Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Tinkler

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Tinkler »

Hammarby er gira på Sæter leser jeg på twitter

qbah

Legg inn av qbah »

Tinkler skrev: søn jan 22, 2023 11:17 pm Hammarby er gira på Sæter leser jeg på twitter

De får jo nå plenty av penger så kjør på.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Viktig og riktig det Dorsin og Rekdal sier i VG i dag om overgangsstrategien. Vi skal fortsette den strategien vi har hatt de siste par årene, ikke bruke pengene fra salget av Tengstedt som fulle sjømenn.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Mulig jeg må være litt forsiktig med å poste innlegg i denne tråden når jeg ser @AxelRudi sine avsløringer i Moldetråden men tar sjansen. I denne artikkelen jeg linker til her så er redaktøren i Nidaros klaget inn for PFU for en betegnelse han har gitt Jim Solbakken på sin personlige Twitterkonto. Hva tenker dere om denne saken?
https://journalisten.no/kalte-fotballag ... sak/555235

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Korgutt skrev: man jan 23, 2023 3:29 pm Mulig jeg må være litt forsiktig med å poste innlegg i denne tråden når jeg ser @AxelRudi sine avsløringer i Moldetråden men tar sjansen. I denne artikkelen jeg linker til her så er redaktøren i Nidaros klaget inn for PFU for en betegnelse han har gitt Jim Solbakken på sin personlige Twitterkonto. Hva tenker dere om denne saken?
https://journalisten.no/kalte-fotballag ... sak/555235
Her tenker jeg at Krim-Jim kun svekker seg selv, han blander korta, det skal ikke privatpersonen som tvitret ha noe redaksjonelt ansvar for, heller ikke Nidaros

Trondhjem

Legg inn av Trondhjem »

qbah skrev: fre jan 20, 2023 10:12 pm Dritlei av det der nå. Signer det som er lagt frem eller vis han døra ut.
Jeg håper inderlig RBK har vett til å styre unna å forsøke ta opp kampen med Molde og B/G med å kjøpe dyrere spillere og ditto lønner. Sæther får bare dra om ham synes klubben verdsetter ham for lite.

Jeg husker 20 år tilbake. Da hadde RBK dominert norsk fotball i mange år og hadde via europaspill opparbeidet seg et økonomisk forsprang på andre norske lag som var mye større enn det Molde og B/G har i dag. RBK følte seg trygge og forsøkte opprettholde dominansen med å kjøpe dyre spillere. Om jeg ikke husker feil var det snakk om 200 millioner på bok. Det var veldig mye penger den gangen. Men selv ikke en slik formue holdt lenge når Mesterliga-millionene uteble. Lærdommen her er at det er livsfarlig for norske klubber å legge lønns- og innkjøpsnivået høyere enn det de hjemlige inntektene tillater. Legger klubben seg på et driftsnivå som avhenger av europaspill er veien til skrapt kasse kort når det butter sportslig.

Derfor er jeg ikke bekymret for at Moldes og B/Gs økonomiske forsprang skal gjøre det umulig å ta de igjen. Begge klubbene kjøper spillere på et vesentlig høyere økonomisk (og sportslig) nivå. Det vil fungere så lenge de har suksess i europa, men raskt ramle sammen om de inntektene uteblir. Jeg er mer redd for at RBK skal føle seg forpliktet til å ta opp konkurransen og forsøke kjøpe seg til suksess med f.eks. å gi sæther hva han mener han fortjener i lønn. Skaff heller en sulten ung spiller som kan trenes opp og som blir solgt for en god penge om han slår til.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Korgutt skrev: man jan 23, 2023 3:29 pm Mulig jeg må være litt forsiktig med å poste innlegg i denne tråden når jeg ser @AxelRudi sine avsløringer i Moldetråden men tar sjansen. I denne artikkelen jeg linker til her så er redaktøren i Nidaros klaget inn for PFU for en betegnelse han har gitt Jim Solbakken på sin personlige Twitterkonto. Hva tenker dere om denne saken?
https://journalisten.no/kalte-fotballag ... sak/555235
Dette mener jeg må være helt innafor. Synd han ikke dro den atskillig lenger. Sjelden dumt å kalle en spade for en spade.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tinkler skrev: søn jan 22, 2023 11:17 pm Hammarby er gira på Sæter leser jeg på twitter
Artig hvis de nå skal ut og bruke økonomiske muskler med pengene fra Molde. Man kan jo kjøre dem like hardt i forhandlingene som de gjorde med Molde og få dem til å betale 20 millioner?

