Leeds United

Svar
Fernandovonarb

Re: Leeds United

Legg inn av Fernandovonarb »

Hvor i helvete fant vi Gnonto for den latterlige summen 5 millioner pund. Det er ikke til å tro. Her er en legende i emning. Følger en journalist i lokalavisen i Leeds på twitter, og han retweetet et innlegg han hadde når Gnonto ble kjøpt, og han vurderte å la ham være i Zurich for best utvikling. Vi kan trygt si i dag at han er klar for PL.

Ellers overkjøring med mange spillere som har lite kamptrening i det siste. Kan legge til at jeg synes Cardiff sin annullering av reduseringsmålet var feil. Det burde stått 3-1.

MOT

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Oioi, nå starter waliserne opphentingen!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Eldon skrev: ons jan 18, 2023 10:29 pm Oioi, nå starter waliserne opphentingen!
Vi slapp med skrekken. :D

Vi gikk faktisk videre fra 3dje runde for en gangs skyld. Husker ikke sist det skjedde. Overkommelig motstand i 4dje er det også, så her øyner jeg en liten cup run.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Artig kamp.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Fernandovonarb skrev: ons jan 18, 2023 9:42 pmFølger en journalist i lokalavisen i Leeds på twitter, og han retweetet et innlegg han hadde når Gnonto ble kjøpt, og han vurderte å la ham være i Zurich for best utvikling. Vi kan trygt si i dag at han er klar for PL.
Med “Han” mener du her Jesse Marsch?

At Jesse Marsch sa at Gnonto ikke var klar går mange runder på Twitter blant de som ønsker å bli kvitt Marsch.
For meg er det å bruke dette sitatet (for å være tydelig: antyder ikke at du gjør det) mot Marsch enten ett tydelig bevis på en agenda mot Marsch, eller rett og slett at man selv sitter på en meget svak forståelse av virkeligheten.

- For det første var dette noe Marsch sa to uker før Gnonto ble hentet og det er lite sannsynlig at Marsch selv hadde brukt mye tid på å studere Gnonto på dette tidspunktet.
- For det andre brukte Gnonto noen kamper med u21 laget på å vise at han fortjente sjansen på førstelaget. Det var ikke slik at han gikk rett inn på U21-laget og totaldominerte der. Han hadde 1 målpoeng på de fire kampene for U21-landslaget han fikk mulighet mot Liverpool.
- For det tredje bør det heller brukes i Marsch favør at han gav Gnonto sjansen allerede før det var gått to måneder. Og han gav Gnonto muligheten mot på stillingen 1-1 borte mot Liverpool fremfor å sette inn for eksempel Klich.

Marsch har en flott historikk med unge, lovendeangrepsspillere og det ser ikke ut til at han har negativ effekt på Summerville og Gnonto heller.

Så får vi bare krysse fingrene for at vi får litt bedre orden på forsvaret også.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jeg er ingen Marsch out fyr, og det er noen som har litt for nostalgiske minner om Bielsa som leder det toget. Vi var på stø kurs ned med han, og ble sendt som slakt hjem i nesten hver kamp på slutten med ham. Var tydelig at det trengtes skifte. Uheldig med skader var vi også, noe som jeg mistenker hadde med treningsregimet og den lille stallen vi hadde, som delvis var Bielsas skyld.

Vi har nå fått et vanvittig angrep på veldig kort tid, med masse valgmuligheter for Jesse, og det vil nå bli en syk kamp om plassene fremover på laget. Typisk nok ble Bamford nå også klar, og puttet to for å vise at han vil spille. At Gnonto ser ut til å være verdt en milliard er liksom et pluss som ingen hadde regnet med.

Problemet vårt er forsvaret. Vi har ingen med stor fart som kan løpe opp motstandere. Kristensen er kanskje den nærmeste der. Ser Maguire nå er linket, dog ikke bare til oss. Han ville garantert gjort en ok jobb hos oss.

