitsipas leverte veldig bra i dag, syns jeg. Spiller sin beste tennis siden grussesongen pre-Roland Garros i fjor. Er selvsagt klar favoritt mot Khachanov i semien, noe annet vil være å lyve; samtidig er det ingen walkover, og Tsitsipas har jo ikke gått videre til finale fra de tre tidligere semifinaleopptredenene i Australia.
Enig. Jeg liker at han har gått over til en mer aggressiv stil igjen. Hver gang han får sjansen med forehand nå, smeller det skikkelig. Slik har det ofte ikke vært. Han har tidligere hatt en uvane ved å gå inn i litt for mange lange dueller. Han er slett ikke dårlig der, men det er ikke der han har sine største styrker sammenlignet med konkurrentene. Etter min mening har Tsitsipas kanskje den aller beste forehanden på touren når han er i slaget. Et fullstendig drepende slag.

Samtidig har jeg blitt oppløftet av det jeg har sett av Khachanov. Virker stødigere enn på lenge og gjør færre enkle feil. Hans andre strake semi i GS dette, og han har nådd minst kvartfinale i alle GS. Han har gått under radaren og kan spille uten det samme presset som Tsitsipas nok føler på. Tror faktisk det kan bli en veldig god semi.
Gode betraktninger her. I likhet med deg er jeg enig i at spillet fra Tsitsipas' forehand er den store forskjellen; ikke bare slår han den hardere, men han tar også ballen ekstremt tidlig, nesten i Federer-stil. Jeg syns også at han tidvis har vist fram en god og lavtsprettende backhand-slice i denne turneringa. Tror også på en bra semi!

Brukeravatar
Skraevadottir

drazyc skrev: ons jan 25, 2023 11:57 am Djokovic er i slaget. Men tror faktisk at Paul kan teste han mer i semien (hvis ikke anledningen blir for stor). Rent tennismessig har han mye mer variasjon i sitt spill og behersker mange ulike slag. Synes Paul ser veldig sterk ut.
Enig. Han har en kompakt sving og et herlig, reint treff fra begge vinger. Fin teknikk. En spiller helt uten svakheter, egentlig, og som nevnt tidligere en som ikke helt har fått utløp for potensialet. I mi bok en helt åpenbar topp ti-kandidat.

sexxes
Has thanked: 78 times
Been thanked: 77 times

Legg inn av sexxes »

Semifinale for kvinner fra 09:30 i morgen. Doublekamper på dagtid for herrene.

Brukeravatar
startelver
Sted: Digital nomade
Has thanked: 1863 times
Been thanked: 1097 times

Legg inn av startelver »

Dette blir for enkelt , bare å gratulere Djoko med nok en tittel.

Brukeravatar
LittleSteven

startelver skrev: ons jan 25, 2023 9:07 pm Dette blir for enkelt , bare å gratulere Djoko med nok en tittel.
Har sagt det i 1 mnd, og står ennå ved det: Nole vinner ikke Australian Open.

rommegrot
Has thanked: 181 times
Been thanked: 88 times

Legg inn av rommegrot »

LittleSteven skrev: ons jan 25, 2023 10:17 pm
startelver skrev: ons jan 25, 2023 9:07 pm Dette blir for enkelt , bare å gratulere Djoko med nok en tittel.
Hvem tror du vinner?

Brukeravatar
LittleSteven

rommegrot skrev: ons jan 25, 2023 10:24 pm
Hvem tror du vinner?
Dessverre Tsitsipas.

sexxes

Legg inn av sexxes »

Ser ut som Azarenka trenger litt premiepenger. Har jo bare en drakt å ha på seg. Dog ikke meg i mot.

Brukeravatar
drazyc

Legg inn av drazyc »

Kan ikke si jeg er nevneverdig overrasket. Føyer seg inn i rekken av tvilsomme uttalelser og atferd fra Novaks far. https://www.bbc.com/sport/tennis/64409618

sexxes

Legg inn av sexxes »

Tiebreak

sexxes

Legg inn av sexxes »

Rybakina tar det 7-4.