Sæter er iallefall en som bør kunne selges for den rette prisen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Folk_flesk skrev: tir jan 24, 2023 12:56 am
Tinkler skrev: søn jan 22, 2023 11:17 pm Hammarby er gira på Sæter leser jeg på twitter
Artig hvis de nå skal ut og bruke økonomiske muskler med pengene fra Molde. Man kan jo kjøre dem like hardt i forhandlingene som de gjorde med Molde og få dem til å betale 20 millioner?

Sæter er iallefall en som bør kunne selges for den rette prisen.
Kontrakten setter vel visse begrensninger for potensiell pris? ;)

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Vises kampen på fredag noen plass?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Bror1 skrev: tir jan 24, 2023 10:22 am Vises kampen på fredag noen plass?
Tror den vises på adressa.no.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: tir jan 24, 2023 10:24 am
Bror1 skrev: tir jan 24, 2023 10:22 am Vises kampen på fredag noen plass?
Tror den vises på adressa.no.
Yes.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Lerkendal utvides.
På "gulltoma" i klokkesvingen kommer Rosenborg til å sette opp en stor bygning.
Planen var 19.000 kvm. Nå går de for 35.000 kvm. Deler av bygget skal klubben
disponere selv. Resten leies ut som kontorlokaler. Saken er under politisk behandling
i bystyret.
Når søknaden ble innsett. Var gjennomsnittlig utleiepris i byen 1.679 kr per kvm.
Har økt med 170 kr. Denne bygningen kommer til å gi klubben store årlige inntekter.
Tidligere styreleder, eiendomsinvestor Koteng har en sentral rolle i prosjektet.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Trondhjem skrev: man jan 23, 2023 3:43 pm
qbah skrev: fre jan 20, 2023 10:12 pm Dritlei av det der nå. Signer det som er lagt frem eller vis han døra ut.
Jeg håper inderlig RBK har vett til å styre unna å forsøke ta opp kampen med Molde og B/G med å kjøpe dyrere spillere og ditto lønner. Sæther får bare dra om ham synes klubben verdsetter ham for lite.

Jeg husker 20 år tilbake. Da hadde RBK dominert norsk fotball i mange år og hadde via europaspill opparbeidet seg et økonomisk forsprang på andre norske lag som var mye større enn det Molde og B/G har i dag. RBK følte seg trygge og forsøkte opprettholde dominansen med å kjøpe dyre spillere. Om jeg ikke husker feil var det snakk om 200 millioner på bok. Det var veldig mye penger den gangen. Men selv ikke en slik formue holdt lenge når Mesterliga-millionene uteble. Lærdommen her er at det er livsfarlig for norske klubber å legge lønns- og innkjøpsnivået høyere enn det de hjemlige inntektene tillater. Legger klubben seg på et driftsnivå som avhenger av europaspill er veien til skrapt kasse kort når det butter sportslig.

Derfor er jeg ikke bekymret for at Moldes og B/Gs økonomiske forsprang skal gjøre det umulig å ta de igjen. Begge klubbene kjøper spillere på et vesentlig høyere økonomisk (og sportslig) nivå. Det vil fungere så lenge de har suksess i europa, men raskt ramle sammen om de inntektene uteblir. Jeg er mer redd for at RBK skal føle seg forpliktet til å ta opp konkurransen og forsøke kjøpe seg til suksess med f.eks. å gi sæther hva han mener han fortjener i lønn. Skaff heller en sulten ung spiller som kan trenes opp og som blir solgt for en god penge om han slår til.
4 spillere er hentet i dette vinduet. Ikke en krone er brukt på spilleroverganger. De 4 fire er svært aktuelle til å være med fra første serierunde. For de er med på å heve nivået på laget. Det er ingen garanti for at en spiller som koster 25 millioner er bedre enn en som koster det halve. Betyr at man i større grad gjør seg avhengig av spille gruppespil i Europa.

