Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg skal også ha fisk i dag, tror jeg kunne tenke meg å lage grove fiskekaker. Sei og hyse bør man vel kunne få tak i.

startelver

Legg inn av startelver »

Ble faktisk fiskekaker her også.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det ble et stykke isgalt, i all enkelhet - stekt i panna. Surra opp løk, litt kinakål og cherrytomater. Ovnsbakte poteter og stekesjy til. God fisk! Appelsin til dessert.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Hjemmesnekrede burgere, med råstekte poteter til.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Spaghetti med kylling, fløte, soltørket tomat, sjampinjong, cherrytomater, hvitløk og løk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Reprise av yesterday's dinner here

pimpet opp rødkålen KKH-style

Mehell

Legg inn av Mehell »

Snitzel og poteter i går. Kantine-style.

I dag blir det pizza eller lasagne, fra en liten lokal pizzasjappe her jeg jobber.

fargerik

Legg inn av fargerik »

På kjøkkebenken ligger en høne.
la meg se.....man tager en høne.........

MiniMe

Legg inn av MiniMe »

Skal vi se? Jeg har lammekjøtt, kål, hel pepper og poteter. Tror det blir fårikål jeg. Jeg setter det i gang i lønsjen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Var så mye vossakorv på tilbud, så da blir det det. Med rotmos.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Coop Cheesy Burgers i aften

fargerik

Legg inn av fargerik »

Høna har surret lenge, og litt til skal den surre.
Det blir thaimat etterhvert. Khao man gai
Det vanligste er kylling, men en godt kokt høne kan gå.
Ser for meg hønsefrikasse av resten av høna i mårå.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Pølse med brød

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Pizza med biff, kylling og pepperoni.

Someone

Legg inn av Someone »

Ny rett testet i dag, en slags ørret gryte (eller panne er vel mer riktig) med biter av ørret, sammen med asparges, paprika, vårløk og hvitløk som først ble stekt. Kokte så inn fløte, lime og eplejuice, før det tilslutt ble rørt inn rømme. Definitivt noe som kan gjentas, og modifiseres. Kjapt gikk det også. Tagliatelle ved siden av

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: ons jan 25, 2023 5:49 pm Ny rett testet i dag, en slags ørret gryte (eller panne er vel mer riktig) med biter av ørret, sammen med asparges, paprika, vårløk og hvitløk som først ble stekt. Kokte så inn fløte, lime og eplejuice, før det tilslutt ble rørt inn rømme. Definitivt noe som kan gjentas, og modifiseres. Kjapt gikk det også. Tagliatelle ved siden av
Nydelig dette, skal prøves!👍🏼

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bjoro33 skrev: ons jan 25, 2023 4:16 pm Pølse med brød
Samme. Men litt fancy var de da. Jeg kjøpte slike franske pølsebrød eller glutenkondomer om du vil og skjerpa dem litt i ovnen før jeg fylte dem med slottssenap og Idun ketchup.

Onsdager er alle andre ute på diverse greier og jeg er alene hjemme, så da blir det ikke brukt mye tid på middag. Men pølse i brød er faktisk ganske godt bare det ikke blir for ofte.

Og alle østlendinger kan jeg berolige med at jeg gikk for wienerpølser og ikke de vanlige grillpølsene trekt i vann som jeg vanligvis spiser 😅
Sist redigert av PapaSmurf den ons jan 25, 2023 6:34 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 6:31 pm
Bjoro33 skrev: ons jan 25, 2023 4:16 pm Pølse med brød
Samme. Men litt fancy var de da. Jeg kjøpte slike franske pølsebrød eller glutenkondomer om du vil og skjerpa dem litt i ovnen før jeg fylte dem med slottssenap og Idun ketchup.

Onsdager er alle andre ute på diverse greier og jeg er alene hjemme, så da blir det ikke brukt mye tid på middag. Men pølse i brød er faktisk ganske godt bare det ikke blir for ofte.

Og alle østlendinger kan jeg berolige med at jeg fikk for wienerpølser og ikke de vanlige grillpølsene trekt i vann som jeg vanligvis spiser 😅
*puster lettet ut*

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LeSorcier skrev: ons jan 25, 2023 4:20 pm Pizza med biff, kylling og pepperoni.
Hørtes godt ut. Marinert kylling på pizza er undervurdert.