Ellers var artikkelen jeg nevnte om Gnonto fra Hay. Var klubben som vurderte å la ham bli i Zurich ut fra overskriften.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Hadde man klart å få orden på forsvarsspillet så hadde Leeds fort vært topp 10 i det minste. Men, ser i går og at elendig forsvarsspill og personlige feil koster 2 baklengs. Og sånn er det jo i omtrent hver eneste kamp.
Utover det så var det mye bra i går, gledelig å se Bamford putte to, håper dette betyr en million for selvtilliten hans og at han virkelig finner storformen nå etter skademarerittet.

Så er jeg litt spent på om det var motstanderen som gjorde Leeds god i går, eller om det var et godt steg i riktig retning. Antar vi får se svaret på det mot Brentford på søndag

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Gelhardt på vei til gammelklubben Wigan på lån. Fornuftig siden han vil slite med å få spilletid fremover.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

bigwin skrev: tor jan 19, 2023 8:36 am

Så er jeg litt spent på om det var motstanderen som gjorde Leeds god i går, eller om det var et godt steg i riktig retning.
Motstanderen som gjorde oss gode, ingen tvil. Brorparten av Cardiffspillerne som startet kampen i går er sjelden å finne i startelleveren til Cardiff.
Men cupseieren kan selvfølgelig også ha bidratt til å gi spillerne litt selvtillit før kampen mot et formsterkt Brentford.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Den neste måneden blir spanandes.

Brentford(h), Nottingham(b), The Scum(h), Everton(b) og Southampton(h).

Her bør det bli minst seks poeng, helst ni.
Hvis ikke er jeg overbevist om to ting : Marsch er fredet og at vi rykker ned.

startelver

Legg inn av startelver »

Leeds sitt prosjekt med Marsch er i ferd med å bli bedre så det programmet er ikke det verste dere kunne fått.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Heia Leeds idag! Starter nysigneringen?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MentalM skrev: søn jan 22, 2023 12:36 pm Heia Leeds idag! Starter nysigneringen?
Du tenker på Rutter? Tvilsomt, men mulig på benk. Var midt i en vinterpause når han ble hentet.

Har håp om 3 poeng i dag, men vi choker sikkert som vanlig. Brentford virker å være særdeles solide. Grugleder meg til kamp faktisk. Forsvaret er grunnen til det siden vi fremover på banen ser utrolig bra ut. Sinisterra er også tilbake.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Meslier
Ayling - Koch - Wøber - Struijk
Adams - Roca
Aaronson - Harrison
Rodrigo - Willy

MOT!

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

To tapte poeng. Merkelig at vi ikke setter inn Patrick tidligere.
Også spesielt at det bare blir lagt til tre minutter etter all kynismen til Brentford.
Hadde det vært The Scum som hadde jaktet scoring hadde det garantert blitt fem minutter.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Bra at Wolves gikk på en smell, i det minste.

Takke Buddha for Manchester City.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Synes vi var solide bakover i dag. Wőber virker å ha bidratt til det. Bra signering.

Ellers synes jeg Harrison var meget god pluss. Mulig han har hatt godt av konkurransen som er innkjøpt. Nedtak og driv med ball satt som et skudd for ham i dag. Veldig positiv mot mye av det han har vist i år.

startelver

Legg inn av startelver »

Leeds har mye utur for tiden, burde halt klart vunnet denne utifra sjanser.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

E9 i det, ja. Koch og Wøber kan være vårt fremtidige stopperpar.
Men hva i helledussen tenkte man på når mariekjeksen Llorente fikk ny kontrakt i romjula...