Se på Morten Bjørlo. Hvem i all verden skulle tro at en ukjent spiller for mange. Viser seg å være en klassespiller. Santeri er blitt kåret som nest beste ballvinneren i EL gruppespillet, og det i en alder av 20 år. Han fikk Rosenborg tak i. Isak Torvaldson var 4 år i Norwich, 20 år gammel scoret han 14 mål på 22 kamper som midtbanespiller for Breidablik. Den mørkhudet landslagspilleren er nå i Rosenborg. Ulrik Yttergård Jenssen har spilt i en toppklubb i Danmark. En veldig god stopper. I forrige vinduet fikk Rosenborg tak i Tengstedt og Cornic. Sistnevnte er blitt U-21 landslagspiller. Sam Rogers fikk vi tak for ett år siden. Den unge spilleren er nå i USA for å spille A-landskamper.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Hvordan vil egentlig forsvaret deres se ut neste sesong? Kommer Ulrik inn å tar en plass?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Utifra det jeg har hørt om typen så tror jeg han blir forsvarsjefen vi har manglet bak der, men det er neppe nok hvis en ikke omsider får orden på ganske elementære ting i defensiv organisering som vi ikke har sett på lange tider. Så spørs det om hvorvidt det er Rogers eller Reitan som må vike.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Zorbeltuss skrev: tir jan 24, 2023 6:48 pm Utifra det jeg har hørt om typen så tror jeg han blir forsvarsjefen vi har manglet bak der, men det er neppe nok hvis en ikke omsider får orden på ganske elementære ting i defensiv organisering som vi ikke har sett på lange tider. Så spørs det om hvorvidt det er Rogers eller Reitan som må vike.
Var Cornic så god ifjor at man heller benker Reitan/Rogers?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg mener Cornic på vingback er litt bedre enn Reitan, men her snakker vi om Rekdal som lot Skarsem og Børkeiet få klippekort selv når vi hadde alternativer tilgjengelige, så hvem vet? Reitan på vingback er ikke på langt nær like mye krise som Børkeiet eller Skarsem på banen (eller begge to samtidig).

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Gunder skrev: tir jan 24, 2023 2:38 pm Lerkendal utvides.
På "gulltoma" i klokkesvingen kommer Rosenborg til å sette opp en stor bygning.
Planen var 19.000 kvm. Nå går de for 35.000 kvm. Deler av bygget skal klubben
disponere selv. Resten leies ut som kontorlokaler. Saken er under politisk behandling
i bystyret.
Når søknaden ble innsett. Var gjennomsnittlig utleiepris i byen 1.679 kr per kvm.
Har økt med 170 kr. Denne bygningen kommer til å gi klubben store årlige inntekter.
Tidligere styreleder, eiendomsinvestor Koteng har en sentral rolle i prosjektet.
- Jeg tror det er veldig bra for Rosenborg. Man kan komme i en posisjon der man har kontantstrøm tilsvarende en god spiss hvert år, avslutter Koteng.

qbah

Legg inn av qbah »

Gunder skrev: tir jan 24, 2023 2:38 pm Lerkendal utvides.
På "gulltoma" i klokkesvingen kommer Rosenborg til å sette opp en stor bygning.
Planen var 19.000 kvm. Nå går de for 35.000 kvm. Deler av bygget skal klubben
disponere selv. Resten leies ut som kontorlokaler. Saken er under politisk behandling
i bystyret.
Når søknaden ble innsett. Var gjennomsnittlig utleiepris i byen 1.679 kr per kvm.
Har økt med 170 kr. Denne bygningen kommer til å gi klubben store årlige inntekter.
Tidligere styreleder, eiendomsinvestor Koteng har en sentral rolle i prosjektet.

Og vedrørende leiepriser, i dette området er det mer 2000-2500 kr pr kvm på nyere næringslokaler nå. I midtbyen har man begynt å se 3-tallet.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Zorbeltuss skrev: tir jan 24, 2023 6:48 pm Utifra det jeg har hørt om typen så tror jeg han blir forsvarsjefen vi har manglet bak der, men det er neppe nok hvis en ikke omsider får orden på ganske elementære ting i defensiv organisering som vi ikke har sett på lange tider. Så spørs det om hvorvidt det er Rogers eller Reitan som må vike.
Nå var jo Markus ganske så sjef der bak i fjor da.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Real-_- skrev: tir jan 24, 2023 6:51 pm
Zorbeltuss skrev: tir jan 24, 2023 6:48 pm Utifra det jeg har hørt om typen så tror jeg han blir forsvarsjefen vi har manglet bak der, men det er neppe nok hvis en ikke omsider får orden på ganske elementære ting i defensiv organisering som vi ikke har sett på lange tider. Så spørs det om hvorvidt det er Rogers eller Reitan som må vike.
Var Cornic så god ifjor at man heller benker Reitan/Rogers?
Cornic sin plass er ikke truet. De to siste kjemper om en plass hos de tre bakerst.