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: ons jan 25, 2023 6:27 pm
Someone skrev: ons jan 25, 2023 5:49 pm Ny rett testet i dag, en slags ørret gryte (eller panne er vel mer riktig) med biter av ørret, sammen med asparges, paprika, vårløk og hvitløk som først ble stekt. Kokte så inn fløte, lime og eplejuice, før det tilslutt ble rørt inn rømme. Definitivt noe som kan gjentas, og modifiseres. Kjapt gikk det også. Tagliatelle ved siden av
Nydelig dette, skal prøves!👍🏼
Denne her jeg snublet over
https://ginagranum.wordpress.com/2016/ ... uM33Zx0gtI

Tror jeg i hvertfall skal ha noe chilli i neste gang. Hadde heller ikke noen slanter vin tilgjenglig (passet ikke åpne en ny flaske heller) så ble derfor eplejuice i stedet.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Someone skrev: ons jan 25, 2023 5:49 pm Ny rett testet i dag, en slags ørret gryte (eller panne er vel mer riktig) med biter av ørret, sammen med asparges, paprika, vårløk og hvitløk som først ble stekt. Kokte så inn fløte, lime og eplejuice, før det tilslutt ble rørt inn rømme. Definitivt noe som kan gjentas, og modifiseres. Kjapt gikk det også. Tagliatelle ved siden av
Har lagd en variant av den noen ganger, men aldri prøvd med eplejuice eller rømme. Det skal jeg teste neste gang. Takk for tips!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble stekte pølser med poteter og løk til meget enkel middag. Bedre kveldsmat - laget tomatsild av sild fra Juvik i går, som var spisemoden i dag. Veldig godt på grovt speltbrød fra Meny (på tilbud denne uka). Dessert er selvsagt kjøleskapskald appelsin.

Mehell

Legg inn av Mehell »

PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 6:31 pm
Bjoro33 skrev: ons jan 25, 2023 4:16 pm Pølse med brød
Samme. Men litt fancy var de da. Jeg kjøpte slike franske pølsebrød eller glutenkondomer om du vil og skjerpa dem litt i ovnen før jeg fylte dem med slottssenap og Idun ketchup.

Onsdager er alle andre ute på diverse greier og jeg er alene hjemme, så da blir det ikke brukt mye tid på middag. Men pølse i brød er faktisk ganske godt bare det ikke blir for ofte.

Og alle østlendinger kan jeg berolige med at jeg gikk for wienerpølser og ikke de vanlige grillpølsene trekt i vann som jeg vanligvis spiser 😅
Grillpølser trekt i vann? Slik som de gjør i Sandnes det.
Burde blitt forbudt med lov, helt seriøst. Det heter grillpølser ffs!!!!

Someone

Legg inn av Someone »

Gemmel klassiker fra barndommen på 90-tallet skal introduseres for barna (siden kona er bortreist): Gratinert medisterpølse. Med sennep og nok ost. Potetstappe til, og noe grønt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mehell skrev: tor jan 26, 2023 9:26 am
PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 6:31 pm
Bjoro33 skrev: ons jan 25, 2023 4:16 pm Pølse med brød
Samme. Men litt fancy var de da. Jeg kjøpte slike franske pølsebrød eller glutenkondomer om du vil og skjerpa dem litt i ovnen før jeg fylte dem med slottssenap og Idun ketchup.

Onsdager er alle andre ute på diverse greier og jeg er alene hjemme, så da blir det ikke brukt mye tid på middag. Men pølse i brød er faktisk ganske godt bare det ikke blir for ofte.

Og alle østlendinger kan jeg berolige med at jeg gikk for wienerpølser og ikke de vanlige grillpølsene trekt i vann som jeg vanligvis spiser 😅
Grillpølser trekt i vann? Slik som de gjør i Sandnes det.
Burde blitt forbudt med lov, helt seriøst. Det heter grillpølser ffs!!!!
Helt vanlig langs kysten fra Bergen, i Midt-Norge og hele veien opp til Sør-Varanger.

Så på 17. mai eller på fotballkamper rundt omkring så er det ikke en wiener å se i pølsevannet.

Vi syns det er bedre enn wiener.

Og hva navnet gjelder så kalles det hot dog i USA, betyr ikke at det er hund i den.

Så får du ringe noen og se om du kan få Stortinget til å legge inn pølseparagrafen i grunnloven :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hver sin smak, men det er jo temmelig åpenbart at grillede grillpølser får frem mer av smakene enn ved å trekke dem i vann.

Jeg håper for guds skyld at folk ikke trekker ostepølser i vann også.

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: tor jan 26, 2023 10:22 am Hver sin smak, men det er jo temmelig åpenbart at grillede grillpølser får frem mer av smakene enn ved å trekke dem i vann.

Jeg håper for guds skyld at folk ikke trekker ostepølser i vann også.
Innenfor rimelighetens grenser. Men av og til må folk beskyttes mot seg selv, både med pisk og gulrot. Det å trekke eller koke grillpølser er definitivt en slik sak.

Sendt mail til ansvarlige i MDG. De vet hva som er viktig å verne om her på jorden, så regner med at de tar tak i dette problemet umiddelbart.

Someone

Legg inn av Someone »

Nå ligger jo uansett grillpølser helt nederst i pølsehierarkiet, uansett hvordan de tilbredes :D

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Calzone med ragu fra mandagen. Mye god smak, tilsetter bare litt vårløk og ost.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapp pastarett med noe pølsebiter, rødløk og chilisaus

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»