Forsvaret vårt får trolig mye mer å bryne seg på mot Forest som virker å ha fått et lite radarpar i Gibbs-White og Johnson. Det blir nok en større test enn i dag mot et Brentford som man tidlig i kampen så var superhappy med uavgjort.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ny amerikaner er ønsket, så det virker ikke som vi er ferdighandlet. Tipper han eller Marokkaneren kommer inn før vinduet stenges, og da har vi gjort best Januarvinduet noen sinne. Da mangler vi bare å begynne å plukke trepoengere. Liker dog utviklingen i spillet, og er sikker på at proppen løsner snart.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Fernandovonarb skrev: tir jan 24, 2023 2:25 pm Ny amerikaner er ønsket, så det virker ikke som vi er ferdighandlet. Tipper han eller Marokkaneren kommer inn før vinduet stenges, og da har vi gjort best Januarvinduet noen sinne. Da mangler vi bare å begynne å plukke trepoengere. Liker dog utviklingen i spillet, og er sikker på at proppen løsner snart.
McKennie-ryktene tror jeg dere skal ta med en klype salt. Han har blitt ryktet til halve fotball-Europa i januar, og der er det nok enten agenten og/eller Juve som pusher på for en overgang. Absolutt mulig at det er hos dere han ender til slutt med den amerikanske connectionen, men kan også være at dere ikke er interessert i det hele tatt.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Leeds blir linket til omtrent alle amerikanske fotballspillere virker det som :D

Men, kan vel ikke bruke mer enn 3 ikke-europeiske spillere samtidig i kamp? eller er den regelen fjerna?

Wellé

Legg inn av Wellé »

bigwin skrev: tir jan 24, 2023 3:17 pm Leeds blir linket til omtrent alle amerikanske fotballspillere virker det som :D

Men, kan vel ikke bruke mer enn 3 ikke-europeiske spillere samtidig i kamp? eller er den regelen fjerna?
Det er ikke en regel i England, men mener den gjelder for f.eks. Spania og Italia.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Da ble det Accrington vi møter i køppen til helga.

Ønsket lag :

Robles
Drameh - Koch - Wøber - Firpo
Greenwood - Gyabi
Sini - Brenden - Harrison
Bamford

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leeds_ModernTalking skrev: tir jan 24, 2023 11:26 pm Da ble det Accrington vi møter i køppen til helga.

Ønsket lag :

Robles
Drameh - Koch - Wøber - Firpo
Greenwood - Gyabi
Sini - Brenden - Harrison
Bamford
Når skal den spilles? Regner med det er nå til helga når resten av FA cup kampene skal spilles. Finner ikke kampen på vglive.

Edit. Etter litt googling fant jeg ut at den går lørdag kl 13.30. Altså tidligkamp. Her vil jeg se et lite innhopp av Rutter i det minste.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Lørdag 13.30 (norsk tid). Fant kamptidspunktet på leedsunited.com.
Et innhopp av Georg hadde vært moro, ja. Blir spennende å se hva han kan tilføre laget når han kommer i gang.

Edit: Opps, da hadde du funnet tidspunktet likevel.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Rykter om at gunners prøver å hijacke handelen. Skjønner ikke hva de skal med enda en mb spiller, for de er brukbart forspent. Tror han havner til oss.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Fernandovonarb skrev: ons jan 25, 2023 1:27 pm Rykter om at gunners prøver å hijacke handelen. Skjønner ikke hva de skal med enda en mb spiller, for de er brukbart forspent. Tror han havner til oss.
► Show Spoiler
Vi har et ganske prekært behov for en ny midtbanespiller. Backupene for Xhaka og Partey er hhv. Lokonga og Elneny og det er ikke spesielt bra, spesielt når man vet at Partey i Arsenal-trøyen har tilbragt mye tid hos fysioen.

Jeg har bare mine tvil på at vi er ute etter han for jeg syns ikke virker som en spesielt bra fit for oss.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Cody Drameh muligens på utlån til Luton ut sesongen : https://www.leedsunited.news/news/leeds ... he-summer/

Gutten fortjener spilletid. Personlig har jeg hatt litt vondt av han siden brasket Kristensen er foran ham.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Og der var han offisielt klar : https://www.leedsunited.com/news/team-n ... wn-on-loan

Lykke til, Cody!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»