Gunder

Legg inn av Gunder »

qbah skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm
Gunder skrev: tir jan 24, 2023 2:38 pm Lerkendal utvides.
På "gulltoma" i klokkesvingen kommer Rosenborg til å sette opp en stor bygning.
Planen var 19.000 kvm. Nå går de for 35.000 kvm. Deler av bygget skal klubben
disponere selv. Resten leies ut som kontorlokaler. Saken er under politisk behandling
i bystyret.
Når søknaden ble innsett. Var gjennomsnittlig utleiepris i byen 1.679 kr per kvm.
Har økt med 170 kr. Denne bygningen kommer til å gi klubben store årlige inntekter.
Tidligere styreleder, eiendomsinvestor Koteng har en sentral rolle i prosjektet.

Og vedrørende leiepriser, i dette området er det mer 2000-2500 kr pr kvm på nyere næringslokaler nå. I midtbyen har man begynt å se 3-tallet.
Hva som blir leiepriser når bygget står ferdig vet man ikke. Gulltomta blir til økonomisk gullgruve for Rosenborg.
Bygget skal sammenbygd med tribunen. Arealet Rosenborg kommer til å disponere. Vil de også tjene penger på. Blir for oss supportere et sted å være og spise de fleste dager uka. Man kan ta seg en matbit før kamp og gå rett på tribunen.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

bønna1/2 skrev: tir jan 24, 2023 10:11 pm Nå var jo Markus ganske så sjef der bak i fjor da.
Njaei, med sjef så mener jeg en som dirigerer forsvarslinja og gjerne midtbanen foran også, og den jobben var det ingen som utførte med hell ifjor.

Henriksen reddet oss ganske ofte med fotballforståelsen sin, men han viste lite som tyder på at han vet hvordan en skal lede de andre i forsvarsrekka til å opptre som en enhetlig mur som er vond å komme seg forbi, en smule forståelig tatt i betraktning av at han kun har et år som forsvarspiller bak seg i et lag som har tilvendt seg den uvanen med at alle skal rygge til 25m og innover når motstander har ballen og med en midtbane hvor 2 av de 3 som fikk spille mest ikke hjalp til noe særlig med å tette mellomrommet.

Ansvaret for mye av dette ligger selvfølgelig mest på detrenerteamet, men det er ganske åpenbart at vi har manglet en type i forsvarleddet som setter linja og tar kommando og gjør det samme med den bakre treeren som Skjeldbred i form gjør med trioen på midten (men det har gjerne en del med at da er det enten Skarsem eller Børkeiet som går ut og Skjeldbred gjør dobbelt så effektiv jobb som de to til sammen).

Gunder

Legg inn av Gunder »

Real-_- skrev: tir jan 24, 2023 6:35 pm Hvordan vil egentlig forsvaret deres se ut neste sesong? Kommer Ulrik inn å tar en plass?
Med all sannsynlighet tar han venstre stopper plass. Det skal helst være en som bruker venstre fot i den posisjon. Sam Rogers har måttet spille der ifjor.
Man skal helst fra stopper plass slå pasninger innover på banen. Og utover til kantspiller på motsatt side. Det får man ikke til hvis en som bruker høyrefot spiller venstre back.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Korgutt skrev: lør jan 21, 2023 12:40 pm
Folk_flesk skrev: lør jan 21, 2023 12:38 pm
Sulfat skrev: lør jan 21, 2023 12:32 pm Har kikket litt på disse youtube-videoene RBK legger ut. Der er dere flinke.
Det som slår meg er at det virker som det er Frigård som styrer hele showet fra sidelinja. Roper, kjefter og instruerer, mens Reka rusler rundt med henda i lomma, og sier noen selvfølgeligheter i garderoben, ala "no må vi være konsentrerte, og holde intensiteten oppe".

Er det Frigård som både er hjernen og motoren i trenerteamet, og styrer skuta- sånn egentlig?

