Samme sang i ulike versjoner
- Frank.N.Steen
- Sted: Oslo
- Has thanked: 477 times
- Been thanked: 661 times
Et par meget ulike versjoner, av Scooter og deres megahit Move Your Ass! (1995):
Denne er vel noe av det nærmeste live de har kommet, hvert fall i bruk av instrumenter og ikke playback, og bare synd de ikke gjorde så mye mer av denne type opptredener, for det fenget overraskende bra.
Originalen:
Slenger ved ei meget tøff remix, fra Ultra-Sonic, et band Scooter "lånte" mye av lydbildet sitt fra, men mulig de fant tonen, for denne remixen er vel blant de mest kjente og kjære av Move Your Ass!
Denne er vel noe av det nærmeste live de har kommet, hvert fall i bruk av instrumenter og ikke playback, og bare synd de ikke gjorde så mye mer av denne type opptredener, for det fenget overraskende bra.
Originalen:
Slenger ved ei meget tøff remix, fra Ultra-Sonic, et band Scooter "lånte" mye av lydbildet sitt fra, men mulig de fant tonen, for denne remixen er vel blant de mest kjente og kjære av Move Your Ass!
Bohemian Rhapsody med Queen forbinder jeg med kortspill hvor albumet A Night at the Opera ble spilt veldig mye på 80-tallet. Så ble sangen kjent for ennå flere i filmen Wayne's World noen år senere. Så passe lei den nå.
Orker ikke poste originalen, men versjonen til Donald Trump er jo gull, ikke sant?
Orker ikke poste originalen, men versjonen til Donald Trump er jo gull, ikke sant?
- Ostemanden
- Sted: Nedre ostevej, 00420 Dk
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 315 times
Stephen Bruton
VS
Hellbillies/Respatexans
VS
Hellbillies/Respatexans
Som en svoren Queen-fan siden 1982, så må jeg innrømme at jeg er passe lei Bohemian Rhapsody, i så og si alle versjoner og originalen. Men favoritten er uansett denne av covere. Og her er det faktisk Brian May selv som spiller gitar, men er ikke med i videoen. Man må vel være jævlig god for å kunne spille så jævlig...Nightwish skrev: ↑ons okt 05, 2022 9:06 pm Bohemian Rhapsody med Queen forbinder jeg med kortspill hvor albumet A Night at the Opera ble spilt veldig mye på 80-tallet. Så ble sangen kjent for ennå flere i filmen Wayne's World noen år senere. Så passe lei den nå.
► Show Spoiler
Full guffe på nachspiel, og alle fryder seg.Knaberaps skrev: ↑ons okt 26, 2022 2:12 am► Show SpoilerSom en svoren Queen-fan siden 1982, så må jeg innrømme at jeg er passe lei Bohemian Rhapsody, i så og si alle versjoner og originalen. Men favoritten er uansett denne av covere. Og her er det faktisk Brian May selv som spiller gitar, men er ikke med i videoen. Man må vel være jævlig god for å kunne spille så jævlig...Nightwish skrev: ↑ons okt 05, 2022 9:06 pm Bohemian Rhapsody med Queen forbinder jeg med kortspill hvor albumet A Night at the Opera ble spilt veldig mye på 80-tallet. Så ble sangen kjent for ennå flere i filmen Wayne's World noen år senere. Så passe lei den nå.
► Show Spoiler
Den Feelies-versjonen var god!Frank.N.Steen skrev: ↑tor sep 29, 2022 12:10 pm Et par en glemte i går, grunnet dessverre noen man burde ha lagt i glemmeboka, der endte opp i musikkhelvete tråden.
Uansett, alltids vært glad i disse coverversjonene, der 2 av dem er Beatles covers:
Yellow Magic Orchestra - Day Tripper
Originalen:The Feelies - Everybody's Got Something To Hide (Except Me and My Monkey)► Show Spoiler
Originalen:Simply Red - Heaven► Show Spoiler
Originalen:► Show Spoiler
-
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 301 times
-
Kanskje ikke så kjent, men dog en cover:
Tindersticks-- If You're Looking For A Way Out:
Originalen med Odyssey:
Tindersticks-- If You're Looking For A Way Out:
Originalen med Odyssey:
Nå til noe helt annet.
Den svenske gitaristen Rune Gustafsson hedret selveste Gilbert o`Sullivan med et album så lang tilbake som 1972.
Og det kjøpte jeg, og LP-plata ligger nedpakket sammen med en del annet.
Men jeg har alltid likt denne skiva.
Her Houdini said.
Den svenske gitaristen Rune Gustafsson hedret selveste Gilbert o`Sullivan med et album så lang tilbake som 1972.
Og det kjøpte jeg, og LP-plata ligger nedpakket sammen med en del annet.
Men jeg har alltid likt denne skiva.
Her Houdini said.
- Elgen
- FD Supporter
- Has thanked: 1678 times
- Been thanked: 1359 times
KansjeDenbesteKansjeD skrev: ↑ons okt 26, 2022 5:33 pmJeg gikk nok rett i fella på den, ja.Guttorm123 skrev: ↑ons okt 26, 2022 11:29 am Elvis har nok aldri spilt inn denne, men du verden så det ligner.![]()
-
Ikke rart. Stemmen til Ellis James (Jimmy "Orion" Ellis) er kliss lik .
- These users thanked the author Guttorm123 for the post:
- KansjeD
- The Kwames
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 50 times
Jeg sliter her med hvilken versjon som er best faktisk..
mest fordi jeg kjente i begynnelsen kun til Odysseys flotte versjon fra 1981
eller orginalen til Lamont Dozier fra 1977
eller faktisk Richie Havens 1980 versjon
jeg for min del strander på Odyssey...min mening da
1977-Lamont Dozier
1980-Richie Havens
1981-Odyssey
The Kwames
mest fordi jeg kjente i begynnelsen kun til Odysseys flotte versjon fra 1981
eller orginalen til Lamont Dozier fra 1977
eller faktisk Richie Havens 1980 versjon
jeg for min del strander på Odyssey...min mening da
1977-Lamont Dozier
1980-Richie Havens
1981-Odyssey
The Kwames
Har selv vært med på å gi ut en cover som er rimelig langt unna originalen nå nylig.
Originalen kjenner jeg knapt til, er et eller annet band som spiller indierock, som heter Of Montreal. Var en annen i bandet som ville covre den.
Coveren er BM, med litt mildere innslag her og der. Spilt raskere, men litt lengre, da oppbyggingen i originalen er litt for platt, i min mening.
Originalen kjenner jeg knapt til, er et eller annet band som spiller indierock, som heter Of Montreal. Var en annen i bandet som ville covre den.
Coveren er BM, med litt mildere innslag her og der. Spilt raskere, men litt lengre, da oppbyggingen i originalen er litt for platt, i min mening.
- Leeds_ModernTalking
- Sted: Thorp Arch
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 123 times
Apropos Bob Dylan-låter :
Her er Randy Crawford-versjonen av "Knockin` on heavens door". Den beste versjonen, etter min mening.
Mulig den har blitt nevnt før, men gadd ikke gå gjennom tråden.
- These users thanked the author Leeds_ModernTalking for the post:
- KansjeD
- Leeds_ModernTalking
- Sted: Thorp Arch
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 123 times
One-hit wonderen (?) Mirah med Chris Rea-låta "I can hear your heartbeat".