Brukeravatar
drazyc

Legg inn av drazyc »

LittleSteven skrev: ons jan 25, 2023 10:54 pm

Hvem tror du vinner?
Dessverre Tsitsipas.
Hvorfor liker du ikke Tsitsipas?

sexxes

Legg inn av sexxes »

Nei og nei. 5-2, og to brudd. Dette gir ikke Rybakina fra seg.

sexxes

Legg inn av sexxes »

Grei retur, og det er ikke over. 3-5.

sexxes

Legg inn av sexxes »

Men der kommer matchballene. Og tar den andre.

Da sier jeg god natt, så ser vi frem til mixed finale med Mirza i morgen.

Brukeravatar
LittleSteven

drazyc skrev: tor jan 26, 2023 10:48 am
LittleSteven skrev: ons jan 25, 2023 10:54 pm

Hvem tror du vinner?
Dessverre Tsitsipas.
Hvorfor liker du ikke Tsitsipas?
Synes han ikke er en særlig hyggelig og sportslig fyr. Oppførselen hans i siste kampen var som vanlig provoserende for eks. I tillegg synes jeg forholdet til faren er litt creepy, på samme måte som onkel Toni og mor Judy. Til slutt er utstrålingen hans at han elsker å røyke hasj med tilhørende sløv personlighet :P Sistnevnte er selvsagt sagt med et glimt i øyet, men noe jeg har tenkt mange ganger.

Brukeravatar
startelver
Sted: Digital nomade
Has thanked: 1863 times
Been thanked: 1097 times

Legg inn av startelver »

Passe sykt hvis dette er sant !

Brukeravatar
Skraevadottir

startelver skrev: tor jan 26, 2023 12:33 pm Passe sykt hvis dette er sant !

Faren til Djokovic er jo en klovn av dimensjoner, så det ville ikke overraska meg.

Brukeravatar
Skraevadottir

Sabalenka tar første sett mot Linette ganske klart i tiebreak. Det er hun som er den førende spilleren, og utfallet av kampen er i stor grad på hennes racket. Tipper hun tar dette og går til en hardtslående finale mot Rybakina.

storpeder
Has thanked: 45 times
Been thanked: 134 times

Legg inn av storpeder »

Likevel et stykke opp til denne tennis-pappaen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Damir_Doki%C4%87

KongOlav2
Has thanked: 184 times
Been thanked: 754 times

Legg inn av KongOlav2 »

storpeder skrev: tor jan 26, 2023 12:54 pm

Og slik går det når du har en utagerende og klin gærn pappa:

Bilde

Hun har tapt seg!
These users thanked the author KongOlav2 for the post:
LittleSteven

Brukeravatar
Skraevadottir

Sabalenka tar det og går til sin første GS-finale etter en kamp som ligna veldig på den første semifinalen. Sabalenka har 3-0 innbyrdes mot Rybakina, men dette er en nok en kamp som kommer til å leve sitt eget liv uansett. Jeg utropte jo Rybakina til favoritt etter at hun slo Swiatek, så jeg holder meg til det, men ikke mer enn 55-45.

Brukeravatar
Skraevadottir

KongOlav2 skrev: tor jan 26, 2023 12:58 pm

Og slik går det når du har en utagerende og klin gærn pappa:

Bilde

Hun har tapt seg!
Ikke vektmessig.

Nei, nå var jeg fæl.
These users thanked the author Skraevadottir for the post:
LittleSteven

sexxes

Legg inn av sexxes »

Han har vel prestert å bli (nesten) mer kjent enn sin datter, og absolutt ikke på en positiv måte. Lukic og Pierce var jo også klin gærne fedre.

Er det ellers noen idrett hvor man hører mer om foreldrene enn i tennis?

Shine
Has thanked: 4 times
Been thanked: 34 times

Legg inn av Shine »

Hun har hatt et hardt liv,Jelena. All respekt til henne. Hun sier hun skal komme ned i vekt. Tviler ikke på at hun klarer det.

Forøvrig en god kvinneturnering i år. Spesielt overrasket over Magda Linet som i en alder av 30 har tatt store steg mot toppen.

Svar