Film fra i dag:
Tror Frigård også styrer alt med salg og kjøp. Dorsin stikker bare hodet innom når kontrakten er signert og sier "jättesnyggt!"
Anvendelig type denne Frigården. Virker på meg at han kan opptre i flere forskjellige settinger. Er han vaktmester på brakka også?
Frigård trener spillerne når det spilles 5 mot 5 eller 7 mot 7 på kortbane. Ellers driver han med videoanalyse.
At det er mye Frigård på bildene fra Gran Canaria. Skyldes at vi ikke får se når det spilles 11 mot 11. Der er Rekdal som styrer. For da trenes det på forsvarspill og angrepspill. Det får ikke sinnataggen Knutsen få sett på video.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Real-_- skrev: tir jan 24, 2023 6:51 pm
Zorbeltuss skrev: tir jan 24, 2023 6:48 pm Utifra det jeg har hørt om typen så tror jeg han blir forsvarsjefen vi har manglet bak der, men det er neppe nok hvis en ikke omsider får orden på ganske elementære ting i defensiv organisering som vi ikke har sett på lange tider. Så spørs det om hvorvidt det er Rogers eller Reitan som må vike.
Var Cornic så god ifjor at man heller benker Reitan/Rogers?
Cornic kom fra benken til IFK fjor sommer. Etter noen kamper ut og inn i Rosenborg. Spilte han seg til fast plass på laget og ble U-21 landslagsspiller på slutten av sesongen. Det Cornic presterte i fjor høst har mindre betydning for årets sesong. Han hadde fin utvikling i fjor og er en spiller med ambisjoner. Bronse medaljen han fikk tok han ikke på seg. Ga den til faren.

Cornic kommer nok til å være fast på laget. Reitan kan bli avløser for både Cornic og Sam Rogers. Sam er for tiden i USA for å spille A-landskamper. Jeg har ingen klare meninger nå i januar. Vi alle må få sett noen treningskamper for å få klarere bilde om hvem som kommer til å få spille ofte. Men, kan si som mange andre at Bjørlo, Nypan, Henriksen, Børkeeiet og Pereria har gjort det bra på kortbane med mange spillere. Vi har fått svar på hvem som skal bli neste førstekeeper.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Zorbeltuss skrev: tir jan 24, 2023 10:58 pm
Njaei, med sjef så mener jeg en som dirigerer forsvarslinja og gjerne midtbanen foran også, og den jobben var det ingen som utførte med hell ifjor.
Det er fryktelig undervurdert. Tiedemann i Molde er egentlig en helt grei eliteseriestopper. Passe god på det meste. Men når han kom til Molde så våget han å ta plass. Dirigerer, peker, roper, kjefter og gir ros. Det gjorde underverker for laget.

Champis

Legg inn av Champis »

Gunder skrev: tir jan 24, 2023 11:27 pm
Korgutt skrev: lør jan 21, 2023 12:40 pm
Folk_flesk skrev: lør jan 21, 2023 12:38 pm

Tror Frigård også styrer alt med salg og kjøp. Dorsin stikker bare hodet innom når kontrakten er signert og sier "jättesnyggt!"
Anvendelig type denne Frigården. Virker på meg at han kan opptre i flere forskjellige settinger. Er han vaktmester på brakka også?
Frigård trener spillerne når det spilles 5 mot 5 eller 7 mot 7 på kortbane. Ellers driver han med videoanalyse.
At det er mye Frigård på bildene fra Gran Canaria. Skyldes at vi ikke får se når det spilles 11 mot 11. Der er Rekdal som styrer. For da trenes det på forsvarspill og angrepspill. Det får ikke sinnataggen Knutsen få sett på video.

Jeg tror Frigård styrer langt mer enn som så.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Gunder skrev: tir jan 24, 2023 10:44 pm
qbah skrev: tir jan 24, 2023 9:51 pm
Gunder skrev: tir jan 24, 2023 2:38 pm Lerkendal utvides.
På "gulltoma" i klokkesvingen kommer Rosenborg til å sette opp en stor bygning.
Planen var 19.000 kvm. Nå går de for 35.000 kvm. Deler av bygget skal klubben
disponere selv. Resten leies ut som kontorlokaler. Saken er under politisk behandling
i bystyret.
Når søknaden ble innsett. Var gjennomsnittlig utleiepris i byen 1.679 kr per kvm.
Har økt med 170 kr. Denne bygningen kommer til å gi klubben store årlige inntekter.
Tidligere styreleder, eiendomsinvestor Koteng har en sentral rolle i prosjektet.

Og vedrørende leiepriser, i dette området er det mer 2000-2500 kr pr kvm på nyere næringslokaler nå. I midtbyen har man begynt å se 3-tallet.
Hva som blir leiepriser når bygget står ferdig vet man ikke. Gulltomta blir til økonomisk gullgruve for Rosenborg.
Bygget skal sammenbygd med tribunen. Arealet Rosenborg kommer til å disponere. Vil de også tjene penger på. Blir for oss supportere et sted å være og spise de fleste dager uka. Man kan ta seg en matbit før kamp og gå rett på tribunen.
Blir dette luftslottet gratis å bygge? ...Eller tar Koteng regninga? ;)
Sist redigert av Kaizen den ons jan 25, 2023 2:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»